Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přesně před čtvrt stoletím představil Ford světu přelomové Mondeo

Nástupce veleúspěšného modelu Sierra představil Ford na den přesně před 25 lety, bylo to 23. listopadu 1992. Mondeo se stalo jedním z nejúspěšnějších modelů na evropských trzích. Dnes je v prodeji jeho čtvrtá generace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T61o52m84á75š 54V28a66l56d66e11r 7643660449

Mondeo MK.II bylo velice dobré obyčejné auto. Rozměry akorát na jakoukoliv jízdu, parkování (až na rejd) 1,8 zabrala až od 2600 ot, jezdila úsporně. ST rvalo asfalt od začátku, na palivo žrout. Každý si mohl vybrat. Už 3 - 4 roky se loučím se svým Mondeem MK.II a opět jej tlačím přes technickou. Takže až neprojde, půjde do šrotu. Ale skvělé auto na horské silnice. Náklady skoro nulové za opravy. Servis velice levný. A i když mám nový vůz, rád vždy sednu za volant Mondea, zajedu k Sázavě a pár zatáček si dám před Štenberkem. Co takhle zkusit bestii 2,5 V6 bi turbo a 4x4? Poznáte jaké vozy se v pohonu promítly? (díly samozřejmě Ford) ;-)

0/0
30.11.2017 13:20

T29o83m56á64š 30Z40e49m77a25n 3525408494365

Měli jsme kombíka první generace, dovnitř se vešla plachetnice třídy Optimist (no dobře, kus čouhal z kufru ven) :-D

2.0 16V, 100 kW.

Oproti Felicii to byl neskutečný posun do vesmíru.

Nicméně to bylo přesně to auto kvůli kterému začaly vznikat SUV - s Feldou, formanem a obdobnými auty šlo ještě vjet na louku nebo polní cestu. S Mondeem už to nešlo, to byl dálniční speciál..

0/0
26.11.2017 18:34

T92o60m61á33š 70V93a50l85d28e21r 7253580389

Jj je nízké.

0/0
30.11.2017 10:45

F21r18a71n18t33i66s65e16k 53P77o10p85l89u94h15a24r 5192220441498

auto krasny, pohodlny, ale neuveritelne poruchovy..

0/0
25.11.2017 13:33

Z60d66e14n33ě95k 16M24o79r26á18v67e97k 5357198318773

Jezdím Mondeama 16 let, poruchovost rozhodně nemůžu potvrdit.

+2/0
26.11.2017 21:35

F68r91a84n74t43i81s24e60k 74P43o74p88l35u76h16a75r 5752960711168

A mel jsi mk3 v nafte????

0/0
27.11.2017 14:56

Z84d74e11n19ě86k 48M97o84r79á73v76e67k 5277458328333

Mám už 10 let Mk3 v benzínu. TDCI z prvních let výroby měly potíže, ale za to nemohl Ford, ale výrobce čerpadel a vstřikovačů Delphi v kombinaci s šizenou českou naftou. To je známá věc, po faceliftu se to výrazně zlepšilo, pak už nebyly o nic horší, než ostatní commonraily z té doby. Ale i tak znám lidi, co s tím jezdí bez problémů.

Jo, takže TDCI z prvních let výroby byly problém, ale jinak Mondeo rozhodně poruchové není.

+1/0
27.11.2017 15:14

F47r11a67n45t15i39s88e30k 27P87o13p20l41u91h10a63r 5122460121678

to teda je. z myho okoli na to nadava kazdej. ja sam jsem po dobu 7 let, co jsem ho mel, vymenil snad cely auto ( a to mam 2004 po faceliftu):

3 zamky, 2x starter, spojku, oba termostaty, vahu vzduchu, senzor tlaku saciho potrubi, cidlo vacky, cidlo klikovky, servo, vodni pumpu, predni i zadni ramena, zhavicky, xenonovy zarovky, egr, parkovaci cidlo, reprak. a to jeste mi obcas naskocila obrazovka i navigace a obcas ne...

prijde mi, ze original ford dily jsou oproti ostatnim znackam pekny ksunty..

ted mam toyotu a mam klid. neuveritelnej rozdil!

0/0
27.11.2017 21:56

Z81d97e35n45ě95k 44M86o97r74á57v53e12k 5537678748183

Jo, takže u Toyoty vyměňovat spotřební materiál nebudete? Mám na mysli spojku, žhavičky, díly podvozku nebo xenonové výbojky? Nebo si snad myslíte, že xenony jsou nafurt?

No a ty další věci - dost čidel, mám dojem, že problém bude spíš v servisu. Já jsem taky jednou zkoumal, proč mi motor cuká, zkoušeli jsme toho dost, ale nakonec to byla cívka. Jestli servis není schopen poznat, v čem je problém, tak mění hromadu věcí a nakonec ji najde, ale ty předchozí byly většinou dobré a měnit se nemuusely.

Takže jo, Toyota, užijte si, asi poslouží dobře. Ale zábava za volantem jsko v Mondeu to asi nebude. Ale jsou lidi, kterým to nevadí.

A myslíte si, že TSI od VW jsou menší průser než TDCI od Fordu? Já teda ne.

+2/0
28.11.2017 11:18

F60r65a76n94t54i83s30e83k 38P65o91p78l19u74h31a24r 5772490341228

jaka civka presne?

ok, neco z toho, co jsem vyjmenoval je spotrebni vec, ale spojka proste mohla vydrzet dyl. to samy ramena. jinak, ve fordu jsou fakt nepoucitelni, neb do tech novych se opet davaji vstiky delphi..

0/0
28.11.2017 23:32

Z64d70e11n28ě40k 24M72o73r85á59v51e65k 5837488978343

Na benzínu zapalovací.

Moje spojka vydržela do 260 tisíc km. Ale benzín ji zatěžuje míň.

Nové TDCI jsou HDI od PSA. Takže ve Fordu sáhli po osvědčeném a nemá smysl na tom něco měnit.

+1/0
28.11.2017 23:35

T50o57m82á61š 24V95a78l14d64e76r 7333520429

Měním spojku po 250000 km a mé sportovní jízdy. Kdy využívám jízdních vlastností a nemusím v zatáčkách přejíždět plné čáry jak to dělají řidiči Audi, BMW a Škodovek přede mnou když je dojíždím.:-) Jojo už je to veterán a jezdím už jen zřídka. Toyota je dobrý kompromis.

0/0
30.11.2017 10:56

M74a62r28t54i19n 47V58o46j45á80č80e20k 9433337861106

tak to asi děláte něco špatně mám najeto s faceliftem 2004 přes 270000 a a jediný co jsem měnil byl setrvák a u toho se udělala i spojka jinak nic ,pochopitelně to auto má ještě servisní knížku ,ale co mám vychytaný tak aditiva do nafty (stačí v zimě ) hlavně ho nemordovat za studena a tankovat solidní naftu

0/0
30.11.2017 17:19

T18o39m20á49š 80V66a94l86d20e26r 7853660469

Tady je článek o MkI a MkII. Mk III je úplně jiné auto se stejným názvem. Něco jako Vaše tchýně a manželka. Obě měly také jednu dobu jedno příjmení, ale určitě nejsou stejné.;-)

0/0
30.11.2017 10:51

T50o17m70á40š 97V32a40l95d55e46r 7893600879

To jste se asi nestaral o auto. Za celou dobu Mondeu dávám jen běžnou údržbu a opravdu nic jiného. Zatím nejlevnější auto na provoz.

0/0
30.11.2017 10:48

O69n76d71r27e89j 18P77a94t34e65k 5820710759791

Vlastnil jsem kombajny Mk II i Mk. III v plné palbě a byly to nekuteční držáci a neskutečné lodě. Do Mk. II jsme navíc přesedlali z dodělávacího Favoritu, takže jsme si připadali jak na palubě kosmické lodi. A hlavně, auto po otočením klíčkem ihned nastartovalo! Vyhřívaná přední skla, žádné ranní škrábání v zimě... Skvělá auta.

Jinak výměna žárovek jak tu někdo zmiňuje u Mondea mk. III, prostě luxus! Člověk sundal mřížku chladiče, vycvakl dva kovoé klínky a lampu i poslepu celou vyndal.

Teď mám Pežouta a výměna žárovek je naprostá vražda. Kdo nemá ruku dítěte a prsty dlouhé pod 20 cm... nemá šanci se tam vůbec dostat a ta pérosvorka co drží žárovku... to mohli vymyslet jen tvůrci gilotiny...

+4/−1
24.11.2017 21:02

T74o17m38á33š 79Z22e95m38a19n 3505228204915

Jo, to vlnkované přední sklo si taky pamatuji.

A ani v roce 2017 to není standardem.:-/

+2/0
26.11.2017 18:35

M89a54r70t49i58n 60N21e89b32e68s30k17ý 7186700227832

Vyhřívání skla vlákénky ve skle dělá Pilkington a tudíž je jen na vozech se skly Pilkington v prvovýrobě (Ford, Volvo).

0/0
29.11.2017 18:42

M33a97r64t27i57n 33N67e32b65e76s64k59ý 7596360597162

Žárovky u MK III byly skutečně luxus, jednoduchá demontáž bez nářadí a umazání.

U MK II hůře, ale šlo to.

MK I děs a hrůza.

MK IV vyndat světlomet = ježek v kleci, pak to jde, jen zas ježka do klece.

0/0
29.11.2017 18:40

T96o28m33á33š 83L17u32d60v84í57k 1150867314242

Ne děkuji raději Felicii. Česká republika rok 2001.

+2/−6
24.11.2017 19:00

Z19d10e21n14ě21k 84M93o62r68á31v31e15k 5727938108603

Jo, tak před takovou volbou jsem stál - novou Felicii nebo ojeté Mondeo. Mondeo vyhrálo a nikdy jsem nelitoval. A to jsem s Feliciema dost najezdil na služebních cestách, tak jsem mohl srovnávat.

+2/0
26.11.2017 21:32

T63o71m61á32š 87L83u46d37v76í11k 1470787694522

Samozřejmě myšleno jako ironie.

0/0
27.11.2017 0:18
Foto

R46o46m17a56n 76K53o55z48e50l 4647536373964

Jo Mondeo po faceliftu se mi vždy velice líbilo, ta příď se fakt povedla....na rozdíl od Scorpia, které se líbilo málokomu. Jen motor 1,8 TD byl považován za obstarožní a nepovedený a mnoho konstruktérů nepochopilo, jak Ford mohl tento motor do tak povedeného auta dát, v době kdy konkurence už měla Common-raily nebo kdy už dávno byly legendární TDI od VW.

+1/0
24.11.2017 18:47

O12n28d21ř22e31j 98F31r84a52n63c 4429401718

Common-rail měly v té době jen Fiat v Cromě a pár Mercedesů.

+1/0
24.11.2017 19:27

M71a43r12t72i16n 34H20a32r84t24i58g 9959494532226

Croma neměla CR, ale TDi. První CR měla až AR156 v roce 97.

+2/0
26.11.2017 9:38

O22d16s18t94r90a81n28ě26n63ý 78U47ž56i83v98a82t14e76l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
25.11.2017 11:27

A83n14t19o53n74i43n 40C43h15a22l86o69u25p71k76a 8858196779440

Mondeo man... Dal tolik za barak, ze mu nezbylo na poradne auto

+1/0
24.11.2017 16:27

O68n51d57ř53e55j 78F32r35a58n49c 4209491808

Mě ta fotka spíš připomíná nějakého prodejce finančních produktů. Ti obvykle lezou v obleku z 25 let starých krámů ;-D

0/0
24.11.2017 17:32

J46i73ř90í 40K10o47c77u74r74e88k 6785934575118

Což by bylo v roce 1992 docela zajímavé - sehnat 25 roků staré Mondeo.

Jo, aha, pán neumí uvažovat v čase. Tak to pardon. A co bacička, ještě chodí do školy?

+5/0
25.11.2017 0:03

R91o11b60e47r15t 64H23e62l28e40m58b39a30i 9484833904329

Ford Mondeo první generace po faceliftu som mal 13 rokov a bolo to super auto, neviem, ci take este budem niekedy mat... R^

+2/0
24.11.2017 16:01

T65o41m50á94š 33V41a76l48d40e12r 7683780719

Nebudete. Taková už se nevyrábí a vyrábět nebudou. Akorát dlouhé, dost široké a přijatelně nízké. škála motorů od 72 do 152kW. diesely nepočítám.

0/0
30.11.2017 11:00

M63a94r54t86i30n 73N21e43b55e35s28k28ý 7436420107782

První generace Mondea měla problém se světly.

Chtěli čiré sklo, ale nebyla dotažena konstrukce parabol, takže se to dost nešťastně vyřešilo plastovými vložkami, lámajícími světlo, které UV zářením žloutly.

Světlomety byly původně vcelku a na díly se dodávaly na půlky, kde se původní sestava rozřízla a jednotlivé půlky se nýtovaly k sobě přes plechové spojovací plechy.

Navíc šrouby světel byly pod předním nárazníkem, který se dost obtížně demontoval, kvůli špatně přístupným šroubům. Šlo to většinou T klíčem s kloubkem a nic moc.

Vložky do světel se daly objednat zvlášť, ale jak jsem psal, práce nic moc a časem zase zežloutly. Výměna žárovek byl problém, zejména té dálkové s dlouhým plastovým držákem.

Vše se vyřešilo Mondeem II s lomem světla v parabolách, hezčím tvarem a slušnou přístupností jak na celkovou výměnu, tak na výměnu žárovek.

Pro mne bylo Mondeo II (1997-2000) nejhezčím Mondeem a již nezatížené dětskými chorobami předchůdce.

+1/0
24.11.2017 15:00

M97i93l83a51n 32H47a53v62í76ř 4599344215

tady se o něm mluví pomalu jako o veteránu a já s ním jezdím dodnes.

Ve verzi ST200 Limited edition mě to auto pořád baví, tolik toho nenajezdím, takže spotřeba 12l/100km mě netrápí. Motor+podvozek+interiér bez námitek (ikdyž interiér už trochu vrže) ale ta antikorozní úprava karoserie je děs.

Tenkrát když byl drahej benzín (40kč+) tak jsem ho kupoval za krásných 100k (9let starý auto, 110k najeto, serviska), protože nikdo nic žravýho nechtěl.

Dnes už bych rád vyměnil za něco novějšího, ale pořád marně hledám něco aspoň trochu podobnýho (výbava,výkon,prostor) za podobný peníze nebo i lehce víc (do 150k). Pořád si pohrávám s myšlenkou dát ho pořádně do kupy, zakonzervovat někde v garáži a za 20 let až lidi nebudou vědět co je 2,5 V6 ho prodat za miliardy;-D

+9/0
24.11.2017 13:55

L17u12m94í43r 89V64i44t14h51a 2107747726562

To ale vůbec není špatný nápad. Já mám podobnou myšlenku, kterou mi kdysi vnukl jeden kolega. Ten, když se mu narodila vnučka, koupil tisícovku embéčko, postavil ho do garáže na rampu, garáž zazdil, nechal je dveře pro údržbu s tím, že až vnučka dosáhne plnoletosti, tak jí ho dá. Už má tři vnoučata, tři tisícovky a tř zazděný garáže :-) Já se k tomu ještě nedostal :-) Ostatně ještě nemám vnoučata :-)

+2/0
24.11.2017 14:25

T76o40m23á31š 61V89a40l96d50e46r 7283270559

Bohužel sehnat ST200 s dobrým motorem už není samozřejmostí. Chci ji opět a zatím nic normálního.

0/0
30.11.2017 13:02

J34a19n 42K76o37n94v61a14l40i59n90k37a 5630971381585

Doporučuji auto podržet. Buď na youngtimer (o čemž se v případě této verze dá uvažovat), nebo ho dát do kupy jezdit s ním. Srovnatelné ani lepší auto za tyhle peníze nelze koupit.

+3/0
24.11.2017 14:27

O78d33s30t37r73a91n34ě32n10ý 85U29ž37i70v70a83t77e87l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
25.11.2017 11:29

T65o54m12á36š 24V14a22l68d25e27r 7483840679

Sehnat se dají, ale stojí majlant. Mlhovka např 7500 origoš, druhovýroba na Jaguár 3600. Jinak celý auto v pohodě akorát motor je cosworth.

0/0
30.11.2017 12:50

J62i61ř81í 27J26i25n90d52r63a 8989865410896

Náhradou jen některý starsi BMW rady 5. Je to ale vše drahy servis, když ma hodně najeto. A nebo Oktavku RS první generace, 1,8 20v turbo byl bezva, ale sestivalec to není. A pak Superb II. 3,6V6.

0/0
25.11.2017 15:59

O17d67s89t43r55a81n13ě71n18ý 95U11ž43i74v20a61t21e56l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
25.11.2017 16:30

L53u48m63í47r 34V47i19t54h54a 2927347346652

Měl jsem escorta s 1,8 TD, komůrkáč s turbem bez mezichladiče, a dodnes na něj nedám dopustit. Nikdy mě nenechal ve štychu, jelo to dobře, táhlo to krásně odspodu a žralo to 6,5 litru. Jezdili jsme v tom po celé republice se smečkou kníračů na závody, nikdy nebyl problém. Až na ty studené starty. Před každou zimou to chtělo nové svíčky.

V práci jsme měli v té době escorta s boudou, kde byl stejný motor bez turba, a escorta kombíka, tentýž motor, ale s turbem a mezichladičem. Je fakt, že ten 90 koňový motor jel o něco líp, ale zas takový rozdíl to nebyl. Ta atmosféra, to byl takovej medvěd bručoun. Nikam mepospíchal, ale odtahal toho mraky. Jen musel parkovat vysoko na Botičem, aby se prochladlý ráno stihl na břehu potoka rozkuckat... Přes Focuse 1,8 TDDi jsme přešli k Mondeu 1,8 TDCi, a pořád spokojenost.

+1/0
24.11.2017 13:29

J67a69n 46U16l45m 7310359686442

Tomu faceliftu praskali přední nárazníky jakým si pnutím, zhruba v polovině mezi světlem a osou auta

0/0
24.11.2017 10:41

P45a22v58e66l 59O47t51i15s62k 2786951197

Já jezdím ve fordech nějakých 25 let, escort, tranzit, mondeo, focus a ted mám zase mondeo a nikdy jsem neměl problém, že bych někam nedojel , jak tady někteří píšou to obehrané pořekadlo o fordu. První mondeo jsem měl r.v. tuším 96 nebo 98. Bylo 1,8 benzín a na tehdejší dobu krásné auto a super svezení. Dnes mám předposlední model mondea r.v.2011 2.0 TDci najeto přes 160 000 a opět super bez problému, takže až to budu měnit , tak o jiné značce vůbec neuvažuji.:-)

+2/0
24.11.2017 9:39

J59a32n 93D64l69o57u45h87ý 7624569780169

Me ford presvedcil o opaku: mondeo po faceliftu najelo bez problemu 450 000km ale fusion z roku 2008 selhal motor (auto - nepojizdne) hned v 90 000km. Mondeo mk2 (to hranate) 1.9TDCi motor selhal ve 220 000km !!!

0/0
24.11.2017 11:58

Z50d35e64n37ě39k 88M36o51r21á17v36e15k 5797738988673

Hranaté Mondeo bylo Mk3 (což byla 2. generace) a motor 1.9 TDCi nikdy neexistoval.

+2/0
26.11.2017 21:20

T48o90m23á38š 24V15a44l74d80e45r 7863840469

Asi jiné auto se štítkem Ford:-)

0/0
30.11.2017 12:53

J16a86k66u16b 18N40o94v20á22k 8260363370832

Měl jsem mk1 93 a mk3 00. Auta vesměs poruchová a žravá a strašně to rezlo. Servis v origo Ford je z říše sci-fi, ceny práce a dílů. Jediný origo servis, kam jsem nikdy Ford nedával. Zajímavé je, že nemám problém s čímkoliv dávat auto např. do origo servisu Škoda, Seat, Citroen...

+2/0
24.11.2017 9:02

J12a33n 27D23l89o70u89h96ý 7954489280649

Ford je drahej i dneska, protoze vetsina dilu musi byt posvecena fordem. Pak plastova objimka na zarovku od blinkru stoji 500kc. Vyrobni cena je tak mozna 10kc

+1/0
24.11.2017 11:54

R11o15b59e82r90t 52H13e88l44e34m50b29a95i 9494783884559

Ano, bolo to poruchove, rezlo to na blatnikoch a podbehoch a zralo 10 litrov v meste, napriek tomu to bol super voz, luxus pre strednu triedu ;-(

0/0
24.11.2017 16:04

O31n64d85r54e21j 80P27a61t89e74k 5950860509671

Tak mondea byla určena hlavně jako firemní lodě pro delší jízdy mezi městy v prostoru a luxusu (samozřejmě top bylo BMW a Medáci). Ve městě si bralo svoje, ale kdo v tom jezdil tak to neřešil.

Já měl Mk. III benzín s automatickou převodovkou a to byl teprve dravec!!! :-)

Naštěstí už původní majitel tam zabudoval LPG, takže auto s plnými nádržemi mělo dolet jak Jumbo 747 .-). Chorvatsko jsme jezdili bez nutnosti tankovat během cesty...

0/0
24.11.2017 21:07







Najdete na iDNES.cz