Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žár roztavil nárazník, jako by byl z vosku. Kolik stupňů snese auto?

Exploze plynového terminálu poblíž slovenských hranic si v úterý vyžádala 21 zraněných a jednoho mrtvého. Internet oblétla fotka aut zaparkovaných poblíž, kterým se doslova roztekly plastové díly. Jak velké horko takové auto vydrží?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D61a10v62i87d 53K86n98a18p15e57k 8687794586255

Nějak jsem se v článku nedočetl, při jaké teplotě se ty plasty začínaji roztékat.

13.12.2017 12:03

M17i71c64h39a16l 20R98e43j95z42e61k 5676967895911

Tohle se mi stalo s naraznikem od AutoKelly normalne na slunicku.

13.12.2017 9:12

J96i61ř57í 18E13r89b26e24n 1823964886487

Není chybou prodejce, jaký díl jste si objednal. Oni vám dodají cokoliv, co budete chtít. Jestliže originální polypropylenový nárazník z liberecké výroby stojí pětilitr, tak stěží můžete požadovat stejnou kvalitu od neznačkového polského dílu za dva tisíce.

13.12.2017 10:23

J82i92ř91í 28E94r91b58e12n 1463384956227

A to ještě je odolnost trvalému působení tepla (dlouhodobé stárnutí 3000 hodin při maximální provozní teplotě, tedy klidně 105 °C) jen jednou z mnoha zkoušek. Jsou ještě horší - odolnost cyklické zátěži teplem a vlhkem, odolnost působení ozónu, odolnost ultrafialovému záření... Až bude někdy pražský Elektrotechnický zkušební ústav dělat Den otevřených dveří, zajděte si tam, budete překvapeni. i u nich se totiž testují díly do automobilek v několikametrových zkušebních komorách.

13.12.2017 5:54

J50a65n 27D14l30o36u84h88ý 7184259180949

Se mi takhle ve felicii v lete roztekla za sklem pri 35 stupnich (ve stinu) na slunci kryci plastova cocka od kamery pro nahravani provozu :-D

12.12.2017 23:03

J21i71ř55í 34E90r56b81e41n 1273704266507

Zjevně neměla homologaci podle standardů EHK :-)

13.12.2017 5:55

J13a24n 65D74l47o87u55h68ý 7654449670469

To ani nemohla - koupeno v cine :-D

13.12.2017 13:23

J72a21k93u55b 21S98e40k66e84r96a 6166330466345

Ja sem myslel, ze skodovka testuje v mrazaku, protoze u nas takove extra podminky nejsou, je to mala lokalni automobilka, a ono je to proto, ze je to proste lepsi, rika pan Kraus...

12.12.2017 18:51
Foto

T20o89m55á63š 93D78v49o75ř11á15k 1707192518302

Malá lokální automobilka? To myslíte vážně? Co je pro vás potom třeba takový Opel?

13.12.2017 7:31

J69a48k38u75b 14S19e61k78e61r35a 6296280406595

Tak prominte, je to 20 nejvetsi montovna, ktera nevyviji jediny vlastni model, ale pouze modifikuje jiz vytvorene platformy...

13.12.2017 19:13
Foto

T64o15m18á42š 38D23v76o65ř22á12k 1507872958952

Když si toto myslíte, tak vás u toho nechám, nicméně jste mi neodpověděl na otázku.

13.12.2017 19:18

J20a87n 84P12e57k19a 5953453683

Tyjo.. překvápko.. jsou to plasty, nesnesou stovky stupňů Celsia :)) A jestli to byl takový žár, že se vysypala skla, tak se fakt nedivím, že plasty neměly šanci. Super článek :-P

12.12.2017 17:29

J39o29s36e71f 41Z37d30r43á75h47a89l 2200940961378

Ty skla jsou zničena tlakem, ne žárem. To by popraskaly i ty boční okýnka...

12.12.2017 17:39

J79a37n 52P14e36k36a 5353253223

Nemusí. Pokud ta auta byla zadkem k požáru, tak na ně působilo mnohem víc tepla, než na ty boční. Nicméně, o síle výbuchu ani o teplotách tu nevidím žádné info. Ostatně, ve článku jsem nevyčetl ani odpověď na otázku z nadpisu...

12.12.2017 17:42

J64o67s72e50f 27Z69d31r62á29h46a77l 2230110501458

To by nepopraskaly v druhé řadě, respektive popraskaly by všechny v bližší řadě a jen zadní v druhé. Tohle opravdu vypadá na tlak.

Se zbytkem souhlas!

12.12.2017 17:47

J37a91n 67P73e50k16a 5843253903

bez informací fakt těžko říct, ale opečený nárazníky mají i auta ve druhý řadě... sálání, stejně jako tlaková vlna, by se měly zeslabit o první řadu aut, ale minimálně pro jeden z tech vlivů to zjevně zcela neplatilo.

12.12.2017 17:50

J57o31s29e65f 91Š19o42l14t13e24s 8174728640783

Mohlo to být i vlivem deformace působením tepla.

12.12.2017 20:30

I25v15a26n 36M90a57r29e23k 6774858172

Nejpodstatnější informace pro mě je, že automobil vydrží i minusové teploty . 8-o

12.12.2017 17:11

J75a44n 67M60a73c15h79á52č 3817926953492

Ale nejbrutálnější test nikdo radši nezkouší,a to je polygon Okresní cesty Česká Republika....

12.12.2017 17:08

P64e70t20r 14K73ř19í86ž 2433724721221

Zajimalo by me jak se k takovemu poskozeni stavi pojistovna?

12.12.2017 16:48
Foto

P51e68t33r 79Č92e66r71n43i52c43k58ý 6255747730

Pokud je auto havarijně pojištěné, staví se k tomu pojišťovna čelem. Pokud auto není havarijně pojištěné, škodu by měla pokrýt pojistka "firmy"...

12.12.2017 21:28

P52e39t19r 37N29ě81m85e29c 4640613650807

Plasty se testují v rozmezí většinou -40 až +80-95'C, podle typu plastu.

12.12.2017 16:26

J52o55s14e90f 51Z44d13r31á25h91a49l 2340850841208

Většinou a podle typu...takze úplně jinak. Těch -40 jo, ale testuje se až do bodu tavení a ten je u většiny plastů mnohem vyšší, než 95st.

12.12.2017 17:37

P58e53t16r 15N54ě44m40e30c 4790773160527

Záleží, jaké plasty používáte, jaký test jedete a co požaduje zákazník. Tedy bavíme-li se o automobilovém průmyslu.

12.12.2017 17:58

J89i35ř32í 13E71r24b22e23n 1253394606907

Nikoliv do bodu tavení, ale do bodu požadované dlouhodobé teplotní odolnosti (obvykle několik tisíc hodin v dané teplotě, čímž je simulována životnost celého dílu). Existuje totiž řada umělých hmot, která zvyšováním teploty degraduje a křehne, netaví se. Polyuretanová sedačka se při působení vyšších teplot dřív rozsype než rozteče - v té kabině bývá výheň do 80 °C, nikoliv 170 °C...

13.12.2017 10:20

J24i22ř52í 58E60r88b83e50n 1433714366747

Elektroinstalace je taky z plastů a tam je standardem teplotní odolnost od -40 do +85 °C pro třídu A, +100 °C pro třídu B atd., vždy po 25 °C.

Evropské automobilky běžně požadují základní odolnost pro běžné aplikace -40 až +105 °C, vyšší se používají pro součástky umístěné blíž k hlavě motoru, k výfuku a k brzdám.

13.12.2017 5:50

M58i55c20h45a22l 34D33o23l45e90ž22a95l 6923882774201

Černé auto na sluníčku.. V létě se v něm po nástupu roztékám úplně stejně.

12.12.2017 15:53

I73v71a93n 29K92o24n89o42p91á81s69e90k 7928640180276

Hot tuning.

12.12.2017 15:31







Najdete na iDNES.cz