Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Účet za budoucnost s elektromobily: 2,7 bilionu dolarů

Investiční banka Morgan Stanley vystavila elektrické budoucnosti vysoký účet: zapotřebí bude 2,7 bilionu dolarů, to je 69 bilionů korun. Vložené peníze ale zároveň přinesou výrazný posun ve vývoji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P33e53t89r 44N64e74h97a13s77i44l 4182215984894

A další důkaz, že autoři lžou jako když tiskne.

Tisková zpráva GM hovoří o tom, že Elektromobil bolt má cenu baterie $145/kWh. Strana 16. A nový elektromobil bude mít pod $100/kWh !

https://www.scribd.com/document/365970680/GM-autonomous-driving-presentation#from_embed

0/0
2.12.2017 17:33

M25i33r94e21k 21G94a93j65e71r 5911906389780

Pro autory clanku: Opravte chybne tvrzeni "Podobné je to i s cenou, která se dnes pohybuje lehce pod 300 dolary za kWh." Kdyby energie na pohon auta byla tak draha, tak dnes zadne elektromobily nejezdi. Spravne melo snad byt "pod 300 dolary za kWh kapacity baterii."

0/0
29.11.2017 0:48

P24e47t71r 46N53e96h43a42s76i41l 4522125784274

Jenže ta hodnota 300 je jen zbožné přání člověka co nenávidí elektromobily.

Sám šéf AUDI přiznal, že dnes kupují baterii za 112$ / kWh:

https://insideevs.com/audis-ev-batteries-cost-e100kwh/

0/0
29.11.2017 2:30

O81d19s47t74r17a66n60ě52n50ý 14U63ž17i65v66a81t96e52l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
29.11.2017 22:00

J35i95ř83í 65S16c97h63w24a65c56h 8478914528196

těch 70 tisíc je nákupní cena pro automobilku bez DPH. A při cca 10x nižší sériovosti výroby jsou všechny režijní náklady (od vývoje po marketing a prodej) promítající se do ceny každého auta násobně vyšší.

0/0
29.11.2017 22:13

O42d77s15t82r61a54n26ě30n21ý 62U94ž30i41v89a88t76e74l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
30.11.2017 8:49

J94i43ř98í 75S82c42h32w75a21c82h 8598514198226

Mazda 3 s patnáctistovkou začíná na 380 tisících,

o dost menší MX 5 s o něco výkonnější patnáctistovkou začíná na 630 tisících.

Mě ta cena připadá jako výrazně odlišná.....

0/0
1.12.2017 13:50

J60i97ř94í 31S39c60h83w29a52c35h 8148834318706

a to Mazdě část vývoje asi zaplatil i FIAT.....

0/0
1.12.2017 13:55

V84l66a73d34i87s81l52a57v 52N42o58h44e81j16l 7508707658781

elektromobilizmus je slepa vetev, tak jako byla pred 100 lety. muze to fungovat pri dotacich v malem mnozstvi pro bohace, ale to je tak vsechno. neni mozne takova kvanta el. energie vyrabet a transferovat aby to bylo ekonomicke i ekologicke, aniz bychom zakopavali o vetrne, solarni ci jaderne elektrarny a hromady kabelu vsude... nemluve o blackoutech a hromadach a hromadach starych baterii...

+3/−2
28.11.2017 23:38

P12e49t43r 32N45e67h59a25s90i74l 4902725704974

A proto Nissan prodávaá svá elektrická auta po 100 tisících, Tesla zrovna tak, Renault také, VW eGolf, eUP se prodávají také hodně dobře, Huinday ioiq nestíhá, BMW i3 také nestíhá a prodaných jsou již 10 ti tísice.

Celkem elektromobilů na světě je již přes 2 miliony. I když je to stále mizivé procento o proti spalovákům. Trend je jasný a počty a prodeje se každým rokem zdvoj/trojnásobují. V nosrku jsou elektromobily na prvních místech prodejů, v Číně mají už cca 2% trhu. A sice je to směšných 2 %, ale mluvíme o číně, kde procenta jsou úplně jiné řády, než u nás.

V ČR jich je zatím hodně málo. Jen asi 1500 elektromobilů. Jsem v tomto ohledu hodně zaostalý o proti západu.

0/−2
29.11.2017 2:36

J21a61r90o54m19í35r 63K37r68á12l 4540629714949

Právě proto, že jich je málo, se ty problémy moc neprojevují.

0/0
29.11.2017 7:27

T78o76m78á81š 69K35r81a80i36n62a 7304160744718

Hmm, a kolik by jich prodávali, kdyby byla na trhu volná soutěž a ne dotace a omezování?

Já bych taky koupil manželce elektromobil - na 30 km dojezd by bohatě stačil a v práci má dobíječku za 450 Kč paušál / půl roku. Čili provozně místo 33 tis. za benzín ročně, necelou tisícovku. Ovšem jen proto, že benzín je abnormálně zdaněný, zatímco elektřina ve veřejných nabíječkách prakticky zadarmo. Ale i s provozem téměř zdarma by se mi cena srovnatelného auta (eGlolf / Golf 1,5) srovnala za 15 let provozu. A to, pozor, pouze v případě, že provozem benzínu dotuji státní rozpočet 60% výdajů a provozem elektromobilu z něj čerpám dotace na elektřinu zdarma, protože když se to změní, nevyjde to vůbec...

0/0
29.11.2017 8:22

O90n77d66ř78e70j 60L32o30š25o94t61h 2402244735790

Jen proto, že jsou na to velké dotace. Na Novém Zélandu, když stát zastavil podporu elektrických aut, tak prodeje spadly na nulu.

A tak je to v pořádku, ať si každý jezdí v čem chce, ale za své!!!

Jenže jak je vidět, všichni milovníci přírody jsou jen levičácké socky, které si elektroauto koupí jen v případě, že se jim na to složí pár tisíc lidí.

+1/0
29.11.2017 11:47

J76a82n 94V64á46c23l94a19v13í45k 3262396341379

Pokud máte o něco zájem a víte, že skončí zvýhodnění k nějakému datu, tak logická reakce je koupit před tím datem, čímž se přechodně zasytí trh.

Naopak Vy se ochotně podělíte o své zplodiny s celým okolím?

0/0
29.11.2017 12:26

R33o12m60a90n 46F90o45j75t91í21k 4711589618825

Až si elektroautíčka na hraní koupí těch pár miliónů nadšenců na světě a pohrajou si, a nebo až státy uvalí spotřební daň na elektřinu jako je na fosilních palivech , tak se všichni rádi vrátí ke svým stovkou let osvědčeným zlým autům se spalovacím motorem s dojezdem nad 1000km a tankováním za 5 min. :-P

0/0
7.12.2017 13:19

J29a39n 21V18á11c94l85a47v20í20k 3352766811579

Problém je momentálně cena, jinak by to už dnes bylo pro velkou část populace docela zajímavé.

0/0
29.11.2017 12:19

V75l35a44s92t94i86m71i58l 78F33i37a88l94a 1112891824

Právě naopak, elektromobilismus má velkou budoucnost, otázka je kde budeme brát elektriku pro motory, možností je mnoho, nejen baterie.

0/0
2.12.2017 13:22

J91a86n 60K21r88p73e33c 5186373394512

a kdo ten účet zaplatí?

0/0
28.11.2017 23:22

M84a90r50t64i68n 18K87a10r65á76s78e62k 9738213698598

A kdo zaplati ty stabiliony za budoucnost spalovacich aut?

0/0
29.11.2017 10:11

O86n79d22ř10e83j 56L37o27š47o25t70h 2672114115360

Tesla na to jde zajímavě, sice se snaží vyvíjet složité technologie, ale zatím se ještě ani nenaučili poskládat karoserii tak, aby to nevypadalo jak smontované na koleni v indické garáži.

Tesla v roce 2040 tady nebude, tedy ne jako samostatná firma, značku koupí nějaká velká automobilka a pak její výroba začne dávat trochu smysl a Elon Musk si vymyslí jinou hračku na tahání dotací a dojení naivních akcionářů, kterým jen sází na růst akcií a je jim jedno, že firma nemá na to se dostat aspoň na nulu.

Všechny automobilky totiž vydělávají na propracovaném a efektivním procesu, kdy je každá maličkost do puntíku spočítaná a dá se říct, že to platí o celém automotive.

Tesla zatím nebyla za několik let schopná rozjet sériovou výrobu a vlastní proces odladit a zatím to ani nevypadá, že by k tomu měla nakročeno.

Připomíná to fotbalovou Spartu, která vsadila na špatného koně a nechce si přiznat, že se vydala špatným směrem.

Pana Muska respektuji, takoví lidé dokáží měnit svět, ale někdy je třeba vyšlapat i slepou uličku a tak se děje v případě Tesly a jejího dosavadního počínání.

0/−1
28.11.2017 23:19

T64o65m45á85š 66K38r67a67i79n16a 7114340154238

No já si myslím, že nejjednodušší řešení bude, když si každý elektromobil s sebou bude vozit benzínovou elektrocentrálu a když bude potřebovat nabít baterie, tak řidič nahodí elektrocentrálu a na dvě - tři hodinky si schrupne ;-)

+1/−1
28.11.2017 21:37

J34i86ř10í 28S24c46h37w25a39c66h 8388634328276

to je dnes běžná praxe. Říká se tomu hybrid a děje se tak za jízdy a řidič nemusí vůbec nic nahazovat :-P

0/0
29.11.2017 22:25

T52o47m30á97š 64K50r23a96i38n35a 7134300294228

No, ale článek není o hybridech, ani o plug-in hybridech (což je zase x-set kg s sebou navíc...) ;)

0/0
30.11.2017 7:08

L41a92d82i32s31l13a23v 38K70v48a86s64n98i48č36k77a 1573137163495

Až se budou elektromobily opravdu vyrábět, firma Tesla už tady nebude, nebo možná bude mít těch 2,7 biliónů nějaké měny.... dluhů. To co vyrábí auto-Tesla dokáže vyrobit kdekdo, jenom na tom nic nevydělá, stejně jako Tesla, a ne každý zíkazník chce kupovat auto za milióny, když mu v pohodě stačí jeden řád míň. Stejně bych řekl, že to nakonec vyhraje elektro na vodík - palivové články, zabijáci baterií. Benzínky budou vodíkovky, "dobito" bude stejně rychlé jako u nafto-benzínu. Jenom až se ta cena vodíku podaří trošku přemalovat směrem dolů.

0/−1
28.11.2017 21:32

M24a42r85t12i69n 64N98e36č58a73s 8253923263249

V kilogramu dřeva se ukrývá 4,5 kWh energie. V kilogramu černého uhlí 9 kWh. V kilogramu nafty 13 kWh. V kilogramu li-ion akumulátoru 0,14 kWh.

Přičemž akumulátor obsahuje hromadu jedovatých chemických svinstev a až vám za pár let odejde, příroda zapláče. To už je pokrokovější jezdit parním strojem na uhlí :-P

+3/−1
28.11.2017 21:23

J82i45ř82í 15S41c29h13w24a76c80h 8208984518736

aha, takže když akumuliátor po vybití 0,14kWh/kg vyhazuješ, tak to pak jó, to naděláš spoustu svinstva a bylo by efektivnější, kdybys jezdil parní lokomotivou.... ;-D

+2/0
28.11.2017 21:38

M70a59r76t98i24n 78N97e98č16a80s 8623663133869

Napsal jsem "za pár let", opravdu je tak těžké to přečíst?

+1/−1
28.11.2017 22:17

P79e95t33r 92N48e83h65a89s93i51l 4702855464104

Jenže on neodejde za ani za pár let. vydrží tam celou dobu životnosti auta. to jen vy tomu nerozumíte a hledáte problém tam kde není.

A co udělá příroda když vyhazujete do ní každý rok vyjetý olej, z výfuků vám kouří jedy který potom všichni dýcháme a co 4 roky vyhazujete olověnou baterii. to vám nevadí? to problém není. Ale baterie elektromobilu, která vydrží celou dobu toho auta co s ním jezdíte, jen ji klesne trochu kapacita. tak to vám vadí. Až auto půjde do šrotu, baterie půjde zase o kus dál do stacionárního uložiště. takže bude použitelná 2x. to se o atu říct nedá. Tam je všechno na jedno použití. A navíc behem života toho auta vyhodíte tolik vyjetýho oleje a jedů z výfuků, že by jste tím otrávil celou českou republiku.

Ale hlavne si co nejvíc zaplivat na ten elektromobil, který je fakt fuj, protože to psali na idnesu.

0/0
29.11.2017 2:42

J65a15r90o69m23í34r 64K97r96á25l 4780469264839

On je spíše problém v tom, že ho vozíte stále s sebou, ať je nabitý, nebo ne. Benzínu Vám v autě stačí 50 kilo plus cca 10 kilo nádrž.

+1/0
29.11.2017 6:29

M38a12r52t74i25n 26K43a79r57á27s60e66k 9188803648358

Na druhou stranu oproti elektru s sebou tahas vyrazne tezsi motor, vyfukovy system apod...

+1/0
29.11.2017 10:06

R38o37m42a96n 42P11o88l91á53č77e31k 5816989175

2,7, resp. 69 bilionů mi přijde docela málo... Když si vezmu, že Temelín bude stát cca 250 mld. a utáhne 70 nabíjiecích stanic. K tomu přenosová sít taky bude potřebovat rapidně zlepšit...

+2/0
28.11.2017 21:11

P23e11t67r 81N60e91h97a94s69i29l 4652845574734

J myslel, že to má být 300 mld. Ale hlavně to je jenom první odhad! Všechny odhady ceny jaderných elektráren se nakonec vyšplhali na minimálně 3-násobek. Tj. skoro 1 bilión Korun!!!

0/0
29.11.2017 2:44

M18a55r26t83i42n 70K86a51r14á28s50e36k 9238603318478

Elektrarne vykonu temelina sama o sobe vyrbi tolik elektriny, ktera by mela stacit na provoz vsech osobaku v CR.....

0/0
1.12.2017 15:15

P93e61t80r 49M13a59r98e36č29e72k 1363421669228

Výrobní cena 1kWh je jeden dolar?? 8-o To bude asi nějaký hoax .. ;-D

+2/0
28.11.2017 20:58

L41a57d53i25s82l96a61v 47K48v37a30s71n96i48č40k33a 1783477733325

Když se připočte cena toho dobíjecího udělátka, tak dost možná i 1,01 dolaru.

0/−1
28.11.2017 21:16

M35i13r13e17k 69G58a55j89e63r 5691436539830

To je blbost. Elektrina se v USA prodava kolem 0.15 USD za 1 kWh a tak neni mozne, ze by najednou jeji cena stoupla 6x. Nikdo by pak tak draho nedobijel. Bylo by to nekolikrat drazsi, nez dnesni provoz na naftu.

0/0
29.11.2017 0:51

M90i85r92e82k 96G76a33j84e56r 5231536289410

Presneji 0.13 USD je prumerna koncova cena pro domacnosti (napriklad ve state Delaware je to letos presne prumer). Pro provozovatale nabijecich zarizeni bude cena urcite mnohem nizsi. https://www.chooseenergy.com/electricity-rates-by-state/

+1/0
29.11.2017 0:56

O62n59d94ř94e92j 87N68o43v86á37k 9537454549339

Nejak se zapomina na to, ze benzin a nafta jsou dnes zatizeny ohromnymi danemi ... a pokud to lidi prestanou kupovat, stat zacne prichazet o stovky miliard korun rocne - a bude to chtit zpatky ...

+5/0
28.11.2017 20:53

T51o71m82á77š 92H75o86l15i61č 5478504801708

Da daň na elektrinu.Takže obyčajny človek zadotuje bohačom autička a nasledne bude platiť vyžšie dane i za svietenie doma.

+1/0
28.11.2017 21:07

M49a47r78e89k 59G88a38j95d94a 4933684756552

Ta už je ...

+1/0
28.11.2017 21:50

J84a49n 13V58á48c46l51a52v81í23k 3722456591519

Výrazné zdražení elektřiny by bylo asi neprůchozí, takže se spíš zdaní ujetá vzdálenost.

0/0
29.11.2017 12:31

M53a56r96t56i53n 22K27a28r95á18s47e93k 9568263378558

Stovky miliard rocne?8-o V CR je to cca 70 miliard ze vsech ropnych paliv, y toho je cca polovina pro osobni auta. Tj kdyby nakrasne ze dne na den presli vsechny osobaky na elektrinu tak stat prijde o tech cca 35 miliard, zadne stovky (s ohledem na to, ze i kdyby se elektroauta rozjely ve velkem, tak to bude obmena trva prinejmensim 50 let, tak musi stat resi vypadek necel miliardy kazdy rok)....

0/0
1.12.2017 15:13

P76a24v11e47l 90K47u11b13i98š14t38a 7276664332160

Jj, už zjišťují, ze infrastruktura jen tak lehce nepůjde vybudovat.

Megacharger s výkonem 1,2 MW nábije 1 nakladak za 30 min. A ostatní budou zatím stát ve frontě :D Nehledě na to, jak takové výkony vyrobit a rozdistribuovat.

+1/0
28.11.2017 20:46

M54i98r46e83k 49G96a47j24e63r 5371656539940

Kamiony proste na elektrinu jezdit nebudou, ale osobni auta ano. A jakmile budou samoridici, tak se budou moci zacit zmensovat. Auta budou uzsi a vejde se vice jizdnich pruhu na stavajici silnice. Pouze jeden pruh v kazdem smeru bude mit dnesni sirku.

0/0
29.11.2017 1:00

J20o54z88e35f 25K36o46s57t43e22l60a16n54s93k56ý 8485822109606

Ešte jedna poznámka: všimol som si, že v posledných dňoch, resp. týždňoch sa proti E.Muskovi spustila kampaň prakticky vo všetkých médiách - aj v takých, ktoré o elektromobiloch moc neinformovali. Keby v tej kampani boli aspoň objektívne údaje, tak by mi to vôbec nevadilo. Ale sú v nej pomiešané fyzikálne veličiny takým spôsobom, že to nemá ani hlavu ani pätu. Podpriemerného čitateľa možno ohúriť kadejakými skratkami a číslami, ale kto trochu v škole na fyzike a matematike dával pozor, tak sa musí len za hlavu chytať.

Vysvetľujem si to jednoducho: E.Musk niekomu skočil, resp. pravidelne skáče na kurie oko /kuří oko/, a ten niekto (v množnom čísle) prešli do mediálneho protiútoku. V porovnaní s príjmami z predaja ropy a ropných produktov je táto kampaň smiešne lacná...

+2/0
28.11.2017 20:43

T72o12m92á93š 20H41o86l57i38č 5108474201358

Ani elektricke auto sa nezaobide bez produktov z ropy.

0/0
28.11.2017 21:08

M92i16r91e54k 25G13a11j40e85r 5571206869850

A to necemu vadi?

+1/0
29.11.2017 1:01

V77í94t 13O89ž74a80n36a 1148798925274

Info z ERU: letos se do distribučních a přenosových sítí (ČEZ/E.ON/PRE) investovalo celkem 17,5 miliardy, příští rok to bude 18,8 miliardy Kč.

K posilování dochází soustavně. Strach z elektromobility je zcela zbytečný.

+1/0
28.11.2017 20:42

O59n78d92ř37e77j 18N56o95v12á34k 9227474119129

Norove - kteri jsou na mile pred ostatnim svetem, priznali, ze jejich infrastruktura uz dnes nestaci (pres vsechny pobidky a dotace) a zacinaji brzdit ...

+1/0
28.11.2017 20:48

J33i78ř97í 30S85c53h81w17a33c63h 8918544478346

co si pod pojmem "začínají brzdit" mám představit?

0/0
28.11.2017 21:30







Najdete na iDNES.cz