Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první čistě elektrický vůz se nebude vyrábět v některé ze zahraničních továren Volkswagenu, ale přímo v Mladé Boleslavi. Navíc už od roku 2019 bude vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K91a95r52e93l 85M49a71z14a34č

19. 11. 2017 10:52

Nucené zavedení elektromobilů bruselskými neomarxisty je za současného technologického stavu nesmysl! Co nás čeká?

- nejsou zdroje el. (jen v ČR by se mělo denně nabít cca 5 mil. automobilů)

- velmi slabá přenosová soustava el. (obrovský problém, o kterém se moc nemluví - dnes se v některých regionech nemůže moc stavět, protože chybí příkon - např. kvůli instalaci tepelných čerpadel)

- výdrž na jedno nabití a rychlost nabití

- možnost nabití (sídliště??? - vylezte si na panelák, třeba na Černým Mostě a podívejte se dolů na ty tisíce aut. Pak mi řekněte, jak budou všichni přes noc nabíjet, aby ráno mohli do práce a do školy.)

- cena

- dojde ke zdražení elektřiny, stát ztratí miliardy na spotřebních daních z paliv

- dojde k omezení vlastnictví automobilu, protože prostě nemůžou všichni přes noc nabíjet - na sídlištích nabíjecí totemy? Utopie. A jak ti lidé budou tedy jezdit? Nebudou-sdílení?

- lidé přijdou o práci (už nyní existuje několik odborných studií, které prokazují masivní nezaměstnanost v souvislosti s výrobou elektromobilů)

4 3
možnosti

- dobíjení elektromobilů by nejspíš pokryl i současný vývoz elektřiny z ČR (což neznamená, že by se neměl dostavět Temelín atd.)

- soustava je celkem v pohodě a postupně se prostě bude posilovat, jako se to dělalo vždy

- pro mnoho lidí jsou dojezd i rychlost nabíjení dostatečné už dnes

- v bytových domech žije méně než polovina Čechů

- na ceně to stojí a padá - auta můžou být sebelepší, ale dokud budou výrazně dražší, tak z toho nic nebude

- rozšiřování bude tak pomalé, že se cen elektřiny moc nedotkne. stát vybere daně jinak (např. za ujetou vzdálenost)

- buď jim město vybuduje infrastrukturu nebo použijí jinou motorizaci ... nebo prostě nebudou mít auto a pojedou sockou

- podobně byste argumentoval proti parním lokomotivám? co budou dělat topiči?

1 4
možnosti

Ze budoucnost patri elektromobilum bylo jasny uz davno, cca pred deseti lety se mi jeste lide smali kdyz sem popisoval jak bude vypadat situace za par let. Dnes uz jen uboze argumentuji budoucim nedostatkem energie pro elektromobily, pritom vetsina tech lidi ani nema predstavu kolik energie elektromobil spotrebuje. Staci si precist tuto diskuzi.

Kazdopadne to neznamena ze budem jezdit levneji, elektrina podrazi a naklady na provoz auta budou relativne vetsi nez jsou dnes. Predpokladam ze az se to trochu rozjede tak to brutalne zregulujou danema.

3 6
možnosti

prani otcem myslenky :-P

0 0
možnosti

Podle mne by bylo lépe tuto slepou větev vývoje přenechat německým zeleným fanatikům.

9 2
možnosti

dejte pokoj, staci se ted budou strasit ve vlade.

0 0
možnosti

P85a42v69e13l 14K21l40í18m67a

18. 11. 2017 12:00

To Škodovku položí! Je to záměr! A bude se propouštět!

3 1
možnosti

J83i52ř68í 35Z28ý54k40a

18. 11. 2017 12:34

nepoloží. Ale propouštět se asi bude. Nebude potřeba vyrábět tolik převodovek a spalovacích motorů. I kompletace takového auta by mohla být jednodušší, což opět snižuje počet potřebných zaměstnanců.

0 0
možnosti

To zase bude prejetych chodcu, kteri neslyseli prijizdet eletricke auto.

5 2
možnosti

V98í21t 69O49ž64a82n30a

18. 11. 2017 21:12

Elektřinou poháněné auto není slyšet jen do 30km/h na dokonale hladké silnici.

0 0
možnosti

J95a45n 84B97l86a62n95a

18. 11. 2017 10:59

Chce to ještě vyřešit nabíjení na dálku.

0 0
možnosti
Foto

Elektromobilita je prostě realita. Pár čísel: v současnosti se v česku nabízí necelých 300 modelů vozů (nepočítám sportovní nebo ultra-luxuní auta - čímž nemyslím A8) do čtyř let nabídnou světové automobilky stejný počet modelů elektromobilů. Poslední Tesla bude za cenu kolem 800 tisíc s možnostmi a výbavou odpovídající stejné Octávii, dojezd přes 400 km. Já ví, že v Čechách je zvykem nadávat a pak jít za vozem těch, kteří využili příležitosti, ale až tolik zpátečnictví jako v této diskusi bych tedy nečekal.

6 9
možnosti

Nejdříve pane zelený fanatiku je třeba postavit další elektrárny a novou rozvodnou síť, a sběrná místa pro desetisíce tun baterek.

Až to budeme mít, můžeme začít s masovou výrobou elektromobilů.

BLIK !!!!!!!!

5 3
možnosti

K24a13r13e51l 96P58l94š94e13k

18. 11. 2017 8:51

To není dobrá zpráva, protože:

- díky převaze výroby elektřiny z hnědého uhlí u nás i sousedů nedojde ke snížení emisí, ale jen k jejich přesunu na jiná místa, podle některých odborníků celkově i k jejich nárůstu

- díky součástkové jednoduchosti elektropohonu oproti spalovacím motorům musí zákonitě dojít k výraznému propouštění zaměstnancú v této oblasti.

5 5
možnosti
Foto

To je tedy argumentace: Ad1. - Elektřina se u nás vyrábí z jádra, uhlí a obnovitelných zdrojů - podíl uhlí bude na 100% klesat. Především však potřebujeme ulevit velkým městům, ve kterých doprava odpovídá za podstatnou část emisí. To elektromobilita řeší. Ad2. - Ano pokud bychom přešli na středověký způsob hospodaření, budeme mít víc než plnou zaměstnanost. K tomu pokles životní úrovně asi o 85 procent. Zpátečnictví jako řešení problémů nefungovalo nikdy a nikde ...

11 4
možnosti

To spíš v práci, kde to jde do nákladů, navíc ve větších firmách bývá lepší tarif, cenový rozdíl včetně daňového tak 50% .

0 0
možnosti

Patřilo pod jiný příspěvek, který psal, že "tankovat" se bude doma.

0 0
možnosti

Článek má znít oslavně, ale tak úplně se to nepovedlo. Mimo jiné i proto, že budoucnost elektromobilů zatím stále závisí na dotacích a asi to tak ještě dlouho zůstane.

11 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!