Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Naftové ojetiny v Německu a Francii zlevňují, nejvíce u velkých měst

V zemích, kde se vážně uvažuje o zákazu dieselových aut ve velkých městech, rychle padá cena naftových ojetin. Ve Francii se už nyní nákup dieselových aut nevyplatí, v Německu za poslední rok klesla v bazarech jejich hodnota až o šest procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V11i71t 69C80h65a12l24u98p75a 5702287902616

Takže, vzhledem k tomu, jak tu někteří zastánci turbodieslů argumentují tím, že za

1) Atmosféry benzíny se již skoro nevyrábějí - ano s tím dá se souhlasit (vyjímky Mazda, Toyota, někteří Korejci, něco z atmosfér má i Renault)

2) Turbobenzíny, např. TSI - jejich údržba je srovnatelná, ne-li dražší než např. u TDI - tady nesouhlas. Jen jsem si ověřil ceny různých náhradních dílů. Pro srovnání jsem použil Oktávku 3 1,8TSI a 2,0TDI. Příklad - vsřikovač - u TSI cca 2935 Kč, u TDI 18417 Kč. U ostatních dílů to bude podobné......udělám si podrbnější analýzu náhradních dílů, do budoucna až budu kupovat další auto (nyní mám benzín atmosféru). Rozhodující kritérium samozřejmě jednak pořizovací cena (u turbobenzínu je nižší) a také ceny náhradních (těch složitých drahých) dílů (to především).

+1/0
24.11.2017 9:40

S74l12a26v76o64m31í91r 60Š32t75ě37p90á74n 1868624472824

rozumné by bylo zakázat vjezd dieslů do měst nad 10000 obyvatel a to od 1.1.2018:-)

+1/−1
23.11.2017 14:22
Foto

V58i67t 78C25h62a82l43u92p60a 5662937292366

Tady jsou zase samí naftoví optimisté. Spočtěte si, kolik stojí další (krom DPF) jiné díly na výměnu na ojetého diesla (čerpadlo (klidně i 50 tisíc), vstřikovadla (cca 30-40 tis.), dvouhmotová spojka cca 15-20tis.), to jsou věci, na které u benzínové atmosféry nenarazíte. Prasknout hlava či blok motoru nebo zadřít písty můžete samozřejmě jak u nafty tak u benzínu, tam už je to hlavně na údržbě...Ale piezovstřikovadla či vsřikovací vysokotlaké čerpadlo u diesla můžete odrovnat i jen natankováním špatné nafty což neovlivníte....(a což je bohužel v ČR časté). Když natankujete blbý benzín tak odrovnáte katalyzátor nebo vstřiky, ale nejsou to tak drahé náklady jak u nafty.

0/−1
23.11.2017 14:04

P42e98t60r 20Č15e66r94m38á59k 9538115529190

Jenomže porovnávat lze vždy pouze porovnatelné - dneska až na pár motorů atmosférické benzíny v mainstreamu nejsou, a naopak benzíny jsou po technické stránce stejně složité jako diesly.

0/0
23.11.2017 20:01

I21v46a14n 38P21š49e21n23č32í44k 6417930959866

náš starý golf IV 74kW půjde leda do šrotu...neprodal bych takhle spolehlivé auto za nic...pokud se člověk stará a jezdí svižně tak zatím se ve spolehlivosti vyrovnalo jen subaru...auto koupeno s 230tkm , dneska 280tkm bez oprav...jen destičky, zadní tlumiče a mechanismu stěračů...spotřeba krásných 5,5l nafty...a to jezdí manželka víc než já...R^

0/0
22.11.2017 19:45
Foto

M63i93r30o38s40l92a37v 56S11t57e75i35n51e41r 4260622390286

Stuttgart je v rukou Zelených, to ale nemusí být natrvalo.

+1/0
22.11.2017 7:34

O70n60d39ř34e80j 23F62r65a18n85c 4309841388

Dočetl jsem to k tomu, jak se "zhroutily" ceny dieslů u Stuttgartu o 4 procenta... to je fakt hroznej propad :-D

+6/0
21.11.2017 23:45

J75a73n 72V98á51c94l59a80v24í77k 3282186571379

Tak pro autobazary je to asi nepříjemný pokles marže, ale teda čekal jsem také něco dramatičtějšího.

+1/0
22.11.2017 0:36

R62o72m84a70n 89P28o78l63á76č25e12k 5636959575

A kdopak asi tlačil do vývoje dieselů automobilky? Že by ti samí politici co ted řvou, že je to špatně? ;-D

+1/0
21.11.2017 22:08

J26a40n 71T47a24r36a89b96a 4746676529639

CO2 byla, je a bude modla. Teď v tom dělají bordel ty NOx.y, Buď jedno nebo druhé je nad schopnosti politiků chápat souvislosti.

+4/0
21.11.2017 23:37

J87a32n 21V79á25c55l62a14v15í37k 3552236441239

Automobilky prostě šly cestou nejmenšího odporu, teď si najdou jinou.

0/0
22.11.2017 0:38

T47o57m93á18š 31H35o92c94h83m65u61t86h 8467195232352

Já žasnu nad bludy, které se tu šíří. Neřekl bych půl slova, být někde na mimibazaru. Ale zde diskutují pánové, kteří mají názory a technické znalosti na úrovni 25leté naturalistky kojící své děti do puberty, protože si to přečetla v odborném časopise. Možná se budete divit, ale vstřikovače, EGR, brzy i DPF, turba atp., mají i benzínová auta. Světe div se. Ony ty turbobenzíny s přímým vstřikem vypouštějí víc CO2 než dieselův motor. A co víc. Takový turbobenzín vypouští i jiné zdraví škodlivé látky. Třeba sloučeniny síry. Turbobenzíny umí i saze a jelikož jsou neustále na hranici detonačního spalování, jsou háklivé na kvalitu benzínu a um řidiče. Pokud si nekoupíte starou benzínovou atmosféru, která se umí také podělat, nemáte dnes na výběr. Dnes a denně vidím TCečka nebo TSIčka plné karbonu způsobený popojížděním po městě nebo dlouhými intervaly výměny oleje. Sám mám poctivý starší diesel v BMW se 130kW. Nájezd 220tkm a zatím vše původní. Nyní se místy ozývá dvouhmota, kterou seženu včetně spojkové sady za 13 tisíc. Všeobecně jsou opravy dieselů velmi nadceňovány. Rozvody u TSI (pokud neberu GO potkaného motoru) stojí stejně jako na diesel. Rozvody na běžný atmobenzín 1.6 stojí kolem 7 tisic. Pokud jsou tam speciality jako přesuvník vačky u většiny Francouzů, tak ten to zdraží o necelých 5tis... :)

+7/−3
21.11.2017 20:42

J81a87n 95T31a74r25a75b54a 4136326489499

Konečně někdo při smyslech. Pokud se nic nepodělá, je servis benzínu díky výměně svíček o něco málo dražší, než dieselu. Pokud se něco podělá,, je to loterie. Drahé umí být obojí.

+3/0
21.11.2017 23:39
Foto

V93i21t 35C44h91a10l90u76p59a 5272737442416

hmm, žhavice u dieslu se tedy nemění.... Já tedy budu muset zpětně kontaktovat mechanika proč mi před cca 7 lety ty žhavičky měnil.....

0/0
22.11.2017 8:00

P61e39t26r 94Č58e93r74m67á94k 9238295409560

Mění, ale podstatně méně často než ta svíčka. ;-)

+1/0
22.11.2017 10:10
Foto

V27i25t 81C78h42a76l32u69p56a 5442717492616

taky jsou dražší, že....

0/0
22.11.2017 11:15

J11a26n 22T43a15r38a77b57a 4406826249249

zvláštní, já je za poslední milion km v dieselových autech neměnil ani jednou.

+1/0
22.11.2017 11:44

P86e36t88r 55Č29e52r39m30á71k 9698445589430

To právě nejsou. A vzhlem k tomu že narozdíl od svíček se nemusí měnit preventivně ale až v okamžiku kdy skutečně přestanou fungovat (což taky třeba není nikdy) tak je v 99% případů vždy v tomto ohledu dieslová součástka méně zatěžující než benzín.

0/0
22.11.2017 14:43
Foto

V44i94t 12C64h39a69l69u60p86a 5532227662786

Ale třeba u mého auta Orlando 1,8benzín stojí zap.svíčka 136Kč, zatímco kdybych měl 2litr naftu tak mě stojí 1ks žhavice 700Kč.

0/0
23.11.2017 7:50

P10e85t34r 28Č48e67r51m94á28k 9628455439660

Průměrná cena svíčky je stejné jako žhavičky. A i když máte tak exotické auto tak pořád platí ta logika že ty žhavičky vyměníte za životnost průměrně jednou, svíčky 15x...

0/0
23.11.2017 20:03

J87a51r96o32m79í53r 52Č98e56c93h 1433628387282

Blábol, co je na nich dražšího.Prumerne 200 Kč kus.Mam 216000 a ještě jsou v pohodě.Kolik stojí svíčka na benzínový motor a která vydrží 200000km?

+1/0
23.11.2017 9:41

A83n54d27r74e12j 11M17a85s59a29r85y45k 9250193756910

a cenu za nejlepsi prinos do diskuze ziskava .... pan TOMAS HOCHMUTH a jeho vedomosti ktere predcili radu vedcu a techniku ze vlasne ten benzin snad jeste vic prasi ovzdusi jako diesel.... gratulujeme

0/−3
22.11.2017 7:28
Foto

M98i82r12o93s35l12a71v 44S56t88e85i34n57e86r 4770342150146

Jako vědec musím zachovávat objektivitu, nenechat se ovlivnit průhlednou propagandou.

Spalování uhlovodíků je zdrojem CO2, ale i dalších emisí, nafta je jenom těžší frakce ropy, jinak chemicky až na delší molekulu shodná s benzinem.

Rozdíl je hlavně v tom, že benzin se míchá s aditivy, které zvyšují jeho oktanové číslo, t.j. odolnost proti nežádoucímu zapalování bez jiskry. Dříve obvyklé olovnaté sloučeniny jsou už zakázané, přidávají se uhlovodíky jinak běžně používané jako ředidla do barev. Benzol, Xylol, Aceton, zkrátka všechny tyto přísady jsou jedovaté. Při studeném motoru se spálí jenom zčásti, dost ředidel lze najít v emisi studeného benzinového motoru.

NOxx vzniká při vysoké teplotě a přebytku kyslíku ve válci, typický režim dieslu při jízdě s kopce. Vysokou teplotu podporuje přeplňování válců, nutné ke zvýšení výkonu malých motorů.

Turbokompresory našly však cestu i do benzinových motorů, z 1 l obsahu se dnes získává podobný specifický výkon, jako u dieslu. Tím vzrostly i teploty při spalování, nepochybně to vede ke stejným problémům, jako u dieslu, jenom se zatím odváděla pozornost výhradně na diesly konkurence.

Ze shora uvedených skutečností je zřejmé, že emise NOxx jsou nejvyšší tam, kde je i nejvyšší výkon z jednoho litru obsahu. Naopak, účinnost, tím i emise CO2 jsou v přímém vztahu, snížení CO2 znamená zvýšit termickou účinnost motoru a to jde výhradně přeplňováním, tím i vysokými teplotami.

Zkrátka, starší atmosférické motory žádný NOxx problém nemají, ale emise CO2 je u nich vyšší. Pokud jde o toxicitu emisí, spalování čisté nafty je čistší, než spalování směsi aditivů v typickém benzinu. Současné DPF (FAP) dokážou zbavit emise jemného prachu opravdu důkladně, stačí podržet u koncovky výfuku papírový kapesník. Špinavý bude u benzinových motorů, dosud bez filtru.

+3/0
22.11.2017 7:57
Foto

V23i76t 43C17h27a67l63u86p44a 5202727592676

Já teda nevím, proč se kolem toho CO2 dělá takový humbuk. Ten spotřebujou rostliny při fotosyntéze. žádnou rakovinu navíc nezpůsobuje, narozdíl od mikrosazí či nanočástic. Ano TSI díky nepřítomnosti DPF dokáže zakouřit i víc jak turbodiesl s DPF. Největší problém jsou právě ty vykuchané DPF, když takový vůz potkáte před sebou, to je zážitek....v těch oblacích hustého černého dýmu ani není vidět...

+2/0
22.11.2017 8:24

J17a82n 46U28l50m 7620549256892

jo?

0/0
22.11.2017 9:11
Foto

V28i24t 12C66h53a27l98u34p71a 5982667902146

Dneska ráno na Rudnou najela dodávka (myslím, že Ford Tranzit novější vzhled takže turbodiesl s filtrem), a z výfuku valil hóódně černý dým

0/0
22.11.2017 11:15
Foto

V70i78t 32C49h93a75l67u48p84a 5102457262356

Takže vlastně v odborných časopisech se píšou nesmysly. Pravdu máte výhradně Vy. V pořádku, aspon už vím, na koho se obracet.

0/−3
22.11.2017 8:03

J66a50n 13N40o15v64a51k 5681607529884

Vsem zastancum dieselu doporucuji zajet si do USA a zjistite jak se v mestech dycha tam a tady v Evrope.A to je tech aut v ulicich mnohem vice!

+1/−4
21.11.2017 20:41
Foto

M13i64r96o42s27l21a47v 87S68t49e90i42n56e71r 4390142310246

Zelení to v Německu projeli, všecko bude zase v normálu.

+4/−2
21.11.2017 18:02

P59e75t27r 66S17t11e73j67s31k94a36l 3849498294206

Uz to vidim, jak to vsechno natahaji tady. Na slevu zapomente. Marze bude pro bazarnika, poruchy vstrikovacu pro majitele a saze pro nas ostatni.

+4/−2
21.11.2017 17:04

J71a96n 14U71l13m 7500519826342

To je zase snůška hnoje tady v tý diskusi ;-D

Shrnuto podtrženo, majitelé dieselů co chtěji ušetřit 2 litry paliva na 100 km, jsou vlastně bezcitní vrazi, kterým se to na údržbě stejně prodraží a na druhé straně charakterní majitelé miniaturních motorů s chronickým nedostatkem válců a výkonem přesahujícím 100 kW si sami sobě vysvětlí jak vlastně dobře nakoupili... R^

+9/−3
21.11.2017 13:07

P78e47t97r 10Č21e96r58m91á21k 9638385379390

Ač nejsem nějaký extra zastánce dieslů (spíš naopak), tak musím souhlasit. Je neuvěřitelné kolik lidí žije pořád v té bublině že diesel je poruchovější nebo nákladnější na servis než benzín. Dneska je to naprosto stejné, obojí používá téměř identnické technologie, a až příští rok přibudou filtry i do benzínu tak si můžou podat ruce. Přitom i dnešní auta naprosto bez problému vydrží při bežné údržbě najet půl milionu, stačí se podívat po firemních flotilách, to je zase ten problém toho že si kdejakej lojza dotáhne stočený auto z reichu, na nic nesáhne a pak se diví že se mu ve 200 všechno sype...

+9/−4
21.11.2017 13:23

P37e46t40r 35S25t46e78j66s72k23a16l 3929378614666

Podaji si ruce, az bude mit benzin SCR, 2500barove vstrikovace, EGR, VGT Turbo, vetsi a drazsi DPF, vysokotlake cerpadlo, dvouhmotu trpici pri 1000otackach na 6. stupen, elektricky termostat, vetsi pruziny, tlumice, brzdy, ....

+3/−1
21.11.2017 17:09

P17e26t52r 56Č34e75r82m81á32k 9368685309820

Až na SRC a zmíněné DPF které nastupují příští rok mají benzíny už dávno všechny tyto technologie, o podvozkových dílech není řeč.

0/0
21.11.2017 19:10

J38a36n 56T17a55r43a68b74a 4446656209269

Já tedy nevím jak jinde, ale v našem fleetu když nepočítám manažerské vozy, dominují golfy 1,6TDI 77 a 81kW a interval obměny je dle firemní strategie 350 000km. Žádné (=žádné...) problémy s nimi nejsou, servisně je to naprostá pohoda. Motoricky i podvozkem. V bazarech se neobjevují, protože si je ochotně a rádi odkupují zaměstnanci.

+1/0
21.11.2017 23:45

P66e86t98r 80S34t86e15j14s31k40a53l 3559228844816

Muzou ale nemusi je mit. Kdezto nafty to maji vsechny a defacto je musi mit. Naftu bez EGR dnes nevyrobis, u benzinu ti staci promenne casovani k recirkulaci.

0/0
22.11.2017 9:48

P13e70t56r 52Č92e20r19m45á89k 9838785469290

Nafty je taky nemusí nutně mít, jde o to že v praxi je mají oba protože to bývá cesta nejmenšího odporu pro výrobce.

0/0
22.11.2017 10:12

P15e33t47r 50H17o90r23á58k 1269933339554

Po bazarech žádné vozy s nájezdem 500.000 km nevidím.

0/0
21.11.2017 18:14

P44e43t76r 34Č15e25r62m98á31k 9838925409930

No právě, přirom jich jsou mraky, ale v české bublině desetiletých ojetin z neměcka se 150tis nájezdem je to neprodejné.

+5/0
21.11.2017 19:07

M63a72r72e76k 88H44r44u13b36y 6667112351308

Bezcitni vrazi jsou predevsim ti, co ve snaze usetrit vykuchaji DPF a k tomu jeste pokud mozno cipnou motou:-P

+8/−2
21.11.2017 13:27

M18a70r76t90i88n 21K40u57ř69í64t74k11a 6227586738305

Co se týče emisí, tak korunku tomu dává právě ta biopříměs.

Normálně s dieselem máte problém projít přes emise, ale najedete aspoň 2 nádrže Vervy a projdete v pohodě. Navíc zjistíte, že to auto lépe jede a méně žere.

+4/−1
21.11.2017 16:42

V66á15c12l63a57v 76Ř95i58d84k52ý 1275434201107

Musím s Vámi souhlasit, už zásadně kupuji naftu bez bioložky. Méně to kouří, menší hluk a lepší dynamika motoru.

+1/0
21.11.2017 23:07

J40a50n 66T14a89r42a90b59a 4166116509829

Verva není bez biosložky. Jediný, kdo ty prodává naftu bez řepky, je EuroOil(ČEPRO), protože distribuuje samostatně i MERO a to se mu započte, takže nemusí prznit naftu.

0/0
22.11.2017 11:50

P33e25t13r 21Č23e43r31m53á61k 9468445299270

Verva bývá bez biosložky, obecně většina premiových paliv je bez ní protože mají menší obrat, déle trvá než se prodá a když to stojí tak to dělá problémy.

0/0
22.11.2017 14:46

P53e22t10r 93H39o35r86á39k 1359543739704

Ano, majitel levného kouřícího dieselu, co je mu jedno, kolik toho pustí ostatním do ksichtu, aby ušetřil pár litrů paliva, je bezcitný vrah. A měl by dostat do tlamy.

+2/−3
21.11.2017 18:19

T71o91m69á39š 33K23u51c57h55a35ř 3237351698491

Nechápu, že je legální "dikriminovat" majitele dieselových aut. Ta auta k danému datu plnila a plní stejnou emisní normu jako benzínová. Emise CO2 dokonce mají nižší. Lidé je kupovali v dobré víře, že vše je OK. A po pár letech je na ně najednou pohlíženo jako na vrahy malých holiček. Tak buď automobilky podváděly, a mají zaplatit náhradu škod, nebo selhala EU s emisními normami. V žádném případě neselhal zákazník, ten si koupil homologovaný bezvadný vůz, tak proč by měl doplácet on?

+17/−1
21.11.2017 12:13

J16a30n 76U78l85m 7870299686692

Stejně je to celý komedie, kolikrát když jedu za nějakým náklaďákem a vidím co z něho vyletí při podřazení nebo akceleraci, říkám si na co si s těma jejich Eurama hrajou

+5/0
21.11.2017 12:51

J25i47ř47í 15S17c21h56w45a84c76h 8658484718596

a tos nikdy nejel za náklaďákem, který skoro vůbec nekouřil? Nikdy jsi nesrovnal dnešní autobus MHD s tím co jezdilo před 30 lety? Tak na to se těma "Eurama" hraje....žádná komedie, ale tvrdá praxe. Jó, že dnes nějakej náklaďák kouří jako (úplně všechny) náklaďáky před 30 lety se občas samozřejmě objeví.....

0/0
21.11.2017 13:21

J60a91n 16U20l16m 7740949656742

Ale proč tu buzerujou nějaký euro čtyřkaře, když na druhou stranu můžou po silnicích i městech jezdit Liazky, Ify, Trabanty a Wartburky (není jich moc, ale jezdit můžou kde chtěji)

+1/−2
21.11.2017 13:39

P80e14t65r 47N33e15c77h94a83n82i71c10k69ý 7183746148510

Řekl bych, že účel je ten, že až se to rozpadne, že už si budou muset pořídit něco ekologičtějšího

0/0
21.11.2017 14:39







Najdete na iDNES.cz