Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektřina nahradí spalovací motor, až baterie zlevní o více než 60 %

Ceny elektromobilů šponují hlavně drahé akumulátory. Ceny baterií musí klesnout o více než polovinu, aby elektrické vozy mohly konkurovat vozům poháněným spalovacím motorem, vyplývá z průzkumu Bloomberg New Energy Finance (BNEF).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91e68t76r 85M34i23c85h46a39l 2860334371412

Až to ujede na jedno nabití 600 km s rezevou, klimatizací a svícením a bude se to dát dobít do půl hodiny, začnu o tom přemýšlet. A až to hlavně nebude skoro dvakrát tak drahé jako srovnatelné auto se spalovacím motorem.

0/0
6.12.2017 2:22

V83í15t 70K69o86u51b51a 6926140384968

I kdyby byla alektroauta levnější než ta se spalovacím moteorem, jak si ho může běžný člověk koupit? Doma v paneláku ho těžko nabijete, v práci asi taky dost těžko. Ty 2 místa v hypermarketu budou dost těžko stačit. A představa, že cestou k babičce budu s celou rodinou 2 hodiny čekat někde u nabíjecí stanice je vcelku zcestná.

Kromě poklesu ceny baterií, by také museli jít nabít za 5 až 7 minut na plnou kapacitu.

0/0
3.12.2017 12:16

Z86d68e14n63ě85k 29M81o80r93á62v66e67k 5437768698943

To jako vážně, opravdu si myslíte, že když bude dost elektromobilů, tak u hypermarketu budou dvě nabíječky? Až bude poptávka, porostou nabíječky jako houby po dešti. Dnes vám pořád někdo nabízí, že vám pořád někdo nabízí, že vám bude dodávat elektřinu levněji, než současný dodavatel. Když bude odběrné místo, kde za hodinu odeberou elektřiny víc, než vaše domácnost za týden, tak se poperou.

A vážně jezdíte k babičce jednu jízdu přes 400 km?

+3/0
3.12.2017 21:15

D71a38n58i11e95l 81P95a62n73e97k 6922821762570

Pane Morávek to je marný vysvětlovat lidem jak se věci mají. Oni budou stále předhazovat sídliště jako problém, nebo, že nedojedou kam potřebují. Drtivá většina cest je do 100Km vzdálenosti, ale oni vyžadují dojezd 600Km+ protože jsou zvyklý, že natankují plnou a jezdí. Nechápou, že dobít se dá přes noc a ráno vyjet zase s plnou kapacitou. Vidí problémy tam kde nejsou.

+1/0
10.12.2017 10:03

Z56d50e74n71ě56k 37M35o26r42á75v10e14k 5557608888523

Přesně jste to shrnul.

0/0
11.12.2017 12:24

P13e12t53r 73N80e96h42a10s48i85l 4712325664324

No nevím, kde to bloomberk vzal, ale šéf AUDI přiznal, že baterky za $112/kWh už dávno mají:

https://insideevs.com/audis-ev-batteries-cost-e100kwh/

A v tiskové zpráve od GM píšou něco hodně podobného (strana 16), s ohledem na to, že tiskové zprávy jsou vesměs jedna lež vedle druhé, tak to bude ještě méně, než těch $145/kWh a bude se to blížit k tomu co řekl šéf AUDI:

https://www.scribd.com/document/365970680/GM-autonomous-driving-presentation#from_embed

Tak nač bychom měli čekat 10 let, když tu cenu mají automobilky už dnes! Tady si někdo hodně vymýšlí a automobilky to nebudou, ty naopak lžou vždy směrem nahoru. :-)))

+3/0
2.12.2017 20:48

E54r82i86k 21S84a19n20e91t12r97i47k 4448120410684

Potrebujem vyriešiť z hladiska ekologie, zivotnosti atď elektrika vs. CNG.

0/0
2.12.2017 20:28
Foto

J30i80ř91í 17D23v18o50ř78á74k 5135819690768

Baterie zlevní o 60 %. Možná. V okamžiku trochu většího podílu elektroaut bude nutností přesunout spotřební daň.

Už platím solární panely, větrníky. Odmítám platit ještě tento nesmysl.

+4/0
1.12.2017 18:34

J38a56n 87V49á54c20l18a77v58í71k 3722776671939

Zdaní se ujetá vzdálenost.

0/0
2.12.2017 2:33

M90i60r71e81k 59G96a97j17e26r 5501506749240

A staceni tachometru stale nebude postihovano?

0/0
7.12.2017 3:19

L41a73d46i42s20l16a38v 31K34a68l90o55u61s 7855586221120

Už se těším na závody e-WRC . A pane

Sébastien Loebe , proč jste dojel až na 5. místě ? Došly mi baterie.;-D

+1/−2
1.12.2017 14:55

J43i44ř50í 40S82c84h82w51a20c86h 8278414588806

Formule E se jezdí už tři roky....

+1/0
1.12.2017 14:59

L33a13d68i43s63l27a97v 36K44a56l86o62u39s 7465236671510

To sice ano, ale WRC, kde je většina 4x4 v blátě, na sněhu, do prudkých stoupání a plných zatáček by asi s těmi bateriemi moc dobře nedopadlo.

0/−1
1.12.2017 15:38

J45i30ř67í 38S47c40h79w90a42c62h 8578364638276

vše je nějak technicky řešitelné.....

+1/0
1.12.2017 17:37

D44a16n37i42e73l 38P82a88n77e48k 6262461232950

Jako, že by těch 20Km nedokázalo e auto odjet? Uplne s prehledem.

+4/0
1.12.2017 20:50

Z35d96e30n22ě72k 73M58o88r22á60v64e73k 5307128828363

Elektromotor pro každé kolo zvlášť je technicky daleko lepší řešení, než náhon z jednoho motoru s hřídelema a diferenciálama.

+1/0
3.12.2017 22:13

D64a72n85i30e33l 44P93a39n84e35k 6762171462780

Tak jako tak vypada to, ze fosilnim palivum zvoni hrana. Samozrejme se budou vyuzivat dal, ale budou ustupovat modernim a cistejsim zdrojum energie. Elektrina bude budoucnost. At to budou EV auta nebo auta na vodik.

Vodik je prozatim nakladny na vyrobu ve velkem, ale palivove clanky ( FE ) se zdaji byt lepsi budoucnosti nez li bateriove akumulatory.

Zijeme na modre planete a tak vody je tu vic nez dost na to abychom mohli vodik vyrabet. Druha strana mince je ovsem bezpecnost. Vodik je velmi tekava latka a snadno vzplane. Viz pocatky 20 stoleti a vzducholode. Na druhou stranu nedavno vysel clanek kde americka armada resp jejich vedecke oddeleni prislo na to, ze staci tankovat vodu a za pomoci hlinikove konstrukce v nadrzi vytahovat z vody prave vodik ktery nasledne bude pohanet auto. Dost realisticke a rekl bych jednoduche. Muze to fungovat dobre.

Pro zastance fosilnich paliv bych chtel rict, aby jste se smirili, ze doba se zmenila, mysleni lidi se meni a vy by jste si meli zvyknout na to, ze tyto alternativy budou postupne nahrazovat fosilni paliva. Sami vyrobci automobilu to uz davaji najevo. Prohlaseni automobilky Volvo nebo Mercedesu, BMW ci vyvoj Skody nebo Hyundai. Nissan, Toyota nove Tesla. Ti vsichni to vedi ti vsichni uz to davaji najevo celkem jasne. Zkratka prijmete to a jdete s dobou. R^

0/0
1.12.2017 10:41

Z59d97e24n43ě76k 46M37o60r15á50v54e69k 5577478308233

Chtěl jsem dát plus za ten úvod, ale jak to přešlo na ten vodík, tak už to nešlo. Myslím, že americká armáda žádné perpetuum mobile nemá. Když se sloučí kyslík s vodíkem, tak se uvolní energie, takže pro rozbití vzniklé molekuly je potřeba energii dodat. A zatím té energie umíme získat mnohem méně, než je potřeba dodat.

+1/0
3.12.2017 22:24

D73a18n67i75e65l 88P80a49n19e14k 6722841282420

To není perpetum, ale chemická přeměna. Psali o tom na iHned.cz.https://zahranicni.ihned.cz/c1-65843580-revoluce-prichazi-z-vojenske-laboratore-elektromobily-nebudou-treba-motory-muze-pohanet-voda

EV a FE budou vedle sebe fungovat pěkně. Jako benzín, CNG/LPG, diesel teď.

0/0
10.12.2017 10:13

Z87d33e22n15ě23k 85M24o32r86á49v58e28k 5457358248813

Takže budou jezdit vlastně na hliník (předpokládám, že se ta slitina spotřebovává) a vodu. To už by docela šlo, otázkou je, jakou cenu bude mít ta slitina hliníku s tajemným kovem. A ještě jakou životnost nakonec předvedou palivové články a cena jejich výměny, aby to nebylo jako s DPF filtrem s tím, že bez článku to nepojede.

http://www.osel.cz/9495-nahodne-objeveny-nanohlinik-by-mohl-nastartovat-vodikovou-ekonomiku.html

0/0
11.12.2017 12:35

J89a33n 81V46e15s62e43l38ý 5204823422341

Já si dohledal původní text od BNEF a musím říct, že tohle je jen produkt neschopného novináře. Pár připomínek k tomu zavádějícímu článku:

- BNEF neřeší baterie, řeší battery packy, hotové bateriové moduly do aut, to je něco jiného.

- BNEF nepíše nic o konkurenceschopnosti elektromobilů, píše o tom, že při ceně battery packů okolo 100 USD/kWh budou elektromobily se slušným dojezdem ve všech segmentech stejně drahé na pořízení nebo levnější než auta se spalovacím motorem. Konkurenceschopné budou rozhodně dříve, protože elektrický pohon má levnější "palivo", levnější údržbu a lepší jízdní vlastnosti.

- BNEF uvádí jako typickou cenu battery packu v roce 2016 - 267 USD/kWh, ale zároveň uvádí, že ti nejlepší (Korejci z LG Chem) aktuálně prodávají (do General Motors) battery packy za 162 USD/kWh.

- BNEF předpokládá "learning rate" (o kolik % slevní při zdvojnásobení produkce) 19%, poslední roky je pozorována rychlost 22-24%.

- Nic jako polovodičové baterie neexistuje. Dyson & co. pracují na bateriích s pevným elektrolytem, které mají potenciál provést velký kvalitativní skok (cena, energetická hustota, životnost, rychlost nabíjení, bezpečnost provozu) v oblasti baterií.

- Přikládám odkaz na srovnání prodejů elektromobilů a aut s vodíkovým palivovým článkem. Aby bylo vidět jak "strašně moc" se rozvíjí vodíkové technologie:

https://youtu.be/unk89C96Yd8?t=1239

Je to prezentace šéfa BNEF na výroční konferenci, kde prezentuje jejich analýzu současného stavu energetiky, vývoje za posledních 13 let a predikci vývoje do roku 2040 a stojí za zhlédnutí celá včetně závěru, kdy mluví o tom, že jejich predikce jsou konzervativní a že očekává, že věci se budou měnit jinak a rychleji.

+5/0
1.12.2017 8:01

P61e36t36r 32N86e29h32a21s80i34l 4352245984864

Já si to myslel, ale původní článek jsem nečetl.

Co jiného také čekat od tzv. novináře Františk Dvořáka, který takovéto články píše jeden za druhým. A vůbec nic o tom neví. Neví jaký je rozdíl mezi kW a kWh, apod. Přesně jak jste napsal, že žádné polovodičové baterie neexistují. On nedokáže ani pořádně přeložit článek z angličtiny, natož ho pochopit.

Fakt se divím, že ho idnes toleruje.

+1/0
2.12.2017 22:51

M93i45r88e25k 40G61a14j83e89r 5901946939590

battery pack je proste baterie. To, co vy nazyvate baterii, je akumulator, z nehoz se baterie skladani.

0/0
7.12.2017 3:21
Foto

P51e28t58r 71J84a74n40o88v61s86k31ý 1918220472938

Ekonomická vražda, víte kolik bude zapotřebí barevných kovů? Rozvody elektřiny, transformátory, motory..... a k tomu máte jako napájecí zdroj solární a větrné elektrárny:)))))

+3/−1
1.12.2017 7:13

V58í77t 51O57ž21a89n63a 1558448745934

Spalovací auta - zdravotní sebevražda a pomalé zabíjení se jedy.

+2/−4
1.12.2017 7:30

O26d93s98t31r51a42n95ě34n38ý 60U39ž15i75v52a24t21e62l

Uživatel požádal o vymazání
+2/−3
1.12.2017 8:42

J56i36ř38í 18S69c91h46w94a41c26h 8518124398376

aha, takže právě jsi vlastně dokázal, že emise z aut vlastně lidem život prodlužují a v Angole, kde je průměrná doba života nejkratší, je to kvůli tomu, že tam jezdí velmi málo aut! ;-D;-D;-D

+3/0
1.12.2017 9:49

P94e25t49r 10N45e71h67a86s98i49l 4782505694304

Tak v tom případě když ty výfuky, vlastně vůbec žádné jedy nevypouštějí, si klidně můžeš jít do garáže a pustit si tam ten svůj spalovák a hadici z výfuku si natáhnout dovnitř do auta, nastartovat a pak zhluboka dýchat ten křišťálově čistý vzduch, co vůbec není životu nebezpečný a vlastně vůbec nikomu neubližuje.....

To je ale blbost. Co tu tvrdíde.

Proč tedy ty auta nemají výfuk vedený dovnitř do auta, aby neznečišťovali okoli a aby sami majitelé filtrovali vzduch svými plícemi a né přes ty moje, když jdu po ulici?

0/0
2.12.2017 22:18

R26o22b51e44r46t 48M43á80s27l67o 1871841397397

Myslím, že Číňani s tou podporou vodíku jsou na rozumnější cestě než my s elektromobily.

0/−3
30.11.2017 22:36

J15i47ř63í 17S86c58h98w77a79c37h 8738204278836

v Číně se už dnes vyrábí násobně více elektromobilů než v Evropě

+2/0
30.11.2017 23:10

P67e51t18r 30Č22e94r34m21á98k 9398595939900

Což nic neznamená, tamní populace je x násobně větší než v Evropě, takže v přepočtu na obyvatele už to tak slavné není ;-)

+1/0
1.12.2017 0:44

D56a80n68i81e76l 83P81a57n69e44k 6412861612420

Auta se ale neprepocitavaji na obyvatele, ale jen na vyrobene a prodane kusy.

+1/0
1.12.2017 10:20

P67e22t73r 64Č19e73r32m63á43k 9988455769180

No dyť právě.

0/0
2.12.2017 1:04

M27a20r22t52i18n 56K98a15r86á33s55e15k 9388493108858

Znamena to to, ze tam podporujou elektrinu a I realne se tam ve velkem prodava na rozdil od vodiku...

+2/0
1.12.2017 10:25

P93e48t85r 79Č18e71r77m41á27k 9858395809810

Neznamená.

0/0
2.12.2017 1:03

R58o14b48e76r47t 15M48á51s33l28o 1431531857687

jj. celkem rozumně si nechávají otevřené obě cesty. Evropa vsadila na jednu kartu a obávám se, že na tu špatnou.

Ta míra uložené energie na kilogram bude prostě u akumulátorů (oproti vodíku) vždy mizerná.

+2/−1
1.12.2017 0:54

M17a86r40t63i68n 93K23a43r23á51s37e32k 9468113508748

Na druhou stranu vyroba paliva a jeho distribuce je nesrovnatelne jednodussi a levnejsi...

+2/0
1.12.2017 9:29

V75í39t 22O74ž15a51n96a 1108888715624

Neexistuje žádné sériově vyráběné čínské auto.

Nebo už jsou Toyota a Hyundai čínské firmy?

0/−1
1.12.2017 7:29

M79a54r95t61i61n 73K28a91r72á20s98e98k 9278223638898

No, uprimne - v EU je napriklad z pohledu dotaci vyrazne vyssi podpora pro vodik nez pro elektroauta, nicmene realna pouzitelnost vodik totalne deklasuje...

+1/0
1.12.2017 10:25

M15i63r94e76k 26T14u31r77e68č77e55k 4553412800882

To musi klesnout mnohem, mnohem vice.

+1/−2
30.11.2017 22:30

P66e67t15r 51H80o42r96á40k 1699843379324

Průměrně osobní auto ujede ročně 12.000 km.

+1/0
30.11.2017 22:28

P81e13t29r 23Č75e87r38m42á19k 9838185669130

Průměrné auto v EU víc než dvakrát tolik, ale u řidičů je to cca jak říkáte.

0/0
1.12.2017 0:46

J38i91ř39í 83S15c50h46m26i77d27t 5200603544585

Tak ono se hlavně kolem toho hodně mluví, ale je zřejmé, že v dohledné době s velkým boomem e-aut nepočítají ani ti, kteří z výroby aut žijí, mají v nabídce buď jeden drahý a bez dotací neprodejný model nebo žádný. To zatím hovoří jasnou řečí;-).

+6/−2
30.11.2017 21:40

D48a34v30i96d 45K55n29a93p55e85k 8737354416655

Dobrý postřeh. Asi elektromobilům obchodníci moc nevěří. A to bych bral za bernou minci. Pokud se něco ekonomicky nevyplatí, není o to zájem ze strany prodejců.

0/0
1.12.2017 9:28

M92a59r33t57i30n 42P23r39o68k48o39p 6116317810455

Zákazníkovi je úplně jedno kolik % z ceny EV je baterie.

Dokud nejlevnější EV rodiny auto bude Nissan Leaf za "již od" osumset tisíc můžete to zabalit. Okolo automobilek nebude strom volnej.... I se slevou na Aku 60%

+2/0
30.11.2017 21:16

M85a51r94t65i37n 82K83a69r58á86s68e66k 9818713448388

No mozna se domnivaji ze s levnejsimi baterkami bude mozne vyrabet I levnejsi elektroauta ne? A ty pak muzou byt zajimave pro dalsi lidi... mne to prijde jako docela logicka uvaha...

0/0
1.12.2017 9:42

D28a75n20i83e22l 34P59a37n95e37k 6152211902380

Zakaznikovi to prave nemuze byt jedno. Protoze % cena baterii nebo batery packu vyrazne ovlivnuje cenu celkoveho auta. Kdyz bude baterie levnejsi bude zakonite levnejsi i auto. Takze na misto 800 date treba 500

0/0
1.12.2017 10:23

D95a25v28i71d 72K50n87a83p45e10k 8657754486865

Letos jsem jel do Albánie a zpět. Jedna cesta 1200km trvala 2 dny (šílené cesty v Bosně a Černé hoře) a po cestě jsme tankovali pouze 2x. Kdybych jel elektromobilem, musel bych tankovat tak 4x a to přes noc. Takže cesta by nám zabrala skoro týden tam a týden zpět. Nehledě na to, že jsme většinu nocí spali ve stanech na divoko, takže bychom ani neměli přes noc kde nabíjet.

A jak dlouho bude trvat, než v zemich jako Bosna, Černá hora, Albánie bude hustá síť nabíjecích stanic? Tak dalších 40 let. S nafťákem si do takových zemí můžete vzít rezervní kanystr a v případě nouze s ním dojít na benzínku nebo k nejbližšímu stavení. Případně někoho stopnout a přečerpat pár litrů. S baterkou to půjde blbě.

Takže v mezičase možná dojedete s elektromobilem na hranice EU, přesednete do půjčeného benzíňaku a budete doufat, že váš elektromobil najdete za dva týdny na stejném místě.

+2/−3
30.11.2017 21:05

T70o55m53á71š 86V76a94l72d13e15r 7343110389

Kolik lidí ujede ročně cestu do Albánie jako vy? 1000? Určitě ne o mnoho více. Ujeli by méně než ujedu celkem za rok pouze já.kolem bydliště do 200km.

+3/0
30.11.2017 21:17

D70a15v98i86d 55K64n47a94p40e69k 8657534716645

Netuším. Ale já jezdím autem několikrat do rokla dlouhé štreky za účelem pádlování. Takže malý dojzed auta je pro mě prostě KO kritérium.

Kolem bydliště používám MHD, vlak a kolo.

+2/0
30.11.2017 21:21



Najdete na iDNES.cz