Diskuse k článku

Žár roztavil nárazník, jako by byl z vosku. Kolik stupňů snese auto?

Exploze plynového terminálu poblíž slovenských hranic si v úterý vyžádala 21 zraněných a jednoho mrtvého. Internet oblétla fotka aut zaparkovaných poblíž, kterým se doslova roztekly plastové díly. Jak velké horko takové auto vydrží?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D37a94v33i31d 74K95n70a21p19e82k 8277224256935

Nějak jsem se v článku nedočetl, při jaké teplotě se ty plasty začínaji roztékat.

+6/0
13.12.2017 12:03

M11i28c92h33a97l 62R45e90j81z26e53k 5676367615151

Tohle se mi stalo s naraznikem od AutoKelly normalne na slunicku.

+1/0
13.12.2017 9:12

J68i87ř49í 10E18r38b25e42n 1503924886987

Není chybou prodejce, jaký díl jste si objednal. Oni vám dodají cokoliv, co budete chtít. Jestliže originální polypropylenový nárazník z liberecké výroby stojí pětilitr, tak stěží můžete požadovat stejnou kvalitu od neznačkového polského dílu za dva tisíce.

+2/0
13.12.2017 10:23

J13i53ř46í 85E48r59b88e20n 1963514376767

A to ještě je odolnost trvalému působení tepla (dlouhodobé stárnutí 3000 hodin při maximální provozní teplotě, tedy klidně 105 °C) jen jednou z mnoha zkoušek. Jsou ještě horší - odolnost cyklické zátěži teplem a vlhkem, odolnost působení ozónu, odolnost ultrafialovému záření... Až bude někdy pražský Elektrotechnický zkušební ústav dělat Den otevřených dveří, zajděte si tam, budete překvapeni. i u nich se totiž testují díly do automobilek v několikametrových zkušebních komorách.

0/0
13.12.2017 5:54

J38a44n 11D13l38o46u94h14ý 7884669910239

Se mi takhle ve felicii v lete roztekla za sklem pri 35 stupnich (ve stinu) na slunci kryci plastova cocka od kamery pro nahravani provozu :-D

0/0
12.12.2017 23:03

J50i87ř33í 29E78r66b83e27n 1693154606347

Zjevně neměla homologaci podle standardů EHK :-)

0/0
13.12.2017 5:55

J34a88n 14D84l36o92u27h59ý 7714709730369

To ani nemohla - koupeno v cine :-D

0/0
13.12.2017 13:23

J21a14k13u97b 83S19e45k61e33r48a 6976710646895

Ja sem myslel, ze skodovka testuje v mrazaku, protoze u nas takove extra podminky nejsou, je to mala lokalni automobilka, a ono je to proto, ze je to proste lepsi, rika pan Kraus...

0/−5
12.12.2017 18:51
Foto

T28o83m53á58š 67D38v50o78ř13á57k 1897292628732

Malá lokální automobilka? To myslíte vážně? Co je pro vás potom třeba takový Opel?

+2/0
13.12.2017 7:31

J73a62k73u78b 23S95e18k73e62r85a 6426600686975

Tak prominte, je to 20 nejvetsi montovna, ktera nevyviji jediny vlastni model, ale pouze modifikuje jiz vytvorene platformy...

+1/−4
13.12.2017 19:13
Foto

T11o84m90á42š 30D46v74o42ř16á23k 1137442858422

Když si toto myslíte, tak vás u toho nechám, nicméně jste mi neodpověděl na otázku.

+3/0
13.12.2017 19:18

J55a17n 64P56e71k87a 5693743283

Tyjo.. překvápko.. jsou to plasty, nesnesou stovky stupňů Celsia :)) A jestli to byl takový žár, že se vysypala skla, tak se fakt nedivím, že plasty neměly šanci. Super článek :-P

+7/0
12.12.2017 17:29

J58o67s81e53f 31Z67d25r16á69h51a76l 2270660571988

Ty skla jsou zničena tlakem, ne žárem. To by popraskaly i ty boční okýnka...

0/−2
12.12.2017 17:39

J25a97n 41P56e59k75a 5773203743

Nemusí. Pokud ta auta byla zadkem k požáru, tak na ně působilo mnohem víc tepla, než na ty boční. Nicméně, o síle výbuchu ani o teplotách tu nevidím žádné info. Ostatně, ve článku jsem nevyčetl ani odpověď na otázku z nadpisu...

+3/0
12.12.2017 17:42

J72o16s77e77f 14Z95d20r40á20h71a82l 2610640311208

To by nepopraskaly v druhé řadě, respektive popraskaly by všechny v bližší řadě a jen zadní v druhé. Tohle opravdu vypadá na tlak.

Se zbytkem souhlas!

0/0
12.12.2017 17:47

J48a97n 95P74e43k64a 5823883593

bez informací fakt těžko říct, ale opečený nárazníky mají i auta ve druhý řadě... sálání, stejně jako tlaková vlna, by se měly zeslabit o první řadu aut, ale minimálně pro jeden z tech vlivů to zjevně zcela neplatilo.

0/0
12.12.2017 17:50

J65o40s73e55f 23Š24o52l79t56e16s 8794258880473

Mohlo to být i vlivem deformace působením tepla.

0/0
12.12.2017 20:30

I11v73a41n 46M16a94r73e46k 6594768302

Nejpodstatnější informace pro mě je, že automobil vydrží i minusové teploty . 8-o

0/0
12.12.2017 17:11

J61a78n 13M75a20c88h27á28č 3217736323632

Ale nejbrutálnější test nikdo radši nezkouší,a to je polygon Okresní cesty Česká Republika....

+5/−2
12.12.2017 17:08

P27e95t28r 12K14ř58í50ž 2943584591931

Zajimalo by me jak se k takovemu poskozeni stavi pojistovna?

+5/0
12.12.2017 16:48

O10d12s28t76r93a84n29ě79n95ý 35U15ž61i73v76a80t95e89l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
12.12.2017 21:28

P96e70t35r 37N50ě77m28e20c 4750713410117

Plasty se testují v rozmezí většinou -40 až +80-95'C, podle typu plastu.

+1/−1
12.12.2017 16:26

J35o34s58e11f 83Z12d73r90á22h33a42l 2910920351378

Většinou a podle typu...takze úplně jinak. Těch -40 jo, ale testuje se až do bodu tavení a ten je u většiny plastů mnohem vyšší, než 95st.

+1/0
12.12.2017 17:37

P22e43t54r 35N33ě61m59e97c 4860343660587

Záleží, jaké plasty používáte, jaký test jedete a co požaduje zákazník. Tedy bavíme-li se o automobilovém průmyslu.

+1/−1
12.12.2017 17:58

J34i98ř65í 27E23r86b77e70n 1113554596887

Nikoliv do bodu tavení, ale do bodu požadované dlouhodobé teplotní odolnosti (obvykle několik tisíc hodin v dané teplotě, čímž je simulována životnost celého dílu). Existuje totiž řada umělých hmot, která zvyšováním teploty degraduje a křehne, netaví se. Polyuretanová sedačka se při působení vyšších teplot dřív rozsype než rozteče - v té kabině bývá výheň do 80 °C, nikoliv 170 °C...

0/0
13.12.2017 10:20

J73i16ř14í 77E73r38b43e44n 1253494166757

Elektroinstalace je taky z plastů a tam je standardem teplotní odolnost od -40 do +85 °C pro třídu A, +100 °C pro třídu B atd., vždy po 25 °C.

Evropské automobilky běžně požadují základní odolnost pro běžné aplikace -40 až +105 °C, vyšší se používají pro součástky umístěné blíž k hlavě motoru, k výfuku a k brzdám.

0/0
13.12.2017 5:50

M31i45c17h49a74l 36D71o76l27e53ž49a91l 6563162294141

Černé auto na sluníčku.. V létě se v něm po nástupu roztékám úplně stejně.

+6/0
12.12.2017 15:53

I24v64a36n 65K82o64n61o27p57á81s33e58k 7898320430836

Hot tuning.

+2/0
12.12.2017 15:31

Najdete na iDNES.cz