Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První jízda v Seatu Arona: katalánská novinka se povedla

Martorell je pupkem španělského autoprůmyslu, ve městě čtyřicet kilometrů vzdáleném od Barcelony sídlí Seat. Značka založená v roce 1950 v bezcelní zóně přístavu katalánské metropole (Zona Franca) teď uvádí na trh nový důležitý model. Malé SUV, nebo dnes módně „crossover“, se jmenuje Arona, už jsme ho řídili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12a59n 46V80á55c85l83a66v22í10k 3432846951759

Už se ví, jestli se bude tenhle model po vystoupení Katalánska z EU vyrábět v Mladé Boleslavi nebo Bratislavě?

0/0
15.11.2017 16:28

P85e58t67r 89Č75e30r70m81á87k 9278205829250

To na to nemá moc vliv.

0/0
15.11.2017 20:02

M69a51r76e19k 28S52a87j77d22a 2545750366428

Hodinova (a dobra) recenze - youtube.com/watch?v=9NSUhOUedLs

Povedene auto R^

0/0
14.11.2017 16:59

G89e83o56r72g 88K54o76m59b31e59r84e18c 9314981176301

skoda ze to nebude 4x4. Idealni auto pro duchodce nekde v kopcich.

0/0
14.11.2017 14:33

J71i28r70i 71G69a24z25d45a 8894253414184

proc jen pro duchodce?

0/0
14.11.2017 15:14

J97o72s14e91f 63V42a40l85a 9340253383653

myslim, ze spotreba 4,7 l/100 km u 110kW benzinu neni realna. Pokud redaktori pisou, ze se "pri trose snazeni dostali az na spotrebu", tak to asi znamena na 20 km dlouhe ceste z kopce. Realna hodnota je takova, co je vypocitana z aktualniho cerpani pohonnych hmot ( ne treba fixlujici palubni pocitac) na vzdalenost alespon 1000 km, lepe vic.

0/0
14.11.2017 14:27

J15i64ř47í 90S91e10h96n53a79l 6565508352156

4,7 nebude bezna spotreba, ale to ani nepisou. Pisou ze se na ni pri trose snazeni dostali. Tomu verte, je to realny. Nemusi se jet s kopce. Kdyz s tim autem pojedete na pohodu po okreskach do 90 km/h, dopadne to takhle. Za 5l se da jet se 110kW Superbem s velice podobnym motorem, kdyz to neni po meste nebo rychle po dalnici a fakt v tom nemusi bejt zadnej svindl. S timhle to tim padem pujde taky. Smysl dava i ten udavanej rozptyl 4,7-9. Za 5 kdyz se budete snazit, za 9 kdyz tomu budete slapat na krk.Zrejme zkusili oboji. Pokud se k tomu budete chovat primerene rozumne, tak realna kombinovana spotreba (vcetne mesta a dalnice) bude tak 6,0-6,5. Pritom teda dat do auta velikosti Fabie 110kW z preplnovanyho benzinu je docela narez, bude to litat jak raketa.

+2/0
14.11.2017 15:25

J74o68s21e81f 72V23a68l61a 9580553923543

mozna jste nepochopil otazku. Spotreba udavana na pocitaci se muze podstatne lisit od realne spotreby. jde o to,. jestli spotreba byla verohodne overena (pocet km versus mnozstvi natankovane pohonne hmoty) na nekolika tisicich km. Moje zkusenost je takova, ze spotreba na pocitaci se klidne muze o 10% lisit, vetsinou ve smyslu umele nizsi spotreby. Navic pro "snizeni" spotreby staci nasadit pneumatiky s mensim obvodem a prehustit je

0/0
14.11.2017 19:50

J87i67ř30í 94S55e89h15n66a14l 6765338522886

Tak to je samozrejme vsechno pravda. Jenomze vy zas asi nechapete co jsem napsal ja. Ze jde s podstatne vetsim autem s technicky velice podobnym motorem jet s lehkou nohou za 5 litru kdyz se chce je pravda. To mam osobne vyzkousene a verohodne zmerene. Tedy neni duvod proc by to nemelo jit s timhle, at uz to merej jak chtej. Veril bych tomu i kdyby to tam nenapsali, protoze sam bych odhadnul podobne cislo.

Jinak moje osobni zkusenost s palubnimi computery u koncernovych aut je celkem dobra. Dlouhodobe vyzkouseno na ctyrech autech, odchylka prakticky nemeritelna. Jestli to ukazuje min, tak treba o deci, nebo tak, na hranici meritelnosti. Nakonec ani nadrz nenatankujete 2x stejne, to neni o nic presnejsi nez ten computer. Pozna se to az na dlouhodoby spotrebe computer versus nekolik nadrzi. Pokud u auta vim ze v tomto srovnani to funguje, pak muzu celkem tomu computeru verit i na tech mensich vzdalenostech. Ze neco takovyho redaktori nedelali je celkem jasny. Nicmene udaje co namerili nejsou v rozporu s moji osobni zkusenosti, tedy nemam duvod jim neverit. Kdyz se s tim umi tak to po okreskach jede z pulky na dva valce a nezere to nic. No a ze by si umele nasadili maly kola a jeste je prefoukli jen aby vam mohli napsat zkresleny cislo? To by jiste mohli. A tomu fakt verite?

BTW muzu vedet u jakejch aut vam ten computer keca o 10%?

0/0
14.11.2017 21:49

M28i86l37a50n 31R77e85z10n69i64c27e23k 1428640528452

Jste vedle, měl jsem 2 roky Seat Leon ST 1.4 TSI ACT o výkonu 110 kW, což je prakticky stejný motor. Bez problémů jsem s ním jezdil pod 5 litrů a to nejen podle palubního PC, ale i podle dotankování do plné nádrže. Tenhle TSI motor je výtečná záležitost, je velice průžný. Je dost citlivý na styl jízdy a také na to, jak umíte využít 250 Nm točivého momentu. Navíc když brzdíte motorem, brzdí obvykle pouze 2 válce, takže motor brzdí velmi lehce, přívod paliva je však v tu chvíli úplně uzavřen. Lze tak šetřit palivo. Vypínání válců funguje vzorně a to i ve vyšších rychlostech. Můj rekord byl na 25 km dlouhé trase 4,1 l. Leon má výtečnou aerodinamiku, ale Arona bude zase o něco lehčí.

0/0
25.11.2017 18:37

J13i87r44i 98G55a18z85d59a 8614933454104

to bych bral, na jezdeni po meste ci nekam po okoli, na chalupu, atd...v pohode...

+1/0
14.11.2017 14:01
Foto

J95a67r96o44m68í92r 54H35l41u20b36e77k 2166540274131

Aronu neznám, mám Ibizu starou již 19 let. Ač mi to každý rozmlouval, nekupuj Španělské auto, tak jsem s ní naprosto spokojen. Kéž by každé auto vydrželo tak hrubé zacházení, jako ta moje Ibiza. Projel jsem s ní kamenité cesty v Polských horách, úvozy od traktorů v lesích, neudržované cesty na Korsice, kde jsem ani nevěděl kam se vůbec dostanu. Někdy jsem se třásl strachem, z jedné strany prudký svah a z druhé prudký sráz, ale furt funguje. Krom běžné údržby, jsem do ní vložil jen 20 000 za změnu barvy a opravy drobné koroze.

+1/0
14.11.2017 13:02

Z12d81e23n34ě61k 30M10o88r87á53v42e19k 5117768888373

Mně by zajímalo, z jakého důvodu by SCR mělo snižovat spotřebu. Je to čištěni výfukových plynů od NOx, tedy něco, co je až "za motorem". Od motoru pouze dostává signály, jak se právě spaluje, aby se močovina správně dávkovala, ale na řízení motoru se nijak nepodílí a tak nemůže spotřebu ovlivnit. Teda může ji zvýšit, protože je to další zařízení, které musí motor živit.

+1/0
14.11.2017 12:31

P41e85t13r 11Č66e82r54m49á19k 9268145929600

Vychází to z toho že src zvyšuje účinnost motoru - motor samotný se tedy nemusí tolik soustředit na emise nox ale na co2 a tedy i spotřebu.

0/0
14.11.2017 16:37

Z66d91e11n89ě81k 56M79o80r20á47v74e67k 5187558248593

Tak SCR samozřejmě sám o sobě účinnost zvýšit nemůže, je až "za motorem" a to je pozdě. Ale beru to, že se nemusí tolik řešit emise NOx, které SCR vyřeší později, takže motor může běžet v efektivnějším režimu. Takže ano, takto to přínos mít může.

0/0
14.11.2017 18:31

P44e34t63r 31Č98e45r29m50á26k 9458295369720

Tak je to myšleno R^

0/0
14.11.2017 19:12

M25a45r26t16i37n 31K60a41r29á28s29e18k 9568303488388

No tak samozrejme zalezi k cemu to vztahnete - v porovnani s motorem ktery neresi zadne emise to samozrejme spotrebu nesnizi, v porovnani s motorem, ktery je emisemi omezeny to uz vliv ma - je to mene zatezujici nez "NOX trap" reseni, zaroven motor pri samotnem spalovani muze byt nastavene lepe "na spotrebu" nez "na emise", protoze ty emise pak zredukuje SCR....

+1/0
14.11.2017 16:54

A43n58d36r39e88j 74M90a50s71a61r30y72k 9600733466360

ja furt nechapu proc tomu neudelaji kufr alaa kombi .... vzdyt muze byt taky se zvysenym podvozkem taky oplastovano ale treba pro rodinu co ma deti by se tam vesel kocarek a jeste nake zavazadlo k tomu kdyz jde clovek nekam na vylet nebo dovolenou ... pro mladou rodinu zase auto uplne na prd.... a stejne s tou 1,5TSI to bude stat uz pomalu pulmega takze nic moc .... auto na kulicha :S

+1/0
14.11.2017 12:10

P52e17t94r 11D58r60a79p34a62l 3275258163435

máte to přímo v článku...rodin, které vozí 3 děti, kočárek, psa a tchýni je míň, než rodin, co jezdí ve 2 nebo max ve 2+1

0/0
14.11.2017 12:22

M22a52r25e79k 21M81a86l92ý 1962828501530

No nevím, ale auta této velikosti snad nikdy nebyla rodinná, ne? Pokud chcete rodinné auto (2 děti, kočárek...), tak k tomu poslouží něco jako Octávka kombi, nebo podobná velikost a ne malá nákupní taška :-)

Toto auto není cíleno na rodinu.

+1/0
14.11.2017 13:13

D75u44š74a10n 87P80e55š81e91k 3645489344470

U nás je jako nové rodinné auto nejběžnější Fabia Combi. Octavii kupují novou z 90% firmy a lidé je kupují pak většinou až jako ojetiny.

0/0
14.11.2017 13:18

M79a82r77e12k 76M71a58l84ý 1162588191150

To je možné, ale to nic nemění na tom, že ty auta na to nejsou. Prostě rodinné auto je kombík alespoň nižší střední a když na něj nemám na nové, koupím ojetinu v ceně nové Fabky. Ale stěžovat si, že ve Fabce (Aroně) není dost místa pro rodinu je blbost.

+2/−1
14.11.2017 13:22

P91e48t91r 58M43a55r33š54á56l82e26k 9145332744469

Právě že v té Fábii kombi je toho místa pro 4-členou rodinu docela dost.

+1/0
14.11.2017 15:19

D69u33š50a57n 13P89e42š41e98k 3185899294210

Přesně to jsem měl na mysli R^

Ve Fabii Combi je místa pro 2 dospělé a 2 děti (+530 litrů v kufru) dost, zatímco auto typu Arona je pro takový účel malé.

0/0
14.11.2017 15:47

M90a67r68e84k 65M94a94l42ý 1632328581180

Arona není myšleno jako náhrada za "rodinnou" Fabku kombi. Je to prostě malý hatch s trochu vyšší světlou výškou. Jako pseudorodinné auto Škodovka prostě Fabii kombi uťala.

0/0
15.11.2017 8:36

P25e79t89r 96Č66e72r78m11á34k 9888615659110

To ani ve snu, to že se tam nějak pár lidí fyzicky vměstná ješte neznamená že tam je dost místa - pohodlně se 4 osoby neusadí ani v octavii, natož v tomhle. Je to pořád malé auto, velký kufr na tom nic nezmění.

+2/0
14.11.2017 16:30

M44a42r45e21k 27M86a11l16ý 1132828601790

Ale to já neřeším. Já jsem jenom řekl, že auto typu Fabie není primárně určeno jako rodinné auto a ani jej tak automobilka necílí. Že na chudých trzích jako rodinný kočár leckdy slouží, je věc druhá. Jenom ať pak někdo, kdo si Fabku koupí jako rodinné auto nenadává, že tam je málo místa, to jsem chtěl říct.

0/0
15.11.2017 8:33

P45e35t70r 81Č15e81r13m25á11k 9828355349490

Těžko samozřejmě říct jak je to konkrétně u vás, ale fabia combi jako rodinné auto už v ČR není většinově vnímána poměrně dlouho, proto se jí tak propadly prodeje jak v absolutním tak relativním měřítku. Statistika soukromé/firemní s tímhle moc nesouvisí, to je pouze formální rozlišení zákazníka.

0/0
14.11.2017 21:24

P32e30t82r 59Č72e62r26m14á17k 9718595149410

Z jednoduchého důvodu - poptávka po nich drasticky poklesla, dnešním nárokům na rodinné využití to dávno nevyhoví a naopak klientela žádající malé SUV je poměrně značná.

0/0
14.11.2017 16:39

J17a34k61u80b 20V56a87t58r43t 8776444299867

Preco mi pride ze koncern sa snazi vyrabat auta ktore takmer nikto nechce? Kedy sa zobudia?

0/0
14.11.2017 12:05

P65e84t93r 50H60o16r21á70k 1949653279564

To viem celkom presně. Keď im začnú klesať predaje. Čo sa zatial nestalo.

+2/0
14.11.2017 12:14

L39i30b43o74r 37F63i20l77á72k 6741776620299

Litrový motor. Takže to má zavazadlový prostor i vepředu?

+5/0
14.11.2017 11:26

J12a51n 27U43l69m 7660659216382

no jasně, čím míň litrů k pohodu, tím víc litrů na bagáž ;-)

+1/0
14.11.2017 11:40

M96o21j35m96í85r 81M70o35t84y65č36k78a 3282765854350

90 koní je málo ?

0/0
14.11.2017 14:28

J32a52n 66U21l57m 7640649856622

365 tis. ale bez motoru :-/

+4/−1
14.11.2017 11:13

V48í49ť89a 47K67r56u32t61i76š 1370664195347

Zato konkurenční 1.2 atmo s 80 koníky (Opel, Kia, Citroen ...) to je panečku jiná káva, že?

A kdo vám brání vzít 1.5TSi, jehož výkonový ekvivalent u konkurence prakticky nenajdete?

0/0
14.11.2017 16:43

J37a44n 30U78l68m 7970819586832

nejsem vůbec fanoušek obsahu pod 2 litry

0/0
15.11.2017 6:52

R74o41m18a47n 23P98o98l79á41č56e49k 5436469425

To auto je asi tak katalánské jako naše Škoda je česká ;-D. Už jenom kvůli všem možným subdodavatelům v tom bude mix z celé EU včetně ČR ;-D

+5/0
14.11.2017 9:04

V79á86c26l18a13v 27P50a48v28e26l96e25k 1320896776944

Mne by zajímalo, jak taková auta vypadají, a fungují, po nájezdu 100t, 250t, 400t km a kolik do nich člověk musí během té doby "investovat".

+1/0
14.11.2017 8:48

J66i13ř14í 64S74e57h39n30a43l 6335618952946

Normalne, jako kazdy jiny auto. Po 100k je vicemene skoro jako novy, investice jen do bezne udrzby (brzdy, olej atd.). Od 100k do 250k uz se sem tam neco mensiho podela, ale udrzba jeste ma smysl a jde zaplatit, jen se nesmi podelat neco velkyho. Po 250k je ojety do stavu ze uz nema moc smysl s nim dal jezdit, ale jeste jde provozovat. V ty dobe uz ma vymenenou spojku, mozna neco na podvozku, par dilu v motoru. Pak uz se to zvolna sype leckde. Opravy se uz flikuji protoze nema smysl do toho cpat velky penize. Po 400k uz je po nem.

+2/0
14.11.2017 10:17

J20a69n 89U89l12m 7490909516882

Já myslím, že se ho týká jen ta první číslovka

0/0
14.11.2017 11:14

J77i40ř42í 35S23c90h49w97a75c18h 8118464898456

ach tito "myslitelé".....kdyby těchto nebylo..... snad i Země by se bez nich zastavila....

0/0
14.11.2017 11:50

M48a44r47e80k 45M57a52l93ý 1582308331610

Možná to bylo myšleno tak, že většina majitelů s tím najezdí tak těch 100-150 tisíc za 10 let a pak to stejně půjde do šrotu :-) Protože tyto nákupné tašky nejsou stavěny pro velké nájezdy...

+1/0
14.11.2017 13:20

J44i27ř43í 55S23c98h74w87a81c15h 8448424728556

Ne, tak to Jan (v kontextu jeho dalších příspěvků) určitě nemyslel ;-)

0/−1
14.11.2017 19:59

V67l24a92d22i20s64l59a27v 87B19u24r39y31š22e59k 1939862327554

mně to vůbec nezajímá, auto koupím nové, 4 roky s ním jezdím, pak ho prodám a koupím zase nové, jak vypadají auta po 100t, 250t či 400t mně vážně nezajímá

+2/0
14.11.2017 12:02

M26a84r33e52k 96M63a35l97ý 1432668381130

Mě to třeba zajímá. Poslední dvě auta jsem kupoval s nájezdem 180 a 140 tisíc, takže je to pro mě relevantní informace :-) A to druhé má teď 220 a pořád jezdí spolehlivě a počítám, že si jej nechám pár let a najede klidně 300-350 tisíc.

0/0
14.11.2017 13:25

P48e71t11r 84D78r65a18p23a95l 3575268393345

myslíte, že výrobci mají zájem na tom, aby jezdila auta 20 let?

0/0
14.11.2017 13:51

M41a82r76e62k 38M87a28l22ý 1862558691440

To já nevím. Minulé auto jsem prodal, když mu bylo 10 let a 250tkm, současné auto má necelých 7 let a 220tkm a víc než 10 let ho mít nebudu :-)

Jistě, pro výrobce je ideální stav, když zákazník auto po 4-5 letech prodá a jde pro nové a je jedno, jestli slouží nebo ne. A nejlepší je, když jej rovnou odveze na šroťák, aby se jej nikdo nemohl koupit jako ojeté a všichni museli kupovat nové.

0/0
14.11.2017 13:56

J71i94ř57í 83S66e26h60n58a16l 6745678302376

Hlavne vyrobci delaji auta pro svoje zakazniky. Ti s nimi najezdi 100-200k. Kdo si koupi ojetinu z treti ruky a chce aby mu vydrzela aspon 500k neni zakaznik automobilky. A to ani sekundarne, stejne to servisuje u melouchare z dilu z druhovyroby. Takze vyrobce by musel bejt padlej na hlavu kdyby delal auta s zivotnosti vyrazne delsi nez zakaznici potrebuji. Tim by jen zbytecne zdrazoval vyrobek a snizoval jeho konkurenceschopnost. Tezko lze ocekavat ze by vyrobce delal auta podle pozadavku nekoho, kdo si to auto nikdy nekoupi :-)

+2/0
14.11.2017 14:01

M79a37r78e18k 58M68a67l92ý 1272648791580

Já mám teď třeba auto, které jsem kupoval jako ojetinu 5 let starou s nájezdem 140tkm (je to už skoro dva roky) a servisuji to pořád v autorizáku. A výrobce samozřejmě ví, že takových lidí je dost a proto taky dává na auta starší X let slevu na díly a občas i na nějakou práci - třeba na rozvody.

0/0
14.11.2017 14:40







Najdete na iDNES.cz