Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První jízda v Seatu Arona: katalánská novinka se povedla

Martorell je pupkem španělského autoprůmyslu, ve městě čtyřicet kilometrů vzdáleném od Barcelony sídlí Seat. Značka založená v roce 1950 v bezcelní zóně přístavu katalánské metropole (Zona Franca) teď uvádí na trh nový důležitý model. Malé SUV, nebo dnes módně „crossover“, se jmenuje Arona, už jsme ho řídili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a10n 57V50á15c38l51a91v77í69k 3732426951819

Už se ví, jestli se bude tenhle model po vystoupení Katalánska z EU vyrábět v Mladé Boleslavi nebo Bratislavě?

0/0
15.11.2017 16:28

P43e87t31r 24Č35e48r71m51á29k 9588715139690

To na to nemá moc vliv.

0/0
15.11.2017 20:02

M11a54r64e28k 72S40a78j48d22a 2135500596238

Hodinova (a dobra) recenze - youtube.com/watch?v=9NSUhOUedLs

Povedene auto R^

0/0
14.11.2017 16:59

G10e74o83r42g 52K87o97m48b78e84r84e50c 9544181226321

skoda ze to nebude 4x4. Idealni auto pro duchodce nekde v kopcich.

0/0
14.11.2017 14:33

J79i98r78i 12G68a50z47d22a 8504113124274

proc jen pro duchodce?

0/0
14.11.2017 15:14

J43o30s84e79f 63V21a47l95a 9660853163833

myslim, ze spotreba 4,7 l/100 km u 110kW benzinu neni realna. Pokud redaktori pisou, ze se "pri trose snazeni dostali az na spotrebu", tak to asi znamena na 20 km dlouhe ceste z kopce. Realna hodnota je takova, co je vypocitana z aktualniho cerpani pohonnych hmot ( ne treba fixlujici palubni pocitac) na vzdalenost alespon 1000 km, lepe vic.

0/0
14.11.2017 14:27

J14i31ř31í 68S78e77h28n32a66l 6255418142716

4,7 nebude bezna spotreba, ale to ani nepisou. Pisou ze se na ni pri trose snazeni dostali. Tomu verte, je to realny. Nemusi se jet s kopce. Kdyz s tim autem pojedete na pohodu po okreskach do 90 km/h, dopadne to takhle. Za 5l se da jet se 110kW Superbem s velice podobnym motorem, kdyz to neni po meste nebo rychle po dalnici a fakt v tom nemusi bejt zadnej svindl. S timhle to tim padem pujde taky. Smysl dava i ten udavanej rozptyl 4,7-9. Za 5 kdyz se budete snazit, za 9 kdyz tomu budete slapat na krk.Zrejme zkusili oboji. Pokud se k tomu budete chovat primerene rozumne, tak realna kombinovana spotreba (vcetne mesta a dalnice) bude tak 6,0-6,5. Pritom teda dat do auta velikosti Fabie 110kW z preplnovanyho benzinu je docela narez, bude to litat jak raketa.

+2/0
14.11.2017 15:25

J57o54s59e37f 70V91a50l85a 9800143583103

mozna jste nepochopil otazku. Spotreba udavana na pocitaci se muze podstatne lisit od realne spotreby. jde o to,. jestli spotreba byla verohodne overena (pocet km versus mnozstvi natankovane pohonne hmoty) na nekolika tisicich km. Moje zkusenost je takova, ze spotreba na pocitaci se klidne muze o 10% lisit, vetsinou ve smyslu umele nizsi spotreby. Navic pro "snizeni" spotreby staci nasadit pneumatiky s mensim obvodem a prehustit je

0/0
14.11.2017 19:50

J15i86ř42í 70S25e65h93n92a93l 6965468282776

Tak to je samozrejme vsechno pravda. Jenomze vy zas asi nechapete co jsem napsal ja. Ze jde s podstatne vetsim autem s technicky velice podobnym motorem jet s lehkou nohou za 5 litru kdyz se chce je pravda. To mam osobne vyzkousene a verohodne zmerene. Tedy neni duvod proc by to nemelo jit s timhle, at uz to merej jak chtej. Veril bych tomu i kdyby to tam nenapsali, protoze sam bych odhadnul podobne cislo.

Jinak moje osobni zkusenost s palubnimi computery u koncernovych aut je celkem dobra. Dlouhodobe vyzkouseno na ctyrech autech, odchylka prakticky nemeritelna. Jestli to ukazuje min, tak treba o deci, nebo tak, na hranici meritelnosti. Nakonec ani nadrz nenatankujete 2x stejne, to neni o nic presnejsi nez ten computer. Pozna se to az na dlouhodoby spotrebe computer versus nekolik nadrzi. Pokud u auta vim ze v tomto srovnani to funguje, pak muzu celkem tomu computeru verit i na tech mensich vzdalenostech. Ze neco takovyho redaktori nedelali je celkem jasny. Nicmene udaje co namerili nejsou v rozporu s moji osobni zkusenosti, tedy nemam duvod jim neverit. Kdyz se s tim umi tak to po okreskach jede z pulky na dva valce a nezere to nic. No a ze by si umele nasadili maly kola a jeste je prefoukli jen aby vam mohli napsat zkresleny cislo? To by jiste mohli. A tomu fakt verite?

BTW muzu vedet u jakejch aut vam ten computer keca o 10%?

0/0
14.11.2017 21:49

M43i72l81a79n 60R28e88z80n18i16c66e86k 1688950928642

Jste vedle, měl jsem 2 roky Seat Leon ST 1.4 TSI ACT o výkonu 110 kW, což je prakticky stejný motor. Bez problémů jsem s ním jezdil pod 5 litrů a to nejen podle palubního PC, ale i podle dotankování do plné nádrže. Tenhle TSI motor je výtečná záležitost, je velice průžný. Je dost citlivý na styl jízdy a také na to, jak umíte využít 250 Nm točivého momentu. Navíc když brzdíte motorem, brzdí obvykle pouze 2 válce, takže motor brzdí velmi lehce, přívod paliva je však v tu chvíli úplně uzavřen. Lze tak šetřit palivo. Vypínání válců funguje vzorně a to i ve vyšších rychlostech. Můj rekord byl na 25 km dlouhé trase 4,1 l. Leon má výtečnou aerodinamiku, ale Arona bude zase o něco lehčí.

0/0
25.11.2017 18:37

J96i33r26i 72G68a73z90d84a 8604503584474

to bych bral, na jezdeni po meste ci nekam po okoli, na chalupu, atd...v pohode...

+1/0
14.11.2017 14:01
Foto

J21a76r59o18m40í58r 37H29l68u16b30e85k 2696280954791

Aronu neznám, mám Ibizu starou již 19 let. Ač mi to každý rozmlouval, nekupuj Španělské auto, tak jsem s ní naprosto spokojen. Kéž by každé auto vydrželo tak hrubé zacházení, jako ta moje Ibiza. Projel jsem s ní kamenité cesty v Polských horách, úvozy od traktorů v lesích, neudržované cesty na Korsice, kde jsem ani nevěděl kam se vůbec dostanu. Někdy jsem se třásl strachem, z jedné strany prudký svah a z druhé prudký sráz, ale furt funguje. Krom běžné údržby, jsem do ní vložil jen 20 000 za změnu barvy a opravy drobné koroze.

+1/0
14.11.2017 13:02

Z75d82e55n69ě10k 37M96o73r29á55v18e68k 5817958288193

Mně by zajímalo, z jakého důvodu by SCR mělo snižovat spotřebu. Je to čištěni výfukových plynů od NOx, tedy něco, co je až "za motorem". Od motoru pouze dostává signály, jak se právě spaluje, aby se močovina správně dávkovala, ale na řízení motoru se nijak nepodílí a tak nemůže spotřebu ovlivnit. Teda může ji zvýšit, protože je to další zařízení, které musí motor živit.

+1/0
14.11.2017 12:31

P68e50t68r 40Č56e58r55m20á67k 9738955909120

Vychází to z toho že src zvyšuje účinnost motoru - motor samotný se tedy nemusí tolik soustředit na emise nox ale na co2 a tedy i spotřebu.

0/0
14.11.2017 16:37

Z39d13e50n76ě20k 19M77o93r88á46v82e79k 5847878848493

Tak SCR samozřejmě sám o sobě účinnost zvýšit nemůže, je až "za motorem" a to je pozdě. Ale beru to, že se nemusí tolik řešit emise NOx, které SCR vyřeší později, takže motor může běžet v efektivnějším režimu. Takže ano, takto to přínos mít může.

0/0
14.11.2017 18:31

P67e47t71r 87Č20e27r28m58á65k 9338275369450

Tak je to myšleno R^

0/0
14.11.2017 19:12

M11a36r41t16i71n 88K52a67r91á70s86e49k 9248783148858

No tak samozrejme zalezi k cemu to vztahnete - v porovnani s motorem ktery neresi zadne emise to samozrejme spotrebu nesnizi, v porovnani s motorem, ktery je emisemi omezeny to uz vliv ma - je to mene zatezujici nez "NOX trap" reseni, zaroven motor pri samotnem spalovani muze byt nastavene lepe "na spotrebu" nez "na emise", protoze ty emise pak zredukuje SCR....

+1/0
14.11.2017 16:54

A60n71d69r70e69j 10M36a34s12a90r22y83k 9900213866910

ja furt nechapu proc tomu neudelaji kufr alaa kombi .... vzdyt muze byt taky se zvysenym podvozkem taky oplastovano ale treba pro rodinu co ma deti by se tam vesel kocarek a jeste nake zavazadlo k tomu kdyz jde clovek nekam na vylet nebo dovolenou ... pro mladou rodinu zase auto uplne na prd.... a stejne s tou 1,5TSI to bude stat uz pomalu pulmega takze nic moc .... auto na kulicha :S

+1/0
14.11.2017 12:10

P51e57t87r 20D50r72a23p97a41l 3815758753835

máte to přímo v článku...rodin, které vozí 3 děti, kočárek, psa a tchýni je míň, než rodin, co jezdí ve 2 nebo max ve 2+1

0/0
14.11.2017 12:22

M94a48r23e72k 15M61a56l64ý 1752118981170

No nevím, ale auta této velikosti snad nikdy nebyla rodinná, ne? Pokud chcete rodinné auto (2 děti, kočárek...), tak k tomu poslouží něco jako Octávka kombi, nebo podobná velikost a ne malá nákupní taška :-)

Toto auto není cíleno na rodinu.

+1/0
14.11.2017 13:13

D13u79š76a67n 76P79e83š94e96k 3665899924440

U nás je jako nové rodinné auto nejběžnější Fabia Combi. Octavii kupují novou z 90% firmy a lidé je kupují pak většinou až jako ojetiny.

0/0
14.11.2017 13:18

M86a58r70e39k 87M33a59l49ý 1632958721700

To je možné, ale to nic nemění na tom, že ty auta na to nejsou. Prostě rodinné auto je kombík alespoň nižší střední a když na něj nemám na nové, koupím ojetinu v ceně nové Fabky. Ale stěžovat si, že ve Fabce (Aroně) není dost místa pro rodinu je blbost.

+2/−1
14.11.2017 13:22

P27e15t35r 44M86a81r86š20á43l69e42k 9315722144949

Právě že v té Fábii kombi je toho místa pro 4-členou rodinu docela dost.

+1/0
14.11.2017 15:19

D91u88š50a38n 57P30e37š28e13k 3845349874760

Přesně to jsem měl na mysli R^

Ve Fabii Combi je místa pro 2 dospělé a 2 děti (+530 litrů v kufru) dost, zatímco auto typu Arona je pro takový účel malé.

0/0
14.11.2017 15:47

M49a67r49e83k 13M96a58l73ý 1582608201840

Arona není myšleno jako náhrada za "rodinnou" Fabku kombi. Je to prostě malý hatch s trochu vyšší světlou výškou. Jako pseudorodinné auto Škodovka prostě Fabii kombi uťala.

0/0
15.11.2017 8:36

P13e82t11r 26Č25e49r65m82á37k 9678605239660

To ani ve snu, to že se tam nějak pár lidí fyzicky vměstná ješte neznamená že tam je dost místa - pohodlně se 4 osoby neusadí ani v octavii, natož v tomhle. Je to pořád malé auto, velký kufr na tom nic nezmění.

+2/0
14.11.2017 16:30

M25a50r88e86k 32M58a61l92ý 1192708751300

Ale to já neřeším. Já jsem jenom řekl, že auto typu Fabie není primárně určeno jako rodinné auto a ani jej tak automobilka necílí. Že na chudých trzích jako rodinný kočár leckdy slouží, je věc druhá. Jenom ať pak někdo, kdo si Fabku koupí jako rodinné auto nenadává, že tam je málo místa, to jsem chtěl říct.

0/0
15.11.2017 8:33

P58e27t75r 54Č30e43r37m40á53k 9538465369110

Těžko samozřejmě říct jak je to konkrétně u vás, ale fabia combi jako rodinné auto už v ČR není většinově vnímána poměrně dlouho, proto se jí tak propadly prodeje jak v absolutním tak relativním měřítku. Statistika soukromé/firemní s tímhle moc nesouvisí, to je pouze formální rozlišení zákazníka.

0/0
14.11.2017 21:24

P86e45t67r 15Č48e80r16m35á26k 9878565699860

Z jednoduchého důvodu - poptávka po nich drasticky poklesla, dnešním nárokům na rodinné využití to dávno nevyhoví a naopak klientela žádající malé SUV je poměrně značná.

0/0
14.11.2017 16:39

J35a11k57u90b 93V21a35t95r65t 8326894379167

Preco mi pride ze koncern sa snazi vyrabat auta ktore takmer nikto nechce? Kedy sa zobudia?

0/0
14.11.2017 12:05

P33e32t81r 22H70o13r62á85k 1449233929874

To viem celkom presně. Keď im začnú klesať predaje. Čo sa zatial nestalo.

+2/0
14.11.2017 12:14

L69i88b68o93r 41F38i28l84á43k 6171366810629

Litrový motor. Takže to má zavazadlový prostor i vepředu?

+5/0
14.11.2017 11:26

J59a35n 11U15l30m 7220779766422

no jasně, čím míň litrů k pohodu, tím víc litrů na bagáž ;-)

+1/0
14.11.2017 11:40

M56o83j53m13í26r 53M16o10t90y87č64k12a 3332315654110

90 koní je málo ?

0/0
14.11.2017 14:28

J33a92n 71U52l71m 7260959106592

365 tis. ale bez motoru :-/

+4/−1
14.11.2017 11:13

V20í76ť61a 80K23r10u25t21i37š 1410844505387

Zato konkurenční 1.2 atmo s 80 koníky (Opel, Kia, Citroen ...) to je panečku jiná káva, že?

A kdo vám brání vzít 1.5TSi, jehož výkonový ekvivalent u konkurence prakticky nenajdete?

0/0
14.11.2017 16:43

J22a74n 77U43l25m 7480279596362

nejsem vůbec fanoušek obsahu pod 2 litry

0/0
15.11.2017 6:52

R14o44m13a96n 29P15o34l69á40č87e52k 5526169755

To auto je asi tak katalánské jako naše Škoda je česká ;-D. Už jenom kvůli všem možným subdodavatelům v tom bude mix z celé EU včetně ČR ;-D

+5/0
14.11.2017 9:04

V54á29c76l86a48v 90P94a88v80e60l94e80k 1960736386104

Mne by zajímalo, jak taková auta vypadají, a fungují, po nájezdu 100t, 250t, 400t km a kolik do nich člověk musí během té doby "investovat".

+1/0
14.11.2017 8:48

J56i82ř10í 83S72e26h77n26a80l 6195858672116

Normalne, jako kazdy jiny auto. Po 100k je vicemene skoro jako novy, investice jen do bezne udrzby (brzdy, olej atd.). Od 100k do 250k uz se sem tam neco mensiho podela, ale udrzba jeste ma smysl a jde zaplatit, jen se nesmi podelat neco velkyho. Po 250k je ojety do stavu ze uz nema moc smysl s nim dal jezdit, ale jeste jde provozovat. V ty dobe uz ma vymenenou spojku, mozna neco na podvozku, par dilu v motoru. Pak uz se to zvolna sype leckde. Opravy se uz flikuji protoze nema smysl do toho cpat velky penize. Po 400k uz je po nem.

+2/0
14.11.2017 10:17

J96a96n 84U15l97m 7320239476602

Já myslím, že se ho týká jen ta první číslovka

0/0
14.11.2017 11:14

J77i67ř40í 24S63c51h11w48a18c60h 8408394408696

ach tito "myslitelé".....kdyby těchto nebylo..... snad i Země by se bez nich zastavila....

0/0
14.11.2017 11:50

M52a32r13e38k 51M60a16l39ý 1142378871830

Možná to bylo myšleno tak, že většina majitelů s tím najezdí tak těch 100-150 tisíc za 10 let a pak to stejně půjde do šrotu :-) Protože tyto nákupné tašky nejsou stavěny pro velké nájezdy...

+1/0
14.11.2017 13:20

J63i19ř74í 97S50c25h61w95a14c41h 8528574618356

Ne, tak to Jan (v kontextu jeho dalších příspěvků) určitě nemyslel ;-)

0/−1
14.11.2017 19:59

V25l42a10d35i36s70l65a37v 41B82u94r93y71š86e54k 1489632137364

mně to vůbec nezajímá, auto koupím nové, 4 roky s ním jezdím, pak ho prodám a koupím zase nové, jak vypadají auta po 100t, 250t či 400t mně vážně nezajímá

+2/0
14.11.2017 12:02

M79a87r90e72k 19M19a25l77ý 1432648211790

Mě to třeba zajímá. Poslední dvě auta jsem kupoval s nájezdem 180 a 140 tisíc, takže je to pro mě relevantní informace :-) A to druhé má teď 220 a pořád jezdí spolehlivě a počítám, že si jej nechám pár let a najede klidně 300-350 tisíc.

0/0
14.11.2017 13:25

P54e75t25r 45D73r38a78p10a26l 3275358773905

myslíte, že výrobci mají zájem na tom, aby jezdila auta 20 let?

0/0
14.11.2017 13:51

M13a55r52e74k 50M65a77l48ý 1312818471330

To já nevím. Minulé auto jsem prodal, když mu bylo 10 let a 250tkm, současné auto má necelých 7 let a 220tkm a víc než 10 let ho mít nebudu :-)

Jistě, pro výrobce je ideální stav, když zákazník auto po 4-5 letech prodá a jde pro nové a je jedno, jestli slouží nebo ne. A nejlepší je, když jej rovnou odveze na šroťák, aby se jej nikdo nemohl koupit jako ojeté a všichni museli kupovat nové.

0/0
14.11.2017 13:56

J68i90ř26í 21S92e32h71n30a13l 6495278552516

Hlavne vyrobci delaji auta pro svoje zakazniky. Ti s nimi najezdi 100-200k. Kdo si koupi ojetinu z treti ruky a chce aby mu vydrzela aspon 500k neni zakaznik automobilky. A to ani sekundarne, stejne to servisuje u melouchare z dilu z druhovyroby. Takze vyrobce by musel bejt padlej na hlavu kdyby delal auta s zivotnosti vyrazne delsi nez zakaznici potrebuji. Tim by jen zbytecne zdrazoval vyrobek a snizoval jeho konkurenceschopnost. Tezko lze ocekavat ze by vyrobce delal auta podle pozadavku nekoho, kdo si to auto nikdy nekoupi :-)

+2/0
14.11.2017 14:01

M80a20r83e13k 20M62a61l23ý 1802168621710

Já mám teď třeba auto, které jsem kupoval jako ojetinu 5 let starou s nájezdem 140tkm (je to už skoro dva roky) a servisuji to pořád v autorizáku. A výrobce samozřejmě ví, že takových lidí je dost a proto taky dává na auta starší X let slevu na díly a občas i na nějakou práci - třeba na rozvody.

0/0
14.11.2017 14:40







Najdete na iDNES.cz