Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žár roztavil nárazník, jako by byl z vosku. Kolik stupňů snese auto?

Exploze plynového terminálu poblíž slovenských hranic si v úterý vyžádala 21 zraněných a jednoho mrtvého. Internet oblétla fotka aut zaparkovaných poblíž, kterým se doslova roztekly plastové díly. Jak velké horko takové auto vydrží?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D57a77v15i57d 43K16n71a19p48e97k 8367704866975

Nějak jsem se v článku nedočetl, při jaké teplotě se ty plasty začínaji roztékat.

+6/0
13.12.2017 12:03

M51i42c75h87a60l 78R23e84j49z44e20k 5406917365741

Tohle se mi stalo s naraznikem od AutoKelly normalne na slunicku.

+1/0
13.12.2017 9:12

J82i53ř70í 93E88r45b79e61n 1893464906677

Není chybou prodejce, jaký díl jste si objednal. Oni vám dodají cokoliv, co budete chtít. Jestliže originální polypropylenový nárazník z liberecké výroby stojí pětilitr, tak stěží můžete požadovat stejnou kvalitu od neznačkového polského dílu za dva tisíce.

+2/0
13.12.2017 10:23

J74i32ř12í 69E88r50b73e15n 1523244196137

A to ještě je odolnost trvalému působení tepla (dlouhodobé stárnutí 3000 hodin při maximální provozní teplotě, tedy klidně 105 °C) jen jednou z mnoha zkoušek. Jsou ještě horší - odolnost cyklické zátěži teplem a vlhkem, odolnost působení ozónu, odolnost ultrafialovému záření... Až bude někdy pražský Elektrotechnický zkušební ústav dělat Den otevřených dveří, zajděte si tam, budete překvapeni. i u nich se totiž testují díly do automobilek v několikametrových zkušebních komorách.

0/0
13.12.2017 5:54

J38a72n 37D69l46o12u23h45ý 7444659530649

Se mi takhle ve felicii v lete roztekla za sklem pri 35 stupnich (ve stinu) na slunci kryci plastova cocka od kamery pro nahravani provozu :-D

0/0
12.12.2017 23:03

J96i61ř71í 80E85r51b69e20n 1473614466737

Zjevně neměla homologaci podle standardů EHK :-)

0/0
13.12.2017 5:55

J31a89n 28D31l32o67u44h66ý 7964599720519

To ani nemohla - koupeno v cine :-D

0/0
13.12.2017 13:23

J90a52k43u76b 32S40e65k58e15r22a 6526210426705

Ja sem myslel, ze skodovka testuje v mrazaku, protoze u nas takove extra podminky nejsou, je to mala lokalni automobilka, a ono je to proto, ze je to proste lepsi, rika pan Kraus...

0/−5
12.12.2017 18:51
Foto

T38o66m43á84š 89D20v89o95ř25á22k 1947232228972

Malá lokální automobilka? To myslíte vážně? Co je pro vás potom třeba takový Opel?

+2/0
13.12.2017 7:31

J18a97k78u47b 88S29e88k42e18r91a 6876170956875

Tak prominte, je to 20 nejvetsi montovna, ktera nevyviji jediny vlastni model, ale pouze modifikuje jiz vytvorene platformy...

+1/−4
13.12.2017 19:13
Foto

T68o18m47á16š 87D60v38o77ř32á21k 1687622618942

Když si toto myslíte, tak vás u toho nechám, nicméně jste mi neodpověděl na otázku.

+3/0
13.12.2017 19:18

J36a30n 80P18e28k67a 5493173433

Tyjo.. překvápko.. jsou to plasty, nesnesou stovky stupňů Celsia :)) A jestli to byl takový žár, že se vysypala skla, tak se fakt nedivím, že plasty neměly šanci. Super článek :-P

+7/0
12.12.2017 17:29

J94o57s50e96f 82Z24d11r36á17h73a87l 2350600681408

Ty skla jsou zničena tlakem, ne žárem. To by popraskaly i ty boční okýnka...

0/−2
12.12.2017 17:39

J67a77n 35P67e93k16a 5863213783

Nemusí. Pokud ta auta byla zadkem k požáru, tak na ně působilo mnohem víc tepla, než na ty boční. Nicméně, o síle výbuchu ani o teplotách tu nevidím žádné info. Ostatně, ve článku jsem nevyčetl ani odpověď na otázku z nadpisu...

+3/0
12.12.2017 17:42

J87o37s48e61f 74Z42d83r73á78h42a29l 2810240851488

To by nepopraskaly v druhé řadě, respektive popraskaly by všechny v bližší řadě a jen zadní v druhé. Tohle opravdu vypadá na tlak.

Se zbytkem souhlas!

0/0
12.12.2017 17:47

J59a67n 28P56e92k82a 5663973183

bez informací fakt těžko říct, ale opečený nárazníky mají i auta ve druhý řadě... sálání, stejně jako tlaková vlna, by se měly zeslabit o první řadu aut, ale minimálně pro jeden z tech vlivů to zjevně zcela neplatilo.

0/0
12.12.2017 17:50

J36o95s55e86f 88Š70o39l27t93e85s 8624748420413

Mohlo to být i vlivem deformace působením tepla.

0/0
12.12.2017 20:30

I13v60a80n 36M21a92r52e91k 6864178352

Nejpodstatnější informace pro mě je, že automobil vydrží i minusové teploty . 8-o

0/0
12.12.2017 17:11

J86a40n 27M94a31c39h39á29č 3987156873282

Ale nejbrutálnější test nikdo radši nezkouší,a to je polygon Okresní cesty Česká Republika....

+5/−2
12.12.2017 17:08

P91e53t57r 51K95ř90í61ž 2953924851241

Zajimalo by me jak se k takovemu poskozeni stavi pojistovna?

+5/0
12.12.2017 16:48
Foto

P88e32t85r 70Č96e48r32n44i18c47k60ý 6115397220

Pokud je auto havarijně pojištěné, staví se k tomu pojišťovna čelem. Pokud auto není havarijně pojištěné, škodu by měla pokrýt pojistka "firmy"...

0/0
12.12.2017 21:28

P72e55t33r 54N42ě35m25e41c 4870813620507

Plasty se testují v rozmezí většinou -40 až +80-95'C, podle typu plastu.

+1/−1
12.12.2017 16:26

J55o10s34e20f 41Z10d25r37á72h44a67l 2410800751708

Většinou a podle typu...takze úplně jinak. Těch -40 jo, ale testuje se až do bodu tavení a ten je u většiny plastů mnohem vyšší, než 95st.

+1/0
12.12.2017 17:37

P79e79t40r 52N28ě39m74e27c 4160723480527

Záleží, jaké plasty používáte, jaký test jedete a co požaduje zákazník. Tedy bavíme-li se o automobilovém průmyslu.

+1/−1
12.12.2017 17:58

J88i73ř89í 96E88r44b96e75n 1433824366297

Nikoliv do bodu tavení, ale do bodu požadované dlouhodobé teplotní odolnosti (obvykle několik tisíc hodin v dané teplotě, čímž je simulována životnost celého dílu). Existuje totiž řada umělých hmot, která zvyšováním teploty degraduje a křehne, netaví se. Polyuretanová sedačka se při působení vyšších teplot dřív rozsype než rozteče - v té kabině bývá výheň do 80 °C, nikoliv 170 °C...

0/0
13.12.2017 10:20

J10i23ř83í 58E38r86b90e73n 1663644446617

Elektroinstalace je taky z plastů a tam je standardem teplotní odolnost od -40 do +85 °C pro třídu A, +100 °C pro třídu B atd., vždy po 25 °C.

Evropské automobilky běžně požadují základní odolnost pro běžné aplikace -40 až +105 °C, vyšší se používají pro součástky umístěné blíž k hlavě motoru, k výfuku a k brzdám.

0/0
13.12.2017 5:50

M57i39c44h21a80l 82D28o47l92e56ž36a62l 6813472784961

Černé auto na sluníčku.. V létě se v něm po nástupu roztékám úplně stejně.

+6/0
12.12.2017 15:53

I82v98a36n 95K52o21n51o14p54á25s88e28k 7818740850346

Hot tuning.

+2/0
12.12.2017 15:31







Najdete na iDNES.cz