Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velký bruselský bratr pohlídá spotřebu. Chystají se povinné měřiče do aut

Brusel chce definitivně zabránit podvodům výrobcům automobilů s údaji o výfukových plynech: od roku 2020 má být povinná instalace měřiče spotřeby paliva u všech osobních automobilů a lehkých užitkových vozů, píše německý Spiegel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S51t82a73n64i38s66l61a58v 63N89ý42v14l64t 2464465843

Velký benzínový atmosferický motor a basta. Po generálce namotá dalších 200 tisíc.

0/0
28.11.2017 14:14

J90a77n 91B44l79a78ž94e58k 1308672583816

Naprosto nechápu ten negativní titulek. Tohle je moc chytrá iniciativa, na které nakonec v prvé řadě vydělá spotřebitel, řada řidičů to kromě toho má i tak. Naše národní protievropská hysterie je směšná. Také článek hned místo automobilistů přilákal putinovské trolly, kteří tu opět zcela nesmyslně zvrací nad EU.

+2/−1
28.11.2017 10:03

P40e74t33r 63Č71e92r81m70á47k 9158415379750

Spotřebitel na ní zcela jistě nevydělá, právě naopak ma ní v každém případě doplatí - auta budou mít spotřebu samozřejmě stále stejnou (na to nemá žádný předpis vliv), ale ceny za nadlimitní co2 pochopitelně výrobce rozpustí do ceny auta.

+1/0
28.11.2017 19:05

P34e92t71r 97K86o52z72á68k 8285227117574

Tak hlavně že papírově ony TB motory vypadají skvěle, kroutáky jak diesely, výkon skěvelý a spotřeba nízká ...

Kdo má trochu technické vzdělání tak umí počítat, že pokud chceme nějakou práci ( výkon motoru ), musíme ji nějak vytvořit, a to spálením paliva ( benzin, nafta ). Tedy pokud chci nějakou úroveň výkonu, musím k tomu spálit patřičné množství paliva. Pravda, přidáním turba se trochu lepší účinnost celého stroje, ale nejsou to zásadní čísla! Tedy čistě teoreticky tepelně účinější motor musí mít ( při stejném výkonu ) lepší spotřebu. Tak ale zcela jistě nebude počítána v desítkách procent!

+2/0
27.11.2017 16:28

P15e43t71r 87Z25e44l70e18n78k27a 8887654783417

stejně všechno zaplatí zákazník

0/0
26.11.2017 23:05

M71i63k74u47l85á45š 64K68a54l85i32n59a 1432243845

Do roku 2020 se snad ten cirkus už rozpadne :-)

+1/−2
26.11.2017 18:55

J22a22n 62D32l16o65u58h19ý 7824319690699

soufam ze zacnou u sebe a zverejni kolik co2 produkuji ty jejich audiny minimalne v 3 litru, co jim vozi zadky do parlamentu!

0/0
26.11.2017 17:02

P28a95v16e14l 16Ř29a54p80e19k 7932806369645

Už neví, co by vymysleli. Je to důkaz toho, že zastaralý masový automobilismus už není možné dále rozvíjet. Je to slepá evoluční větev v dopravě. A tím slovem "doprava" si ani nejsem jist. Auta dnes většinu času neslouží k dopravě, ale naopak k ucpání měst.

0/0
26.11.2017 12:55

P91e46t87r 85Č64e65r11m55á33k 9668155359420

To je dobře že tu zatím žádný masový automobilismus nenastal ;-) Až se někde jednou skutečně slepou kolejí stane, budeme tak mít desítky let náskok než to dorazí k nám R^

+1/0
26.11.2017 13:29

J71a75n 22D54l91o25u25h74ý 7454719470819

Mesto ucpavaji predevsim plany lidi typu stropnicky, kteri nemaji absolutne zadne vzdelani v oboru logistickych systemu a predevsim teorie propustnosti site.

+1/0
26.11.2017 17:05

P26e39t87r 43H75a28r41i35p67r23a28s70a33d 27H65a67j24i94č 8393110774727

Mě to připadá jako uplně logický krok. Tak jako se měří počet ujetých kilometrů (a je zakázané s tímto údajem manipulovat), tak regitrace průměrné spotřeby mi přijde úpně přirozená. Spíše mě překvapuje, že už to dávno není povinnou součástí. Samozřejmě ze známých důvodů. Jakou hodnotu mají pak papírové údaje, když na mě není spoleh? Zákazník pří výběru modelu si pak vybírá ne podle skutečných parametrů, ale podle toho, kdo má větší drzost víc spotřebu zkreslit. :-(

+1/0
26.11.2017 11:42

P57e78t67r 63Č11e65r20m88á56k 9748495139470

Právě to je ten problém - např. v ČR je manipulace s tachometrem zcela legální. A i ve státech kde není, nemají dodnes systém jak to podchytit, natož ty data sbírat či dokonce sdílet....

Poslední argument je poněkud lichý - reálné spotřeby budou vždy silně závislé na stylu jízdy řidiče a typu provozu danéno ks auta, může se to lišit o desítky %. Takže toto využití moźné nebude, jediný důvod je vytahání peněz z výrobců za nadlimity.

0/0
26.11.2017 12:33

A35n23t21o56n48í73n 98Š74v58i56h51n30o73s 8588567601492

Tak doufám, že toto je již konec EU. Nebo se snad necháme sledovat na každém kroku?

0/−2
26.11.2017 8:48

M42a46r13t53i81n 18K75u21č26e75r25a 8779659539302

To se vzbudili?

Vetsina aut to davno má.

0/0
25.11.2017 22:03

D29a78v39i54d 12V47i89k37t77o97r97a 9324264435367

Samozřejmě, že se k tomu státy staví pozitivně (a dám krk na to, že to jsou státy s největším podílem melounů). Vždyť ono direktivně zasahovat lidem do života je tak lákavé a tohle je cesta, jak jim zdanit jejich majetek. "Ještě vám tu svobodnou dopravu osladíme, holoto, budete jezdit tak, jak budeme chtít my a tím, čím budeme chtít my." Mám naprosto normální auta, jejichž spotřeba odpovídá specifikacím výrobce a emise s rezervou splňují limity, platné v době jejich výroby. Ta auta jsou asistentůprostá, spolehlivá, vzhledem k objemu jejich motorů úsporná a udržovaná. Nevidím důvod, aby mi brusel diktoval, co a jak mám dělat, případně vyhrožovat tím, že mě bude šikanovat za to, že využívám svá auta v souladu s návodem k jejich obsluze.

Asi začnu zvažovat občanskou neposlušnost.

+1/0
25.11.2017 20:07

J16i63ř38í 16K41o13r98t93u53s 2146459452329

Dutohlaví bruselovci... Na místo toho, aby vymýšleli jak se "vyvlíknout" z používání fosilních paliv, raději budou vymýšlet buzeraci. Evidentně jsou nesmrtelní - bo kde nic není ani smrt nebere.

0/−1
25.11.2017 17:47

P96e83t95r 91M12a30r11e94č29e11k 1583111519198

Kde se v Bruselských lebečních dutinách bere to přesvědčení? Že usilovnou buzerací evropských automobilek zachráníme svět!? To už začíná být opravdu na odstřel a nebo odchod z toho pomateného spolku. Rv

+1/0
25.11.2017 12:39

V35l55a82d85i58s77l88a68v 60B49u59r21y27š29e84k 1859502657124

usilovně buzerují automobilky všechny vlády světa s malými výjimkami, Venezuela a KLDR, odstřelem či odchodem z pomateného spolku bychom se mohli dostat do spolku ještě pomatenějšího a naše vláda by pak naše automobilky mohla buzerovat ještě mnohem víc

0/0
25.11.2017 18:56

P67e39t92r 11M16a29r95e41č41e85k 1613791149888

Dejme tomu. I když se mi nechce věřit že mimo EU se krom USA kdo zajímá o nějaké emise. Bez diskuse ovšem je že jsou nesrovnatelně větší emitenti CO2 , které by bylo třeba regulovat, než osobní automobily. Které se na globální produkci CO2 podílejí necelými 2%. Při vědomí toho se, úspora v tomto odvětví , i v řádech desítek procent z podílu jeví směšně. A vynaložené náklady na tak mizivou redukci emisí potom naprosto přehnané. Rv

+1/0
26.11.2017 11:31

O93n73d48ř70e27j 85N66o42v37á32k 9557424909129

Jen na okraj - bez COx by nebyl zivot ...

0/0
25.11.2017 8:28

J80i19n43d59ř91i98c83h 78Š41k53o75p66e62k 4455561820985

s velkým množstvím CO2 by život taky nebyl. Viz atmosféra Venuše - koncentrace CO2 na této planetě zvyšuje teplotu na více než 400 stupňů

0/0
25.11.2017 19:02

M69i54r32e33k 55G46a24j33e78r 5441346119690

Venuse je mnohem blize k Slunci nez Zeme. Proto je potreba porovnat jejji teplotu spise s Merkurem, ktery je Slunci nejbliz. Ano, na Venusi je vyssi teplota a treba olovo, pokud tam je, tak v tekutem stavu.

+1/0
25.11.2017 23:29

P55e73t37r 92H60a32r52i11p86r15a15s24a41d 93H93a59j33i31č 8853540334847

S CO2 je problém ten, že dlohodobě narušujeme koloběh CO2 v přírodě. Je to nastavené nějak a my do toho každý rok přidáme 2%. Dochází ke kumulaci CO2. Vypadá to málo, ale přiroda se s těmi dvěma procenty prostě neumí moc vyrovnat. Za 50 let je to +100%...

0/0
26.11.2017 11:47

J86a68n 77D35l72o28u36h22ý 7644589770719

Tak to nefunguje ;-) prumerna teplota zeme zavisi na hodne faktorech a ty zakladni jsou: naklon zemske osy ( ten se cyklicky meni ), sopecna aktivita, slunecni aktivita, uroven vody v atmosfere atd. Jedine co vime s jistotou je fakt, ze zeme jiz drive prodelala faze, kdy tu bylo vyrazne tepleji nez dnes a ze se tyto faze opakuji. Auta a moderni prumysl jsou na svete sotva 200 let...

0/0
26.11.2017 17:13

J97a11n 38B68l84a33ž39e96k 1818492263196

Ne že bychom to s jistotou věděli, ale jsou skutečně teorie, že na zemi již bylo tepleji než dnes. Vtip je v tom, že jde o období, kdy na zemi nežili lidé.

0/0
28.11.2017 10:06

Š23t51e30f73a55n 23F48r55i45č69a 7862688253356

Dobří hospodáři, páchači dobra a zakazovači v Bruselu odhlasují v prvním kroku zákaz produkce spalovacích motorů. Povoleno bude pouze Perpetuum mobile. Ve druhém kroku zakážou čerpací stanice.

+1/−3
25.11.2017 8:17

J59i34n74d74ř50i56c46h 69Š94k91o30p63e45k 4615251350125

Měřič spotřeby (otázkou je jak přesný) už měla auta minimálně v roce 2001

0/0
25.11.2017 7:44

D47a51v68i21d 30V96i62k65t50o19r31a 9354384245697

Ten je poměrně přesný, protože počítá v závislosti na objemu dávek paliva, vstřikovaných do motoru. Tohle si hlídá řídící jednotka motoru a přesně také určuje dávkování paliva podle mnoha parametrů (polohy plynového pedálu / škrtící klapky / dávkovače vstřikovacího čerpadla, otáček motoru, teploty motoru, informací od lambda sond ve výfuku atp.). No a pak už je to jen součet objemů jednotlivých dávek paliva za časovou jednotku a jednoduchý výpočet okamžité a průměrné spotřeby.

0/0
25.11.2017 20:12

M53i59r73e15k 32G17a98j68e71r 5531566389520

Jeste musi spravne merit ujetou vzdalenost.

0/0
25.11.2017 23:32

J90a76n 86M40a20c66h48á27č 3557236393362

"Tím by měla Evropská komise v ruce účinný prostředek, jak kontrolovat dodržování limitů CO2. "

Tím by Evropská komise měla účinný prostředek,jak kontrolovat všechny.....

+5/0
25.11.2017 6:48

P18e98t47r 24Č44e66r76m60á20k 9858875209130

Je to komické, dodnes neexistuje v EU jednotný či reálně propojený registr vozidel, dodnes neexistuje opatření které by zamezilo manipulaci s tachometrem, takže tohle je skutečně scifi všech scifi ;-)

+6/−1
25.11.2017 0:27

Š94t48ě82p95á67n 72K68o19p74ř73i32v90a 6256711745518

taky se podívej, jaké ovzduší v Číně mají EUV

0/0
24.11.2017 22:14

O45n44d77ř20e97j 98N31o56v19á88k 9607914809899

Navzdory elektromobilum, nutno dodat.

+1/0
25.11.2017 8:29

P98e29t16r 70P10e44t59r55á65s67e12k 7432347246333

S úplne stejným autem pojede jeden řidič za 6 litru a druhy za 12, takže pak přijde norma měření rychlosti, akcelerace, srdečního tepu, dostaneme čip pod kůži, stane se z nás tupě stádo ovcí, pekne pomalu a plizive!

+11/0
24.11.2017 21:51

V28á94c11l18a22v 49K52o41v91á96ř 1482601487574

Přesně to mne napadlo také. Třeba nám dají nohu do dlahy, když zjistí, že jezdíme s příliš velkou spotřebou. ;-D;-D

0/0
24.11.2017 21:53

P83e17t26r 93P82e33t70r18á10s74e17k 7472897776203

Budeme vyzváni na urad, kde nám daji merak na nohu, regulátor polohy nártu s elektronickou dlahou s proměnlivou tuhostí, abychom nesměli moc akcelerovat!

+2/0
24.11.2017 21:57

V17á63c73l16a33v 89K93o59v83á67ř 1492551867234

Když vidím ten směr vývoje naší blahodárné a všeobjímající EU, tak bych se tomu ani nedivil ;-D

+2/0
24.11.2017 22:00

D72a61v82i20d 96K81ř60i85k49a51v90a 2610208935362

Asi už jste dlouho nejel novým autem. Tu samou cestu 100 km (kus dálnice, kus město, kus okresky s vesnicema) můžu jet rychle nebo pomalu - rozdíl třeba dvacet minut, záleží na provozu. Rozdíl ve spotřebě je 4,9 l/100 km (rychle), 5,3 (pomalu). Styl jízdy už prostě tak velkou roli nehraje, určitě ne 6 litrů. Roli hraje diesel/benzín, kW/kg, turbo. Ale ne šofér. Takže když jdete koupit auto, vcelku přesně z katalogu víte, kolik bude spotřeba, bez ohledu jestli pojedete Vy nebo manželka.

Norma měření rychlosti a zbytek jsou jen takový pindy, že jo?

0/−4
24.11.2017 22:32

K10a73r59e74l 31L84a43n73g54r 2252677880578

Ma to jednu chybu mam projetou trasu Praha Ostrava tam a zpet tolikrat, ze kdyz jedu ekonom 2 az 3k otacky nesezere to moc a pokud na to slapnu a jdu pres 3k je nadrz za tu cestu v trapu a obzvlast kdyz se zapne topeni. Rozdil je nejakych 10 litru na 368 km. Takze styl jizdy hraje roli docela velkou.

+1/0
24.11.2017 22:57

M42i35r42e77k 82T93u36r22e34č37e91k 4953592310232

Myslim si, ze topeni v kabine nema vliv na spotrebu, je to vlastne odpadni teplo motoru ktere bud' chladi chladicem (obehova kapalina s ventilatorem) anebo se mala cast tohoto tepla pousti do kabiny.

0/0
24.11.2017 23:12

P32a24v70e79l 98J32e82ř92á89b79e65k 7381392874387

Topení má vliv na spotřebu, protože máte zapnutý další elektrický spotřebič a pokud navíc klimatizaci, tak je to již znát.

Ale více významnou roli než topení má skutečně styl jízdy.

+4/0
24.11.2017 23:39

P94e39t91r 12P53e23t18r23á77s25e66k 7232757466673

Rychle a pomalu jsou dost relativní pojmy, věřte, ze s novým autem muzete úplne stejne jako se starým jet ekonomicky a nebo velmi neekonomicky, proste rozdil ve spotřebě bude velmi značný, zkuste to třeba v Německu na dálnici a vyuzivejte výrazne potenciál svého vozu, o tom opravdu nema smysl diskutovat, fyzikální zákony plati spolehlive... Zbytek byl samozřejmě nadsázka, ale s absurditou zacala EU, ja v tom jen pokračoval ;-)

+2/0
24.11.2017 23:41

V77á71c63l29a50v 39K53o86v88á34ř 1582421527964

Nemáte pravdu, jezdím ve dvou srovnatelných koncernovýxh vozech s motory 1,2, přeplňovaný a 1,4 atmosféra, na stejné trase, oba mají sejný psaný výkon 63kW, 1,4 má menší točivý moment. U atmosféry jsem +- na továrních údajích, u 1,2 v turbu - je to velmi citlivé na způsob jízdy a na stejné trase je o 0,7l žíznivjejší než atmosféra v reálu a litr proti továrnímu údaji. Shrnuto - turbo je daleko víc citlivé na způsob jízdy a využívání dynamiky vozu a ve finále má vyšší spotřebu na stejné trase při stejném způsobu jízdy.

+1/0
25.11.2017 0:29

D27a65v96i34d 94K42ř62i14k56a77v98a 2230118925642

Kde je těch šest litrů rozdílu?

0/0
25.11.2017 6:22

O42n19d17ř56e32j 11N92o74v20á46k 9987504519129

Vzdyt si to zkuste .... jet s benzinobym turbomotorem ekonomicky sam a druhak nalozeny chvatat po dalnici na limitu povolene rychlosti ... uvidite, ze tech 6 litru rozdilu je realnych .... a cim slabsi motor, tim vetsi rozdily ...

0/0
25.11.2017 8:32

B77r93a80n65o 26H60o58r69n87a79k 6144144739254

5,3 pomalu. Měl jsem 20 letého sharana, dvoulitr benzín, který žral 7,3 v průměru. Nejmíň jsem se dostal na hranici 6,8. Takže po 20 letech vývoje je spotřeba 5,3 brutálně neuspokojivá

0/0
25.11.2017 19:57

M84a29r37i37a60n32a 56K24r51á85s30n94á 7330907867871

Asi jste už dlouho nejel žádným autem;-D Cadillac cts 2017, já mám spotřebu podle palubního počítače průměrně 7,8 l, můj zaměstnavatel 9 l. A teď mi vysvětlete ten rozdíl. podle Vás to ve stylu jízdy není :-P

0/0
26.11.2017 10:40

J95i90ř20i 11F77o82j28t 6562831410156

Styl jízdy hraje největší míru spotřeby.

0/0
26.11.2017 14:21

D72a30v36i51d 27V37i77k88t89o18r70a 9894294555637

Ne. Dostaneme do auta čip, kde bude akcelerometr a snímání akcí brzdového a plynového pedálu a na základě toho se bude vyhodnocovat, jak rychle se s tím autem rozjíždíme, jak moc prudce brzdíme, k tomu sledování spotřeby a polohy GPS a na základě toho se bude počítat daň z použití vozidla a pojistné. AXA už tyhle pokusy provádí se svou aplikací do mobilu a slibuje údajně, že klidní řidiči budou mít slevu na pojistném.

Jinak řečeno, kdo bude jezdit mimo tabulky klidných řidičů, tak bude buď osolen, nebo ho nepojistí vůbec. Jak nastavená bude ta tabulka, bude záležet pouze na uvážení pojišťoven, ne podle zdravého rozumu. Ještě rádi budete jezdit veřejnou dopravou, holoto :).

0/0
25.11.2017 20:17

B51r94a45n30o 36H67o81r98n82a22k 6934724479124

řešení mám - nestálo by nic, žádné .račky a filtry. Nic. Ale do toho nikdo nepújde - protože blablabla a hlavně, nikdo by nic nevydělal

0/0
24.11.2017 20:53







Najdete na iDNES.cz