Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Novinky mezi skútry: elektrická i hybridní vespa a městská SUV

Itálie je země skútrům zaslíbená a na motocyklové výstavě v Miláně se každoročně ukážou zajímavé trendy. Letos to jsou robustně tvarované skútry ve stylu automobilových SUV, největším překvapením byl jednoválcový skútr BMW C400X se světlometem převzatým z cestovního endura řady GS.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79i19ř17í 70K89o38c13u38r30e62k 6595484635678

Ta elektrická Vespa je milé překvapení. A ano u skůtru má elektropohon smysl. A na dálkové cesty bude málokdo vytahovat skůtr.

0/0
19.11.2017 16:00

V67l40a85d48i33m81í80r 27F37i20b21i49g14e98r 5514701701314

Skůtr s výkonem 50ccm si dnes snad už nikdo dobrovolně nekoupí, když se u nás může jezdit až do 125ccm s řidiříkem B.

Očekávám něco až se objeví E-skůtr s výkonem alespoň jako 350 a dojezdem 200km. Ale to ještě hodně vody uteče a spotřeba bude určitě vysoká.

Naštěstí mám rok starý skůtřík, tak nějakou dobu vydrží.

0/−1
17.11.2017 18:16

J80i85ř23í 71K86o14c72u73r66e52k 6215224275808

Ten vtip je v rozložení výkonu vzhledem k otáčkám. Málokterý skůtr má stejný výkon od volnoběhu do maxima a CVT zase značné ztráty, elektromotor nepotřebuje převodovku, která by řadila.

0/0
19.11.2017 16:03

P64a58v79e26l 97Č59á39s91l81a61v81s96k58ý 4504335134858

S tvrzením, že Vespa přišla s hotovým produkčním modelem elektroskútru jako první bych byl docela opatrný, Honda představila elektrickou a hybridní variantu modelu PCX již v říjnu na Tokyo Motor Show.

Mimochodem ta plně elektrická verze má dva vyndavací články, což může být zajímavé řešení pokud skútr parkuje venku a není možné k němu dotáhnout kabel.

Pro Evropu bohužel zatím nebudou dostupné, začátek prodeje je stanoven na rok 2018 v regionu Asie vč. Japonska.

0/0
17.11.2017 17:01

J59i91ř37í 67S76c54h95m52i80d75t 5590243384165

Osobně se mi líbí to ADV od Hondy, kde je opravdu pro zájemce reálná přidaná hodnota v jízdě ve stupačkách terénemR^ k tomu ten jejich úsporný a dlouhověký motorR^ jen zamrzí ta vyšší cena:-(

0/0
17.11.2017 12:50

J24a91n 40T83a55r29a35b72a 4216916889149

No konečně něco smysluplného. Paskvily Akumoto, které"český" výrobce nedokázal ani smontovat, ani dovézt z Číny, a baterie vydržela čtvrt roku, se za smysluplné považovat nedaly.

+3/−1
17.11.2017 9:23

M60a89r89t54i32n 49L63a66c60o 7303886228

Nechápem, prečo sa donekonečna vyzdvihuje tichý chod elektrovehiklov ako výhoda. Naopak, je to veľmi nebezpečné. Aj móda chodenia so štupľami v ušiach si už v premávke vyžiadala množstvo obetí. Tí ľudia neboli slepí, boli len "hluchí".

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3011957/Nearly-silent-electric-hybrid-cars-risk-pedestrians-Walkers-40-likely-involved-accident.html

+3/−2
17.11.2017 8:28

J87a14n 83T73a26r83a79b76a 4526556669159

Potřebujete k životu ééééénééééém brrmbrrrm?

Trolejbus taky neřve jako autobus a cyklista nemusí mít povinnou řehtačku, aniž by to drtivé většině lidstva působilo nějaký problém.... Pro ostatní je tu Darwinova teorie.

+3/0
17.11.2017 9:19

M28a65r77t82i59n 85L79a45c78o 7723926158

Ja som si ten výskum fakt nezaplatil.;-)

0/−1
17.11.2017 11:14

M62a35r53t19i59n 71L54a93c12o 7273946518

Tak dobre pán Janásek, priznávam sa, zaplatil som ho.;-(

0/0
18.11.2017 7:46

J45i61ř55í 37S21c21h61m15i33d84t 5360653714805

Evidentně nemáte ponětí o čem hovoříteRv.

+1/0
17.11.2017 12:43

J16a73n 49T53a43r25a20b77a 4206906409699

Ale jděte.....

0/0
17.11.2017 15:42

J27i80ř10í 71S12c10h70m36i47d96t 5400523344665

V Číně, kde elektro skútry již nějakou dobu jezdí mají přezdívku tichý zabiják a uvažují o nějakém reprodukovaném zvuku při jízdě, což myslím hovoří za vše.

+1/−1
17.11.2017 12:43

J20a87n 81T77a97r86a47b78a 4656796539589

A viděl jste na vlastní oko, jak to tam funguje, jak a v jakém počtu jezdí a jak se tam pohybují chodci? Protože to je úplně jiný svět.

+1/−1
17.11.2017 15:41

J82i79ř40í 66S50c64h96w50a92c80h 8148604818366

Opravdu má ta elektrická Vespa s výkonem 4kW krouťák přes 200 Nm? Tedy něco jako dvoulitr? Já si o tom dovolim pochybovat. ;-)

+1/−2
17.11.2017 1:37

J94a44n 42T18a43r95a28b75a 4146316949429

v téměř nulových otáčkách jistě, pak už to půjde rychle dolů.

+4/0
17.11.2017 9:20

J91i52ř32í 47S25c30h28w52a27c89h 8948794568746

takže údaj, který při rychlostech nad 10 km/hod je již naprosto irelevantní, vymyšlený, k ničemu, no prostě blbost. ;-)

0/0
17.11.2017 17:45

M55a82r73t39i82n 31L94a71c91o 7123456568

Samozrejme, že je to hlúposť. Napr.: VW e-Up, 60kW/210 Nm

0/−1
17.11.2017 11:22

T46o56m39á16š 75H19o70r17s72k53ý 1280554653834

Není to tak uplně hloupost, spíš trochu zavádějící údaj, výrobci elektroskútrů uváděj točivý moment na zadním kole, taky mě to kdysi zarazilo u elektro maxiskútru BMW evolution s hodnotou myslím 600 Nm.

+1/0
17.11.2017 12:49

M42a38r19t14i49n 62L61a68c50o 7453126738

Takže je to hlúposť. Ďakujem.

0/0
17.11.2017 17:54

J47i73ř47í 29S59c29h11m67i83d70t 5230203234855

Tyhle elektromotory opravdu jsou takový krouťák schopné vyvinout při rozjezdu.

+3/0
17.11.2017 12:46

J18i48ř12í 11K63o27c73u98r88e65k 6625874625828

Jen tak ze srandy: Akušroubovák za 4000 Kč, točivý moment až 68 Nm. Jen o málo míň než Škoda 105. ;-D

https://www.rucni-naradi.cz/bosch-gsr-18-2-li-plus-2-0-ah-aku-vrtacka-2-aku#technicke-parametry

0/0
19.11.2017 16:10



Najdete na iDNES.cz