Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nápady Evropské komise ohrozí automobilky. Snížení emisí bude drahé

Evropský autoprůmysl podrobil kritice návrhy Evropské komise na snižování emisí. Upozorňuje, že stanovené cíle bude obtížné splnit a že evropské automobilky budou znevýhodněny oproti zahraniční konkurenci. Evropské sdružení výrobců automobilů kritizuje, že Evropská komise navrhuje přísnější požadavky na emise už na rok 2025.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R95o93l18a67n61d63o 86A39r19i17a44s 7718449707440

Hloupost eurobyrokratů nemá mezí, poručíme větru dešti, nicméně evropská levice nechce čistší prostředí, chce pouze splnit svůj sen sociálního inženýrství, tj, zlikvidovat individuální autodpravu., BTW. Spalovací motory se na produkci skleníkových plynů podílejí 1,4-2%... A to včetně dieselů nákladních aut, lokomotiv, lodní motory a letecké motory... Automobily (osobníú jsou někde na 1%.. Tzv "mederní ekomotory" mají zlomkovou životnost proti motorům z přelomu tisíciletí, na vině je extrémné složitost, vysoké plnící i pracovní tlaky a vysokootáčková charakteristika,,.

+1/0
19.11.2017 16:52
Foto

Š48t53ě69p75á60n 66B13i45c61e38r15a 6699532138906

A kdy začnou přikazovat snížení emisí letadlům? A zakážou pálit uhlí? A kdy si došlápnou na rozvojové země, Čínu a USA jako největší znečišťovatele?

+1/0
19.11.2017 16:50

J71a68k39u26b 19R44e12i52t66e16r 2545630978674

Evropská uhnije právě vyhlašuje válku přírodním zákonům. Gratuluji!

+2/−1
16.11.2017 14:48

T71o82m94á37š 51K79u30t61á18l70e72k 5914586558388

evropský komisař pro poroučení větru dešti Maroš Šefčovič ... to jsme to zas dopracovali, ani to dlouho netrvalo... naneštěstí se automobilový průmysl zaměřený na osobní dopravu podílí na HDP Česka řádově větším procentuálním podílem, než na produkci CO2, takže to celkem prd pomůže, ale rozhodně to pocítíme, ale aspoň pak eurobolševika dříve prokouknem a pošlem někam...

+1/0
14.11.2017 15:04

D56a93n42i36e27l 44T75s42c27h61e98r46n11a13y 2685162129142

Tak eurokomisari si mysli, ze mohou menit fyzikalni zakony a to je tragedie, kdyz o vecech rozhoduji nevzdelani hlupaci. Honenim se za snizenim emisi u dieslovych motoru dosahli akorat zvyseni nebezpecnosti vyslednych emisi. A takhle je to ve vsem co ti dutohlavci z Brusdelu za tech svejch 400litru mesicne generujou

+1/0
18.11.2017 14:10

A76l89e55š 19V41í12t32e69k 2195592677531

A jak se měří emise u elektromobilu?? Nulové rozhodně nejsou, když většina elektrické energie pochází z pálení uhlí nebo plynu..

0/0
14.11.2017 9:32

M26a85r55e23k 19H22r21u37b79y 6327942501768

O realitu nikdy neslo;-)

0/0
15.11.2017 8:38

K75a51m43i29l 58S48c64h69w87a80g64e82r 3473616405136

Nejsou samozřejmě nulové, ale jsou zásadně menší. Protože elektrárna je dokonale vyladěný stroj s monitoringem všech znečišťujících látek a s jejich masivní redukcí pomocí moderních technologií. Ty jsou navíc na jednom místě, takže můžou pracovat velmi efektivně(lepší kontrola, servis).

Naproti tomu auto je velmi špatný stroj, který pracuje v miliónech režimů s neustále se měnícími podmínkami, takže emise jsou např. po startu vždy brutální. Díky tomu motor rychle stárne a emise se opět zhoršují. A řekl bych, že většina lidí to moc nezajímá, takže asi nebudou měnit motor, filtr pevných částic nebo katalyzátor v předepsaných intervalech, ale spíš jedou dokud to jede..

0/0
19.11.2017 13:15

J57i35ř25í 73S73c44h23m89i86d92t 5560943744335

Tohle je ekologie na ruby, snížení emisí na jedné straně zkomplikuje výrobu a sníží životnost, zvýší nároky na údržbu, což suma sumárum vyprodukuje více emisí, než kolik se ušetří a k tomu auta budou dražší a tak budou mnozí muset odložit koupi nového a to se vyplatí;-D.

0/0
13.11.2017 15:27

J54i94ř14í 41S65c59h88w50a59c21h 8128824378156

....takže když odloží koupi nového, tak to nové se nevyrobí a tím se ušetří spousta emisí a to se přece vyplatí....

0/0
14.11.2017 12:37

J89i40ř71í 59S79c33h32m95i78d76t 5130403374525

Na to je jen jedna odpověď, v EK sedí ti nesprávní lidé a stačí je vyměnit:-P. Netřeba v tom hledat nic složitého.;-)

0/0
13.11.2017 15:20
Foto

O41l65d91ř69i94c63h 35V69y78k15y94d80a24l 1169741149704

No ... a kdy přijdou na to, že nejlepší alternativou je ucpání výfuku. ;-)

0/0
13.11.2017 6:46

J89i17ř18í 10S56c30h95m24i50d10t 5570253374375

myslíte členům EK;-)?

0/0
13.11.2017 15:21
Foto

O35l31d45ř18i93c29h 42V87y73k78y29d60a66l 1649981199264

Všem ne ... o tomto aktu by mělo být vyhlášeno referendum .... demokratické. ;-)

0/0
13.11.2017 15:27

D31a74n15i22e33l 29T52s84c45h94e54r53n62a76y 2545502779692

Tem spis sani :-)

0/0
18.11.2017 14:15

F58i77l97i80p 84K37o12h42o38u79t 7940633417250

Buďme rádi za EURO 6 zavedeno 2014 nebo by to tu dopadlo jako v Indii, kde obdobu EURA 6 čili BS 6 plánují zavést až v roce 2020.4. A dusí se tam ve smogu.

+1/0
12.11.2017 19:23

O41n83d36ř50e32j 25Č12a12p92k33a 6571331873434

Ta norma neznamená, co smí jezdit za auta, ale co budou muset od 2020 vyrábět... spousta věcí (skútry, tuktuky) tam má pořád dvoutakt... kdyby v Praze půlku provozu tvořily trabanty a pincky, jsme na tom stejně.

+6/0
12.11.2017 21:38

D20a11n74i19e88l 94T50s40c27h50e88r76n19a89y 2895712889812

Ale vubec ne, jen by se do tech dvoutaktu muselo lit to co se tam lit ma a to M2T s Benzinem 1:33 opravdu neni

0/0
18.11.2017 14:16

M62a39r22e77k 50H13r28u61b67y 6557842731328

Dostatecne bylo uz Euro 3, ty dalsi uz jsou jen obhajoba existence bruselskych uredniku. Osobni doprava se podili na zplodinach z 0,2%, takze rozdil mezi Euro 3 a 6 je v celkovem objemu nezaznamenatelny.

+4/0
15.11.2017 8:40

J60i49ř68í 32S37c14h84w74a46c73h 8118654848606

tak podle druhu emise pokles o 50, 80 či 90% je opravdu nezaznamenatelný;-D

0/0
15.11.2017 10:00

D54a15n21i22e30l 43T75s69c58h31e41r60n70a89y 2365362949542

50,80 ci 90% z 0,2% je opravdu nezaznamenatelny, hlavni zdoje emisi jsou uplne jinde a EK je primo podporuje asi tak

0/0
18.11.2017 14:18

D53a28n38i36e50l 67T62s66c13h17e26r64n21a22y 2655522739562

Tak se juknete co za zplodiny leze z tech EURO6, proste fyzika je porad stejna. Pokud auto zere 5l/100 ma nizsi emise nez auto co zere 7l/100. S tim proste nic neudelaji. S karburatorem mi favorit bral 5,5l/10 Felda s katalyzatorem 7l/100. Chrochtak mi bere 4,3 nafty. takze asi tak

0/0
18.11.2017 14:14

M55a42r63c40e55l 89K89u46r89k75a 6436947475199

Tady mě napadá, pojďme zefektivnit stávající auta. Neříkejte, že nelze upravit za rozumné peníze starší auta. Vymyslet sety na pomocné elektro motory... udelat z více vozu hybrid (funkční).. LPG taky nekdo vymyslel a upravil, CNG to same.. umíme auta dodatečně předělat.. tak jim automobilky ukradněte vítr z plachet.. kdo jinej by toho mohl využít v plné síle

0/0
12.11.2017 19:10

J78o55s22e66f 31N27o63v53a59k 5638402686538

Mně auto na emisích zničili. A to jsem ho chtěl udržovat s tím, že nejekologičtější je to auto, který se nemusí vyrobit. Z emisí mi ho vracel s tím, že auto je v obdivuhodným stavu a kouřivost nula. Dva dny na to z toho byla čoudící olejnička.

Není zájem udržovat auta v chodu, je potřeba auta vyrábět.Rv

0/0
12.11.2017 23:08

J93a20n 29D94l28o26u78h80ý 7614909220719

Jak se prosim pekne nici auto na emisich? Navic starsi auto ( treba felicie, bmw e30 a podobne) maj super vyhodu - nelze je pripojit na komp, takze emisema musi projit vzdy, pokud funguje katalyzator a motor neni KO ;-)

0/0
12.11.2017 23:50

J47a45n 13D76l85o33u18h68ý 7164849640989

V USA si muzete koupit komplet elektricky set pro prestavbu normalniho vozu na elektricky, je v tom ale hacek: na auto typu skoda fabia stoji rakovy set vcetne baterek 16000 USD. Cili to si poridite tak maximalne jako pro machrovani, ale pro normalni lidi utopie... dle me je v nasledujicich 20 letech ekonomicky smysluplna varianta vuz na LPG.prestavet 4 valcovy motor stoji do 30 tisic korun a lpg ma vzdy mensi emise CO2 nez benzin a hlavne nejmene emisi pevnych castic ( to je to nejvetsi zlo ve finale pro lidi ) jak uvnitr vozu, tak mimo nej. PS.: diesel je takovej nenapadnej zabijak, protoze do interieru se dostava neskutecne mnozstvi pevnych castic!

+1/0
12.11.2017 23:58

R97i30c55h91a12r82d 10T10o86m46e95č36e70k 7806245776681

Něco takového dokážou nařídit jen totality, ještě že je to v Evropských demokraciích něco naprosto nemyslitelného.:-)

+6/−2
12.11.2017 17:04

M38a27r64t10i93n 83Z81e60l76e72n39ý 6311987462195

Prosím přečtěte si to po sobě, než to zveřejníte.. Na několika místech chybí celá slova... Nebo co si mám představit pod: "...automobilky budou představovat auta na pohon."? Jako že doteď prodávají auta bez pohonu? ;-D;-D;-D

0/0
12.11.2017 16:35

P54e30t95r 97M70i86c78h77a90l 2220844101492

To je Ad Bločky.

0/0
12.11.2017 20:39

P76e15t14r 18M40i10c77h66a10l 2980144451732

Aha, tak jinak, tady je automatická cenzura na jistá slova. Jde o blokování reklamy v prohlížeči. Ten pak nezobrazí slova sloužící jako reklamní odkazy.

0/0
12.11.2017 20:48

P41e34t19r 69M77i86c10h86a81l 2500844261162

Aha, takže to je jméno, jenž nesmíme vyslovit. :-D

0/0
12.11.2017 20:54

M81i58l48a72n 86K19r82á41l 8833708681311

vy si tady takhle hezky povídáte jo?;-D

+1/0
13.11.2017 8:36
Foto

M90a98r67e51k 53C31e91r61n96y 5548536687

A co proste neuposlechnout narizeni z EK?

+1/0
12.11.2017 16:22

V30l43a97d10i61m94í64r 28L91o34u27d29a 8287367216932

Nejlépe je asi přestat být členy toho nereformovatelného molocha zvaného EU.

+1/0
12.11.2017 16:55

J62i41ř57í 63S50c48h86w86a41c45h 8378294928646

a co s tím 1.5 milionem aut, co vyrábíme a vyvážíme především do EU asi tak budeme dělat?

+1/0
12.11.2017 22:37

V18l36a15d78i51m53í20r 82L78o87u16d49a 8387657816482

Víte, ono lze dovážet i do zemí se kterými nejste v jednom paktu...

0/0
13.11.2017 9:46

M32a27r19t96i97n 65M96a89i28k81s55n20a67r 3264663458352

Ano, a platite za to dost penez, bud firmy na clech, nebo stat pro vstup (jen si najdete, co musi norove platit ;-) ). A stejne by jsme museli splnovat pro vyvoz tyhle normy, takze... proc to ubec resit?

+1/0
13.11.2017 12:06

K37a25r90e24l 48N83o67v82o79t61n68y 2561105199300

To uz je snad opravdu rizena snaha o likvidaci autoprumyslu v Evrope... Nekdo tu chce mermomoci dalsi ekonomickou krizi.

+1/−1
12.11.2017 14:53

J15a92n 22K20o19v95á65ř 8524391249607

No bóže, tak přesunou výrobu mimo EU a v Evropě budou prodávat jen půl litry s dvěmi turby. Masivně se zvedne nezaměstnanost a třeba už ten projekt zvaný EU skončí. Pak se život vrátí do normálu.

0/−1
12.11.2017 14:14

J69i96ř98í 24S62c30h70w23a11c50h 8898344828426

to jakože se pak objeví "evropští Trumpové", co budou nahánět automobilky zpátky do Evropy? ;-)

0/0
12.11.2017 14:31

T51o23m28á14š 37K42r27a72i34n15a 7744130564358

...uvedl evropský komisař pro klimatické změny Maroš Šefčovič. Maroš Ševčovič je slovenský diplomat a evropský politik, od listopadu 2014 místopředseda Evropské komise a komisař pro energetickou unii. Vzdělání: Ekonomická univerzita v Bratislavě a Státní institut mezinárodních vztahů v Moskvě.

Prostě strojírenský odborník na slovo vzatý! V jeho pohledu je to s emisemi jako s ekonomickými tabulkami: dole se v Excelu zadá potřebný výsledek a směrem nahoru se upravují vstupní údaje tak dlouho, až to vyjde. Že to tak ve výrobě a výzkumu nefunguje? No tak tady pak na to má zkušenosti z dalšího studia, tzn. řešení politruka: prostě se to přikáže a basta!

A tak to v té "naší EU" chodí, o všem rozhodují ryzí odborníci...

+3/−1
12.11.2017 13:31

J39i70ř72í 60S98t87r24ž69í82n64e98k 3475858856189

Je vidět, že Evropská komise pracuje na plné obrátky, očekávám v nejbližší době požadavek na plnění dalších eurounijních cílů jako by byl např. požadavek na zvýšení rychlosti světla v Evropě o 30% také do roku 2030.

Ale měli by si občas chvilku odpočinout, to neustálé přesouvání mezi Bruselem, Štrasburkem a Luxemburkem je opravdu fyzicky a hlavně psychicky zničující.

+2/0
12.11.2017 9:55

J79o24s68e39f 76Š67o81l47t48e11s 8804428950713

Automobilky si za to můžou samy. Měly říct rovnou na rovinu, že to nechtějí a nebudou plnit místo podvádění. Teď si vyžírají následky a dobře jim tak. Jeden elektromobil pro ježdění kolem baráku už mám a další auto na ježdění větších dálek už bude taky buď elektromobil nebo plugin hybrid.

+1/0
12.11.2017 9:14

P93e49t58r 72M44i83c40h77a38l 2340944271802

Automobilky chtěly snižovat emise, jako konkurenční výhodu. Ale nechtěly nařizovat nesmyslná hausnumera.

+2/0
12.11.2017 11:20

J39o62s15e89f 56Š40o64l54t90e15s 8734798670563

Ale však na Euro normách se automobilky dohodly s EU už dávno. Všichni věděli, že k této situaci dojde už skoro 20 let! A všichni tajně doufali, že k tomu nedojde. Tož smůla.

0/0
12.11.2017 11:29

K33a34r59e28l 54M28a97z88a25č 3497733506129

Nápady Evropské komise ohrožují především Evropany a Evropu. A samozřejmě ty jejich nápady jsou často nesmysly.

+7/0
12.11.2017 2:23

V77l11a84d43i44m59í85r 52L83o43u21d34a 8117417266122

Díky EK máte v nových autech třeba systém start/stop který poškozuje motor a nejde ho trvale vypnout. Tedy nejde... Stálo to tisícovku u Octavie 3 a je od toho klid.

+2/0
12.11.2017 16:59

P43e84t92e76r 36M16o53l78n16á49r 8985814492479

Snížení emisí bude drahé

ani by som nepovedal,stačí software za pár € ;-D

0/−1
11.11.2017 21:19

M64i25c15h38a85l 52K16a71l39e29n80s14k49ý 7909472925521

Čímpak to je, že můj bývalý cikánský spolužák Čonka (nikdo ho nenutil do zvláštní, odchodil s náma normální základku a pak se vyučil, byl na vojně a pracuje bez inkluze i asistentů) si myslí o extremistech z Romea.cz co já a většina obyvatel. A na just bude volit Zemana.

0/0
11.11.2017 20:42

K85a80r85e81l 63M79a73z74a70č 3577153376939

To sis splet diskuzi ne? ;-D

+1/0
12.11.2017 2:24



Najdete na iDNES.cz