Diskuse k článku

Mercedes A slaví 20 let, kariéru odstartoval průšvihem s kotrmelcem

Horší start kariéry snad žádné auto v historii nemělo. Revoluční Mercedes zcela nové třídy A měl prémiovou značku a techniku přiblížit širokým vrstvám, přivážel také pokrokovou architekturu, která dělala z áčka prostorového génia. Jenže celý svět si ho zapsal jako auto, které se převrátilo při vyhýbacím manévru. Už je to dvacet let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33a97r85e48k 35K84l47u79f45a 3848214904596

Ten prototyp už jezdí po Smíchově snad půl roku, co na tom tak dlouho studují? 8-o

0/0
2.12.2017 10:47

J34i63ř29í 87E12r87b64e25n 1883934776187

Vývoj auta trvá běžně pět až sedm let, pokud má něco vydržet. To není jako Tatra 600, kterou narychlo spíchli za půl roku a jejíž první exempláře s letmo vedenou nápravou zatáčely nezávisle na vůli řidiče a prvních pár set vozů bylo po roce zralých na generálku...

+1/0
3.12.2017 10:46

V64o19k72o64u84n 62V65l42a12d94i94m95i81r 8572518549688

To Acko mel sosedsnad deset let. A pred mesicem jsem ho videl vyjizdet s garaze s Toyotou Auris. Pry s nim mel porad jen problemy, tak prechazi na Japonce.

0/0
1.12.2017 20:10

T69o52m45á14š 92R64a71d55n13i60c 2963928264431

asi záleží na péči. Moje teta ho má taky řádku let a kromě koroze tomu nebylo nikdy nic :) a to že teta se s tím nemaže a nájezd je teď myslím nad 200k.

+2/0
2.12.2017 8:41

S13t18a40n69i74s74l25a59v 32K54o57z56e39l67k32a 8155538466206

Pamatuju si jak byl po tomto omylu, který se opakuje 1-3x za 10 let Mercedes zahanben ojetým Trabantem 601 s desítky let starou koncepcí, který nedlouho poté tímto testem úspěšně prošel.

0/0
1.12.2017 18:30

V55o28k51o41u14n 71V54l11a19d81i11m68i49r 8842608919878

On Nekdo v roce 1997 testoval uz leta nevyrabeneho Trabanta na Elchentest? Kdo to prosim byl?

0/0
1.12.2017 20:12

J51a86k75u79b 53N20o30v89á55k 8450343130322

https://www.youtube.com/watch?v=4xjhEvTYAqk

+4/0
1.12.2017 20:39

J96i17ř60í 82E70r24b61e76n 1353974306727

No ona ta koncepce Trabanta (motor vpředu napříč v bloku s převodovkou a pohon předních kol homokinetickými klouby) je sice desítky let stará, nicméně dnes je suverénně nejrozšířenější.

A navíc Trabant 500 byl v roce 1957 prvním sériově vyráběným malým autem na světě s touto koncepcí. I slavný Morris Mini přišel až později...

0/0
1.12.2017 21:41

P16e76t30r 85Č18e70r77m75á44k 9638655699390

No ono to tak úplně koncepce trabanta nebyla, neb homokineťáky dostal až v 80.tých letech, do té doby měl vpředu obdobu kardanů.

A první pak trabant nebyl určitě, celá fabrika stála na předválečné technice DKW.

0/0
3.12.2017 23:26

J12i18ř31í 50E58r35b29e96n 1853844936177

DKW mělo motor podélně ložený, dvou- nebo tříválcový a vodou chlazený, stejně jako pozdější Wartburgy.

Trabant s motorem napříč, dvouválcovým a vzduchem chlazeným, byl nové konstrukce.

0/0
4.12.2017 14:20

P65e24t46r 39Č21e25r88m55á16k 9478425989130

Kdepak, už právě DKW mělo napříč uložené dvoudobé dvouválce, tento motor (resp.řada) se vyráběli ještě v 50.tých letech v prvním duroplastovém modelu ze Zwickau - P70. P50 pak skutečně prodělala změnu na vzduchem chlazený, ale to jednak za inovaci moc považovat nejde, ale především to nic nemění na té koncepci co jste psal (opomíjím že i tak poněkud mylně - viz ty homokineťáky).

0/0
4.12.2017 20:10

M46i74l56a36n 86N43ě50m90e52c 1675150396356

Jo jo, dělali všechny testy, co znali, ale že může mít úzká vysoká kysna při prudkém manévru problémy, je nenapadlo :)

+4/0
1.12.2017 11:50

D71a10n75i29e91l 36K78r51o55n41e45r 7334474756237

Hlavne ze se losovi nic nestalo...

+6/0
1.12.2017 11:44

K33a64r75e31l 47H21o60r71á70k 2978509533263

Těžké žravé auto s dvojitou podlahou co ubírala vnitřní prostor.Rv

+1/−2
1.12.2017 11:19

R23o56m40a10n 84Š48e27s54t40á27k 5494729343943

Nemá někdo odkaz na test včetně převrácení auta?

0/0
1.12.2017 11:11

A28n25t89o62n95í73n 76S29e13b39e18r87a 7643208370149

Ne video asi není, ale tady to zkoušeli znovu a skoro se jim to podařilo + tam jsou závěry rozbítého auta po testu:

https://www.youtube.com/watch?v=mzGsvZLT3tE

0/0
1.12.2017 11:53

R30o51m81a61n 38Š97e10s45t47á97k 5584679913463

Díky.

0/0
1.12.2017 13:36

A36n58t22o26n41í56n 79S44e53b78e48r93a 7533118900969

Když jsou lidi si schopní koupit Hyundai nebo Dacii, tak se nedivím že se prodávalo i toto i po kotrmelci. Rv

+3/−8
1.12.2017 10:56

O16n27d35ř95e97j 89F72r66a29n24c 4549251968

Kdyby sis o tom něco zjistil, tak nenapíšeš takovou blbost. Jednak se to týkalo pouze dost specifické mezní situace a hlavně ten problém Mercedes vyřešil zařazením stabilizace do sériové výbavy. Tohle auto bylo jedno z nejpovedenějších v historii. Kratší než Ford Ka stejné generace a přitom dost prostorné i pro čtyřčlennou rodinu. Jako druhé auto domů naprosto ideální R^

+2/0
1.12.2017 11:01

A24n19t36o65n13í59n 74S48e77b80e34r84a 7963138220449

A nejhnusnější Mercedes v historii taky. Hned dvě prvenství. No teda R^

+6/−1
1.12.2017 11:49

O54n98d53ř50e24j 51F50r66a49n37c 4679491598

Ale tak tos mohl napsat rovnou, že jsi trol a nemuseli jsme se zdržovat...

+6/0
1.12.2017 12:21

M22a41r35e29k 55K63l39u66f87a 3978414314446

Jestli byl (je) nějaký Mercedes opravdu hnusný, tak jsou to třídy B a R. Rv

+1/0
2.12.2017 10:49
Foto

J37a45n11a 21F10u86s59z31t74e25i10o74v82á 9721676684258

Mám Mercedesy moc ráda, ale s tímto musím souhlasit, u mně hlavně ten R.

0/0
2.12.2017 11:54
Foto

J74i90ř35í 88D65v49o98ř64á50k 5485829760668

Možná se pletu, ale nepoužívá Dacie a Mercedes stejné motory ?

0/0
3.12.2017 8:37

Najdete na iDNES.cz