Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektřina nahradí spalovací motor, až baterie zlevní o více než 60 %

Ceny elektromobilů šponují hlavně drahé akumulátory. Ceny baterií musí klesnout o více než polovinu, aby elektrické vozy mohly konkurovat vozům poháněným spalovacím motorem, vyplývá z průzkumu Bloomberg New Energy Finance (BNEF).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P83e88t35r 37M28i21c31h86a52l 2950764281182

Až to ujede na jedno nabití 600 km s rezevou, klimatizací a svícením a bude se to dát dobít do půl hodiny, začnu o tom přemýšlet. A až to hlavně nebude skoro dvakrát tak drahé jako srovnatelné auto se spalovacím motorem.

0/0
6.12.2017 2:22

V89í20t 54K37o36u95b75a 6346130664108

I kdyby byla alektroauta levnější než ta se spalovacím moteorem, jak si ho může běžný člověk koupit? Doma v paneláku ho těžko nabijete, v práci asi taky dost těžko. Ty 2 místa v hypermarketu budou dost těžko stačit. A představa, že cestou k babičce budu s celou rodinou 2 hodiny čekat někde u nabíjecí stanice je vcelku zcestná.

Kromě poklesu ceny baterií, by také museli jít nabít za 5 až 7 minut na plnou kapacitu.

0/0
3.12.2017 12:16

Z63d75e39n40ě42k 25M56o12r50á56v65e15k 5107198178533

To jako vážně, opravdu si myslíte, že když bude dost elektromobilů, tak u hypermarketu budou dvě nabíječky? Až bude poptávka, porostou nabíječky jako houby po dešti. Dnes vám pořád někdo nabízí, že vám pořád někdo nabízí, že vám bude dodávat elektřinu levněji, než současný dodavatel. Když bude odběrné místo, kde za hodinu odeberou elektřiny víc, než vaše domácnost za týden, tak se poperou.

A vážně jezdíte k babičce jednu jízdu přes 400 km?

+3/0
3.12.2017 21:15

D72a94n33i36e85l 37P41a75n15e37k 6572541212510

Pane Morávek to je marný vysvětlovat lidem jak se věci mají. Oni budou stále předhazovat sídliště jako problém, nebo, že nedojedou kam potřebují. Drtivá většina cest je do 100Km vzdálenosti, ale oni vyžadují dojezd 600Km+ protože jsou zvyklý, že natankují plnou a jezdí. Nechápou, že dobít se dá přes noc a ráno vyjet zase s plnou kapacitou. Vidí problémy tam kde nejsou.

+1/0
10.12.2017 10:03

Z18d80e32n35ě73k 51M81o90r54á37v49e74k 5777618338153

Přesně jste to shrnul.

0/0
11.12.2017 12:24

P53e27t29r 52N12e39h78a40s23i35l 4442625354154

No nevím, kde to bloomberk vzal, ale šéf AUDI přiznal, že baterky za $112/kWh už dávno mají:

https://insideevs.com/audis-ev-batteries-cost-e100kwh/

A v tiskové zpráve od GM píšou něco hodně podobného (strana 16), s ohledem na to, že tiskové zprávy jsou vesměs jedna lež vedle druhé, tak to bude ještě méně, než těch $145/kWh a bude se to blížit k tomu co řekl šéf AUDI:

https://www.scribd.com/document/365970680/GM-autonomous-driving-presentation#from_embed

Tak nač bychom měli čekat 10 let, když tu cenu mají automobilky už dnes! Tady si někdo hodně vymýšlí a automobilky to nebudou, ty naopak lžou vždy směrem nahoru. :-)))

+3/0
2.12.2017 20:48

E66r11i89k 97S48a84n82e74t44r64i70k 4818490940854

Potrebujem vyriešiť z hladiska ekologie, zivotnosti atď elektrika vs. CNG.

0/0
2.12.2017 20:28
Foto

J21i59ř79í 51D98v82o39ř35á67k 5485779110908

Baterie zlevní o 60 %. Možná. V okamžiku trochu většího podílu elektroaut bude nutností přesunout spotřební daň.

Už platím solární panely, větrníky. Odmítám platit ještě tento nesmysl.

+4/0
1.12.2017 18:34

J21a47n 17V28á64c49l69a48v83í78k 3222486321789

Zdaní se ujetá vzdálenost.

0/0
2.12.2017 2:33

M81i63r81e30k 88G83a53j12e75r 5631216359320

A staceni tachometru stale nebude postihovano?

0/0
7.12.2017 3:19

L36a75d32i59s69l83a90v 62K96a57l52o26u10s 7355476361800

Už se těším na závody e-WRC . A pane

Sébastien Loebe , proč jste dojel až na 5. místě ? Došly mi baterie.;-D

+1/−2
1.12.2017 14:55

J66i13ř76í 13S57c70h85w28a87c27h 8468194708526

Formule E se jezdí už tři roky....

+1/0
1.12.2017 14:59

L17a39d27i43s72l61a29v 52K64a41l26o84u16s 7385136881580

To sice ano, ale WRC, kde je většina 4x4 v blátě, na sněhu, do prudkých stoupání a plných zatáček by asi s těmi bateriemi moc dobře nedopadlo.

0/−1
1.12.2017 15:38

J16i74ř94í 95S18c58h28w78a14c45h 8408804668536

vše je nějak technicky řešitelné.....

+1/0
1.12.2017 17:37

D52a35n14i44e86l 82P90a73n73e60k 6242481452860

Jako, že by těch 20Km nedokázalo e auto odjet? Uplne s prehledem.

+4/0
1.12.2017 20:50

Z71d64e56n24ě98k 67M40o44r75á55v98e79k 5977638678253

Elektromotor pro každé kolo zvlášť je technicky daleko lepší řešení, než náhon z jednoho motoru s hřídelema a diferenciálama.

+1/0
3.12.2017 22:13

D87a70n97i86e72l 59P11a93n26e15k 6662411102430

Tak jako tak vypada to, ze fosilnim palivum zvoni hrana. Samozrejme se budou vyuzivat dal, ale budou ustupovat modernim a cistejsim zdrojum energie. Elektrina bude budoucnost. At to budou EV auta nebo auta na vodik.

Vodik je prozatim nakladny na vyrobu ve velkem, ale palivove clanky ( FE ) se zdaji byt lepsi budoucnosti nez li bateriove akumulatory.

Zijeme na modre planete a tak vody je tu vic nez dost na to abychom mohli vodik vyrabet. Druha strana mince je ovsem bezpecnost. Vodik je velmi tekava latka a snadno vzplane. Viz pocatky 20 stoleti a vzducholode. Na druhou stranu nedavno vysel clanek kde americka armada resp jejich vedecke oddeleni prislo na to, ze staci tankovat vodu a za pomoci hlinikove konstrukce v nadrzi vytahovat z vody prave vodik ktery nasledne bude pohanet auto. Dost realisticke a rekl bych jednoduche. Muze to fungovat dobre.

Pro zastance fosilnich paliv bych chtel rict, aby jste se smirili, ze doba se zmenila, mysleni lidi se meni a vy by jste si meli zvyknout na to, ze tyto alternativy budou postupne nahrazovat fosilni paliva. Sami vyrobci automobilu to uz davaji najevo. Prohlaseni automobilky Volvo nebo Mercedesu, BMW ci vyvoj Skody nebo Hyundai. Nissan, Toyota nove Tesla. Ti vsichni to vedi ti vsichni uz to davaji najevo celkem jasne. Zkratka prijmete to a jdete s dobou. R^

0/0
1.12.2017 10:41

Z81d68e23n40ě17k 48M88o25r80á97v23e18k 5597578458163

Chtěl jsem dát plus za ten úvod, ale jak to přešlo na ten vodík, tak už to nešlo. Myslím, že americká armáda žádné perpetuum mobile nemá. Když se sloučí kyslík s vodíkem, tak se uvolní energie, takže pro rozbití vzniklé molekuly je potřeba energii dodat. A zatím té energie umíme získat mnohem méně, než je potřeba dodat.

+1/0
3.12.2017 22:24

D83a37n16i57e72l 52P49a57n23e22k 6632621962930

To není perpetum, ale chemická přeměna. Psali o tom na iHned.cz.https://zahranicni.ihned.cz/c1-65843580-revoluce-prichazi-z-vojenske-laboratore-elektromobily-nebudou-treba-motory-muze-pohanet-voda

EV a FE budou vedle sebe fungovat pěkně. Jako benzín, CNG/LPG, diesel teď.

0/0
10.12.2017 10:13

Z11d97e43n41ě73k 39M66o66r56á28v36e71k 5887108738643

Takže budou jezdit vlastně na hliník (předpokládám, že se ta slitina spotřebovává) a vodu. To už by docela šlo, otázkou je, jakou cenu bude mít ta slitina hliníku s tajemným kovem. A ještě jakou životnost nakonec předvedou palivové články a cena jejich výměny, aby to nebylo jako s DPF filtrem s tím, že bez článku to nepojede.

http://www.osel.cz/9495-nahodne-objeveny-nanohlinik-by-mohl-nastartovat-vodikovou-ekonomiku.html

0/0
11.12.2017 12:35

J98a52n 57V20e30s38e35l51ý 5704383292641

Já si dohledal původní text od BNEF a musím říct, že tohle je jen produkt neschopného novináře. Pár připomínek k tomu zavádějícímu článku:

- BNEF neřeší baterie, řeší battery packy, hotové bateriové moduly do aut, to je něco jiného.

- BNEF nepíše nic o konkurenceschopnosti elektromobilů, píše o tom, že při ceně battery packů okolo 100 USD/kWh budou elektromobily se slušným dojezdem ve všech segmentech stejně drahé na pořízení nebo levnější než auta se spalovacím motorem. Konkurenceschopné budou rozhodně dříve, protože elektrický pohon má levnější "palivo", levnější údržbu a lepší jízdní vlastnosti.

- BNEF uvádí jako typickou cenu battery packu v roce 2016 - 267 USD/kWh, ale zároveň uvádí, že ti nejlepší (Korejci z LG Chem) aktuálně prodávají (do General Motors) battery packy za 162 USD/kWh.

- BNEF předpokládá "learning rate" (o kolik % slevní při zdvojnásobení produkce) 19%, poslední roky je pozorována rychlost 22-24%.

- Nic jako polovodičové baterie neexistuje. Dyson & co. pracují na bateriích s pevným elektrolytem, které mají potenciál provést velký kvalitativní skok (cena, energetická hustota, životnost, rychlost nabíjení, bezpečnost provozu) v oblasti baterií.

- Přikládám odkaz na srovnání prodejů elektromobilů a aut s vodíkovým palivovým článkem. Aby bylo vidět jak "strašně moc" se rozvíjí vodíkové technologie:

https://youtu.be/unk89C96Yd8?t=1239

Je to prezentace šéfa BNEF na výroční konferenci, kde prezentuje jejich analýzu současného stavu energetiky, vývoje za posledních 13 let a predikci vývoje do roku 2040 a stojí za zhlédnutí celá včetně závěru, kdy mluví o tom, že jejich predikce jsou konzervativní a že očekává, že věci se budou měnit jinak a rychleji.

+5/0
1.12.2017 8:01

P27e93t84r 35N28e86h95a24s73i27l 4832165484264

Já si to myslel, ale původní článek jsem nečetl.

Co jiného také čekat od tzv. novináře Františk Dvořáka, který takovéto články píše jeden za druhým. A vůbec nic o tom neví. Neví jaký je rozdíl mezi kW a kWh, apod. Přesně jak jste napsal, že žádné polovodičové baterie neexistují. On nedokáže ani pořádně přeložit článek z angličtiny, natož ho pochopit.

Fakt se divím, že ho idnes toleruje.

+1/0
2.12.2017 22:51

M80i86r31e10k 63G49a82j58e22r 5201156869720

battery pack je proste baterie. To, co vy nazyvate baterii, je akumulator, z nehoz se baterie skladani.

0/0
7.12.2017 3:21
Foto

P72e71t91r 70J45a20n11o49v61s43k11ý 1538120132588

Ekonomická vražda, víte kolik bude zapotřebí barevných kovů? Rozvody elektřiny, transformátory, motory..... a k tomu máte jako napájecí zdroj solární a větrné elektrárny:)))))

+3/−1
1.12.2017 7:13

V90í81t 68O50ž70a14n56a 1488308695744

Spalovací auta - zdravotní sebevražda a pomalé zabíjení se jedy.

+2/−4
1.12.2017 7:30

O78d81s67t81r74a30n40ě23n33ý 52U81ž55i48v95a47t75e29l

Uživatel požádal o vymazání
+2/−3
1.12.2017 8:42

J53i29ř56í 61S45c34h67w39a50c63h 8258684258336

aha, takže právě jsi vlastně dokázal, že emise z aut vlastně lidem život prodlužují a v Angole, kde je průměrná doba života nejkratší, je to kvůli tomu, že tam jezdí velmi málo aut! ;-D;-D;-D

+3/0
1.12.2017 9:49

P70e10t69r 40N29e81h79a67s79i22l 4872795164184

Tak v tom případě když ty výfuky, vlastně vůbec žádné jedy nevypouštějí, si klidně můžeš jít do garáže a pustit si tam ten svůj spalovák a hadici z výfuku si natáhnout dovnitř do auta, nastartovat a pak zhluboka dýchat ten křišťálově čistý vzduch, co vůbec není životu nebezpečný a vlastně vůbec nikomu neubližuje.....

To je ale blbost. Co tu tvrdíde.

Proč tedy ty auta nemají výfuk vedený dovnitř do auta, aby neznečišťovali okoli a aby sami majitelé filtrovali vzduch svými plícemi a né přes ty moje, když jdu po ulici?

0/0
2.12.2017 22:18

R35o30b54e33r37t 37M93á10s23l23o 1421561107517

Myslím, že Číňani s tou podporou vodíku jsou na rozumnější cestě než my s elektromobily.

0/−3
30.11.2017 22:36

J33i66ř25í 54S17c28h20w54a77c64h 8278934488846

v Číně se už dnes vyrábí násobně více elektromobilů než v Evropě

+2/0
30.11.2017 23:10

P49e43t72r 65Č27e58r13m30á18k 9908405869390

Což nic neznamená, tamní populace je x násobně větší než v Evropě, takže v přepočtu na obyvatele už to tak slavné není ;-)

+1/0
1.12.2017 0:44

D69a86n56i97e71l 80P37a44n23e96k 6422711872960

Auta se ale neprepocitavaji na obyvatele, ale jen na vyrobene a prodane kusy.

+1/0
1.12.2017 10:20

P79e52t88r 16Č43e88r19m60á78k 9498765399510

No dyť právě.

0/0
2.12.2017 1:04

M47a12r57t33i24n 30K88a49r67á30s66e55k 9238203498368

Znamena to to, ze tam podporujou elektrinu a I realne se tam ve velkem prodava na rozdil od vodiku...

+2/0
1.12.2017 10:25

P46e40t92r 39Č60e33r77m28á84k 9968975299190

Neznamená.

0/0
2.12.2017 1:03

R17o17b31e42r39t 89M41á64s72l27o 1511981567227

jj. celkem rozumně si nechávají otevřené obě cesty. Evropa vsadila na jednu kartu a obávám se, že na tu špatnou.

Ta míra uložené energie na kilogram bude prostě u akumulátorů (oproti vodíku) vždy mizerná.

+2/−1
1.12.2017 0:54

M31a32r59t30i77n 68K34a42r19á83s98e89k 9248343398488

Na druhou stranu vyroba paliva a jeho distribuce je nesrovnatelne jednodussi a levnejsi...

+2/0
1.12.2017 9:29

V27í32t 68O40ž59a23n45a 1228828305184

Neexistuje žádné sériově vyráběné čínské auto.

Nebo už jsou Toyota a Hyundai čínské firmy?

0/−1
1.12.2017 7:29

M70a73r22t50i40n 13K20a55r94á34s76e29k 9608843748968

No, uprimne - v EU je napriklad z pohledu dotaci vyrazne vyssi podpora pro vodik nez pro elektroauta, nicmene realna pouzitelnost vodik totalne deklasuje...

+1/0
1.12.2017 10:25

M47i42r49e75k 16T35u33r10e29č40e26k 4613182860472

To musi klesnout mnohem, mnohem vice.

+1/−2
30.11.2017 22:30

P46e56t60r 62H68o95r42á68k 1859133789434

Průměrně osobní auto ujede ročně 12.000 km.

+1/0
30.11.2017 22:28

P23e50t12r 17Č54e84r25m97á78k 9438545119450

Průměrné auto v EU víc než dvakrát tolik, ale u řidičů je to cca jak říkáte.

0/0
1.12.2017 0:46

J49i22ř31í 10S86c58h47m18i86d39t 5720103314155

Tak ono se hlavně kolem toho hodně mluví, ale je zřejmé, že v dohledné době s velkým boomem e-aut nepočítají ani ti, kteří z výroby aut žijí, mají v nabídce buď jeden drahý a bez dotací neprodejný model nebo žádný. To zatím hovoří jasnou řečí;-).

+6/−2
30.11.2017 21:40

D11a14v73i62d 71K37n91a20p58e26k 8327714756915

Dobrý postřeh. Asi elektromobilům obchodníci moc nevěří. A to bych bral za bernou minci. Pokud se něco ekonomicky nevyplatí, není o to zájem ze strany prodejců.

0/0
1.12.2017 9:28

M88a67r13t12i59n 27P28r83o20k67o98p 6546417340365

Zákazníkovi je úplně jedno kolik % z ceny EV je baterie.

Dokud nejlevnější EV rodiny auto bude Nissan Leaf za "již od" osumset tisíc můžete to zabalit. Okolo automobilek nebude strom volnej.... I se slevou na Aku 60%

+2/0
30.11.2017 21:16

M20a39r17t32i78n 24K92a14r79á82s73e52k 9398623148768

No mozna se domnivaji ze s levnejsimi baterkami bude mozne vyrabet I levnejsi elektroauta ne? A ty pak muzou byt zajimave pro dalsi lidi... mne to prijde jako docela logicka uvaha...

0/0
1.12.2017 9:42

D25a81n54i29e29l 36P69a50n14e86k 6272921162630

Zakaznikovi to prave nemuze byt jedno. Protoze % cena baterii nebo batery packu vyrazne ovlivnuje cenu celkoveho auta. Kdyz bude baterie levnejsi bude zakonite levnejsi i auto. Takze na misto 800 date treba 500

0/0
1.12.2017 10:23

D26a95v66i83d 47K86n25a48p95e77k 8947624326295

Letos jsem jel do Albánie a zpět. Jedna cesta 1200km trvala 2 dny (šílené cesty v Bosně a Černé hoře) a po cestě jsme tankovali pouze 2x. Kdybych jel elektromobilem, musel bych tankovat tak 4x a to přes noc. Takže cesta by nám zabrala skoro týden tam a týden zpět. Nehledě na to, že jsme většinu nocí spali ve stanech na divoko, takže bychom ani neměli přes noc kde nabíjet.

A jak dlouho bude trvat, než v zemich jako Bosna, Černá hora, Albánie bude hustá síť nabíjecích stanic? Tak dalších 40 let. S nafťákem si do takových zemí můžete vzít rezervní kanystr a v případě nouze s ním dojít na benzínku nebo k nejbližšímu stavení. Případně někoho stopnout a přečerpat pár litrů. S baterkou to půjde blbě.

Takže v mezičase možná dojedete s elektromobilem na hranice EU, přesednete do půjčeného benzíňaku a budete doufat, že váš elektromobil najdete za dva týdny na stejném místě.

+2/−3
30.11.2017 21:05

T85o73m88á30š 16V89a83l72d85e14r 7163830689

Kolik lidí ujede ročně cestu do Albánie jako vy? 1000? Určitě ne o mnoho více. Ujeli by méně než ujedu celkem za rok pouze já.kolem bydliště do 200km.

+3/0
30.11.2017 21:17

D66a28v91i95d 98K97n25a65p76e85k 8557244266615

Netuším. Ale já jezdím autem několikrat do rokla dlouhé štreky za účelem pádlování. Takže malý dojzed auta je pro mě prostě KO kritérium.

Kolem bydliště používám MHD, vlak a kolo.

+2/0
30.11.2017 21:21







Najdete na iDNES.cz