Diskuse k článku

JAK SE ZMĚNILA AUTA: Pomačkané plechovky zabíjely, zlomový byl rok 2000

Miloslav Dvořák si při docela běžné bouračce, kterou prodělal v roce 1986, ošklivě pochroumal koleno. Se Škodou 100 nedobrzdil, byl sice připoutaný, ale síla nárazu ho přeci jen vymrštila vpřed a on si o klíček ve startovací skříňce rozštípl čéšku. Stovka byla běžným autem československých silnic té doby. Dnes má Škoda Octavia kolenní airbag v základní výbavě

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L26a23d22i60s11l93a78v 32S89t80e38h82l90í20k 6871639645

Za ten sloupek se vam na kruhaci schova i auto. Zvlaste kdyz jedou rychlosti kdy je to auto schovane porad..

+5/0
16.12.2017 12:55

L66a85d54i11s25l33a79v 78S85t43e30h77l91í22k 6781729305

A sloupek..

+1/0
16.12.2017 12:56

Z22d56e27n62ě91k 95D50u42b42e73c22k25ý 3777614180978

V Německu by se podle toho předpisu z roku 1961 neměl vyskytovat ani jeden Opel Meriva předchozí generace nebo některé Rolls Royce. Což se mi nezdá.

0/0
16.12.2017 7:07

L30a55d74i58s78l61a58v 54K74v56a92s63n98i19č12k51a 1493697413955

Zdá. Psalo se o tom, co museli splnit aby to mohli vyrábět.

0/0
16.12.2017 7:52

Z50d84e93n65ě42k 53D96u69b87e82c45k11ý 3877134790958

Já nečetl ten konkrétní předpis, ale v článku stojí : "... předpis,který v roce 1961 zakázal prodávat auta s dveřmi otvíranými "proti větru"...".

0/0
16.12.2017 8:11

H10o20n21z23a 36T71a87r 3429262874832

První Fotografie Předek Š. Favorit oddělený od zadní části .

Nový model Měl být bezpečnější než Š120 , ale díky vyšímu výkonu motoru a vyšší rychlosti při střetu. Byly dopravní nehody tragické

https://www.youtube.com/results?search_query=favorit+crasch+test

https://www.youtube.com/results?search_query=+crasch+test

0/0
15.12.2017 23:17

V86l97a65d32i24m62í97r 94K77r16á14l 4273826200722

Odborník ze Škoda auto se zapomněl pochlubit tím slavným testem Roomsteru, nevystřelený pytel neměl na hodnocení žádný vliv a to se jednalo o konstrukční vadu

+2/0
15.12.2017 16:40

M60a19r23t48i66n 38R30o29s15o48l 4810373262531

97 NCAP začaly 2017 skončily definitivně. Auta s deformačními zónami na míru modelovým nárazům a místo toho se dávají hvězdy za pípání připomínače nezapnutých pásů a samolepky po autě. Šaškárna.

+3/−5
15.12.2017 15:05

M84a82r53t28i27n 35P81l55z65á57k 2267119148234

Hvezdicky jsou jen pro jednoduche lidi. Kdo chce, vzdy se muze podivat na detailni vysledky, kde je vse hezky graficky znazorneno.

+2/0
15.12.2017 18:51

P73e85t57r 22D28v57o64r82a25k 3421760207359

Líbí se mi ta programová pevnost na levé straně. Fialové vzpěry, které spolujezdec jaksi nemá. Hold je to stále sedadlo smrti ;-D

Mimochodem docela by mě zajímalo, proč se nedělají i nárazové zkoušky i zezadu. Třeba Audi A6 řízená mladým smradem vs Octavia 2 na D1 byla octavie dost zlikvidovaná a nedávno Octavia 1 na dálnici nabraná asi Audi A4 byla taky dost pocuchaná Rv

+4/0
15.12.2017 13:36

L88a51d82i56s34l77a75v 71K67v32a88s65n66i87č77k65a 1933317403565

Tohle nebude nějaké programování. Spolujezdec jaksi nemá před sebou volant, nebude to tím ?

0/−1
16.12.2017 8:05

K73a62m57i31l 80P32y12t79e97l35a 8402100681699

Hold čemu?

+3/0
16.12.2017 8:55

J97o40s32e79f 16V74a25l71a 9890383323443

jenze je taky potreba dodat, ze snizeni umrtnosti pri dopravnich nehodach je signifikantni nikoli pro CR, ale pro zapadni Evropu. Napriklad pocet umrti pri nehodach v SRN se mezi lety 1990-2009 snizil zhruba na polovicku, zatimco v CR byl zhruba stejny. navic zatimco v zapadni Evrope dneska umrtnost dale klesa, v CR od 2014 pomalu kazdy rok stoupa. A na pocet aut mame 2x tolik vice mrtvych nez Nemci, Francouzi nebo Italove. Kvalita CZ a I nebo F vozoveho parku je srovnatelna

+1/−5
15.12.2017 13:33

P51e85t96r 60Č35e75r20m32á57k 9328575619260

Nikoliv, počet úmrtí při nehodách v ČR spadnul skoro na třetinu, od roku 2014 opět o více než 10% dole, počet aut v registru přitom na více jak dvojnásobku, takže rozdíl naprosto jasný ;-)

+5/0
15.12.2017 20:26

V77á14c22l23a46v 51M65a63l85ý 3884518354929

Počet nehod je vyšší než se udává. Dříve se smrtelná nehoda počítala, když účastník nehody zemřel do sedmi dnů, dnes ne. Ale podobné je to i u krádeží, kde se zvýšením škody ubírá počet skutečných krádeží, jen proto, abychom vypadali lépe.

0/−1
17.12.2017 14:50

R61o69m57a43n 39Č76e25c15h16u40r88a 6682129957579

Ten blábol ještě pořád někdo vytahuje? 8-o Počítá se do 30 dnů...

0/0
17.12.2017 15:32

P82e72t46r 14Č55e69r82m26á92k 9238385229540

Nikoliv, to na to nemá vliv.

0/0
17.12.2017 20:41

A39n39t71o59n19í69n 22U33r42b16á95n63e10k 9553298696828

No toho borce s tou čéškou, je mi teda líto. To musela být bolest jak kráva.

Taková blbost, jako klíček od zapalování umístněn jinam a co to dokáže udělat.

+9/0
15.12.2017 13:05

T45o31m45á59š 33B96e30n49d39a 4440779960217

Co mně osobně trošku vadí je, že v rámci zlepšování pasivní bezpečnosti se zhoršuje aktivní. A sloupky jsou tlusté tak, že se i za pravý schová cyklista, což v kombinaci s přibývajícími řízenými křižovatky s přejezdy, kde ta cyklostezka je vedená tak, že cyklistu nevidíte ve zpětném zrcátku a úhel při odbočení je takový, že při zastavení před přejezdem nevidíte přes A sloupek nic, je dost nepříjemné. Za chvíli díky tomu budu mít ústřel páteře. Zlaté Kodaňské cyklopásy.

+14/0
15.12.2017 11:10

D39a82n17i41e88l 23D26r59n56e56c 6651289216232

Pokud vím, tak na dánských pásech nebo v cyklopruzích jsou cyklisté dost často také v mrtvém úhlu. Ono obecně dávat při odbočování doprava přednost přímému směru (odbočujeme doprava z levého jízdního pruhu) mi nepřipadá jako šťastné řešení, cyklisté dokáží jet i celkem rychle a jejich viditelnost není nejlepší. Myslím, že cyklopřejezdy by měly mít na semaforech oddělenou fázi a cyklopruhy bych nedělal vůbec. Cyklista by měl na cyklopřejezdu bez semaforů dávat přednost vozidlům na silnici, přičemž ty cyklopřejezdy by měly být trochu odsunuté z křižvatky, aby cyklista dokázal rozeznat, kdo kam jede a komu musí dát přednost. Docela se mi líbí nizozemská infrastruktura, kde jsou ty cyklopřejezdy právě takto posunuté, akorát bych na nich nedával cyklistům přednost.

+1/0
16.12.2017 2:45

T36o44m43á45š 49B20e95n58d38a 4660359690567

S cyklopruhem nemám nejmenší problém. Toho cyklisty si všimnu už když ho míjím. Pak se na něj jen při odbočování zaměřím, jestli je dost daleko nebo již ne. Což se o stezce nedá říci (zaparkovana auta, stromy, křoví, bordel, reklamy a jiný vizuální balast).

0/0
19.12.2017 10:14

D35a38n73i20e88l 35D22r66n66e28c 6311589186402

Já cyklopruhy moc nemusím. Když jedu pomalu nebo je v místě hodně křižovatek, tak se klidně může stát, že mi tam cyklista vjede náhle, zvlášť pokud je tma. Ve Vídni mi to moc příjemné nebylo.

0/0
19.12.2017 12:15

J98a38n 88Ř56e45z16n46í72č91e73k 3261661833830

Kdo si přečte něco o NCAP a jejich metodice, zjistí, že dnešní měření je ohledně bezpečnosti posádky jen málo vypovídající. Dřív ano, ale teď se to posunulo úplně někam jinam.

+7/−1
15.12.2017 10:23

M93a49r70t90i77n 26K66a31r88á31s94e71k 9858833628348

No spise je treba se mrknout na detailni vysledky, pokud ma auto min jak 5* (kdyz ma plny pocet tak by melo byt ok, ale pokud ma mene, tak je mozne ze ochranu posadky ma stejne dobrou a body ztratilo jinde - coz pro nekoho muze byt nezajimave)...

+4/0
15.12.2017 14:25

J53a20n 37Ř53e39z40n17í18č26e38k 3561961483270

Ano. Přesně tak. Auto dnes nezíská pět hvězd, pokud nenabídne asistenta jízdy v pruzích, autonomní brzdy, airbag pro sražené chodce a podobné kokotiny. Jenže to spousta lidí neví a pak považují auto se 3 hvězdami za nebezpečné. Rovněž se neví, že pět hvězd nyní není pět hvězd před deseti lety. Ojetina z roku 2003 s pěti hvězdami je na tom daleko hůř než dnes nové auto se třemi.

+3/0
15.12.2017 14:30

O73d82s87t48r73a91n12ě63n73ý 34U46ž58i66v96a77t29e48l

Uživatel požádal o vymazání
+5/0
15.12.2017 10:05

M25a83r69t77i53n 80S98l30á69v94a 4600635345859

hodně solidní..:( nechápu, jak se může takhle rozpůlit a ještě na průmyslové, tedy ve městě (neměl by jet jako prase.. )..

0/0
15.12.2017 10:09

R52o43m21a11n 13K64r20a38t91o64c84h19v34í39l 6756557486974

Asi jel jako prase.

+2/0
15.12.2017 10:13

J10a48n 15P25a44ř26í14z19e36k 9176970257196

Nejspíš nejel tak jak měl, k tomu zastaralá konstrukce a určitě i koroze

0/0
15.12.2017 10:17

K98a15r35e17l 37H17o23r36á40k 2338209443743

Kdyby řidič přežil, tak by rozpůlení auta nebyl až takový problém. Otázkou je, jestli by takovýhle náraz přežil řidič v moderním autě bez jeho rozpůlení.

0/0
16.12.2017 14:56

V30í49t 21B90r98z31o15b68o95h89a31t13ý 7360762533381

Takhle dopadala auta, která byla svařena ze dvou kusů po bouračkách. Ještě donedávna se tím u nás živilo docela dost "šikulů".

+6/0
15.12.2017 13:08

Najdete na iDNES.cz