Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škody do opravdového terénu mívaly smůlu, dnes jsou oporou značky SUV

Dnes je módní pořídit si SUV s pohonem 4x4 a pak s ním jezdit hlavně po silnici. Před pár desítkami let ale v českých zemích vznikaly modely určené do opravdu těžkého terénu. Nejstaršímu prototypu se značkou Škoda je už víc než 80 let. Sériové výroby se nadějné stroje bohužel nedočkaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J56i57ř63í 48D78v14o23ř26á21k 5945699970798

Dnes jsou opravdu oporou Škody do opravdového terénu ????

A které ?

0/0
24.11.2017 11:17

M74i33r17e49k 15G75a32j77e64r 5611686249870

To, ze s SUV lidi jezdi hlavně po silnici je naprosto spravne. Tahle auta jsou totiz urcena hlavně po silnici. Kdo s tim jede do mokreho terenu, tak by mel mit zajisteno vyprostovani.

+1/0
23.11.2017 16:12

M38a94r78t36i27n 96K15u22ř86í91t67k31a 6897426268625

Stejnou smůlu jako džíp Škoda 973 měla i Tatra 803.

+1/0
23.11.2017 13:27

S51t87a58n41i54s39l48a30v 19K41r68e76j84c91a95r 6937346903754

Ano, je smůla, že dříve v Československu byli konstruktéři snaživý a znalý. Výčet modelů SUV nejen u Škodovky ale i Tatry, Walter,Jawy i Aera svědčí o schopnostech tvořit. Jistě v době socialismu a RVHP toto bylo utlumeno, ale po roce 1990, se snaživý a znalý v oboru konstruktéři a podnikatelé v malých karosárnách a kusových dílnách speciálů pro majetné nikdy nevrátilo. Ano, českému postsocialistickému člověku opravdu stačí mít možnost koupit zahraniční model, než být vlastenec. Heslo Čechy čechům v národním podnikání mnohým nic neříká.

0/0
29.11.2017 19:12

R27a47d83i76m 72P92o66l87á41š49e28k 9246423159259

Do terénu byly taky dobré Škodovky s motorem a pohonem vzadu Škoda 1000MB a Škoda 100. Motor vzadu poháněnou nápravu tlačil na zem, takže když se do terénu nazuly pneumatiky se zimním dezénem nebo dokoce řetězy, prokluzovalo to jen málo a projelo se skoro všude, kde světlá výška auta stačila a kde nebyl příliš měkký terén, kde by se to auto zabořilo.

Další Škodovky 105 a 120 už kupodivu do terénu tak dobré nebyly. Ale pořád měly velmi dobré jízdní vlastnosti třeba v zimě.

+2/0
23.11.2017 11:58

J22a73k20u81b 42S98e56k57e26r85a 6376370366935

V zime ano. Pokud dal ridic do "kufru" 2 pytle cementu

0/0
23.11.2017 19:06

T94o73m95á98š 66Z98e24m66a20n 3845488864505

Buďme realisté, tahle auta měly příšerný vlastnosti i při jízdě v létě, na suchu a po rovině..

Natož v zimě.

+1/0
23.11.2017 22:43

J16o80s90e27f 36V70o69s79i31c82k52y 4573767706893

Autore, ten vas vycet terennich Skodovek neni uplny ! Chybi tam prvni terenak v CSLA - bojovy "Tudor" !

0/0
23.11.2017 11:12

J66i90ř45í 64S40c92h45w74a31c24h 8748164108546

Sorry, ale ten titulek poněkud postrádá logiku. Jakou spojitost má auto "do opravdového terénu" s "dnešním SUV"? :-(

+11/0
23.11.2017 0:26

P63a34v42e55l 57J49e76ř35á68b10e66k 7661242734897

Jednoduchou.

Určitá část kupujících SUV si myslí, že mají auto do opravdového terénu, a potom zůstávají viset hned na kraji polní cesty, kde čekají až je někdo vrátí na asfalt.

+10/0
23.11.2017 0:31

J53i51ř89í 38Z34ý10k28a 9499833551570

no jo, ale to může být i výhoda. Jak se říká "čím lepší offroad máš, tím dál jdeš pro traktor" ;-D

+18/0
23.11.2017 0:34

J70i15ř69í 12K61o64c68u34r67e58k 6195114295308

A nejhorší je, když člověk zapadne s traktorem...

0/0
24.11.2017 10:51

J22i41n32d45ř97i73c78h 71Š83k76o72p84e76k 4745541440845

R^

A hlavně přes 90 % prodaných SUV jsou 4x2, takže tereňáky jak vyšitý

+4/0
23.11.2017 6:50
Foto

L58u98k98á77š 70Z65á65v48o11d96s89k15ý 9411449491

to máte pravdu. Ale že si to myslí mainstreamový kupující, který se prostě neorientuje a jen se řídí tím, co chce dav, neznamená to přeci, že v tomto omylu ho má utvrzovat i řekněme odborně laděný web, zaměřený na auta..

0/0
23.11.2017 7:38

J69a17r21o67m95í14r 84K81r78á97l 4310919394759

Přesně tak. A pak je vytahují naši technici s 20 let starým Passatem (B2 4x4).

0/0
23.11.2017 9:44

T86o92m78á33š 72Z59e12m29a52n 3515758664955

Důvodem pro oblibu SUV není ani móda, ani komplexy ani nic podobného.

Úspěch SUV nejlépe popisuje ekonomický pojem zvaný "mezní užitek".

Nejčastěji se uvádí na příkladu konzumace dortu.

(sníte kousek dortu a je to lepší než žádný dort, sníte dva kousky a je to ještě lepší, ale čím víc kousků dortu si dáte tím menší je váš užitek a nakonec je to spíš horší).

A podobně se to dělo i se silničními vozy - třeba nás Passat - super na dálnici a na dlouhých přesunech, ale to auto už bylo moc nízké až se do toho nepříjemně lezlo, moc dlouhé atd.. Problém na polňačce, problém na výjezdu ze zahrady, a ty výborné jízdní vlastnosti byly vlastně zbytečné.

Offoady byly zase špatné na silnici a pro 99% populace zbytečně dobré v terénu.

Pak konečně někoho napadlo, že auto nemusí mít skoro 5m na délku a 1,3m na výšku. a že když se trochu přizvedne, tak bude mít prakticky stejné vlastnosti na silnici, lépe se do toho poleze a zvládne lépe zvládat obvyklé překážky v okolí cest.

Vzniklo SUV..

+5/−2
23.11.2017 0:17

J95i76ř87í 66S52c42h32w24a69c63h 8868474808736

jenže kvůli tomu, aby se do toho pět sekund lépe "lezlo a vylézálo", tak třeba hodinu se platí o 10-20% vyšší spotřeba a v každé zatáčce během té hodiny se jede o 10-20% pomaleji....

+4/0
23.11.2017 0:33

P27a30v79e49l 72Š36e71d23l13b20a80u67e84r 7478501642695

Jak u čeho. Starý Forester na LPG je stejný, jako běžný kombík, ale s asi o 10 cm vyšším podvozkem, což stačí i na dost kamenitou cestu. Díky LPG je spotřeba v pohodě. Díky placatému motoru Boxer a oknům bez rámů je těžiště nízko, v zatáčce to "sedí," jako motokára. Kam se hrabou běžná auta, tohle drží lépe, nenaklání se to a nějaké třeba namachrované Audi s chlapcem v kšiltovce v zatáčce mizí. Prostě jedu, nemusím vystoupit a všude dojedu, zatím jsem nepotřeboval řetězy ani na horách. A díky takové té páce, co udělá pomalejší pohon, asi se to jmenuje redukce, můžu pomalu proplouvat terénem a neničit spojku, třeba při jízdě do českých vesnic v Rumunských horách, nebo ve Středočeském kraji. :))) Proto je fajn mít dobré SUV.

0/0
23.11.2017 8:45

J91i39ř17í 87S15c89h41w78a58c16h 8608274398916

ale Impreza na LPG sedí v zatáčce mnohem lépe a spotřebu bude mít taky nižší ;-)

a běžný uživatel toho na normálních silnicích a dálnicích najede asi tak tisíckrát více než někde v rumunských horách ;-)

0/0
23.11.2017 10:04

T84o91m84á83š 98Z71e11m12a39n 3345828724775

Ano, ale Impreza má o 4 cm nižší světlou výšku a já už párkrát drhnul plechem pod motorem.

--

Což jsme zase u mezního užitku - lepší vlastnosti v zatáčce bych nevyužil, ale světlá výska už by mne omezovala.

0/0
23.11.2017 22:31

T84o83m57á83š 73N14e92t93o18l72i84c21k39ý 1470703235292

Tak s těmi zatáčkami bych byl hodně opatrný. To je spíš o řidičích než o autech. Samozřejmě pokud nejedete úplnou hranu, ale na to nemáme veřejné silnice, ale okruhy. Věřte mi, že mě, jako řidiče SUV častokrát brzdí řidiči běžných sedanů či kombíků. A to jezdím předpisově. Po rovině umí rychle jezdit každej jouda, ale v zatáčkách to je jiná káva

+2/0
23.11.2017 12:33

M20i94r72e27k 94G75a98j62e51r 5911676889980

Mate pravdu s tou vyssi spotrebou (vyssi auto znamena vyssi spotrebu) a pomalejsi jizdou v zatackach. Proto je pro mlade lidi lepsi to mensi a zivejsi auto. Az pak ve vyssim veku, kdy uz ma clovek toho sportovniho jezdeni dost a ma problem ohnout zada, ale nema problem zaplatit vic za benzin, protoze stejne uz jezdi mene casto, tak pro nej je SUV dobrou volbou.

0/0
23.11.2017 16:09

T81o15m42á21š 55Z93e11m32a86n 3235468964755

V zatáčce se obvykle jede jak to výhled (který je v SUV lepší) a provoz dovolí.

V 90% zatáček by mne nebrzdilo ani jet mnohem horším SUV než je starší Forester (který je mimochodem nižší než např. Pažout 306SW).

Spotřeba je vyšší cca o 100-120% než druhé auto. Ale zas mě to auto víc baví.

0/0
23.11.2017 22:36

P28a10v72e68l 34J40e87ř20á23b86e98k 7591882174577

Jenže značná SUV má tu délku cca 5 m, lépe se do toho leze jak komu, ale většinou si jen lépe zamažete kalhoty. Trochu si zvednou zadek z klasického osobáku u zdravého člověka je jen o svalech.

A obvyklé překážky v okolí cest - obvykle tam v okolí nemá kdo co dělat.

Zahrada - vyjíždění apod., stačí si jen upravit povrch.

Mimochodem - s Škodou Forman a přívěsem (prakticky 750 kg přívěs se strojem) jsem jezdíval hodně po polňačkách, ujetém, ale v zimě rozmočeném okraji zasetého pole a podobně. Dalo se to zvládnou, snad jen jednou jsem měl při oblevě vyjet do dlouhého kopce na okraji pole, kdy prakticky auto se promáčklo, že jsem škrtal podlahou o ornici.

Pokud nemáte SUV s uzávěrkami na obě nápravy (minimálně pevnou na jedné, elektronickou na druhé nápravě), tak to to zas tak velký mezi klasikou a SUV není.

Pro upřesnění - celý život pracuji v krajině - mimo asfaltové cesty.

+6/0
23.11.2017 1:17

T30o32m22á35š 15Z19e90m78a78n 3275908754225

VW Touareg je kratší než např. ten Passat. Přesto je v Touaregu víc místa pro lidi.

Formana (i Fávo) jsme kdysi měli a věřte mi, Forester toho zvládne mnohem víc, jak na silnici, tak v terénu. Fávo se v 20 cm sněhu na rovině prostě zaseklo a byl konec, Forestr ve stejných podmínkách vyjede i docela prudkou louku.

Uzávěrku na oba diferenciály využije jen ten, kdo jezdí v opravdu drsném terénu, kam já už jet nechci. Ostatně to už ani není SUV, ale teréňák.

0/0
23.11.2017 22:41

J95i33n81d36ř29i29c56h 97Š89k81o67p37e10k 4875681270425

o těch rozměrech by to platilo, kdyby SUV byly velikostí třeba jako Lada Niva. Ve chvíli, kdy SUV jsou srovnatelně velké jako klasické kombíky, sedany, tak argument o velikosti padá.

+3/0
23.11.2017 8:02

T61o65m86á53š 11Z64e11m20a91n 3665378304925

Lada niva je ale opravdu malé auto. Cca jako Fabia.

0/0
23.11.2017 22:46







Najdete na iDNES.cz