Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes A slaví 20 let, kariéru odstartoval průšvihem s kotrmelcem

Horší start kariéry snad žádné auto v historii nemělo. Revoluční Mercedes zcela nové třídy A měl prémiovou značku a techniku přiblížit širokým vrstvám, přivážel také pokrokovou architekturu, která dělala z áčka prostorového génia. Jenže celý svět si ho zapsal jako auto, které se převrátilo při vyhýbacím manévru. Už je to dvacet let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90a42r52e47k 57K54l39u14f64a 3158154914186

Ten prototyp už jezdí po Smíchově snad půl roku, co na tom tak dlouho studují? 8-o

0/0
2.12.2017 10:47

J15i93ř60í 33E28r48b98e47n 1823344726577

Vývoj auta trvá běžně pět až sedm let, pokud má něco vydržet. To není jako Tatra 600, kterou narychlo spíchli za půl roku a jejíž první exempláře s letmo vedenou nápravou zatáčely nezávisle na vůli řidiče a prvních pár set vozů bylo po roce zralých na generálku...

+1/0
3.12.2017 10:46

V19o48k73o75u52n 49V90l86a79d51i11m21i50r 8652988189188

To Acko mel sosedsnad deset let. A pred mesicem jsem ho videl vyjizdet s garaze s Toyotou Auris. Pry s nim mel porad jen problemy, tak prechazi na Japonce.

0/0
1.12.2017 20:10

T13o88m59á50š 76R10a98d59n58i81c 2263848824791

asi záleží na péči. Moje teta ho má taky řádku let a kromě koroze tomu nebylo nikdy nic :) a to že teta se s tím nemaže a nájezd je teď myslím nad 200k.

+2/0
2.12.2017 8:41

S72t37a28n74i44s80l86a84v 51K62o97z26e23l18k82a 8485588426206

Pamatuju si jak byl po tomto omylu, který se opakuje 1-3x za 10 let Mercedes zahanben ojetým Trabantem 601 s desítky let starou koncepcí, který nedlouho poté tímto testem úspěšně prošel.

0/0
1.12.2017 18:30

V79o78k73o85u31n 63V51l49a11d91i38m45i92r 8872578589508

On Nekdo v roce 1997 testoval uz leta nevyrabeneho Trabanta na Elchentest? Kdo to prosim byl?

0/0
1.12.2017 20:12

J84a76k92u27b 46N48o31v61á84k 8170913180152

https://www.youtube.com/watch?v=4xjhEvTYAqk

+4/0
1.12.2017 20:39

J93i56ř20í 19E39r46b10e45n 1333124536687

No ona ta koncepce Trabanta (motor vpředu napříč v bloku s převodovkou a pohon předních kol homokinetickými klouby) je sice desítky let stará, nicméně dnes je suverénně nejrozšířenější.

A navíc Trabant 500 byl v roce 1957 prvním sériově vyráběným malým autem na světě s touto koncepcí. I slavný Morris Mini přišel až později...

0/0
1.12.2017 21:41

P25e24t35r 39Č71e33r89m38á21k 9318485169560

No ono to tak úplně koncepce trabanta nebyla, neb homokineťáky dostal až v 80.tých letech, do té doby měl vpředu obdobu kardanů.

A první pak trabant nebyl určitě, celá fabrika stála na předválečné technice DKW.

0/0
3.12.2017 23:26

J83i13ř86í 90E51r52b64e69n 1423144936287

DKW mělo motor podélně ložený, dvou- nebo tříválcový a vodou chlazený, stejně jako pozdější Wartburgy.

Trabant s motorem napříč, dvouválcovým a vzduchem chlazeným, byl nové konstrukce.

0/0
4.12.2017 14:20

P81e17t48r 26Č22e97r92m24á44k 9358955589190

Kdepak, už právě DKW mělo napříč uložené dvoudobé dvouválce, tento motor (resp.řada) se vyráběli ještě v 50.tých letech v prvním duroplastovém modelu ze Zwickau - P70. P50 pak skutečně prodělala změnu na vzduchem chlazený, ale to jednak za inovaci moc považovat nejde, ale především to nic nemění na té koncepci co jste psal (opomíjím že i tak poněkud mylně - viz ty homokineťáky).

0/0
4.12.2017 20:10

M64i81l20a40n 20N96ě17m60e50c 1295390146796

Jo jo, dělali všechny testy, co znali, ale že může mít úzká vysoká kysna při prudkém manévru problémy, je nenapadlo :)

+4/0
1.12.2017 11:50

D24a51n65i94e84l 26K55r35o76n86e28r 7394394686407

Hlavne ze se losovi nic nestalo...

+6/0
1.12.2017 11:44

K62a14r31e84l 46H98o62r44á28k 2638889493473

Těžké žravé auto s dvojitou podlahou co ubírala vnitřní prostor.Rv

+1/−2
1.12.2017 11:19

R81o42m84a75n 75Š56e47s56t65á73k 5224149263753

Nemá někdo odkaz na test včetně převrácení auta?

0/0
1.12.2017 11:11

A91n23t41o51n78í77n 32S33e24b17e53r32a 7413358730929

Ne video asi není, ale tady to zkoušeli znovu a skoro se jim to podařilo + tam jsou závěry rozbítého auta po testu:

https://www.youtube.com/watch?v=mzGsvZLT3tE

0/0
1.12.2017 11:53

R77o72m77a59n 92Š41e95s75t97á29k 5194969953393

Díky.

0/0
1.12.2017 13:36

A18n80t30o33n69í31n 85S21e20b70e25r57a 7273768320529

Když jsou lidi si schopní koupit Hyundai nebo Dacii, tak se nedivím že se prodávalo i toto i po kotrmelci. Rv

+3/−8
1.12.2017 10:56

O25n21d82ř71e95j 49F35r65a81n59c 4279651528

Kdyby sis o tom něco zjistil, tak nenapíšeš takovou blbost. Jednak se to týkalo pouze dost specifické mezní situace a hlavně ten problém Mercedes vyřešil zařazením stabilizace do sériové výbavy. Tohle auto bylo jedno z nejpovedenějších v historii. Kratší než Ford Ka stejné generace a přitom dost prostorné i pro čtyřčlennou rodinu. Jako druhé auto domů naprosto ideální R^

+2/0
1.12.2017 11:01

A59n68t35o36n83í97n 72S12e17b64e51r16a 7653628160449

A nejhnusnější Mercedes v historii taky. Hned dvě prvenství. No teda R^

+6/−1
1.12.2017 11:49

O45n23d28ř53e54j 13F96r23a34n43c 4689541648

Ale tak tos mohl napsat rovnou, že jsi trol a nemuseli jsme se zdržovat...

+6/0
1.12.2017 12:21

M50a20r14e30k 68K59l12u88f30a 3438784584506

Jestli byl (je) nějaký Mercedes opravdu hnusný, tak jsou to třídy B a R. Rv

+1/0
2.12.2017 10:49
Foto

J17a56n40a 65F39u86s29z30t46e45i97o21v96á 9551706214128

Mám Mercedesy moc ráda, ale s tímto musím souhlasit, u mně hlavně ten R.

0/0
2.12.2017 11:54
Foto

J50i38ř28í 47D66v54o47ř85á96k 5125139550248

Možná se pletu, ale nepoužívá Dacie a Mercedes stejné motory ?

0/0
3.12.2017 8:37







Najdete na iDNES.cz