Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Naftové ojetiny v Německu a Francii zlevňují, nejvíce u velkých měst

V zemích, kde se vážně uvažuje o zákazu dieselových aut ve velkých městech, rychle padá cena naftových ojetin. Ve Francii se už nyní nákup dieselových aut nevyplatí, v Německu za poslední rok klesla v bazarech jejich hodnota až o šest procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V52i39t 63C64h18a93l11u10p51a 5722697982846

Takže, vzhledem k tomu, jak tu někteří zastánci turbodieslů argumentují tím, že za

1) Atmosféry benzíny se již skoro nevyrábějí - ano s tím dá se souhlasit (vyjímky Mazda, Toyota, někteří Korejci, něco z atmosfér má i Renault)

2) Turbobenzíny, např. TSI - jejich údržba je srovnatelná, ne-li dražší než např. u TDI - tady nesouhlas. Jen jsem si ověřil ceny různých náhradních dílů. Pro srovnání jsem použil Oktávku 3 1,8TSI a 2,0TDI. Příklad - vsřikovač - u TSI cca 2935 Kč, u TDI 18417 Kč. U ostatních dílů to bude podobné......udělám si podrbnější analýzu náhradních dílů, do budoucna až budu kupovat další auto (nyní mám benzín atmosféru). Rozhodující kritérium samozřejmě jednak pořizovací cena (u turbobenzínu je nižší) a také ceny náhradních (těch složitých drahých) dílů (to především).

+1/0
24.11.2017 9:40

S36l10a58v30o61m40í76r 84Š55t61ě86p58á12n 1548514942304

rozumné by bylo zakázat vjezd dieslů do měst nad 10000 obyvatel a to od 1.1.2018:-)

+1/−1
23.11.2017 14:22
Foto

V18i48t 88C48h52a19l23u40p21a 5722857542936

Tady jsou zase samí naftoví optimisté. Spočtěte si, kolik stojí další (krom DPF) jiné díly na výměnu na ojetého diesla (čerpadlo (klidně i 50 tisíc), vstřikovadla (cca 30-40 tis.), dvouhmotová spojka cca 15-20tis.), to jsou věci, na které u benzínové atmosféry nenarazíte. Prasknout hlava či blok motoru nebo zadřít písty můžete samozřejmě jak u nafty tak u benzínu, tam už je to hlavně na údržbě...Ale piezovstřikovadla či vsřikovací vysokotlaké čerpadlo u diesla můžete odrovnat i jen natankováním špatné nafty což neovlivníte....(a což je bohužel v ČR časté). Když natankujete blbý benzín tak odrovnáte katalyzátor nebo vstřiky, ale nejsou to tak drahé náklady jak u nafty.

0/−1
23.11.2017 14:04

P65e14t34r 88Č37e60r84m88á10k 9698655929250

Jenomže porovnávat lze vždy pouze porovnatelné - dneska až na pár motorů atmosférické benzíny v mainstreamu nejsou, a naopak benzíny jsou po technické stránce stejně složité jako diesly.

0/0
23.11.2017 20:01

I38v15a43n 56P63š33e24n95č20í81k 6507810809586

náš starý golf IV 74kW půjde leda do šrotu...neprodal bych takhle spolehlivé auto za nic...pokud se člověk stará a jezdí svižně tak zatím se ve spolehlivosti vyrovnalo jen subaru...auto koupeno s 230tkm , dneska 280tkm bez oprav...jen destičky, zadní tlumiče a mechanismu stěračů...spotřeba krásných 5,5l nafty...a to jezdí manželka víc než já...R^

0/0
22.11.2017 19:45
Foto

M63i98r52o91s86l46a12v 52S73t28e89i81n64e49r 4360512430636

Stuttgart je v rukou Zelených, to ale nemusí být natrvalo.

+1/0
22.11.2017 7:34

O58n24d57ř37e50j 20F13r30a61n77c 4369981908

Dočetl jsem to k tomu, jak se "zhroutily" ceny dieslů u Stuttgartu o 4 procenta... to je fakt hroznej propad :-D

+6/0
21.11.2017 23:45

J41a73n 36V70á92c89l86a24v20í44k 3792516431139

Tak pro autobazary je to asi nepříjemný pokles marže, ale teda čekal jsem také něco dramatičtějšího.

+1/0
22.11.2017 0:36

R70o46m76a92n 67P18o31l90á98č92e23k 5726109585

A kdopak asi tlačil do vývoje dieselů automobilky? Že by ti samí politici co ted řvou, že je to špatně? ;-D

+1/0
21.11.2017 22:08

J33a87n 87T93a45r77a79b77a 4436876589259

CO2 byla, je a bude modla. Teď v tom dělají bordel ty NOx.y, Buď jedno nebo druhé je nad schopnosti politiků chápat souvislosti.

+4/0
21.11.2017 23:37

J72a27n 50V31á66c57l30a25v15í50k 3432556561579

Automobilky prostě šly cestou nejmenšího odporu, teď si najdou jinou.

0/0
22.11.2017 0:38

T89o92m98á31š 78H92o29c44h85m38u70t13h 8217235882152

Já žasnu nad bludy, které se tu šíří. Neřekl bych půl slova, být někde na mimibazaru. Ale zde diskutují pánové, kteří mají názory a technické znalosti na úrovni 25leté naturalistky kojící své děti do puberty, protože si to přečetla v odborném časopise. Možná se budete divit, ale vstřikovače, EGR, brzy i DPF, turba atp., mají i benzínová auta. Světe div se. Ony ty turbobenzíny s přímým vstřikem vypouštějí víc CO2 než dieselův motor. A co víc. Takový turbobenzín vypouští i jiné zdraví škodlivé látky. Třeba sloučeniny síry. Turbobenzíny umí i saze a jelikož jsou neustále na hranici detonačního spalování, jsou háklivé na kvalitu benzínu a um řidiče. Pokud si nekoupíte starou benzínovou atmosféru, která se umí také podělat, nemáte dnes na výběr. Dnes a denně vidím TCečka nebo TSIčka plné karbonu způsobený popojížděním po městě nebo dlouhými intervaly výměny oleje. Sám mám poctivý starší diesel v BMW se 130kW. Nájezd 220tkm a zatím vše původní. Nyní se místy ozývá dvouhmota, kterou seženu včetně spojkové sady za 13 tisíc. Všeobecně jsou opravy dieselů velmi nadceňovány. Rozvody u TSI (pokud neberu GO potkaného motoru) stojí stejně jako na diesel. Rozvody na běžný atmobenzín 1.6 stojí kolem 7 tisic. Pokud jsou tam speciality jako přesuvník vačky u většiny Francouzů, tak ten to zdraží o necelých 5tis... :)

+7/−3
21.11.2017 20:42

J73a71n 52T21a30r59a35b24a 4846246599709

Konečně někdo při smyslech. Pokud se nic nepodělá, je servis benzínu díky výměně svíček o něco málo dražší, než dieselu. Pokud se něco podělá,, je to loterie. Drahé umí být obojí.

+3/0
21.11.2017 23:39
Foto

V47i72t 78C30h58a62l37u46p24a 5682867252886

hmm, žhavice u dieslu se tedy nemění.... Já tedy budu muset zpětně kontaktovat mechanika proč mi před cca 7 lety ty žhavičky měnil.....

0/0
22.11.2017 8:00

P46e40t73r 57Č97e46r22m31á98k 9698285859340

Mění, ale podstatně méně často než ta svíčka. ;-)

+1/0
22.11.2017 10:10
Foto

V90i76t 13C93h57a16l50u18p23a 5362127562276

taky jsou dražší, že....

0/0
22.11.2017 11:15

J96a62n 28T67a11r92a32b61a 4676316879989

zvláštní, já je za poslední milion km v dieselových autech neměnil ani jednou.

+1/0
22.11.2017 11:44

P26e36t44r 80Č10e41r15m71á59k 9268255259250

To právě nejsou. A vzhlem k tomu že narozdíl od svíček se nemusí měnit preventivně ale až v okamžiku kdy skutečně přestanou fungovat (což taky třeba není nikdy) tak je v 99% případů vždy v tomto ohledu dieslová součástka méně zatěžující než benzín.

0/0
22.11.2017 14:43
Foto

V98i68t 38C63h55a63l69u62p50a 5392707222846

Ale třeba u mého auta Orlando 1,8benzín stojí zap.svíčka 136Kč, zatímco kdybych měl 2litr naftu tak mě stojí 1ks žhavice 700Kč.

0/0
23.11.2017 7:50

P42e25t39r 17Č93e23r84m36á56k 9228275559550

Průměrná cena svíčky je stejné jako žhavičky. A i když máte tak exotické auto tak pořád platí ta logika že ty žhavičky vyměníte za životnost průměrně jednou, svíčky 15x...

0/0
23.11.2017 20:03

J11a69r27o46m66í68r 87Č59e11c50h 1153728837262

Blábol, co je na nich dražšího.Prumerne 200 Kč kus.Mam 216000 a ještě jsou v pohodě.Kolik stojí svíčka na benzínový motor a která vydrží 200000km?

+1/0
23.11.2017 9:41

A67n16d27r54e76j 44M18a19s85a53r12y39k 9650523976560

a cenu za nejlepsi prinos do diskuze ziskava .... pan TOMAS HOCHMUTH a jeho vedomosti ktere predcili radu vedcu a techniku ze vlasne ten benzin snad jeste vic prasi ovzdusi jako diesel.... gratulujeme

0/−3
22.11.2017 7:28
Foto

M60i49r84o36s92l27a53v 66S39t37e11i82n15e33r 4950472680866

Jako vědec musím zachovávat objektivitu, nenechat se ovlivnit průhlednou propagandou.

Spalování uhlovodíků je zdrojem CO2, ale i dalších emisí, nafta je jenom těžší frakce ropy, jinak chemicky až na delší molekulu shodná s benzinem.

Rozdíl je hlavně v tom, že benzin se míchá s aditivy, které zvyšují jeho oktanové číslo, t.j. odolnost proti nežádoucímu zapalování bez jiskry. Dříve obvyklé olovnaté sloučeniny jsou už zakázané, přidávají se uhlovodíky jinak běžně používané jako ředidla do barev. Benzol, Xylol, Aceton, zkrátka všechny tyto přísady jsou jedovaté. Při studeném motoru se spálí jenom zčásti, dost ředidel lze najít v emisi studeného benzinového motoru.

NOxx vzniká při vysoké teplotě a přebytku kyslíku ve válci, typický režim dieslu při jízdě s kopce. Vysokou teplotu podporuje přeplňování válců, nutné ke zvýšení výkonu malých motorů.

Turbokompresory našly však cestu i do benzinových motorů, z 1 l obsahu se dnes získává podobný specifický výkon, jako u dieslu. Tím vzrostly i teploty při spalování, nepochybně to vede ke stejným problémům, jako u dieslu, jenom se zatím odváděla pozornost výhradně na diesly konkurence.

Ze shora uvedených skutečností je zřejmé, že emise NOxx jsou nejvyšší tam, kde je i nejvyšší výkon z jednoho litru obsahu. Naopak, účinnost, tím i emise CO2 jsou v přímém vztahu, snížení CO2 znamená zvýšit termickou účinnost motoru a to jde výhradně přeplňováním, tím i vysokými teplotami.

Zkrátka, starší atmosférické motory žádný NOxx problém nemají, ale emise CO2 je u nich vyšší. Pokud jde o toxicitu emisí, spalování čisté nafty je čistší, než spalování směsi aditivů v typickém benzinu. Současné DPF (FAP) dokážou zbavit emise jemného prachu opravdu důkladně, stačí podržet u koncovky výfuku papírový kapesník. Špinavý bude u benzinových motorů, dosud bez filtru.

+3/0
22.11.2017 7:57
Foto

V33i66t 53C14h98a50l72u83p11a 5212297222906

Já teda nevím, proč se kolem toho CO2 dělá takový humbuk. Ten spotřebujou rostliny při fotosyntéze. žádnou rakovinu navíc nezpůsobuje, narozdíl od mikrosazí či nanočástic. Ano TSI díky nepřítomnosti DPF dokáže zakouřit i víc jak turbodiesl s DPF. Největší problém jsou právě ty vykuchané DPF, když takový vůz potkáte před sebou, to je zážitek....v těch oblacích hustého černého dýmu ani není vidět...

+2/0
22.11.2017 8:24

J53a50n 91U63l60m 7690539596252

jo?

0/0
22.11.2017 9:11
Foto

V17i69t 92C37h59a81l25u68p10a 5452107382506

Dneska ráno na Rudnou najela dodávka (myslím, že Ford Tranzit novější vzhled takže turbodiesl s filtrem), a z výfuku valil hóódně černý dým

0/0
22.11.2017 11:15
Foto

V25i50t 37C53h47a67l15u92p85a 5222347372606

Takže vlastně v odborných časopisech se píšou nesmysly. Pravdu máte výhradně Vy. V pořádku, aspon už vím, na koho se obracet.

0/−3
22.11.2017 8:03

J19a30n 32N83o27v55a94k 5791257619494

Vsem zastancum dieselu doporucuji zajet si do USA a zjistite jak se v mestech dycha tam a tady v Evrope.A to je tech aut v ulicich mnohem vice!

+1/−4
21.11.2017 20:41
Foto

M47i80r29o33s85l14a58v 29S63t92e68i75n94e60r 4340532310746

Zelení to v Německu projeli, všecko bude zase v normálu.

+4/−2
21.11.2017 18:02

P90e29t64r 83S22t24e20j74s23k32a74l 3109898164296

Uz to vidim, jak to vsechno natahaji tady. Na slevu zapomente. Marze bude pro bazarnika, poruchy vstrikovacu pro majitele a saze pro nas ostatni.

+4/−2
21.11.2017 17:04

J14a69n 29U21l19m 7230699606842

To je zase snůška hnoje tady v tý diskusi ;-D

Shrnuto podtrženo, majitelé dieselů co chtěji ušetřit 2 litry paliva na 100 km, jsou vlastně bezcitní vrazi, kterým se to na údržbě stejně prodraží a na druhé straně charakterní majitelé miniaturních motorů s chronickým nedostatkem válců a výkonem přesahujícím 100 kW si sami sobě vysvětlí jak vlastně dobře nakoupili... R^

+9/−3
21.11.2017 13:07

P89e79t89r 96Č46e78r67m35á41k 9858565859540

Ač nejsem nějaký extra zastánce dieslů (spíš naopak), tak musím souhlasit. Je neuvěřitelné kolik lidí žije pořád v té bublině že diesel je poruchovější nebo nákladnější na servis než benzín. Dneska je to naprosto stejné, obojí používá téměř identnické technologie, a až příští rok přibudou filtry i do benzínu tak si můžou podat ruce. Přitom i dnešní auta naprosto bez problému vydrží při bežné údržbě najet půl milionu, stačí se podívat po firemních flotilách, to je zase ten problém toho že si kdejakej lojza dotáhne stočený auto z reichu, na nic nesáhne a pak se diví že se mu ve 200 všechno sype...

+9/−4
21.11.2017 13:23

P86e55t74r 12S21t22e39j63s79k80a54l 3659298464116

Podaji si ruce, az bude mit benzin SCR, 2500barove vstrikovace, EGR, VGT Turbo, vetsi a drazsi DPF, vysokotlake cerpadlo, dvouhmotu trpici pri 1000otackach na 6. stupen, elektricky termostat, vetsi pruziny, tlumice, brzdy, ....

+3/−1
21.11.2017 17:09

P78e30t83r 84Č98e60r23m91á12k 9108615529710

Až na SRC a zmíněné DPF které nastupují příští rok mají benzíny už dávno všechny tyto technologie, o podvozkových dílech není řeč.

0/0
21.11.2017 19:10

J88a20n 20T25a32r67a89b60a 4846776369239

Já tedy nevím jak jinde, ale v našem fleetu když nepočítám manažerské vozy, dominují golfy 1,6TDI 77 a 81kW a interval obměny je dle firemní strategie 350 000km. Žádné (=žádné...) problémy s nimi nejsou, servisně je to naprostá pohoda. Motoricky i podvozkem. V bazarech se neobjevují, protože si je ochotně a rádi odkupují zaměstnanci.

+1/0
21.11.2017 23:45

P73e39t13r 33S24t93e34j65s38k71a61l 3159118294346

Muzou ale nemusi je mit. Kdezto nafty to maji vsechny a defacto je musi mit. Naftu bez EGR dnes nevyrobis, u benzinu ti staci promenne casovani k recirkulaci.

0/0
22.11.2017 9:48

P49e54t95r 81Č36e37r39m13á65k 9878515659670

Nafty je taky nemusí nutně mít, jde o to že v praxi je mají oba protože to bývá cesta nejmenšího odporu pro výrobce.

0/0
22.11.2017 10:12

P92e38t88r 19H73o69r75á91k 1339403279324

Po bazarech žádné vozy s nájezdem 500.000 km nevidím.

0/0
21.11.2017 18:14

P34e39t96r 58Č17e85r10m38á42k 9338325239260

No právě, přirom jich jsou mraky, ale v české bublině desetiletých ojetin z neměcka se 150tis nájezdem je to neprodejné.

+5/0
21.11.2017 19:07

M30a21r54e15k 62H78r28u22b97y 6387972671948

Bezcitni vrazi jsou predevsim ti, co ve snaze usetrit vykuchaji DPF a k tomu jeste pokud mozno cipnou motou:-P

+8/−2
21.11.2017 13:27

M26a59r63t66i55n 25K16u71ř61í67t62k21a 6427566338425

Co se týče emisí, tak korunku tomu dává právě ta biopříměs.

Normálně s dieselem máte problém projít přes emise, ale najedete aspoň 2 nádrže Vervy a projdete v pohodě. Navíc zjistíte, že to auto lépe jede a méně žere.

+4/−1
21.11.2017 16:42

V42á63c41l39a11v 87Ř68i47d58k98ý 1185144161137

Musím s Vámi souhlasit, už zásadně kupuji naftu bez bioložky. Méně to kouří, menší hluk a lepší dynamika motoru.

+1/0
21.11.2017 23:07

J27a52n 53T53a17r80a25b44a 4946336549309

Verva není bez biosložky. Jediný, kdo ty prodává naftu bez řepky, je EuroOil(ČEPRO), protože distribuuje samostatně i MERO a to se mu započte, takže nemusí prznit naftu.

0/0
22.11.2017 11:50

P14e60t89r 48Č17e63r22m49á46k 9708445569620

Verva bývá bez biosložky, obecně většina premiových paliv je bez ní protože mají menší obrat, déle trvá než se prodá a když to stojí tak to dělá problémy.

0/0
22.11.2017 14:46

P68e35t30r 33H90o82r75á69k 1739973259624

Ano, majitel levného kouřícího dieselu, co je mu jedno, kolik toho pustí ostatním do ksichtu, aby ušetřil pár litrů paliva, je bezcitný vrah. A měl by dostat do tlamy.

+2/−3
21.11.2017 18:19

T42o48m29á36š 38K45u87c85h56a79ř 3867321248141

Nechápu, že je legální "dikriminovat" majitele dieselových aut. Ta auta k danému datu plnila a plní stejnou emisní normu jako benzínová. Emise CO2 dokonce mají nižší. Lidé je kupovali v dobré víře, že vše je OK. A po pár letech je na ně najednou pohlíženo jako na vrahy malých holiček. Tak buď automobilky podváděly, a mají zaplatit náhradu škod, nebo selhala EU s emisními normami. V žádném případě neselhal zákazník, ten si koupil homologovaný bezvadný vůz, tak proč by měl doplácet on?

+17/−1
21.11.2017 12:13

J83a58n 84U98l66m 7610159456532

Stejně je to celý komedie, kolikrát když jedu za nějakým náklaďákem a vidím co z něho vyletí při podřazení nebo akceleraci, říkám si na co si s těma jejich Eurama hrajou

+5/0
21.11.2017 12:51

J68i74ř96í 33S87c97h66w44a35c68h 8248264798456

a tos nikdy nejel za náklaďákem, který skoro vůbec nekouřil? Nikdy jsi nesrovnal dnešní autobus MHD s tím co jezdilo před 30 lety? Tak na to se těma "Eurama" hraje....žádná komedie, ale tvrdá praxe. Jó, že dnes nějakej náklaďák kouří jako (úplně všechny) náklaďáky před 30 lety se občas samozřejmě objeví.....

0/0
21.11.2017 13:21

J78a72n 72U29l93m 7300309166922

Ale proč tu buzerujou nějaký euro čtyřkaře, když na druhou stranu můžou po silnicích i městech jezdit Liazky, Ify, Trabanty a Wartburky (není jich moc, ale jezdit můžou kde chtěji)

+1/−2
21.11.2017 13:39

P94e54t94r 89N22e92c20h91a47n37i63c69k51ý 7383786358800

Řekl bych, že účel je ten, že až se to rozpadne, že už si budou muset pořídit něco ekologičtějšího

0/0
21.11.2017 14:39







Najdete na iDNES.cz