Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Filtr pevných částic z druhovýroby: Příliš drahá atrapa

Problém s drahými filtry pevných částic řeší tisíce řidičů. Často se snaží ušetřit a vybírají mezi lacinými kopiemi. Ale to se nemusí vyplatit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P50e59t44r 65H32a46n58a 1954120629

Od příštího roku je DPF povinný i pro benzíny, pak už snad ty moudrý rady od jejich majitelů ohledně koupě s filtrem či bez skončí a začnete řešit své praktické problémy např. s CO2, které opravdu "zabíjí lední medvědy".

Moc se mi líbí jak se plno lidí nachytá na politiky a lobisty a jejich media předhozené problémky a skutečné problémy zůstávají pěkně pod pokličkou.

0/0
6.12.2017 16:32

J54a58n 84D32l90o43u94h37ý 7494129500739

Benzinovy motor by zadny DPF nepotreboval, kdyby EU nenarizovala nejaky anti-fyzikalni nesmysly. Jak se totiz ukazuje vyrabi se hlavne aby to splnilo EU pozadavek, ale v praxi dany motor neprinasi nic. Ono staci srovnat realnou spotrebu ctyrvalcoveho motoru s neprimym vstrikem a primo-vstrikem a zjistime ze i kdyz je jeden motor Euro IV a drohy Euro VI maji pri normalni jizde (50/90/130) plus minus nejaky deci naprosto stejnou spotrebu. Rv Samozrejme primo-vstrik ma vetsi vykon, ale ten vetsi vykon ma smysl pouze pri nezmensovani obsahu motoru!!

0/0
8.12.2017 12:21

J57i49ř90í 77S58c69h62w52a34c56h 8528244818196

ale ten "nezmenšený" motor nemá jiné emise.....

0/0
9.12.2017 22:44

J45i89ř36í 22S11c30h70w78a58c21h 8138874958456

motory s přímý vstřikem se vyrábí i pro jiné než evropské trhy ty nevznikly z nějakého nařízení EU....

0/0
9.12.2017 22:47

J96i43ř18í 45Z91ý76k12a 9939743541870

povinný pro přímovstřikové benzíny. Obyčejné benzinové motory lze provozovat i bez filtru.

0/0
9.12.2017 22:34

P88e42t58r 38H96a15n70a 1504810969

Redakce nápis "komerční sdělení" už opravdu bez rozpixelování nejde udělat menší - fakt bravo.

0/0
6.12.2017 16:25

B14o10h37u10m29í13r 78E90l78i74á69š 1721268544902

Tam fordem,zpatky vlakem

0/0
5.12.2017 20:10

B47o17h31u14m17í50r 25E81l34i22á86š 1211508604162

No..nafta patri do nakladaku nebo do traktoru,ale ne do osobaku..

0/0
5.12.2017 20:07

M41a46r24t48i92n 42D80o45h72n72a33l 5137943798278

Má to jednoduché řešení, nekupovat si zas...nej diesel už z principu.

0/0
5.12.2017 14:17

J25i26n14d46ř58i96c48h 46Š73k55o87p28e13k 4875421900385

šmejdový díly z Polska se dělají na všechna auta, nejen osobáky

0/0
5.12.2017 17:22
Foto

M39a71r42t33i58n 77K61l57u66m71p58a40r 5836478307124

Každý majitel dieselového motoru snad věděl, že bude muset časem investovat do servisu filtru. A pokud věděl, že na to nemá, měl si koupit jiné auto a nebo žádné. To je jako koupit si osmiválec a pak zjistit, že má moc velkou spotřebu a nemít dostatečné příjmy na nákup paliva.

Auta s vymontovaným filtrem by se měla okamžitě zabavit a sešrotovat. Auta s nefungujícím filtrem udělit pokutu a výstrahu, při dalším stejném prohřešku zabavit a zlikvidovat. STK která vydala souhlas s provozem umístit na watchlist a sledovat další prohřešky aut procházející touto stanicí.

+3/−1
5.12.2017 12:24

T16i95b70o17r 13M11a18t92u10l49a 8918147241772

tehdy za hromadnými nákupy dieselů stála hlavně finanční politika, kdy byly levnější než benzíny

0/0
5.12.2017 14:42

M56a39r81e93k 72H32r47u93b65y 6487512881918

Diesely byly nekdy levnejsi?

V nejlepsim pripade staly stejne, s vyssimi servisnimi naklady.

Levnejsi bylo palivo.

+1/0
5.12.2017 16:55

J35i89n15d89ř17i67c25h 95Š90k70o83p34e37k 4635481320195

když by jsi to chtěl brát takhle přísně, tak určitě dávat pod dohled i STK, která toleruje např. čínské přestavbové HID sady nebo milion světílek na kamionech atd.

0/0
5.12.2017 17:24

M84a56r42t88i24n 28K58l88u73v96á63n22e39k 9322648233193

...a k tomu ešte celková nezmyselnosť DPF filtru (nefiltruje tie mikrosadze ktoré v konečnom dôsledku tvoria TO zdravotné riziko)

+1/0
5.12.2017 9:31
Foto

M82a13r94t58i83n 46K98l80u65m68p96a69r 5456688977704

Vidíte a většina lidí si naopak myslí, že filtr pomáhá.

0/0
5.12.2017 12:20

M56a62r94t56i12n 21K70l55u11v43á69n60e82k 9612488293213

Tak isto ako si myslí že biopaliva sú ekologické.

A BIOpotraviny zdravšie.

0/0
5.12.2017 13:13

V28l79a45d36i60s10l19a43v 17B58u59r61y29š38e37k 1659502827684

a menšina si myslí, že nepomáhá, je to divný, protože odborníci tvrdí, že je většina lidí hloupá, tak to nějak nevychází

0/0
5.12.2017 16:09

Z69d66e16n71ě41k 48M57o50r76á47v96e13k 5297778578263

Já myslím, že to vychází - většina lidí je hloupá a současně většina lidi si myslí, že filtr pomáhá. Jen menšina ví, že filtrem projdou mikrosaze, které nevratně ničí plíce, jen menšina je chytrá.

0/0
5.12.2017 18:33

T87o61m43á94š 62K84u23c94h61a20ř 3937811148411

Nikde jsem se nedočetl, jaký vliv na životnost dpf filtru bude mít, když už je motor starší, vyběhaný, s menší kompresí a vyšší spotřebou oleje. Jestli to náhodou není tak, že i když pak vrazíte děsný prachy do nových originálních vstřiků a filtru, tak se filtr stejně ucpe už po pár desítkách tisíc km.

0/0
4.12.2017 21:41
Foto

V94i42t 77C78h58a53l21u18p13a 5872137582426

A proto zůstávám u benzínu atmosféry. Prostě údržba turbodieslu je dražší a ty 2l menší spotřeby mi nestojí za ty nervy s DPF, vstřiky atd. Navíc jezdíme primárně krátké trsy (z 80% do 5km, zbytek trasy tak 20-40km), takže na to ideál...

+1/0
5.12.2017 7:44

V95l20a54d40i82s70l21a49v 13B17u86r15y84š53e21k 1199312547744

tak hlavně když je motor starší, vyběhaný,s menší kompresí a vyšší spotřebou oleje, tak by ho měl nechat majitel sešrotovat a ne s ním trávit vzduch

0/0
5.12.2017 16:12

L46a44d51i64s34l49a28v 13H15a78š58k55a 4913146511270

Prostě starej dobrej 1,9 TDI a klidně i s PD.

Pěknej výkon za přijatelnou spotřebu

+4/0
4.12.2017 21:19

T84o17m79á20š 20V91e91s90e35l90ý 5735738100109

tak, tak. Ten Dým Ignoruj ;-)

+3/0
4.12.2017 22:56

L98a81d42i37s22l97a53v 54H29a89š64k66a 4163696541600

Filtr OFF, cat OFF, EGR OFF, Chip ON Smoke ON;-D

+7/0
4.12.2017 21:18
Foto

V93i11t 43C35h36a11l50u44p63a 5532517602396

Vyvojovi konstrukteri nekde udelali chybu. Pritom by stacilo "vyprojektovat" na palubni desku tlacitko regenerace. Takhle by si kazdy sofer zapnul regeneraci filtru dle potreby a nestal by se tak otrokem vlastniho auta, aby mu rid.jednotka hladila "jedte 10 min rychlosti 80km/h " nebo na regeneraci za nemaly peniz do servisu...udajne takove tlacitko maji kamiony...

+6/0
4.12.2017 20:48

T43o75m54á13š 14K79u76c23h64a91ř 3527731398871

Chybu? Vydělají více na výrobě ND a ještě si mnohem dřív musíte koupit nové auto. Penízky se sypou a vše se svede na úředníky..

+3/0
4.12.2017 21:43

J88a55n 53D84l31o46u73h95ý 7714399730739

To je asi prvni, co bych s autem se pokusil udelat, pokud bych chtel dobrovolne jezdit v dieselu.;-D Stejnym zpusobem (tlacitkem) jsem resil kdysi prehrejvani skodovackych motoru, pri pomale jizde v kolone (jizda cca 30 minut rychlosti 15km/h) v letnich mesicich (favorit/felicie). Pac termostat spinal vzdy az pri "prehrati" a teplota jiz neklesla.

0/0
8.12.2017 12:25

V97o40k97o72u67n 55V91l25a85d24i19m63i12r 8892778469398

Kdybyste si kousek za Sumavou takovy filtr namontovali a prisli s nim do servisu, uz byste s autem neodjeli. Kazda soucastka musi byt bud original od vyrobce, nebo musi mit ABE.

0/0
4.12.2017 15:46

T19o89m61á95š 23K60u87c20h67a30ř 3237641468131

Kousek za Šumavou filtr nestojí dvojnásobek minimální mzdy..

+1/0
4.12.2017 21:45

R25o38b40e81r45t 25M90a33t95u80l23a 8127749466895

V prvé řadě si musíte správně vybrat auto, to že si koupíte něco co je na každém rohu(Hnujdaj) ještě není zárukou levného servisu;-D Naopak, když si koupíte něco vzácného (Infiniti) tak vás ten filtr vyjde asi na 1/3:-P

V druhé řadě je třeba najít servis, kde budou hledat příčinu a ne namátkově měnit díly;-D

0/0
4.12.2017 13:34

J82i41n68d37ř66i62c48h 22Š76k83o78p19e62k 4985351770605

ve třetí řadě je nutné naučit se reklamovat opravu, např. v případě, kdy přijdu ohledně problému s DPF, servis vymění díly za X tisíc a závada zůstává.

0/0
4.12.2017 13:47

P48a20v93e35l 71J18e41ř31á47b84e92k 7801812214847

Na 1/3 ceny auta - tak to si nepomohu. ;-D

+1/0
4.12.2017 14:24

R51o29b83e87r54t 37M79a50t75u25l62a 8967669156385

Já jsem v ČR žádnou za 90 tisíc nenašel, ale možná máte lepší zdroj, kde kupovat;-D

0/0
4.12.2017 14:36

J70a12k62u62b 64S51e64k21e32r36a 6156280776555

Dyzla si koupi jen nadsenec a je jedno v jake znacce.

0/0
4.12.2017 21:17

T40i93b71o92r 66M42a24t46u33l33a 8688697281192

může mi někdo vysvětlit, jaký je tedy přínos filtrů pevných částic, když nejprve zachytí saze, ale po čase regenerací je stejně spálíme a vypustíme z výfuku? Takže místo karcinogenních sazí válejících se na vozovce, v příkopech a okolní vegetaci máme karcinogeny v aerosolu, které snáze vdechneme?

+3/−2
4.12.2017 12:39

J18a20n 73S25l18o59v32í78k 3299577300988

Přirovnám to, jako když se zatápí v automatickém kotli na uhlí. Nejprve to čudí z komína jako z fabriky, ale po dosažení správných teplot a spalování už z komína nevychází takřka nic. Podobné to je v autě, které to čoudící ukládá a pak spálí až při správné teplotě, kdy by měl vycházet bílý kouř - ne ten černý, jak si mnozí lidé myslí. Úplně zničit saze z auta nelze, to by se musely odebírat do nějakých popelníků a pak někde odsávat na skládkách.

+8/0
4.12.2017 12:53

O64n72d64ř27e31j 60F72r30a84n68c 4349721488

Navíc ten proces spalování a vypouštění probíhá mimo obydlené oblasti, což je další plus.

0/−1
4.12.2017 13:27

J94i19n33d77r39i93c94h 33K55u13c21h62a88r 1197274327609

To platilo u prvních verzí DPF, dnes se auta zvládnou regenerovat i při čekání na červené...

0/0
4.12.2017 13:32
Foto

V74i24t 72C66h77a51l80u15p11a 5182957972336

Ha ha to urcite. Kdyz nekdo bude trajdat s dieslem jen po meste, tak asi tezko se to zregeneruje mimo obydlenou oblast. Navic, regenerace filtru neni odfouknuti sazi, ale jejich totalni spaleni na co2.

0/0
4.12.2017 21:02

R49o85b10e76r23t 50M98á10s88l63o 1341751197697

Řídící jednotka auta ví jestli je v obydlené oblasti?

+1/0
4.12.2017 21:07

J53i64n42d50ř54i96c33h 92Š20k10o80p27e67k 4515721380855

vzhledem k proudění vzduchu je víceméně dost jedno, kde se regeneruje.

0/0
5.12.2017 17:55

J97i35ř31í 62S35c61h22w95a75c32h 8608844598476

Funguje to (mělo by to fungovat) přesně naopak. Filtr zachycuje mikrosaze což je z 99% čistý uhlík a tyto se při regeneraci spálí na CO2 což je plyn.

+4/0
4.12.2017 13:08

J90i68n81d37r49i67c66h 51K10u98c55h74a10r 1947944827569

DPF není popelník, kam padá popel a jednou za čas se na dálnici vysype. Namísto toho ukládá popel a po nějakém čase jej znovu spálí - tim vznikne CO + uhlovodíky + mnohem méně jemnějšího popelu (ten už se teda vyfoukne ven).

Saze v autě (ale obecně při jakémkoliv spalování) vznikají, pokud k hoření nejsou ideální podmínky - v autě typicky při přidání plynu chybí vzduch (než se turbo roztočí) - splálí se jen část paliva ve válci

+2/0
4.12.2017 13:09

J37i60ř77í 36Z49ý86k16a 9279133301530

což je možná škoda, že to nefunguje v režimu popelníku. Jednou za čas by se v servisu vysypal a byl by klid.

+3/0
4.12.2017 13:30

T78i73b72o18r 60M62a89t58u84l23a 8328707281562

Ano teoreticky to tak je, ale nemyslím si, že by v DPF docházelo k dokonalému hoření, jehož výsledkem by byly koncové produkty procesu spalování.

0/0
4.12.2017 13:45

P35a32v16e60l 60J26e11ř92á75b32e34k 7811202504817

Saze které se válejí na vozovce vdechujete spolu se vzduchem, který vám do auta nasaje ventilátor, nebo i když jdete okolo po chodníku, či si do ulice otevřete okno apod. A imise od silnice podle jejího okolí se nesou i stovky metrů od ní. Takže o neškodných, polehávajících sazí bych raději pomlčel.

Dřív to byly saze jako lívanec, tak se nedostaly až do plicních sklípků a člověk je i vykašlal.

Dnes s moderní vstřikovací soustavou naftových (i benzinových) motorů saze už nejsou "lívance", ale droboučké sazičky, které se dostanou hluboko do plic a špatně se ven vykašlávají.. A protože jsou droboučké - od silnice doletí i dál.

A aby tyto drobné saze moc neškodily, do výletové trubky jim konstruktéři vrazili filtr, kde se na "sítech" zachytí a horkými spalinami spálí s tím, že ten nespalitelný drobeček zůstane ve filtru. A to se má čas od času odborně "vysypat", "vymýt". A odborně zlikvidovat

Není to nic složitého, jen poslouchat co se roky píše.

0/0
4.12.2017 14:23

T74i20b46o46r 23M71a35t36u47l24a 8468147451962

no nevím, saze jako takové nebezpečné asi nejsou. Jedná se o formu uhlíku. Nebezpečné jsou právě ty nanočástice a aerosoli různých forem škodlivých uhlovodíků s karcinogenními účinky, které se na ty saze "nalepí" a my všichni je potom snáze vdechneme. To že v ovzduší nebudou saze z výfukových splodin ještě neznamená, že všechny ty nanočástice se neusadí někam jinam, nebo že je přímo nevdechneme. Kdyby bylo spalování nafty tak bezpečné a šlo by jenom o filtrování sazí, tak si každý druhý může naftou topit v kamnech, pokud tam bude mít filtr. Dám trochu jiný příklad s radonem. Radon jako plyn prokazatelně způsobuje rakovinu plic, takže dlouhodobý pobyt v prostředí s vysokým obsahem radonu ve vzduchu je rizikový. Je zajímavé třeba to, že pokud v takovém prostředí bude žít kuřák a nekuřák, tak kuřák má menší pravděpodobnost že dostane rakovinu plic z emisí radonu. Čím to je? No právě těmi částicemi které vdechuje při kouření, neboť radon nepůsobí přímo (není přímo v kontaktu) na plicní tkáň, ale je "oddělen" vším tím bordelem. A podobné je to s azbestem, což jsou neviditelné jehličky, které když se zapíchnou přímo do tkáně tak je zaděláno na problém. Takže kuřáci či lidi co žijí v prašném prostředí mají určitou výhodu (statisticky podloženou). Samozřejmě něco jiného je, že kuřák dostane rakovinu přímo z toho kouření - dehtu apod sajrajtu :-)

0/0
4.12.2017 21:49

K42a14r89e59l 79D24v64o98ř66á51k 4142519841971

Jenže to co píšete je nesmysl, žádný filtr není na věky, každy se zánáší a při každé regeneraci vznikají tzv. nespalitelné usazeniny, které zůůstávají na vstupní straně filtru a bez mechanického odstranění s nimi nic neuděláta, popelník tam prostě není. Pro každý filtr je stanovano max. množství a po jeho dosažení je nutná výměna/vyčištění.

A to auto s 400tkm, nemá trošku černý výfuk?

+4/0
4.12.2017 12:14

J49i83n78d52r49i76c20h 13K85u33c14h83a98r 1957684457249

Problém filtru jsou spíše "nespálitelné" částice - drobné kovové oděrky z motoru, které se za ty léta nastřádají

0/0
4.12.2017 13:10







Najdete na iDNES.cz