Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Novinky mezi skútry: elektrická i hybridní vespa a městská SUV

Itálie je země skútrům zaslíbená a na motocyklové výstavě v Miláně se každoročně ukážou zajímavé trendy. Letos to jsou robustně tvarované skútry ve stylu automobilových SUV, největším překvapením byl jednoválcový skútr BMW C400X se světlometem převzatým z cestovního endura řady GS.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95i92ř84í 40K48o11c88u10r73e19k 6125754255538

Ta elektrická Vespa je milé překvapení. A ano u skůtru má elektropohon smysl. A na dálkové cesty bude málokdo vytahovat skůtr.

0/0
19.11.2017 16:00

V64l57a75d41i69m35í95r 69F47i51b87i79g97e82r 5874361301174

Skůtr s výkonem 50ccm si dnes snad už nikdo dobrovolně nekoupí, když se u nás může jezdit až do 125ccm s řidiříkem B.

Očekávám něco až se objeví E-skůtr s výkonem alespoň jako 350 a dojezdem 200km. Ale to ještě hodně vody uteče a spotřeba bude určitě vysoká.

Naštěstí mám rok starý skůtřík, tak nějakou dobu vydrží.

0/−1
17.11.2017 18:16

J96i35ř41í 84K11o67c49u13r31e84k 6165614875588

Ten vtip je v rozložení výkonu vzhledem k otáčkám. Málokterý skůtr má stejný výkon od volnoběhu do maxima a CVT zase značné ztráty, elektromotor nepotřebuje převodovku, která by řadila.

0/0
19.11.2017 16:03

P10a97v81e51l 19Č29á45s78l52a98v33s47k88ý 4604315894278

S tvrzením, že Vespa přišla s hotovým produkčním modelem elektroskútru jako první bych byl docela opatrný, Honda představila elektrickou a hybridní variantu modelu PCX již v říjnu na Tokyo Motor Show.

Mimochodem ta plně elektrická verze má dva vyndavací články, což může být zajímavé řešení pokud skútr parkuje venku a není možné k němu dotáhnout kabel.

Pro Evropu bohužel zatím nebudou dostupné, začátek prodeje je stanoven na rok 2018 v regionu Asie vč. Japonska.

0/0
17.11.2017 17:01

J84i82ř80í 68S28c28h32m71i73d72t 5300313744835

Osobně se mi líbí to ADV od Hondy, kde je opravdu pro zájemce reálná přidaná hodnota v jízdě ve stupačkách terénemR^ k tomu ten jejich úsporný a dlouhověký motorR^ jen zamrzí ta vyšší cena:-(

0/0
17.11.2017 12:50

J41a89n 98T30a97r83a16b83a 4216866619569

No konečně něco smysluplného. Paskvily Akumoto, které"český" výrobce nedokázal ani smontovat, ani dovézt z Číny, a baterie vydržela čtvrt roku, se za smysluplné považovat nedaly.

+3/−1
17.11.2017 9:23

M88a85r77t30i60n 52L98a94c87o 7753156768

Nechápem, prečo sa donekonečna vyzdvihuje tichý chod elektrovehiklov ako výhoda. Naopak, je to veľmi nebezpečné. Aj móda chodenia so štupľami v ušiach si už v premávke vyžiadala množstvo obetí. Tí ľudia neboli slepí, boli len "hluchí".

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3011957/Nearly-silent-electric-hybrid-cars-risk-pedestrians-Walkers-40-likely-involved-accident.html

+3/−2
17.11.2017 8:28

J40a79n 63T28a46r54a71b57a 4306346489159

Potřebujete k životu ééééénééééém brrmbrrrm?

Trolejbus taky neřve jako autobus a cyklista nemusí mít povinnou řehtačku, aniž by to drtivé většině lidstva působilo nějaký problém.... Pro ostatní je tu Darwinova teorie.

+3/0
17.11.2017 9:19

M97a61r11t90i43n 78L97a69c80o 7653716438

Ja som si ten výskum fakt nezaplatil.;-)

0/−1
17.11.2017 11:14

M85a95r52t68i78n 74L88a52c23o 7933526678

Tak dobre pán Janásek, priznávam sa, zaplatil som ho.;-(

0/0
18.11.2017 7:46

J13i51ř65í 73S42c88h97m68i60d38t 5240613894975

Evidentně nemáte ponětí o čem hovoříteRv.

+1/0
17.11.2017 12:43

J13a54n 96T16a17r59a23b91a 4846596579299

Ale jděte.....

0/0
17.11.2017 15:42

J88i51ř58í 59S62c84h67m57i33d39t 5360413954475

V Číně, kde elektro skútry již nějakou dobu jezdí mají přezdívku tichý zabiják a uvažují o nějakém reprodukovaném zvuku při jízdě, což myslím hovoří za vše.

+1/−1
17.11.2017 12:43

J76a73n 73T34a66r37a16b87a 4766856969259

A viděl jste na vlastní oko, jak to tam funguje, jak a v jakém počtu jezdí a jak se tam pohybují chodci? Protože to je úplně jiný svět.

+1/−1
17.11.2017 15:41

J86i45ř17í 88S59c80h23w83a69c18h 8278124788606

Opravdu má ta elektrická Vespa s výkonem 4kW krouťák přes 200 Nm? Tedy něco jako dvoulitr? Já si o tom dovolim pochybovat. ;-)

+1/−2
17.11.2017 1:37

J76a32n 49T78a24r69a73b21a 4216466279209

v téměř nulových otáčkách jistě, pak už to půjde rychle dolů.

+4/0
17.11.2017 9:20

J34i89ř90í 81S62c81h72w64a68c79h 8228264508766

takže údaj, který při rychlostech nad 10 km/hod je již naprosto irelevantní, vymyšlený, k ničemu, no prostě blbost. ;-)

0/0
17.11.2017 17:45

M60a81r62t16i64n 56L32a87c76o 7393656368

Samozrejme, že je to hlúposť. Napr.: VW e-Up, 60kW/210 Nm

0/−1
17.11.2017 11:22

T17o82m54á22š 34H95o52r41s69k88ý 1930774363634

Není to tak uplně hloupost, spíš trochu zavádějící údaj, výrobci elektroskútrů uváděj točivý moment na zadním kole, taky mě to kdysi zarazilo u elektro maxiskútru BMW evolution s hodnotou myslím 600 Nm.

+1/0
17.11.2017 12:49

M29a15r94t17i51n 37L61a73c92o 7223386578

Takže je to hlúposť. Ďakujem.

0/0
17.11.2017 17:54

J39i62ř62í 12S12c24h51m96i55d65t 5810233674875

Tyhle elektromotory opravdu jsou takový krouťák schopné vyvinout při rozjezdu.

+3/0
17.11.2017 12:46

J30i97ř44í 90K92o68c37u37r91e12k 6815804325238

Jen tak ze srandy: Akušroubovák za 4000 Kč, točivý moment až 68 Nm. Jen o málo míň než Škoda 105. ;-D

https://www.rucni-naradi.cz/bosch-gsr-18-2-li-plus-2-0-ah-aku-vrtacka-2-aku#technicke-parametry

0/0
19.11.2017 16:10







Najdete na iDNES.cz