Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M43a17r18t77i88n 22K88a65r95á90s75e28k 1868784609754

Pěkně se tam pan expert otřel o jedno z velmi problematických témat. Když řidič vidí příležitost předjet někoho, koho se snaží předjet už několik kilometrů.... A v tomto jsou české silnice hodně velký problém. Nákladáky co v každé zátáčce a každém stoupání zpomalí, blikači brzdovými světly co sice ve skutečnosti nebrzdí, ale pro jistotu si lehce přišlápnou pedál často i na rovince když před nimi nic není, nebo lemtorikové (lemra=chcíplina) co se táhnou hluboko pod normální rychlostí, jsou na českých silnicích dost častým jevem a předjet je, je jediný způsob jak se jich zbavit. Jízda za nimi je otravná a náročná na pozornost. A ono není kde je předjet. Přitom na mnoha místech by se daly udělat úseky s předjížděcími pruhy pro rychlejší vozidla. Zvlášť na hodně vytížených silnicích, kde volno v protisměru je jen v noci a na štědrý den.

Takže silnice by podle mě měla nejen nepřekvapit, ale hlavně by měla být použitelná a umožnit bezpečné předjíždění by z většiny dnešních postrachů udělalo normálně použitelné silnice, kde by se nikdo nedral dopředu na zoufalca na první rovince proti blížícímu se autu, protože by věděl, že za kilometr bude úsek, kde to půjde bezpečně.

Druhý problém "jak nepřekvapit řidiče" by mohl být o používání upozorňovacích značek namísto univerzálního ale extrémě pitomého snížení rychlosti. Vídám na silnicích hromadu značek s omezením rychlosti, u kterých není žádná další značka, která by vysvětlovala, proč to tam straší. a protože dost často jsou omezení rychlosti používané nesmyslně, řidiči je přestávají brát vážně. A né nějací piráti. Skoro všichni řidiči. Včera jsem jel po úseku kde bylo omezení na padesátku, byl to přehledný úsek a nedělo se na něm nic, jen tam byla padesátka. Dokonce ani žádný výjezd ze stavby. No a všichni tam jeli devadesát. I postarší pán s favoritem tam jel devadesát jako všichni ostatní. Prostě omezení rychlosti je obtížný hmyz. Nic vážného neznamená, ale je všude. Jak ji pak mají lidé brát vážně?

+25/−2
doporučit
29.11.2017 17:44

M69a78r49c38e23l 27S56t84a69r47ý 9458544973829

a proto se, milé děti, dřív v dávných dobách v autoškolách učilo, že řidič musí především vždy přizpůsobit jízdu stavu vozovky

+20/−1
doporučit
29.11.2017 17:02

A61n87t84o56n60í90n 60S20v81o55b38o18d78a 3374173539142

U nás je přeznačkováno, protože značky nechává namontovat člověk, který nezná vyhlášku, například ukončení omezené rychlosti za křižovatkou, já jsem žil v tom, že křižovatka ruší platnost značek, ale asi nějaká novinka :-(, to je jen jeden příklad zbytečných značek

+12/0
doporučit
29.11.2017 20:59

J15a72k78u63b 14N18o51v96á25k 9592334184511

Podle mne je 99% nehod způsobeno tím, co se nachází mezi volantem a sedadlem řidiče ...

+10/−1
doporučit
29.11.2017 20:32

A75n44g67e23l39a 86M42a40r27k69o25v58á 7951924981140

Citat z clanku: "Že to jde lépe, ukazují podle dopravního experta země jako Švédsko, Nizozemsko či Velká Británie. „Zjednodušené ukazatele převedené na počet usmrcených na milion obyvatel jsou tam hluboko pod námi a my se bohužel propadáme dále a hlouběji do té nejhorší třetiny, což nemůže nikoho uspokojit.“ - konec citatu

dovolila bych si odporovat. A sice: kdyz jedou cizinci do Ceska, nevaruji se navzajzm pred stromy, sloupy, reklamami, uzkou krajnici..... nic, vubec ne. Zato si po zkusenostech v Cesku sdeluji: "Hrozni ridici, nevypocitavi, bezohledni zacatecnici. Dejte si na ne velikej pozor."

Zajimave, ze? Cim ono to asi bude?

+7/−1
doporučit
29.11.2017 16:32

M48i28c77h25a42l 40N80a29j28m56a79n 7439583456400

Ten nadpis navozuje myšlenku, že se najednou silnice zblázní a z rovné vozovky najednou udělá ostrou zatáčku a chudák řidič pak nabourá...

+8/−2
doporučit
29.11.2017 17:06

D36a12n40i79e93l 50B65a97r29t21o73l87d 6139624148181

Ve švédsku hlavně nikdo nikam nespěchá, tak jak u nás.

80 km/hod na okresce nikomu nevadí.

To platí i pro finsko.

A místo široke krajnice by stačila bílá čára. Ta pomůže ve tmě mnohem víc než cokoliv jiného.

A problém není jen v řidičích cz jako takových. Kdo přejede hranice čr, tak je jak utržený z řetězu.

Neznám silnici = jedu s rozumem.

3% bych bral, 30% je alibismus a obhajování nemehel za volantem!

+10/−4
doporučit
29.11.2017 19:11

M24a51r91t75i41n 55P91r18o45s62t47ý 9930813170979

A ja si blahovemyslel, ze auta ridi lide.. a ony je asi ridi silnice, kdyz zavini tolik nehod!

+6/−1
doporučit
29.11.2017 20:25

J80a80n 38G87o56l64d23b15a63c82h 6294578148687

Pane bože, to bude zas nějaký expert, napíše co by se chtělo slyšet a je to. Tak silnice tedy sedí za volantem a dělá dopravní nehody, nepřizpůsobuje rychlost jízdy, předjíždí tam kde nemá, nedodržuje bezpečnou vzdálenost a nevěnuje se řízení. Jen ne pravdu a lidi v tomhle utvrzujete a vychováváte. Za všechno můžou totiž lidé za volantem a ne silnice.

+5/−1
doporučit
29.11.2017 20:31

J51i77ř66í 24F48o64g90e65l 2690971806202

Když vidím E43 ze Svitav do Brna jako nízkorizikovou na ůrovni dálnic, tak si myslím, že celá jeho práce je na nic.

+4/0
doporučit
30.11.2017 8:39

V32l43a41d13i70m25í21r 22R91e17t73t73i57n52g11e46r 5385916215965

Já teda nevím, ale silnice ani stromy nejsou problém, pokud máte mozek. Na silnici kdo nejezdí stylem plyn k podlaze, brzda až se z ní kouří a při tom netočí volantem jak u autíčka na matějské pouti nemůže vylítnout ze silnice. Opačné případy jsou kandidáti na Darwinovou cenu.

+7/−4
doporučit
29.11.2017 17:49

T86o49m92á83š 79Z79e42m52a16n 3255208404175

Ano, konečně to není 100% řidič a začíná se mluvit o tom, že blbě označená a postavená silnice nehodovost zvyšuje.

Je dost křižovatek, kde dokud nejste čumákem v protisměru, tak přes ceduli "přikázaný směr jízd" (zcela zbytečné protože kudy máte jet pozná i blb) nevidíte co jede v protisměru.

Obecně lze zvýšit bezpečí na silnicích, pokud:

a) zvýšíte přehlednost

b) snížíte únavu a frustraci (jako software v práci - ten dobře fungující a intuitivnívede k méně chybám a menší naštvanosti uživatele).

c) zavedete jen smysluplná omezení ( dát 30 do místa kde lze bezpečně jet 70 je proti bezpečnosti)

d) zjednodušit stavbu rychlostních komunikací - rychlost nezvyšuje nebezpečí a komunikace s plynulým provozem bez úrovňových křižovatek s oddělenými směry prokazatelně zvyšují bezpečnost (a rychlost i pohodu).

A nebo můžeme říkat, že je to jen na řidiči a dál blbě značit a stavět silnice a divit se že nehodovost neklesá... Ovšem vyměnit řidiče nelze, jsou to pořád jen lidé, postavit lépe silnice ale lze.

+4/−1
doporučit
29.11.2017 23:32

D45a42v78i72d 59K22n14a45p90e75k 8447144916655

Co to je za experta, když tvrdí, že třetinu nehod zavini silnice? Ta silnice sama od sebe nezpůsobuje nehody ani nezabíjí. Vždy je to chyba řidiče - nepřizpůsobení rychosti a stylu jízdy stavu vozovky.

+4/−1
doporučit
29.11.2017 20:56

P95e62t54r 36B76á86č82a 8325826505575

Mapu smrti? Zajimave, asi bylo mysleno mapu silnic smrti.

S tretinou nesouhlasim, v drtive vetsine je to nemehlo ridic, kterych u nas prebyva geometrickou radou a tak nejak to nikdo neresi, pac je to byznys kamaradicku z autoskol.

+4/−1
doporučit
29.11.2017 19:36

L32u90c82i68e 15J76i95ř43í66k21o19v32á 4739783792173

Ve Švédsku, Nizozemsku a Velké Británii nemají zatáčky, stromy, příkopy atd.....? Nebude příčina těch nehod u nás náhodou v něčem jiném...? Tipla bych si na lidský faktor na sedadle řidiče, za hranicemi na západ od nás si řízení téměř užívám, tady je to především riziková práce...

+4/−1
doporučit
29.11.2017 16:56

D60a95v72i57d 78K86n23a46p89e61k 8877424526345

Když jsem dělal v konstrukci, tak jsem měl staršího kolegu, co dříve dělal i v kvalitě. Ten mně říkal, že za každou chybou výrobku lze najít chybu člověka. Nikdy nejde o chybu jen tak samu od sebe - ať už je to špatné zpracování, špatná kontrola materiálu, špatná konstrukce výrobku nebo špatný výpočet. Vždy za tím stojí nějaký člověk, který mohl a měl udělat danou operaci lépe.

Stejně tak to vidím u dopravních nehod. Za každou stojí porušení předpisu konkrétním člověkem. Ale samozřejmě je jednodušší říci, že za to může silnice.

+4/−2
doporučit
29.11.2017 21:03

M23i59l38a24n 36Z30e30l76e85n98k48a 1706354538869

Silnice se zvedla a dala mi po hubě. ;-)

+3/−2
doporučit
29.11.2017 17:25

L40u80k57á96š 78M31a36r19e91d77a 6441774457778

Takze se uz tesim na dalsi navrh ministra dopravy o omezovani ridicu, pro zvyseni bezpecnosti.

+2/0
doporučit
30.11.2017 8:30

J53a87k62u89b 42F96e58i92f58a51r 7599859826209

No to jsme se dozvěděli novinku, že silniční infrastruktura stojí za prd.

Ja bych se spíš rád dozvěděl, kdy se něco změní a ne jen prázdné kecy sem-tam.ťoka a soudruhů z ŘSD.

+2/0
doporučit
29.11.2017 16:57

P72a19v17e61l 68J59o58n80á40š 5451725129865

Třetinu nehod zaviní silnice. Naštěstí máme kouzelnou formulku "nepřizpůsobil/a stavu a povaze vozovky"....

+2/0
doporučit
29.11.2017 16:38

M49a45r46t90i52n 83N97o41v20o84t80n92ý 8559374467324

Za nehody nemůže stav silnice ale řidič, který nepřizpůsobil jízdu stavu silnice. Jediné co ho může částečně omluvit je nečekaná překážka (díra, sníh, hlína z pole...) za zatáčkou do které není vidět, i když i s tím by měl počítat.

+3/−3
doporučit
29.11.2017 23:27

T47o92m47á26š 46M81a70c82e18j85k29a 6721572277267

Největšími nešvary jsou podle Jiřího Landy šířka komunikace neodpovídající silničnímu provozu, nedostatek příležitostí pro chodce a cyklisty, směrové a výškové závady, obzvláště ty, které řidiče neznalého místa překvapí, a potom jsou to nevyhovující křižovatky, rozhledy v křižovatkách, betonové překážky, propustky, hospodářské sjezdy a stromy. Tedy místa, kde v podstatě každá chyba řidiče, každé opuštění silnice vede k vážným následkům.

Tak toto je přesně stav silnice 53 Pohořelice - Znojmo. A to mají naši úředníci tu drzost tu silnici označovat jako silnici první třídy. Beznadějně přetížená nudle, která se i po částečných opravách v opravených úsecích po roce zase rozpadá.

V každé normální zemi, by tam paralelně s ní bylo dávno komunikace dálničního typu, ale u nás se nad tím zatím myslím ani nepřemýšlí.

+1/0
doporučit
30.11.2017 15:15

J39a20r19o57m22i59r 16K11v83a77p61i33l 4361671221311

Postavili silnici a udělali na ni zatacky, to svět neviděl... Spis za nehody muze špatný stav (a zhorsujici se) českých ridicu

+1/0
doporučit
30.11.2017 10:02

J21i57n33d97ř79i63c70h 13Š63k75o18p43e97k 4785681620675

"Největšími nešvary jsou podle Jiřího Landy šířka komunikace neodpovídající silničnímu provozu, nedostatek příležitostí pro chodce a cyklisty, směrové a výškové závady, obzvláště ty, které řidiče neznalého místa překvapí, a potom jsou to nevyhovující křižovatky, rozhledy v křižovatkách, betonové překážky, propustky, hospodářské sjezdy a stromy. Tedy místa, kde v podstatě každá chyba řidiče, každé opuštění silnice vede k vážným následkům.

„Ideální silnice je podle mě taková, která má širokou krajnici. Protože na široké krajnici mohu zkorigovat, že se mi řízení z nějakého důvodu vymklo z ruky. Dokud se mohu vrátit na silnici, tak jsem vlastně zabránil dopravní nehodě. Pakliže mě ale okraj silnice odsoudí k havárii, tak je to naprosto špatně,“ vysvětluje Jiří Landa."

Takže popsal víceméně všechny silnice. Protože na každé se nechá najít něco z toho, co napsal. ;-D;-D

Chápu, že dle experta by za krajnicí bylo minimálně 50 m roviny bez překážek, ale tak velká a bohatá země, aby tomu tak bylo, naštěstí nejsme.

Expert by měl vědět, že na silnici je jezdí max. 90 km/h. Když je silnice užší, tak se holt musí zpomalit. Stejně jako v zimě na sněhu. Nebo by snad silnice měly být i vyhřívané, aby se nemuselo zpomalovat ?

+1/−1
doporučit
1.12.2017 18:37

J63a62n 45D28l88o20u56h40ý 8906620473830

Třetinu nehod zaviní silnice ..... a dvě třetiny nedodržování rychlosti. Proto jediná prevence je měření. ;-D

+1/−2
doporučit
30.11.2017 8:52







Najdete na iDNES.cz