Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Automobilky staví evropskou síť dobíjecích stanic pro elektroauta

Skupina převážně německých automobilek vytvořila společný joint venture podnik nazvaný IONITY, jehož cílem je vytvořit do roku 2020 po celé Evropě síť 400 rychlonabíjecích stanic pro elektrická auta. Členy podniku jsou BMW, Daimler, Ford Motor a koncern Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79i33r29e36k 12T93u41r26e80č11e13k 4243362760562

No tak pracne nazduchana jakasi energie do baterii (aby vubec jelo, zapomen na topeni a klimatizaci) a pak s ni pohanet auto ktere soucasne vyplytva tuto energii tahanim nekolika tun baterii s pochybnou energii sem a tam...

+2/−3
8.11.2017 17:29

V51í16t 13O68ž82a47n14a 1178588575914

Topení a klimatizace není s tepelným čerpadlem a vetší baterií vůbec žádný problém.

0/−1
8.11.2017 18:34

M71i27c90h11a19l 83N84a35j11m52a37n 7819183326340

Ono pro někoho tepelné čerpadlo je něco jako perpetuum mobile. Ale věřte, že při teplotách pod nulou to tepelné čerpadlo funguje s velice podobnou spotřebou jako klasické el. topení.

+1/0
8.11.2017 19:56

V18í38t 80O81ž46a80n16a 1918208345324

Tepelnými čerpadly se vytápějí i domy, podle Vás to ale v zimě vůbec netopí.

Navíc teplo vznikne při jízdě v motoru i v inventoru.

0/0
8.11.2017 21:39

P24e10t80r 74Č25e70r77m19á32k 9248345799900

Ale klidně i topí ale s výrazně menší účinností, proto jsou tam elektropatrony. A nebo se nastaví bod bivalence nízko, pak to sice topí klidně v mínus 20 ale efektivita normálního provozu je ta tam. Takže tč ano ale s mírou ;-)

+1/0
8.11.2017 21:48

M29i39c10h74a14l 23N34a93j45m58a38n 7759353756210

Ano tepelným čerpadlem se vytápí domy, ale v teplotách pod nulou fungují jako elektrické topení....

0/0
9.11.2017 6:13

P20e64t34r 80Č75e85r68m83á54k 9368365669130

Nemusí, ale většinou jsou tak skutečně nastaveny vzhledem k průměrnému počtu těchto dnů u nás.

0/0
9.11.2017 13:51
Foto

T97o98m20á83š 58Z89e62m17á79n40e87k 2967104382785

Fyzika je jenom jedna.

0/0
9.11.2017 9:15

J51i51ř98í 89S94c65h98w67a88c52h 8138144608546

při -7 stupních se běžně uvádí koeficient COP ještě 2,5-3, takže topný výkon 2,5-3 kW spotřebovaný jen 1 kW

0/0
9.11.2017 0:06
Foto

T55o48m76á55š 30Z94e45m47á54n27e45k 2227144392335

A hmotnost zařízení roste...., zejména, když uvážíme, že musí být dimenzováno na výkon, který se v praxi většinou nepoužije.

0/0
9.11.2017 9:17

M45a83r74e57k 89M42a12z37u46c71h 2466983413

V diskuzi opět zbytečné obavy,anebo připomínky.Když začal automobilismus na bázi spalovacích motorů nikde nebyla ani pumpa,auta měla malý dojezd,velkou spotřebu,slabý výkon a tak nějak technologicky zaostávala.Vidím v tom tu samou analogii.Vždyť postupným rozšiřováním se bude vylepšovat technologie jak ukládání el.energie,tak i jejího předávání do automobilu,tak i jejího využívání v provozu.Problémy jsou od toho aby se řešili,s přístupem tamto a tamto je k ničemu by jsme dosud jezdily v žebřiňácích a to ještě ti movitější,většina by chodila pěšky.

+3/−2
8.11.2017 17:28

P30a40v54e84l 12O61t34i91s20k 2506781437

No tak úplně stejná analogie, to není. Za prvé to byl tehdy zcela nový druh dopravy a za druhé, a to mi vadí nejvíc se nástup a postupné prosazení automobilů nedělo prostřednictvím zákazů a nařízení, ale prosadily se tak nějak samy, svou užitnou hodnotou. Což se zatím o elektroautech říci nedá.

+4/0
8.11.2017 20:08

J42a13n 96L81a53n81d61a 6691434539684

Přesně tak, na počátku se automobily se spalovacími motory prosadily nad elektromobily přirozenou cestou. Do příchodu Ford-T měly elektromobily navrch, Henry Ford elektromobily vytlačil z trhu auty s větší užitnou hodnotou a bez dotací. Nevýhoda elektro byla a je stejná- baterie a tedy dojezd. Dnes jsou elektromobily na baterie bez dotaci ve větším měřítku neprodejné, ať už je to přímá podpora EV nebo neskutečné zdanění klasických spalovacích motorů, např. Norsko. Podívejte se na přístup k elektromobilům v podání největší automobilky světa-Toyota. Spíše věří hybridům, elektromobily ano, ale jiný zdroj energie než baterie, což je hodně proti proudu.

+1/0
8.11.2017 21:16

P37e56t69r 22M53i21c40h83a83l 2950144271232

Na ježdění po městě OK. Ale jinak je elektromobil k ničemu.

+3/−1
8.11.2017 16:38

V71í60t 20O51ž15a41n34a 1428958245564

Se 60kWh a vetší baterií se dá dojet přes 350km na jedno nabití.

0/0
8.11.2017 18:38

M38i14c55h91a88l 84N38a96j76m71a26n 7379413496800

Ty jo, to už dojede skoro z Prahy od Ostravy.;-)

+2/0
8.11.2017 19:50

V79í78t 65O94ž47a37n84a 1838198925714

Se 100kWh určitě a jinak si dám uprostřed 20 min pauzu.

0/0
8.11.2017 21:40

P19e64t12r 28M35i41c42h23a82l 2480654481932

S 55 l nádrží nafty natankuju v Brně a dojedu do Štrasburku. Pauzy dělám podle sebe a posádky a ne podle toho, kde je zrovna nabíječka.

+1/0
9.11.2017 3:46

V98í66t 16O50ž51a55n32a 1778128335604

A jaké mají spalovací motory vliv na zdraví je vám jedno.

0/0
9.11.2017 7:35

P55e76t10r 75M29i52c30h45a98l 2270744731942

Není. Jenže on ani ten elektromobil není tak čistý, výfuk má v nejbližší elektrárně. Proto jsem psal, že je dobrý do města. Až bude mít dojezd cca 600 km včetně topení, svícení, klimatizace apod. plus nějakou rezervu, nebude dvakrát tak drahý jako auto se spalovacím motorem a baterka při výměně nebude stát jako půl auta, začnu o něm uvažovat. Nehodlám živit zbytečně další auto.

+1/0
9.11.2017 8:22

M57i45c83h94a28l 65N41a23j40m70a95n 7799313446410

ale ono se nejezdí v ČR jen z Prahy do Ostravy, ale jinými směry a zrovna jako na potvoru jediná pořádná rychlonabíječka je jen v Humpolci.

A s 200 kWh baterií ujdete bez zastávky stejnou vzdálenost, jako já na jednu nádrž benzínu...

...a s baterií 500 kWh by jste ujel i několik tisíc kilometrů.

0/0
9.11.2017 6:30

V63í69t 92O16ž40a50n72a 1588408655924

Rychlonabíječky se staví a síť se každým rokem zahušťuje. Na konci příštího roku už nebude problém rychle nabít při cestě jakýmkoli směrem.

0/0
9.11.2017 7:38
Foto

T39o27m30á49š 76Z33e91m21á91n15e70k 2377584452915

Máte to špatně. S tak velkou baterií se zvýší valivý odpor a vzdálenost neporoste lineárně. Takže abyste dojel rozumně daleko, musel byste jet dodávkou, a na delší trasy kamionem s baterkama.;-D

0/0
9.11.2017 9:29
Foto

T47o24m15á14š 95Z96e18m87á81n38e33k 2677434532845

Dám tam 40 litrů nafty a ujede mi to 900km. A když mě to bude bavit dál tak tam za 5 min dám ještě.

0/−1
9.11.2017 9:25

J86a52n 38V34á36c23l92a89v93í71k 3872206511369

To je v současnosti většina cest, takže města nejvíc trpí emisemi.

+1/0
10.11.2017 19:07

J91i42n43d70ř48i13c57h 52M36i69t95t30e39r 6474205521646

Benzín načerpám za 3 minuty. Elektro auto nabiju tak za hodinu , možná za půl. Takže bude potřeba 10xtolik nabíječek než stojanů na phm u pump. Zabere to dost místa.

+1/0
8.11.2017 13:44

V58í66t 17O28ž27a97n34a 1198778535334

90% nabíjení může probíhat při stání vozidla doma, v zaměstnání nebo při nákupech v obchoďáku.

+3/0
8.11.2017 14:25

P21e41t18r 86Č65e61r89m95á88k 9968935509360

To ani zdaleka, to by pořád znamenalo nutnost té šílené infrastruktury, čemůž se právě všichni chtějí vyhnout, sází se na rychlonabíječky, o tom tu v podstatě ten článek je.

+2/0
8.11.2017 15:12

V43í26t 68O38ž15a83n55a 1798508175384

Rychlonabíječky jsou na dlouhé cesty, na ježdění do práce a na nákupy stačí pomalé nabíjení z obyčejné zásuvky.

+1/0
8.11.2017 15:20

P53e44t17r 73Č43e19r61m70á58k 9338415949610

Které není dostupné a do potřebné infrastruktury nikdo už dnes nechce investovat protože to je zřetelně slepá větev co se týče masového použití. Proto se síly výrobců upínají k rychlonabíječkám které budou sloužit stejně normální benzínky - člověk bude jezdit po městě nebo kdekoliv a jednou za pár dní se staví na 20min doplnit.

0/−1
8.11.2017 15:46

J18a64n 76V57á24c62l66a64v25í79k 3842116391949

Jak není dostupné? to má dávno každý majitel garáže nebo rodinného domu...

+1/0
10.11.2017 13:53

Z13b92y97n53ě69k 34O78š42m31e54r25a 2615794458

Což je zvlášť ve městě menšina majitelů aut..

+1/0
10.11.2017 16:50

J33a90n 13V11á31c16l29a50v17í96k 3642876491739

V centrech? Jistě, ale tamní majitelé aut jsou ohrožený druh i z jiných důvodů...

0/0
10.11.2017 19:10

P38e63t31r 72Č13e23r57m76á60k 9788715699810

Což je naprostá menšina uživatelů aut.

0/0
10.11.2017 20:52

J74a43n 32V42á62c82l31a40v33í76k 3822786321759

To je hodně odvážné tvrzení, které příliš nejde dohromady se statistikami bydlení.

0/0
13.11.2017 12:57

P61e85t10r 88Č81e83r15m14á66k 9328515579650

Právě naopak, to je skutečnost z těchto faktů přímo vycházející.

0/0
13.11.2017 19:45
Foto

J86a55k40u33b 39K60r34i53s17t83e64k 4119153282420

A běžné městské sídliště? Prodlužovačky z desátého patra řešením asi nebudou. Dobíjecí stanice by musely být skutečně na každém rohu s jistotou, že je nikdo nebude využívat jako parkoviště, na sídlištích seniz taky parkuje dost na divoko...

0/0
16.11.2017 14:38

D14a85n47i92e79l 47P94a89n60e89k 6882851762700

Norsko stavi dualni nabijecky mezi kazde parkovaci stani. Tak proc tahat kabel z panelaku? 8-o Lze okopirovat jejich funkcni system.

0/0
8.12.2017 14:34

J75i10n89d14ř26i43c83h 91M53i53t28t97e32r 6544125441866

To je pravda, třeba na Černém Mostě či Polabinách bych to chtěl vidět:-)

+2/0
8.11.2017 17:12

V76í65t 71O10ž79a83n57a 1768288905644

Tam si možná budete muset počkat na autonomni vozy.

0/0
9.11.2017 7:39

J79i42n50d73ř56i82c40h 83M73i96t87t84e58r 6214425931746

Myslel jsem z každého okna visící prodlužovačku k autu. :-)

0/0
9.11.2017 8:56

M81i25r50e87k 25T12u22r30e14č69e94k 4253422360962

Teoreticky. Nedovedu si predstavit velke parkoviste napr. v Tesku a u kazdeho, (nebo kazdeho druheho) parkovaciho mista nejakou zasuvku. Zrovna tak nabijeni pres noc doma u vetsiny lidi neutahne stavajici vedeni a VN transformator...

+1/0
8.11.2017 17:34

V51í28t 22O20ž13a53n50a 1488248275694

Než se vymění 50% vozidel, může to trvat i 10let. Vše se bude postupně posilovat.

+2/0
8.11.2017 18:31

M89i87c80h23a87l 47N88a81j94m13a50n 7769643406370

Jak postupně posílíte el. rozvody?

0/0
8.11.2017 19:51

V53í52t 22O44ž67a41n69a 1908428395984

Silnější transformátory, silnější kabely.

Když někde vznikne 10 rodinných domů, také se to musí posílit. Staví se pořád.

+1/0
8.11.2017 21:43

P31e90t31r 40Č75e36r70m54á21k 9338495909810

Máte sice v zásadě pravdu, ale proto se pracuje na těch rychlonabíječkách a než se emobilita nějak výrazněji rozšíří tak to bude vcelku vyhovující řešení.

0/0
8.11.2017 15:11

J57i35n59d41ř92i10c51h 57M78i74t98t97e35r 6784585381306

Ano, mně by se elektromobil líbil, výkon, tichý chod,akcelerace, to je bezva. Dojezd se zvyšuje nabíjení zkracuje, kdyby Tesla nebyla za 3 mega ale za milion, koupil bych ji. Problém vidím zimu , topení, slabší výkon baterií a v létě klima. Je se obává, že politici se nebudou chtít vzdát 80 mld Kč ze zdaněných paliv, tak jsem zvědav, co vymyslí ne elektromobily. Asi speciální zdanění elektrické energie pro nabíječky.

+1/0
8.11.2017 17:16

V96í47t 82O88ž25a97n60a 1638378245154

S velkou baterkou a tepelným čerpadlem není ani topení žádný problém.

0/0
8.11.2017 18:29

J19i29n14d14ř60i40c86h 42M81i37t96t41e87r 6514515261316

Tak nám zbývá jen cena.

0/0
8.11.2017 18:33

V42í49t 56O21ž26a89n36a 1118188925414

S tím souhlasím, čekám na ojetý Hyundai Ioniq.

0/0
8.11.2017 18:35







Najdete na iDNES.cz