Diskuse k článku

Francie zpomalí. Po okreskách se bude jezdit jen osmdesát

Francouzi budou muset na silnicích zřejmě už příští rok zpomalit. Vláda plánuje, že sníží rychlost na okreskách ze současné devadesátky na osmdesátku. Organizace bránící práva řidičů chystají protesty a tvrdí, že opatření nebude mít žádný efekt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R32o31b65e89r64t 76G32o66r75c 6342473123

Já bych volil inspiraci v německu, na silnicích první třídy pro osobáky 100km/h a nákladní 60km/h.

0/0
9.12.2017 12:47

J56i60ř19í 13S25c46h21w63a80c34h 8898844428526

takže při hustém provozu se vléct za náklaďákem šedesátkou? Rv

0/0
10.12.2017 19:16

J67a82n 89B30e79n89h33á30k 6844423392121

Pravda o výsledcích změn dovolených rychlostí viz např. články z roku 2014:

http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/55492/prekvapeni-z-danska-zvyseni-povolene-rychlosti-dela-silnice-bezpecnejsimi.html

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/rychlost-vazne-zabiji-ale-ta-nizka-britska-tricitka-prinesla-vice-zraneni/

Dále fakta např. od protinožců ze směrově neoddělené dálnice (podobná naší silnici 1. třídy;; ano, tady nejsme v Austrálii, ovšem postačí to jako důkaz, že neomezená rychlost automaticky nezpůsobí krvavá jatka):

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/australie-ma-dalsich-60-km-dalnice-bez-omezeni-rychlosti-neb-rychlost-nezabiji/

Dále lze zmínit např. Texas, který zvyšuje maximlní rychlost na 85 mph. Výsledky jsou prý kladné. Prakticky si tam někde řidiči dovolí jezdit i 100 mph/160 kph.

Dále viz statistiky nehodovosti, pokud někomu nestačí zprostředkování inforamcí médii.

Isle of Man nebo Německo samozřejmě netřeba zmiňovat. Tam jsou totiž úplně jiní lidé, auta, řidiči a silnice, že.

0/0
8.12.2017 19:21

P80e92t36r 44H62o29r46á80k 1529303259244

Jet 70 km/hod. po okresce přes celou republiku musí být k zešílení. 8-o

+1/0
6.12.2017 18:01

J77i59ř59í 94S89c78h63w81a10c44h 8958414438546

k zešílení je už jen to, když někdo zvolí pro jízdu přes celou republiku okresky.

0/0
10.12.2017 19:19

A48n15t71o54n78í26n 76S80e82b90e27r10a 7813698680289

Panebože, aspoň vysvětele důchodcům že 80 tacho je 73 GPS rychlost.

Takže když pojedou 90 tacho tak se nic nestane. Protože pokutově budou ještě v normě.

To je na tom to nejhorší že spousta lidí pojede 70 tacho, aby náhodou nedostali pokutu. A přitom jsou reálně 15 - 20 km pod limitem a brzdí provoz. ;-D

+3/0
6.12.2017 12:26

Ř74e18h32o94ř 40V10l36a51s30á50k 2464964681356

Já se snažím dodržovat pravidla bez ohledu na to, od kolika je pokuta. Jednou jsme se na něčem demokraticky (zastupitelsky) dohodli, limity jsou celkem rozumné a dodržování mne moc neomezuje.

+1/0
6.12.2017 16:00

S54t30a71n18i49s30l14a71v 47P34i95š76t77ě89k 1356708149555

Zalezi na tom jake mate auto. A taky hlavne jake prumer kol. I 1cm ucela rozdil.

A taky to byva dost casto nelinearni. Cim vyssi rychlost tim vyssi nepresnost. Mam za to ze je to schvalne. Ale pozoroval jsem maximalni odchylku 10km

Jinak GPS vam taky neukaze presnou rychlost jedete-li z/do kopce.

0/0
7.12.2017 9:22

P58e15t13r 94Š15í91r 5343965680748

No, jestli nejednají podle vzoru loupežníků Slovinců (jejich předražené dálniční známky za jejich pididálnice), třeba to má účel nahnat víc aut na jejich nesmyslně drahé dálnice.

+1/0
6.12.2017 9:49
Foto

M85i52r70o55s18l74a50v 96S95t20e32i44n32e96r 4390422680686

Hranice alkoholu se posunula za 30 roků z původního 1 promille na půlku. Pro řidiče autobusu nebo dvacetituny je ta hodnota 0,2 promille spíš tolerance měření, spoléhat se na ni nemohou.

Půl promile umožní, dát si k obědu jedno pivo nebo sklenku vína. V tom nevidím žádnou kriminalitu.

+3/0
6.12.2017 9:03

P95a80v91e25l 47J50e91ř76á11b57e61k 7961322954587

To mi vyhovuje. Při takové jízdě mohu jíst i okouna.

A kde, že ta Francie je?

+2/0
6.12.2017 0:11

L58a62d71i82s97l80a67v 67K90a48l17o25u26s 7455446981330

Rychlost by měla odpovídat kvalitě vozovek. Někde je i 40 moc , někde klidně 120.

+3/0
5.12.2017 20:03

J98a18r59o28m81í19r 51K23r92á21l 4510539484479

Čím bezpečnější auta a lepší silnice a dopravní značení, tím pomaleji budeme jezdit ? To postrádá jakoukoliv logiku.

+11/0
5.12.2017 17:42

M56a59r60t33i26n 71K74a77r29á88s65e74k 9788123508678

Zapominate na to nejpodstatnejsi - podstatne hustejsi provoz...

+1/0
6.12.2017 9:21

M76a91r97e43k 24H23r54u45b64y 6517302381598

Stejny nesmysl jako rakouska zelena stodesitka. Efekt zadny, ale uzasna moznost vybrat obrovske penize za pokuty.

A tenhle system by chtel mit nejaky respekt:-PRv

+12/0
5.12.2017 16:02
Foto

I42v20a17n 39V24e89s52e50l67ý 4246208674347

To by bylo aby si lůza mohla jezdit rychleji než prezident. Ten si totiž nechal upravit Renault Espace, který smí, hlavně kvůli brzdám, max. těch osmdesát a na dálnici ho vozí na vleku. (http://www.autoforum.cz/zajimavosti/auto-francouzskeho-prezidenta-nejezdi-vice-nez-80-km-h-po-dalnici-ho-vozi/)

Ještě že jsem už ve věku, kdy moc takových omezování snad nezažiji - rád řídím i teď v důchodovém věku a vůbec nechápu zastánce omezení rychlosti či dokonce autonomního řízení v autech.

+23/0
5.12.2017 12:19

Ř38e56h76o24ř 42V58l24a58s95á38k 2974124811156

To je normální. Já zase nechápu, jak někoho může v dnešní době řízení bavit. Každý jsme holt jiný.

Podstatné je, abychom si navzájem moc nepřekáželi.

+1/−12
5.12.2017 13:27
Foto

I38v32a73n 82V61e66s48e15l97ý 4226348214877

To, že je na silnicích hodně, možná většina, řidičů které řízení nebaví je možná nejčastější příčina nehod. Myslím to tak, že pokud mě něco nebaví nejsem na tu činnost plně soustředěný, jsem jí otrávený a tedy ji "flákám". Jeden z příkladů je chování řidičů, v mém případě autobusů, líných točit volantem při souběžném odbočování vlevo ve dvou pruzích kdy vás ten v pravém pruhu nažene do protisměru jen aby se nenamáhal s volantem. Takové místo mám pár set metrů od domu. Takoví právě překážejí a někdy i ohrožují.

+6/−1
5.12.2017 15:04

Ř40e98h51o63ř 50V66l10a80s95á30k 2164544911396

Souhlasím. A domnívám se, že nejlepší řešení bude, když ta většina, mezi kterou se počítám, bude v řízení nahrazena počítači.

Je hodně těžké dělat dlouhodobě dobře něco, co člověk vnímá jako nutné zlo a nebaví ho to.

0/0
5.12.2017 15:06

P56e59t14r 77B16á50č16a 8905826285195

Tak to nedelejte, nebo on vam nekdo drzi v aute hlavu u pistole, ze musite jezdit?

Dle toho co pisete, patrite mezi ukazkove svatecni ridice a jeste byste nejradsi svymi postoji omezoval druhy, kdyz to sam poradne neumite.

0/0
6.12.2017 15:54

Ř21e54h10o27ř 68V45l24a89s94á73k 2914954571126

Je to leckdy zdaleka nejlevnější a nejrychlejší způsob dopravy. Takže to pak za ty nervy stojí.

Na silnici se pohybuji prakticky denně jako chodec a i jako nepravidelného řidiče mne pravidla zajímají.

0/0
6.12.2017 16:05

L80u75m59í46r 91V26i33t56h87a 2417637916312

Říkáte, že už jste v důchodu. Jak dlouho jezdíte, když jste si ještě nevšiml, že autobus není ohýbací? Uvědomte si, že autobus je krabice široká 255 cm a dlouhá 12,5 metru. Zkuste ji udržet v zatáčce v pruhu širokém 3,5 metru a pak si po sobě přečtěte, co píšete.

0/0
6.12.2017 9:25
Foto

I50v92a77n 28V53e51s45e81l30ý 4846908114567

Místa je tam dost (ze dvou pruhů na odbočení přes dva pruhy a ještě chráněný cca dvoumetrový pás přechodu do dvou pruhů po odbočení dost daleko od odbočení) a většina autobusáků to zvládá, to jen ti líní točit volantem občas "skřípnou" toho ve vedlejším pruhu. Jo, a jezdím od šestnácti, autem od osmnácti a mám i ŘP skupiny C+E i jsem s tím něco najel. Váš argument je argument toho kdo nezná popsanou situaci, ale má nutkání psát o tom.

0/0
6.12.2017 10:05

K23a58r44e37l 75M83a54z41a24č 3347823436949

Naprostý souhlas! R^

0/0
6.12.2017 14:31

Ř86e55h29o33ř 58V33l89a27s69á47k 2584904701206

Auta řízená lidmi bych klidně zkrouhnul ještě o něco víc. Ale u počítačem řízených bych to klidně naopak o něco zvedl.

Počítač si nenechá zatemnit mozek adrenalinem, ani touhou po adrenalinu ani machrováním a kde je potřeba, pojede klidně třicet. Nebo dvacet.

Klidně se třikrát ročně potáhne na úzké silničce za cyklistou nebo traktorem kilometr (tj. i několik minut, ó hrůzo), než bude možné bezpečně předjet. Pro většinu lidských řidičů je tohle neproveditelný úkon, který prostě mentálně nezvládnou.

0/−16
5.12.2017 12:10

J34a36r97o27s58l27a67v 55D73r55o17z46d 6163879830877

Zatím počítač ještě řídit neumí, nanejvýš udržovat pruh někde na dálnici. Až si poradí s městským provozem, s klikatými okreskami plnými slepých horizontů a s nečekanými událostmi (vběhnutí dítěte do silnice) lépe než já, rád mu řízení svěřím. Ale to si ještě počkáme.

+6/0
5.12.2017 12:14

R93o33b84i73n 97Ž16i65ž83k50a 2648794826216

Ideální je kombinace.

Pokud vám už vběhne před čumák děcko (například ze škvíry mezi auty), počítač to vyhodnotí a zadupne dřív než vy.

Na druhou stranu počítač nemá šanci vyhodnotit situaci, kdy si deset metrů od silnice hrají děcka s míčem, a ten jim najednou utíká do vozovky... Dobrý řidič s tímhle počítá a nouzovému brzdění se vyhne.

+2/0
5.12.2017 14:16

M88a14r32t84i25n 81K29a11r69á45s89e95k 9808603398658

No tak ono uz prototyp od Tesly zvlada ridit lepe nez kdejaky cerstvy absolvent autoskoly. Google dokonce tvrdi, ze je autonomni auta uz dneska jezdi snad 10x bezpecneji nez prumerny ridic. Jasne na hromadne nasazeni to jeste zdaleka neni, ale na druhou stranu jeste par let zpatky to bylo uplne scifi....

+2/−1
6.12.2017 9:24

L65u51m75í82r 31V24i50t12h35a 2227697566252

Tvrdit lze leccos. Ale zatím nejezdí ani autonomní vlaky. A přitom autonomní řízení vlaku je je jen slabý odvar řízení autonomního auta.

0/−2
6.12.2017 9:28

Ř16e69h23o44ř 69V58l72a86s44á46k 2514934911226

Autonomní kolejová doprava na izolovaných tratích už funguje. Ale zavádí se spíš na nových tratích.

0/0
6.12.2017 16:07

R72o55m18a42n 63Š89e11s29t49á38k 5804849753433

Proč se zavádí jen na nových a izolovaných tratích? Že by to nebylo tak jednoduché?

Kombinace autonomních aut a aut řízených lidmi bude také problém. Autonomní auta budou vytvářet problémové situace na silnici následkem přehnaně opatrné jízdy.

0/0
10.12.2017 14:26

Ř74e69h19o21ř 15V65l98a86s26á19k 2454234861706

Tak si holt lidští řidiči na tu "přehnaně opatrnou" jízdu zvyknou.

Bohužel dnes je řada řidičů překvapena i tím, když začnu před značkou třicítky zpomalovat na třicet km/h. Což fakt nechápu.

0/0
10.12.2017 15:40
Foto

I73v38a12n 37V22e80s85e21l34ý 4926298284437

Nevím, ale internetem nedávno proběhlo video z jedné jízdy Tesly a byla to hrůza. Řízení se před křižovatkou zaleklo cyklisty který Teslu podjel z prava; v pravotočivé mírné zatáčce prudce téměř zastavila protože vyhodnotila auta stojící v rovném směru mimo vozovku jak nebezpečí kolize. Myslím, že tak špatně nejezdí ani žáci autoškoly při první jízdě v provozu.

0/0
6.12.2017 13:25

Ř31e93h79o69ř 10V48l60a80s77á46k 2644764811766

No mně to přišlo úplně v pohodě.

0/0
6.12.2017 16:08

V58l67a46d68i34m86í72r 16L68o51u68d59a 8817247566352

No nějaký ten zatemnělý mozek se tu v diskusi určitě najde...

+1/−1
5.12.2017 12:15

J86a27n 35B95u97b47i64k 9372661752327

A některým, třeba Vám, bych ty papíry rovnou odebral. Protože Vám chybí logické myšlení.

+1/0
5.12.2017 12:47

Ř93e90h61o52ř 68V74l22a61s34á60k 2864604751746

Zajímavé, že jsem u zkoušek z logiky neměl nikdy žádné problémy. Předpokládám, že ani nevíte, čemu se říká "logika".;-D

0/0
5.12.2017 13:25

J71a21r64o22m74í61r 43K54r81á47l 4260219534199

Počítače nejsou všemocné. Koneckonců - i v letadle se vypína autopilot v nestandardních situacích. A to je let podstatně méně náročný, než jízda po silnici.

+2/0
5.12.2017 17:48

J82i45ř52í 76S72c44h14w40a55c89h 8448974948636

ale ty "nestandardní" situace, kdy se ten autopilot vypíná, jsou mnohem náročnější než řízení auta ;-)

+1/0
5.12.2017 19:42

J80a59r25o16m70í82r 33K85r31á81l 4840379154819

V čem náročnější ? Kolika letadlům musíte dávat přednost, nebo uhýbat ? Ano, práce pilota je náročnější, ale nepředvídatelných situací je řádově méně. A mimochodem - autopilot se vypíná i při přistávání. Proč asi ?

0/0
6.12.2017 8:04

J46i51ř69í 33S32c44h88w88a56c55h 8148844408726

že by proto, že právě to přistání je ta nestandardní situace, o kterých mluvím, co jsou mnohem náročnější než řídit auto?

Je snad stejně jednoduché získat pilotní průkaz a řidičák? ;-)

+1/0
6.12.2017 10:16

J25a11r41o25s45l37a83v 97D24r40o89z71d 6343549390707

Úředníci rádi povolenou rychlost omezují, protože se jim dobře kontroluje. Z hlediska bezpečnosti je to jeden z méně důležitých dopravních předpisů.

Na přehledném úseku můžete překračovat povolenou klidně rychlost o 30 km/h a přitom jet naprosto bezpečně. Nebo tam můžete jet povolenou rychlostí, ale např. nerozsvítit si, a v ten moment jste nebezpeční. Obdobně to platí o správném používání blinkru, dodržování bezpečné vzdálenosti od vozidla před vámi, správném předjíždění, atp.

To všechno jsou nesrovnatelně důležitější věci z pohledu bezpečnosti, než nějaké překročení rychlosti. Z rychlosti se dělá téma jen proto, že jí snadno změříte radarem u cesty, zatímco na ty důležitější věci se často zapomíná.

+21/0
5.12.2017 12:10

Ř40e30h73o80ř 18V20l11a54s50á48k 2584944281516

Z části máte pravdu, ale leccos je rychlostí ovlivněno. Kdo dodržuje rychlost, méně často má potřebu se někomu lepit na zadek. Kdo dodržuje rychlost, méně často "nestihne" zablikat. Kdo dodržuje rychlost, méně často nebezpečně předjíždí (protože nepředjíždí s výjimkou cyklistů skoro vůbec...).

0/−7
5.12.2017 12:12

R89o68b50i18n 49Ž93i96ž85k23a 2748904746266

A to máte z jakých zdrojů? Konkrétně kauzalita absolutní rychlosti a blinkrů by mě zajímala, ale jsem si jistý, že na vodě jsou i ty ostatní. (a prosím neurážejte sebe ani mě frází "to je přeci logické" nebo "to každý ví".)

+6/0
5.12.2017 14:19

Ř25e92h60o14ř 67V24l75a47s93á83k 2844314751526

Co se týče rychlosti, extrapoluji své pozorování z nižších rychlostí u kruhového objezdu u nás před domem. Čím vyšší rychlost, tím menší pravděpodobnost, že před opuštěním objezdu automobil zabliká.

0/−3
5.12.2017 14:27

V46á95c92l46a25v 57K16o89v95á73ř 1482401647784

Blikání není dáno rychlostí, ale řidičem. Zkuste svoje pozorování přenést z rychlosti na skladbu (neblikajícího) vozového parku a zajisté dojdete k zajímavým výsledkům.

0/0
5.12.2017 21:34

Ř64e13h58o86ř 56V16l42a39s74á11k 2644204431306

Klidně tam může být souvislost i s něčím jiným. Já jsem si všiml souvislosti s rychlostí.

0/0
6.12.2017 16:11

T23o26m13á21š 55K56u81c37h16a83ř 3947111768831

Především je potřeba v celé EU snížit maximální rychlost na dálnicích na cca 60 km/h, kdy mají auta nejnižší spotřebu i emise. Nedává smysl hnát se za každým procentem emisních norem a potom na dálnici jet jako blázen s o 40% vyššími emisemi, než by bylo možné dosáhnout úspornou jízdou. Nejvýraznější je to právě u dnes propagovaných maloobjemových benzíňáků. ;-)

+6/0
5.12.2017 11:56

K38a80r48e64l 65Š87v89é87d51a 5543561740869

zpomalíme terorismus za každou cenu ....

0/0
5.12.2017 11:53

M35i62c72h33a97l 53S93t44e48b90l21o 5349791834637

Prostě blázni a tragédi...no prostě FrancieRv;-O;-€

Socialismus už i na silnicích,,,hnus!!;-O

+5/0
5.12.2017 11:40



Najdete na iDNES.cz