Diskuse k článku

Přesně před čtvrt stoletím představil Ford světu přelomové Mondeo

Nástupce veleúspěšného modelu Sierra představil Ford na den přesně před 25 lety, bylo to 23. listopadu 1992. Mondeo se stalo jedním z nejúspěšnějších modelů na evropských trzích. Dnes je v prodeji jeho čtvrtá generace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T39o75m94á56š 95V46a52l94d49e39r 7243120319

Mondeo MK.II bylo velice dobré obyčejné auto. Rozměry akorát na jakoukoliv jízdu, parkování (až na rejd) 1,8 zabrala až od 2600 ot, jezdila úsporně. ST rvalo asfalt od začátku, na palivo žrout. Každý si mohl vybrat. Už 3 - 4 roky se loučím se svým Mondeem MK.II a opět jej tlačím přes technickou. Takže až neprojde, půjde do šrotu. Ale skvělé auto na horské silnice. Náklady skoro nulové za opravy. Servis velice levný. A i když mám nový vůz, rád vždy sednu za volant Mondea, zajedu k Sázavě a pár zatáček si dám před Štenberkem. Co takhle zkusit bestii 2,5 V6 bi turbo a 4x4? Poznáte jaké vozy se v pohonu promítly? (díly samozřejmě Ford) ;-)

0/0
30.11.2017 13:20

T40o48m68á40š 56Z42e42m30a80n 3795748874725

Měli jsme kombíka první generace, dovnitř se vešla plachetnice třídy Optimist (no dobře, kus čouhal z kufru ven) :-D

2.0 16V, 100 kW.

Oproti Felicii to byl neskutečný posun do vesmíru.

Nicméně to bylo přesně to auto kvůli kterému začaly vznikat SUV - s Feldou, formanem a obdobnými auty šlo ještě vjet na louku nebo polní cestu. S Mondeem už to nešlo, to byl dálniční speciál..

0/0
26.11.2017 18:34

T81o82m28á41š 83V78a98l78d14e71r 7643620239

Jj je nízké.

0/0
30.11.2017 10:45

F84r10a60n47t37i48s76e19k 20P58o66p71l98u35h10a41r 5582940301678

auto krasny, pohodlny, ale neuveritelne poruchovy..

0/0
25.11.2017 13:33

Z32d63e68n75ě18k 54M44o12r52á36v75e14k 5767438568413

Jezdím Mondeama 16 let, poruchovost rozhodně nemůžu potvrdit.

+2/0
26.11.2017 21:35

F69r42a52n35t21i63s71e34k 61P68o83p53l98u46h55a75r 5442940891318

A mel jsi mk3 v nafte????

0/0
27.11.2017 14:56

Z41d83e38n81ě14k 73M66o83r81á62v93e64k 5777688718253

Mám už 10 let Mk3 v benzínu. TDCI z prvních let výroby měly potíže, ale za to nemohl Ford, ale výrobce čerpadel a vstřikovačů Delphi v kombinaci s šizenou českou naftou. To je známá věc, po faceliftu se to výrazně zlepšilo, pak už nebyly o nic horší, než ostatní commonraily z té doby. Ale i tak znám lidi, co s tím jezdí bez problémů.

Jo, takže TDCI z prvních let výroby byly problém, ale jinak Mondeo rozhodně poruchové není.

+1/0
27.11.2017 15:14

F52r93a56n68t91i44s24e48k 70P90o13p15l80u10h69a81r 5532350101848

to teda je. z myho okoli na to nadava kazdej. ja sam jsem po dobu 7 let, co jsem ho mel, vymenil snad cely auto ( a to mam 2004 po faceliftu):

3 zamky, 2x starter, spojku, oba termostaty, vahu vzduchu, senzor tlaku saciho potrubi, cidlo vacky, cidlo klikovky, servo, vodni pumpu, predni i zadni ramena, zhavicky, xenonovy zarovky, egr, parkovaci cidlo, reprak. a to jeste mi obcas naskocila obrazovka i navigace a obcas ne...

prijde mi, ze original ford dily jsou oproti ostatnim znackam pekny ksunty..

ted mam toyotu a mam klid. neuveritelnej rozdil!

0/0
27.11.2017 21:56

Z13d70e31n46ě96k 86M52o98r73á28v74e40k 5747398338493

Jo, takže u Toyoty vyměňovat spotřební materiál nebudete? Mám na mysli spojku, žhavičky, díly podvozku nebo xenonové výbojky? Nebo si snad myslíte, že xenony jsou nafurt?

No a ty další věci - dost čidel, mám dojem, že problém bude spíš v servisu. Já jsem taky jednou zkoumal, proč mi motor cuká, zkoušeli jsme toho dost, ale nakonec to byla cívka. Jestli servis není schopen poznat, v čem je problém, tak mění hromadu věcí a nakonec ji najde, ale ty předchozí byly většinou dobré a měnit se nemuusely.

Takže jo, Toyota, užijte si, asi poslouží dobře. Ale zábava za volantem jsko v Mondeu to asi nebude. Ale jsou lidi, kterým to nevadí.

A myslíte si, že TSI od VW jsou menší průser než TDCI od Fordu? Já teda ne.

+2/0
28.11.2017 11:18

F47r31a38n95t68i89s20e22k 70P60o13p80l91u22h21a52r 5672850211818

jaka civka presne?

ok, neco z toho, co jsem vyjmenoval je spotrebni vec, ale spojka proste mohla vydrzet dyl. to samy ramena. jinak, ve fordu jsou fakt nepoucitelni, neb do tech novych se opet davaji vstiky delphi..

0/0
28.11.2017 23:32

Z71d20e70n14ě91k 25M73o52r25á72v40e50k 5757298438313

Na benzínu zapalovací.

Moje spojka vydržela do 260 tisíc km. Ale benzín ji zatěžuje míň.

Nové TDCI jsou HDI od PSA. Takže ve Fordu sáhli po osvědčeném a nemá smysl na tom něco měnit.

+1/0
28.11.2017 23:35

T95o13m26á23š 59V18a75l45d83e70r 7163610169

Měním spojku po 250000 km a mé sportovní jízdy. Kdy využívám jízdních vlastností a nemusím v zatáčkách přejíždět plné čáry jak to dělají řidiči Audi, BMW a Škodovek přede mnou když je dojíždím.:-) Jojo už je to veterán a jezdím už jen zřídka. Toyota je dobrý kompromis.

0/0
30.11.2017 10:56

M32a71r88t28i51n 76V37o59j33á14č53e25k 9673957971306

tak to asi děláte něco špatně mám najeto s faceliftem 2004 přes 270000 a a jediný co jsem měnil byl setrvák a u toho se udělala i spojka jinak nic ,pochopitelně to auto má ještě servisní knížku ,ale co mám vychytaný tak aditiva do nafty (stačí v zimě ) hlavně ho nemordovat za studena a tankovat solidní naftu

0/0
30.11.2017 17:19

T62o15m72á78š 89V55a63l69d96e32r 7633430359

Tady je článek o MkI a MkII. Mk III je úplně jiné auto se stejným názvem. Něco jako Vaše tchýně a manželka. Obě měly také jednu dobu jedno příjmení, ale určitě nejsou stejné.;-)

0/0
30.11.2017 10:51

T30o31m19á22š 45V92a10l50d31e34r 7513150709

To jste se asi nestaral o auto. Za celou dobu Mondeu dávám jen běžnou údržbu a opravdu nic jiného. Zatím nejlevnější auto na provoz.

0/0
30.11.2017 10:48

O71n98d71r96e90j 21P77a24t30e64k 5420810269751

Vlastnil jsem kombajny Mk II i Mk. III v plné palbě a byly to nekuteční držáci a neskutečné lodě. Do Mk. II jsme navíc přesedlali z dodělávacího Favoritu, takže jsme si připadali jak na palubě kosmické lodi. A hlavně, auto po otočením klíčkem ihned nastartovalo! Vyhřívaná přední skla, žádné ranní škrábání v zimě... Skvělá auta.

Jinak výměna žárovek jak tu někdo zmiňuje u Mondea mk. III, prostě luxus! Člověk sundal mřížku chladiče, vycvakl dva kovoé klínky a lampu i poslepu celou vyndal.

Teď mám Pežouta a výměna žárovek je naprostá vražda. Kdo nemá ruku dítěte a prsty dlouhé pod 20 cm... nemá šanci se tam vůbec dostat a ta pérosvorka co drží žárovku... to mohli vymyslet jen tvůrci gilotiny...

+4/−1
24.11.2017 21:02

T17o29m30á29š 23Z92e33m13a81n 3435138324135

Jo, to vlnkované přední sklo si taky pamatuji.

A ani v roce 2017 to není standardem.:-/

+2/0
26.11.2017 18:35

M96a79r40t79i30n 72N28e82b64e96s98k40ý 7516650217102

Vyhřívání skla vlákénky ve skle dělá Pilkington a tudíž je jen na vozech se skly Pilkington v prvovýrobě (Ford, Volvo).

0/0
29.11.2017 18:42

M65a75r39t29i26n 92N31e10b15e38s21k46ý 7686260387932

Žárovky u MK III byly skutečně luxus, jednoduchá demontáž bez nářadí a umazání.

U MK II hůře, ale šlo to.

MK I děs a hrůza.

MK IV vyndat světlomet = ježek v kleci, pak to jde, jen zas ježka do klece.

0/0
29.11.2017 18:40

T67o18m79á44š 88L84u22d19v96í92k 1520327314872

Ne děkuji raději Felicii. Česká republika rok 2001.

+2/−6
24.11.2017 19:00

Z71d37e22n12ě26k 66M72o13r85á14v57e40k 5737918608803

Jo, tak před takovou volbou jsem stál - novou Felicii nebo ojeté Mondeo. Mondeo vyhrálo a nikdy jsem nelitoval. A to jsem s Feliciema dost najezdil na služebních cestách, tak jsem mohl srovnávat.

+2/0
26.11.2017 21:32

T23o47m67á14š 72L42u84d75v20í79k 1630307314332

Samozřejmě myšleno jako ironie.

0/0
27.11.2017 0:18
Foto

R50o98m78a27n 66K83o33z65e10l 4707316643314

Jo Mondeo po faceliftu se mi vždy velice líbilo, ta příď se fakt povedla....na rozdíl od Scorpia, které se líbilo málokomu. Jen motor 1,8 TD byl považován za obstarožní a nepovedený a mnoho konstruktérů nepochopilo, jak Ford mohl tento motor do tak povedeného auta dát, v době kdy konkurence už měla Common-raily nebo kdy už dávno byly legendární TDI od VW.

+1/0
24.11.2017 18:47

O75n85d58ř20e30j 57F25r78a14n63c 4269241388

Common-rail měly v té době jen Fiat v Cromě a pár Mercedesů.

+1/0
24.11.2017 19:27

M51a46r91t45i13n 52H80a62r62t58i61g 9569344762566

Croma neměla CR, ale TDi. První CR měla až AR156 v roce 97.

+2/0
26.11.2017 9:38

O57d47s96t82r17a20n19ě89n61ý 68U43ž71i16v53a45t45e62l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
25.11.2017 11:27

A12n37t42o86n73i63n 66C77h83a68l22o37u96p63k94a 8808676319660

Mondeo man... Dal tolik za barak, ze mu nezbylo na poradne auto

+1/0
24.11.2017 16:27

O65n42d17ř28e42j 55F39r75a69n80c 4749181278

Mě ta fotka spíš připomíná nějakého prodejce finančních produktů. Ti obvykle lezou v obleku z 25 let starých krámů ;-D

0/0
24.11.2017 17:32

J23i98ř53í 96K43o68c82u82r40e15k 6335514955618

Což by bylo v roce 1992 docela zajímavé - sehnat 25 roků staré Mondeo.

Jo, aha, pán neumí uvažovat v čase. Tak to pardon. A co bacička, ještě chodí do školy?

+5/0
25.11.2017 0:03

R64o14b47e90r47t 32H78e78l29e94m19b10a40i 9444863964969

Ford Mondeo první generace po faceliftu som mal 13 rokov a bolo to super auto, neviem, ci take este budem niekedy mat... R^

+2/0
24.11.2017 16:01

T19o59m94á24š 96V20a96l46d97e47r 7823350369

Nebudete. Taková už se nevyrábí a vyrábět nebudou. Akorát dlouhé, dost široké a přijatelně nízké. škála motorů od 72 do 152kW. diesely nepočítám.

0/0
30.11.2017 11:00

M82a76r45t93i74n 70N31e88b36e85s47k43ý 7786570877432

První generace Mondea měla problém se světly.

Chtěli čiré sklo, ale nebyla dotažena konstrukce parabol, takže se to dost nešťastně vyřešilo plastovými vložkami, lámajícími světlo, které UV zářením žloutly.

Světlomety byly původně vcelku a na díly se dodávaly na půlky, kde se původní sestava rozřízla a jednotlivé půlky se nýtovaly k sobě přes plechové spojovací plechy.

Navíc šrouby světel byly pod předním nárazníkem, který se dost obtížně demontoval, kvůli špatně přístupným šroubům. Šlo to většinou T klíčem s kloubkem a nic moc.

Vložky do světel se daly objednat zvlášť, ale jak jsem psal, práce nic moc a časem zase zežloutly. Výměna žárovek byl problém, zejména té dálkové s dlouhým plastovým držákem.

Vše se vyřešilo Mondeem II s lomem světla v parabolách, hezčím tvarem a slušnou přístupností jak na celkovou výměnu, tak na výměnu žárovek.

Pro mne bylo Mondeo II (1997-2000) nejhezčím Mondeem a již nezatížené dětskými chorobami předchůdce.

+1/0
24.11.2017 15:00

M37i48l94a43n 18H24a90v10í47ř 4669934495

tady se o něm mluví pomalu jako o veteránu a já s ním jezdím dodnes.

Ve verzi ST200 Limited edition mě to auto pořád baví, tolik toho nenajezdím, takže spotřeba 12l/100km mě netrápí. Motor+podvozek+interiér bez námitek (ikdyž interiér už trochu vrže) ale ta antikorozní úprava karoserie je děs.

Tenkrát když byl drahej benzín (40kč+) tak jsem ho kupoval za krásných 100k (9let starý auto, 110k najeto, serviska), protože nikdo nic žravýho nechtěl.

Dnes už bych rád vyměnil za něco novějšího, ale pořád marně hledám něco aspoň trochu podobnýho (výbava,výkon,prostor) za podobný peníze nebo i lehce víc (do 150k). Pořád si pohrávám s myšlenkou dát ho pořádně do kupy, zakonzervovat někde v garáži a za 20 let až lidi nebudou vědět co je 2,5 V6 ho prodat za miliardy;-D

+9/0
24.11.2017 13:55

L53u48m83í95r 53V91i21t42h63a 2467687266742

To ale vůbec není špatný nápad. Já mám podobnou myšlenku, kterou mi kdysi vnukl jeden kolega. Ten, když se mu narodila vnučka, koupil tisícovku embéčko, postavil ho do garáže na rampu, garáž zazdil, nechal je dveře pro údržbu s tím, že až vnučka dosáhne plnoletosti, tak jí ho dá. Už má tři vnoučata, tři tisícovky a tř zazděný garáže :-) Já se k tomu ještě nedostal :-) Ostatně ještě nemám vnoučata :-)

+2/0
24.11.2017 14:25

T17o81m73á57š 80V28a62l19d13e69r 7983860919

Bohužel sehnat ST200 s dobrým motorem už není samozřejmostí. Chci ji opět a zatím nic normálního.

0/0
30.11.2017 13:02

J28a68n 84K45o55n17v76a80l45i87n11k51a 5880851451555

Doporučuji auto podržet. Buď na youngtimer (o čemž se v případě této verze dá uvažovat), nebo ho dát do kupy jezdit s ním. Srovnatelné ani lepší auto za tyhle peníze nelze koupit.

+3/0
24.11.2017 14:27

O78d90s78t78r67a10n42ě26n52ý 66U48ž41i40v50a77t83e18l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
25.11.2017 11:29

T61o73m52á56š 28V89a61l48d92e71r 7923720169

Sehnat se dají, ale stojí majlant. Mlhovka např 7500 origoš, druhovýroba na Jaguár 3600. Jinak celý auto v pohodě akorát motor je cosworth.

0/0
30.11.2017 12:50

J90i41ř26í 63J33i78n30d18r33a 8279365680926

Náhradou jen některý starsi BMW rady 5. Je to ale vše drahy servis, když ma hodně najeto. A nebo Oktavku RS první generace, 1,8 20v turbo byl bezva, ale sestivalec to není. A pak Superb II. 3,6V6.

0/0
25.11.2017 15:59

O88d68s45t50r93a20n26ě42n36ý 22U92ž97i60v10a26t40e74l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
25.11.2017 16:30

L38u48m53í45r 74V16i24t75h27a 2977637986382

Měl jsem escorta s 1,8 TD, komůrkáč s turbem bez mezichladiče, a dodnes na něj nedám dopustit. Nikdy mě nenechal ve štychu, jelo to dobře, táhlo to krásně odspodu a žralo to 6,5 litru. Jezdili jsme v tom po celé republice se smečkou kníračů na závody, nikdy nebyl problém. Až na ty studené starty. Před každou zimou to chtělo nové svíčky.

V práci jsme měli v té době escorta s boudou, kde byl stejný motor bez turba, a escorta kombíka, tentýž motor, ale s turbem a mezichladičem. Je fakt, že ten 90 koňový motor jel o něco líp, ale zas takový rozdíl to nebyl. Ta atmosféra, to byl takovej medvěd bručoun. Nikam mepospíchal, ale odtahal toho mraky. Jen musel parkovat vysoko na Botičem, aby se prochladlý ráno stihl na břehu potoka rozkuckat... Přes Focuse 1,8 TDDi jsme přešli k Mondeu 1,8 TDCi, a pořád spokojenost.

+1/0
24.11.2017 13:29

J55a26n 87U35l11m 7910129516762

Tomu faceliftu praskali přední nárazníky jakým si pnutím, zhruba v polovině mezi světlem a osou auta

0/0
24.11.2017 10:41

P82a55v72e64l 29O33t65i71s78k 2136771577

Já jezdím ve fordech nějakých 25 let, escort, tranzit, mondeo, focus a ted mám zase mondeo a nikdy jsem neměl problém, že bych někam nedojel , jak tady někteří píšou to obehrané pořekadlo o fordu. První mondeo jsem měl r.v. tuším 96 nebo 98. Bylo 1,8 benzín a na tehdejší dobu krásné auto a super svezení. Dnes mám předposlední model mondea r.v.2011 2.0 TDci najeto přes 160 000 a opět super bez problému, takže až to budu měnit , tak o jiné značce vůbec neuvažuji.:-)

+2/0
24.11.2017 9:39

J88a86n 24D56l23o62u30h73ý 7764219620439

Me ford presvedcil o opaku: mondeo po faceliftu najelo bez problemu 450 000km ale fusion z roku 2008 selhal motor (auto - nepojizdne) hned v 90 000km. Mondeo mk2 (to hranate) 1.9TDCi motor selhal ve 220 000km !!!

0/0
24.11.2017 11:58

Z97d66e76n19ě35k 97M34o37r32á61v64e96k 5727208858903

Hranaté Mondeo bylo Mk3 (což byla 2. generace) a motor 1.9 TDCi nikdy neexistoval.

+2/0
26.11.2017 21:20

T20o54m29á60š 31V79a65l38d72e78r 7863390809

Asi jiné auto se štítkem Ford:-)

0/0
30.11.2017 12:53

J76a98k71u92b 39N66o62v55á55k 8450793780492

Měl jsem mk1 93 a mk3 00. Auta vesměs poruchová a žravá a strašně to rezlo. Servis v origo Ford je z říše sci-fi, ceny práce a dílů. Jediný origo servis, kam jsem nikdy Ford nedával. Zajímavé je, že nemám problém s čímkoliv dávat auto např. do origo servisu Škoda, Seat, Citroen...

+2/0
24.11.2017 9:02

J34a36n 32D27l82o13u75h39ý 7634319910129

Ford je drahej i dneska, protoze vetsina dilu musi byt posvecena fordem. Pak plastova objimka na zarovku od blinkru stoji 500kc. Vyrobni cena je tak mozna 10kc

+1/0
24.11.2017 11:54

R21o27b10e48r46t 56H21e93l56e55m61b92a13i 9434533334459

Ano, bolo to poruchove, rezlo to na blatnikoch a podbehoch a zralo 10 litrov v meste, napriek tomu to bol super voz, luxus pre strednu triedu ;-(

0/0
24.11.2017 16:04

O64n18d48r80e81j 54P38a16t55e94k 5830620519231

Tak mondea byla určena hlavně jako firemní lodě pro delší jízdy mezi městy v prostoru a luxusu (samozřejmě top bylo BMW a Medáci). Ve městě si bralo svoje, ale kdo v tom jezdil tak to neřešil.

Já měl Mk. III benzín s automatickou převodovkou a to byl teprve dravec!!! :-)

Naštěstí už původní majitel tam zabudoval LPG, takže auto s plnými nádržemi mělo dolet jak Jumbo 747 .-). Chorvatsko jsme jezdili bez nutnosti tankovat během cesty...

0/0
24.11.2017 21:07

Najdete na iDNES.cz