Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francie zpomalí. Po okreskách se bude jezdit jen osmdesát

Francouzi budou muset na silnicích zřejmě už příští rok zpomalit. Vláda plánuje, že sníží rychlost na okreskách ze současné devadesátky na osmdesátku. Organizace bránící práva řidičů chystají protesty a tvrdí, že opatření nebude mít žádný efekt.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R19o88b66e62r30t 53G87o86r18c 6382493923

Já bych volil inspiraci v německu, na silnicích první třídy pro osobáky 100km/h a nákladní 60km/h.

0/0
9.12.2017 12:47

J92i32ř95í 11S21c19h46w23a43c87h 8948464638276

takže při hustém provozu se vléct za náklaďákem šedesátkou? Rv

0/0
10.12.2017 19:16

J88a93n 49B41e25n90h95á55k 6774673832891

Pravda o výsledcích změn dovolených rychlostí viz např. články z roku 2014:

http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/55492/prekvapeni-z-danska-zvyseni-povolene-rychlosti-dela-silnice-bezpecnejsimi.html

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/rychlost-vazne-zabiji-ale-ta-nizka-britska-tricitka-prinesla-vice-zraneni/

Dále fakta např. od protinožců ze směrově neoddělené dálnice (podobná naší silnici 1. třídy;; ano, tady nejsme v Austrálii, ovšem postačí to jako důkaz, že neomezená rychlost automaticky nezpůsobí krvavá jatka):

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/australie-ma-dalsich-60-km-dalnice-bez-omezeni-rychlosti-neb-rychlost-nezabiji/

Dále lze zmínit např. Texas, který zvyšuje maximlní rychlost na 85 mph. Výsledky jsou prý kladné. Prakticky si tam někde řidiči dovolí jezdit i 100 mph/160 kph.

Dále viz statistiky nehodovosti, pokud někomu nestačí zprostředkování inforamcí médii.

Isle of Man nebo Německo samozřejmě netřeba zmiňovat. Tam jsou totiž úplně jiní lidé, auta, řidiči a silnice, že.

0/0
8.12.2017 19:21

P69e60t11r 21H47o35r81á42k 1459293149504

Jet 70 km/hod. po okresce přes celou republiku musí být k zešílení. 8-o

+1/0
6.12.2017 18:01

J62i27ř81í 75S45c68h46w65a44c15h 8488704768266

k zešílení je už jen to, když někdo zvolí pro jízdu přes celou republiku okresky.

0/0
10.12.2017 19:19

A28n66t26o72n37í26n 92S37e68b17e64r60a 7783628510579

Panebože, aspoň vysvětele důchodcům že 80 tacho je 73 GPS rychlost.

Takže když pojedou 90 tacho tak se nic nestane. Protože pokutově budou ještě v normě.

To je na tom to nejhorší že spousta lidí pojede 70 tacho, aby náhodou nedostali pokutu. A přitom jsou reálně 15 - 20 km pod limitem a brzdí provoz. ;-D

+3/0
6.12.2017 12:26

Ř56e57h30o37ř 73V37l77a73s12á32k 2254524141256

Já se snažím dodržovat pravidla bez ohledu na to, od kolika je pokuta. Jednou jsme se na něčem demokraticky (zastupitelsky) dohodli, limity jsou celkem rozumné a dodržování mne moc neomezuje.

+1/0
6.12.2017 16:00

S95t72a76n57i65s92l27a61v 86P77i34š11t88ě47k 1766608809145

Zalezi na tom jake mate auto. A taky hlavne jake prumer kol. I 1cm ucela rozdil.

A taky to byva dost casto nelinearni. Cim vyssi rychlost tim vyssi nepresnost. Mam za to ze je to schvalne. Ale pozoroval jsem maximalni odchylku 10km

Jinak GPS vam taky neukaze presnou rychlost jedete-li z/do kopce.

0/0
7.12.2017 9:22

P65e51t96r 23Š30í67r 5283895910878

No, jestli nejednají podle vzoru loupežníků Slovinců (jejich předražené dálniční známky za jejich pididálnice), třeba to má účel nahnat víc aut na jejich nesmyslně drahé dálnice.

+1/0
6.12.2017 9:49
Foto

M63i23r70o22s25l13a49v 64S16t85e92i90n62e40r 4670502950126

Hranice alkoholu se posunula za 30 roků z původního 1 promille na půlku. Pro řidiče autobusu nebo dvacetituny je ta hodnota 0,2 promille spíš tolerance měření, spoléhat se na ni nemohou.

Půl promile umožní, dát si k obědu jedno pivo nebo sklenku vína. V tom nevidím žádnou kriminalitu.

+3/0
6.12.2017 9:03

P75a83v64e54l 64J70e98ř59á53b74e62k 7361962734367

To mi vyhovuje. Při takové jízdě mohu jíst i okouna.

A kde, že ta Francie je?

+2/0
6.12.2017 0:11

L69a97d82i70s87l28a35v 60K56a41l49o59u64s 7145316671370

Rychlost by měla odpovídat kvalitě vozovek. Někde je i 40 moc , někde klidně 120.

+3/0
5.12.2017 20:03

J59a48r94o84m27í78r 58K25r57á53l 4140889204409

Čím bezpečnější auta a lepší silnice a dopravní značení, tím pomaleji budeme jezdit ? To postrádá jakoukoliv logiku.

+11/0
5.12.2017 17:42

M33a65r92t88i13n 97K51a23r41á87s65e38k 9938173398598

Zapominate na to nejpodstatnejsi - podstatne hustejsi provoz...

+1/0
6.12.2017 9:21

M10a87r70e40k 68H68r24u86b73y 6227642901388

Stejny nesmysl jako rakouska zelena stodesitka. Efekt zadny, ale uzasna moznost vybrat obrovske penize za pokuty.

A tenhle system by chtel mit nejaky respekt:-PRv

+12/0
5.12.2017 16:02
Foto

I88v31a68n 91V95e33s73e25l33ý 4386578504597

To by bylo aby si lůza mohla jezdit rychleji než prezident. Ten si totiž nechal upravit Renault Espace, který smí, hlavně kvůli brzdám, max. těch osmdesát a na dálnici ho vozí na vleku. (http://www.autoforum.cz/zajimavosti/auto-francouzskeho-prezidenta-nejezdi-vice-nez-80-km-h-po-dalnici-ho-vozi/)

Ještě že jsem už ve věku, kdy moc takových omezování snad nezažiji - rád řídím i teď v důchodovém věku a vůbec nechápu zastánce omezení rychlosti či dokonce autonomního řízení v autech.

+23/0
5.12.2017 12:19

Ř62e60h86o63ř 85V30l79a56s32á12k 2904444621896

To je normální. Já zase nechápu, jak někoho může v dnešní době řízení bavit. Každý jsme holt jiný.

Podstatné je, abychom si navzájem moc nepřekáželi.

+1/−12
5.12.2017 13:27
Foto

I91v68a36n 76V19e80s37e91l98ý 4626178594497

To, že je na silnicích hodně, možná většina, řidičů které řízení nebaví je možná nejčastější příčina nehod. Myslím to tak, že pokud mě něco nebaví nejsem na tu činnost plně soustředěný, jsem jí otrávený a tedy ji "flákám". Jeden z příkladů je chování řidičů, v mém případě autobusů, líných točit volantem při souběžném odbočování vlevo ve dvou pruzích kdy vás ten v pravém pruhu nažene do protisměru jen aby se nenamáhal s volantem. Takové místo mám pár set metrů od domu. Takoví právě překážejí a někdy i ohrožují.

+6/−1
5.12.2017 15:04

Ř52e14h13o19ř 37V67l33a13s78á59k 2684444851376

Souhlasím. A domnívám se, že nejlepší řešení bude, když ta většina, mezi kterou se počítám, bude v řízení nahrazena počítači.

Je hodně těžké dělat dlouhodobě dobře něco, co člověk vnímá jako nutné zlo a nebaví ho to.

0/0
5.12.2017 15:06

P33e18t74r 46B88á15č88a 8215346415695

Tak to nedelejte, nebo on vam nekdo drzi v aute hlavu u pistole, ze musite jezdit?

Dle toho co pisete, patrite mezi ukazkove svatecni ridice a jeste byste nejradsi svymi postoji omezoval druhy, kdyz to sam poradne neumite.

0/0
6.12.2017 15:54

Ř31e72h49o80ř 32V93l64a33s23á30k 2174794971866

Je to leckdy zdaleka nejlevnější a nejrychlejší způsob dopravy. Takže to pak za ty nervy stojí.

Na silnici se pohybuji prakticky denně jako chodec a i jako nepravidelného řidiče mne pravidla zajímají.

0/0
6.12.2017 16:05

L34u34m32í67r 65V56i26t50h46a 2507637746532

Říkáte, že už jste v důchodu. Jak dlouho jezdíte, když jste si ještě nevšiml, že autobus není ohýbací? Uvědomte si, že autobus je krabice široká 255 cm a dlouhá 12,5 metru. Zkuste ji udržet v zatáčce v pruhu širokém 3,5 metru a pak si po sobě přečtěte, co píšete.

0/0
6.12.2017 9:25
Foto

I41v22a60n 47V24e91s83e95l97ý 4126398384777

Místa je tam dost (ze dvou pruhů na odbočení přes dva pruhy a ještě chráněný cca dvoumetrový pás přechodu do dvou pruhů po odbočení dost daleko od odbočení) a většina autobusáků to zvládá, to jen ti líní točit volantem občas "skřípnou" toho ve vedlejším pruhu. Jo, a jezdím od šestnácti, autem od osmnácti a mám i ŘP skupiny C+E i jsem s tím něco najel. Váš argument je argument toho kdo nezná popsanou situaci, ale má nutkání psát o tom.

0/0
6.12.2017 10:05

K45a49r31e14l 20M87a67z66a89č 3277633866129

Naprostý souhlas! R^

0/0
6.12.2017 14:31

Ř72e13h74o55ř 98V44l81a40s88á78k 2804174561426

Auta řízená lidmi bych klidně zkrouhnul ještě o něco víc. Ale u počítačem řízených bych to klidně naopak o něco zvedl.

Počítač si nenechá zatemnit mozek adrenalinem, ani touhou po adrenalinu ani machrováním a kde je potřeba, pojede klidně třicet. Nebo dvacet.

Klidně se třikrát ročně potáhne na úzké silničce za cyklistou nebo traktorem kilometr (tj. i několik minut, ó hrůzo), než bude možné bezpečně předjet. Pro většinu lidských řidičů je tohle neproveditelný úkon, který prostě mentálně nezvládnou.

0/−16
5.12.2017 12:10

J83a94r50o38s33l65a35v 27D48r15o96z29d 6593649650737

Zatím počítač ještě řídit neumí, nanejvýš udržovat pruh někde na dálnici. Až si poradí s městským provozem, s klikatými okreskami plnými slepých horizontů a s nečekanými událostmi (vběhnutí dítěte do silnice) lépe než já, rád mu řízení svěřím. Ale to si ještě počkáme.

+6/0
5.12.2017 12:14

R55o69b29i60n 15Ž81i32ž93k37a 2838394436636

Ideální je kombinace.

Pokud vám už vběhne před čumák děcko (například ze škvíry mezi auty), počítač to vyhodnotí a zadupne dřív než vy.

Na druhou stranu počítač nemá šanci vyhodnotit situaci, kdy si deset metrů od silnice hrají děcka s míčem, a ten jim najednou utíká do vozovky... Dobrý řidič s tímhle počítá a nouzovému brzdění se vyhne.

+2/0
5.12.2017 14:16

M18a42r34t38i79n 20K34a15r32á23s57e77k 9168773568178

No tak ono uz prototyp od Tesly zvlada ridit lepe nez kdejaky cerstvy absolvent autoskoly. Google dokonce tvrdi, ze je autonomni auta uz dneska jezdi snad 10x bezpecneji nez prumerny ridic. Jasne na hromadne nasazeni to jeste zdaleka neni, ale na druhou stranu jeste par let zpatky to bylo uplne scifi....

+2/−1
6.12.2017 9:24

L93u47m62í79r 34V22i16t60h85a 2227337886672

Tvrdit lze leccos. Ale zatím nejezdí ani autonomní vlaky. A přitom autonomní řízení vlaku je je jen slabý odvar řízení autonomního auta.

0/−2
6.12.2017 9:28

Ř15e39h38o51ř 86V14l51a87s86á34k 2354844621316

Autonomní kolejová doprava na izolovaných tratích už funguje. Ale zavádí se spíš na nových tratích.

0/0
6.12.2017 16:07

R63o95m46a56n 13Š25e26s79t75á44k 5954109373173

Proč se zavádí jen na nových a izolovaných tratích? Že by to nebylo tak jednoduché?

Kombinace autonomních aut a aut řízených lidmi bude také problém. Autonomní auta budou vytvářet problémové situace na silnici následkem přehnaně opatrné jízdy.

0/0
10.12.2017 14:26

Ř21e31h28o34ř 21V81l42a54s51á48k 2774354681126

Tak si holt lidští řidiči na tu "přehnaně opatrnou" jízdu zvyknou.

Bohužel dnes je řada řidičů překvapena i tím, když začnu před značkou třicítky zpomalovat na třicet km/h. Což fakt nechápu.

0/0
10.12.2017 15:40
Foto

I52v58a75n 55V97e36s52e39l31ý 4266858424647

Nevím, ale internetem nedávno proběhlo video z jedné jízdy Tesly a byla to hrůza. Řízení se před křižovatkou zaleklo cyklisty který Teslu podjel z prava; v pravotočivé mírné zatáčce prudce téměř zastavila protože vyhodnotila auta stojící v rovném směru mimo vozovku jak nebezpečí kolize. Myslím, že tak špatně nejezdí ani žáci autoškoly při první jízdě v provozu.

0/0
6.12.2017 13:25

Ř88e23h58o75ř 51V18l50a59s78á22k 2144664381206

No mně to přišlo úplně v pohodě.

0/0
6.12.2017 16:08

V81l62a90d14i64m47í90r 20L72o91u47d34a 8817197836772

No nějaký ten zatemnělý mozek se tu v diskusi určitě najde...

+1/−1
5.12.2017 12:15

J88a13n 93B94u10b89i62k 9352291592277

A některým, třeba Vám, bych ty papíry rovnou odebral. Protože Vám chybí logické myšlení.

+1/0
5.12.2017 12:47

Ř93e12h97o95ř 42V93l69a24s28á49k 2634944371986

Zajímavé, že jsem u zkoušek z logiky neměl nikdy žádné problémy. Předpokládám, že ani nevíte, čemu se říká "logika".;-D

0/0
5.12.2017 13:25

J51a31r47o12m59í70r 25K77r68á38l 4350769354259

Počítače nejsou všemocné. Koneckonců - i v letadle se vypína autopilot v nestandardních situacích. A to je let podstatně méně náročný, než jízda po silnici.

+2/0
5.12.2017 17:48

J85i61ř10í 51S38c27h41w92a78c89h 8488384498256

ale ty "nestandardní" situace, kdy se ten autopilot vypíná, jsou mnohem náročnější než řízení auta ;-)

+1/0
5.12.2017 19:42

J23a63r70o62m40í10r 72K89r21á13l 4800569664339

V čem náročnější ? Kolika letadlům musíte dávat přednost, nebo uhýbat ? Ano, práce pilota je náročnější, ale nepředvídatelných situací je řádově méně. A mimochodem - autopilot se vypíná i při přistávání. Proč asi ?

0/0
6.12.2017 8:04

J86i30ř37í 14S67c92h88w12a63c11h 8938854708336

že by proto, že právě to přistání je ta nestandardní situace, o kterých mluvím, co jsou mnohem náročnější než řídit auto?

Je snad stejně jednoduché získat pilotní průkaz a řidičák? ;-)

+1/0
6.12.2017 10:16

J89a54r33o69s31l86a38v 52D24r70o16z71d 6843849880207

Úředníci rádi povolenou rychlost omezují, protože se jim dobře kontroluje. Z hlediska bezpečnosti je to jeden z méně důležitých dopravních předpisů.

Na přehledném úseku můžete překračovat povolenou klidně rychlost o 30 km/h a přitom jet naprosto bezpečně. Nebo tam můžete jet povolenou rychlostí, ale např. nerozsvítit si, a v ten moment jste nebezpeční. Obdobně to platí o správném používání blinkru, dodržování bezpečné vzdálenosti od vozidla před vámi, správném předjíždění, atp.

To všechno jsou nesrovnatelně důležitější věci z pohledu bezpečnosti, než nějaké překročení rychlosti. Z rychlosti se dělá téma jen proto, že jí snadno změříte radarem u cesty, zatímco na ty důležitější věci se často zapomíná.

+21/0
5.12.2017 12:10

Ř40e35h45o83ř 35V54l12a28s10á45k 2564304741676

Z části máte pravdu, ale leccos je rychlostí ovlivněno. Kdo dodržuje rychlost, méně často má potřebu se někomu lepit na zadek. Kdo dodržuje rychlost, méně často "nestihne" zablikat. Kdo dodržuje rychlost, méně často nebezpečně předjíždí (protože nepředjíždí s výjimkou cyklistů skoro vůbec...).

0/−7
5.12.2017 12:12

R98o39b16i85n 29Ž86i22ž36k33a 2968114106916

A to máte z jakých zdrojů? Konkrétně kauzalita absolutní rychlosti a blinkrů by mě zajímala, ale jsem si jistý, že na vodě jsou i ty ostatní. (a prosím neurážejte sebe ani mě frází "to je přeci logické" nebo "to každý ví".)

+6/0
5.12.2017 14:19

Ř83e88h96o86ř 26V27l77a21s83á54k 2444864161286

Co se týče rychlosti, extrapoluji své pozorování z nižších rychlostí u kruhového objezdu u nás před domem. Čím vyšší rychlost, tím menší pravděpodobnost, že před opuštěním objezdu automobil zabliká.

0/−3
5.12.2017 14:27

V77á66c13l85a91v 94K93o95v47á72ř 1552781127894

Blikání není dáno rychlostí, ale řidičem. Zkuste svoje pozorování přenést z rychlosti na skladbu (neblikajícího) vozového parku a zajisté dojdete k zajímavým výsledkům.

0/0
5.12.2017 21:34

Ř52e22h19o59ř 38V53l12a35s25á55k 2594424571506

Klidně tam může být souvislost i s něčím jiným. Já jsem si všiml souvislosti s rychlostí.

0/0
6.12.2017 16:11

T31o27m32á41š 84K10u16c17h55a39ř 3977231988881

Především je potřeba v celé EU snížit maximální rychlost na dálnicích na cca 60 km/h, kdy mají auta nejnižší spotřebu i emise. Nedává smysl hnát se za každým procentem emisních norem a potom na dálnici jet jako blázen s o 40% vyššími emisemi, než by bylo možné dosáhnout úspornou jízdou. Nejvýraznější je to právě u dnes propagovaných maloobjemových benzíňáků. ;-)

+6/0
5.12.2017 11:56

K94a10r48e53l 70Š98v18é92d12a 5323771550899

zpomalíme terorismus za každou cenu ....

0/0
5.12.2017 11:53

M33i63c76h70a46l 44S60t47e96b51l37o 5559701154527

Prostě blázni a tragédi...no prostě FrancieRv;-O;-€

Socialismus už i na silnicích,,,hnus!!;-O

+5/0
5.12.2017 11:40







Najdete na iDNES.cz