Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žár roztavil nárazník, jako by byl z vosku. Kolik stupňů snese auto?

Exploze plynového terminálu poblíž slovenských hranic si v úterý vyžádala 21 zraněných a jednoho mrtvého. Internet oblétla fotka aut zaparkovaných poblíž, kterým se doslova roztekly plastové díly. Jak velké horko takové auto vydrží?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D29a43v31i93d 94K43n51a24p95e64k 8877454416305

Nějak jsem se v článku nedočetl, při jaké teplotě se ty plasty začínaji roztékat.

+6/0
13.12.2017 12:03

M39i71c95h65a64l 90R22e59j45z12e46k 5916807265891

Tohle se mi stalo s naraznikem od AutoKelly normalne na slunicku.

+1/0
13.12.2017 9:12

J77i65ř58í 30E78r70b91e71n 1803374776917

Není chybou prodejce, jaký díl jste si objednal. Oni vám dodají cokoliv, co budete chtít. Jestliže originální polypropylenový nárazník z liberecké výroby stojí pětilitr, tak stěží můžete požadovat stejnou kvalitu od neznačkového polského dílu za dva tisíce.

+2/0
13.12.2017 10:23

J81i73ř52í 52E50r32b76e49n 1113804876147

A to ještě je odolnost trvalému působení tepla (dlouhodobé stárnutí 3000 hodin při maximální provozní teplotě, tedy klidně 105 °C) jen jednou z mnoha zkoušek. Jsou ještě horší - odolnost cyklické zátěži teplem a vlhkem, odolnost působení ozónu, odolnost ultrafialovému záření... Až bude někdy pražský Elektrotechnický zkušební ústav dělat Den otevřených dveří, zajděte si tam, budete překvapeni. i u nich se totiž testují díly do automobilek v několikametrových zkušebních komorách.

0/0
13.12.2017 5:54

J94a98n 89D70l34o38u40h51ý 7394649590629

Se mi takhle ve felicii v lete roztekla za sklem pri 35 stupnich (ve stinu) na slunci kryci plastova cocka od kamery pro nahravani provozu :-D

0/0
12.12.2017 23:03

J51i53ř60í 13E49r93b39e16n 1433214506677

Zjevně neměla homologaci podle standardů EHK :-)

0/0
13.12.2017 5:55

J73a31n 18D23l87o44u25h34ý 7224179960129

To ani nemohla - koupeno v cine :-D

0/0
13.12.2017 13:23

J30a89k89u91b 33S82e92k90e12r27a 6246200806475

Ja sem myslel, ze skodovka testuje v mrazaku, protoze u nas takove extra podminky nejsou, je to mala lokalni automobilka, a ono je to proto, ze je to proste lepsi, rika pan Kraus...

0/−5
12.12.2017 18:51
Foto

T84o50m28á45š 60D43v94o50ř76á94k 1317952398872

Malá lokální automobilka? To myslíte vážně? Co je pro vás potom třeba takový Opel?

+2/0
13.12.2017 7:31

J95a85k41u43b 40S71e68k33e68r26a 6986460196305

Tak prominte, je to 20 nejvetsi montovna, ktera nevyviji jediny vlastni model, ale pouze modifikuje jiz vytvorene platformy...

+1/−4
13.12.2017 19:13
Foto

T76o82m38á84š 39D94v52o23ř16á97k 1967262648442

Když si toto myslíte, tak vás u toho nechám, nicméně jste mi neodpověděl na otázku.

+3/0
13.12.2017 19:18

J48a71n 56P71e48k97a 5503343323

Tyjo.. překvápko.. jsou to plasty, nesnesou stovky stupňů Celsia :)) A jestli to byl takový žár, že se vysypala skla, tak se fakt nedivím, že plasty neměly šanci. Super článek :-P

+7/0
12.12.2017 17:29

J92o23s50e58f 87Z64d85r12á30h71a36l 2270180771328

Ty skla jsou zničena tlakem, ne žárem. To by popraskaly i ty boční okýnka...

0/−2
12.12.2017 17:39

J59a30n 66P29e12k13a 5573103763

Nemusí. Pokud ta auta byla zadkem k požáru, tak na ně působilo mnohem víc tepla, než na ty boční. Nicméně, o síle výbuchu ani o teplotách tu nevidím žádné info. Ostatně, ve článku jsem nevyčetl ani odpověď na otázku z nadpisu...

+3/0
12.12.2017 17:42

J25o19s61e28f 11Z29d54r85á38h21a81l 2220890961128

To by nepopraskaly v druhé řadě, respektive popraskaly by všechny v bližší řadě a jen zadní v druhé. Tohle opravdu vypadá na tlak.

Se zbytkem souhlas!

0/0
12.12.2017 17:47

J87a83n 15P82e74k15a 5553833843

bez informací fakt těžko říct, ale opečený nárazníky mají i auta ve druhý řadě... sálání, stejně jako tlaková vlna, by se měly zeslabit o první řadu aut, ale minimálně pro jeden z tech vlivů to zjevně zcela neplatilo.

0/0
12.12.2017 17:50

J53o51s76e70f 33Š26o54l69t63e30s 8904688620823

Mohlo to být i vlivem deformace působením tepla.

0/0
12.12.2017 20:30

I53v29a94n 20M17a55r58e31k 6394758802

Nejpodstatnější informace pro mě je, že automobil vydrží i minusové teploty . 8-o

0/0
12.12.2017 17:11

J89a89n 31M45a20c79h22á30č 3767236273542

Ale nejbrutálnější test nikdo radši nezkouší,a to je polygon Okresní cesty Česká Republika....

+5/−2
12.12.2017 17:08

P48e39t53r 36K37ř70í23ž 2353784711391

Zajimalo by me jak se k takovemu poskozeni stavi pojistovna?

+5/0
12.12.2017 16:48
Foto

P44e29t53r 23Č86e30r11n98i31c80k59ý 6255697940

Pokud je auto havarijně pojištěné, staví se k tomu pojišťovna čelem. Pokud auto není havarijně pojištěné, škodu by měla pokrýt pojistka "firmy"...

0/0
12.12.2017 21:28

P48e33t54r 20N77ě71m61e18c 4190253970867

Plasty se testují v rozmezí většinou -40 až +80-95'C, podle typu plastu.

+1/−1
12.12.2017 16:26

J77o45s13e84f 36Z51d45r62á92h73a96l 2530430581478

Většinou a podle typu...takze úplně jinak. Těch -40 jo, ale testuje se až do bodu tavení a ten je u většiny plastů mnohem vyšší, než 95st.

+1/0
12.12.2017 17:37

P77e97t10r 35N51ě32m35e38c 4490413740627

Záleží, jaké plasty používáte, jaký test jedete a co požaduje zákazník. Tedy bavíme-li se o automobilovém průmyslu.

+1/−1
12.12.2017 17:58

J11i43ř94í 94E98r13b18e58n 1483894216657

Nikoliv do bodu tavení, ale do bodu požadované dlouhodobé teplotní odolnosti (obvykle několik tisíc hodin v dané teplotě, čímž je simulována životnost celého dílu). Existuje totiž řada umělých hmot, která zvyšováním teploty degraduje a křehne, netaví se. Polyuretanová sedačka se při působení vyšších teplot dřív rozsype než rozteče - v té kabině bývá výheň do 80 °C, nikoliv 170 °C...

0/0
13.12.2017 10:20

J61i38ř90í 58E45r48b27e67n 1413184676447

Elektroinstalace je taky z plastů a tam je standardem teplotní odolnost od -40 do +85 °C pro třídu A, +100 °C pro třídu B atd., vždy po 25 °C.

Evropské automobilky běžně požadují základní odolnost pro běžné aplikace -40 až +105 °C, vyšší se používají pro součástky umístěné blíž k hlavě motoru, k výfuku a k brzdám.

0/0
13.12.2017 5:50

M22i70c63h37a40l 66D15o84l11e98ž22a37l 6643342654781

Černé auto na sluníčku.. V létě se v něm po nástupu roztékám úplně stejně.

+6/0
12.12.2017 15:53

I79v56a13n 81K12o10n31o43p73á85s47e37k 7748220340206

Hot tuning.

+2/0
12.12.2017 15:31







Najdete na iDNES.cz