Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Naftové ojetiny v Německu a Francii zlevňují, nejvíce u velkých měst

V zemích, kde se vážně uvažuje o zákazu dieselových aut ve velkých městech, rychle padá cena naftových ojetin. Ve Francii se už nyní nákup dieselových aut nevyplatí, v Německu za poslední rok klesla v bazarech jejich hodnota až o šest procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V84i25t 68C69h13a50l31u73p30a 5292857462906

Takže, vzhledem k tomu, jak tu někteří zastánci turbodieslů argumentují tím, že za

1) Atmosféry benzíny se již skoro nevyrábějí - ano s tím dá se souhlasit (vyjímky Mazda, Toyota, někteří Korejci, něco z atmosfér má i Renault)

2) Turbobenzíny, např. TSI - jejich údržba je srovnatelná, ne-li dražší než např. u TDI - tady nesouhlas. Jen jsem si ověřil ceny různých náhradních dílů. Pro srovnání jsem použil Oktávku 3 1,8TSI a 2,0TDI. Příklad - vsřikovač - u TSI cca 2935 Kč, u TDI 18417 Kč. U ostatních dílů to bude podobné......udělám si podrbnější analýzu náhradních dílů, do budoucna až budu kupovat další auto (nyní mám benzín atmosféru). Rozhodující kritérium samozřejmě jednak pořizovací cena (u turbobenzínu je nižší) a také ceny náhradních (těch složitých drahých) dílů (to především).

+1/0
24.11.2017 9:40

S97l50a91v72o58m13í61r 31Š20t53ě67p74á33n 1608714542524

rozumné by bylo zakázat vjezd dieslů do měst nad 10000 obyvatel a to od 1.1.2018:-)

+1/−1
23.11.2017 14:22
Foto

V11i86t 74C71h55a81l17u42p39a 5242297582986

Tady jsou zase samí naftoví optimisté. Spočtěte si, kolik stojí další (krom DPF) jiné díly na výměnu na ojetého diesla (čerpadlo (klidně i 50 tisíc), vstřikovadla (cca 30-40 tis.), dvouhmotová spojka cca 15-20tis.), to jsou věci, na které u benzínové atmosféry nenarazíte. Prasknout hlava či blok motoru nebo zadřít písty můžete samozřejmě jak u nafty tak u benzínu, tam už je to hlavně na údržbě...Ale piezovstřikovadla či vsřikovací vysokotlaké čerpadlo u diesla můžete odrovnat i jen natankováním špatné nafty což neovlivníte....(a což je bohužel v ČR časté). Když natankujete blbý benzín tak odrovnáte katalyzátor nebo vstřiky, ale nejsou to tak drahé náklady jak u nafty.

0/−1
23.11.2017 14:04

P34e26t96r 25Č53e22r77m88á11k 9618395359740

Jenomže porovnávat lze vždy pouze porovnatelné - dneska až na pár motorů atmosférické benzíny v mainstreamu nejsou, a naopak benzíny jsou po technické stránce stejně složité jako diesly.

0/0
23.11.2017 20:01

I71v10a93n 78P88š58e29n77č28í98k 6717280529686

náš starý golf IV 74kW půjde leda do šrotu...neprodal bych takhle spolehlivé auto za nic...pokud se člověk stará a jezdí svižně tak zatím se ve spolehlivosti vyrovnalo jen subaru...auto koupeno s 230tkm , dneska 280tkm bez oprav...jen destičky, zadní tlumiče a mechanismu stěračů...spotřeba krásných 5,5l nafty...a to jezdí manželka víc než já...R^

0/0
22.11.2017 19:45
Foto

M84i39r29o87s41l71a20v 28S51t77e18i16n59e75r 4630982340446

Stuttgart je v rukou Zelených, to ale nemusí být natrvalo.

+1/0
22.11.2017 7:34

O46n80d20ř16e48j 59F34r69a39n31c 4159261348

Dočetl jsem to k tomu, jak se "zhroutily" ceny dieslů u Stuttgartu o 4 procenta... to je fakt hroznej propad :-D

+6/0
21.11.2017 23:45

J95a11n 53V92á58c81l72a96v62í63k 3522586261709

Tak pro autobazary je to asi nepříjemný pokles marže, ale teda čekal jsem také něco dramatičtějšího.

+1/0
22.11.2017 0:36

R81o98m52a23n 28P73o36l81á70č57e77k 5906689635

A kdopak asi tlačil do vývoje dieselů automobilky? Že by ti samí politici co ted řvou, že je to špatně? ;-D

+1/0
21.11.2017 22:08

J71a42n 88T22a34r52a21b15a 4166826149279

CO2 byla, je a bude modla. Teď v tom dělají bordel ty NOx.y, Buď jedno nebo druhé je nad schopnosti politiků chápat souvislosti.

+4/0
21.11.2017 23:37

J60a47n 82V27á67c57l31a88v51í70k 3852176861529

Automobilky prostě šly cestou nejmenšího odporu, teď si najdou jinou.

0/0
22.11.2017 0:38

T96o24m39á94š 24H67o23c19h35m30u73t39h 8347725582762

Já žasnu nad bludy, které se tu šíří. Neřekl bych půl slova, být někde na mimibazaru. Ale zde diskutují pánové, kteří mají názory a technické znalosti na úrovni 25leté naturalistky kojící své děti do puberty, protože si to přečetla v odborném časopise. Možná se budete divit, ale vstřikovače, EGR, brzy i DPF, turba atp., mají i benzínová auta. Světe div se. Ony ty turbobenzíny s přímým vstřikem vypouštějí víc CO2 než dieselův motor. A co víc. Takový turbobenzín vypouští i jiné zdraví škodlivé látky. Třeba sloučeniny síry. Turbobenzíny umí i saze a jelikož jsou neustále na hranici detonačního spalování, jsou háklivé na kvalitu benzínu a um řidiče. Pokud si nekoupíte starou benzínovou atmosféru, která se umí také podělat, nemáte dnes na výběr. Dnes a denně vidím TCečka nebo TSIčka plné karbonu způsobený popojížděním po městě nebo dlouhými intervaly výměny oleje. Sám mám poctivý starší diesel v BMW se 130kW. Nájezd 220tkm a zatím vše původní. Nyní se místy ozývá dvouhmota, kterou seženu včetně spojkové sady za 13 tisíc. Všeobecně jsou opravy dieselů velmi nadceňovány. Rozvody u TSI (pokud neberu GO potkaného motoru) stojí stejně jako na diesel. Rozvody na běžný atmobenzín 1.6 stojí kolem 7 tisic. Pokud jsou tam speciality jako přesuvník vačky u většiny Francouzů, tak ten to zdraží o necelých 5tis... :)

+7/−3
21.11.2017 20:42

J92a69n 19T11a23r88a98b53a 4896306689789

Konečně někdo při smyslech. Pokud se nic nepodělá, je servis benzínu díky výměně svíček o něco málo dražší, než dieselu. Pokud se něco podělá,, je to loterie. Drahé umí být obojí.

+3/0
21.11.2017 23:39
Foto

V21i10t 55C81h35a81l54u96p75a 5202677462146

hmm, žhavice u dieslu se tedy nemění.... Já tedy budu muset zpětně kontaktovat mechanika proč mi před cca 7 lety ty žhavičky měnil.....

0/0
22.11.2017 8:00

P50e21t62r 52Č37e33r57m39á74k 9768265979840

Mění, ale podstatně méně často než ta svíčka. ;-)

+1/0
22.11.2017 10:10
Foto

V39i18t 24C84h15a93l97u43p97a 5342737902136

taky jsou dražší, že....

0/0
22.11.2017 11:15

J51a28n 60T11a82r11a71b96a 4716766459119

zvláštní, já je za poslední milion km v dieselových autech neměnil ani jednou.

+1/0
22.11.2017 11:44

P61e96t20r 49Č45e32r39m83á49k 9528465819890

To právě nejsou. A vzhlem k tomu že narozdíl od svíček se nemusí měnit preventivně ale až v okamžiku kdy skutečně přestanou fungovat (což taky třeba není nikdy) tak je v 99% případů vždy v tomto ohledu dieslová součástka méně zatěžující než benzín.

0/0
22.11.2017 14:43
Foto

V14i73t 47C70h52a86l87u60p33a 5802397772736

Ale třeba u mého auta Orlando 1,8benzín stojí zap.svíčka 136Kč, zatímco kdybych měl 2litr naftu tak mě stojí 1ks žhavice 700Kč.

0/0
23.11.2017 7:50

P93e24t35r 87Č67e40r78m83á52k 9958875939610

Průměrná cena svíčky je stejné jako žhavičky. A i když máte tak exotické auto tak pořád platí ta logika že ty žhavičky vyměníte za životnost průměrně jednou, svíčky 15x...

0/0
23.11.2017 20:03

J11a44r17o63m98í81r 77Č20e77c36h 1343368287892

Blábol, co je na nich dražšího.Prumerne 200 Kč kus.Mam 216000 a ještě jsou v pohodě.Kolik stojí svíčka na benzínový motor a která vydrží 200000km?

+1/0
23.11.2017 9:41

A57n49d37r25e79j 70M71a38s24a57r60y84k 9150133166600

a cenu za nejlepsi prinos do diskuze ziskava .... pan TOMAS HOCHMUTH a jeho vedomosti ktere predcili radu vedcu a techniku ze vlasne ten benzin snad jeste vic prasi ovzdusi jako diesel.... gratulujeme

0/−3
22.11.2017 7:28
Foto

M76i59r75o89s84l53a53v 69S80t57e98i62n25e86r 4100612480506

Jako vědec musím zachovávat objektivitu, nenechat se ovlivnit průhlednou propagandou.

Spalování uhlovodíků je zdrojem CO2, ale i dalších emisí, nafta je jenom těžší frakce ropy, jinak chemicky až na delší molekulu shodná s benzinem.

Rozdíl je hlavně v tom, že benzin se míchá s aditivy, které zvyšují jeho oktanové číslo, t.j. odolnost proti nežádoucímu zapalování bez jiskry. Dříve obvyklé olovnaté sloučeniny jsou už zakázané, přidávají se uhlovodíky jinak běžně používané jako ředidla do barev. Benzol, Xylol, Aceton, zkrátka všechny tyto přísady jsou jedovaté. Při studeném motoru se spálí jenom zčásti, dost ředidel lze najít v emisi studeného benzinového motoru.

NOxx vzniká při vysoké teplotě a přebytku kyslíku ve válci, typický režim dieslu při jízdě s kopce. Vysokou teplotu podporuje přeplňování válců, nutné ke zvýšení výkonu malých motorů.

Turbokompresory našly však cestu i do benzinových motorů, z 1 l obsahu se dnes získává podobný specifický výkon, jako u dieslu. Tím vzrostly i teploty při spalování, nepochybně to vede ke stejným problémům, jako u dieslu, jenom se zatím odváděla pozornost výhradně na diesly konkurence.

Ze shora uvedených skutečností je zřejmé, že emise NOxx jsou nejvyšší tam, kde je i nejvyšší výkon z jednoho litru obsahu. Naopak, účinnost, tím i emise CO2 jsou v přímém vztahu, snížení CO2 znamená zvýšit termickou účinnost motoru a to jde výhradně přeplňováním, tím i vysokými teplotami.

Zkrátka, starší atmosférické motory žádný NOxx problém nemají, ale emise CO2 je u nich vyšší. Pokud jde o toxicitu emisí, spalování čisté nafty je čistší, než spalování směsi aditivů v typickém benzinu. Současné DPF (FAP) dokážou zbavit emise jemného prachu opravdu důkladně, stačí podržet u koncovky výfuku papírový kapesník. Špinavý bude u benzinových motorů, dosud bez filtru.

+3/0
22.11.2017 7:57
Foto

V30i43t 24C79h17a32l89u72p29a 5582127242766

Já teda nevím, proč se kolem toho CO2 dělá takový humbuk. Ten spotřebujou rostliny při fotosyntéze. žádnou rakovinu navíc nezpůsobuje, narozdíl od mikrosazí či nanočástic. Ano TSI díky nepřítomnosti DPF dokáže zakouřit i víc jak turbodiesl s DPF. Největší problém jsou právě ty vykuchané DPF, když takový vůz potkáte před sebou, to je zážitek....v těch oblacích hustého černého dýmu ani není vidět...

+2/0
22.11.2017 8:24

J74a14n 27U58l74m 7590389146132

jo?

0/0
22.11.2017 9:11
Foto

V95i67t 44C32h70a18l22u36p56a 5982457632816

Dneska ráno na Rudnou najela dodávka (myslím, že Ford Tranzit novější vzhled takže turbodiesl s filtrem), a z výfuku valil hóódně černý dým

0/0
22.11.2017 11:15
Foto

V71i45t 95C51h53a10l22u34p93a 5672667802346

Takže vlastně v odborných časopisech se píšou nesmysly. Pravdu máte výhradně Vy. V pořádku, aspon už vím, na koho se obracet.

0/−3
22.11.2017 8:03

J58a97n 38N35o12v20a46k 5271477569454

Vsem zastancum dieselu doporucuji zajet si do USA a zjistite jak se v mestech dycha tam a tady v Evrope.A to je tech aut v ulicich mnohem vice!

+1/−4
21.11.2017 20:41
Foto

M83i61r80o59s91l11a12v 77S22t91e42i80n62e32r 4160372900786

Zelení to v Německu projeli, všecko bude zase v normálu.

+4/−2
21.11.2017 18:02

P11e98t76r 51S45t59e23j97s31k95a35l 3269648334886

Uz to vidim, jak to vsechno natahaji tady. Na slevu zapomente. Marze bude pro bazarnika, poruchy vstrikovacu pro majitele a saze pro nas ostatni.

+4/−2
21.11.2017 17:04

J59a67n 90U28l61m 7410919646872

To je zase snůška hnoje tady v tý diskusi ;-D

Shrnuto podtrženo, majitelé dieselů co chtěji ušetřit 2 litry paliva na 100 km, jsou vlastně bezcitní vrazi, kterým se to na údržbě stejně prodraží a na druhé straně charakterní majitelé miniaturních motorů s chronickým nedostatkem válců a výkonem přesahujícím 100 kW si sami sobě vysvětlí jak vlastně dobře nakoupili... R^

+9/−3
21.11.2017 13:07

P67e42t26r 27Č74e13r95m81á54k 9478455569680

Ač nejsem nějaký extra zastánce dieslů (spíš naopak), tak musím souhlasit. Je neuvěřitelné kolik lidí žije pořád v té bublině že diesel je poruchovější nebo nákladnější na servis než benzín. Dneska je to naprosto stejné, obojí používá téměř identnické technologie, a až příští rok přibudou filtry i do benzínu tak si můžou podat ruce. Přitom i dnešní auta naprosto bez problému vydrží při bežné údržbě najet půl milionu, stačí se podívat po firemních flotilách, to je zase ten problém toho že si kdejakej lojza dotáhne stočený auto z reichu, na nic nesáhne a pak se diví že se mu ve 200 všechno sype...

+9/−4
21.11.2017 13:23

P42e25t31r 46S93t79e16j51s94k36a18l 3909128644246

Podaji si ruce, az bude mit benzin SCR, 2500barove vstrikovace, EGR, VGT Turbo, vetsi a drazsi DPF, vysokotlake cerpadlo, dvouhmotu trpici pri 1000otackach na 6. stupen, elektricky termostat, vetsi pruziny, tlumice, brzdy, ....

+3/−1
21.11.2017 17:09

P19e39t47r 18Č44e87r82m12á43k 9958325279980

Až na SRC a zmíněné DPF které nastupují příští rok mají benzíny už dávno všechny tyto technologie, o podvozkových dílech není řeč.

0/0
21.11.2017 19:10

J53a71n 27T86a41r90a34b74a 4966256479229

Já tedy nevím jak jinde, ale v našem fleetu když nepočítám manažerské vozy, dominují golfy 1,6TDI 77 a 81kW a interval obměny je dle firemní strategie 350 000km. Žádné (=žádné...) problémy s nimi nejsou, servisně je to naprostá pohoda. Motoricky i podvozkem. V bazarech se neobjevují, protože si je ochotně a rádi odkupují zaměstnanci.

+1/0
21.11.2017 23:45

P58e45t72r 16S17t35e72j48s81k72a25l 3109368224796

Muzou ale nemusi je mit. Kdezto nafty to maji vsechny a defacto je musi mit. Naftu bez EGR dnes nevyrobis, u benzinu ti staci promenne casovani k recirkulaci.

0/0
22.11.2017 9:48

P58e23t86r 50Č70e61r16m97á33k 9198305599200

Nafty je taky nemusí nutně mít, jde o to že v praxi je mají oba protože to bývá cesta nejmenšího odporu pro výrobce.

0/0
22.11.2017 10:12

P21e24t98r 95H84o52r20á95k 1359693599784

Po bazarech žádné vozy s nájezdem 500.000 km nevidím.

0/0
21.11.2017 18:14

P27e80t56r 26Č59e29r21m75á61k 9208735769590

No právě, přirom jich jsou mraky, ale v české bublině desetiletých ojetin z neměcka se 150tis nájezdem je to neprodejné.

+5/0
21.11.2017 19:07

M51a47r48e96k 85H75r62u19b42y 6607102101408

Bezcitni vrazi jsou predevsim ti, co ve snaze usetrit vykuchaji DPF a k tomu jeste pokud mozno cipnou motou:-P

+8/−2
21.11.2017 13:27

M36a37r48t26i60n 79K21u81ř87í26t76k91a 6697406988635

Co se týče emisí, tak korunku tomu dává právě ta biopříměs.

Normálně s dieselem máte problém projít přes emise, ale najedete aspoň 2 nádrže Vervy a projdete v pohodě. Navíc zjistíte, že to auto lépe jede a méně žere.

+4/−1
21.11.2017 16:42

V86á11c49l32a45v 42Ř14i70d98k49ý 1925954691847

Musím s Vámi souhlasit, už zásadně kupuji naftu bez bioložky. Méně to kouří, menší hluk a lepší dynamika motoru.

+1/0
21.11.2017 23:07

J29a55n 26T29a91r82a36b44a 4586926649779

Verva není bez biosložky. Jediný, kdo ty prodává naftu bez řepky, je EuroOil(ČEPRO), protože distribuuje samostatně i MERO a to se mu započte, takže nemusí prznit naftu.

0/0
22.11.2017 11:50

P63e31t71r 14Č25e45r62m54á54k 9598605769930

Verva bývá bez biosložky, obecně většina premiových paliv je bez ní protože mají menší obrat, déle trvá než se prodá a když to stojí tak to dělá problémy.

0/0
22.11.2017 14:46

P92e33t76r 27H21o86r24á21k 1129953309754

Ano, majitel levného kouřícího dieselu, co je mu jedno, kolik toho pustí ostatním do ksichtu, aby ušetřil pár litrů paliva, je bezcitný vrah. A měl by dostat do tlamy.

+2/−3
21.11.2017 18:19

T50o47m25á36š 51K52u55c66h67a78ř 3827981938331

Nechápu, že je legální "dikriminovat" majitele dieselových aut. Ta auta k danému datu plnila a plní stejnou emisní normu jako benzínová. Emise CO2 dokonce mají nižší. Lidé je kupovali v dobré víře, že vše je OK. A po pár letech je na ně najednou pohlíženo jako na vrahy malých holiček. Tak buď automobilky podváděly, a mají zaplatit náhradu škod, nebo selhala EU s emisními normami. V žádném případě neselhal zákazník, ten si koupil homologovaný bezvadný vůz, tak proč by měl doplácet on?

+17/−1
21.11.2017 12:13

J57a43n 24U39l69m 7930489346972

Stejně je to celý komedie, kolikrát když jedu za nějakým náklaďákem a vidím co z něho vyletí při podřazení nebo akceleraci, říkám si na co si s těma jejich Eurama hrajou

+5/0
21.11.2017 12:51

J59i58ř27í 46S16c50h65w60a34c50h 8388744968476

a tos nikdy nejel za náklaďákem, který skoro vůbec nekouřil? Nikdy jsi nesrovnal dnešní autobus MHD s tím co jezdilo před 30 lety? Tak na to se těma "Eurama" hraje....žádná komedie, ale tvrdá praxe. Jó, že dnes nějakej náklaďák kouří jako (úplně všechny) náklaďáky před 30 lety se občas samozřejmě objeví.....

0/0
21.11.2017 13:21

J28a13n 17U15l19m 7360249496772

Ale proč tu buzerujou nějaký euro čtyřkaře, když na druhou stranu můžou po silnicích i městech jezdit Liazky, Ify, Trabanty a Wartburky (není jich moc, ale jezdit můžou kde chtěji)

+1/−2
21.11.2017 13:39

P87e38t80r 96N71e36c35h36a25n49i64c76k33ý 7153486268120

Řekl bych, že účel je ten, že až se to rozpadne, že už si budou muset pořídit něco ekologičtějšího

0/0
21.11.2017 14:39







Najdete na iDNES.cz