Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektřina nahradí spalovací motor, až baterie zlevní o více než 60 %

Ceny elektromobilů šponují hlavně drahé akumulátory. Ceny baterií musí klesnout o více než polovinu, aby elektrické vozy mohly konkurovat vozům poháněným spalovacím motorem, vyplývá z průzkumu Bloomberg New Energy Finance (BNEF).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P75e12t66r 36M51i88c91h47a10l 2680904691192

Až to ujede na jedno nabití 600 km s rezevou, klimatizací a svícením a bude se to dát dobít do půl hodiny, začnu o tom přemýšlet. A až to hlavně nebude skoro dvakrát tak drahé jako srovnatelné auto se spalovacím motorem.

0/0
6.12.2017 2:22

V30í12t 53K50o77u63b34a 6486210284468

I kdyby byla alektroauta levnější než ta se spalovacím moteorem, jak si ho může běžný člověk koupit? Doma v paneláku ho těžko nabijete, v práci asi taky dost těžko. Ty 2 místa v hypermarketu budou dost těžko stačit. A představa, že cestou k babičce budu s celou rodinou 2 hodiny čekat někde u nabíjecí stanice je vcelku zcestná.

Kromě poklesu ceny baterií, by také museli jít nabít za 5 až 7 minut na plnou kapacitu.

0/0
3.12.2017 12:16

Z32d94e95n69ě22k 20M55o31r91á26v39e55k 5777418218633

To jako vážně, opravdu si myslíte, že když bude dost elektromobilů, tak u hypermarketu budou dvě nabíječky? Až bude poptávka, porostou nabíječky jako houby po dešti. Dnes vám pořád někdo nabízí, že vám pořád někdo nabízí, že vám bude dodávat elektřinu levněji, než současný dodavatel. Když bude odběrné místo, kde za hodinu odeberou elektřiny víc, než vaše domácnost za týden, tak se poperou.

A vážně jezdíte k babičce jednu jízdu přes 400 km?

+3/0
3.12.2017 21:15

D77a69n95i59e88l 75P42a11n17e75k 6632221472910

Pane Morávek to je marný vysvětlovat lidem jak se věci mají. Oni budou stále předhazovat sídliště jako problém, nebo, že nedojedou kam potřebují. Drtivá většina cest je do 100Km vzdálenosti, ale oni vyžadují dojezd 600Km+ protože jsou zvyklý, že natankují plnou a jezdí. Nechápou, že dobít se dá přes noc a ráno vyjet zase s plnou kapacitou. Vidí problémy tam kde nejsou.

+1/0
10.12.2017 10:03

Z23d64e83n29ě13k 55M91o31r34á89v23e69k 5767928898563

Přesně jste to shrnul.

0/0
11.12.2017 12:24

P74e18t66r 10N55e77h24a68s57i56l 4612945614464

No nevím, kde to bloomberk vzal, ale šéf AUDI přiznal, že baterky za $112/kWh už dávno mají:

https://insideevs.com/audis-ev-batteries-cost-e100kwh/

A v tiskové zpráve od GM píšou něco hodně podobného (strana 16), s ohledem na to, že tiskové zprávy jsou vesměs jedna lež vedle druhé, tak to bude ještě méně, než těch $145/kWh a bude se to blížit k tomu co řekl šéf AUDI:

https://www.scribd.com/document/365970680/GM-autonomous-driving-presentation#from_embed

Tak nač bychom měli čekat 10 let, když tu cenu mají automobilky už dnes! Tady si někdo hodně vymýšlí a automobilky to nebudou, ty naopak lžou vždy směrem nahoru. :-)))

+3/0
2.12.2017 20:48

E55r43i82k 10S12a73n71e58t37r64i70k 4568450160464

Potrebujem vyriešiť z hladiska ekologie, zivotnosti atď elektrika vs. CNG.

0/0
2.12.2017 20:28
Foto

J29i97ř49í 20D60v11o54ř55á47k 5455459500258

Baterie zlevní o 60 %. Možná. V okamžiku trochu většího podílu elektroaut bude nutností přesunout spotřební daň.

Už platím solární panely, větrníky. Odmítám platit ještě tento nesmysl.

+4/0
1.12.2017 18:34

J70a56n 93V96á69c87l43a78v85í76k 3902266841259

Zdaní se ujetá vzdálenost.

0/0
2.12.2017 2:33

M79i11r38e98k 42G17a31j37e57r 5221836119440

A staceni tachometru stale nebude postihovano?

0/0
7.12.2017 3:19

L11a87d45i63s65l33a56v 86K80a70l73o85u56s 7725666431310

Už se těším na závody e-WRC . A pane

Sébastien Loebe , proč jste dojel až na 5. místě ? Došly mi baterie.;-D

+1/−2
1.12.2017 14:55

J57i92ř75í 84S73c53h18w45a12c42h 8928424978806

Formule E se jezdí už tři roky....

+1/0
1.12.2017 14:59

L23a68d52i41s90l49a22v 34K92a38l37o98u40s 7645236841440

To sice ano, ale WRC, kde je většina 4x4 v blátě, na sněhu, do prudkých stoupání a plných zatáček by asi s těmi bateriemi moc dobře nedopadlo.

0/−1
1.12.2017 15:38

J64i93ř36í 63S89c34h59w37a43c36h 8278634908626

vše je nějak technicky řešitelné.....

+1/0
1.12.2017 17:37

D53a82n88i60e27l 13P41a75n92e18k 6332101472560

Jako, že by těch 20Km nedokázalo e auto odjet? Uplne s prehledem.

+4/0
1.12.2017 20:50

Z74d22e53n32ě26k 96M38o47r70á26v32e43k 5927138568223

Elektromotor pro každé kolo zvlášť je technicky daleko lepší řešení, než náhon z jednoho motoru s hřídelema a diferenciálama.

+1/0
3.12.2017 22:13

D94a70n11i74e82l 25P51a14n94e80k 6132881112280

Tak jako tak vypada to, ze fosilnim palivum zvoni hrana. Samozrejme se budou vyuzivat dal, ale budou ustupovat modernim a cistejsim zdrojum energie. Elektrina bude budoucnost. At to budou EV auta nebo auta na vodik.

Vodik je prozatim nakladny na vyrobu ve velkem, ale palivove clanky ( FE ) se zdaji byt lepsi budoucnosti nez li bateriove akumulatory.

Zijeme na modre planete a tak vody je tu vic nez dost na to abychom mohli vodik vyrabet. Druha strana mince je ovsem bezpecnost. Vodik je velmi tekava latka a snadno vzplane. Viz pocatky 20 stoleti a vzducholode. Na druhou stranu nedavno vysel clanek kde americka armada resp jejich vedecke oddeleni prislo na to, ze staci tankovat vodu a za pomoci hlinikove konstrukce v nadrzi vytahovat z vody prave vodik ktery nasledne bude pohanet auto. Dost realisticke a rekl bych jednoduche. Muze to fungovat dobre.

Pro zastance fosilnich paliv bych chtel rict, aby jste se smirili, ze doba se zmenila, mysleni lidi se meni a vy by jste si meli zvyknout na to, ze tyto alternativy budou postupne nahrazovat fosilni paliva. Sami vyrobci automobilu to uz davaji najevo. Prohlaseni automobilky Volvo nebo Mercedesu, BMW ci vyvoj Skody nebo Hyundai. Nissan, Toyota nove Tesla. Ti vsichni to vedi ti vsichni uz to davaji najevo celkem jasne. Zkratka prijmete to a jdete s dobou. R^

0/0
1.12.2017 10:41

Z40d88e86n12ě62k 31M82o93r46á92v34e15k 5217718378833

Chtěl jsem dát plus za ten úvod, ale jak to přešlo na ten vodík, tak už to nešlo. Myslím, že americká armáda žádné perpetuum mobile nemá. Když se sloučí kyslík s vodíkem, tak se uvolní energie, takže pro rozbití vzniklé molekuly je potřeba energii dodat. A zatím té energie umíme získat mnohem méně, než je potřeba dodat.

+1/0
3.12.2017 22:24

D20a37n28i79e23l 61P98a72n73e58k 6702491372450

To není perpetum, ale chemická přeměna. Psali o tom na iHned.cz.https://zahranicni.ihned.cz/c1-65843580-revoluce-prichazi-z-vojenske-laboratore-elektromobily-nebudou-treba-motory-muze-pohanet-voda

EV a FE budou vedle sebe fungovat pěkně. Jako benzín, CNG/LPG, diesel teď.

0/0
10.12.2017 10:13

Z93d49e46n52ě85k 42M56o90r50á35v39e10k 5337188498763

Takže budou jezdit vlastně na hliník (předpokládám, že se ta slitina spotřebovává) a vodu. To už by docela šlo, otázkou je, jakou cenu bude mít ta slitina hliníku s tajemným kovem. A ještě jakou životnost nakonec předvedou palivové články a cena jejich výměny, aby to nebylo jako s DPF filtrem s tím, že bez článku to nepojede.

http://www.osel.cz/9495-nahodne-objeveny-nanohlinik-by-mohl-nastartovat-vodikovou-ekonomiku.html

0/0
11.12.2017 12:35

J14a78n 75V20e70s74e69l30ý 5144773892241

Já si dohledal původní text od BNEF a musím říct, že tohle je jen produkt neschopného novináře. Pár připomínek k tomu zavádějícímu článku:

- BNEF neřeší baterie, řeší battery packy, hotové bateriové moduly do aut, to je něco jiného.

- BNEF nepíše nic o konkurenceschopnosti elektromobilů, píše o tom, že při ceně battery packů okolo 100 USD/kWh budou elektromobily se slušným dojezdem ve všech segmentech stejně drahé na pořízení nebo levnější než auta se spalovacím motorem. Konkurenceschopné budou rozhodně dříve, protože elektrický pohon má levnější "palivo", levnější údržbu a lepší jízdní vlastnosti.

- BNEF uvádí jako typickou cenu battery packu v roce 2016 - 267 USD/kWh, ale zároveň uvádí, že ti nejlepší (Korejci z LG Chem) aktuálně prodávají (do General Motors) battery packy za 162 USD/kWh.

- BNEF předpokládá "learning rate" (o kolik % slevní při zdvojnásobení produkce) 19%, poslední roky je pozorována rychlost 22-24%.

- Nic jako polovodičové baterie neexistuje. Dyson & co. pracují na bateriích s pevným elektrolytem, které mají potenciál provést velký kvalitativní skok (cena, energetická hustota, životnost, rychlost nabíjení, bezpečnost provozu) v oblasti baterií.

- Přikládám odkaz na srovnání prodejů elektromobilů a aut s vodíkovým palivovým článkem. Aby bylo vidět jak "strašně moc" se rozvíjí vodíkové technologie:

https://youtu.be/unk89C96Yd8?t=1239

Je to prezentace šéfa BNEF na výroční konferenci, kde prezentuje jejich analýzu současného stavu energetiky, vývoje za posledních 13 let a predikci vývoje do roku 2040 a stojí za zhlédnutí celá včetně závěru, kdy mluví o tom, že jejich predikce jsou konzervativní a že očekává, že věci se budou měnit jinak a rychleji.

+5/0
1.12.2017 8:01

P37e14t59r 43N66e11h98a84s68i68l 4852945374284

Já si to myslel, ale původní článek jsem nečetl.

Co jiného také čekat od tzv. novináře Františk Dvořáka, který takovéto články píše jeden za druhým. A vůbec nic o tom neví. Neví jaký je rozdíl mezi kW a kWh, apod. Přesně jak jste napsal, že žádné polovodičové baterie neexistují. On nedokáže ani pořádně přeložit článek z angličtiny, natož ho pochopit.

Fakt se divím, že ho idnes toleruje.

+1/0
2.12.2017 22:51

M85i92r50e22k 38G90a32j95e54r 5911726269730

battery pack je proste baterie. To, co vy nazyvate baterii, je akumulator, z nehoz se baterie skladani.

0/0
7.12.2017 3:21
Foto

P28e78t25r 47J17a52n41o62v46s74k94ý 1438320182648

Ekonomická vražda, víte kolik bude zapotřebí barevných kovů? Rozvody elektřiny, transformátory, motory..... a k tomu máte jako napájecí zdroj solární a větrné elektrárny:)))))

+3/−1
1.12.2017 7:13

V18í45t 92O80ž82a51n87a 1758798905494

Spalovací auta - zdravotní sebevražda a pomalé zabíjení se jedy.

+2/−4
1.12.2017 7:30

O98d91s41t58r67a69n49ě36n79ý 15U52ž30i77v51a94t64e49l

Uživatel požádal o vymazání
+2/−3
1.12.2017 8:42

J27i54ř78í 15S81c66h86w19a97c91h 8428314408126

aha, takže právě jsi vlastně dokázal, že emise z aut vlastně lidem život prodlužují a v Angole, kde je průměrná doba života nejkratší, je to kvůli tomu, že tam jezdí velmi málo aut! ;-D;-D;-D

+3/0
1.12.2017 9:49

P45e56t67r 52N49e30h86a17s35i92l 4942385594644

Tak v tom případě když ty výfuky, vlastně vůbec žádné jedy nevypouštějí, si klidně můžeš jít do garáže a pustit si tam ten svůj spalovák a hadici z výfuku si natáhnout dovnitř do auta, nastartovat a pak zhluboka dýchat ten křišťálově čistý vzduch, co vůbec není životu nebezpečný a vlastně vůbec nikomu neubližuje.....

To je ale blbost. Co tu tvrdíde.

Proč tedy ty auta nemají výfuk vedený dovnitř do auta, aby neznečišťovali okoli a aby sami majitelé filtrovali vzduch svými plícemi a né přes ty moje, když jdu po ulici?

0/0
2.12.2017 22:18

R25o25b38e87r85t 48M58á34s22l44o 1271341537497

Myslím, že Číňani s tou podporou vodíku jsou na rozumnější cestě než my s elektromobily.

0/−3
30.11.2017 22:36

J69i76ř16í 15S49c12h17w72a19c98h 8548444618206

v Číně se už dnes vyrábí násobně více elektromobilů než v Evropě

+2/0
30.11.2017 23:10

P29e85t19r 52Č16e32r93m81á63k 9548445909530

Což nic neznamená, tamní populace je x násobně větší než v Evropě, takže v přepočtu na obyvatele už to tak slavné není ;-)

+1/0
1.12.2017 0:44

D21a43n33i35e24l 75P46a46n57e85k 6892881572570

Auta se ale neprepocitavaji na obyvatele, ale jen na vyrobene a prodane kusy.

+1/0
1.12.2017 10:20

P51e15t39r 42Č51e85r47m14á35k 9348735289310

No dyť právě.

0/0
2.12.2017 1:04

M55a86r23t61i69n 57K57a94r38á85s72e39k 9678253728718

Znamena to to, ze tam podporujou elektrinu a I realne se tam ve velkem prodava na rozdil od vodiku...

+2/0
1.12.2017 10:25

P98e29t62r 58Č73e51r76m33á21k 9918155169170

Neznamená.

0/0
2.12.2017 1:03

R18o97b60e95r54t 89M59á43s34l29o 1411981627227

jj. celkem rozumně si nechávají otevřené obě cesty. Evropa vsadila na jednu kartu a obávám se, že na tu špatnou.

Ta míra uložené energie na kilogram bude prostě u akumulátorů (oproti vodíku) vždy mizerná.

+2/−1
1.12.2017 0:54

M29a65r13t83i70n 73K42a36r15á20s68e57k 9138203888498

Na druhou stranu vyroba paliva a jeho distribuce je nesrovnatelne jednodussi a levnejsi...

+2/0
1.12.2017 9:29

V76í51t 51O87ž30a86n22a 1438228345234

Neexistuje žádné sériově vyráběné čínské auto.

Nebo už jsou Toyota a Hyundai čínské firmy?

0/−1
1.12.2017 7:29

M37a74r98t31i59n 21K39a56r67á18s18e44k 9418733808928

No, uprimne - v EU je napriklad z pohledu dotaci vyrazne vyssi podpora pro vodik nez pro elektroauta, nicmene realna pouzitelnost vodik totalne deklasuje...

+1/0
1.12.2017 10:25

M49i37r95e86k 49T53u83r52e88č57e73k 4903422530682

To musi klesnout mnohem, mnohem vice.

+1/−2
30.11.2017 22:30

P70e45t60r 14H60o15r88á19k 1459733629314

Průměrně osobní auto ujede ročně 12.000 km.

+1/0
30.11.2017 22:28

P41e68t17r 19Č23e49r92m71á15k 9268475729820

Průměrné auto v EU víc než dvakrát tolik, ale u řidičů je to cca jak říkáte.

0/0
1.12.2017 0:46

J90i56ř42í 12S46c48h24m24i48d46t 5970803694295

Tak ono se hlavně kolem toho hodně mluví, ale je zřejmé, že v dohledné době s velkým boomem e-aut nepočítají ani ti, kteří z výroby aut žijí, mají v nabídce buď jeden drahý a bez dotací neprodejný model nebo žádný. To zatím hovoří jasnou řečí;-).

+6/−2
30.11.2017 21:40

D86a60v27i59d 22K85n32a51p82e80k 8477594506485

Dobrý postřeh. Asi elektromobilům obchodníci moc nevěří. A to bych bral za bernou minci. Pokud se něco ekonomicky nevyplatí, není o to zájem ze strany prodejců.

0/0
1.12.2017 9:28

M80a63r54t97i86n 30P69r58o56k17o97p 6346487170915

Zákazníkovi je úplně jedno kolik % z ceny EV je baterie.

Dokud nejlevnější EV rodiny auto bude Nissan Leaf za "již od" osumset tisíc můžete to zabalit. Okolo automobilek nebude strom volnej.... I se slevou na Aku 60%

+2/0
30.11.2017 21:16

M32a19r38t53i29n 15K21a86r65á34s86e60k 9488723608638

No mozna se domnivaji ze s levnejsimi baterkami bude mozne vyrabet I levnejsi elektroauta ne? A ty pak muzou byt zajimave pro dalsi lidi... mne to prijde jako docela logicka uvaha...

0/0
1.12.2017 9:42

D86a96n75i42e84l 90P98a93n48e59k 6382141202610

Zakaznikovi to prave nemuze byt jedno. Protoze % cena baterii nebo batery packu vyrazne ovlivnuje cenu celkoveho auta. Kdyz bude baterie levnejsi bude zakonite levnejsi i auto. Takze na misto 800 date treba 500

0/0
1.12.2017 10:23

D87a47v24i58d 59K71n19a16p31e42k 8697754886735

Letos jsem jel do Albánie a zpět. Jedna cesta 1200km trvala 2 dny (šílené cesty v Bosně a Černé hoře) a po cestě jsme tankovali pouze 2x. Kdybych jel elektromobilem, musel bych tankovat tak 4x a to přes noc. Takže cesta by nám zabrala skoro týden tam a týden zpět. Nehledě na to, že jsme většinu nocí spali ve stanech na divoko, takže bychom ani neměli přes noc kde nabíjet.

A jak dlouho bude trvat, než v zemich jako Bosna, Černá hora, Albánie bude hustá síť nabíjecích stanic? Tak dalších 40 let. S nafťákem si do takových zemí můžete vzít rezervní kanystr a v případě nouze s ním dojít na benzínku nebo k nejbližšímu stavení. Případně někoho stopnout a přečerpat pár litrů. S baterkou to půjde blbě.

Takže v mezičase možná dojedete s elektromobilem na hranice EU, přesednete do půjčeného benzíňaku a budete doufat, že váš elektromobil najdete za dva týdny na stejném místě.

+2/−3
30.11.2017 21:05

T10o68m30á84š 95V52a21l36d72e73r 7173400199

Kolik lidí ujede ročně cestu do Albánie jako vy? 1000? Určitě ne o mnoho více. Ujeli by méně než ujedu celkem za rok pouze já.kolem bydliště do 200km.

+3/0
30.11.2017 21:17

D44a15v68i76d 16K76n14a45p48e45k 8887234876545

Netuším. Ale já jezdím autem několikrat do rokla dlouhé štreky za účelem pádlování. Takže malý dojzed auta je pro mě prostě KO kritérium.

Kolem bydliště používám MHD, vlak a kolo.

+2/0
30.11.2017 21:21







Najdete na iDNES.cz