Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škody do opravdového terénu mívaly smůlu, dnes jsou oporou značky SUV

Dnes je módní pořídit si SUV s pohonem 4x4 a pak s ním jezdit hlavně po silnici. Před pár desítkami let ale v českých zemích vznikaly modely určené do opravdu těžkého terénu. Nejstaršímu prototypu se značkou Škoda je už víc než 80 let. Sériové výroby se nadějné stroje bohužel nedočkaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J86i53ř31í 91D61v24o68ř17á51k 5565409390178

Dnes jsou opravdu oporou Škody do opravdového terénu ????

A které ?

0/0
24.11.2017 11:17

M50i75r48e89k 60G38a89j25e44r 5851546519260

To, ze s SUV lidi jezdi hlavně po silnici je naprosto spravne. Tahle auta jsou totiz urcena hlavně po silnici. Kdo s tim jede do mokreho terenu, tak by mel mit zajisteno vyprostovani.

+1/0
23.11.2017 16:12

M16a37r24t36i90n 31K93u58ř41í48t50k77a 6627146618565

Stejnou smůlu jako džíp Škoda 973 měla i Tatra 803.

+1/0
23.11.2017 13:27

S30t77a17n67i58s54l16a21v 79K31r72e98j43c71a18r 6447476193964

Ano, je smůla, že dříve v Československu byli konstruktéři snaživý a znalý. Výčet modelů SUV nejen u Škodovky ale i Tatry, Walter,Jawy i Aera svědčí o schopnostech tvořit. Jistě v době socialismu a RVHP toto bylo utlumeno, ale po roce 1990, se snaživý a znalý v oboru konstruktéři a podnikatelé v malých karosárnách a kusových dílnách speciálů pro majetné nikdy nevrátilo. Ano, českému postsocialistickému člověku opravdu stačí mít možnost koupit zahraniční model, než být vlastenec. Heslo Čechy čechům v národním podnikání mnohým nic neříká.

0/0
29.11.2017 19:12

R62a78d37i29m 48P18o23l91á44š10e49k 9826753849639

Do terénu byly taky dobré Škodovky s motorem a pohonem vzadu Škoda 1000MB a Škoda 100. Motor vzadu poháněnou nápravu tlačil na zem, takže když se do terénu nazuly pneumatiky se zimním dezénem nebo dokoce řetězy, prokluzovalo to jen málo a projelo se skoro všude, kde světlá výška auta stačila a kde nebyl příliš měkký terén, kde by se to auto zabořilo.

Další Škodovky 105 a 120 už kupodivu do terénu tak dobré nebyly. Ale pořád měly velmi dobré jízdní vlastnosti třeba v zimě.

+2/0
23.11.2017 11:58

J87a65k75u44b 58S56e82k17e25r21a 6986310586965

V zime ano. Pokud dal ridic do "kufru" 2 pytle cementu

0/0
23.11.2017 19:06

T76o41m42á25š 93Z63e92m50a50n 3875288494415

Buďme realisté, tahle auta měly příšerný vlastnosti i při jízdě v létě, na suchu a po rovině..

Natož v zimě.

+1/0
23.11.2017 22:43

J23o75s78e80f 89V33o58s17i30c78k70y 4743487156953

Autore, ten vas vycet terennich Skodovek neni uplny ! Chybi tam prvni terenak v CSLA - bojovy "Tudor" !

0/0
23.11.2017 11:12

J29i13ř37í 18S90c43h47w32a17c49h 8608894988936

Sorry, ale ten titulek poněkud postrádá logiku. Jakou spojitost má auto "do opravdového terénu" s "dnešním SUV"? :-(

+11/0
23.11.2017 0:26

P24a35v56e39l 17J50e92ř49á41b27e41k 7341482684217

Jednoduchou.

Určitá část kupujících SUV si myslí, že mají auto do opravdového terénu, a potom zůstávají viset hned na kraji polní cesty, kde čekají až je někdo vrátí na asfalt.

+10/0
23.11.2017 0:31

J63i53ř28í 25Z86ý54k30a 9839893401490

no jo, ale to může být i výhoda. Jak se říká "čím lepší offroad máš, tím dál jdeš pro traktor" ;-D

+18/0
23.11.2017 0:34

J79i37ř56í 73K49o72c67u18r35e63k 6445284185978

A nejhorší je, když člověk zapadne s traktorem...

0/0
24.11.2017 10:51

J54i35n63d95ř89i59c18h 98Š63k94o85p16e71k 4835161680145

R^

A hlavně přes 90 % prodaných SUV jsou 4x2, takže tereňáky jak vyšitý

+4/0
23.11.2017 6:50
Foto

L71u49k75á11š 23Z21á84v53o90d60s80k60ý 9851989191

to máte pravdu. Ale že si to myslí mainstreamový kupující, který se prostě neorientuje a jen se řídí tím, co chce dav, neznamená to přeci, že v tomto omylu ho má utvrzovat i řekněme odborně laděný web, zaměřený na auta..

0/0
23.11.2017 7:38

J10a17r88o10m94í29r 93K49r89á70l 4380919774639

Přesně tak. A pak je vytahují naši technici s 20 let starým Passatem (B2 4x4).

0/0
23.11.2017 9:44

T66o95m33á28š 94Z39e55m67a31n 3525228524205

Důvodem pro oblibu SUV není ani móda, ani komplexy ani nic podobného.

Úspěch SUV nejlépe popisuje ekonomický pojem zvaný "mezní užitek".

Nejčastěji se uvádí na příkladu konzumace dortu.

(sníte kousek dortu a je to lepší než žádný dort, sníte dva kousky a je to ještě lepší, ale čím víc kousků dortu si dáte tím menší je váš užitek a nakonec je to spíš horší).

A podobně se to dělo i se silničními vozy - třeba nás Passat - super na dálnici a na dlouhých přesunech, ale to auto už bylo moc nízké až se do toho nepříjemně lezlo, moc dlouhé atd.. Problém na polňačce, problém na výjezdu ze zahrady, a ty výborné jízdní vlastnosti byly vlastně zbytečné.

Offoady byly zase špatné na silnici a pro 99% populace zbytečně dobré v terénu.

Pak konečně někoho napadlo, že auto nemusí mít skoro 5m na délku a 1,3m na výšku. a že když se trochu přizvedne, tak bude mít prakticky stejné vlastnosti na silnici, lépe se do toho poleze a zvládne lépe zvládat obvyklé překážky v okolí cest.

Vzniklo SUV..

+5/−2
23.11.2017 0:17

J46i67ř57í 28S13c19h85w96a70c76h 8278684198516

jenže kvůli tomu, aby se do toho pět sekund lépe "lezlo a vylézálo", tak třeba hodinu se platí o 10-20% vyšší spotřeba a v každé zatáčce během té hodiny se jede o 10-20% pomaleji....

+4/0
23.11.2017 0:33

P54a35v21e51l 81Š91e74d37l93b83a36u66e14r 7788531482665

Jak u čeho. Starý Forester na LPG je stejný, jako běžný kombík, ale s asi o 10 cm vyšším podvozkem, což stačí i na dost kamenitou cestu. Díky LPG je spotřeba v pohodě. Díky placatému motoru Boxer a oknům bez rámů je těžiště nízko, v zatáčce to "sedí," jako motokára. Kam se hrabou běžná auta, tohle drží lépe, nenaklání se to a nějaké třeba namachrované Audi s chlapcem v kšiltovce v zatáčce mizí. Prostě jedu, nemusím vystoupit a všude dojedu, zatím jsem nepotřeboval řetězy ani na horách. A díky takové té páce, co udělá pomalejší pohon, asi se to jmenuje redukce, můžu pomalu proplouvat terénem a neničit spojku, třeba při jízdě do českých vesnic v Rumunských horách, nebo ve Středočeském kraji. :))) Proto je fajn mít dobré SUV.

0/0
23.11.2017 8:45

J56i82ř76í 82S13c31h23w20a88c68h 8768684348566

ale Impreza na LPG sedí v zatáčce mnohem lépe a spotřebu bude mít taky nižší ;-)

a běžný uživatel toho na normálních silnicích a dálnicích najede asi tak tisíckrát více než někde v rumunských horách ;-)

0/0
23.11.2017 10:04

T11o36m30á13š 23Z94e41m69a69n 3285708394625

Ano, ale Impreza má o 4 cm nižší světlou výšku a já už párkrát drhnul plechem pod motorem.

--

Což jsme zase u mezního užitku - lepší vlastnosti v zatáčce bych nevyužil, ale světlá výska už by mne omezovala.

0/0
23.11.2017 22:31

T43o75m51á81š 27N26e37t59o21l36i74c70k32ý 1880383715132

Tak s těmi zatáčkami bych byl hodně opatrný. To je spíš o řidičích než o autech. Samozřejmě pokud nejedete úplnou hranu, ale na to nemáme veřejné silnice, ale okruhy. Věřte mi, že mě, jako řidiče SUV častokrát brzdí řidiči běžných sedanů či kombíků. A to jezdím předpisově. Po rovině umí rychle jezdit každej jouda, ale v zatáčkách to je jiná káva

+2/0
23.11.2017 12:33

M16i60r34e59k 79G65a77j58e49r 5341716249230

Mate pravdu s tou vyssi spotrebou (vyssi auto znamena vyssi spotrebu) a pomalejsi jizdou v zatackach. Proto je pro mlade lidi lepsi to mensi a zivejsi auto. Az pak ve vyssim veku, kdy uz ma clovek toho sportovniho jezdeni dost a ma problem ohnout zada, ale nema problem zaplatit vic za benzin, protoze stejne uz jezdi mene casto, tak pro nej je SUV dobrou volbou.

0/0
23.11.2017 16:09

T16o64m41á91š 59Z76e23m27a94n 3515178284505

V zatáčce se obvykle jede jak to výhled (který je v SUV lepší) a provoz dovolí.

V 90% zatáček by mne nebrzdilo ani jet mnohem horším SUV než je starší Forester (který je mimochodem nižší než např. Pažout 306SW).

Spotřeba je vyšší cca o 100-120% než druhé auto. Ale zas mě to auto víc baví.

0/0
23.11.2017 22:36

P24a93v38e51l 72J52e40ř97á24b64e78k 7371822954847

Jenže značná SUV má tu délku cca 5 m, lépe se do toho leze jak komu, ale většinou si jen lépe zamažete kalhoty. Trochu si zvednou zadek z klasického osobáku u zdravého člověka je jen o svalech.

A obvyklé překážky v okolí cest - obvykle tam v okolí nemá kdo co dělat.

Zahrada - vyjíždění apod., stačí si jen upravit povrch.

Mimochodem - s Škodou Forman a přívěsem (prakticky 750 kg přívěs se strojem) jsem jezdíval hodně po polňačkách, ujetém, ale v zimě rozmočeném okraji zasetého pole a podobně. Dalo se to zvládnou, snad jen jednou jsem měl při oblevě vyjet do dlouhého kopce na okraji pole, kdy prakticky auto se promáčklo, že jsem škrtal podlahou o ornici.

Pokud nemáte SUV s uzávěrkami na obě nápravy (minimálně pevnou na jedné, elektronickou na druhé nápravě), tak to to zas tak velký mezi klasikou a SUV není.

Pro upřesnění - celý život pracuji v krajině - mimo asfaltové cesty.

+6/0
23.11.2017 1:17

T13o68m76á12š 86Z95e22m68a16n 3895968774935

VW Touareg je kratší než např. ten Passat. Přesto je v Touaregu víc místa pro lidi.

Formana (i Fávo) jsme kdysi měli a věřte mi, Forester toho zvládne mnohem víc, jak na silnici, tak v terénu. Fávo se v 20 cm sněhu na rovině prostě zaseklo a byl konec, Forestr ve stejných podmínkách vyjede i docela prudkou louku.

Uzávěrku na oba diferenciály využije jen ten, kdo jezdí v opravdu drsném terénu, kam já už jet nechci. Ostatně to už ani není SUV, ale teréňák.

0/0
23.11.2017 22:41

J88i88n65d82ř51i60c24h 62Š64k21o82p98e71k 4815171490765

o těch rozměrech by to platilo, kdyby SUV byly velikostí třeba jako Lada Niva. Ve chvíli, kdy SUV jsou srovnatelně velké jako klasické kombíky, sedany, tak argument o velikosti padá.

+3/0
23.11.2017 8:02

T22o32m92á27š 41Z90e81m40a25n 3625278804685

Lada niva je ale opravdu malé auto. Cca jako Fabia.

0/0
23.11.2017 22:46



Najdete na iDNES.cz