Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Velký bruselský bratr pohlídá spotřebu. Chystají se povinné měřiče do aut

Brusel chce definitivně zabránit podvodům výrobcům automobilů s údaji o výfukových plynech: od roku 2020 má být povinná instalace měřiče spotřeby paliva u všech osobních automobilů a lehkých užitkových vozů, píše německý Spiegel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S32t83a89n20i78s63l66a57v 81N47ý92v42l98t 2624685483

Velký benzínový atmosferický motor a basta. Po generálce namotá dalších 200 tisíc.

0/0
28.11.2017 14:14

J97a37n 51B85l43a90ž34e13k 1768122753776

Naprosto nechápu ten negativní titulek. Tohle je moc chytrá iniciativa, na které nakonec v prvé řadě vydělá spotřebitel, řada řidičů to kromě toho má i tak. Naše národní protievropská hysterie je směšná. Také článek hned místo automobilistů přilákal putinovské trolly, kteří tu opět zcela nesmyslně zvrací nad EU.

+2/−1
28.11.2017 10:03

P42e28t97r 32Č64e33r49m28á49k 9578615449480

Spotřebitel na ní zcela jistě nevydělá, právě naopak ma ní v každém případě doplatí - auta budou mít spotřebu samozřejmě stále stejnou (na to nemá žádný předpis vliv), ale ceny za nadlimitní co2 pochopitelně výrobce rozpustí do ceny auta.

+1/0
28.11.2017 19:05

P45e60t40r 17K69o37z44á52k 8615587507794

Tak hlavně že papírově ony TB motory vypadají skvěle, kroutáky jak diesely, výkon skěvelý a spotřeba nízká ...

Kdo má trochu technické vzdělání tak umí počítat, že pokud chceme nějakou práci ( výkon motoru ), musíme ji nějak vytvořit, a to spálením paliva ( benzin, nafta ). Tedy pokud chci nějakou úroveň výkonu, musím k tomu spálit patřičné množství paliva. Pravda, přidáním turba se trochu lepší účinnost celého stroje, ale nejsou to zásadní čísla! Tedy čistě teoreticky tepelně účinější motor musí mít ( při stejném výkonu ) lepší spotřebu. Tak ale zcela jistě nebude počítána v desítkách procent!

+2/0
27.11.2017 16:28

P48e70t76r 75Z22e49l97e49n75k16a 8467974393927

stejně všechno zaplatí zákazník

0/0
26.11.2017 23:05

M94i16k73u41l34á79š 69K57a52l33i68n17a 1682613245

Do roku 2020 se snad ten cirkus už rozpadne :-)

+1/−2
26.11.2017 18:55

J83a57n 59D30l96o90u46h91ý 7614319120639

soufam ze zacnou u sebe a zverejni kolik co2 produkuji ty jejich audiny minimalne v 3 litru, co jim vozi zadky do parlamentu!

0/0
26.11.2017 17:02

P18a74v72e93l 65Ř12a65p90e35k 7132546639445

Už neví, co by vymysleli. Je to důkaz toho, že zastaralý masový automobilismus už není možné dále rozvíjet. Je to slepá evoluční větev v dopravě. A tím slovem "doprava" si ani nejsem jist. Auta dnes většinu času neslouží k dopravě, ale naopak k ucpání měst.

0/0
26.11.2017 12:55

P93e90t28r 53Č16e14r80m46á35k 9908585869770

To je dobře že tu zatím žádný masový automobilismus nenastal ;-) Až se někde jednou skutečně slepou kolejí stane, budeme tak mít desítky let náskok než to dorazí k nám R^

+1/0
26.11.2017 13:29

J41a11n 58D24l22o20u32h26ý 7604829780399

Mesto ucpavaji predevsim plany lidi typu stropnicky, kteri nemaji absolutne zadne vzdelani v oboru logistickych systemu a predevsim teorie propustnosti site.

+1/0
26.11.2017 17:05

P12e15t13r 69H87a80r12i95p84r13a10s28a48d 54H26a31j26i82č 8823230174877

Mě to připadá jako uplně logický krok. Tak jako se měří počet ujetých kilometrů (a je zakázané s tímto údajem manipulovat), tak regitrace průměrné spotřeby mi přijde úpně přirozená. Spíše mě překvapuje, že už to dávno není povinnou součástí. Samozřejmě ze známých důvodů. Jakou hodnotu mají pak papírové údaje, když na mě není spoleh? Zákazník pří výběru modelu si pak vybírá ne podle skutečných parametrů, ale podle toho, kdo má větší drzost víc spotřebu zkreslit. :-(

+1/0
26.11.2017 11:42

P70e63t42r 21Č89e44r40m28á42k 9188485239130

Právě to je ten problém - např. v ČR je manipulace s tachometrem zcela legální. A i ve státech kde není, nemají dodnes systém jak to podchytit, natož ty data sbírat či dokonce sdílet....

Poslední argument je poněkud lichý - reálné spotřeby budou vždy silně závislé na stylu jízdy řidiče a typu provozu danéno ks auta, může se to lišit o desítky %. Takže toto využití moźné nebude, jediný důvod je vytahání peněz z výrobců za nadlimity.

0/0
26.11.2017 12:33

A98n76t75o46n19í56n 89Š91v37i11h40n74o67s 8928117981762

Tak doufám, že toto je již konec EU. Nebo se snad necháme sledovat na každém kroku?

0/−2
26.11.2017 8:48

M98a65r32t24i43n 48K37u75č90e66r64a 8659709919782

To se vzbudili?

Vetsina aut to davno má.

0/0
25.11.2017 22:03

D34a50v27i53d 50V46i73k66t26o95r43a 9624114465327

Samozřejmě, že se k tomu státy staví pozitivně (a dám krk na to, že to jsou státy s největším podílem melounů). Vždyť ono direktivně zasahovat lidem do života je tak lákavé a tohle je cesta, jak jim zdanit jejich majetek. "Ještě vám tu svobodnou dopravu osladíme, holoto, budete jezdit tak, jak budeme chtít my a tím, čím budeme chtít my." Mám naprosto normální auta, jejichž spotřeba odpovídá specifikacím výrobce a emise s rezervou splňují limity, platné v době jejich výroby. Ta auta jsou asistentůprostá, spolehlivá, vzhledem k objemu jejich motorů úsporná a udržovaná. Nevidím důvod, aby mi brusel diktoval, co a jak mám dělat, případně vyhrožovat tím, že mě bude šikanovat za to, že využívám svá auta v souladu s návodem k jejich obsluze.

Asi začnu zvažovat občanskou neposlušnost.

+1/0
25.11.2017 20:07

J51i39ř29í 64K19o82r90t88u65s 2376479692289

Dutohlaví bruselovci... Na místo toho, aby vymýšleli jak se "vyvlíknout" z používání fosilních paliv, raději budou vymýšlet buzeraci. Evidentně jsou nesmrtelní - bo kde nic není ani smrt nebere.

0/−1
25.11.2017 17:47

P89e35t35r 65M19a60r49e26č75e56k 1573401349978

Kde se v Bruselských lebečních dutinách bere to přesvědčení? Že usilovnou buzerací evropských automobilek zachráníme svět!? To už začíná být opravdu na odstřel a nebo odchod z toho pomateného spolku. Rv

+1/0
25.11.2017 12:39

V15l28a10d84i35s39l67a24v 34B46u15r81y95š43e61k 1609252137754

usilovně buzerují automobilky všechny vlády světa s malými výjimkami, Venezuela a KLDR, odstřelem či odchodem z pomateného spolku bychom se mohli dostat do spolku ještě pomatenějšího a naše vláda by pak naše automobilky mohla buzerovat ještě mnohem víc

0/0
25.11.2017 18:56

P55e76t89r 69M76a53r50e95č16e75k 1823701339838

Dejme tomu. I když se mi nechce věřit že mimo EU se krom USA kdo zajímá o nějaké emise. Bez diskuse ovšem je že jsou nesrovnatelně větší emitenti CO2 , které by bylo třeba regulovat, než osobní automobily. Které se na globální produkci CO2 podílejí necelými 2%. Při vědomí toho se, úspora v tomto odvětví , i v řádech desítek procent z podílu jeví směšně. A vynaložené náklady na tak mizivou redukci emisí potom naprosto přehnané. Rv

+1/0
26.11.2017 11:31

O83n84d69ř64e52j 22N40o59v74á10k 9877604369649

Jen na okraj - bez COx by nebyl zivot ...

0/0
25.11.2017 8:28

J16i64n24d40ř54i64c78h 31Š25k58o33p41e84k 4425611480515

s velkým množstvím CO2 by život taky nebyl. Viz atmosféra Venuše - koncentrace CO2 na této planetě zvyšuje teplotu na více než 400 stupňů

0/0
25.11.2017 19:02

M74i81r97e21k 57G90a95j72e89r 5451956129880

Venuse je mnohem blize k Slunci nez Zeme. Proto je potreba porovnat jejji teplotu spise s Merkurem, ktery je Slunci nejbliz. Ano, na Venusi je vyssi teplota a treba olovo, pokud tam je, tak v tekutem stavu.

+1/0
25.11.2017 23:29

P80e25t27r 84H88a51r60i51p26r68a15s62a69d 21H41a20j36i96č 8963350584237

S CO2 je problém ten, že dlohodobě narušujeme koloběh CO2 v přírodě. Je to nastavené nějak a my do toho každý rok přidáme 2%. Dochází ke kumulaci CO2. Vypadá to málo, ale přiroda se s těmi dvěma procenty prostě neumí moc vyrovnat. Za 50 let je to +100%...

0/0
26.11.2017 11:47

J78a38n 52D58l72o28u67h63ý 7284819290359

Tak to nefunguje ;-) prumerna teplota zeme zavisi na hodne faktorech a ty zakladni jsou: naklon zemske osy ( ten se cyklicky meni ), sopecna aktivita, slunecni aktivita, uroven vody v atmosfere atd. Jedine co vime s jistotou je fakt, ze zeme jiz drive prodelala faze, kdy tu bylo vyrazne tepleji nez dnes a ze se tyto faze opakuji. Auta a moderni prumysl jsou na svete sotva 200 let...

0/0
26.11.2017 17:13

J76a17n 24B98l52a20ž86e10k 1588222913586

Ne že bychom to s jistotou věděli, ale jsou skutečně teorie, že na zemi již bylo tepleji než dnes. Vtip je v tom, že jde o období, kdy na zemi nežili lidé.

0/0
28.11.2017 10:06

Š87t78e63f62a63n 48F98r75i40č67a 7462888413406

Dobří hospodáři, páchači dobra a zakazovači v Bruselu odhlasují v prvním kroku zákaz produkce spalovacích motorů. Povoleno bude pouze Perpetuum mobile. Ve druhém kroku zakážou čerpací stanice.

+1/−3
25.11.2017 8:17

J77i42n83d62ř49i32c42h 43Š44k34o95p36e53k 4855471580645

Měřič spotřeby (otázkou je jak přesný) už měla auta minimálně v roce 2001

0/0
25.11.2017 7:44

D65a45v93i69d 92V63i14k10t79o82r52a 9944194695357

Ten je poměrně přesný, protože počítá v závislosti na objemu dávek paliva, vstřikovaných do motoru. Tohle si hlídá řídící jednotka motoru a přesně také určuje dávkování paliva podle mnoha parametrů (polohy plynového pedálu / škrtící klapky / dávkovače vstřikovacího čerpadla, otáček motoru, teploty motoru, informací od lambda sond ve výfuku atp.). No a pak už je to jen součet objemů jednotlivých dávek paliva za časovou jednotku a jednoduchý výpočet okamžité a průměrné spotřeby.

0/0
25.11.2017 20:12

M66i21r42e54k 25G94a71j69e25r 5531446399660

Jeste musi spravne merit ujetou vzdalenost.

0/0
25.11.2017 23:32

J36a93n 22M38a81c12h80á53č 3477696833772

"Tím by měla Evropská komise v ruce účinný prostředek, jak kontrolovat dodržování limitů CO2. "

Tím by Evropská komise měla účinný prostředek,jak kontrolovat všechny.....

+5/0
25.11.2017 6:48

P78e62t69r 48Č89e48r34m63á69k 9698415539920

Je to komické, dodnes neexistuje v EU jednotný či reálně propojený registr vozidel, dodnes neexistuje opatření které by zamezilo manipulaci s tachometrem, takže tohle je skutečně scifi všech scifi ;-)

+6/−1
25.11.2017 0:27

Š42t68ě93p74á77n 26K58o34p47ř72i84v70a 6246221165888

taky se podívej, jaké ovzduší v Číně mají EUV

0/0
24.11.2017 22:14

O81n29d51ř57e75j 46N42o12v30á35k 9147194749959

Navzdory elektromobilum, nutno dodat.

+1/0
25.11.2017 8:29

P66e62t68r 44P49e43t86r77á68s53e35k 7532407886833

S úplne stejným autem pojede jeden řidič za 6 litru a druhy za 12, takže pak přijde norma měření rychlosti, akcelerace, srdečního tepu, dostaneme čip pod kůži, stane se z nás tupě stádo ovcí, pekne pomalu a plizive!

+11/0
24.11.2017 21:51

V77á74c35l28a74v 87K49o89v94á27ř 1942351907534

Přesně to mne napadlo také. Třeba nám dají nohu do dlahy, když zjistí, že jezdíme s příliš velkou spotřebou. ;-D;-D

0/0
24.11.2017 21:53

P52e21t48r 59P51e16t32r11á78s72e72k 7122137596963

Budeme vyzváni na urad, kde nám daji merak na nohu, regulátor polohy nártu s elektronickou dlahou s proměnlivou tuhostí, abychom nesměli moc akcelerovat!

+2/0
24.11.2017 21:57

V32á31c15l53a27v 51K59o77v90á98ř 1172261717724

Když vidím ten směr vývoje naší blahodárné a všeobjímající EU, tak bych se tomu ani nedivil ;-D

+2/0
24.11.2017 22:00

D27a53v17i94d 33K26ř41i85k93a88v81a 2610768945612

Asi už jste dlouho nejel novým autem. Tu samou cestu 100 km (kus dálnice, kus město, kus okresky s vesnicema) můžu jet rychle nebo pomalu - rozdíl třeba dvacet minut, záleží na provozu. Rozdíl ve spotřebě je 4,9 l/100 km (rychle), 5,3 (pomalu). Styl jízdy už prostě tak velkou roli nehraje, určitě ne 6 litrů. Roli hraje diesel/benzín, kW/kg, turbo. Ale ne šofér. Takže když jdete koupit auto, vcelku přesně z katalogu víte, kolik bude spotřeba, bez ohledu jestli pojedete Vy nebo manželka.

Norma měření rychlosti a zbytek jsou jen takový pindy, že jo?

0/−4
24.11.2017 22:32

K54a72r84e88l 91L72a94n89g81r 2732127920428

Ma to jednu chybu mam projetou trasu Praha Ostrava tam a zpet tolikrat, ze kdyz jedu ekonom 2 az 3k otacky nesezere to moc a pokud na to slapnu a jdu pres 3k je nadrz za tu cestu v trapu a obzvlast kdyz se zapne topeni. Rozdil je nejakych 10 litru na 368 km. Takze styl jizdy hraje roli docela velkou.

+1/0
24.11.2017 22:57

M57i59r44e88k 59T37u61r29e64č16e78k 4433652460372

Myslim si, ze topeni v kabine nema vliv na spotrebu, je to vlastne odpadni teplo motoru ktere bud' chladi chladicem (obehova kapalina s ventilatorem) anebo se mala cast tohoto tepla pousti do kabiny.

0/0
24.11.2017 23:12

P26a70v65e74l 63J26e45ř35á31b36e79k 7101312634357

Topení má vliv na spotřebu, protože máte zapnutý další elektrický spotřebič a pokud navíc klimatizaci, tak je to již znát.

Ale více významnou roli než topení má skutečně styl jízdy.

+4/0
24.11.2017 23:39

P31e31t32r 97P37e43t53r92á11s48e43k 7422887656153

Rychle a pomalu jsou dost relativní pojmy, věřte, ze s novým autem muzete úplne stejne jako se starým jet ekonomicky a nebo velmi neekonomicky, proste rozdil ve spotřebě bude velmi značný, zkuste to třeba v Německu na dálnici a vyuzivejte výrazne potenciál svého vozu, o tom opravdu nema smysl diskutovat, fyzikální zákony plati spolehlive... Zbytek byl samozřejmě nadsázka, ale s absurditou zacala EU, ja v tom jen pokračoval ;-)

+2/0
24.11.2017 23:41

V55á36c35l67a72v 20K17o36v38á26ř 1212331227624

Nemáte pravdu, jezdím ve dvou srovnatelných koncernovýxh vozech s motory 1,2, přeplňovaný a 1,4 atmosféra, na stejné trase, oba mají sejný psaný výkon 63kW, 1,4 má menší točivý moment. U atmosféry jsem +- na továrních údajích, u 1,2 v turbu - je to velmi citlivé na způsob jízdy a na stejné trase je o 0,7l žíznivjejší než atmosféra v reálu a litr proti továrnímu údaji. Shrnuto - turbo je daleko víc citlivé na způsob jízdy a využívání dynamiky vozu a ve finále má vyšší spotřebu na stejné trase při stejném způsobu jízdy.

+1/0
25.11.2017 0:29

D79a36v40i65d 38K84ř57i20k66a18v92a 2720778635362

Kde je těch šest litrů rozdílu?

0/0
25.11.2017 6:22

O30n82d55ř68e26j 80N52o73v62á89k 9257234949929

Vzdyt si to zkuste .... jet s benzinobym turbomotorem ekonomicky sam a druhak nalozeny chvatat po dalnici na limitu povolene rychlosti ... uvidite, ze tech 6 litru rozdilu je realnych .... a cim slabsi motor, tim vetsi rozdily ...

0/0
25.11.2017 8:32

B81r25a19n40o 39H31o21r12n75a59k 6804574449694

5,3 pomalu. Měl jsem 20 letého sharana, dvoulitr benzín, který žral 7,3 v průměru. Nejmíň jsem se dostal na hranici 6,8. Takže po 20 letech vývoje je spotřeba 5,3 brutálně neuspokojivá

0/0
25.11.2017 19:57

M27a73r10i41a53n98a 18K43r64á63s95n80á 7360627777741

Asi jste už dlouho nejel žádným autem;-D Cadillac cts 2017, já mám spotřebu podle palubního počítače průměrně 7,8 l, můj zaměstnavatel 9 l. A teď mi vysvětlete ten rozdíl. podle Vás to ve stylu jízdy není :-P

0/0
26.11.2017 10:40

J23i71ř61i 27F84o91j82t 6412471410246

Styl jízdy hraje největší míru spotřeby.

0/0
26.11.2017 14:21

D27a16v94i87d 68V46i81k56t88o89r82a 9684944845477

Ne. Dostaneme do auta čip, kde bude akcelerometr a snímání akcí brzdového a plynového pedálu a na základě toho se bude vyhodnocovat, jak rychle se s tím autem rozjíždíme, jak moc prudce brzdíme, k tomu sledování spotřeby a polohy GPS a na základě toho se bude počítat daň z použití vozidla a pojistné. AXA už tyhle pokusy provádí se svou aplikací do mobilu a slibuje údajně, že klidní řidiči budou mít slevu na pojistném.

Jinak řečeno, kdo bude jezdit mimo tabulky klidných řidičů, tak bude buď osolen, nebo ho nepojistí vůbec. Jak nastavená bude ta tabulka, bude záležet pouze na uvážení pojišťoven, ne podle zdravého rozumu. Ještě rádi budete jezdit veřejnou dopravou, holoto :).

0/0
25.11.2017 20:17

B59r54a44n58o 93H58o34r10n46a19k 6944274849344

řešení mám - nestálo by nic, žádné .račky a filtry. Nic. Ale do toho nikdo nepújde - protože blablabla a hlavně, nikdo by nic nevydělal

0/0
24.11.2017 20:53







Najdete na iDNES.cz