Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Novinky mezi skútry: elektrická i hybridní vespa a městská SUV

Itálie je země skútrům zaslíbená a na motocyklové výstavě v Miláně se každoročně ukážou zajímavé trendy. Letos to jsou robustně tvarované skútry ve stylu automobilových SUV, největším překvapením byl jednoválcový skútr BMW C400X se světlometem převzatým z cestovního endura řady GS.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40i51ř45í 40K93o84c91u20r19e89k 6215294905908

Ta elektrická Vespa je milé překvapení. A ano u skůtru má elektropohon smysl. A na dálkové cesty bude málokdo vytahovat skůtr.

0/0
19.11.2017 16:00

V34l30a95d33i17m23í19r 29F77i39b59i32g58e67r 5864961921664

Skůtr s výkonem 50ccm si dnes snad už nikdo dobrovolně nekoupí, když se u nás může jezdit až do 125ccm s řidiříkem B.

Očekávám něco až se objeví E-skůtr s výkonem alespoň jako 350 a dojezdem 200km. Ale to ještě hodně vody uteče a spotřeba bude určitě vysoká.

Naštěstí mám rok starý skůtřík, tak nějakou dobu vydrží.

0/−1
17.11.2017 18:16

J15i16ř91í 68K11o87c96u62r68e97k 6775964635378

Ten vtip je v rozložení výkonu vzhledem k otáčkám. Málokterý skůtr má stejný výkon od volnoběhu do maxima a CVT zase značné ztráty, elektromotor nepotřebuje převodovku, která by řadila.

0/0
19.11.2017 16:03

P67a74v75e88l 78Č17á56s15l90a21v73s15k79ý 4714365344328

S tvrzením, že Vespa přišla s hotovým produkčním modelem elektroskútru jako první bych byl docela opatrný, Honda představila elektrickou a hybridní variantu modelu PCX již v říjnu na Tokyo Motor Show.

Mimochodem ta plně elektrická verze má dva vyndavací články, což může být zajímavé řešení pokud skútr parkuje venku a není možné k němu dotáhnout kabel.

Pro Evropu bohužel zatím nebudou dostupné, začátek prodeje je stanoven na rok 2018 v regionu Asie vč. Japonska.

0/0
17.11.2017 17:01

J22i96ř54í 23S84c98h64m29i17d36t 5530543214505

Osobně se mi líbí to ADV od Hondy, kde je opravdu pro zájemce reálná přidaná hodnota v jízdě ve stupačkách terénemR^ k tomu ten jejich úsporný a dlouhověký motorR^ jen zamrzí ta vyšší cena:-(

0/0
17.11.2017 12:50

J79a75n 32T63a82r90a97b28a 4846196989249

No konečně něco smysluplného. Paskvily Akumoto, které"český" výrobce nedokázal ani smontovat, ani dovézt z Číny, a baterie vydržela čtvrt roku, se za smysluplné považovat nedaly.

+3/−1
17.11.2017 9:23

M79a94r95t18i34n 36L43a74c65o 7103186248

Nechápem, prečo sa donekonečna vyzdvihuje tichý chod elektrovehiklov ako výhoda. Naopak, je to veľmi nebezpečné. Aj móda chodenia so štupľami v ušiach si už v premávke vyžiadala množstvo obetí. Tí ľudia neboli slepí, boli len "hluchí".

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3011957/Nearly-silent-electric-hybrid-cars-risk-pedestrians-Walkers-40-likely-involved-accident.html

+3/−2
17.11.2017 8:28

J81a75n 21T69a70r80a12b60a 4796696929389

Potřebujete k životu ééééénééééém brrmbrrrm?

Trolejbus taky neřve jako autobus a cyklista nemusí mít povinnou řehtačku, aniž by to drtivé většině lidstva působilo nějaký problém.... Pro ostatní je tu Darwinova teorie.

+3/0
17.11.2017 9:19

M57a17r52t43i34n 92L21a44c24o 7703286698

Ja som si ten výskum fakt nezaplatil.;-)

0/−1
17.11.2017 11:14

M33a98r11t27i20n 45L84a79c67o 7183816178

Tak dobre pán Janásek, priznávam sa, zaplatil som ho.;-(

0/0
18.11.2017 7:46

J79i38ř56í 14S17c47h43m20i11d66t 5590273824105

Evidentně nemáte ponětí o čem hovoříteRv.

+1/0
17.11.2017 12:43

J50a71n 87T72a98r21a56b50a 4456716789839

Ale jděte.....

0/0
17.11.2017 15:42

J50i44ř83í 22S70c49h35m45i63d95t 5460173374755

V Číně, kde elektro skútry již nějakou dobu jezdí mají přezdívku tichý zabiják a uvažují o nějakém reprodukovaném zvuku při jízdě, což myslím hovoří za vše.

+1/−1
17.11.2017 12:43

J36a18n 68T66a48r83a44b19a 4946236909939

A viděl jste na vlastní oko, jak to tam funguje, jak a v jakém počtu jezdí a jak se tam pohybují chodci? Protože to je úplně jiný svět.

+1/−1
17.11.2017 15:41

J18i69ř60í 38S91c84h34w32a96c98h 8368874948206

Opravdu má ta elektrická Vespa s výkonem 4kW krouťák přes 200 Nm? Tedy něco jako dvoulitr? Já si o tom dovolim pochybovat. ;-)

+1/−2
17.11.2017 1:37

J90a46n 46T53a35r80a45b33a 4836486819789

v téměř nulových otáčkách jistě, pak už to půjde rychle dolů.

+4/0
17.11.2017 9:20

J32i94ř49í 40S49c70h31w76a41c64h 8848344138616

takže údaj, který při rychlostech nad 10 km/hod je již naprosto irelevantní, vymyšlený, k ničemu, no prostě blbost. ;-)

0/0
17.11.2017 17:45

M81a15r78t36i80n 79L70a38c91o 7963726508

Samozrejme, že je to hlúposť. Napr.: VW e-Up, 60kW/210 Nm

0/−1
17.11.2017 11:22

T87o19m57á84š 84H21o56r22s61k39ý 1820664593654

Není to tak uplně hloupost, spíš trochu zavádějící údaj, výrobci elektroskútrů uváděj točivý moment na zadním kole, taky mě to kdysi zarazilo u elektro maxiskútru BMW evolution s hodnotou myslím 600 Nm.

+1/0
17.11.2017 12:49

M66a27r78t35i61n 22L49a72c97o 7403546568

Takže je to hlúposť. Ďakujem.

0/0
17.11.2017 17:54

J66i11ř18í 92S12c51h66m98i81d21t 5280553784725

Tyhle elektromotory opravdu jsou takový krouťák schopné vyvinout při rozjezdu.

+3/0
17.11.2017 12:46

J76i90ř98í 52K31o21c76u25r23e53k 6595654445608

Jen tak ze srandy: Akušroubovák za 4000 Kč, točivý moment až 68 Nm. Jen o málo míň než Škoda 105. ;-D

https://www.rucni-naradi.cz/bosch-gsr-18-2-li-plus-2-0-ah-aku-vrtacka-2-aku#technicke-parametry

0/0
19.11.2017 16:10







Najdete na iDNES.cz