Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Impreza se nečekaně vrátila do Evropy. Už jsme s ní jeli

Subaru za pár let přestavělo svojí evropskou nabídku, dnes o sobě hrdě říká, že je to značka SUV. Pravda, jezdí stále náramně i když mají zvýšený podvozek, ale stejně je nejslavnějším modelem impreza, to je dnes pohledný hatchback, který se obejde bez outdoorové výbavy. A to nejdůležitější - pohon všech kol - samozřejmě má.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L19a78d10i37s11l33a82v 44K94a61l96o73u26s 7875156541620

Subaru mohlo být dobrou volbou. Bohužel v českém podání je lepší se této značce, a hlavně nenažraným servisům vyhnout. Nová impreza se dodává s lineartronikem, což je ekonomická past na majitele. Počítám po 100 tis. km bude třeba repas, a ten bude stát majlant. Pokud by se inspirovali u Toyoty s e-CVT, kde je to na principu planetové převodovky na rozdíl od variátoru, tak by to bylo OK. Subaru je jen pro fajnšmekry, kteří zkousnou money mining servisů.

0/0
22.12.2017 9:31

T67o81m78á71š 18Z80e84m18a60n 3225178524295

Paradoxně v USA se Impreza prodává s manuálem i v jiné verzi než WRX. Druhým zklamáním je absence trvalého pohonu všech kol a nahrazení diferenciálu spojkou..

p.s. Kdo by si přál, aby motor a převodovku z WRX strčili do Forestra?

Mimochodem, u automatů včetně variátorů mi nevadí chování otáček motoru, ale absence spojky - prostě odpojit motor od pohonu, kdy chci já.

0/0
22.11.2017 20:57
Foto

D67a61n 27R64u88b80í38n 4193793869

V Subaru V

+3/0
21.11.2017 14:42

P54e23t29r 68M46a82r27e51č59e62k 1783711199198

Ovšem ten automat je neskutečná stupidita!

0/0
21.11.2017 17:08
Foto

J57a39k17u90b 56V26a24š31k31o 1878194772153

Ale tak záleží jak s tím chceš jezdit, mě třeba v Outbacku vyhovuje.

+2/0
21.11.2017 17:23

J63i70ř49í 64S81c38h72w98a84c63h 8668644498246

nj ale v autě typu Imprezy je to nesmysl.

+1/0
21.11.2017 17:35

M39a89r10e69k 14J82a54n55e79č32k98a 1127876393371

Impreza není pouze WRX nebo WRX STi. Už u starších generací byly slabší motorizace 1,5 / 107 Hp a ten automat je hlavně o pohodlí. Nicméně na dnešní dobu ji měli osadit oturbenou 1,6 jako má Levorg, nebo začínat na dvoulitru, ale šlo zřejmě také o tlak na co nejnižší cenu, proto ta 1,5.

0/0
21.11.2017 19:52

J98i97ř47í 57S72c48h45w94a91c39h 8168374798846

dobře, automat jako další volbu (pro pohodlné) beru.

Ale jako výhradní volbu pro Imprezu ne. V případě, že bych o ní (o dvoulitru) uvažoval (proč ne, že), by u mne, díky tomu výhradnímu variátoru, vypadla z "výběrového řízení".....

+3/0
21.11.2017 20:37

M39i31r37e89k 60G74a16j91e97r 5181186119800

Zalezi, ze ktereho roku ten Outback mate. Varoval bych pred temi prvnimi, do kterych je Subaru zacal montovat a nebyly dobre naladene, tj. 2010,11.

0/0
21.11.2017 23:15

P25ř92e84m58y39s69l 20H54r35o67m66a12d66a 2654506648731

Tak hlavně mne udivuje velice příznivá cena. 560 tisíc za nové auto. Použitelnou ojetinu koupíte kolem 200 tisíc. No a pořád je to stará ojetina a hlavně koncepčně jiný vůz. Zvláště u Subaru to platí, tam nevěřte pohádkám o tom, že schválně vyvíjejí horší auta, než v předchozích generacích. Mít to klasické manuální řazení, tak do toho rozhodně půjdu. Možná to CVT i překousnu. Ať počítám jak počítám, tak nové auto vyjde nakonec levněji než ojetina za 200 tisíc, kde stejně musíte měnit všechny spotřebáky. Navíc u Subaru je záruka 5 let na všechno.

0/0
21.11.2017 14:05

M22a52r48e28k 98J46a68n79e60č49k75a 1337906543591

CVT je fajn, akorát nemá už takovou vysokou životnost jako starší HDM, ale hlavně hodně Čechů neumí jezdit s automaty a berou si sebou návyky z manuálu a neustále mají potřebu kvedlat voličem a pokud se k tomu zanedbává i údržba, tak CVT se odporoučí pak celkem rychle. Osobně bych se CVT nebál.

+1/0
21.11.2017 19:58

K64a40r44e23l 75V45a30c77h49u24t 9293752129313

Celý život jsem jezdil v auty, které měly nejprve jen 4, pak i 5 rychlostních stupňů při manuálním řazení - a hodně jsem toužil po voze se 6 stupňovou převodovkou.

Nyní ji máme a to řazení si náramně užívám a moc mě to baví. R^ Uznávám ale, že tento způsob zábavy není pro každého. Někdo si holt pořídí raději tuto novou Imprezu. ;-) ... A tak to má být. Každému se může líbit něco jiného, tak jako se všem klukům nelíbí ta stejná holka.

+2/0
21.11.2017 12:53

K92a72r49e35l 57V53a43c88h37u76t 9743852219703

Pardon: Nyní HO máme (ten vůz, nikoli tedy Imprezu). Omlouvám se za překlep.

0/0
21.11.2017 12:55

M88a59r15e58k 43M74a56l17ý 1112208291600

Já mám automat, zvykl jsem si na něj a mám ho rád... v mém cestovním voze na dálky a i ve voze manželky. Ale neumím si ho představit v autě typu Impreza, které si přeci jen koupí jiný typ řidiče. A zvlášť ten variátor.

0/0
21.11.2017 14:34

P45e17t27r 50H58o32r49á14k 1589273819604

Tohle nemá s původní imprezou nic společného.

+6/0
21.11.2017 12:19

M51a29r12e21k 95J55a84n98e69č44k65a 1787346683691

Nesmysl, stačí se podívat ne předešlé generace, na jakých startovních motorizacích začínaly, což mnoho lidí, jak vidno dodnes stále netuší a okamžitě vidí pouze model WRX nebo vrcholovou verzi WRX STi ;-)

0/0
21.11.2017 20:02

M52o87j28m25í41r 34V46r33t82o52c30h 2580343362882

Svižná jízda ? To asi těžko při limitech 50, 90 nebo 130 km/h ? Nebo porušujete zákony ?

0/−15
21.11.2017 9:45

J30i84ř11í 86S75c81h33w36a15c88h 8238734748466

ano, "svižná jízda" je opakem té "důchodcovské" a vůbec to nemusí být o překračování limitů.....

+10/−1
21.11.2017 11:51

L47u82k84á78š 96K79u43b15ů 5394633440197

Svižná jízda může být například na klikaté okresce, kde se dá s některým autem jet bezpečně na hranici předepsané rychlosti, kdežto například MPV nebo dodávku byste při stejné rychlosti převrátil na střechu. Takových příkladů se najde více.

+9/0
21.11.2017 12:28

M93a64r86e22k 12M64a49l45ý 1172758571490

Pokud se nechcete opět zesměšnit, tak už radši nic podobného nepište :-)

+1/0
21.11.2017 14:35

J67i81ř75í 15K93o88c36u44r33e59k 6185164825758

Svižná jízda znamená, že mimo obec řadím trojku v 60 km/h a na trojku tahám 70-80 km/h naprosto vpohodě.

Místo toho abych tam měl v 60 pětku a čekal, až se motor vzbudí a ono do 80 km/h nic, jen trápení.

0/0
22.11.2017 20:53

V49á56c90l50a50v 94K57o22v47á23ř 9422500129113

Jak už jsem někde psal, tak v evropských testech má Impreza průměrnou spotřebu kolem deseti litrů a v amerických kolem osmi (že by novináři v eu neuměli jezdit s CVT?). Navíc testy byly ve verzi sport u které i subaru udává spotřebu 7.2 litrů. Dle amerického sdružení spotřebitelů je u dvoulitru my2017 průměrná spotřeba 7.84 litrů. A i celosvětová statistika Fuellly uvádí dlouhodobou průměrnou spotřebu kolem 8l.

0/0
21.11.2017 7:57

J71a19r95o11s74l18a31v 57D21r60o39z34d 6683559810597

Verim tomu. S XV 2.0, ktere je vyssi a ma tedy vetsi celni odpor, neni zadny problem jezdit dlouhodobe pod 9.

0/0
21.11.2017 8:55

J40i37ř14í 94S81c73h95w59a84c17h 8978714348636

v článku je jasně uvedeno "svižná jízda za 10" a klidně může být třeba i vyšší, záleží jen na té svižnosti a profilu krajiny. Takže srovnávat to s nějakými spotřebitelskými průměry a obviňovat novináře z "neumění jezdit s CVT" je nesmysl.

+3/0
21.11.2017 9:39

V67á80c56l85a42v 31K86o97v19á80ř 9102400359423

Neobviňuji novináře v EU, že neumějí jezdit s CVT, ale je zvláštní že Levorg a XV když jsou testy tak taky mají hodně nadsazené průměry. V testech u Levorga, XV i Forestera je většinou uváděna spotřeba 10 litrů a více. A v reálu jezdí do 9 litrů (přičemž většina majitelů jezdí dost svižně).

0/0
21.11.2017 15:07

J38i89ř65í 32S52c90h40w81a19c73h 8958754378326

novináři v rámci "testování dynamiky" na to prostě víc "šlapou" takže mají vždycky o něco vyšší spotřebu než je běžný průměr.

a pokud i běžný majitel jezdí "dost svižně" tak má spotřebu obvykle nad průměrem.

0/0
21.11.2017 17:33

M15i25r33e24k 59G49a35j75e66r 5871986959260

Na americkych silnicich se jezdi mnohem plynuleji a tudiz s mensi spotrebou.

+1/0
21.11.2017 23:18

J18i49ř15í 84N10e72u64m33e51i77s17t16e12r 2212755493731

Designová prapodivnost.

+4/0
21.11.2017 7:21

J76a68n 34K21o69v86á74ř 8844171219817

Mně se moc líbí.

+8/0
21.11.2017 8:21

M88a63r88e65k 63J90a44n65e10č34k89a 1897366583501

Taky se mi více zamlouvala předchozí generace Imprezy. Velmi povedený vzhled má dnes u Subaru akorát Levorg, ale asi to bude tím, že vychází z Legacy IV. Třeba Mazda má ten design o řád výše.

0/0
21.11.2017 20:06

D90a80v45i52d 42H33u64r89k48a 3350283571821

At si kazdy mysli co chce a koupi si co chce. Ja mam od 2007 uz treti auto s variatorem a nechci nic jineho. Ma otazka pri vyberu auta smeruje k moznosti variatoru. Ano, i prodejci se divi. Ale my ho v rodine zboznujeme. Dcera ma Jazz s variatorem uz taky. A proc? Naucili jsme se to pouzivat a vyuzivat a proste nam vyhovuje. Chce to jinak jezdit. Ale je to dobre, netreba na variator jen nadavat. Ony ty automobilky asi vi, proc to vyrabi

+5/−4
21.11.2017 6:20

P38e45t97r 34A87g56u22l68á87r 4527268450564

CVT máme v Mitsubishi Outlander spíše omylem. Teď má najeto 250000, zatím bez problémů a to přesto, že je to docela těžké a veliké auto. Jezdí se s tím sice docela dobře, ale také nemám moc rád zvuk vytočeného motoru.

0/0
21.11.2017 7:32

T84o14m17á76š 44R44a30d42n37i34c 2933358744391

Je mnohem menší a má mnohem méně dílů než klasický automat. Řekl bych, že to je ta hlavní motivace. Dění bude složitost programování. Nevím, jak velký rozsah převodových poměrů dokáže zprostředkovat, ale vím, že dřív s ním konstrukčně bývaly problémy. A přijde mi, že dnešními virtuálními stupni, aby si řidiči připadali lépe, se maže jistá výhoda variátoru a to je to plynulé řazení a ideální otáčky pro každý režim, nebo ne? Celkově bych po tom klidně sáhnul, pokud se to v malých rychlostech chová jako měničový automat :)

+1/0
21.11.2017 9:44

M56i39r34e74k 25G65a26j18e26r 5941546919110

A ja zase nechci variator, abych si pak musel kupovat kazde 4 roky nove auto jako vy. Jsem zvykly na automat, ale variator ne.

0/−1
21.11.2017 23:20

T70o92m77á22š 57Z98e25m86a17n 3155438284515

Čím je lepší?

a

Co znamená to jinak jezdit?

0/0
22.11.2017 21:00







Najdete na iDNES.cz