Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Filtr pevných částic z druhovýroby: Příliš drahá atrapa

Problém s drahými filtry pevných částic řeší tisíce řidičů. Často se snaží ušetřit a vybírají mezi lacinými kopiemi. Ale to se nemusí vyplatit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35e66t74r 70H16a28n71a 1474570219

Od příštího roku je DPF povinný i pro benzíny, pak už snad ty moudrý rady od jejich majitelů ohledně koupě s filtrem či bez skončí a začnete řešit své praktické problémy např. s CO2, které opravdu "zabíjí lední medvědy".

Moc se mi líbí jak se plno lidí nachytá na politiky a lobisty a jejich media předhozené problémky a skutečné problémy zůstávají pěkně pod pokličkou.

0/0
6.12.2017 16:32

J10a75n 64D16l29o12u87h51ý 7814539550749

Benzinovy motor by zadny DPF nepotreboval, kdyby EU nenarizovala nejaky anti-fyzikalni nesmysly. Jak se totiz ukazuje vyrabi se hlavne aby to splnilo EU pozadavek, ale v praxi dany motor neprinasi nic. Ono staci srovnat realnou spotrebu ctyrvalcoveho motoru s neprimym vstrikem a primo-vstrikem a zjistime ze i kdyz je jeden motor Euro IV a drohy Euro VI maji pri normalni jizde (50/90/130) plus minus nejaky deci naprosto stejnou spotrebu. Rv Samozrejme primo-vstrik ma vetsi vykon, ale ten vetsi vykon ma smysl pouze pri nezmensovani obsahu motoru!!

0/0
8.12.2017 12:21

J65i89ř19í 83S47c62h16w43a32c91h 8678484158406

ale ten "nezmenšený" motor nemá jiné emise.....

0/0
9.12.2017 22:44

J63i15ř89í 41S89c40h90w98a26c90h 8638284828806

motory s přímý vstřikem se vyrábí i pro jiné než evropské trhy ty nevznikly z nějakého nařízení EU....

0/0
9.12.2017 22:47

J27i42ř79í 93Z63ý79k91a 9199793961440

povinný pro přímovstřikové benzíny. Obyčejné benzinové motory lze provozovat i bez filtru.

0/0
9.12.2017 22:34

P33e83t50r 77H76a82n96a 1664240719

Redakce nápis "komerční sdělení" už opravdu bez rozpixelování nejde udělat menší - fakt bravo.

0/0
6.12.2017 16:25

B34o45h90u22m64í44r 74E89l91i91á83š 1431338614152

Tam fordem,zpatky vlakem

0/0
5.12.2017 20:10

B59o86h53u51m60í71r 95E20l44i55á16š 1161588484232

No..nafta patri do nakladaku nebo do traktoru,ale ne do osobaku..

0/0
5.12.2017 20:07

M79a31r25t66i55n 17D43o12h50n24a57l 5437893148518

Má to jednoduché řešení, nekupovat si zas...nej diesel už z principu.

0/0
5.12.2017 14:17

J49i50n27d25ř71i33c19h 22Š71k21o62p49e80k 4775181370685

šmejdový díly z Polska se dělají na všechna auta, nejen osobáky

0/0
5.12.2017 17:22
Foto

M41a53r78t13i22n 17K94l58u52m53p51a10r 5456248617294

Každý majitel dieselového motoru snad věděl, že bude muset časem investovat do servisu filtru. A pokud věděl, že na to nemá, měl si koupit jiné auto a nebo žádné. To je jako koupit si osmiválec a pak zjistit, že má moc velkou spotřebu a nemít dostatečné příjmy na nákup paliva.

Auta s vymontovaným filtrem by se měla okamžitě zabavit a sešrotovat. Auta s nefungujícím filtrem udělit pokutu a výstrahu, při dalším stejném prohřešku zabavit a zlikvidovat. STK která vydala souhlas s provozem umístit na watchlist a sledovat další prohřešky aut procházející touto stanicí.

+3/−1
5.12.2017 12:24

T39i14b65o65r 40M32a51t56u21l13a 8938447541932

tehdy za hromadnými nákupy dieselů stála hlavně finanční politika, kdy byly levnější než benzíny

0/0
5.12.2017 14:42

M30a72r16e29k 74H57r59u72b46y 6387202301228

Diesely byly nekdy levnejsi?

V nejlepsim pripade staly stejne, s vyssimi servisnimi naklady.

Levnejsi bylo palivo.

+1/0
5.12.2017 16:55

J80i65n70d70ř74i48c86h 61Š47k14o71p13e10k 4305361550105

když by jsi to chtěl brát takhle přísně, tak určitě dávat pod dohled i STK, která toleruje např. čínské přestavbové HID sady nebo milion světílek na kamionech atd.

0/0
5.12.2017 17:24

M14a10r24t96i59n 30K37l39u93v86á71n78e40k 9292368303123

...a k tomu ešte celková nezmyselnosť DPF filtru (nefiltruje tie mikrosadze ktoré v konečnom dôsledku tvoria TO zdravotné riziko)

+1/0
5.12.2017 9:31
Foto

M38a75r55t41i33n 68K16l16u68m34p11a56r 5716578387454

Vidíte a většina lidí si naopak myslí, že filtr pomáhá.

0/0
5.12.2017 12:20

M89a37r15t30i96n 82K16l50u42v45á53n98e89k 9682728523753

Tak isto ako si myslí že biopaliva sú ekologické.

A BIOpotraviny zdravšie.

0/0
5.12.2017 13:13

V78l28a96d79i54s71l76a55v 90B52u60r13y38š47e25k 1239492947384

a menšina si myslí, že nepomáhá, je to divný, protože odborníci tvrdí, že je většina lidí hloupá, tak to nějak nevychází

0/0
5.12.2017 16:09

Z97d24e80n41ě91k 49M90o89r33á61v16e78k 5647378148943

Já myslím, že to vychází - většina lidí je hloupá a současně většina lidi si myslí, že filtr pomáhá. Jen menšina ví, že filtrem projdou mikrosaze, které nevratně ničí plíce, jen menšina je chytrá.

0/0
5.12.2017 18:33

T77o20m47á20š 82K43u53c51h91a62ř 3887391178161

Nikde jsem se nedočetl, jaký vliv na životnost dpf filtru bude mít, když už je motor starší, vyběhaný, s menší kompresí a vyšší spotřebou oleje. Jestli to náhodou není tak, že i když pak vrazíte děsný prachy do nových originálních vstřiků a filtru, tak se filtr stejně ucpe už po pár desítkách tisíc km.

0/0
4.12.2017 21:41
Foto

V83i75t 28C77h23a76l63u47p65a 5862147802856

A proto zůstávám u benzínu atmosféry. Prostě údržba turbodieslu je dražší a ty 2l menší spotřeby mi nestojí za ty nervy s DPF, vstřiky atd. Navíc jezdíme primárně krátké trsy (z 80% do 5km, zbytek trasy tak 20-40km), takže na to ideál...

+1/0
5.12.2017 7:44

V31l38a45d80i47s10l42a29v 45B39u56r28y25š80e37k 1889102857114

tak hlavně když je motor starší, vyběhaný,s menší kompresí a vyšší spotřebou oleje, tak by ho měl nechat majitel sešrotovat a ne s ním trávit vzduch

0/0
5.12.2017 16:12

L60a26d55i32s13l46a58v 89H28a23š71k80a 4323776621660

Prostě starej dobrej 1,9 TDI a klidně i s PD.

Pěknej výkon za přijatelnou spotřebu

+4/0
4.12.2017 21:19

T29o63m26á18š 90V16e72s63e39l87ý 5315948610829

tak, tak. Ten Dým Ignoruj ;-)

+3/0
4.12.2017 22:56

L19a76d86i28s79l35a15v 81H23a77š11k50a 4513116311660

Filtr OFF, cat OFF, EGR OFF, Chip ON Smoke ON;-D

+7/0
4.12.2017 21:18
Foto

V74i94t 46C28h70a68l46u69p91a 5682197822676

Vyvojovi konstrukteri nekde udelali chybu. Pritom by stacilo "vyprojektovat" na palubni desku tlacitko regenerace. Takhle by si kazdy sofer zapnul regeneraci filtru dle potreby a nestal by se tak otrokem vlastniho auta, aby mu rid.jednotka hladila "jedte 10 min rychlosti 80km/h " nebo na regeneraci za nemaly peniz do servisu...udajne takove tlacitko maji kamiony...

+6/0
4.12.2017 20:48

T72o57m37á94š 66K39u62c14h45a59ř 3817401248801

Chybu? Vydělají více na výrobě ND a ještě si mnohem dřív musíte koupit nové auto. Penízky se sypou a vše se svede na úředníky..

+3/0
4.12.2017 21:43

J12a39n 89D64l30o62u17h31ý 7554109240649

To je asi prvni, co bych s autem se pokusil udelat, pokud bych chtel dobrovolne jezdit v dieselu.;-D Stejnym zpusobem (tlacitkem) jsem resil kdysi prehrejvani skodovackych motoru, pri pomale jizde v kolone (jizda cca 30 minut rychlosti 15km/h) v letnich mesicich (favorit/felicie). Pac termostat spinal vzdy az pri "prehrati" a teplota jiz neklesla.

0/0
8.12.2017 12:25

V48o17k49o57u86n 66V94l97a54d14i52m23i56r 8432918149708

Kdybyste si kousek za Sumavou takovy filtr namontovali a prisli s nim do servisu, uz byste s autem neodjeli. Kazda soucastka musi byt bud original od vyrobce, nebo musi mit ABE.

0/0
4.12.2017 15:46

T58o86m45á39š 54K64u67c62h78a54ř 3627151648361

Kousek za Šumavou filtr nestojí dvojnásobek minimální mzdy..

+1/0
4.12.2017 21:45

R80o94b52e74r23t 95M95a12t94u73l28a 8827569356465

V prvé řadě si musíte správně vybrat auto, to že si koupíte něco co je na každém rohu(Hnujdaj) ještě není zárukou levného servisu;-D Naopak, když si koupíte něco vzácného (Infiniti) tak vás ten filtr vyjde asi na 1/3:-P

V druhé řadě je třeba najít servis, kde budou hledat příčinu a ne namátkově měnit díly;-D

0/0
4.12.2017 13:34

J50i72n28d25ř26i84c50h 37Š29k18o62p84e89k 4345861500455

ve třetí řadě je nutné naučit se reklamovat opravu, např. v případě, kdy přijdu ohledně problému s DPF, servis vymění díly za X tisíc a závada zůstává.

0/0
4.12.2017 13:47

P49a49v26e41l 61J90e26ř90á73b62e83k 7491652354817

Na 1/3 ceny auta - tak to si nepomohu. ;-D

+1/0
4.12.2017 14:24

R20o37b41e13r88t 85M48a20t95u53l25a 8557149426205

Já jsem v ČR žádnou za 90 tisíc nenašel, ale možná máte lepší zdroj, kde kupovat;-D

0/0
4.12.2017 14:36

J22a70k85u76b 46S16e84k30e19r21a 6366980346205

Dyzla si koupi jen nadsenec a je jedno v jake znacce.

0/0
4.12.2017 21:17

T87i52b78o52r 36M12a78t96u55l47a 8568637101162

může mi někdo vysvětlit, jaký je tedy přínos filtrů pevných částic, když nejprve zachytí saze, ale po čase regenerací je stejně spálíme a vypustíme z výfuku? Takže místo karcinogenních sazí válejících se na vozovce, v příkopech a okolní vegetaci máme karcinogeny v aerosolu, které snáze vdechneme?

+3/−2
4.12.2017 12:39

J45a17n 75S69l85o40v51í71k 3779787570448

Přirovnám to, jako když se zatápí v automatickém kotli na uhlí. Nejprve to čudí z komína jako z fabriky, ale po dosažení správných teplot a spalování už z komína nevychází takřka nic. Podobné to je v autě, které to čoudící ukládá a pak spálí až při správné teplotě, kdy by měl vycházet bílý kouř - ne ten černý, jak si mnozí lidé myslí. Úplně zničit saze z auta nelze, to by se musely odebírat do nějakých popelníků a pak někde odsávat na skládkách.

+8/0
4.12.2017 12:53

O13n51d21ř93e77j 58F49r84a84n65c 4719751618

Navíc ten proces spalování a vypouštění probíhá mimo obydlené oblasti, což je další plus.

0/−1
4.12.2017 13:27

J16i18n42d73r40i39c89h 52K84u24c72h13a60r 1387484787459

To platilo u prvních verzí DPF, dnes se auta zvládnou regenerovat i při čekání na červené...

0/0
4.12.2017 13:32
Foto

V79i10t 72C78h66a75l54u43p52a 5772147602306

Ha ha to urcite. Kdyz nekdo bude trajdat s dieslem jen po meste, tak asi tezko se to zregeneruje mimo obydlenou oblast. Navic, regenerace filtru neni odfouknuti sazi, ale jejich totalni spaleni na co2.

0/0
4.12.2017 21:02

R59o50b13e92r34t 34M43á39s13l48o 1271541607657

Řídící jednotka auta ví jestli je v obydlené oblasti?

+1/0
4.12.2017 21:07

J96i30n73d97ř20i46c16h 30Š91k75o87p36e50k 4655281950855

vzhledem k proudění vzduchu je víceméně dost jedno, kde se regeneruje.

0/0
5.12.2017 17:55

J21i47ř34í 92S23c61h56w44a23c53h 8128494958336

Funguje to (mělo by to fungovat) přesně naopak. Filtr zachycuje mikrosaze což je z 99% čistý uhlík a tyto se při regeneraci spálí na CO2 což je plyn.

+4/0
4.12.2017 13:08

J60i22n25d88r46i32c14h 16K49u83c53h30a21r 1277464977919

DPF není popelník, kam padá popel a jednou za čas se na dálnici vysype. Namísto toho ukládá popel a po nějakém čase jej znovu spálí - tim vznikne CO + uhlovodíky + mnohem méně jemnějšího popelu (ten už se teda vyfoukne ven).

Saze v autě (ale obecně při jakémkoliv spalování) vznikají, pokud k hoření nejsou ideální podmínky - v autě typicky při přidání plynu chybí vzduch (než se turbo roztočí) - splálí se jen část paliva ve válci

+2/0
4.12.2017 13:09

J73i84ř51í 41Z43ý22k41a 9139173211510

což je možná škoda, že to nefunguje v režimu popelníku. Jednou za čas by se v servisu vysypal a byl by klid.

+3/0
4.12.2017 13:30

T74i32b61o27r 52M78a63t75u38l50a 8398597631162

Ano teoreticky to tak je, ale nemyslím si, že by v DPF docházelo k dokonalému hoření, jehož výsledkem by byly koncové produkty procesu spalování.

0/0
4.12.2017 13:45

P40a83v19e69l 40J45e26ř76á55b20e75k 7211812294787

Saze které se válejí na vozovce vdechujete spolu se vzduchem, který vám do auta nasaje ventilátor, nebo i když jdete okolo po chodníku, či si do ulice otevřete okno apod. A imise od silnice podle jejího okolí se nesou i stovky metrů od ní. Takže o neškodných, polehávajících sazí bych raději pomlčel.

Dřív to byly saze jako lívanec, tak se nedostaly až do plicních sklípků a člověk je i vykašlal.

Dnes s moderní vstřikovací soustavou naftových (i benzinových) motorů saze už nejsou "lívance", ale droboučké sazičky, které se dostanou hluboko do plic a špatně se ven vykašlávají.. A protože jsou droboučké - od silnice doletí i dál.

A aby tyto drobné saze moc neškodily, do výletové trubky jim konstruktéři vrazili filtr, kde se na "sítech" zachytí a horkými spalinami spálí s tím, že ten nespalitelný drobeček zůstane ve filtru. A to se má čas od času odborně "vysypat", "vymýt". A odborně zlikvidovat

Není to nic složitého, jen poslouchat co se roky píše.

0/0
4.12.2017 14:23

T12i56b42o25r 91M64a73t60u90l13a 8678487811312

no nevím, saze jako takové nebezpečné asi nejsou. Jedná se o formu uhlíku. Nebezpečné jsou právě ty nanočástice a aerosoli různých forem škodlivých uhlovodíků s karcinogenními účinky, které se na ty saze "nalepí" a my všichni je potom snáze vdechneme. To že v ovzduší nebudou saze z výfukových splodin ještě neznamená, že všechny ty nanočástice se neusadí někam jinam, nebo že je přímo nevdechneme. Kdyby bylo spalování nafty tak bezpečné a šlo by jenom o filtrování sazí, tak si každý druhý může naftou topit v kamnech, pokud tam bude mít filtr. Dám trochu jiný příklad s radonem. Radon jako plyn prokazatelně způsobuje rakovinu plic, takže dlouhodobý pobyt v prostředí s vysokým obsahem radonu ve vzduchu je rizikový. Je zajímavé třeba to, že pokud v takovém prostředí bude žít kuřák a nekuřák, tak kuřák má menší pravděpodobnost že dostane rakovinu plic z emisí radonu. Čím to je? No právě těmi částicemi které vdechuje při kouření, neboť radon nepůsobí přímo (není přímo v kontaktu) na plicní tkáň, ale je "oddělen" vším tím bordelem. A podobné je to s azbestem, což jsou neviditelné jehličky, které když se zapíchnou přímo do tkáně tak je zaděláno na problém. Takže kuřáci či lidi co žijí v prašném prostředí mají určitou výhodu (statisticky podloženou). Samozřejmě něco jiného je, že kuřák dostane rakovinu přímo z toho kouření - dehtu apod sajrajtu :-)

0/0
4.12.2017 21:49

K62a33r54e91l 76D36v80o56ř93á46k 4792169581551

Jenže to co píšete je nesmysl, žádný filtr není na věky, každy se zánáší a při každé regeneraci vznikají tzv. nespalitelné usazeniny, které zůůstávají na vstupní straně filtru a bez mechanického odstranění s nimi nic neuděláta, popelník tam prostě není. Pro každý filtr je stanovano max. množství a po jeho dosažení je nutná výměna/vyčištění.

A to auto s 400tkm, nemá trošku černý výfuk?

+4/0
4.12.2017 12:14

J15i17n76d66r81i56c59h 47K81u26c48h24a75r 1197574777379

Problém filtru jsou spíše "nespálitelné" částice - drobné kovové oděrky z motoru, které se za ty léta nastřádají

0/0
4.12.2017 13:10







Najdete na iDNES.cz