Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tříkolové motorky zahajují carvingovou revoluci

Prvním velkým sériovým motocyklem se zdvojeným předním kolem je právě představená velká tříválcová devítistovka Yamaha Niken, která již na jaře vyrazí do showroomů. Niken v japonštině znamená „dva meče“, na pódium milánské motovýstavy tento stroj přijel představit miláček italského publika Valentino Rossi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M52a57t81ě70j 31N13ě36m15e34č73e65k 9277743679633

Proč toto..?! ;-( Motorka je motorka! R^

+1/0
9.11.2017 23:16

M48i33l19a24n 89V18o93t40a89v65a 5634566581712

a tříkolka je tříkolka

0/−1
9.11.2017 23:23

V81á94c48l42a61v 19M78a50l91ý 3294868804769

Tříkolová motorka, stejné jako dvoukolové auto. Tříkolka bude pořád jenom tříkolka.

+3/0
9.11.2017 23:07

J28a25k58u66b 46K89o82s 3796252440214

A stačí mi na to řidičák B? Jestli jo, jdu do toho.

+1/0
9.11.2017 22:45

D46o98m22i66n26i16k 74H53l64a33d39í34k 6330645657882

Leda by to mělo max. 125ccm, ta Yamaha má skoro 900, ale to Quadro má 125.

0/−1
9.11.2017 23:10
Foto

P23a56v14e31l 42K23a88l77u80s 6324286736732

Není pravda.

+1/0
10.11.2017 6:11

R77o55m46a82n 12V42o49c51e62t43k26a 9743321576468

Např. MP3 má v nabídce i 500ccm na B

0/0
10.11.2017 1:04
Foto

P92a90v93e11l 57K76a35l75u92s 6114976566312

Ano, stačí.

+1/0
10.11.2017 6:11

P40e44t96r 42T10á74b18o85r55s32k90ý 6240246361787

No, možná je to jízdně skvělý a praktický, ale nelíbí. Určitě si to kupce najde a udělá mu to doufám radost.

0/0
9.11.2017 19:25

J39o39s98e84f 75V94a85l86a 9300693963473

meze adheze jsou dany fyzikou. Dokud auta nemela ESP, gumy 235 samosvorny diferencialm, pneumatiky s konzistenci zvylacky a dalsi ficoviny, tak se s nimi dalo jezdik smykem i na suchem asfaltu a kazdy se to mohl naucit. Dneska auto do smyku nedostanete a kdyz uz ano, tak letite mimo silnici. Cili samozrejme kazdy bude zkouset nadoraz, jakou adhezi ma dvojita vidlice vpredu. Takze jediny rozdil bude, ze se nevyleti ze silnice v 60 km/hod, ale ve 120......

+4/0
9.11.2017 17:59

J12o62s44e84f 55V21a19l16a 9640113263983

a jeste ke zurnalisticke srovnavani s lyzarskym carvingem : od doby zavedeni carvingovych lyzi pribylo urazu ve vysoke rychlosti - lidi se nenaucili lepe lyzovat, jenom rychleji jezdi

+2/0
9.11.2017 19:43

J24i70n90d70ř10i78c86h 31M96i94t45t93e26r 6324605441526

Mě se to nelíbí, nekoupil bych si to. Je ale pravda, že to může pomoci při klasickém pádu na přední kolo. Když vám na klasické motorce ustřelí přední kolo, jdete na 99% k zemi. Tady to bude jinak. A odstředivá síla roste se čtvercem rychlosti, takže ne 60 a 120, ale třeba 60 a 70.

0/0
10.11.2017 15:39

D23a37v44i62d 72B54u51r70š75í79k 2142179700774

Ještě na tom trochu zamakat a Velorex má konkurenci...

+1/0
9.11.2017 17:57
Foto

M23i39r83o23s84l34a85v 17S43t48e10i51n65e68r 4270612930756

Tříkolka může mít jedno kolo vpředu a dvě hnací vzadu, jak předvádí třeba Putin, nebo dvě kola vpředu a jedno hnací vzadu.

Pohled na vektory, působící v zatáčce, je jednoznačný- Putin se vymázne daleko dříve, než Velorex.

Velorex si ušetří nákladný diferenciál, navíc i váhu. V článku popisovaná motorka je vlastně dvojmotorka, naklání se a přenáší váhu na boky pneumatik. Jenom vzadu je to zdvojení zbytečné.

Horší je hlavně hodně zvýšená váha, nějaký jízdní komfort se tím nezíská.

Dnes by byl jistě Velorex o hodně lehčí, úspornější i pohodlnější, problém by spíše byl s crashtestem.

0/0
9.11.2017 19:45

T66o91m37á65š 62T36a68t29í29č93e30k 5740782590298

Na velkéch šauklech a řetízkáčích je větší sranda.

0/0
9.11.2017 17:55

R81a16d19e13k 47S36c57h44n78a87u44b20e16l85t 2335186806133

Něco takového si možná jednou i koupím.

0/0
9.11.2017 16:14

M47i25c43h21a59l 12T24u92r64e39c64e42k 6643879796691

Takze inovovany Tatraplan.;-D

0/0
9.11.2017 16:06

J59a58r24o24m67í27r 31K22r48á31l 4520309824959

Spíš Velorex.

+3/0
9.11.2017 16:49

M20a22r27t36i63n 26P17e31t13ř94í19k 4812959921121

Nějak mě nenapadá důvod, proč by si měl člověk takový hybrid motocyklu a čtyřkolky kupovat 8-oRv

+2/0
9.11.2017 16:06

M24i10l63a50n 56V37o19t93a23v84a 5264126931892

nějak mě nenapadá důvod proč si vůbec kupovat motorku

+1/−1
9.11.2017 23:22

I81r41e96n54a 26P47l15a11c70h72e47t55k63o14v41á 1706344286970

Přijde mi to hnusný. A vůbec, tříkolky jsou do čtyř let.

+3/−5
9.11.2017 15:36

J48a66n 11J73a54n85e25č98e41k 9200603310276

Připomíná mi to Tyrrell P34 ;-D

+4/−1
9.11.2017 15:04

M24a31r62t22i37n 79L54a95c23o 7383906138

Ťažké, široké, nemotorné, zložité, vymetiete s tým každú dieru - samé výhody.;-D

+4/−2
9.11.2017 13:21

J10a73n 14B61o51u59k96a14l 3558331152176

a to jako z vlastní zkušenosti? Krizové brzdění na mokru - nepodjede předek. Mokré koleje - nepodjede předek - zadek udělá drift. Rychlejší zastavení v případě krize - dvě přední kola ubrzdí víc. Větší jistota při klopení v zatáčce, protože je tam v předu dvou násobná styčná plocha, ale hlavně na dvou různých místech (to by fakt musela být smůla, ale i tak by předek nepadl, ale šel by do smyku). Pokud nejsi lempl, tak se díře vyhneš, pokud jsi, tak ji trefíš, trhne to řízením ,ale stále jedeš - když něco stojí na třech bodech a jeden ztratí kontakt, tak je to lepší než když ztratí kontakt něco co má jen dva styčné body. Váha - za jízdy nepostřehneš, jezdí i mnohem těžší motorky. Váha u Niken je včetně všech náplní a plné nádrže 263kg. A šířka ? Pokud jezdíš na motorce tak víš, že je nejširší v místě řidítek a zrcátek (pokud nevozíš každý den kufry), takže BMW s válci boxer jsou na tom tedy stejně špatně?

+13/0
9.11.2017 15:56

M85a20r38t26i16n 94L49a49c54o 7323336108

Krízové brzdenie za mokra? Auto je ešte bezpečnejšie. Dve predné kolesá na aute tiež zabrzdia viac ako jedno na motorke. V aute je prejazd zátačiek bezpečnejší.Ak niečo stojí na štyroch bodoch, je to lepšie, ako na troch...Takže si rovno kúpim auto a nie tento hybrid, spájajúci (ako každá trojkolka) všetky nevýhody motocykla a auta. V aute na mňa neprší, mám len dve stopy, nie tri, takže sa ľahko vyhnem náhlej diere, auto môžem zamknúť, má kufor, nemusím s ním na mieste silou manipulovať, odvezie náklad a viac ľudí...:-)

0/0
9.11.2017 22:52
Foto

P91a14v90e79l 31K83a19l74u97s 6724806806632

Vy jste asi moc motorku nepochopil, že?

+1/0
10.11.2017 6:13

T57o81m23á56š 75H93o19r24s76k11ý 1970624473114

Tři kola... a není to málo, Antone Pavloviči? V servisu jsem dostal na den tříkolovou Yamahu Tricity a bylo to divný. Bezpečně divný ale divný

+5/0
9.11.2017 12:16







Najdete na iDNES.cz