Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

K66a27r48e85l 18M68a43z70a35č 3267163266849

V podstatě souhlas, jen několik připomínek:

- je nutné občas auto prohnat k červenýmu poli, jinak hrozí u benzínu zakarbonování - sajrajt se nevypálí, motor cuká (majitelé oplů by mohli vyprávět) zvlášť u přímovstřikových motorů, u nafty se ucpává filtr DPF

- řadit při nízkých otáčkách, ale auto nesmí cukat - ničí se motor

- ještě bych dodal - co nejméně používat brzdu

- nejdůležitější je asi předvídat a třeba doplachtit ke kruháči (ale hned máte na zadku přilepenýho blbce, kterej vás předjede i na těch nejnemožnějších místech)

- bohužel není možné si často nechávat dostatečný odstup, protože první pitomec se do mezery před vás nacpe

+99/−1
doporučit
28.11.2017 1:19

M10i78c62h90a14l 37T26o10m19á77n38e69k 9887479736

jj setrilci ti jsou nej, na krizovatce aby to moc netocili maji po rozjezdu kolikrat po 50metrech od ni 30km/h na tachaci a co ze diky nim na zelenou projelo 5 aut misto 15ti hlavne ze usetri

+73/0
doporučit
28.11.2017 1:33

D86a91v30i98d 37R11y38c69h89e62t65s19k24ý 9736221690820

Celoživotní profi řidič mi k tomuto dal jen jednu radu. Jezdi tak, abys nemusel brzdit. Funguje to.

+57/0
doporučit
28.11.2017 0:48

J11i83n86d23ř28i23c53h 41L17u90k56e48š 3209254293310

Mě učil táta jezdit podle sluchu. To co tihle pánové učí už jsem zažil v práci na kamionu - co nejnižší otáčky, co nejnižší otáčky, motor to zvládne. Ale kdo to má poslouchat, jak to duní a tříská a trápí se.... Není to dobré ani na dvouhmoty, tlaky na všechny části motoru jsou obrovské. To co se ušetří na palivu se projeví jinde.

+49/0
doporučit
28.11.2017 4:16

P69e82t43r 95K17o87v82a71r19i71k 4375489270115

muj V6 3.0L je desne nerad kdyz mu do toho kecam, takze jezdime za 12l/100 prumer a narame si to uzivame ;-D

+46/0
doporučit
28.11.2017 1:45

M35a96r18e54k 67K14l59u60f67a 3778754664306

Honíte koruny na spotřebě podtáčením motoru? Tak to mnoho zdaru. ;-D

+45/0
doporučit
28.11.2017 8:18

M20a81j31k78a 47Š46u87m54b90e78r72o75v23á 3105253131565

Nevím, nakolik jsou uvedené rady užitečné, myslím, že pár ušetřených litrů paliva za rok nikoho nevytrhne. Spíš by se lidi měli naučit koukat občas na značky (takže by se v určitých úsecích magistrály neplazily dva pruhy ze tří padesátkou, protože "Panebože, táto zpomal, jsou tady měřáky!"), zipovat, nelítat mezi pruhama jako zdrogovanej křeček, a hlavně už konečně pochopit, že těch pár metrů přede mnou fakt není místo, které jsem udělala, aby se tam mohli nacpat a ideálně ještě vzápětí zabrzdit, ale moje bezpečná vzdálenost. A trochu ohleduplnosti a vstřícnosti vůči ostatním by taky nebylo na škodu.

Jinak osobně jezdím podle sluchu, na doporučenou rychlost zobrazenou na displeji absolutně nekoukám. Ukazuje mi to pětku, i když už to trhá uši, za to těch pár ušetřených korun fakt nestojí. Auto mám nejen proto, abych se dopravila z bodu A do bodu B, ale taky proto, abych měla z jízdy radost.

+31/0
doporučit
28.11.2017 10:42

K85a15r24e15l 64D58o40k65t57o24r 4717199244640

10 kg nákladu = 0,1 l? My jezdíme plní, což je tak 500 kg, což by tedy mělo být 5 l. To jako budu jezdit za 1,5 l? Asi to nebude tak jednoduché. :)

+31/0
doporučit
28.11.2017 5:25

P30e50t67r 72H88a87n91a 1894110399

Ano jistě naše pokladničko, řiď se šipečkama, řaď při 1100-1200 ot./min. a ušetříš:)) i půl litru.

K tomu se vzděláš v cizích zkratkách EGR (4-9tis.), PDF (7-107tis.), dvojhmotový setrvačník spojka ( 7-20tis.), zanesené vstřiky, zanesené naklápěcí lopatky turba, zanesený olej sazemi (to motor rád). Bonbónkem ti bude líné auto s častou regenerací PDF filtru a tím i s vyšší spotřebou - u dieslu u benzínů pravda až od letošního roku - jj taky jste se dočkali kluci benzínový.

+37/−2
doporučit
28.11.2017 7:28

T56o44m28á44š 77K54u14c44h56a21ř 3917691518241

Já jezdím tak, abych měl z jízdy radost a jak se to líbí motoru. Oproti ostatním nákladům je rozdíl způsobený i o litr nižší spotřebou stále zanedbatelný.

Některým lidem by prospělo vymontovat ukazatel spotřeby. U některých totiž vzniká jakýsi psychický blok, že spotřeba nesmí překročit nějaké vybrané číslo (někdy je to snad spotřeba menšího auta, kterým jezdili dříve) a podle toho pak jezdí. :-P

+23/0
doporučit
28.11.2017 7:12

P54a33v89e23l 88J32e26ř45á75b23e52k 7351542364357

Doporučuje 1200 otáček - turba zpravidla zapínají nad 1500 otáček.

Tak je lepší jezdit pod funkční otáčky turba a nebo aby plnilo svoje poslání?

Co do "lechtání pedálu" pamatuji jak chlapi v hospodě vykládali, jak komu jezdí traktor.

Ti co ho od počátku brali na orbu - ale "nedotahovali" motor - své stroje měly stále živé.

Ti co jezdili po "dvoře", občas zapřáhli něco lehčího, měli "líné motory".

To samé říkali řidiči náklaďáků.

Je tu ještě jeden problém - funkce katalyzátorů a filtrů pevných částic. Oboje pro správnou funkci potřebuje horké spaliny.

+25/−1
doporučit
28.11.2017 1:54

P25a63v94e13l 83Š58e30d39l95b86a13u19e36r 7618121712595

Plynulá jízda jo, podtáčení motoru ne. Máme LPG, manželka to občas podtočí, dělá s tím i jiná kouzla, třeba tam v 90 omylem lupne dvojku (zatím motor neutekl) a dá tomu celkově zabrat tak, že se jí rozsvítí kontrolka motoru. Hlavně to bude častým podtáčením, myslím a taky pak ten plyn asi neví, jak se domluvit s jednotkou. Naštěstí jezdí celkem málokdy, nestihne to úplně zlikvidovat. Auto pak stačí jen protáhnout a jet normálně, zhasne to a je to v pořádku. Raději trochu vyšší spotřeba a čistý, živý motor, než časem líná, zakarbonovaná plečka. Předvídat, myslet, užívat "zelenou vlnu," nepoužívat brzdy, jet hodně plynule, nafoukat gumy, měnit olej a filtry, o tom v článku není zmínka, ale nepodtáčet motor. Spíše to občas "osolit," ať se točí a vymete binec.

+17/0
doporučit
28.11.2017 8:12

J97i53ř28í 65N96e77u11m78e23i21s68t15e91r 2522985763191

Ještě že dojel jen ten autobus a cyklistu. Kdyby dojel dalšího spořílka, moh na tom bejt ještě hůř.

+23/−2
doporučit
28.11.2017 8:38
Foto

J40a57r95o66m67í64r 34H92l93u36b84e22k 2886820724501

Nejhorší je jízda brzda - plyn. Viděl jsem dokonce zoufalce, který brzdil i do kopce. Dívat se před sebe alespoň o 3 auta, dívat se za sebe takřka trvale. Při snižování rychlosti podřaďovat a brzdu použít až na konci. Já prvoplánově na spotřebu nejezdím, na křižovatce musím být rychlý v rozjezdu, pak mohu zvolnit. Hlavně používat včas blinkry, aly ti ostatní okolo věděli co chcete udělat.

+16/0
doporučit
28.11.2017 12:36

L91u36k10á18š 68K28o84h93o34u70t 7468614342149

hmm dlouhodobě jezdit s dieselem který má optimum 1500-2000ot (případ TDI od VW Group) na 1200ot by mi utrhlo uši... ten motor má totiž jednak dost něpříjemný bručivý zvuk doprovázený také zvýšenými vibracemi. Možná ne každý to slyší ale mě to uši přímo rve. Jak se dostane do optimálních otáček je to OK.

Myslím že dlouhodobé ježdění s takto podtočeným motorem nakonec eliminuje úsporu paliva nějakou nepěknou závadou.

S Octavia III 2.0TDI nejezdím zrovna šetrně a kombinovaná spotřeba je na úrovní 5.1-5.5l/100km co víc si přát

+16/0
doporučit
28.11.2017 6:56

M43a13r41t27i30n 54T75e92s40a87ř 2939723133513

Všechno je to hezké, ale nějak mi chybí pravidlo č. 1: Bezpečnost má přednost před spotřebou. Takže uvedu čítankový příklad, který vidím denně: Když se připojuju na dálnici, raději o stupeň podřadím, šlápnu na to a zařadím se v plné rychlosti (nejlépe alespoň 100km/h) před koncem připojovacího. Hlavně - "nefiknu" do průběžného v 60km/h přes plnou, v opačném případě vytvořím vozidlům za sebou kolizní situaci, riziko kolony a nehody.

+15/0
doporučit
28.11.2017 10:23

I25r65e33n38a 94P63l98a26c98h68e49t22k71o12v41á 1956284726670

To se strašne hezký říká lechtat plyn, ale zkuste si to s deseticentimetrovými podpatky.

+24/−3
doporučit
28.11.2017 3:37

I89v92a81n 80M71a61r27e74k 6974958212

Za komárú nám na lokomotivu namontovali digitální palivoměr. Měsíc s námi jezdili ctihodní pánové z ČKD, kde lokomotivu (mimochodem skvělou) vyrobili. Na co přišli po měsíci testování ? Lokomotiva měla nejmenší spotřebu pokud . . . . . . . . . měla stopnutý motor. 8-o

+13/0
doporučit
28.11.2017 9:12

O24n95d24ř43e78j 68K46r18y65š70t14o26f 6143721

Co nejrychleji dosáhnou požadované rychlosti - na 180 za 12s - a pak již jen udržovat - do 11l-se prostě vejdete;-):-P

+15/−1
doporučit
28.11.2017 13:15

J77a17n 81M72r61á43z69e31k 9147233571425

článek není o podtáčení ~ je o co nejrychlejším nabytí požadované rychlosti a následné setrvačnosti. A pak radostně cestovat na pětku při 1200 rpm mimo obec cca 65 kmh ;-D

+11/0
doporučit
28.11.2017 8:27

A84n61t75o76n87i11n 30C86h54a53l96o38u33p72k58a 8198166969840

"Při druhé jízdě jsme měli trošku smůlu v tom, že jsme dojeli autobus MHD, který se před námi šinul do kopce."

Já bych spíš řekl, že měli smůlu, že celá trasa nevedla z kopce a nemohli ji projet bez zastávek na volnoběh. To by ta spotřeba byla ještě nižší.

Vždycky v provozu nastanou okolnosti, které jízdu vychýlí od ideálního stavu. Takže rady, jak jet s co nejnižší spotřebou, když se tak prakticky nikdy jet nedá, jsou k ničemu.

+11/0
doporučit
28.11.2017 8:06

O75n76d17r93a 54M45a12r46a61d51a 7920903117844

Tak toto zrovna nemá s šetřením nic společného. Úsporný rozjezd by měl být právě pod plným plynem s otáčkami v oblasti nejvyššího krouticího momentu. Pak má motor nejvyšší účinnost (i zrychlení). Pak rychlost udržovat a předvídat a doklouzávat.

+10/0
doporučit
28.11.2017 11:24

M45a82r84t42i87n 81R13ů95ž27i28č34k19a 9524491878839

"Odstup od auta, které jede před vámi, znamená, že si můžete vytvořit vlastní styl a strategii, kterou pojedete a nebudete přebírat (byť podvědomě) jízdní styl řidiče před sebou. Když odstup ještě zvětšíte, máte na výběr také větší počet řešení jednotlivých situací."

takový odstup znamená, že tam máte hned pár aut a odstup je minulost a řešíte myšky a náhle nemáte nic a když tu myšku udělá dodávka, tak ani rozhled

"vysoká řidičská" ... škoda, že většina má asi pomocnou řidičskou a neumí dát ani blinkr nebo svítit v tunelu o bezpečném odstupu ani nemluvě

+9/0
doporučit
28.11.2017 9:55

M59a24r17t37i81n 65B76a67ž31a41n85t 8636682445613

Nejlepší je jezdit pouze 50 km/h a na 5 stupeň, ať si ostatní trhnou nohu. Stejně je nevnímám, páč čumím na magické čísílko ukazující okamžitou spotřebu, a při překročení 10 l/100 km intuitivně pouštím plyn. A jedu bezpečně !!!

+12/−2
doporučit
28.11.2017 11:59

M61a95r53t87i88n 73F76i27l24i81p78c59z88y69k 3441911615583

Proti předvídavosti, využívání setrvačnosti z hlediska úspory paliva, dostat se co nejrychleji na rychlost, kterou chci udržovat, nic nemám a sám je praktikuji, ale rady provozovat motor v 1200ot s těmi se nemohu ztotožnit, protože způsobují motoru a komponentům škody v násobně jiném řádu, než v jakém se pohybuje úspora paliva.

+10/−1
doporučit
28.11.2017 8:09







Najdete na iDNES.cz