Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První jízda v Seatu Arona: katalánská novinka se povedla

Martorell je pupkem španělského autoprůmyslu, ve městě čtyřicet kilometrů vzdáleném od Barcelony sídlí Seat. Značka založená v roce 1950 v bezcelní zóně přístavu katalánské metropole (Zona Franca) teď uvádí na trh nový důležitý model. Malé SUV, nebo dnes módně „crossover“, se jmenuje Arona, už jsme ho řídili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82a94n 38V83á71c62l48a90v90í59k 3852316301809

Už se ví, jestli se bude tenhle model po vystoupení Katalánska z EU vyrábět v Mladé Boleslavi nebo Bratislavě?

0/0
15.11.2017 16:28

P28e34t23r 63Č29e59r10m54á53k 9818485369410

To na to nemá moc vliv.

0/0
15.11.2017 20:02

M25a72r35e80k 72S64a77j76d32a 2385310106978

Hodinova (a dobra) recenze - youtube.com/watch?v=9NSUhOUedLs

Povedene auto R^

0/0
14.11.2017 16:59

G62e52o98r25g 68K97o39m98b61e78r85e64c 9804561176381

skoda ze to nebude 4x4. Idealni auto pro duchodce nekde v kopcich.

0/0
14.11.2017 14:33

J51i56r44i 45G30a32z27d65a 8774233664524

proc jen pro duchodce?

0/0
14.11.2017 15:14

J14o95s95e90f 62V31a95l57a 9540373223493

myslim, ze spotreba 4,7 l/100 km u 110kW benzinu neni realna. Pokud redaktori pisou, ze se "pri trose snazeni dostali az na spotrebu", tak to asi znamena na 20 km dlouhe ceste z kopce. Realna hodnota je takova, co je vypocitana z aktualniho cerpani pohonnych hmot ( ne treba fixlujici palubni pocitac) na vzdalenost alespon 1000 km, lepe vic.

0/0
14.11.2017 14:27

J95i42ř63í 93S48e25h90n17a69l 6485798812856

4,7 nebude bezna spotreba, ale to ani nepisou. Pisou ze se na ni pri trose snazeni dostali. Tomu verte, je to realny. Nemusi se jet s kopce. Kdyz s tim autem pojedete na pohodu po okreskach do 90 km/h, dopadne to takhle. Za 5l se da jet se 110kW Superbem s velice podobnym motorem, kdyz to neni po meste nebo rychle po dalnici a fakt v tom nemusi bejt zadnej svindl. S timhle to tim padem pujde taky. Smysl dava i ten udavanej rozptyl 4,7-9. Za 5 kdyz se budete snazit, za 9 kdyz tomu budete slapat na krk.Zrejme zkusili oboji. Pokud se k tomu budete chovat primerene rozumne, tak realna kombinovana spotreba (vcetne mesta a dalnice) bude tak 6,0-6,5. Pritom teda dat do auta velikosti Fabie 110kW z preplnovanyho benzinu je docela narez, bude to litat jak raketa.

+2/0
14.11.2017 15:25

J64o76s40e34f 43V46a55l41a 9860943653813

mozna jste nepochopil otazku. Spotreba udavana na pocitaci se muze podstatne lisit od realne spotreby. jde o to,. jestli spotreba byla verohodne overena (pocet km versus mnozstvi natankovane pohonne hmoty) na nekolika tisicich km. Moje zkusenost je takova, ze spotreba na pocitaci se klidne muze o 10% lisit, vetsinou ve smyslu umele nizsi spotreby. Navic pro "snizeni" spotreby staci nasadit pneumatiky s mensim obvodem a prehustit je

0/0
14.11.2017 19:50

J93i11ř58í 59S59e82h23n43a93l 6485878682326

Tak to je samozrejme vsechno pravda. Jenomze vy zas asi nechapete co jsem napsal ja. Ze jde s podstatne vetsim autem s technicky velice podobnym motorem jet s lehkou nohou za 5 litru kdyz se chce je pravda. To mam osobne vyzkousene a verohodne zmerene. Tedy neni duvod proc by to nemelo jit s timhle, at uz to merej jak chtej. Veril bych tomu i kdyby to tam nenapsali, protoze sam bych odhadnul podobne cislo.

Jinak moje osobni zkusenost s palubnimi computery u koncernovych aut je celkem dobra. Dlouhodobe vyzkouseno na ctyrech autech, odchylka prakticky nemeritelna. Jestli to ukazuje min, tak treba o deci, nebo tak, na hranici meritelnosti. Nakonec ani nadrz nenatankujete 2x stejne, to neni o nic presnejsi nez ten computer. Pozna se to az na dlouhodoby spotrebe computer versus nekolik nadrzi. Pokud u auta vim ze v tomto srovnani to funguje, pak muzu celkem tomu computeru verit i na tech mensich vzdalenostech. Ze neco takovyho redaktori nedelali je celkem jasny. Nicmene udaje co namerili nejsou v rozporu s moji osobni zkusenosti, tedy nemam duvod jim neverit. Kdyz se s tim umi tak to po okreskach jede z pulky na dva valce a nezere to nic. No a ze by si umele nasadili maly kola a jeste je prefoukli jen aby vam mohli napsat zkresleny cislo? To by jiste mohli. A tomu fakt verite?

BTW muzu vedet u jakejch aut vam ten computer keca o 10%?

0/0
14.11.2017 21:49

M26i61l32a58n 82R64e25z23n14i97c54e65k 1338210898662

Jste vedle, měl jsem 2 roky Seat Leon ST 1.4 TSI ACT o výkonu 110 kW, což je prakticky stejný motor. Bez problémů jsem s ním jezdil pod 5 litrů a to nejen podle palubního PC, ale i podle dotankování do plné nádrže. Tenhle TSI motor je výtečná záležitost, je velice průžný. Je dost citlivý na styl jízdy a také na to, jak umíte využít 250 Nm točivého momentu. Navíc když brzdíte motorem, brzdí obvykle pouze 2 válce, takže motor brzdí velmi lehce, přívod paliva je však v tu chvíli úplně uzavřen. Lze tak šetřit palivo. Vypínání válců funguje vzorně a to i ve vyšších rychlostech. Můj rekord byl na 25 km dlouhé trase 4,1 l. Leon má výtečnou aerodinamiku, ale Arona bude zase o něco lehčí.

0/0
25.11.2017 18:37

J18i19r46i 97G21a54z24d42a 8564203654664

to bych bral, na jezdeni po meste ci nekam po okoli, na chalupu, atd...v pohode...

+1/0
14.11.2017 14:01
Foto

J47a91r25o88m70í11r 27H84l32u81b14e39k 2506680894131

Aronu neznám, mám Ibizu starou již 19 let. Ač mi to každý rozmlouval, nekupuj Španělské auto, tak jsem s ní naprosto spokojen. Kéž by každé auto vydrželo tak hrubé zacházení, jako ta moje Ibiza. Projel jsem s ní kamenité cesty v Polských horách, úvozy od traktorů v lesích, neudržované cesty na Korsice, kde jsem ani nevěděl kam se vůbec dostanu. Někdy jsem se třásl strachem, z jedné strany prudký svah a z druhé prudký sráz, ale furt funguje. Krom běžné údržby, jsem do ní vložil jen 20 000 za změnu barvy a opravy drobné koroze.

+1/0
14.11.2017 13:02

Z14d93e35n71ě32k 76M85o39r50á70v21e71k 5477898118723

Mně by zajímalo, z jakého důvodu by SCR mělo snižovat spotřebu. Je to čištěni výfukových plynů od NOx, tedy něco, co je až "za motorem". Od motoru pouze dostává signály, jak se právě spaluje, aby se močovina správně dávkovala, ale na řízení motoru se nijak nepodílí a tak nemůže spotřebu ovlivnit. Teda může ji zvýšit, protože je to další zařízení, které musí motor živit.

+1/0
14.11.2017 12:31

P98e58t75r 22Č81e64r93m31á93k 9158435359140

Vychází to z toho že src zvyšuje účinnost motoru - motor samotný se tedy nemusí tolik soustředit na emise nox ale na co2 a tedy i spotřebu.

0/0
14.11.2017 16:37

Z16d57e52n63ě21k 37M62o83r93á43v70e15k 5847478108893

Tak SCR samozřejmě sám o sobě účinnost zvýšit nemůže, je až "za motorem" a to je pozdě. Ale beru to, že se nemusí tolik řešit emise NOx, které SCR vyřeší později, takže motor může běžet v efektivnějším režimu. Takže ano, takto to přínos mít může.

0/0
14.11.2017 18:31

P55e47t42r 80Č40e40r91m92á76k 9308485989140

Tak je to myšleno R^

0/0
14.11.2017 19:12

M76a27r43t59i34n 43K22a67r17á36s61e47k 9878153248148

No tak samozrejme zalezi k cemu to vztahnete - v porovnani s motorem ktery neresi zadne emise to samozrejme spotrebu nesnizi, v porovnani s motorem, ktery je emisemi omezeny to uz vliv ma - je to mene zatezujici nez "NOX trap" reseni, zaroven motor pri samotnem spalovani muze byt nastavene lepe "na spotrebu" nez "na emise", protoze ty emise pak zredukuje SCR....

+1/0
14.11.2017 16:54

A16n95d27r93e40j 47M66a10s54a72r75y65k 9590853896880

ja furt nechapu proc tomu neudelaji kufr alaa kombi .... vzdyt muze byt taky se zvysenym podvozkem taky oplastovano ale treba pro rodinu co ma deti by se tam vesel kocarek a jeste nake zavazadlo k tomu kdyz jde clovek nekam na vylet nebo dovolenou ... pro mladou rodinu zase auto uplne na prd.... a stejne s tou 1,5TSI to bude stat uz pomalu pulmega takze nic moc .... auto na kulicha :S

+1/0
14.11.2017 12:10

P63e79t26r 25D36r55a60p13a86l 3325478213805

máte to přímo v článku...rodin, které vozí 3 děti, kočárek, psa a tchýni je míň, než rodin, co jezdí ve 2 nebo max ve 2+1

0/0
14.11.2017 12:22

M42a52r34e76k 87M69a33l31ý 1152728381590

No nevím, ale auta této velikosti snad nikdy nebyla rodinná, ne? Pokud chcete rodinné auto (2 děti, kočárek...), tak k tomu poslouží něco jako Octávka kombi, nebo podobná velikost a ne malá nákupní taška :-)

Toto auto není cíleno na rodinu.

+1/0
14.11.2017 13:13

D42u14š60a67n 56P18e30š45e72k 3835189884980

U nás je jako nové rodinné auto nejběžnější Fabia Combi. Octavii kupují novou z 90% firmy a lidé je kupují pak většinou až jako ojetiny.

0/0
14.11.2017 13:18

M76a60r45e23k 16M18a10l55ý 1292228301500

To je možné, ale to nic nemění na tom, že ty auta na to nejsou. Prostě rodinné auto je kombík alespoň nižší střední a když na něj nemám na nové, koupím ojetinu v ceně nové Fabky. Ale stěžovat si, že ve Fabce (Aroně) není dost místa pro rodinu je blbost.

+2/−1
14.11.2017 13:22

P87e71t25r 66M66a58r16š86á64l93e50k 9985452394239

Právě že v té Fábii kombi je toho místa pro 4-členou rodinu docela dost.

+1/0
14.11.2017 15:19

D27u75š17a57n 43P45e76š20e19k 3865179974630

Přesně to jsem měl na mysli R^

Ve Fabii Combi je místa pro 2 dospělé a 2 děti (+530 litrů v kufru) dost, zatímco auto typu Arona je pro takový účel malé.

0/0
14.11.2017 15:47

M38a14r23e90k 40M27a67l45ý 1142778151350

Arona není myšleno jako náhrada za "rodinnou" Fabku kombi. Je to prostě malý hatch s trochu vyšší světlou výškou. Jako pseudorodinné auto Škodovka prostě Fabii kombi uťala.

0/0
15.11.2017 8:36

P12e11t43r 82Č19e46r77m75á93k 9828795219640

To ani ve snu, to že se tam nějak pár lidí fyzicky vměstná ješte neznamená že tam je dost místa - pohodlně se 4 osoby neusadí ani v octavii, natož v tomhle. Je to pořád malé auto, velký kufr na tom nic nezmění.

+2/0
14.11.2017 16:30

M86a14r21e60k 16M79a58l59ý 1512578601790

Ale to já neřeším. Já jsem jenom řekl, že auto typu Fabie není primárně určeno jako rodinné auto a ani jej tak automobilka necílí. Že na chudých trzích jako rodinný kočár leckdy slouží, je věc druhá. Jenom ať pak někdo, kdo si Fabku koupí jako rodinné auto nenadává, že tam je málo místa, to jsem chtěl říct.

0/0
15.11.2017 8:33

P58e68t28r 71Č76e22r96m12á32k 9418445439360

Těžko samozřejmě říct jak je to konkrétně u vás, ale fabia combi jako rodinné auto už v ČR není většinově vnímána poměrně dlouho, proto se jí tak propadly prodeje jak v absolutním tak relativním měřítku. Statistika soukromé/firemní s tímhle moc nesouvisí, to je pouze formální rozlišení zákazníka.

0/0
14.11.2017 21:24

P98e49t39r 32Č69e55r34m12á36k 9528225569840

Z jednoduchého důvodu - poptávka po nich drasticky poklesla, dnešním nárokům na rodinné využití to dávno nevyhoví a naopak klientela žádající malé SUV je poměrně značná.

0/0
14.11.2017 16:39

J97a97k56u74b 59V52a82t12r60t 8776594149267

Preco mi pride ze koncern sa snazi vyrabat auta ktore takmer nikto nechce? Kedy sa zobudia?

0/0
14.11.2017 12:05

P69e81t19r 41H55o69r76á34k 1179393289374

To viem celkom presně. Keď im začnú klesať predaje. Čo sa zatial nestalo.

+2/0
14.11.2017 12:14

L81i12b36o77r 31F25i15l24á91k 6241986540579

Litrový motor. Takže to má zavazadlový prostor i vepředu?

+5/0
14.11.2017 11:26

J80a90n 60U33l48m 7710799276522

no jasně, čím míň litrů k pohodu, tím víc litrů na bagáž ;-)

+1/0
14.11.2017 11:40

M84o51j92m94í96r 52M79o59t89y68č37k46a 3772505564340

90 koní je málo ?

0/0
14.11.2017 14:28

J38a62n 53U89l34m 7540829636832

365 tis. ale bez motoru :-/

+4/−1
14.11.2017 11:13

V73í77ť26a 10K67r67u48t20i39š 1260834845367

Zato konkurenční 1.2 atmo s 80 koníky (Opel, Kia, Citroen ...) to je panečku jiná káva, že?

A kdo vám brání vzít 1.5TSi, jehož výkonový ekvivalent u konkurence prakticky nenajdete?

0/0
14.11.2017 16:43

J27a62n 43U41l33m 7390279206132

nejsem vůbec fanoušek obsahu pod 2 litry

0/0
15.11.2017 6:52

R50o14m98a20n 19P35o37l28á39č67e38k 5216329735

To auto je asi tak katalánské jako naše Škoda je česká ;-D. Už jenom kvůli všem možným subdodavatelům v tom bude mix z celé EU včetně ČR ;-D

+5/0
14.11.2017 9:04

V62á59c32l11a88v 36P47a34v71e49l11e44k 1900556916314

Mne by zajímalo, jak taková auta vypadají, a fungují, po nájezdu 100t, 250t, 400t km a kolik do nich člověk musí během té doby "investovat".

+1/0
14.11.2017 8:48

J52i46ř72í 69S37e22h11n57a57l 6225828202856

Normalne, jako kazdy jiny auto. Po 100k je vicemene skoro jako novy, investice jen do bezne udrzby (brzdy, olej atd.). Od 100k do 250k uz se sem tam neco mensiho podela, ale udrzba jeste ma smysl a jde zaplatit, jen se nesmi podelat neco velkyho. Po 250k je ojety do stavu ze uz nema moc smysl s nim dal jezdit, ale jeste jde provozovat. V ty dobe uz ma vymenenou spojku, mozna neco na podvozku, par dilu v motoru. Pak uz se to zvolna sype leckde. Opravy se uz flikuji protoze nema smysl do toho cpat velky penize. Po 400k uz je po nem.

+2/0
14.11.2017 10:17

J25a55n 25U93l87m 7800819116382

Já myslím, že se ho týká jen ta první číslovka

0/0
14.11.2017 11:14

J38i83ř64í 25S41c58h18w73a44c80h 8368184258916

ach tito "myslitelé".....kdyby těchto nebylo..... snad i Země by se bez nich zastavila....

0/0
14.11.2017 11:50

M47a61r46e50k 58M73a52l75ý 1532378471550

Možná to bylo myšleno tak, že většina majitelů s tím najezdí tak těch 100-150 tisíc za 10 let a pak to stejně půjde do šrotu :-) Protože tyto nákupné tašky nejsou stavěny pro velké nájezdy...

+1/0
14.11.2017 13:20

J92i85ř49í 13S74c19h29w23a18c88h 8158214798516

Ne, tak to Jan (v kontextu jeho dalších příspěvků) určitě nemyslel ;-)

0/−1
14.11.2017 19:59

V49l82a76d11i83s76l10a63v 76B41u50r39y33š36e85k 1619402377764

mně to vůbec nezajímá, auto koupím nové, 4 roky s ním jezdím, pak ho prodám a koupím zase nové, jak vypadají auta po 100t, 250t či 400t mně vážně nezajímá

+2/0
14.11.2017 12:02

M84a65r31e34k 41M15a26l87ý 1112838581560

Mě to třeba zajímá. Poslední dvě auta jsem kupoval s nájezdem 180 a 140 tisíc, takže je to pro mě relevantní informace :-) A to druhé má teď 220 a pořád jezdí spolehlivě a počítám, že si jej nechám pár let a najede klidně 300-350 tisíc.

0/0
14.11.2017 13:25

P34e69t16r 34D68r97a51p52a70l 3555398183175

myslíte, že výrobci mají zájem na tom, aby jezdila auta 20 let?

0/0
14.11.2017 13:51

M61a45r85e92k 36M55a57l76ý 1432938851270

To já nevím. Minulé auto jsem prodal, když mu bylo 10 let a 250tkm, současné auto má necelých 7 let a 220tkm a víc než 10 let ho mít nebudu :-)

Jistě, pro výrobce je ideální stav, když zákazník auto po 4-5 letech prodá a jde pro nové a je jedno, jestli slouží nebo ne. A nejlepší je, když jej rovnou odveze na šroťák, aby se jej nikdo nemohl koupit jako ojeté a všichni museli kupovat nové.

0/0
14.11.2017 13:56

J58i45ř94í 66S87e97h79n28a84l 6255688262126

Hlavne vyrobci delaji auta pro svoje zakazniky. Ti s nimi najezdi 100-200k. Kdo si koupi ojetinu z treti ruky a chce aby mu vydrzela aspon 500k neni zakaznik automobilky. A to ani sekundarne, stejne to servisuje u melouchare z dilu z druhovyroby. Takze vyrobce by musel bejt padlej na hlavu kdyby delal auta s zivotnosti vyrazne delsi nez zakaznici potrebuji. Tim by jen zbytecne zdrazoval vyrobek a snizoval jeho konkurenceschopnost. Tezko lze ocekavat ze by vyrobce delal auta podle pozadavku nekoho, kdo si to auto nikdy nekoupi :-)

+2/0
14.11.2017 14:01

M27a62r88e83k 16M39a35l23ý 1272788691400

Já mám teď třeba auto, které jsem kupoval jako ojetinu 5 let starou s nájezdem 140tkm (je to už skoro dva roky) a servisuji to pořád v autorizáku. A výrobce samozřejmě ví, že takových lidí je dost a proto taky dává na auta starší X let slevu na díly a občas i na nějakou práci - třeba na rozvody.

0/0
14.11.2017 14:40







Najdete na iDNES.cz