Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Duroplastová pomsta za Sudety slaví na VŘSR šedesátiny

Ať se to někomu líbí či nelíbí, malý východoněmecký Trabant s dvoutaktním motorem a duroplastovou karosérií udělal díru do světa. Jenom ji musíme najít!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T56o57m45á34š 92Z48e71m68á62n79e55k 2447324672955

Na to auto nezapomenu, když se mi ve městě ulomilo zadní rameno a kolo se bimbalo v divném úhlu za autem dojel jsem i na třech kolech, to čtvrté jsem dotáhnul za brzdovou hadičku.;-D

0/0
8.11.2017 21:48

R63a48d65e62k 62D21o10l82e38ž11a78l 2139183860120

Ještě dodatek: dovoz Trabantů byl skutečně do ČSSR stopnutý v roce 1985 kvůli emisím, výjimku měly vozidla pro invalidy s ručním řízením. To by možná chtělo zmínku v textu, Trabant byl jediným autem z východního bloku, který ho mohl mít z továrny.

0/0
7.11.2017 23:15

M81a56r20t44i72n 55L79a17c45o 7533736528

Len pre presnosť, nebolo to ručné riadenie, bola to poloautomatická spojka Hycomat, ovládaná radiacou pákou. V praxi to znamenalo, že na ovládanie stačila jedna noha (plyn-brzda). Od prvého majiteľa som takéhoto Trabíka kupoval.

0/−1
8.11.2017 0:01

M13a26r97t40i37n 14C54e31r75n85y 2618262928463

A proto s ním jezdili běžně lidé kterým nefungovala ani jedna noha. Například Kuba s Kikou kteří s Danem Přibáněm projeli z Austrálie až do Thajska.

0/0
8.11.2017 3:59

M45a51r64t46i91n 64L54a91c52o 7613756568

Tí mali špeciálne upravený Trabant. Hycomat je typ, ktorý sa bežne dodával na trh, žiadny špeciál pre vozičkárov.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Hycomat

+2/0
8.11.2017 9:18

R60a90d91e84k 54D26o66l35e40ž77a97l 2629143760590

Vida, to jsem nevěděl. Já myslel, že to bylo vysloveně ruční řízení.

0/0
8.11.2017 9:26

F97r37a34n44t58i20š39e86k 69M10a12t18ě15j67č47e70k 7163872743371

Přijeli tři hmotní američani a zajímali se o licenci. Zkušební jezdec nejprve counul, pak popojel dopředu, pak se otočil o 180 stupňů a povozil je po autodromu. Řekli, není to tak špatné auto, ale to couvání a otáčení musí být vždy než někam pojedeme? Zkušební jezdec odpověděl, nemusí, ale skřípnul jsem mezi dveře pampelišku a když ta mrcha ucukat, tak jsem ji ukroutil!

0/0
7.11.2017 23:09

P96e69t83r 92M76a71c75h79á20č21e86k 9487394593

Pryskyřník pádivý.

0/0
7.11.2017 22:55

M77a42r54t34i50n 21L12a80c62o 7963836268

Môj je ročník 1974, mám ho desať rokov na takmer denné jazdenie do práce a občasné na 50 km vzdialenú chalupu. Za ten čas 40 tis.km (spolu 80 tis.), menil som zadné ramená, brzdové obloženie, 2x baterku a teraz musím vyvariť prahy a vymeniť lamelu spojky. Dal som zaňho 2500,- Sk, dnes mám ponuky na 1000€. Za mňa má TrabiR^.

+2/0
7.11.2017 22:34

P63e26t34r 20M59i90c97h88a83l 2690404631602

Smradlavý vergl. Nechtěl bych to ani zadarmo.

0/−4
7.11.2017 21:56

F64r42a67n20t89i89š90e31k 65M37a86t92ě73j42č50e86k 7853672133401

On měl, ale ohromnou výhodu v tom, že smrděl dozadu!

+5/0
7.11.2017 23:04

M78a86r59t26i92n 85L76a88c48o 7613876578

V prípade, že ste dodržal umiestnenie výfuku šikmo dozadu za ĽZ kolesom. Rôzne tuningy s výfukom, vyvedeným rovno dozadu, sa vyznačovali tým, že si pri jazde nasávali dym späť dovnútra.;-)

+1/0
8.11.2017 0:05
Foto

J84i92ř85í 60D47v47o94ř85á93k 5365729940688

Řidič Mercedesu zastaví na křižovatce. Po chvíli se ozve menší rána. Podívá se do zrcátka a vidí, že má v kufru napasovavaného trabanta. Z palubního počítače se ozve : " Nalezen nový hardwere. Přejete si instalovat ovladače ?"

+7/−1
7.11.2017 20:52

J81ú71l96i34u55s 43M82i54k95u56l34a 9638795602730

Pardon za mínus, ja som sa tak smial že som netrafil :-]

+2/0
7.11.2017 21:39

T96o15m54á76š 87P35í15c25l 3576563101347

Budu za suchara, ale to by v tom Trabantu muselo být aspoň trochu elektroniky... Kromě baterky :-D

0/0
7.11.2017 22:40
Foto

R29o65m44a91n 92K32o52z96e27l 4937266513374

Četl jsem několik dobových testů Trabanta 1,1 a vždy z nich čišela skepse a bylo to nazýváno jako poslední záchvěv už 5 minut po dvanácté...bylo popisováno, že vozidlo zůstalo Trabantem, čtyřdobý motor je sice ekologičtější, ale není moc živý, ve vyšších otáčkách ztrácí dech a hlavně spotřeba vychází nad 8 l, což je vzhledem k velikosti vozidla a objemu motora nepřijatelné.

"Přestože již příští měsíc má být zahájena sériová výroba Trabata 1.1, je její konec již nadohled. Doby, kdy Automobilové závody ve Cvikově vyráběly a prodávaly, co chtěly, jsou pryč. Nicméně nejméně dalších deset let bude nutné zabezpečit pro tento přechodný typ servis a dodávku náhradních dílů, kterých mimochodem není dostatek ani pro Trabant 601. Z tohoto hlediska je nejen vozidlo samotné, ale i zahájení jeho výroby rozporuplné"

+1/0
7.11.2017 20:27

J41a23r11o48m89í13r 22Č82e24c35h 1303398667502

Moje první auto hned po získání řidičáku,nikdy na něj nezapomenu.Model rok 88 tyristorové zapalování, pružiny,čalouněný strop, střešní okno,byl to můj mazlík.

0/0
7.11.2017 20:27
Foto

M91i93r46o90s18l97a85v 82S29t75e90i88n70e86r 4380302980876

Za 9000 marek jste dostali už i Favorita. Ten měl už trochu hezčí kabát.

Můj strýček, finanční policajt, si ze Sudet přivezl 1946 předchůdce Trabanta- DKW Meisterklasse. Plátěný montgomerák na dřevěné boudě byl natřen na černo a hnědo, Trabant měl trvanlivější kabát z plastů a elastů a ocelový rám. Jinak ta technika stejná.

Tyto plečky potkávám občas ještě na veřejné silnici, nepřehlédnutelný oblak nespáleného oleje za nimi.

V západoněmeckém tisku jsem našel úsudek: "Trabant, první německé auto, vyrobené výhradně z odpadků."

0/0
7.11.2017 20:16

M60i59c46h97a72l 12S55t18e19h30l17í81k 9304661711919

Tak žádný zazrak to nebyl,ale motor člověk zgenerálkoval na kuchyňské lince a NDR postavil na kola

+3/0
7.11.2017 19:54

S85t56a34n10i79s59l28a43v 36K28r28e23j22c33a22r 6377956103404

Nu můžete srovnávat s podobným prckem Záporožcem . Každopádně není proč nad schopností a uměním německých vzdělanců se pošklebovat. Dokázali a uměli, v době rozdělené Evropy se neztratit a vyvinout a vyrábět šlágr RVHP. Jistě v NDR bylo mnoho dělníků a techniků z předválečných Opel, KDF, NSU nebo VW, jež měly své pobočky v celém Německu. Sovětská Poběda a Varšava byly okopírované Oply, Trabant i Wartburg byly jen Německé !! Jak by asi vypadal socialistický vozový park osobních automobilů, pokud by zde nebyly žigulici, Polski Fiat 125, nebo Rumunská Dacie ? Každopádně opakuji Německá schopnost produkvat kvalitu a konkurenčnost, byla pouze omezena příslušností k západní a východní zoně. Trabanti, stejně jako Pentacon a Practica byly vizitkou NDR že jsou Němci.

0/0
7.11.2017 20:21

V78o88k41o56u47n 28V16l52a77d72i98m68i18r 8682138249458

Praktica uz moc ne. Na ty se uz projevovaly vsechny dederonske nedostatky. Ale Exacta a jeji mensi setra Exa. Pentacon six byla kvalita sama o sobe. Jeho sovetska napodobenina Kijev 66 pak prikladem sovetskeho slendrianu.

0/0
7.11.2017 20:34
Foto

M44i51r62o59s78l85a78v 39S74t36e88i94n18e82r 4690922700716

Tehdy jsem zgenerálkoval vylágrovaný motůrek z Citroena 2CV ve sklepě. Vzduchem chlazený dvouválec- boxer, OHV, žádná elektronika, nová klikovka za pár šupů, oba válečky a pístečky s kroužky a jezdilo to zase.

Za 5 l na 100, při příznivém větru to jelo i 110. Tachometr zbytečný, při 80 začaly vibrovat boční okénka. Dva lidi to zvedli a postavili vedle.

0/0
7.11.2017 20:27

K61a16r66e92l 52P41l41š22e89k 9588558298547

Není pravda, že P 70 Coupé "mělo místo duroplastových karosářských panelů panely plechové...". Plechové byly jen přední kapota, střecha a zadní víko kufru. Zbytek byl také duroplast, většinou vše přišroubované na dřevěné kostře.

0/0
7.11.2017 19:38

R13a64d18e22k 60F65o87l26p38r62e70c68h88t

Máte pravdu, opravím. Teď mám před sebou dobový prospekt ke kupé a o Duroplastu se tam píše. Předtím jsem to bezhlavě převzal z jednoho německého zdroje (čas vydání se rychle blížil a nebyl čas dívat se, kde je co).

0/0
7.11.2017 20:20
Foto

R41o25m88a76n 90K85o48z75e42l 4527826373844

U tohoto "auta" je záruka, že pokutu za rychlou jízdu dostanete jen v obci, mimo obec se max. rychlost vejde do tolerance...a už při 80tce se motor dost ozývá, takové optimum byla 70 km/h.

+1/0
7.11.2017 19:22

M69i17r46o54s66l48a26v 80M68e50d 3144286

Já si éru Trabošů ještě pamatuji (jsem ročník 60) a bral jsem "trabantisty" jako takovou svéráznou kastu motoristů, kteří byli na svoje přibližovadlo hákliví a velmi nelibě nesli, když si z toho vozítka někdo dělal srandu. To mi připomíná že nejvíc se mi líbila přezdívka "pryskyřník pádivý". ;-)

+2/0
7.11.2017 19:14

Z60d79e20n16ě73k 89H37a39n81z72l 2518794735695

Můj táta kupoval Trabanta 601 universal v roce 1975 za 38tisic.Byl schopnej udělat generalku motoru u silnice :-) Já se narodil 1977 a ještě jsem Trabanta sám dojezdil.Držák!!! :-)

+3/0
7.11.2017 17:08

M77i38c68h64a87l 74N68a76j37m12a56n 7319253256120

A před pár lety se dělala auta, která najela i půl milionu km bez generálky motoru. A jezdila třeba 100 tis.km bez sebenší závady. To teprve byly držáky.

0/0
7.11.2017 17:15

Z49d25e44n29ě35k 85H66a86n94z32l 2468184475565

TSI

+1/0
7.11.2017 17:21

M39i35c73h12a85l 73N56a12j40m81a48n 7399853216420

TSI je otázka, tam bude maximum bez větších oprav tak 300 tis. km (sám jednu teď mám), ale motory 1,9 TDI, nebo 1,6 MPI (před veriantou Euro 5), 2.0 MPI...... jo to byla spolehlivost sama.

+2/0
7.11.2017 19:38

Z77d71e43n16ě24k 65H70a12n64z38l 2498514515115

To už je taky historie

0/0
7.11.2017 20:21
Foto

R76o92m52a32n 67K89o55z26e95l 4517226253744

Jo držák, životnost u něj byla deklarována na pouhých 80 tis. km. Naši ho měli a po pouhých 13 letech musel na vrakoviště.

+1/−1
7.11.2017 17:25

Z68d42e88n53ě46k 37H11a83n89z67l 2468134505255

Nejde srovnávat na dnešní dobu

+2/0
7.11.2017 17:34

V68ě13r10a 30F45o16l59t87ý79n70o46v43á 1878736867259

Jaký je rozdíl mezi manželkou a Trabantem? Žádný. Poslouží, ale nenadchne.;-)

+2/−1
7.11.2017 16:11

T26o19m72á52š 54V36a95l95d60e97r 7143730759

Nejhezčí vozy jsou na fotce 4. Tatra a červenobílý Wartburg.:-) Se všema oběma i s trabošem mám pěkné vzpomínky.

+1/0
7.11.2017 15:58

M31a85r14c11e36l 47M22o93s39e61r 5823105721746

Jo Tráboš, to bylo ve své době pěkné vozítko, ne až tak auto. Dvoutakt má své mouchy. Nižší účinnost, spaluje ojej a tak smrdí. Dnes by to neprošlo emisemi. Zas na druhou stranu, díky té jednoduchosti, funguje i za extrémních podmínek. Horko i mráz, jde to i roztlačit, když je slabá baterka. A když zapadne, stačí čtyři silní chlapi a vyprostí to i z bažiny:-)

+2/0
7.11.2017 14:53
Foto

R89o67m94a25n 79K30o86z40e51l 4257576723344

To už dávno neprocházelo, k nám se kvůli emisím přestal dovážet - nebo to zakázali - už v roce 1985.

+1/0
7.11.2017 17:27

P49e54t61r 82M16a94r37e80č34e52k 1113211259828

"Pomsta za Sudety .." ;-D;-D

+1/−2
7.11.2017 14:38

F34r40a59n96t43i22š59e34k 38S82o18b23o46t82k10a 1987733584200

Kupoval jsem ho v posledních létech studií trochu ojetého, mám na něj ty nejkrásnější vzpomínky z mých študáckých let a z prvních let manželství. Věrně sloužil, byl bezporuchový, no ale později už malý, i když jsem měl kombika. Za celou dobu jen jednou jedinkrát roztržený klínový řemen, jinak nic. Asi po šesti letech provozu jsem ho dokonce výhodně prodal další dvojici študáků. Čest jeho památce.

+6/0
7.11.2017 14:18

J89o48s69e89f 16B31a27b66k79a 3620859702717

Svého času a na našem trhu to nebylo špatné auto;-)

+8/−1
7.11.2017 13:53

M78i19c71h57a27l 84N96a75j89m36a94n 7369533326860

Možná tak typ P50. Ale 601 svého času byla špatné auto. Ve východním bloku to možná dosahovalo téměř k průměru, ale v porovnání se světovou konkurencí to bylo hrozné auto (počínaje žíznivým dvojtaktním motorem, přes podprůměrné jízdní vlastnosti a konče hroznou bezpečností).

+1/−1
7.11.2017 14:43

V23o43k50o52u11n 47V65l71a43d90i89m16i36r 8902428669588

Ty podprumerne jizdni vlastnosti se projevovaly hlavne na snehu a naledi, kde Trabanti dojely a vyjely tam, kam majitele tech aut s lepsimi jizdnimi vlastnostmi museli dojit pesky.

+1/0
7.11.2017 19:37

M29i31c52h73a14l 89N37a25j40m35a91n 7719793636210

Na mokru, na suché vozovce, v zatáčkách, při brždění..... To skutečně neměl konkurenci ;-D

0/0
7.11.2017 19:40
Foto

M93i72r44o92s49l51a30v 29S76t71e15i84n82e92r 4170692620456

Máte jistě na mysli Š100- to byla opravdu plečka!

0/0
7.11.2017 20:19

V61o69k94o12u64n 70V69l45a62d73i31m34i46r 8502288199528

Nejen tu, vsechny ty cikuli a jine napodobeniny vetsich Fiatu.

0/0
7.11.2017 20:37
Foto

R24o95m68a32n 64K79o78z32e53l 4377276313394

Možná tak do roku 1967, kdy se měl podle původních plánů přestat vyrábět. Pak to už auto nebylo, jen nějaký pokus o auto nebo paskvil. V motoristických časopisech byla spousta rad a článků, jak to trochu autu přiblížit, když tom ve fabrice moc nedali.

0/0
7.11.2017 17:26

J56o41s84e12f 26M27i59š34k77o41v37s78k81ý 9838661121508

Měli jsme ho 9 let, byli jsme sním mimo jiné v Jugoslávii a nikdy nás nenechal "ve štychu". Teď už ale nároky vzrostly a tu Jugošku s Trabantem bych nechtěl v současném věku opakovat.

+6/0
7.11.2017 13:23

J79a48n 41D74l96o26u47h48ý 7914479390329

Jedine co bylo na Trabantu dobrem je, ze do 80km/h to docela slusne akcelerovalo, oproti skodarne, ale dal uz nic. Dale se s tim dalo krosit v lese, na louce, v bahne. Kdyz s tim clovek nekde zapadnul, tak stacili 4 az 6 lidi a trabant se odnes o kus dal ;-D Kam se na to hrabe v tomhle dnesni aixam, smart a podobne. Nicmene jako celek to auto byla takova "nouzovka". Jet s tim z Prahy do Ostravy, tak cloveka lamali ven heverem ;-D

+5/−1
7.11.2017 13:19

J85a48n 25D18l44o52u90h76ý 7144659250929

VRSR => !? To uz je trochu moc ne?;-D

0/0
7.11.2017 13:15

L34u64k70á89š 89Š36m11a96h47e86l 2347764502904

Jo jo, "krabička z duroplastu":

https://www.youtube.com/watch?v=QZv8l65YNvc

+1/0
7.11.2017 12:56







Najdete na iDNES.cz