Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P83a18v39e24l 83K93o32l86í14n 3357396161934

Ono je to jedno, dost aut již teď podle jízdy vypadá, že v nich ani řidič není...:-/

+14/0
doporučit
27.11.2017 12:16

A52d47a97m 29R55y73c78h86l11ý 1918537419233

Určitě se někdy stane, že bude nehoda kvůli autu, ale vždycky to vyzní statisticky lépe pro auta než pro řidiče. Řidiči dosud zavinili všechny nehody a máme tu 300 mrtvých ročně. O zraněných a škodách ani nemluvím. Rád řídím, jezdím 4000 km měsíčně, ale vím, že doba řidičů skončí a budou auta řídit sami. Určitě bude méně nehod a mrtvých než teď. Doufám že se toho dožiji..

+12/0
doporučit
27.11.2017 12:50

J32i43t74k39a 57P86ř90i92k95r76y56l79o31v43á 9729576550

Auta sama o sobě nemají přefouknutá ega, což je jejich veliké plus.

+10/0
doporučit
27.11.2017 13:09

P18e77t44r 61S28p31a35t49z60i75e56r88e96r 7174472705514

já nevím proč se toho lidé tak bojí...copak ta vidina velice plynulého provozu, kde auta mezi sebou komunikují, takže i v koloně poslední auto bude vědět co se děje vepředu....to že prakticky konečně vypadnou emoce ze silnic..zvláště cholerici a egoisti nebudou zasahovat do provozu...auto pojede klidně předvídatelně a hlavně bez chyb a bez vytváření nebezpečných situací...prostě klid a pohoda...copak tohle někdo nechce?

+9/−1
doporučit
27.11.2017 13:05

D80u98š52a38n 95P80e29š12e59k 3515309714740

Jízda částečně autonomním autem je zajímavá, ale může to být i docela časově náročná věc.

Před pár týdny jsem popojížděl v koloně autem, které mělo adapt.tempomat, automat.převodovku a Lane Assist. Příjemná a zajímavá hračka. Tahle kombinace umožňuje, aby auto v koloně popojíždělo, brzdilo, zastavovalo a rozjíždělo se prakticky samo, ani volantem se točit nemuselo, jen na něm musela volně ležet ruka.

Problém je, že si auto nechává poměrně velké vzdálenostní odstupy od auta před vámi, při rozjezdu auta před vámi navíc reaguje s velkým zpožděním a výsledkem pak bylo, že se před nás pořád někdo zprava i zleva cpal. Když člověk někam pospíchá, bylo by takové chování auta na mašli.

+7/0
doporučit
27.11.2017 12:45

J51i44ř23í 52K45o44r63t78u70s 2256539132189

Zajímalo by mě, kolik lidí ze sta o něco takového stojí...

+15/−7
doporučit
27.11.2017 7:18

V36o24j45t17ě79c48h 42R60y91c90h58e12c79k80ý 2620427256709

Ten moderátor se na věci ohledně rozhodování o nehodě ptal blbě. Není to jen o tom, jak to někam naperu a kdo v autě zemře, ale třeba o tom, že robot se bude muset rozhodnout:

a) vrazit do auta v protisměru, riziko smrti jeho cestujících 20%, riziko vážného zranění jeho cestujících 50%, riziko kolize s chodcem na vedlejším chodníku 5%

b) uhnout na chodník a tam riziko smrti jeho cestujícího 1% a riziko vážného zranění 5%, ale riziko pro chodce: smrt 35%, vážné zranění 80%.

Teď se rozhoduje člověk ve zlomku sekundy a za to jeho rozhodnutí to nikdo nemůže moc soudit, protože za nehodu jako takovou může ten magor v protisměru a ten co si může vybrat narazit/vyhnout jen okamžitě reaguje a nikdo ho nemůže odsoudit za to, že instinktivně chránil sebe. Ale pokud takové rozhodnutí učiní robot, tak to nebude instinktivně, ale pěkně s určitým kalkulem, který neprovedl ten robot v tu chvíli (ten na to z "jeho pohledu" bude mít dost času), ale někdo v klidu u počítače, protože vytvoří rozhodovací logiku. A pak to bude o tom, že dítě nepřejel chudák řidič, který za tu nehodu nemůže, ale někdo v klidu rozhodl, že v tomto případě se má raději srazit chodec, než ohrozit posádku (zákazníka)... Proč to udělal? Neměl to udělat jinak? Opakuji, že se už nejedná o bezmyšlenkovité rozhodnutí, ale promyšlené jednání. A věřte, že lidé si raději koupí auto, které jim statisticky poskytne větší bezpečí, i když bude na úkor bezpečí cizích (to tam nebude přímo napsáno). Ona ta rozhodovací logika bude hodně komplikovaná a víceméně samoučící se, takže najít, že někdo záměrně neúměrně upřednostňuje zákazníka, nebude snadné.

+6/0
doporučit
27.11.2017 14:44

P82a28v87e11l 15M53a82t63o11u35š86e12k 4378370834

Dokud auto vlastním a má volant, chci si ho řídit sám. Až nebudu mít tu možnost, pak ať to není auto, ale lůžkový vůz, který mě vyklopí na určeném místě a já se cestou o nic nestarám. Rozhodně nemám zájem o nic polovičatého typu neřiďte, ale držte ruku na volantu, kdyby něco...

+6/0
doporučit
27.11.2017 14:44

P91a72v91e86l 24L44a50n33g42w90e52i31l 3937433635826

Ja to vidim tak ze tyhle systemy se budou postupne nasazovat tim stylem, ze se napr. urci jizdni pruh nebo silnice (mestsky okruh, cast dalnice) kde bude vjezd povolen pouze autum podporujici autonomni rezim. Ostatni auta to budou muset objet po "horsich" cestach.

Auto se prepne do automatizovaneho rezimu, pri vyjezdu se zase vypne. Tim se umozni postupne rozsirovani bez toho, ze by se musel michat provoz a zaroven se poskytnou "odladene" silnice, aby nehrozilo ze si prvni verze tech systemu neporadi s nejakou okreskou.

Takze treba za 15-20 let si clovek normalne bude jezdit po meste, pak najede na mestsky okruh, precte si noviny, pri vyjezdu si to odridi az k dalnici, a tam si zdrimne z Prahy do Brna (nebo to objede rucne mimo dalnici). Nez budou povolena nebo snad povinna automaticka auta vsude prece jenom potrva, i vzhledem k psychologii cloveka...precejen asi clovek bude mit tendenci duverovat automatu o neco vic na vicemene rovne dalnici nez nekde v serpentinach. Plus si na to timhle zpusobem lidi navyknou, kdyz uvidi ze to funguje na kratsich usecich, nez kdyby jim nekdo rekl "tak a ted bude ridit misto tebe vsude jenom pocitac".

+13/−6
doporučit
27.11.2017 11:37

I25r37e98n81a 29P88l47a23c40h62e95t84k40o34v15á 1886304736940

Spojení Brno a Hyundai ve mě moc důvěry teda nevzbuzuje.

+5/0
doporučit
27.11.2017 15:54

Z87d88e49n37ě56k 48M77á64č67a24l11a 1603695679700

Já už nechci nikam jezdit, já se chci vždycky někde respawnout ;-)

+5/0
doporučit
27.11.2017 15:10

P14a85v10e37l 12J71e83ř54á73b83e80k 7531472114657

Nic nového - jen se vracíme k moudrosti našich předků.

Ti sice neměli počítače, satelity apod., ale docela inteligentního koně, krávu, vola či osla, a ti nezřídka dokázali bezpečně dovézt fůru sena až pod vikýř na půdu.

+5/0
doporučit
27.11.2017 1:06

J47a42n 73M68a68c93h35á86č 3707356803212

Tak v Brně naučili jezdit Hyundai.....tak to už si ho může koupit i váš soused.

+5/−1
doporučit
27.11.2017 6:32
Foto

A54l26e61š 45B25a72l63o11u12n 3295458929265

Všimli jste si chyb v mém komentáři? Zatím nikoho nezabily...V

+2/0
doporučit
27.11.2017 14:50
Foto

A71l66e33š 26B66a57l62o27u94n 3975128199595

Samořiditelná auta budou bezpečná potud, pokud buzde bezpečný softwarw a hardware. To nzneměná, že stejně někjod skončí v protijedoucím autě, v příkopu neboi ve zdi. Stačí maličkost - když selže jedna ze tří veličin. A co teprve, až do toho zasáhnou viry a hackeři... jediná pravda je, že na vině nehody a usmrcení nebude člověk-řidič. Idea krásná, stejně jako ekologická auta na baterie. Dvě pozitiva na sto negativ. A to se nebavíme o legislativě. Nicméně bude zajimavý palcový titulek "MIcros...ft má svého prvního mrtvého na silnici". A příčina? Chyba uživatele a neaktuálního SW. Doporučujeme Servispack v.44.25.V

+2/0
doporučit
27.11.2017 14:49

L22u66k75á89š 72M70a28l67v29i18n32s38k12y 2468394533328

Mnoho odpůrců samořiditelných aut změní názor, poté co zjistí, že budou platit mnohem vetší povinné + havarijní, než ti co nechaj řízení na autě.

+2/−1
doporučit
27.11.2017 13:57

J74a77n 30N91o17v62á24k 1865669873674

Poskozenym pri nehode neodpovida vyrobce, ani konstrukter, ale pouze provozovatel ( primarne drzitel, zapsany v TP). Pokud je pricinou nehody vyrobni vada, muze se provozovatel hojit na prodejci, event. vyrobci. Informace v nadpisu clanku je nesmyslna.

+2/−1
doporučit
27.11.2017 13:04

L97u27b29o73m60í90r 51Z17o78u27h35a42r 3345445146468

Tato auta pro mě nikdy ! Možná pro ty co neumějí řídit a neznají předpisy. Výrobci neumí vyrobit pořádně normální auto natož auto bez řidiče. Podívejte se , každou chvíli se na novém autě podělá nějaké čidlo , nebo se rozsvítí nějaká kontrolka. U těchto aut bez řidiče můžou mít takové poruchy velice zásadní problém. Nebo nastanou situace , že se auto pro jistotu zastaví a nebude schopné jízdy. Jsem zvědav jak to potom bude na silnicích vypadat. Vážně nechápu proč se někdo snaží taková auta nebo autobusy vyrobit.Šílená spousta lidí bude bez práce. Ale to je těm kdo to vyrábí jedno.Hlavně že budou mít práci.Jsem , ale zvědav až spoustu lidí nahradí stroje, co budou dělat i tito inženýři , protože normální lidi co makají rukama nebudou mít prachy a nebudou mít za co nakupovat tyto nesmysly. Také v letectví zvažovali možnost samopilotovaného letadla se země. Jenomže mají obavy když se na to letadlo potom někdo napíchne , tak chudáci lidi na palubě.

+2/−2
doporučit
27.11.2017 14:10
Foto

J25a92r38o55m26í86r 50H75l37u41b39e30k 2586230754841

Já bych toho Ondráška posadil do toho auta, zavázal mu oči, odstranil volant a brzdový pedál a pustil do brněnského provozu. Tak to dělali vizionáři v minulosti, chtěli dokázat, že ta jejich vize funguje i s nasazením vlastního života. Žvanit ve studiu dokáže každý.

+2/−2
doporučit
27.11.2017 12:34

P14e40t10r 30B89á13č63a 8505546875465

Skoda, ze o tyhle kramy stoji tak maximalne par svatecnich ridicu.

+4/−9
doporučit
27.11.2017 10:22

J52a57n 51K87a66d71e57ř76á71b72e59k 4214817397777

Chudák pan Ondráček, který musel čelit časté hlouposti (moderátor) a nepřetržitému proudu předsudků (psycholog). Ve zkratce - kdybych téměř všechny konfrontační otázky obrátil na aktuální situaci, našel bych mnohem závažnější mezery snad ve všech zmíněných tématech.

K úvodu - divím se, že tam vůbec nepadlo nic o taxi nebo MHD, což bude podle mě první praktické využití - ať si mezitím klidně pan moderátor užívá řízení svého auta - v čem je problém, aby existovaly obě varianty současně?

Debatovat snad deset minut nad otázkou výběru menšího zla u nevyhnutelného nárazu? Tahle situace je tak okrajová záležitost, že to snad ani nemá smysl řešit, o to více při porovnání s počtem dopravních situací, kdy umělá inteligence bude životy zachraňovat (hlavně asi výpadek koncentrace z únavy apod.). Navíc opravdu nevěřím, že člověk při nevyhnutelné kolizi reaguje dvakrát s noblesou a nechává se zabíjet ve prospěch svých hodnotnějších pasažérů.

Dále nechápu, proč by měl mít pasažér plně autonomního auta budoucnosti jakékoliv řidičské oprávnění - pokud nemáme problém svěřit svou bezpečnost taxikáři, o jehož stavu nevím vůbec nic, proč ne dlouhodobě spravovanému virtuálnímu řidiči, který si už z principu nemůže dovolit pochybit?

Otázka prolomení zabezpečení je relevantní, tam E. Musk zmiňoval především nutnost oddělení jednotlivých systémů (řízení od pohonu apod.) a samozřejmě jsou si vědomi, že to je úplně klíčová záležitost, bez které není šance na úspěch. Tady si myslím, že se budou taktéž inspirovat letactvím, kde se zatím nic hrozného v tomto směru nestalo a taky je tam myslím potenciál obrovský.

+2/−3
doporučit
27.11.2017 15:25

J96a32k58u22b 86F30e13i58f56a30r 7149149266349

Tohle je prostě nějaká fáze výzkumu a vývoje, která má do masového nasazení ještě pár světelných let daleko.

Než bude umělá inteligence na vysoké úrovní jsou to jen výkřiky do tmy.

Mix konvenčních a samořiditelných aut na silnicích je zatím zhola nemožný a maximem jsou různé podpůrné systémy.

Bez umělé inteligence a spolehlivé a robustní platformy jsou to pořád jen experimenty.

+2/−4
doporučit
27.11.2017 8:58

D89a73v14i70d 98K14n33a79p88e50k 8627854646975

A jak se budou řešit dopravní nehody? Bude za ně moci majitel auta, výrobce nebo dokonce samotný programátor?

+1/0
doporučit
27.11.2017 15:36

M23a40r80t87i48n 59M34a66i27k94s74n58a32r 3534923418462

Pockat, fakt tam rikal "Kdyz jsem unavenej nebo vystresovanej, tak vypnu a sednu do auta a projedu se 20-30km" ? Nedoporucuje se prave v tomhle pripade nesedat za ten volant? :D

+1/0
doporučit
27.11.2017 15:11

J67a53n 60J46e82n84i16c 1204404737734

Našel někdo z Vás v článku zmínku o tom zneužití aut teroristy? Já ne.

+1/0
doporučit
27.11.2017 14:40







Najdete na iDNES.cz