Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tahač od Tesly nemá kde nabíjet, spotřebuje proud pro 4000 domácností

Elektrický tahač Semi, který nedávno představila společnost Tesla, spotřebuje na jedno nabití stejné množství energie jako téměř 4000 domácností. Dospěla k tomu přední poradenská firma Aurora Energy Research, čímž značně zpochybnila životaschopnost projektu a poukázala na obecný problém elektromobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79i86r20o 51M19o90r58i85c 5685914372793

Podľa logiky v článku:

Keď tankujem naftu do nádrže tak mám príkon cca 35000kW a teda v danej chvíli spotrebúvam energiu pre cca 87-tisíc domácností.

Prepočítajte si, je to tak.

0/0
20.12.2017 14:31

H66o54n82z67a 76F25á32t16o98r 2699755694960

Kecy. Moje domácnost spotřebuje sama víc - za sto let... To jsou zase informace.Rv

0/0
9.12.2017 6:46

P28e28t45r 54N25e29h34a92s58i15l 4242695504204

Jeden důkaz, že autoři lžou jako když tiskne i v tom navazujícím článku.

Tisková zpráva GM hovoří o tom, že Elektromobil bolt má cenu baterie $145/kWh. Strana 16. A nový elektromobil bude mít pod $100/kWh !

https://www.scribd.com/document/365970680/GM-autonomous-driving-presentation#from_embed

+1/0
2.12.2017 17:37

P54e52t81r 58N38o78v24e15k 6972892702646

:-) přitom je to tak jednoduché , stačí postavit hustou síť mikro jaderných elektráren , a nabíjet přímo v nich ...třeba:

https://www.euro.cz/byznys/energetika-budoucnosti-mesta-pojedou-na-jaderne-baterie-1338144

+2/0
30.11.2017 18:26

P88e24t61r 94H20a20r49i54p89r72a23s41a53d 72H12a85j18i48č 5671976353140

Semi podle Tesly může po 30 minutách dobíjení u jejích megadobíjecích stanic ujet 643 kilometrů. Na to spotřebuje kolem 1 600 kilowattů, což se rovná spotřebě tří až čtyř tisíc domácností.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/tesla-semi-musk-elon-tahac-kamion-d47-/automoto.aspx?c=A171128_095804_automoto_fdv

Co je tohle za žvásty? Redakce promine. 1,6 MW je výkon. Nikoli enegie. Podle toho cancu každá domácnost potřebuje nepřetržitě permanentně příkon 400 Wattů? No to by i celkem šlo,. ;-D

+1/0
30.11.2017 17:47

M63i27l20a46n 90T82ů23m30a 4557829603397

Na to spotřebuje kolem 1 600 kilowattů, což se rovná spotřebě tří až čtyř tisíc domácností

Zdroj: https://auto.idnes.cz/tesla-semi-musk-elon-tahac-kamion-d47-/automoto.aspx?c=A171128_095804_automoto_fdv

Některé věty by se měly rovnou tesat do kamene. Dál už čist nemusím... stačí.... : )

0/0
30.11.2017 17:08

P20e41t62r 94H13a29r94i30p81r39a49s15a65d 75H37a95j58i31č 5721386833460

Je to tak větší nesmysl jsem už dlouho nečetl. Je-li to opravdu i v originále, tak to prohlášení vydal fyzikální negramot. Teď čekám, že to redakce "opraví", a napíše tam 1,6 MWh, což je také ve vztahu k těm domácnostem také úplná hloupost. Protože není řečeno, za jakou dobu. Takže celé to prohlášení je nehodnověrný canc.

0/0
30.11.2017 17:51

L97u76k98á73š 58F71r75a52n66c58o91u43z 3916534554

nějak jsem nepochopil, kde je v kabině sedadlo pro stopařky..

+1/0
29.11.2017 15:16

M52i63r77e39k 83T94u33r77e14č80e24k 4543272700342

No, jedna bude sedět na klíně a druha na podlaze ?

+1/0
2.12.2017 17:42

K20a31r54e72l 43U84r95b39a69n 2334534391729

No pořád mi přijde lepší železnice, nebo lodní doprava.

+8/0
29.11.2017 13:02

M90i23c31h83a82l 50J15u66r93s97a 1106511736981

kW, kWh... hodinky, holinky.... proč někdo, kdo nechápe základní jednotky, které používá, píše takové články??? :-/

+5/0
29.11.2017 12:24
Foto

P93e92t44r 27V58i80n42š 8474704873

Pořád lepší elektrickej tahač než naftovej. Když elektrickej tahač nabije plnou baterii, tak využije 90% vložené energie. Když natankujete naftovej tahač, tak využije 35% vložené energie. Zbytek je přebytečné teplo, které uteče do vzduchu společně s toxickými spalinami. To mi vychází pořád lépe vyrábět elektřinu pro elektromobily z nafty v elektrárně a přebytečné teplo využít na vytápění domácností.

+4/−8
29.11.2017 9:03

J29o20s69e56f 34Š17v16e39c 6645606854903

Nejekologičtější by bylo, kdyby jste nosil s kámoši náklad v rukou ;-D

+6/0
29.11.2017 9:46

V58í39t 70K76o64u66b25a 6326530304688

To že tu elektřinu nejdřív vyrobíme s účinností 36 až 39% a 15% jí poztrácíme v rozvodné síti je samozřejmě úplně jedno, prostě v televizi říkali, že elektřina je výhodná. Jinak ten tahač v lepším případě využije 50 až 60% vložené energie i za předpokladu rekuperace brzdné síly, protože ta funguje jen u plynulého zpomalování. Při intenzivním brzdění získáte sotva třetinu vložené energie

+7/−2
29.11.2017 12:02
Foto

P84e11t46r 35V16i94n57š 8404524513

Těch 50 až 60% účinnosti elektromobilu jste vypočítal jak? Myslím, že toho motáte ztráty na samotném tahači. Já srovnával účinnost pohonné jednotky a ta je 90% (elektromotor na baterie) proti 35% (naftovej motor)

+1/0
30.11.2017 12:41

P43e64t72r 79H58a42r85i91p70r85a23s22a12d 43H14a55j81i25č 5741316483440

Naftové a benzínové motory mají v reálu velmi mizernou účinnost. Ukazuje se to i na všech těch kauzách o lhaní o spotřebě. Pokud se tabulková spotřeba liší od provozní o 30-60%, jaká bude pak účinnost takového motoru?

0/0
1.12.2017 18:52

Š51t84e55f87a81n 10B44u17k30o43v49a25n 6741970969163

naučte sa jazdiť a budete mať tabuľkovú spotrebu...

0/0
5.12.2017 17:30

P39e39t82r 44H54a72r97i12p31r59a22s42a64d 31H12a98j66i31č 5941136533140

U některých značek, kde automobilky lžou jenom trochu, se k tomu dá přiblížit, u většiny typů je to ale jenom falešná návnada při rozhodování co koupit .

0/0
18.12.2017 12:09

V91á35c78l92a78v 62Z28e38l57i84n19k49a 2912180603622

Až budeme mít elektrárny s účinností 90%+ a k tomu supravodivé distribuční sítě tak budete mít pravdu, ale zatím nám do toho hodně zbývá. Dobře to napsal už pan Kouba níže. A navíc v našich zeměpisných šířkách není to teplo až tak úplně odpadní, protože málokdo chce za volantem mrznout a to zejména, když tam tráví hodně času.

+3/0
29.11.2017 12:27
Foto

P95e21t56r 84V60i49n31š 8744644223

Motáte hrušky s jabkama dohromady. Nemluvil jsem o výrobě, ale o spotřebě. Když už počítáte účinnost výroby a distribuce elektřiny, tak si spočítejte účinnost těžby, výroby nafty a její distribuce. To jsou panečku čísla :-D

0/0
30.11.2017 12:31

M46i26r18e76k 11T13u79r35e47č56e64k 4613922450832

Az na to ze 90% z tech 90% pouzije jen na tahani nekolika tun baterii z bodu 'A' do bodu 'B'. A jen tech 10% je vyuzito na transportaci uzitecneho nakladu...

0/0
2.12.2017 17:38

V91á12c37l32a24v 38Z93e47l13i34n82k55a 2682530523142

No, vzhledem k tomu, že diskuse zde už uvadla se nebudu rozepisovat a dovolím si pouze malou poznámku na závěr. Pane Nehasil, zkuste prosím diskutovat o věcech, kterým rozumíte. Například Vaše výkřiky proti elektrifikovaným železnicím, že nikomu nevadí kolik "žere" elektrická lokomotiva, to je vskutku lahůdka. Ano, ona dokáže "žrát" klidně 3 až 4MW (ty vaše desítky MW jsou názorná ukázka toho, že rádoby chytře píšete o něčem, co vůbec neznáte), ale pokud se namáháte spočítat kolik utáhne nákladu na 1kW výkonu a nebo spočtete tunokilometrový výkon na spotřebovanou kWh, tak poráží tenhle Tesla nesmysl v rozdílu řádů. Nejste vy náhodou z Greenpiss anebo nějaké podobné organizace? Já že ten fanatismus bez potřebných znalostí by tomu odpovídal. Tam jsem se při nespočetných diskusích setkal s podobnými "experty". Autor se sice dopustil klasické novinářské chyby s kW a kWh, ale jinak je jeho článek vcelku v pořádku. Na rozdíl od těch vašich výkřiků.

+7/−2
29.11.2017 8:48

D14a37v66i25d 11K30n80a82p15e69k 8667704136965

Reakce pana Nehasila jsou dosti agresivní. Počítám, že je člen grenpiss nebo mná akcie Tesly a teď má starch, že půjdou dolů a on prodělá.

0/0
29.11.2017 9:10

P44e27t20r 10N67e47h92a51s49i82l 4522775144514

Agresivita má jednoduchou příčínu. Samotný lživý článek, který sám o sobě ani nic jiného ve mne nevyvyolává. Je to jako pěst do oka. Autoři jako pan Dvořák na idnesu v tomto stylu píšou jeden článek za druhým. A když jsem psal do redakce, proč píše ty lži, tak mi sám napsal a ptal se na detaily, ale už neodpověděl, asi poznal, že nemá argumenty. Ale bludy a výmysly píše dál. I když mu je vyvracím fakty. Viz v navazujícím článku o 2,7 mld účtu o tom, že cena baterií je 300 dolarů. Přitom je lehce dokázaný fakt např. tiskovou zprávou GM, nebo výrokem šefa AUDI, že současnou cenu mají automobilky okolo $100/kWh !

Zde na straně 16 si to sám přečtěte:

https://www.scribd.com/document/365970680/GM-autonomous-driving-presentation#from_embed

https://insideevs.com/audis-ev-batteries-cost-e100kwh/

Na to prostě nikdo nemá žádny protiargument, A jen toto stačí, že to co píšou tito pánou jsou snůžka lží a výmyslů.

A vy jim to baštíte i s navyjákem.

A sorry s greenpeace mne opravdu nespojujte. Nesnáším fanatiky na obou stranách. A jen tak mimochodem. Uhodl jste, že jsem měl akcie Tesly ale už jsem dávno prodal s docela pěkným ziskem. Koupě za 35, prodej za 250 :-))) Takže ja si na Teslu opravdu stěžovat nemohu. I když ji nemám, díky ní jsem dost vydělal.

0/0
2.12.2017 18:00

J28i56ř21í 81S94c52h60w33a36c30h 8818704308546

Nehasil ale mluvil úplně o něčem jiném než mluvíš ty Václave.....on totiž vůbec nesrovnával kolik uveze vlak a náklaďák.....

+1/0
29.11.2017 10:38

V26á54c71l32a43v 15Z89e64l45i67n84k15a 2202620873822

To není tak docela pravda. Hned o pár příspěvků níže píše, proč se autoři nezmínili o tom, kolik "žere" elektrická lokomotiva. Odhlédnu-li od toho, že jím uvedené desítky MW jsou naprostá hovadina, protože výkony našich elektrických lokomotiv 150kové a 160kové řady jsou někde mezi 3 a 4 MW. Navíc je vlak a auto naprosto nesrovnatelné co do potřeby kWh na tunokilometr. A už úplná pitomost je srovnávat elektrifikované železniční tratě s jejich vlastním rozvodem a napájecími stanicemi se supernabíječkami, které by se teprve musely budovat. A mnohde i s přivaděči ze sítě vvn, aby vše okolo "nezhaslo" až se ta nabíječka uvede v činnost. Ona taková "zástrčka" schopná přenést výkon přes 1MW není ani po technické stránce moc legrace. Jen zajistit napojení tak, aby nedej bože nedošlo k nějakému zvýšení přechodového odporu. Při těch proudech co tam potečou raději ani nemyslet. A v podobném duchu se nese celý jeho příspěvek. Nic není problém, všechno bude v blízké budoucnosti a tak dále. Jako bych slyšel zelené fanatiky, když básní o OZE nebo Energiewende. Jen aby se za pár let neřešily následky prasknutí bubliny elektro-automobilismu.

+1/0
29.11.2017 12:23

J71i32ř25í 38S63c58h58w83a75c60h 8468214908896

zjednoduším to. Představ si, že existuje jen železnice coby jediný dopravní prostředek. Po ní jezdí parní a následně dieselové lokomotivy. Nikde žádná insfrastruktura aby po ní mohlo začít jezdit něco, co potřebuje megavatty el. příkonu a přesto se toto stalo, byl to snad nějaký zázrak? By to snad něčí fanatismus, který ten zázrak vykonal? Zhasínají domky okolo tratí, když jede kolem el. vlak? A nebyl to na začátku jakýsi problém, jehož řešení spolykalo miliardy? A nebyl to "problém", který dnes potřebuje stovky megawattů, které předtím nebylo potřeba vyrábět a rozvádět? A dnes se vyrábí a rozvádí aniž by to kdokoliv komentoval coby nemožnou věc.....a třeba výpadky elektřiny dnes u mě doma jsou naprostou výjimkou, to před 30 lety bývaly asi tak 20x častější.....

+3/0
29.11.2017 13:18

V27á96c26l48a34v 94Z20e30l44i98n61k63a 2212520953882

To zjednodušení není úplně přesné. Přednosti elektrického pohonu byly známy velice brzy po jeho objevení a to zejména ve srovnání s parními lokomotivami, které tehdy vládly a které srážela prachbídná účinnost parního stroje, složitost, riziko požárů od zalétávajících jisker, nutnost dlouhého roztápění před tím než se vůbec dalo vyjet a tak podobně.

Cesta k diesel-elektrickému anebo na frekventovanějších tratích postupně i elektrickému pohonu tak byla logickým vývojem. Výhody byly ostatně patrné ve městech, kde už elektrické tramvaje jezdily a díky síle elektromotorů zdolávaly místa, na která by nemohla koňka ani pomyslet.

Okolo tratí pochopitelně nic nezhasíná, protože dráhy mají své vlastní měnírny napájené zpravidla z vvn sítě.

Naproti tomu auta na akumulátory jsou, ať se nám to líbí nebo ne, tak trochu návrat zpět k něčemu, co tu už bylo a prohrálo s motory na fosilní paliva. A z velké části se tak stalo právě kvůli těm samým nedostatkům, na které se upozorňuje dneska. V technické praxi přibývá lidí, co začínají na elektro-automobilismus pohlížet jako na něco, kde v pozadí jsou politicky prosazované obnovitelné zdroje a kde se kouká spíše na ideologie nežli na technickou praxi.

+4/−1
29.11.2017 14:52

J42i97ř44í 52S57c59h54w90a89c67h 8958864568826

"auta na akumulátory jsou, ať se nám to líbí nebo ne, tak trochu návrat zpět k něčemu, co tu už bylo a prohrálo s motory na fosilní paliva."

to jakože se vracíme k bateriím, s vlastnostmi které měly před sto lety?

Ta "prohra" nastala za určitých podmínek, velmi malá kapacita cca 10x nižší než dnes a dlouhá doba dobíjení cca 10x delší než dnes. Samozřejmě to zdaleka není ideální, ale návrat "k něčemu co už tu bylo a před 100 lety prohrálo" to rozhodně není.

A hlavně v tvých argumentech a argumentech elektromobilních skeptiků nevidím ani zmínku o vlivech na lidské zdraví. To nemůže být zcela prostý a velmi důležitý důvod ovlivňující "misku vah"?

Aha nemůže, protože to je prý "ideologická záležitost" :-( Rv

+2/0
29.11.2017 21:59

V68á77c73l55a49v 87Z87e70l37i91n72k51a 2872260763102

Drobná chyba vážený pane. Jestli se něco přes veškerou snahu a investice moc neposunulo, tak jsou to právě akumulátory. U klasických olověných akumulátorů s H2SO4 se udává, že jejich měrná kapacita se pohybuje kolem 100W·h na 1kg hmotnosti. Tedy nic moc oslnivého. Jenže když se podívate na tentýž údaj u současných článků, tak rozhodně nenajdete 10ti násobný pokrok, jak píšete. Zhusta objevíte čísla mezi 150 až 200 W·h/kg a možná u těch super duper laboratorních článků se dostanete přes 200. Baterie resp. jejich stále zdaleka ne dostatečná měrná kapacita jsou přes veškerou snahu pořád hlavní slabinou elektromobilů.

A pokud jde o tu ekologii, tak tam bych ve spojení s elektromobily raději mlčel. Těžba surovin potřebných pro výrobu akumulátorů, ale třeba také vzácných prvků jako je např. Neodym zhusta využívaný v rotorech větrných elektráren, je všechno jenom ne ekologická. Jen pokrytecky strkáme hlavu do písku před faktem, že špína sice nezmizela, ale je někde daleko od nás. Podobně jako zastánci biopaliv hrozně něradi slyšeli, že kvůli tomu padly desítky a desítky tisíc km^2 lesů na východě jihoamerického kontinentu.

+1/−1
29.11.2017 23:41

H46o15n86z85a 28T47a75r 3479422674512

Od kdy se těžba ropy a zpracování ropy stalo čistější ?

Je potřeba hledat alternatývy

http://www.stoplusjednicka.cz/athabaske-ropne-pisky-apokalypticke-obrazy-z-kanadskeho-mordoru

+2/0
30.11.2017 10:50

S34t58a65n97i33s72l60a39v 82K88r65e13j18c10a70r 6697526793154

Ano, ale možná se budou naši potomci k Sentinelům 22.století vrátit. V případě spotřeby světových možností ložisek ropy, a zařízení jež toto medium využívá k přechodu na jiné v budoucnu bude nutné . A je lhostejno zda se bude jednat o bioplyn, vodík nebo metan. Ve své době byla praktikována praxe budování komínů energetických zařízení s co nejvyšší výškou, nikoli s ohledem zvýšení tahu odtahu spalin , (tam se o to staraly spalinové ventilátory komínový a podroštový) ale proto aby se docílilo dostatečné ředění smogového znečištění s ohledem na větrné proudění ve vyšších výškách a tím rozptyl na větší geoúzemí. Budoucí generace vzdělanců BUDOU nuceni vymýšlet nové sloučeniny materiálů jež dokáží nahradit DNES používané materiály složené z dnes desetiletí označované jako vzácné prvky - jež jsou tedy prvky s omezeným výskytem ! Až ta dojdou podobně jako ropné produkty možná se bude hledat nový bakelit xx. století!!

0/0
30.11.2017 12:37

J70i37ř24í 88S31c90h98w69a64c30h 8128354228806

nevím, kde jsi přišel na těch 100Wh/kg u olověného aku. Dnešní moderní startovací aku mají nějakých 40-50Wh/kg a trakční baterie cca 25-30Wh/kg. Aku před 100 lety na tom byly zřejmě o dost hůře. A ano nejlepší dnešní konstrukce jsou na hodnotách okolo 200Wh/kg (a možná nebude trvat příliš dlouho a dostanou se k 300). Takže jsem se s tím desetinásobkem nijak nespletl.

A tím vlivem na zdraví jsem samozřejmě myslel hlavně to co dýcháš, když se třeba pohybuješ v nepřetržitém proudu aut. Nebo když jdeš po ulici s hustým provozem.

A ty argumenty o těžbě čehosi? Samozřejmě, že je to negativní záležitost, ale stejným způsobem najdu kvanta příkladů těžby a zpracovaní desítek entit potřebných pro výrobu a provoz spalovacího motoru, počínaje úžasně ekologickou těžbou ropy, její dopravou v "potápějících" se tankerech, její rafinací na palivo, které se SPÁLÍ UPROSTŘED MĚSTA, přes těžbu železné rudy a její úžasné "ekologické" zpracování na ocel, přes těžbu hliníkové rudy a rovněž "ekologické" zpracovaní na hliník, přes těžbu a zpracování spousty legovacích prvků, přes vyjeté oleje a jejich ne-likvidaci....atd. atd....

+1/0
30.11.2017 14:23

P45e63t22r 71N93e49h78a37s86i92l 4202805124784

Pane Zelinko, to že ten pokrok nevidíte vy, neznamená, že není.

Jednoduchý důkaz si nosíte v kapse. V mobilu je baterie, která ještě před 10 lety byla 3x menší. Nokia 5110 měla kapacitu 900mAh. Dnes při skoro stejné velikosti máte bežně kapacitu 3000mAh!

A nebo další důkaz. elektromobily. Před 10 lety Citroen Saxo, Paeguet iON, měli kapacitu baterie kolem 15 kWh. Nisan Leaf v roce 2013 měl kapacitu 24kWh, druhá verze v roce 2016 už 30 kWh, a dnes nejnovější verze má kapacitu 40kWh. Tj. skoro dvojnásobek než před 4 lety.

A podobně je na tom BMW i3, VW eGolf, Hundai ioniq, Kia Soul, a další.

Vývoj jde pomalu, krůček po krůčku, ale poslední dobou se docela rapidně zrychluje. A tak můžeme vidět, skok v kapacitě baterií téměř 2xnásobek o proti bateriím před 10 lety.

Jestli tohle je vám málo, tak už nevím jak si to představujete. Jedině pak že by jste si pořídil kouizelnou hůku a lepší baterii vyčaroval. Protože rychleji ten vývoj opravdu už nemůže jít. Nic nejde hned.

No a o ekologii výroby čehokoli se nemá cenu vůbec bavit, to je úplně jiná kapitola. Nic není ekologické, ani výroba baterie, natož výroba benzínu, nebo nafty. Co je lepší, nebo horší, jsou jen dohady. Za mne jasně výtězí elektřina.

0/0
2.12.2017 18:43

P84e56t76r 33N67e36h96a23s19i68l 4442175334134

Vždyť vy pořád mluvíte úplně o něčem jíným. Proč sem táháte výhody elektrického opphonu o proti páře, to fakt nechápu.

Já jsem psal o tom, že v článku vadí elektřina dodávaná do nákladních aut a naprosto nesmyslné srovnání se spotřebou domácností, ale už nikomu nevadí ta samá elektřina dodávaná do železnice, do tramvají, do trolejbusů.

A to že železnice mají valstní měnírny, to je jako co za argument? A to jako podle vás vlastní měnírny můžou mít jen železnice a tramvaje a trolejbusy? A nikdo jiný?

Napiste jediný dobrý argument, proč by stejnou měnírnu nemohla mít i nabíječka pro nákladní auta? vidíte už konečně ten nesmysl?

Eletkřina je stejná, jak pro železnici, tramvaje, trojelbusy, tak i pro náklaďáky. Takže je holý nesmysl ji srovnávat se spotřebou domácností. A o to jde v mém příspěvku především.

A když se vrátím k vašemu příspěvku o tom, že elektrický pohon má své výhody, tak právě proto je více než dobré, že se konečně díky pokroku v bateriích zavádí i do automobilismu. Kde do té doby dominovali spalovací motory.

Místo aby jste byl rád, ženebudeme muset dýchat jedy z výfuků, tak tu spousta lidí plyve na elektromobily a teď i na elektrické náklaďáky. A přitom by to mělo být naopak.

0/0
2.12.2017 18:20

Z94d18e80n63ě52k 31M72o46r58á97v57e40k 5367428508303

Sice jsem fanda elektromobilů, ale nejsem úplně zastáncem rychlého přechodu nákladní dopravy na elektřinu. Nicméně k tomuto příspěvku mám dotaz - když ty rozvody elektřiny pro železnice utáhnou ty vlaky se špičkovým výkonem 3-4 MW, neutáhly by také nabíjení těch náklaďáků? Jde o to, jestli by klidně u každého (elektrifikovaného) nádraží nemohl s minimálními investicemi stát Gigacharger pro náklaďák?

0/0
30.11.2017 13:09

P78e50t87r 30N83e18h53a78s67i85l 4832325534534

Pane Zelinka, nejdříve by jste si měl zjistit, že i u nás máme lokomotivy o výkonu až 7MW, např.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Siemens_ES64U2

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Praha,_hlavn%C3%AD_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD,_Railjet_(3).jpg

Ale já nikde nemluvil jen o ČR, mluvil jsem obecně. A navíc nákladní vlaky se občas tahají se 2 mašinama i víc. Pak takový kolos má výkn i víc jak 10MW!

Ale hlavně jak píše pan Schwach, vůbec jsem nesrovnával kolik toho co uveze, ale mluvil jsem o tom, že když je potřeba postavit nabíječka o výkonu pouhých 1,6 MW, tak je to neřešitelný problém a kvůli tomu budou výpadky v síti, ale když se staví nová trať a měnírny, které mají mnohonásobně větší výkon, tak to problém není.

A to samé píšete i vy. neumíte si představit, nabíječku o 1MW, ale už vám nedochází, že daleko větší proudy a výkony se na železnici dávno staví a problém to není.

A opět aby jste odvedl pozornost tak sem cpete něco o eko, oze, energiwende, co s tím mým příspěvkem nemá nic společného.

0/0
2.12.2017 18:09

P74a41v77e22l 56J37e80ř15á48b97e78k 7741362104637

Nevím co řešíte.

Do auta dají velkou elektrocentrálu (malou elektrárnu), která bude dle potřeby baterie dobíjet:-/.

0/0
28.11.2017 23:51

J72i87ř89í 93S28c12h28w86a64c12h 8958664468496

a když tahač zastaví, tak začne napájet 4000 nejbližších domácností....

+7/0
29.11.2017 0:19
Foto

J91i14ř70í 71D24v60o11ř71á18k 5315229170248

Ten tahač není na převážení zboží, ale na převezení akcionářů.

+13/0
28.11.2017 23:21

P45e19t73r 13N40e85h29a58s65i62l 4422665234564

Už po pár řádcích jsem si říkal, že to psal Dvořák. A ejhle byl to dvořák.

Co jiného čekat od autora, který nezná rozdíl kW od kWh, co nechápe, že doprava ve městech dělá i více jak 50% znečištění s odkazem na to, že CELOSVĚTOVĚ je znečištění z dopravy 3%!

Tento člověk vůbec neví nic o technice a je to klasický článek zaujatý proti elektromobilům.

A když se ho v mailu zeptám tak mi ani neodpoví i když mi sám pošle že chce upřesnění. Sorry, ale tohle není novinář, ale pisálek, placený jen za šíření bludů a výmyslů.

Základní nesmyslný fakt z článku.

Porovnání spotřeby náklaďáků se spotřebou domácností!Tohle může propagovat jen naprostý blb. Proboha ten koho to napadlo nebyl při smyslech.

Je jasné i malému dítěti, že když potřebujete převést velký náklad, že na to nestačí fábie se spotřebou 4 litry. A je jasné, že na to potřebujete velký náklaďák, který bude mít o hodně větší spotřebu energie. Je jedno jeslit nafty, nebo elektřiny. Tu energii tam musíte dodat. A proto je naprostá blbost porovnávat spotřebu náklaďáku se spotřebou domů!!! To je takový nesmysl až to bolí.

A vůbec nejhorší je, že tomu lidí tady věří a žerou ty plky jako svatou pravdu. To snad není možný jak jsou lidi hloupí.

Proč tam páni autoři nenapsali kolik že spotřebuje takový elektrický vlak elektřiny? Když jen mašina má výkon v 10-kách MW-tů. Když bych napsal prohlášní v jejich stylu, tak takový nákladní elektrický vlak si vezme elektřiny i víc jak 50 tisíc domácností!!!! A to nikomu nevadí? Jak to, že o tom páni autoři nepíšou, vždyť to musí být fuj, když nám ty elektrické vlaky tolik žerou. Pryč s nima ať místo nich jezdí NAFTOVÝ tahače, to přeci chceme ať tu máme víc jedů z výfuků náklaďáků. Čím víc jedů tím líp. Vždyť podle Dvořáka je to jen 3% z celosvětového znečištění tohose přeci nemusíme bát.

Až půjdete po silnici teď ve smogovým období, a okolo projede náklaďák, tak se zhlulba nadýchněte, protože to je těch 3% znečištění, co nemůže nikomu uškodit!

+5/−2
28.11.2017 23:14

P54e23t19r 60N70e43h65a56s92i17l 4132225484624

Další nesmysl který převzalli autoři z odkazujícího článku, že dnes je cena baterií cca "lehce pod 300$ za kWh". To je opět lež jako věž. Například tady technický ředitel AUDI sám přiznal, že mají baterie za 112$/kWh už dnes!

https://insideevs.com/audis-ev-batteries-cost-e100kwh/

Autoři si výmýšlejí dál. Podobně je to i s hmotností baterie. Jednoduchý výpočet. Když má Tesla Semi ujet 800km, a spotřebu odhaduji mezi 50-100 kWh na 100km, tak baterie musí být někde mezi, tj. asi 650 kWh. Baterie 100kWh v Tesla model S má hmotnost asi 600kg. Takže baterie 600kWh dle současné Tesly model S by měla hmotnost 3,8 tun. Ale je tu hodně velké ale. Baterie v Tesle model S je již technologicky 10 let stará (2 roky vývoj, představení 2009, prodej 2012). Vývoj jde dopředu takže baterie do Tesla Semi a Tesla Roadster bude lehčí nevím o kolik, ale odhadem o minimálně 1/3 takže cca 2,5 tuny. Což je v porovnání s velikostí tahače úplný nic. Řekl bých, že tam díky tomu dá Tesla větší baterku klidně i o hmotnosti 3-4 tun.

Pokrok v bateriích je například vidět i na Renaultu Zoe. Stará verze měla baterii 22kWh a hmotnost 290kg. Nová verze Zoi má 41 kWh (skoro dvakrát tolik), ale hmotnost je "jen" 305kg!

A dále pokračujeme v úplných nesmyslech. Že prý dnes neexistuje dobíjecí infrastruktura pro Tesla Semi? Ha? to jako vážně? A proč by měla existovat infrastruktura pro auto, které ještě neexistuje! Ti autoři si z lidí dělají srandu. nebo tu blbost jen předstírají? Stačí se podívat do historie 5 let zpátky, kdy v roce 2012 se začala prodávat Tesla model S. V tu dobu také nebyla na světě infrastruktura, ale souběžně s prodeji se instalovali po světě i nabíječky. A dnes po 5 letech jich je po světě už přes 1000 stanic s minimálně 6 stojany! https://supercharge.info/. A stejně tak to bude i s nabíječkami pro Tesla Semi. Nic nejde hned přes noc.

+2/−2
28.11.2017 23:55

P10e79t67r 80N21e86h82a76s89i97l 4642805274894

A že není infrastruktura pro elektřinu, že to dnes nikdo nedokáže? Jak je tedy možné že jezdí vlaky, kde oni ty mašiny tu elektřinu vlastně berou? Že by jezdili na vzduch? Takova lokomotiva Siemens_ES64U2 má maximální výkon 7 MW! https://cs.wikipedia.org/wiki/Siemens_ES64U2

Takže infrastruktura která to dokáže už se dávno používá a není to nic co by dnes nešlo postavit. Kdyby to nešlo, tak by nejezdili tramvaje, ani trolejbusy, natož elektrické lokomotivy.

Shrnuto podtrženo. Tento článek je snůžka lží a polopravd, primárně zaměřeno proti elektromobilům.

A přitom je jednoduchá otázka. Lidi opravdu chcete aby tady stále jezdili naftový náklaďáci, které denně vypouštějí jedy nám do plic? Opravdu to chcete? Jestli ne, tak buďme rádi za každé takovéhle auto na silnici!

Naštěstí nákladní auta nezačíná dělat jen Tesla, ale už je začíná vyrábět i Mercedes, a ostatní už také začínají. BYD prodává elektrické autobusy po tisících. V Čechách už některá města místo aby budovali drahé trolejbusi, nebo tramvaje, tak nakoupili elektrobusy. Začíná se blískat na lepší časy, ale ještě to nějakou dobu potrva, kdy se budeme moci na ulici vpohodě nadechnout bez jedů z nafty, nebo benzínu, čí smogu z komínů. Snad se toho ještě dožiju.

+3/−2
29.11.2017 0:10

P36e51t38r 14N11o14v56o58t97n70y 1501730581

Takova lokomotiva má transformační nebo usměrňovací stanici vybudovanou už dávno na hladině 110 kV - vvn. Takže to zbývá dovést na všechny nabíječky elektroaut.

+2/0
29.11.2017 0:22

J88a26n 66T10a28r46a66b58a 4856946609559

A ještě k tomu jedna lokomotiva utáhne vlak o hmotnosti řádově tisíců tun. Kamion 100xméně.

+2/0
29.11.2017 0:50

J35a73n 76K32o21t94a89s 9269740292516

Když už argumentujete vysokými čísly, americká cena za tahač Tesla Semi (dražší varianta) je 24x nižší než cena té zmíněné lokomotivy od Siemensu. Takže buď si koupíte 24x kamionů nebo jednu lokomotivu, která bez kamionů stejně náklad do cíle k zákazníkovi nedoveze, asi tak...

+1/−1
29.11.2017 9:10

H78o98n20z44a 15T51a80r 3969402464382

Mícháte jabka a hrušky Dohromady

0/−1
29.11.2017 12:09

J33i97ř46í 43S59c41h50w55a76c57h 8748404798366

to přece nevyvrací nic z tvrzení, že takové zdroje existují....

....a jakože kamiony tankují u všech benzínových pump? ;-D

+1/0
29.11.2017 10:31

P86e74t60r 57N83o68v73o87t11n17y 1121610171

Ano, znáte nějakou pumpu, kde kamion nenatankuje?

0/0
29.11.2017 10:39

J14a97n 30V19á96c79l25a98v22í58k 3562656421789

Jo, fyzicky tam nevjede.

0/0
29.11.2017 17:29







Najdete na iDNES.cz