Diskuse k článku

Účet za budoucnost s elektromobily: 2,7 bilionu dolarů

Investiční banka Morgan Stanley vystavila elektrické budoucnosti vysoký účet: zapotřebí bude 2,7 bilionu dolarů, to je 69 bilionů korun. Vložené peníze ale zároveň přinesou výrazný posun ve vývoji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P49e11t62r 90N91e70h96a40s25i66l 4732485684854

A další důkaz, že autoři lžou jako když tiskne.

Tisková zpráva GM hovoří o tom, že Elektromobil bolt má cenu baterie $145/kWh. Strana 16. A nový elektromobil bude mít pod $100/kWh !

https://www.scribd.com/document/365970680/GM-autonomous-driving-presentation#from_embed

0/0
2.12.2017 17:33

M48i20r60e16k 79G10a57j92e79r 5231946669890

Pro autory clanku: Opravte chybne tvrzeni "Podobné je to i s cenou, která se dnes pohybuje lehce pod 300 dolary za kWh." Kdyby energie na pohon auta byla tak draha, tak dnes zadne elektromobily nejezdi. Spravne melo snad byt "pod 300 dolary za kWh kapacity baterii."

0/0
29.11.2017 0:48

P25e37t10r 36N97e12h61a28s83i54l 4952895754894

Jenže ta hodnota 300 je jen zbožné přání člověka co nenávidí elektromobily.

Sám šéf AUDI přiznal, že dnes kupují baterii za 112$ / kWh:

https://insideevs.com/audis-ev-batteries-cost-e100kwh/

0/0
29.11.2017 2:30

O94d81s50t90r25a11n77ě67n23ý 88U75ž77i52v63a55t31e49l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
29.11.2017 22:00

J34i79ř80í 13S25c40h74w46a17c66h 8638644638256

těch 70 tisíc je nákupní cena pro automobilku bez DPH. A při cca 10x nižší sériovosti výroby jsou všechny režijní náklady (od vývoje po marketing a prodej) promítající se do ceny každého auta násobně vyšší.

0/0
29.11.2017 22:13

O13d19s62t21r38a32n79ě65n21ý 57U23ž20i59v30a59t97e72l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
30.11.2017 8:49

J62i15ř10í 65S94c18h90w66a20c25h 8788934218136

Mazda 3 s patnáctistovkou začíná na 380 tisících,

o dost menší MX 5 s o něco výkonnější patnáctistovkou začíná na 630 tisících.

Mě ta cena připadá jako výrazně odlišná.....

0/0
1.12.2017 13:50

J58i35ř59í 73S42c11h44w91a26c26h 8688674328896

a to Mazdě část vývoje asi zaplatil i FIAT.....

0/0
1.12.2017 13:55

V14l79a54d85i19s92l11a59v 63N59o17h11e70j53l 7288177108701

elektromobilizmus je slepa vetev, tak jako byla pred 100 lety. muze to fungovat pri dotacich v malem mnozstvi pro bohace, ale to je tak vsechno. neni mozne takova kvanta el. energie vyrabet a transferovat aby to bylo ekonomicke i ekologicke, aniz bychom zakopavali o vetrne, solarni ci jaderne elektrarny a hromady kabelu vsude... nemluve o blackoutech a hromadach a hromadach starych baterii...

+3/−2
28.11.2017 23:38

P10e54t63r 84N98e55h27a96s38i69l 4872835954364

A proto Nissan prodávaá svá elektrická auta po 100 tisících, Tesla zrovna tak, Renault také, VW eGolf, eUP se prodávají také hodně dobře, Huinday ioiq nestíhá, BMW i3 také nestíhá a prodaných jsou již 10 ti tísice.

Celkem elektromobilů na světě je již přes 2 miliony. I když je to stále mizivé procento o proti spalovákům. Trend je jasný a počty a prodeje se každým rokem zdvoj/trojnásobují. V nosrku jsou elektromobily na prvních místech prodejů, v Číně mají už cca 2% trhu. A sice je to směšných 2 %, ale mluvíme o číně, kde procenta jsou úplně jiné řády, než u nás.

V ČR jich je zatím hodně málo. Jen asi 1500 elektromobilů. Jsem v tomto ohledu hodně zaostalý o proti západu.

0/−2
29.11.2017 2:36

J84a10r61o39m69í92r 84K28r11á98l 4710109654409

Právě proto, že jich je málo, se ty problémy moc neprojevují.

0/0
29.11.2017 7:27

T39o89m73á19š 25K96r67a77i35n29a 7804980674218

Hmm, a kolik by jich prodávali, kdyby byla na trhu volná soutěž a ne dotace a omezování?

Já bych taky koupil manželce elektromobil - na 30 km dojezd by bohatě stačil a v práci má dobíječku za 450 Kč paušál / půl roku. Čili provozně místo 33 tis. za benzín ročně, necelou tisícovku. Ovšem jen proto, že benzín je abnormálně zdaněný, zatímco elektřina ve veřejných nabíječkách prakticky zadarmo. Ale i s provozem téměř zdarma by se mi cena srovnatelného auta (eGlolf / Golf 1,5) srovnala za 15 let provozu. A to, pozor, pouze v případě, že provozem benzínu dotuji státní rozpočet 60% výdajů a provozem elektromobilu z něj čerpám dotace na elektřinu zdarma, protože když se to změní, nevyjde to vůbec...

0/0
29.11.2017 8:22

O63n41d70ř78e62j 80L25o69š90o87t46h 2172854815520

Jen proto, že jsou na to velké dotace. Na Novém Zélandu, když stát zastavil podporu elektrických aut, tak prodeje spadly na nulu.

A tak je to v pořádku, ať si každý jezdí v čem chce, ale za své!!!

Jenže jak je vidět, všichni milovníci přírody jsou jen levičácké socky, které si elektroauto koupí jen v případě, že se jim na to složí pár tisíc lidí.

+1/0
29.11.2017 11:47

J64a23n 98V88á86c66l48a94v78í68k 3972686161749

Pokud máte o něco zájem a víte, že skončí zvýhodnění k nějakému datu, tak logická reakce je koupit před tím datem, čímž se přechodně zasytí trh.

Naopak Vy se ochotně podělíte o své zplodiny s celým okolím?

0/0
29.11.2017 12:26

R42o58m70a34n 72F63o69j38t91í46k 4841259698975

Až si elektroautíčka na hraní koupí těch pár miliónů nadšenců na světě a pohrajou si, a nebo až státy uvalí spotřební daň na elektřinu jako je na fosilních palivech , tak se všichni rádi vrátí ke svým stovkou let osvědčeným zlým autům se spalovacím motorem s dojezdem nad 1000km a tankováním za 5 min. :-P

0/0
7.12.2017 13:19

J85a71n 17V21á85c35l70a15v80í19k 3802546251459

Problém je momentálně cena, jinak by to už dnes bylo pro velkou část populace docela zajímavé.

0/0
29.11.2017 12:19

V90l20a64s22t18i94m58i39l 75F81i22a27l81a 1362311614

Právě naopak, elektromobilismus má velkou budoucnost, otázka je kde budeme brát elektriku pro motory, možností je mnoho, nejen baterie.

0/0
2.12.2017 13:22

J14a70n 96K49r19p16e60c 5866813804142

a kdo ten účet zaplatí?

0/0
28.11.2017 23:22

M36a76r60t53i28n 47K34a46r80á81s72e16k 9738493568958

A kdo zaplati ty stabiliony za budoucnost spalovacich aut?

0/0
29.11.2017 10:11

O34n97d67ř53e43j 83L29o15š19o56t75h 2352844595760

Tesla na to jde zajímavě, sice se snaží vyvíjet složité technologie, ale zatím se ještě ani nenaučili poskládat karoserii tak, aby to nevypadalo jak smontované na koleni v indické garáži.

Tesla v roce 2040 tady nebude, tedy ne jako samostatná firma, značku koupí nějaká velká automobilka a pak její výroba začne dávat trochu smysl a Elon Musk si vymyslí jinou hračku na tahání dotací a dojení naivních akcionářů, kterým jen sází na růst akcií a je jim jedno, že firma nemá na to se dostat aspoň na nulu.

Všechny automobilky totiž vydělávají na propracovaném a efektivním procesu, kdy je každá maličkost do puntíku spočítaná a dá se říct, že to platí o celém automotive.

Tesla zatím nebyla za několik let schopná rozjet sériovou výrobu a vlastní proces odladit a zatím to ani nevypadá, že by k tomu měla nakročeno.

Připomíná to fotbalovou Spartu, která vsadila na špatného koně a nechce si přiznat, že se vydala špatným směrem.

Pana Muska respektuji, takoví lidé dokáží měnit svět, ale někdy je třeba vyšlapat i slepou uličku a tak se děje v případě Tesly a jejího dosavadního počínání.

0/−1
28.11.2017 23:19

T39o37m90á31š 61K24r38a93i79n56a 7894500794408

No já si myslím, že nejjednodušší řešení bude, když si každý elektromobil s sebou bude vozit benzínovou elektrocentrálu a když bude potřebovat nabít baterie, tak řidič nahodí elektrocentrálu a na dvě - tři hodinky si schrupne ;-)

+1/−1
28.11.2017 21:37

J63i32ř98í 62S19c36h87w23a36c69h 8518574558446

to je dnes běžná praxe. Říká se tomu hybrid a děje se tak za jízdy a řidič nemusí vůbec nic nahazovat :-P

0/0
29.11.2017 22:25

T70o71m98á60š 30K14r42a78i82n28a 7934800944148

No, ale článek není o hybridech, ani o plug-in hybridech (což je zase x-set kg s sebou navíc...) ;)

0/0
30.11.2017 7:08

L87a95d53i43s49l73a54v 33K75v71a74s32n88i26č10k30a 1783147683935

Až se budou elektromobily opravdu vyrábět, firma Tesla už tady nebude, nebo možná bude mít těch 2,7 biliónů nějaké měny.... dluhů. To co vyrábí auto-Tesla dokáže vyrobit kdekdo, jenom na tom nic nevydělá, stejně jako Tesla, a ne každý zíkazník chce kupovat auto za milióny, když mu v pohodě stačí jeden řád míň. Stejně bych řekl, že to nakonec vyhraje elektro na vodík - palivové články, zabijáci baterií. Benzínky budou vodíkovky, "dobito" bude stejně rychlé jako u nafto-benzínu. Jenom až se ta cena vodíku podaří trošku přemalovat směrem dolů.

0/−1
28.11.2017 21:32

M33a18r57t38i29n 74N97e84č49a80s 8683383403839

V kilogramu dřeva se ukrývá 4,5 kWh energie. V kilogramu černého uhlí 9 kWh. V kilogramu nafty 13 kWh. V kilogramu li-ion akumulátoru 0,14 kWh.

Přičemž akumulátor obsahuje hromadu jedovatých chemických svinstev a až vám za pár let odejde, příroda zapláče. To už je pokrokovější jezdit parním strojem na uhlí :-P

+3/−1
28.11.2017 21:23

J35i40ř25í 18S18c81h88w46a94c36h 8848974258266

aha, takže když akumuliátor po vybití 0,14kWh/kg vyhazuješ, tak to pak jó, to naděláš spoustu svinstva a bylo by efektivnější, kdybys jezdil parní lokomotivou.... ;-D

+2/0
28.11.2017 21:38

M78a61r48t89i22n 11N79e78č47a24s 8243733753699

Napsal jsem "za pár let", opravdu je tak těžké to přečíst?

+1/−1
28.11.2017 22:17

P83e93t13r 46N91e15h90a68s15i69l 4942865144864

Jenže on neodejde za ani za pár let. vydrží tam celou dobu životnosti auta. to jen vy tomu nerozumíte a hledáte problém tam kde není.

A co udělá příroda když vyhazujete do ní každý rok vyjetý olej, z výfuků vám kouří jedy který potom všichni dýcháme a co 4 roky vyhazujete olověnou baterii. to vám nevadí? to problém není. Ale baterie elektromobilu, která vydrží celou dobu toho auta co s ním jezdíte, jen ji klesne trochu kapacita. tak to vám vadí. Až auto půjde do šrotu, baterie půjde zase o kus dál do stacionárního uložiště. takže bude použitelná 2x. to se o atu říct nedá. Tam je všechno na jedno použití. A navíc behem života toho auta vyhodíte tolik vyjetýho oleje a jedů z výfuků, že by jste tím otrávil celou českou republiku.

Ale hlavne si co nejvíc zaplivat na ten elektromobil, který je fakt fuj, protože to psali na idnesu.

0/0
29.11.2017 2:42

J22a31r53o31m59í81r 16K86r41á77l 4250389134559

On je spíše problém v tom, že ho vozíte stále s sebou, ať je nabitý, nebo ne. Benzínu Vám v autě stačí 50 kilo plus cca 10 kilo nádrž.

+1/0
29.11.2017 6:29

M91a11r93t43i15n 29K61a10r32á47s15e19k 9348193568778

Na druhou stranu oproti elektru s sebou tahas vyrazne tezsi motor, vyfukovy system apod...

+1/0
29.11.2017 10:06

R93o35m96a92n 65P26o70l92á24č93e63k 5966629355

2,7, resp. 69 bilionů mi přijde docela málo... Když si vezmu, že Temelín bude stát cca 250 mld. a utáhne 70 nabíjiecích stanic. K tomu přenosová sít taky bude potřebovat rapidně zlepšit...

+2/0
28.11.2017 21:11

P30e62t12r 44N76e13h75a61s80i84l 4342225984154

J myslel, že to má být 300 mld. Ale hlavně to je jenom první odhad! Všechny odhady ceny jaderných elektráren se nakonec vyšplhali na minimálně 3-násobek. Tj. skoro 1 bilión Korun!!!

0/0
29.11.2017 2:44

M25a49r56t95i39n 62K83a89r41á19s88e75k 9398113288218

Elektrarne vykonu temelina sama o sobe vyrbi tolik elektriny, ktera by mela stacit na provoz vsech osobaku v CR.....

0/0
1.12.2017 15:15

P65e64t47r 95M27a52r17e88č42e52k 1123411549228

Výrobní cena 1kWh je jeden dolar?? 8-o To bude asi nějaký hoax .. ;-D

+2/0
28.11.2017 20:58

L68a53d26i65s76l74a46v 66K66v98a51s40n31i91č55k10a 1733747423685

Když se připočte cena toho dobíjecího udělátka, tak dost možná i 1,01 dolaru.

0/−1
28.11.2017 21:16

M29i69r73e12k 87G72a41j66e63r 5861606519450

To je blbost. Elektrina se v USA prodava kolem 0.15 USD za 1 kWh a tak neni mozne, ze by najednou jeji cena stoupla 6x. Nikdo by pak tak draho nedobijel. Bylo by to nekolikrat drazsi, nez dnesni provoz na naftu.

0/0
29.11.2017 0:51

M29i49r45e58k 73G33a53j74e97r 5971486549850

Presneji 0.13 USD je prumerna koncova cena pro domacnosti (napriklad ve state Delaware je to letos presne prumer). Pro provozovatale nabijecich zarizeni bude cena urcite mnohem nizsi. https://www.chooseenergy.com/electricity-rates-by-state/

+1/0
29.11.2017 0:56

O30n24d43ř41e78j 36N97o84v92á98k 9787244769149

Nejak se zapomina na to, ze benzin a nafta jsou dnes zatizeny ohromnymi danemi ... a pokud to lidi prestanou kupovat, stat zacne prichazet o stovky miliard korun rocne - a bude to chtit zpatky ...

+5/0
28.11.2017 20:53

T42o79m13á78š 48H98o93l12i51č 5198504981518

Da daň na elektrinu.Takže obyčajny človek zadotuje bohačom autička a nasledne bude platiť vyžšie dane i za svietenie doma.

+1/0
28.11.2017 21:07

M88a93r30e70k 35G57a11j51d26a 4323314176332

Ta už je ...

+1/0
28.11.2017 21:50

J52a59n 36V50á65c44l96a28v20í94k 3932286101549

Výrazné zdražení elektřiny by bylo asi neprůchozí, takže se spíš zdaní ujetá vzdálenost.

0/0
29.11.2017 12:31

M90a28r71t33i89n 78K84a19r90á71s37e53k 9668753628258

Stovky miliard rocne?8-o V CR je to cca 70 miliard ze vsech ropnych paliv, y toho je cca polovina pro osobni auta. Tj kdyby nakrasne ze dne na den presli vsechny osobaky na elektrinu tak stat prijde o tech cca 35 miliard, zadne stovky (s ohledem na to, ze i kdyby se elektroauta rozjely ve velkem, tak to bude obmena trva prinejmensim 50 let, tak musi stat resi vypadek necel miliardy kazdy rok)....

0/0
1.12.2017 15:13

P56a81v70e24l 56K43u75b11i53š16t12a 7326774982350

Jj, už zjišťují, ze infrastruktura jen tak lehce nepůjde vybudovat.

Megacharger s výkonem 1,2 MW nábije 1 nakladak za 30 min. A ostatní budou zatím stát ve frontě :D Nehledě na to, jak takové výkony vyrobit a rozdistribuovat.

+1/0
28.11.2017 20:46

M52i35r12e19k 32G53a97j40e38r 5481426689630

Kamiony proste na elektrinu jezdit nebudou, ale osobni auta ano. A jakmile budou samoridici, tak se budou moci zacit zmensovat. Auta budou uzsi a vejde se vice jizdnich pruhu na stavajici silnice. Pouze jeden pruh v kazdem smeru bude mit dnesni sirku.

0/0
29.11.2017 1:00

J23o22z77e30f 65K93o47s22t56e84l96a56n52s70k79ý 8835762619406

Ešte jedna poznámka: všimol som si, že v posledných dňoch, resp. týždňoch sa proti E.Muskovi spustila kampaň prakticky vo všetkých médiách - aj v takých, ktoré o elektromobiloch moc neinformovali. Keby v tej kampani boli aspoň objektívne údaje, tak by mi to vôbec nevadilo. Ale sú v nej pomiešané fyzikálne veličiny takým spôsobom, že to nemá ani hlavu ani pätu. Podpriemerného čitateľa možno ohúriť kadejakými skratkami a číslami, ale kto trochu v škole na fyzike a matematike dával pozor, tak sa musí len za hlavu chytať.

Vysvetľujem si to jednoducho: E.Musk niekomu skočil, resp. pravidelne skáče na kurie oko /kuří oko/, a ten niekto (v množnom čísle) prešli do mediálneho protiútoku. V porovnaní s príjmami z predaja ropy a ropných produktov je táto kampaň smiešne lacná...

+2/0
28.11.2017 20:43

T91o45m83á27š 63H65o39l71i57č 5508424741238

Ani elektricke auto sa nezaobide bez produktov z ropy.

0/0
28.11.2017 21:08

M74i21r87e41k 37G80a65j83e60r 5221956499140

A to necemu vadi?

+1/0
29.11.2017 1:01

V61í78t 82O28ž55a60n85a 1128768275384

Info z ERU: letos se do distribučních a přenosových sítí (ČEZ/E.ON/PRE) investovalo celkem 17,5 miliardy, příští rok to bude 18,8 miliardy Kč.

K posilování dochází soustavně. Strach z elektromobility je zcela zbytečný.

+1/0
28.11.2017 20:42

O93n24d64ř35e32j 89N71o23v20á83k 9817414829489

Norove - kteri jsou na mile pred ostatnim svetem, priznali, ze jejich infrastruktura uz dnes nestaci (pres vsechny pobidky a dotace) a zacinaji brzdit ...

+1/0
28.11.2017 20:48

J56i94ř94í 56S41c32h87w77a59c13h 8598874388936

co si pod pojmem "začínají brzdit" mám představit?

0/0
28.11.2017 21:30

Najdete na iDNES.cz