Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ojetý Ford C-Max je dobrá volba, vyhněte se dieselu

Vozy první generace Fordu C-Max se dnes prodávají i za ceny pod 50 tisíc korun. Za málo peněz tak můžete mít poměrně hodně muziky. Ale chce to dobře vybrat motorizaci, jinak vám zbude pouze díra v kapse.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L81a17d35i90s85l39a81v 35B82e83r92o88u89n11s35k31ý 1577622243626

"Ta se montovala o výkonech 88, 90 a 92 kW a nutno říci, že kromě dobrého výkonu potěší i nečekaně úsporným provozem" to jsou řeči z AAA? S 92kw jsme za ty leta ještě nepadli pod 8/100 dlouhodobě spíš kolem 9/100 a více - i mondeo 2.0 107kw mi bralo méně. Kdo jezdí pod 7 tak lže nebo je to vyhazovač kvaltu + za levné díly /vyjma modulu el.ruční brzdy/, rozvod řetězem - nevhodnost na LPG

0/0
12.1.2018 8:27

O94n96d26ř73e73j 13B86u57r18e35š 5520344223649

Pánové co říkáte na tuto alternativu: http://www.auto.cz/test-mazda-5-1-6-mz-cd-gta-petka-s-hvezdickou-58382

Ten zadek je opravdu příšernej:-P jinak by to celkem šlo.

0/0
30.11.2017 10:59

M91a92r23t92i45n 35V15o21j15á69č48e44k 9573227861506

sežeňte to s atmosférou 1,8 nebo 2l R^

+1/0
30.11.2017 15:47

P80e36t12r 23N89a28v22r38á74t21i65l 4774489345741

Mazdy trpí na korozi karoserie, a bohužel hodně ....��

+1/0
1.12.2017 18:19

J66a45n 65D88l69o38u63h48ý 7314279690919

Je vtipne jak maji vsechny fordy z te doby stejne zakladni zavady: napriklad koroze, elektroinstalace, klima. Pokud jde o korozi prahu, muze si za to ford sam: nedaval k tomu zasterky a nove staly 2000kc !!! Ja si je koupil ale 90% ceskych fordu z te doby je nema.

0/0
30.11.2017 8:17

A14l67e14š 64K51r10a94t48o12c53h84v61í77l 7122949804174

To je sice hezké, ale naprostá většina "uživatelů" se takto k autu nechová. Někteří jsou rádi, že ví, že je v autě vůbec něco jako olej a to je pak na pořádný průser zaděláno. Také znám pár lidí s 1.6 TDCi, kteří mají najeto přes 200tkm a absolutně žádný problém, ale pak se stačí podívat např. na Focus fórum a člověk se diví, co všechno se lze na tomto motoru po...kazit. Věřím, že při dobré údržbě tento motor najezdí spousty kilometrů. Ale třeba konkrétně ta 3,5l olejová náplň je pro motor málo a pro naftové auto obzvlášť, to nepochopím nad čím vývoj přemýšlel.

0/0
29.11.2017 20:01

J37a30n 23M68r89á75z30e60k 1206969475

Všiml jsem si v inzerátech že některé 1.6 HDI (TDCI) už mají i přiznaných 350tis. km

Je to holt jeden z nejrozšířenějších naftových motorů ve spoustě značkách aut, takže spokojené a nespokojené majitele není problém najít. A většinou se teda ozívají jen ti, kteří mají problémy..;-)

0/0
29.11.2017 23:31

J74a67n 11U51l45m 7690529616232

Férovější by bylo: Vyhněte se všem Fordům!

+1/−10
29.11.2017 16:04

M95a34r79t28i43n 21V13o17j60á60č53e50k 9193197981596

to bych netvrdil tedy pokud nemáte na mysli auta před rokem 2004 kdy TDCi prošlo faceliftem a od tý doby mají solidní nájezdy pouze se standardní údržbou

+1/−1
29.11.2017 16:08

J40a82n 50D81l19o29u27h50ý 7424869240139

Mam 2008 koupeny jako novy a rekl bych ze je tezce podprumerny oproti opelu 2003 koupeny jako novy. Obe auta do dneska vlastnim a ford je dira na penezenku. Zavady nejsou vazne ale stoji to vzdy raketu. Opel v podstate jenom jezdi... do dneska

0/0
30.11.2017 8:25

M38a70r89t49i91n 23V34o88j88á71č42e19k 9573127461856

jaká motorizace?

0/0
30.11.2017 15:45

M30a27r90t42i46n 20H22o78c72h24m24a60n 7103917774253

A důvod?

+3/0
29.11.2017 16:08

J92i57ř27í 59N21e48u28m58e66i27s57t61e91r 2472855183921

Říkal to Pepa.

+6/−1
29.11.2017 18:14

J40a50n 38U81l26m 7130949346782

je to taková naleštěná bída

+1/−2
29.11.2017 19:41

M37a23r50e20k 73H38r70u50b40y 6427192881688

kvalitni nazor...z minuleho stoleti;-):-P

+6/0
29.11.2017 16:10

M70a15r51t23i86n 53N94e30b20e31s76k73ý 7916980477742

Kolik Fordů jste už v životě viděl, potažmo vlastnil, že máte takové profesionální znalosti, pane kolego?

+3/0
29.11.2017 18:26

J64a74n 10U56l26m 7230499316522

měl jsem 2 Mondea, 1 Escorta a 2 Fiesty - vše jen krátce, vůbec mě to nenadchlo

+1/0
29.11.2017 19:42

V75l47a87d63i76s45l77a60v 31N60o68h21e20j60l 7818467348421

a co mate ted?

0/0
29.11.2017 21:39

J91a39n 88U96l64m 7780509916662

Japonce + MB

0/0
30.11.2017 9:08

S53t24a67n24i88s38l73a64v 10M28a81r32e66š 7102374234479

Fšechny na F - Fiat, Ford a fšechny francouzský ;-D

+3/−1
29.11.2017 18:31

J26a23n 94U63l89m 7950449756242

mimo toho italskýho s tím napřímeným koněm!

0/0
29.11.2017 19:40

J88a59n 45M58r89á98z96e93k 1846929765

A zapomenul jste na fauvé ;-D

0/0
29.11.2017 23:17

L46a11d96i31s31l17a81v 33B23e19r17o31u96n36s64k12ý 1757532583596

To by jste se divil co se nám ve firmě nejvíce sype za značky a to jsou všechno funglovky s 1 řidičem a do 100 tis km.

0/0
12.1.2018 8:34

V77l27a54d61i58s75l50a81v 33N41o67h12e42j38l 7548487768931

ale prd, mel sem mondeo 98, 04, 07 a za ty penize nejvic muziky, vyhrivany predni okno je dost navykovy ... bez nejakych zvlastnich problemu, klasicka udrzba a podvozek luxusni!! na to se maloco chyta v dany kategorii. stale mam jeste Mustanga, mel sem Kacko pro zenu a ted lita ve Streetka a pecka, na Fordy nedam dopustit, plive na ne akorat ten kdo si koupi drazsi konkurenci a je mu lito vyhozenejch penez, tak to musi poplivat aspon ;-)

+2/0
29.11.2017 21:37

J66a68n 73D36l93o89u74h50ý 7384379920719

Vyhrivany sklo mam taky, ma jednu vadu - praska to, uz mam na aute 3ti :-D

+1/0
30.11.2017 8:19

M42a90r18t49i28n 85V32o78j76á69č58e15k 9823407851746

co vám na tom praská8-o8-o

0/0
30.11.2017 15:44

L62a93d92i36s57l37a76v 64B92e19r53o27u67n68s10k98ý 1537952473946

Na to trpí všechna vyhřívaná v současnosti ještě více než na těch starých autech. Stačí ťupka od kamínku a první mráz a ohřev a je z toho pavouk - během zimy děláme na nových volvech tak 3x okno za zimu, Multivan to samé.

0/0
12.1.2018 8:32

J69a51n 29D15l30o89u70h86ý 7914149770879

Ford funguje bezchybne prvnich 5 let. A pak se zacne sypat, bohuzel se sypou zbytecnosti jako prvni: el zamek kufru, central, klima. Nejsou to zavazne opravy ale protoze to je ford stoji to mnohdy az dvojnasobek nez ta sama zavada treba u opelu ;-) (vlastni zkusenost)

0/0
30.11.2017 8:22

M16a44r63t62i73n 98H78o16c43h80m72a63n 7913237344583

Mám C-maxe 2.0TDCi r.v. 2008. Momentálně najeto 292 000 koupený s doloženým původem (cca 140 000 km). Kromě výměny AGR ventilu a hadiček k DPF a upgrade softwaru řídící jednotky motoru jsou všechny komponenty originál. Údržba pouze běžný servis u mého automechanika.Olej měním podle doporučení po 15 000 km, právě kvůli turbu. Jinak naprosto spolehlivé auto ve kterém je radost se svézt.

+2/0
29.11.2017 14:22

J12o89s15e83f 85V89o37s66i34c51k16y 4513167856923

Vymena oleje v clanku po 30 000 km. To se mi zda take neunosne. Ja totiz do ojetych aut jiz nedavam syntheticky, ale laciny, mineralni. Maji lepsi pomer cena - vykon.

0/−1
29.11.2017 14:56

M16a27r49t49i78n 61V65o45j90á31č48e26k 9623177471426

mě v auto in doporučují po 20000 ,ale jezdím spíš po 15-17tis jak to vyjde

+1/0
29.11.2017 15:59

M66a96r56t62i42n 12V87o82j32á57č73e34k 9163737361986

mám mondeo Ghia se stejným motorem nájezd přes 260000 a co odešlo tak setrvačník spolu s tím se poladila spojka a jinak nic ..jen jsem si zvykl dávat trochu aditiva v zimě a kvalitní naftu a to auto jede R^ známý má firmu na servis VZV a a má smaxy s nájezdem přes 300 a taky nic...ale je to tím ,že ty motory prošly faceliftem v roce 2004 a od té doby nesmrtelný

0/0
29.11.2017 15:57

M90a73r85t69i85n 95V84o18j33á37č48e47k 9933677871496

jen k těm smaxum ty auta docela tahají zátěž ale na servisu si zakládá

0/0
29.11.2017 16:05

M70a44r67t19i49n 88V45o52j83á47č61e94k 9383177701666

a co vychválím je přístup u předního světla k žárovce při výměněR^

0/0
29.11.2017 16:13
Foto

L24u74k89á63š 26F73a55t95r 2200608768333

1.6 TDCi není důvod se vyhýbat. Mám zkušenosti s tímto motorem a stačí pár zásad: měnit olej max po 20tis km, při výměně nechat vykapat sedliny ze dna olejové vany - nejlépe vypláchnou 0,5 litrem oleje, aby se nezaneslo sítko k turbu, netankovat špatnou naftu, za studena tomu nedávat za uši a při větší zátěži - typicky dálnice - nechat chvilku klapat naprázdno, aby se vychladilo turbo.

Když tohle dodržíte, motor hravě vydrží 300tis km.

+4/0
29.11.2017 11:09

R78o59b44e83r62t 15K46o65c12i91á40n 5809337966337

To jste asi měl štěstí na kus, ono to všobecné hodnocení motorů je založené na zkušenosti majitelů napříč celým světem, ne jednoho konkrétního, takže asi vymyšlené nebude:-)

0/−1
29.11.2017 11:35
Foto

L43u22k46á56š 37F97a40t76r 2370538238593

Neměl, je to fakt. V rodinně máme 307SW najeto 250tis, 207SW 205tis km, 2x 5008 jedna má pár km, je nová, druhá cca 180tis km, novou grand C4 ... všechny motory jsou 1.6HDi. Je to výpis aut od roku cca 2010 co jsme měli/máme v rodině. Nebudu tvrdit, že ta auta byla 100% bez problému, řešila se hadice k turbu, nebo kapající vana, ale žádný vydřený turba, žádný podfouknutý vstřiky, prostě nic fatálního.

+2/0
29.11.2017 11:57

J17a28n 93M62r53á77z84e74k 1596689125

Pozor, ten motor opravdu zas tak špatný není. Pouze požaduje pravidelně měnit olej a filtr. Jinak vpodstatě žádnou extra výrobní vadu nemá.

Argument typu " ten motor nebrat protože trpí na úniky oleje" je podivný. " Jo, kdyby to byly litry oleje a bylo potřeba dolévat olej mezi intervaly výměny tak neřeknu. Nebo snad u většiny motorů nikdy ani slza oleje u motoru není? A dále, že může odejít turbo nebo EGR ventil? Ano, ale platí to stejně tak i pro ostatní motory. A jsou motory, které mnohem více trpí na turbo, váhy vzduchu, vstřikovače, dvouhmotnové setrvačníky, atd.

0/0
29.11.2017 13:15
Foto

P59a54v54e64l 29K57a71l96u32s 6444496586712

Ty motory trpí na úniky oleje jen v případě, že je motor týrán studený a případně je vypnutý po dlouhé rychlé jízdě. Ale to je pochopitelné u všech motorů. Můj motor po 200000 km byl úplně suchý.

0/0
29.11.2017 17:55

V76l48a40d76i50m60í13r 17Z34a61u33š16k94a 5731462287793

U nového auta ne, ale u ojetiny je třeba na tu 1,6TDCi být víc opatrný, protože nevíte, jakou péči mu předchozí majitel dal a právě 1,6 TDCi/HDi je na nedobrou péči citlivější než 1,8 či 2,0 TDCi.

To, že Vy jste problém neměl, nejspíše znamená, že údržbu motoru nezanedbáváte- palivem počínaje a pečlivou výměnou oleje konče.

+1/0
29.11.2017 14:38

T28o47m67á61š 77D54o77m53i85n21i18k 7945505614845

Většina prvomajitelů takového C-Maxu to nikdy nedělala a motor už 200 najeto má. Podle toho bude vypadat.

0/0
29.11.2017 15:16
Foto

P82a54v13e80l 11K46a44l82u28s 6504566466292

Sítka byla jen v prvních letech výroby, doporučovalo se sítko vytáhnout. Pozdější motory měly už širší přívodní trubku k turbu a bez sítka. Moje zkušenosti s 1.6 HDi jsou jen ty nejlepší.

0/0
29.11.2017 17:58

O13n95d51ř76e33j 84B26u68r40e33š 5190854613329

Teď ještě od kterého roku výroby. Bude se to asi lišit i co se značky a modelu týče...

0/0
30.11.2017 10:04
Foto

P72a16v26e95l 26K66a81l53u20s 6894916246982

Nevím jak u Forda, ale PSA v roce 2008 mělo novou trubku.

0/0
30.11.2017 21:34

J26a11n 32D78l59o13u30h16ý 7664189210529

Jenze vetsina lidi pouze "jezdi" a podle toho ty ojety disely vypadaj. Benzinak bez primovstriku vetsinou snese jakekoliv zachazeni a opravy stojej polovicu. I s benzinem konkretne Duratec od Fordu se ta jezdit hrave pod 6 litru na 100km. Zalezi pak jek je k tomu zprevodovana prevodovka ( jake to toci otacky pri 90/130 km/h )

0/0
30.11.2017 8:11

O72n38d98ř66e84j 72B56u91r60e81š 5600554433409

Abych řekl pravdu o koupi C-Maxe uvažuji;-);-D Mám ale víc favoritů a z nich mi kvůli najezdu cca 10 000km/rok vychází zkrátka nejlíp Verso 1,8

Dole jsem o C-Maxu psal jako o plečce proto abych zkusil jestli se tu najde nějaký ortodoxní zastánce a jeho kvality obhájí;-)

Je tu někdo kdo by měl zkušenost se zážehovými motory Ford 1,6 1,8 2,0 co jsem pročítal tak jsou dost žíznivý ...

0/0
29.11.2017 10:59

P50e12t45r 23S96t66e42j92s12k69a23l 3329858174126

Jo ve Fucusu 1.6i jesm jezdi za 5,8-6,0 15tisic rocne 6 let vetsinou okresky. Ale znam lidi, co maji i 7,5 nebo 8. Jako u kazdeho motoru zalezi od hmotnosti cihly na plynu.

0/0
29.11.2017 11:07

O49n28d13ř68e89j 65B64u71r96e54š 5160944153649

Podobnou spotřebu jsem míval na svém starém autě(1,5). Ovšem jízda ve čtyřech s bagáží byla utrpením. Jen kvůli tomu bych šel do nafty.

0/0
29.11.2017 12:14

J24a59r33o15s52l78a41v 13L43e80b62e96d32a 3156819557200

FoFo II 1.6 atmo, kombík, dlouhodobě průměr 6.4 l/100 km, převážně nižžší kategorie silnic, benzín jen od Tank-Ono. Od května do září prakticky nejedu bez klimatizace, v zimě si rád zařádím na neudržované silnici.

Předtím FoFo I, kombík, spotřeba 6.7, ale bůhví kolik měl opravdu najeto, žralo to olej (0.2 l /1000).

Tenhle motor považuju za obzvlášť vydařený (omezovač je na 6500 rpm), podvozek naprosto skvělý. Není to kvůli spotřebě dobré na dálnicích nad 120 km/h tacho, na pětku točí ideálních 3250 při 113 GPS.

0/0
29.11.2017 11:50

O85n60d27ř87e81j 45B88u97r59e61š 5430934253179

motor 1,6 Duratec-Ti-VCT hádám?

0/0
29.11.2017 12:21



Najdete na iDNES.cz