Diskuse k článku

Elektřina nahradí spalovací motor, až baterie zlevní o více než 60 %

Ceny elektromobilů šponují hlavně drahé akumulátory. Ceny baterií musí klesnout o více než polovinu, aby elektrické vozy mohly konkurovat vozům poháněným spalovacím motorem, vyplývá z průzkumu Bloomberg New Energy Finance (BNEF).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P40e35t12r 98M55i73c46h20a93l 2750224321442

Až to ujede na jedno nabití 600 km s rezevou, klimatizací a svícením a bude se to dát dobít do půl hodiny, začnu o tom přemýšlet. A až to hlavně nebude skoro dvakrát tak drahé jako srovnatelné auto se spalovacím motorem.

0/0
6.12.2017 2:22

V45í46t 62K72o75u68b50a 6186250264788

I kdyby byla alektroauta levnější než ta se spalovacím moteorem, jak si ho může běžný člověk koupit? Doma v paneláku ho těžko nabijete, v práci asi taky dost těžko. Ty 2 místa v hypermarketu budou dost těžko stačit. A představa, že cestou k babičce budu s celou rodinou 2 hodiny čekat někde u nabíjecí stanice je vcelku zcestná.

Kromě poklesu ceny baterií, by také museli jít nabít za 5 až 7 minut na plnou kapacitu.

0/0
3.12.2017 12:16

Z85d89e46n14ě60k 54M69o85r62á14v59e77k 5337538518123

To jako vážně, opravdu si myslíte, že když bude dost elektromobilů, tak u hypermarketu budou dvě nabíječky? Až bude poptávka, porostou nabíječky jako houby po dešti. Dnes vám pořád někdo nabízí, že vám pořád někdo nabízí, že vám bude dodávat elektřinu levněji, než současný dodavatel. Když bude odběrné místo, kde za hodinu odeberou elektřiny víc, než vaše domácnost za týden, tak se poperou.

A vážně jezdíte k babičce jednu jízdu přes 400 km?

+3/0
3.12.2017 21:15

D46a26n39i74e55l 53P73a13n16e73k 6662831682710

Pane Morávek to je marný vysvětlovat lidem jak se věci mají. Oni budou stále předhazovat sídliště jako problém, nebo, že nedojedou kam potřebují. Drtivá většina cest je do 100Km vzdálenosti, ale oni vyžadují dojezd 600Km+ protože jsou zvyklý, že natankují plnou a jezdí. Nechápou, že dobít se dá přes noc a ráno vyjet zase s plnou kapacitou. Vidí problémy tam kde nejsou.

+1/0
10.12.2017 10:03

Z81d31e19n85ě29k 69M82o10r16á43v30e51k 5467818418853

Přesně jste to shrnul.

0/0
11.12.2017 12:24

P84e48t31r 27N47e71h98a86s14i39l 4462725104534

No nevím, kde to bloomberk vzal, ale šéf AUDI přiznal, že baterky za $112/kWh už dávno mají:

https://insideevs.com/audis-ev-batteries-cost-e100kwh/

A v tiskové zpráve od GM píšou něco hodně podobného (strana 16), s ohledem na to, že tiskové zprávy jsou vesměs jedna lež vedle druhé, tak to bude ještě méně, než těch $145/kWh a bude se to blížit k tomu co řekl šéf AUDI:

https://www.scribd.com/document/365970680/GM-autonomous-driving-presentation#from_embed

Tak nač bychom měli čekat 10 let, když tu cenu mají automobilky už dnes! Tady si někdo hodně vymýšlí a automobilky to nebudou, ty naopak lžou vždy směrem nahoru. :-)))

+3/0
2.12.2017 20:48

E79r13i11k 92S41a77n55e24t67r32i42k 4628260320414

Potrebujem vyriešiť z hladiska ekologie, zivotnosti atď elektrika vs. CNG.

0/0
2.12.2017 20:28
Foto

J34i11ř36í 31D74v87o81ř45á46k 5545439590208

Baterie zlevní o 60 %. Možná. V okamžiku trochu většího podílu elektroaut bude nutností přesunout spotřební daň.

Už platím solární panely, větrníky. Odmítám platit ještě tento nesmysl.

+4/0
1.12.2017 18:34

J97a24n 39V45á36c16l88a49v48í45k 3882986181389

Zdaní se ujetá vzdálenost.

0/0
2.12.2017 2:33

M34i63r94e15k 18G82a63j72e14r 5441456789780

A staceni tachometru stale nebude postihovano?

0/0
7.12.2017 3:19

L91a31d64i55s86l43a95v 13K68a17l12o26u88s 7255516841610

Už se těším na závody e-WRC . A pane

Sébastien Loebe , proč jste dojel až na 5. místě ? Došly mi baterie.;-D

+1/−2
1.12.2017 14:55

J90i41ř75í 78S52c20h82w59a38c50h 8378434518346

Formule E se jezdí už tři roky....

+1/0
1.12.2017 14:59

L10a90d37i19s57l27a79v 43K21a73l42o30u93s 7865126911930

To sice ano, ale WRC, kde je většina 4x4 v blátě, na sněhu, do prudkých stoupání a plných zatáček by asi s těmi bateriemi moc dobře nedopadlo.

0/−1
1.12.2017 15:38

J47i30ř29í 82S53c46h13w22a77c54h 8718374158546

vše je nějak technicky řešitelné.....

+1/0
1.12.2017 17:37

D75a34n65i77e25l 96P87a42n36e44k 6212971632150

Jako, že by těch 20Km nedokázalo e auto odjet? Uplne s prehledem.

+4/0
1.12.2017 20:50

Z19d89e88n71ě35k 58M42o94r30á14v27e46k 5897158448483

Elektromotor pro každé kolo zvlášť je technicky daleko lepší řešení, než náhon z jednoho motoru s hřídelema a diferenciálama.

+1/0
3.12.2017 22:13

D35a70n82i68e87l 53P68a31n34e75k 6952591872910

Tak jako tak vypada to, ze fosilnim palivum zvoni hrana. Samozrejme se budou vyuzivat dal, ale budou ustupovat modernim a cistejsim zdrojum energie. Elektrina bude budoucnost. At to budou EV auta nebo auta na vodik.

Vodik je prozatim nakladny na vyrobu ve velkem, ale palivove clanky ( FE ) se zdaji byt lepsi budoucnosti nez li bateriove akumulatory.

Zijeme na modre planete a tak vody je tu vic nez dost na to abychom mohli vodik vyrabet. Druha strana mince je ovsem bezpecnost. Vodik je velmi tekava latka a snadno vzplane. Viz pocatky 20 stoleti a vzducholode. Na druhou stranu nedavno vysel clanek kde americka armada resp jejich vedecke oddeleni prislo na to, ze staci tankovat vodu a za pomoci hlinikove konstrukce v nadrzi vytahovat z vody prave vodik ktery nasledne bude pohanet auto. Dost realisticke a rekl bych jednoduche. Muze to fungovat dobre.

Pro zastance fosilnich paliv bych chtel rict, aby jste se smirili, ze doba se zmenila, mysleni lidi se meni a vy by jste si meli zvyknout na to, ze tyto alternativy budou postupne nahrazovat fosilni paliva. Sami vyrobci automobilu to uz davaji najevo. Prohlaseni automobilky Volvo nebo Mercedesu, BMW ci vyvoj Skody nebo Hyundai. Nissan, Toyota nove Tesla. Ti vsichni to vedi ti vsichni uz to davaji najevo celkem jasne. Zkratka prijmete to a jdete s dobou. R^

0/0
1.12.2017 10:41

Z47d42e48n49ě17k 68M64o82r64á78v94e42k 5397458728963

Chtěl jsem dát plus za ten úvod, ale jak to přešlo na ten vodík, tak už to nešlo. Myslím, že americká armáda žádné perpetuum mobile nemá. Když se sloučí kyslík s vodíkem, tak se uvolní energie, takže pro rozbití vzniklé molekuly je potřeba energii dodat. A zatím té energie umíme získat mnohem méně, než je potřeba dodat.

+1/0
3.12.2017 22:24

D60a97n36i91e94l 85P37a79n46e30k 6452291502110

To není perpetum, ale chemická přeměna. Psali o tom na iHned.cz.https://zahranicni.ihned.cz/c1-65843580-revoluce-prichazi-z-vojenske-laboratore-elektromobily-nebudou-treba-motory-muze-pohanet-voda

EV a FE budou vedle sebe fungovat pěkně. Jako benzín, CNG/LPG, diesel teď.

0/0
10.12.2017 10:13

Z82d46e45n42ě21k 79M13o51r65á36v79e70k 5867288888913

Takže budou jezdit vlastně na hliník (předpokládám, že se ta slitina spotřebovává) a vodu. To už by docela šlo, otázkou je, jakou cenu bude mít ta slitina hliníku s tajemným kovem. A ještě jakou životnost nakonec předvedou palivové články a cena jejich výměny, aby to nebylo jako s DPF filtrem s tím, že bez článku to nepojede.

http://www.osel.cz/9495-nahodne-objeveny-nanohlinik-by-mohl-nastartovat-vodikovou-ekonomiku.html

0/0
11.12.2017 12:35

J20a39n 84V60e77s45e61l60ý 5104523562211

Já si dohledal původní text od BNEF a musím říct, že tohle je jen produkt neschopného novináře. Pár připomínek k tomu zavádějícímu článku:

- BNEF neřeší baterie, řeší battery packy, hotové bateriové moduly do aut, to je něco jiného.

- BNEF nepíše nic o konkurenceschopnosti elektromobilů, píše o tom, že při ceně battery packů okolo 100 USD/kWh budou elektromobily se slušným dojezdem ve všech segmentech stejně drahé na pořízení nebo levnější než auta se spalovacím motorem. Konkurenceschopné budou rozhodně dříve, protože elektrický pohon má levnější "palivo", levnější údržbu a lepší jízdní vlastnosti.

- BNEF uvádí jako typickou cenu battery packu v roce 2016 - 267 USD/kWh, ale zároveň uvádí, že ti nejlepší (Korejci z LG Chem) aktuálně prodávají (do General Motors) battery packy za 162 USD/kWh.

- BNEF předpokládá "learning rate" (o kolik % slevní při zdvojnásobení produkce) 19%, poslední roky je pozorována rychlost 22-24%.

- Nic jako polovodičové baterie neexistuje. Dyson & co. pracují na bateriích s pevným elektrolytem, které mají potenciál provést velký kvalitativní skok (cena, energetická hustota, životnost, rychlost nabíjení, bezpečnost provozu) v oblasti baterií.

- Přikládám odkaz na srovnání prodejů elektromobilů a aut s vodíkovým palivovým článkem. Aby bylo vidět jak "strašně moc" se rozvíjí vodíkové technologie:

https://youtu.be/unk89C96Yd8?t=1239

Je to prezentace šéfa BNEF na výroční konferenci, kde prezentuje jejich analýzu současného stavu energetiky, vývoje za posledních 13 let a predikci vývoje do roku 2040 a stojí za zhlédnutí celá včetně závěru, kdy mluví o tom, že jejich predikce jsou konzervativní a že očekává, že věci se budou měnit jinak a rychleji.

+5/0
1.12.2017 8:01

P68e70t47r 28N63e24h77a22s95i92l 4132615274564

Já si to myslel, ale původní článek jsem nečetl.

Co jiného také čekat od tzv. novináře Františk Dvořáka, který takovéto články píše jeden za druhým. A vůbec nic o tom neví. Neví jaký je rozdíl mezi kW a kWh, apod. Přesně jak jste napsal, že žádné polovodičové baterie neexistují. On nedokáže ani pořádně přeložit článek z angličtiny, natož ho pochopit.

Fakt se divím, že ho idnes toleruje.

+1/0
2.12.2017 22:51

M55i70r65e25k 25G49a61j56e38r 5341896649500

battery pack je proste baterie. To, co vy nazyvate baterii, je akumulator, z nehoz se baterie skladani.

0/0
7.12.2017 3:21
Foto

P14e10t83r 80J21a36n56o40v95s64k41ý 1518330132208

Ekonomická vražda, víte kolik bude zapotřebí barevných kovů? Rozvody elektřiny, transformátory, motory..... a k tomu máte jako napájecí zdroj solární a větrné elektrárny:)))))

+3/−1
1.12.2017 7:13

V88í44t 36O41ž70a17n23a 1198928735584

Spalovací auta - zdravotní sebevražda a pomalé zabíjení se jedy.

+2/−4
1.12.2017 7:30

O21d78s90t75r10a24n68ě88n51ý 31U57ž59i53v81a71t28e36l

Uživatel požádal o vymazání
+2/−3
1.12.2017 8:42

J60i57ř69í 88S88c24h44w52a68c55h 8588764608826

aha, takže právě jsi vlastně dokázal, že emise z aut vlastně lidem život prodlužují a v Angole, kde je průměrná doba života nejkratší, je to kvůli tomu, že tam jezdí velmi málo aut! ;-D;-D;-D

+3/0
1.12.2017 9:49

P29e76t85r 63N83e40h39a73s89i83l 4562845574624

Tak v tom případě když ty výfuky, vlastně vůbec žádné jedy nevypouštějí, si klidně můžeš jít do garáže a pustit si tam ten svůj spalovák a hadici z výfuku si natáhnout dovnitř do auta, nastartovat a pak zhluboka dýchat ten křišťálově čistý vzduch, co vůbec není životu nebezpečný a vlastně vůbec nikomu neubližuje.....

To je ale blbost. Co tu tvrdíde.

Proč tedy ty auta nemají výfuk vedený dovnitř do auta, aby neznečišťovali okoli a aby sami majitelé filtrovali vzduch svými plícemi a né přes ty moje, když jdu po ulici?

0/0
2.12.2017 22:18

R24o65b13e63r86t 91M26á31s92l83o 1311881767417

Myslím, že Číňani s tou podporou vodíku jsou na rozumnější cestě než my s elektromobily.

0/−3
30.11.2017 22:36

J57i55ř23í 40S74c69h74w39a76c95h 8178434958306

v Číně se už dnes vyrábí násobně více elektromobilů než v Evropě

+2/0
30.11.2017 23:10

P83e78t14r 42Č39e85r88m53á89k 9548225739890

Což nic neznamená, tamní populace je x násobně větší než v Evropě, takže v přepočtu na obyvatele už to tak slavné není ;-)

+1/0
1.12.2017 0:44

D13a54n92i78e61l 51P62a41n42e38k 6432541822920

Auta se ale neprepocitavaji na obyvatele, ale jen na vyrobene a prodane kusy.

+1/0
1.12.2017 10:20

P49e35t36r 67Č78e57r30m10á18k 9158265559460

No dyť právě.

0/0
2.12.2017 1:04

M55a67r12t32i85n 61K94a84r36á32s12e38k 9808543678528

Znamena to to, ze tam podporujou elektrinu a I realne se tam ve velkem prodava na rozdil od vodiku...

+2/0
1.12.2017 10:25

P46e75t98r 84Č12e95r14m63á28k 9538945419820

Neznamená.

0/0
2.12.2017 1:03

R54o83b73e45r94t 25M84á74s35l20o 1671301967637

jj. celkem rozumně si nechávají otevřené obě cesty. Evropa vsadila na jednu kartu a obávám se, že na tu špatnou.

Ta míra uložené energie na kilogram bude prostě u akumulátorů (oproti vodíku) vždy mizerná.

+2/−1
1.12.2017 0:54

M98a13r64t49i76n 74K42a65r67á49s55e61k 9528703978678

Na druhou stranu vyroba paliva a jeho distribuce je nesrovnatelne jednodussi a levnejsi...

+2/0
1.12.2017 9:29

V66í17t 98O52ž53a76n27a 1638458585514

Neexistuje žádné sériově vyráběné čínské auto.

Nebo už jsou Toyota a Hyundai čínské firmy?

0/−1
1.12.2017 7:29

M66a70r50t88i26n 80K98a49r64á24s88e54k 9648173228288

No, uprimne - v EU je napriklad z pohledu dotaci vyrazne vyssi podpora pro vodik nez pro elektroauta, nicmene realna pouzitelnost vodik totalne deklasuje...

+1/0
1.12.2017 10:25

M15i94r49e63k 41T14u37r51e10č23e97k 4213542350462

To musi klesnout mnohem, mnohem vice.

+1/−2
30.11.2017 22:30

P84e40t25r 89H97o96r98á66k 1459713709574

Průměrně osobní auto ujede ročně 12.000 km.

+1/0
30.11.2017 22:28

P13e52t28r 53Č86e45r64m98á58k 9508195869340

Průměrné auto v EU víc než dvakrát tolik, ale u řidičů je to cca jak říkáte.

0/0
1.12.2017 0:46

J66i22ř47í 25S67c11h37m19i87d51t 5690333904315

Tak ono se hlavně kolem toho hodně mluví, ale je zřejmé, že v dohledné době s velkým boomem e-aut nepočítají ani ti, kteří z výroby aut žijí, mají v nabídce buď jeden drahý a bez dotací neprodejný model nebo žádný. To zatím hovoří jasnou řečí;-).

+6/−2
30.11.2017 21:40

D29a18v94i81d 28K69n42a79p48e57k 8937534336195

Dobrý postřeh. Asi elektromobilům obchodníci moc nevěří. A to bych bral za bernou minci. Pokud se něco ekonomicky nevyplatí, není o to zájem ze strany prodejců.

0/0
1.12.2017 9:28

M70a47r36t89i16n 12P73r39o86k29o29p 6136697290925

Zákazníkovi je úplně jedno kolik % z ceny EV je baterie.

Dokud nejlevnější EV rodiny auto bude Nissan Leaf za "již od" osumset tisíc můžete to zabalit. Okolo automobilek nebude strom volnej.... I se slevou na Aku 60%

+2/0
30.11.2017 21:16

M64a75r83t62i53n 43K78a49r54á36s68e63k 9348423978678

No mozna se domnivaji ze s levnejsimi baterkami bude mozne vyrabet I levnejsi elektroauta ne? A ty pak muzou byt zajimave pro dalsi lidi... mne to prijde jako docela logicka uvaha...

0/0
1.12.2017 9:42

D72a56n13i10e27l 14P42a43n84e28k 6552781182620

Zakaznikovi to prave nemuze byt jedno. Protoze % cena baterii nebo batery packu vyrazne ovlivnuje cenu celkoveho auta. Kdyz bude baterie levnejsi bude zakonite levnejsi i auto. Takze na misto 800 date treba 500

0/0
1.12.2017 10:23

D97a66v71i59d 55K92n27a68p70e64k 8367674856455

Letos jsem jel do Albánie a zpět. Jedna cesta 1200km trvala 2 dny (šílené cesty v Bosně a Černé hoře) a po cestě jsme tankovali pouze 2x. Kdybych jel elektromobilem, musel bych tankovat tak 4x a to přes noc. Takže cesta by nám zabrala skoro týden tam a týden zpět. Nehledě na to, že jsme většinu nocí spali ve stanech na divoko, takže bychom ani neměli přes noc kde nabíjet.

A jak dlouho bude trvat, než v zemich jako Bosna, Černá hora, Albánie bude hustá síť nabíjecích stanic? Tak dalších 40 let. S nafťákem si do takových zemí můžete vzít rezervní kanystr a v případě nouze s ním dojít na benzínku nebo k nejbližšímu stavení. Případně někoho stopnout a přečerpat pár litrů. S baterkou to půjde blbě.

Takže v mezičase možná dojedete s elektromobilem na hranice EU, přesednete do půjčeného benzíňaku a budete doufat, že váš elektromobil najdete za dva týdny na stejném místě.

+2/−3
30.11.2017 21:05

T78o43m19á15š 53V30a61l40d23e25r 7913460719

Kolik lidí ujede ročně cestu do Albánie jako vy? 1000? Určitě ne o mnoho více. Ujeli by méně než ujedu celkem za rok pouze já.kolem bydliště do 200km.

+3/0
30.11.2017 21:17

D51a29v68i24d 32K70n46a73p69e96k 8617824526745

Netuším. Ale já jezdím autem několikrat do rokla dlouhé štreky za účelem pádlování. Takže malý dojzed auta je pro mě prostě KO kritérium.

Kolem bydliště používám MHD, vlak a kolo.

+2/0
30.11.2017 21:21

Najdete na iDNES.cz