Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Filtr pevných částic z druhovýroby: Příliš drahá atrapa

Problém s drahými filtry pevných částic řeší tisíce řidičů. Často se snaží ušetřit a vybírají mezi lacinými kopiemi. Ale to se nemusí vyplatit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15e64t90r 88H35a83n43a 1944260159

Od příštího roku je DPF povinný i pro benzíny, pak už snad ty moudrý rady od jejich majitelů ohledně koupě s filtrem či bez skončí a začnete řešit své praktické problémy např. s CO2, které opravdu "zabíjí lední medvědy".

Moc se mi líbí jak se plno lidí nachytá na politiky a lobisty a jejich media předhozené problémky a skutečné problémy zůstávají pěkně pod pokličkou.

0/0
6.12.2017 16:32

J83a84n 44D91l72o48u86h49ý 7334479180959

Benzinovy motor by zadny DPF nepotreboval, kdyby EU nenarizovala nejaky anti-fyzikalni nesmysly. Jak se totiz ukazuje vyrabi se hlavne aby to splnilo EU pozadavek, ale v praxi dany motor neprinasi nic. Ono staci srovnat realnou spotrebu ctyrvalcoveho motoru s neprimym vstrikem a primo-vstrikem a zjistime ze i kdyz je jeden motor Euro IV a drohy Euro VI maji pri normalni jizde (50/90/130) plus minus nejaky deci naprosto stejnou spotrebu. Rv Samozrejme primo-vstrik ma vetsi vykon, ale ten vetsi vykon ma smysl pouze pri nezmensovani obsahu motoru!!

0/0
8.12.2017 12:21

J98i76ř13í 29S92c82h74w71a14c69h 8728904608486

ale ten "nezmenšený" motor nemá jiné emise.....

0/0
9.12.2017 22:44

J62i29ř73í 72S81c48h93w92a22c60h 8348374798606

motory s přímý vstřikem se vyrábí i pro jiné než evropské trhy ty nevznikly z nějakého nařízení EU....

0/0
9.12.2017 22:47

J68i45ř98í 17Z45ý19k65a 9249843151900

povinný pro přímovstřikové benzíny. Obyčejné benzinové motory lze provozovat i bez filtru.

0/0
9.12.2017 22:34

P59e29t54r 10H23a22n53a 1404340859

Redakce nápis "komerční sdělení" už opravdu bez rozpixelování nejde udělat menší - fakt bravo.

0/0
6.12.2017 16:25

B67o74h60u64m68í11r 15E64l51i94á64š 1121248134682

Tam fordem,zpatky vlakem

0/0
5.12.2017 20:10

B69o64h54u50m81í47r 43E68l80i31á29š 1491928974482

No..nafta patri do nakladaku nebo do traktoru,ale ne do osobaku..

0/0
5.12.2017 20:07

M79a95r55t73i11n 69D48o51h75n17a60l 5587433198368

Má to jednoduché řešení, nekupovat si zas...nej diesel už z principu.

0/0
5.12.2017 14:17

J56i15n50d41ř53i56c97h 88Š51k47o33p16e78k 4425491610215

šmejdový díly z Polska se dělají na všechna auta, nejen osobáky

0/0
5.12.2017 17:22
Foto

M65a12r24t67i56n 49K11l97u30m22p78a43r 5306888987584

Každý majitel dieselového motoru snad věděl, že bude muset časem investovat do servisu filtru. A pokud věděl, že na to nemá, měl si koupit jiné auto a nebo žádné. To je jako koupit si osmiválec a pak zjistit, že má moc velkou spotřebu a nemít dostatečné příjmy na nákup paliva.

Auta s vymontovaným filtrem by se měla okamžitě zabavit a sešrotovat. Auta s nefungujícím filtrem udělit pokutu a výstrahu, při dalším stejném prohřešku zabavit a zlikvidovat. STK která vydala souhlas s provozem umístit na watchlist a sledovat další prohřešky aut procházející touto stanicí.

+3/−1
5.12.2017 12:24

T54i74b24o97r 61M53a90t81u16l13a 8368767631682

tehdy za hromadnými nákupy dieselů stála hlavně finanční politika, kdy byly levnější než benzíny

0/0
5.12.2017 14:42

M19a36r54e49k 91H41r93u67b10y 6657492431328

Diesely byly nekdy levnejsi?

V nejlepsim pripade staly stejne, s vyssimi servisnimi naklady.

Levnejsi bylo palivo.

+1/0
5.12.2017 16:55

J43i29n55d31ř58i34c57h 34Š67k34o63p59e22k 4215421610535

když by jsi to chtěl brát takhle přísně, tak určitě dávat pod dohled i STK, která toleruje např. čínské přestavbové HID sady nebo milion světílek na kamionech atd.

0/0
5.12.2017 17:24

M23a33r43t60i13n 51K87l80u95v67á63n86e73k 9582578283313

...a k tomu ešte celková nezmyselnosť DPF filtru (nefiltruje tie mikrosadze ktoré v konečnom dôsledku tvoria TO zdravotné riziko)

+1/0
5.12.2017 9:31
Foto

M56a61r60t81i76n 51K16l44u50m11p90a89r 5796298607164

Vidíte a většina lidí si naopak myslí, že filtr pomáhá.

0/0
5.12.2017 12:20

M56a51r25t98i70n 40K76l67u49v62á66n92e47k 9922758153413

Tak isto ako si myslí že biopaliva sú ekologické.

A BIOpotraviny zdravšie.

0/0
5.12.2017 13:13

V89l63a80d10i70s45l81a37v 26B61u50r95y90š25e47k 1139792277164

a menšina si myslí, že nepomáhá, je to divný, protože odborníci tvrdí, že je většina lidí hloupá, tak to nějak nevychází

0/0
5.12.2017 16:09

Z42d28e59n26ě83k 91M41o23r84á22v96e57k 5357848578893

Já myslím, že to vychází - většina lidí je hloupá a současně většina lidi si myslí, že filtr pomáhá. Jen menšina ví, že filtrem projdou mikrosaze, které nevratně ničí plíce, jen menšina je chytrá.

0/0
5.12.2017 18:33

T65o79m15á84š 16K43u70c54h77a36ř 3707581478291

Nikde jsem se nedočetl, jaký vliv na životnost dpf filtru bude mít, když už je motor starší, vyběhaný, s menší kompresí a vyšší spotřebou oleje. Jestli to náhodou není tak, že i když pak vrazíte děsný prachy do nových originálních vstřiků a filtru, tak se filtr stejně ucpe už po pár desítkách tisíc km.

0/0
4.12.2017 21:41
Foto

V89i66t 75C68h72a22l40u46p95a 5182387322956

A proto zůstávám u benzínu atmosféry. Prostě údržba turbodieslu je dražší a ty 2l menší spotřeby mi nestojí za ty nervy s DPF, vstřiky atd. Navíc jezdíme primárně krátké trsy (z 80% do 5km, zbytek trasy tak 20-40km), takže na to ideál...

+1/0
5.12.2017 7:44

V24l28a14d24i20s42l35a80v 32B74u41r10y97š57e15k 1479562317824

tak hlavně když je motor starší, vyběhaný,s menší kompresí a vyšší spotřebou oleje, tak by ho měl nechat majitel sešrotovat a ne s ním trávit vzduch

0/0
5.12.2017 16:12

L75a65d32i40s81l65a22v 45H59a28š82k95a 4563826461550

Prostě starej dobrej 1,9 TDI a klidně i s PD.

Pěknej výkon za přijatelnou spotřebu

+4/0
4.12.2017 21:19

T35o73m21á59š 25V21e47s66e90l43ý 5685738640349

tak, tak. Ten Dým Ignoruj ;-)

+3/0
4.12.2017 22:56

L98a49d86i54s55l40a91v 87H32a58š97k96a 4753616491770

Filtr OFF, cat OFF, EGR OFF, Chip ON Smoke ON;-D

+7/0
4.12.2017 21:18
Foto

V84i26t 61C11h78a72l45u70p67a 5632277652486

Vyvojovi konstrukteri nekde udelali chybu. Pritom by stacilo "vyprojektovat" na palubni desku tlacitko regenerace. Takhle by si kazdy sofer zapnul regeneraci filtru dle potreby a nestal by se tak otrokem vlastniho auta, aby mu rid.jednotka hladila "jedte 10 min rychlosti 80km/h " nebo na regeneraci za nemaly peniz do servisu...udajne takove tlacitko maji kamiony...

+6/0
4.12.2017 20:48

T47o95m48á80š 34K29u43c19h11a37ř 3157631478511

Chybu? Vydělají více na výrobě ND a ještě si mnohem dřív musíte koupit nové auto. Penízky se sypou a vše se svede na úředníky..

+3/0
4.12.2017 21:43

J62a61n 28D45l84o26u23h57ý 7514229620559

To je asi prvni, co bych s autem se pokusil udelat, pokud bych chtel dobrovolne jezdit v dieselu.;-D Stejnym zpusobem (tlacitkem) jsem resil kdysi prehrejvani skodovackych motoru, pri pomale jizde v kolone (jizda cca 30 minut rychlosti 15km/h) v letnich mesicich (favorit/felicie). Pac termostat spinal vzdy az pri "prehrati" a teplota jiz neklesla.

0/0
8.12.2017 12:25

V35o13k25o86u90n 23V35l48a83d61i59m26i51r 8422168679828

Kdybyste si kousek za Sumavou takovy filtr namontovali a prisli s nim do servisu, uz byste s autem neodjeli. Kazda soucastka musi byt bud original od vyrobce, nebo musi mit ABE.

0/0
4.12.2017 15:46

T88o55m47á40š 31K82u18c49h28a41ř 3497351898541

Kousek za Šumavou filtr nestojí dvojnásobek minimální mzdy..

+1/0
4.12.2017 21:45

R36o28b77e92r39t 92M24a45t91u38l98a 8677109126115

V prvé řadě si musíte správně vybrat auto, to že si koupíte něco co je na každém rohu(Hnujdaj) ještě není zárukou levného servisu;-D Naopak, když si koupíte něco vzácného (Infiniti) tak vás ten filtr vyjde asi na 1/3:-P

V druhé řadě je třeba najít servis, kde budou hledat příčinu a ne namátkově měnit díly;-D

0/0
4.12.2017 13:34

J93i52n19d54ř73i62c65h 24Š25k14o30p17e47k 4725801840225

ve třetí řadě je nutné naučit se reklamovat opravu, např. v případě, kdy přijdu ohledně problému s DPF, servis vymění díly za X tisíc a závada zůstává.

0/0
4.12.2017 13:47

P92a17v33e97l 72J49e75ř74á68b52e63k 7191402624817

Na 1/3 ceny auta - tak to si nepomohu. ;-D

+1/0
4.12.2017 14:24

R16o47b33e88r39t 80M25a90t69u13l61a 8877189856765

Já jsem v ČR žádnou za 90 tisíc nenašel, ale možná máte lepší zdroj, kde kupovat;-D

0/0
4.12.2017 14:36

J72a20k52u86b 73S91e78k13e30r12a 6426780146205

Dyzla si koupi jen nadsenec a je jedno v jake znacce.

0/0
4.12.2017 21:17

T12i15b84o51r 47M10a98t48u91l55a 8408767251622

může mi někdo vysvětlit, jaký je tedy přínos filtrů pevných částic, když nejprve zachytí saze, ale po čase regenerací je stejně spálíme a vypustíme z výfuku? Takže místo karcinogenních sazí válejících se na vozovce, v příkopech a okolní vegetaci máme karcinogeny v aerosolu, které snáze vdechneme?

+3/−2
4.12.2017 12:39

J94a21n 61S66l87o91v79í52k 3659527870898

Přirovnám to, jako když se zatápí v automatickém kotli na uhlí. Nejprve to čudí z komína jako z fabriky, ale po dosažení správných teplot a spalování už z komína nevychází takřka nic. Podobné to je v autě, které to čoudící ukládá a pak spálí až při správné teplotě, kdy by měl vycházet bílý kouř - ne ten černý, jak si mnozí lidé myslí. Úplně zničit saze z auta nelze, to by se musely odebírat do nějakých popelníků a pak někde odsávat na skládkách.

+8/0
4.12.2017 12:53

O37n44d12ř86e95j 11F20r80a67n96c 4769451708

Navíc ten proces spalování a vypouštění probíhá mimo obydlené oblasti, což je další plus.

0/−1
4.12.2017 13:27

J85i76n33d28r96i55c95h 76K25u18c19h49a75r 1907224397589

To platilo u prvních verzí DPF, dnes se auta zvládnou regenerovat i při čekání na červené...

0/0
4.12.2017 13:32
Foto

V49i41t 62C57h72a64l45u14p58a 5382667442946

Ha ha to urcite. Kdyz nekdo bude trajdat s dieslem jen po meste, tak asi tezko se to zregeneruje mimo obydlenou oblast. Navic, regenerace filtru neni odfouknuti sazi, ale jejich totalni spaleni na co2.

0/0
4.12.2017 21:02

R96o44b25e95r12t 24M56á34s68l95o 1901221217357

Řídící jednotka auta ví jestli je v obydlené oblasti?

+1/0
4.12.2017 21:07

J92i46n30d20ř97i51c18h 57Š44k81o22p22e22k 4865231470275

vzhledem k proudění vzduchu je víceméně dost jedno, kde se regeneruje.

0/0
5.12.2017 17:55

J39i42ř30í 21S74c33h78w88a96c82h 8348794448716

Funguje to (mělo by to fungovat) přesně naopak. Filtr zachycuje mikrosaze což je z 99% čistý uhlík a tyto se při regeneraci spálí na CO2 což je plyn.

+4/0
4.12.2017 13:08

J44i61n38d52r67i38c28h 67K92u85c49h98a43r 1827884127699

DPF není popelník, kam padá popel a jednou za čas se na dálnici vysype. Namísto toho ukládá popel a po nějakém čase jej znovu spálí - tim vznikne CO + uhlovodíky + mnohem méně jemnějšího popelu (ten už se teda vyfoukne ven).

Saze v autě (ale obecně při jakémkoliv spalování) vznikají, pokud k hoření nejsou ideální podmínky - v autě typicky při přidání plynu chybí vzduch (než se turbo roztočí) - splálí se jen část paliva ve válci

+2/0
4.12.2017 13:09

J20i30ř78í 60Z79ý89k24a 9289223511300

což je možná škoda, že to nefunguje v režimu popelníku. Jednou za čas by se v servisu vysypal a byl by klid.

+3/0
4.12.2017 13:30

T11i67b83o76r 98M20a77t60u82l43a 8558197971712

Ano teoreticky to tak je, ale nemyslím si, že by v DPF docházelo k dokonalému hoření, jehož výsledkem by byly koncové produkty procesu spalování.

0/0
4.12.2017 13:45

P49a43v70e74l 89J94e98ř94á23b23e59k 7651202634707

Saze které se válejí na vozovce vdechujete spolu se vzduchem, který vám do auta nasaje ventilátor, nebo i když jdete okolo po chodníku, či si do ulice otevřete okno apod. A imise od silnice podle jejího okolí se nesou i stovky metrů od ní. Takže o neškodných, polehávajících sazí bych raději pomlčel.

Dřív to byly saze jako lívanec, tak se nedostaly až do plicních sklípků a člověk je i vykašlal.

Dnes s moderní vstřikovací soustavou naftových (i benzinových) motorů saze už nejsou "lívance", ale droboučké sazičky, které se dostanou hluboko do plic a špatně se ven vykašlávají.. A protože jsou droboučké - od silnice doletí i dál.

A aby tyto drobné saze moc neškodily, do výletové trubky jim konstruktéři vrazili filtr, kde se na "sítech" zachytí a horkými spalinami spálí s tím, že ten nespalitelný drobeček zůstane ve filtru. A to se má čas od času odborně "vysypat", "vymýt". A odborně zlikvidovat

Není to nic složitého, jen poslouchat co se roky píše.

0/0
4.12.2017 14:23

T24i33b54o86r 96M66a34t12u71l98a 8328157371282

no nevím, saze jako takové nebezpečné asi nejsou. Jedná se o formu uhlíku. Nebezpečné jsou právě ty nanočástice a aerosoli různých forem škodlivých uhlovodíků s karcinogenními účinky, které se na ty saze "nalepí" a my všichni je potom snáze vdechneme. To že v ovzduší nebudou saze z výfukových splodin ještě neznamená, že všechny ty nanočástice se neusadí někam jinam, nebo že je přímo nevdechneme. Kdyby bylo spalování nafty tak bezpečné a šlo by jenom o filtrování sazí, tak si každý druhý může naftou topit v kamnech, pokud tam bude mít filtr. Dám trochu jiný příklad s radonem. Radon jako plyn prokazatelně způsobuje rakovinu plic, takže dlouhodobý pobyt v prostředí s vysokým obsahem radonu ve vzduchu je rizikový. Je zajímavé třeba to, že pokud v takovém prostředí bude žít kuřák a nekuřák, tak kuřák má menší pravděpodobnost že dostane rakovinu plic z emisí radonu. Čím to je? No právě těmi částicemi které vdechuje při kouření, neboť radon nepůsobí přímo (není přímo v kontaktu) na plicní tkáň, ale je "oddělen" vším tím bordelem. A podobné je to s azbestem, což jsou neviditelné jehličky, které když se zapíchnou přímo do tkáně tak je zaděláno na problém. Takže kuřáci či lidi co žijí v prašném prostředí mají určitou výhodu (statisticky podloženou). Samozřejmě něco jiného je, že kuřák dostane rakovinu přímo z toho kouření - dehtu apod sajrajtu :-)

0/0
4.12.2017 21:49

K35a64r21e80l 88D40v56o52ř52á31k 4552309161541

Jenže to co píšete je nesmysl, žádný filtr není na věky, každy se zánáší a při každé regeneraci vznikají tzv. nespalitelné usazeniny, které zůůstávají na vstupní straně filtru a bez mechanického odstranění s nimi nic neuděláta, popelník tam prostě není. Pro každý filtr je stanovano max. množství a po jeho dosažení je nutná výměna/vyčištění.

A to auto s 400tkm, nemá trošku černý výfuk?

+4/0
4.12.2017 12:14

J70i27n43d10r23i89c68h 20K10u32c10h14a24r 1417984747679

Problém filtru jsou spíše "nespálitelné" částice - drobné kovové oděrky z motoru, které se za ty léta nastřádají

0/0
4.12.2017 13:10







Najdete na iDNES.cz