Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Roztržka mezi pneumatikáři. Zimní gumy nejsou třeba, říká šéf Michelinu

Dlouhou dobu vládla mezi výrobci pneumatik tichá dohoda: řidiči byli nabádáni k tomu, aby měnili pneumatiky dřív, než předepisuje zákon. „Nesmysl!“ tvrdí nově Michelin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87o41z72e62f 87Z41e96d64n54í75č14e98k 6821953362

Skratka je to je to jedna nenazrana gumarenska mafianska banda.

Ale to prakticky je tak vo vsetkych oblastiach.:-/

0/0
7.1.2018 13:52

B97l44a93ž23e38j 95M52o86t31y51č18k56a 8967837485250

Souhlasím, mam naježděno 35 let, zimní gumy dávám pouze odjíždím-li na hory, jinak s 95 procent nejsou potřeba a obejdete se bez ních.

0/0
3.1.2018 11:36

J53i34n32d25ř66i64c21h 82Š26k65o82p32e84k 4795401290825

Problém je pouze v případě, kdy se nenadále dostaneš bez zimních pneu na sníh.

Potkal jsem před lety borce na letních cestou na Kvildu, začátku na plužené silnici asi vzal rychlji a letní ho poslaly mimo silnici. Chtěl vytáhnout, říkal jsem si, kdybys měl zimní, tak to zkusím. Takhle jsem mu dal číslo na odtahovku, ať si za vytažení zaplatí, když ušetřil za přezutí

0/0
4.1.2018 7:24

M41a53r17o14s 96R39o33s44k53o 4500202788847

mal som celorocne a nic im nechybalo aj v zime aj v lete pohode som normalny jazdec ziadny pretekar a dodrzujem rychlost .... mam nove auto ale na ten rozmer som nevedel kupit celorocne inak by som ich mal ... takze cele toto halo je pre bezneho cloveka onicom . malo ludi vie posudit ako mu sedia gumy ako jazdi a aku chybu spravi ... dolezita je len jedna vec fyziku neoklames... t a mozes mat gumy ake chces

0/0
29.12.2017 9:01

L10u79d16ě59k 60N73o60v79ý 2681439333201

Nesmysl, mám toho naježděno za 20 let už docela dost a v zimě je prostě znatelný rozdíl mít a nemít zimní gumy. Jediné, na co výrobcům neskáču, je doporučení nedojíždět končící zimáky (pod 4 mm) v létě. To absolutně není nebezpečné, byl by ekonomický nesmysl takové pneu vyhodit. A to je taky důvod, proč nám tzv. "odborníci" lžou, že dojíždět zimáky v létě je o život. Není.

0/0
27.12.2017 23:30

J95i72n22d30ř11i51c20h 88Š72k64o40p41e20k 4555941970795

no ono záleží, jaké ty zimní pneu jsou. Pokud budu mít

zimní 165/80/R13, tak ty v létě jsou plavací dost, pokud to budou pneu třeba 215/55/R15,16, tak ty se budou v létě chovat stabilněji.

0/0
1.1.2018 17:43

J22a23n 10L14u41k64á13š 7267353293662

A mate najezdeno i na celorocnich, nebo jste si jen potvrdil znamy fakt, ze letni gumy nejsou na snehu dobre?

Pokud si dobre vzpominam, za komunistu se auta bezne neprezouvala, nebot kazdy byl rad, ze sehnal alepson nejake gumy. Jezdilo se na celorocnich a do hor se v tom jezdilo taky.

Taky jsem zil par let na severovychode USA, kde se jezdi na celorocnich, jelikoz by se pri stridani teplych a studenych vln od unora do dubna prezouvalo minimalne 10x tam a zpet a nemuzu rici, ze by ten tehdejsi starsi Ford na celorocnich sedel na snehu nejak radove hur nez novejsi Ford na zimnich, co mam ted v CR.

0/0
5.1.2018 16:46

J12i71n19d83ř92i11c65h 21Š24k51o98p98e89k 4215441480745

nejvyšší Micheliňák to tvrdí z jasných důvodů - potřebuje povzbudit prodej jejich univerzálů.

Lidi je nechtějí tak, jak si marketingoví manažeři nalinkovali, že je chtít budou. Je to jasné, ne všichni lidi jsou hloupí a chtějí riskovat.

+2/0
24.12.2017 15:45

P48e14t77r 61K10o56z30á32k 8165637177184

To je dost pravděpodobné, ovšem s hledejme za jeho slovy i značnou část pravdy. Kupříkladu ono vrstvení kvůli testům nemám důvod nevěřit, jsou to částy tržeb v MLD € !!!

+2/0
27.12.2017 8:08

J14i75n31d53ř29i70c92h 31Š56k27o54p39e86k 4655691230105

to samozřejmě, jako se fixluje spotřeba při testech spotřeby nových aut, podvádí se i při testech pneu.

Ale je zajímavé, že dokud nezačal Michelin dělat celoroční kompromisy, tak tyhle věci nikomu nevadily

0/0
1.1.2018 17:33

T23o30m30á63š 51V85a25l88d16e12r 7253880609

Continental je tím známý. Jednou to už přehnal tak, že už při testech se pneu rozpadly, jak byly měkké. A musel s pravdou ven.

0/0
5.1.2018 9:03

V86l46a57d12i20m75i77r 55H70o49p51p 6276276311587

Dodržujte předpisy , hlavně ty co se týkají rychlosti a budete mít vystaráno. Takové řeči o tom jaké gumy vám drží nejlépe mě děsí, jak to asi dotyčný zkouší a kde.Ale tady asi mezi rádoby závodníky neuspěji. Tak hodně kilometrů bez nehody.

+1/0
22.12.2017 19:52

I47v74o 44B85o16u31š92e 5432867538

Už můj otec říkal, že na pneumatikách, oleji a palivu šetří jen blbec.

+6/−1
21.12.2017 15:23

M61i89r16o63s23l68a76v 42K94a39š18p80a84r 3542937451531

Tak já poctivě přezouvám, ono tady na Vysočině to jinak nejde obzvlášť když některé "okresky" jsou jen plužené max ošetřené inertem. Je pravdou že zimáky pod 4 mm sjíždím přes léto ač se to nedoporučuje

+4/0
17.12.2017 20:44

J52i79n77d46ř33i63c65h 51Š41k66o38p81e39k 4925131700575

Pro ty co tvrdí, že limit 4 mm na zimních je vyhazování pneu v půlce životnosti, dokážu, že se mýlí.

Nová pneu má cca 9mm, limit (mimo zimních) je 1,6 mm. Takže k dispozici je cca 7,4 mm vzorku.

Pokud se vyhodí 4 mm zimní pneu (v zimě již použít nelze), tak vyhazuji 4 - 1,6 mm = 2,4 mm vzorku.

A 2,4 mm z 7,4 mm je necelých 33 %, žádná půlka. (půlka by to byla, pokud by pneu šli legálně dojíždět až na výšku vzorku 0 mm)

+2/−1
17.12.2017 20:14

M57i85r70e91k 57G80a73j84e31r 5901506669880

Takze spravne by bylo napsano, ze zakon vyzaduje vyrazovat zimni pneumatiky ve dvou tretinach jejich zivotnosti. Vzhledem k tomu, ze tu nejde o zadne presne vypocty, ale o hovorove oznaceni, tak ta "pulka zivotnosti" je take celkem spravne tvrzeni.

+3/0
17.12.2017 21:50

J88i91n69d76ř50i62c18h 17Š37k35o50p22e80k 4115481590655

přesnější bude asi toto: zákon dovoluje používat zimní pneumatiky jako zimní po dobu 2/3 jejich životnosti.

Půlka životnosti je dost nepřesná, protože nevím jak pro tebe, ale pro mě je třetina a polovina dost rozdíl.

A nikdo nikomu nezakazuje zbývající třetinu zimní pneumatiky dojet na podzim či na jaře.

0/−1
18.12.2017 7:17

K45a14r20e37l 95H18o74r61á93k 2988139613123

Takže už i zimní pneumatiky obsahují kazítka?

0/0
16.12.2017 20:48

J71i24ř83í 51K77o46h21o61u52t 3504611503305

To jsou zase kecy, jak si uzobnout z krajíce a něčím zaujmout. Pokud je kvalita jiná v posledních milimetrech dezénu než v prvních tj. nová pneu, tak to je samozřejmě jiná, ale to mají odhalit testy rozříznutím pneu. Jinak jsou takové testy naprd !

+1/0
16.12.2017 20:27

M59i30c78h75a78l 35C34h64a54l45u55p61a 6918820949253

stacilo by delat dlouhodobe testy - po koupeni a pak treba po x letech, kdy se pulka sjede.

+1/0
22.12.2017 10:50
Foto

J55o62s14e54f 35K62u35b37e38š 3338113479143

S tou podobností s dieselgate bych i souhlasil... Bude velmi jednoduché udělat pneu, která bude mít skvělé vlastnosti prvních pár set nebo jednotek tisíc km a pak to bude plečka, pár takových jsem už měl. Pro výrobce to má jenom pozitiva. 1. Zlepší hodnocení v testech, 2. po pár tisících km si řidič řekne, kruci už to nějak nedrží, asi opotřebovaný, radši koupím nové... S Michelinama jsem tenhle problém nikdy neměl, Good Yeary tuším to byly UG 6, ty mi ke konci už fakt vůbec na sněhu nedržely, i když vzorek byl stále ok... Zas tak staré taky nebyly, stejně staré Micheliny mám teď a ty držej a držej každou zimu skvěle. Mám Alpin 4 a max,. spokojenost. Předevčírem jsem bohužel píchnul a zničil jednu gumu, tak jsem na přední nápravy objednal Alpin 5 a uvidím... Ty Alpin 4 se skoro nesjížděj, v pneuservisu mi pořád cpou nějaký continentaly, ale děkuju, nechci...

+3/0
16.12.2017 13:24

M92a63r57t85i75n 57K53a81r28á29s77e37k 9468263788388

Contiky taky drzi dobre na silnici I co do zivotnosti.

+1/0
19.12.2017 11:44

L89u84k62a26s 46V96o86l57t94r 9934960944510

To já bych to s Dieselgate nesrovnával vůbec. Automobil jako celek není na rozdíl od pneumatik prvoplánově spotřební materiál. Pneušky spotřebák jsou už čistě na základě použitých výrobních materiálů. Stojí totiž v těžké převaze na organických sloučeninách. Ty, jak známo, podléhají degradaci v čase. Můžete tak mít 3 až 4 roky starou pneumatiku s prakticky nulovým nájezdem a tím pádem nedotčeným vzorkem, která ale bude ztvrdlá na beton a na náledí pojede jak sáňky. Vysoká přilnavost je téměř vždy vykoupena nižším nájezdem a životností celkově. Kvalitní výrobní materiály jsou klíčové, o tom žádná. Sám bych do levných šlupek nikdy nešel. Odladění pneumatik v požadovaném poměru vlastností je vždy alchymie a přímé srovnávání kvalitních výrobců čistě podle jedné kvalitativní vlastnosti pneumatik, přičemž každý výrobce míří podle zaměření někam trochu jinam, není zrovna úplně fér. Problém tedy občas spočívá v ne úplně dobře podaných výsledcích nezávislých testů. Hanět výrobce za nízkou životnost, když ten ve svých propagačních materiálech k té dané pneumatice jasně uvádí zvýšenou přilnavost na úkor nájezdu, je jednoznačně pod pás. Někdy stojí za to dohledat si detailnější informaci od výrobce a nespoléhat na srovnání pouze základních parametrů. Podle mě je jenom dobře, že se výrobci nesnaží o jednu dokonalou pneumatiku, ale mixují to každý po svém. Já mám pak jako zákazník možnost si vybrat to, co vyhovuje právě mě. Jaké papuče obouvá soused je jeho věc.

+2/0
22.12.2017 2:24

J46i55n34d85ř60i61c81h 97Š74k26o35p50e42k 4365431360275

"Automobil jako celek není na rozdíl od pneumatik prvoplánově spotřební materiál." Proto jsou některé komponenty a části tak ošizené, že je výrobce rád když bez poruchy přežijí 150 000 km........

"Pneušky spotřebák jsou už čistě na základě použitých výrobních materiálů. Stojí totiž v těžké převaze na organických sloučeninách. Ty, jak známo, podléhají degradaci v čase. Můžete tak mít 3 až 4 roky starou pneumatiku s prakticky nulovým nájezdem a tím pádem nedotčeným vzorkem, která ale bude ztvrdlá na beton a na náledí pojede jak sáňky." Nesmysl a kravina. Zimní pneu za 3, 4, 5 ani 6 let neztvrdnou natolik, aby se tvrdostí přiblížily letním. To je jen blábol rozšířený výrobci pneu.

Letos mám 6 let staré Michelin Alpiny 4. To co zvládli na Šumavě letos o Vánocích se 4,5 mm, můžou některé i nové lowendy jen závidět. Na zledovatělým parkoviště naprosto bez problému (byla totiž obleva)

0/0
3.1.2018 7:23

J87a45n 56T98a48r47a47b31a 4676946759109

Cross climate je letni guma s pulenou šikmou lamelou a mekkou smesi se silicou. V lete Ok, na vode Ok, na mokrem snehu Ok. Na ujetem snehu katastrofa.

Goodyear Vector 4 seasons je v zime lepsi. A nejlepsi z nich je Vredestein Quadrac, protoze ma chytre pul sirky dezenu vyslovene zimni a pul priblizne jako Vector4S. Pro nezavodniky, co za sebou v lete nepotrebuji nechavat cernou caru ideal.

0/0
16.12.2017 11:20

J90a80n 60H58e40r80o72u53d51e85k 9648952393241

I sebe lepší pneumatiky neumi samy auto zabrzdit...

+2/−1
15.12.2017 23:22
Foto

M68i37r74o13s69l53a30v 77S16t60e47i51n97e17r 4850632920656

50 roků jsem ty gumy dvakrát za rok přezouval. Letos na jaře jsem však koupil Nexen Nprize 4s, celoroční, minulý týden jsem je vyzkoušel i na sněhu a ledu nad Spitzingsee. Nějaký rozdíl proti kvalitním zimním pneu od Westlake jsem nepozoroval. Celé léto na nich jezdím, jediné co pozoruji, po 20 tis. km je už jisté opotřebení znát. Po dalších 20 tis. budou asi zralé na výměnu, ale ve srovnání s cenou za Micheliny jsou za hubičku.

Na těch gumách si cením hlavně hluboký profil mezi bloky, výtečně táhnou v bahně nebo na mokré trávě. Na silnici se chovají naprosto neutrálně.

0/−2
15.12.2017 21:21

M15i97c83h44a73l 90H12r55u69b81o75š 4120807592695

a co hlucnost? vzdy sa po zime tesim, ze az prezujem, zase bude v aute tichsie... :-)

+1/0
15.12.2017 22:10

P34a78v19e55l 63J35e32ř78á22b74e98k 7201872824647

V hobby marketu prodávají špunty do uší.

+5/−1
15.12.2017 22:58

M66i86r92e97k 90G40a39j33e62r 5831116249830

To se divim, ze jako clovek s technickym vzdelanim vaseho kalibru a zkusenosti, jste na to prisel teprve ted po 50 letech. Nebo jste drive jezdil hodne na hory?

0/0
17.12.2017 21:54

A47l12e13s 79P87o81n73e38c 2757173384400

Celorocni Micheliny jsou drazsi ale maji zaruku prez 100 tis. km takze na kilometr...?

0/0
4.1.2018 5:58

V82á29c71l68a74v 79N24o72v14o25t87n19ý 6826672386932

Na většině území Francie zimní gumy opravdu nejsou třeba. Tam je úplně jiná zima.

+3/0
15.12.2017 20:58

J55a55n 71T62a20r47a40b19a 4706296329159

Michelin toho zrovna ve Francii moc nevyrábí. Ono to při jejich hobby v podobě stávkování ani moc nejde.

+2/0
16.12.2017 20:59

V18l36a90d78i63m66í18r 21F67i63b87i13g86e51r 5794321231934

Crossclimate jsem si koupil a neměnil bych. Když je led, tak to klouže i se zimními pokud nemáte hřeby a na sněhové břečce jsou díky šípovitému vzorku skvělé. V létě taky mají nejlepší třídu na odvod vody a energetickou třídu C. To jsou dobré hodnoty. Navíc se nemusí co pár měsíců přehazovat. Sice stojí víc ale vyplatí se víc než 2 sady pneu. A je z nich jen polovina odpadu k recyklaci;-)

0/0
15.12.2017 19:48

P95e29t53r 78M81i29c44h75a30l 2440874611972

Šípovitý vzorek mají i zimní. Na ledu sice klouže všechno, ale zimní guma díky lamelám přece jen o něco míň. Letní mi odvádí vodu dobře, jsou tišší a je na nich menší spotřeba. Přehazování je jednoduché, mám dvě sady na discích a do hodiny nemám co řešit včetně umytí kol. Zimní pod 4 mm dojedu přes léto, s menším vzorkem se chovají skoro jako letní, zvlášť když po těch 4 letech i trochu ztvrdnou. A odpadu je z toho stejně, protože těžko na jedněch celoročních gumách najedeš tolik jako já na letní a zimní sadě dohromady.

+1/0
16.12.2017 15:54

J54a57n 18T63a76r33a18b54a 4256596269359

Souhlas. Až na tu životnost. Na letních najíždím kolem 70 000, na zimních taky tak a celoroční Vredesteiny mají zatím 55000 a mají 5mm, takže plusminus stejná životnost jako klasické sezónní. ( 235/45R19W97, 4x4).

0/0
16.12.2017 21:03

P90e67t68r 74M68i67c17h95a75l 2320124601392

Počkej, ale to bys na těch celoročních musel najet 140 tisíc, abys měl "polovinu odpadu k recyklaci", jak píše Vladimír nahoře. Na to jsem reagoval.

+1/0
17.12.2017 9:57

J53a70n 43T87a46r72a32b16a 4656436549779

Polovina odpadu k recyklaci adhoc je samozřejmě nesmysl. Já reagoval na nepodložené tvrzení o kratší životnosti těch či tamtěch. Na Letních Conti CSC5 jsem najezdil 16000km a šly s 2mm do háje (takže tam by násobný odpad seděl), na tomtéž autě zimní vydržely 70tkm i když jsem je dojížděl přes léto. A následně letní Hankook opět 70000km.

0/0
17.12.2017 13:31

P87e12t98r 14M49i80c68h36a53l 2900614751102

Ale já jsem nepsal nic o kratší životnosti některých gum. Právě naopak. A proto padl i ten poslední argument, o tom odpadu.

0/0
17.12.2017 13:35

F60r75a80n65t31i31š54e56k 34P32t62á74k 5658782868939

Mam celorocni a presto menim. Proc protoze sice zalezi na smesi, ale mnohem dulezitejsi je profil. Na hrubem profilu jedu i mekcim snehem. Mam vyzkouseno, ze na jemnejsim profilu autohur zataci i brzdi.co mne vsak udivuje je to, ze EK nam vsechno urcuje, ale nedokaze sjednoti hloubku profilu. Nedavno naridila povinne montovat sensory nahusteni pneu. Takova banalita, jako rozdilne hloubky desenu jim jeste na mysl neprisla. Zrovnatak bych si dnes pral povinne zavedeni ohrivani prednich oken.

+1/0
15.12.2017 17:42

R29o35b33e23r96t 80M65a18t90u36l51a 8427349846625

Někdo vám brání za ohřívání předního okna připlatit? Jinak jednotné normy by možná byly fajn, ale aby jsme pak nejezdili ve městě 40 mimo 80 a po dálnici 100...

0/0
15.12.2017 18:13

F18r67a87n84t96i51š50e43k 21P10t31á63k 5788452398829

No mne ne, ja ho mam. Ale pozoruji kolem sebe, ja ridici nastartuji auto a ctvrt hodiny nechavaji bezet. Potom oskrabou okno a jedou. Po par metrech musi zastavit a cisti jeste zevnitr. To jste jeste nevidel, nebo kolem sebe nekoukate. Mimochdem jeste dnes se prodavaji auta bez ohrivani. Lide to koupi, protoze je to levnejsi

0/0
15.12.2017 18:21

R11o81b42e34r64t 38M61a12t79u20l71a 8747939786215

Někomu, kdo musí to okno po pár metrech čistit i zevnitř by to asi moc nepomohlo. Těm, kteří auto nechají 15 minut běžet a pak jdou teprve škrabat by to taky nepomohlo, protože za tu dobu to roztaje i na Favoritovi;-D

Stejné boty v Brazílii s tím souvisí jak?

0/−1
15.12.2017 19:01

F32r48a69n53t17i76š92e89k 52P77t90á21k 5238752268859

Globalizace. Rika vam ro neco?

0/0
16.12.2017 16:28

F71r60a52n50t60i91š60e96k 79P15t84á15k 5858782758499

Musim jeste dodat. V dnesnidobe si koupite boty a nadovolene v Brazilii nebo v Kanade najdete ty same boty v obchodech. A nejen boty.

0/0
15.12.2017 18:24
Foto

M42i87r97o24s19l91a32v 16S17t91e89i55n73e26r 4480362620346

Nexen mají hrubší bloky, táhnou výborně i v měkkém sněhu nebo blátě.

0/0
15.12.2017 21:24

V98í23t 50O38ž60a39n86a 1718728115904

Jezdím na celoročních, do hor nejezdím. Minule jsem měl Micheliny CC, teď Goodyeary 4S a úplně na začátku tam byly taky Goodeary 4S. Ty mi připadaly lepší než Micheliny, pomaleji se sjížděly.

+1/0
15.12.2017 17:13

J87a13n 72T12a51r78a35b76a 4126756799379

4s jsou výborné, Quadrac5 ještě lepší.

0/0
16.12.2017 21:09

J46a42n 68T12a14r33a63b66a 4586516619789

Kdyby se kupovalo podle parametru cena/kilometr, tak Continental, ač vyrábí jedny z nejkvalitnějších gum, brzy zkrachuje. Protože jízdní vlastnosti Conti jsou vykoupeny extrémně krátkou životností. Takže bych se podle toho, co radí Herr Michelin opravdu neřídil.....apropos, celoroční gumy od Vredesteinu a GoodYear jsou nesrovnatelně lepší, než Crossclimate od fracouzského Bumbrlíčka.

+2/0
15.12.2017 16:42

P61e97t13r 36V68o36c47í29l30k24a 1294877268537

Ta posledni tvrzeni se mi nezda moc realne, protoze uz ty Michelinske jsou velmi dobre a na suchu i mokru malokdo pozna rozdil od letnich. V zime je to slabsi, ale jinam nez do hor to v pohode staci. Takze kdyby existovaly jeste dokonce "nesrovnatelne lepsi" celorocky, tak by asi nikdo uz ciste letni a zimni gumy nekupoval :-)

Ale osobne jsem ty druhe dve znacky nevyzkousel, tak nemohu soudit. Dle testu urcite existuji lepsi celorocky na zimu nez CC,ale ty pak zase ztraceji v lete, takze v prumeru vychazi ten Michelin nejlepe.

0/0
15.12.2017 17:06



Najdete na iDNES.cz