Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

JAK SE ZMĚNILA AUTA: Pomačkané plechovky zabíjely, zlomový byl rok 2000

Miloslav Dvořák si při docela běžné bouračce, kterou prodělal v roce 1986, ošklivě pochroumal koleno. Se Škodou 100 nedobrzdil, byl sice připoutaný, ale síla nárazu ho přeci jen vymrštila vpřed a on si o klíček ve startovací skříňce rozštípl čéšku. Stovka byla běžným autem československých silnic té doby. Dnes má Škoda Octavia kolenní airbag v základní výbavě

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L23a25d75i29s23l91a24v 71S13t91e39h93l16í95k 6841859215

Za ten sloupek se vam na kruhaci schova i auto. Zvlaste kdyz jedou rychlosti kdy je to auto schovane porad..

+5/0
16.12.2017 12:55

L55a72d33i39s35l93a42v 43S40t13e54h50l86í15k 6621309325

A sloupek..

+1/0
16.12.2017 12:56

Z11d92e71n51ě98k 39D68u22b87e95c60k53ý 3637854370668

V Německu by se podle toho předpisu z roku 1961 neměl vyskytovat ani jeden Opel Meriva předchozí generace nebo některé Rolls Royce. Což se mi nezdá.

0/0
16.12.2017 7:07

L92a86d51i14s70l86a31v 43K85v81a88s68n31i25č86k75a 1733837943915

Zdá. Psalo se o tom, co museli splnit aby to mohli vyrábět.

0/0
16.12.2017 7:52

Z24d69e56n42ě64k 26D46u96b80e88c76k27ý 3277824930288

Já nečetl ten konkrétní předpis, ale v článku stojí : "... předpis,který v roce 1961 zakázal prodávat auta s dveřmi otvíranými "proti větru"...".

0/0
16.12.2017 8:11

H20o26n61z23a 70T37a65r 3269502984902

První Fotografie Předek Š. Favorit oddělený od zadní části .

Nový model Měl být bezpečnější než Š120 , ale díky vyšímu výkonu motoru a vyšší rychlosti při střetu. Byly dopravní nehody tragické

https://www.youtube.com/results?search_query=favorit+crasch+test

https://www.youtube.com/results?search_query=+crasch+test

0/0
15.12.2017 23:17

V72l19a83d79i78m89í45r 52K33r39á19l 4483536500342

Odborník ze Škoda auto se zapomněl pochlubit tím slavným testem Roomsteru, nevystřelený pytel neměl na hodnocení žádný vliv a to se jednalo o konstrukční vadu

+2/0
15.12.2017 16:40

M62a95r15t71i51n 47R31o67s64o57l 4320813302851

97 NCAP začaly 2017 skončily definitivně. Auta s deformačními zónami na míru modelovým nárazům a místo toho se dávají hvězdy za pípání připomínače nezapnutých pásů a samolepky po autě. Šaškárna.

+3/−5
15.12.2017 15:05

M13a39r91t65i35n 72P86l96z19á96k 2367819408694

Hvezdicky jsou jen pro jednoduche lidi. Kdo chce, vzdy se muze podivat na detailni vysledky, kde je vse hezky graficky znazorneno.

+2/0
15.12.2017 18:51

P87e11t76r 18D71v46o74r68a21k 3771570537519

Líbí se mi ta programová pevnost na levé straně. Fialové vzpěry, které spolujezdec jaksi nemá. Hold je to stále sedadlo smrti ;-D

Mimochodem docela by mě zajímalo, proč se nedělají i nárazové zkoušky i zezadu. Třeba Audi A6 řízená mladým smradem vs Octavia 2 na D1 byla octavie dost zlikvidovaná a nedávno Octavia 1 na dálnici nabraná asi Audi A4 byla taky dost pocuchaná Rv

+4/0
15.12.2017 13:36

L50a28d32i56s18l25a65v 29K98v27a81s27n76i46č64k85a 1173457693165

Tohle nebude nějaké programování. Spolujezdec jaksi nemá před sebou volant, nebude to tím ?

0/−1
16.12.2017 8:05

K60a78m63i79l 24P19y82t20e43l28a 8242180801319

Hold čemu?

+3/0
16.12.2017 8:55

J45o77s86e50f 28V65a74l50a 9880833933893

jenze je taky potreba dodat, ze snizeni umrtnosti pri dopravnich nehodach je signifikantni nikoli pro CR, ale pro zapadni Evropu. Napriklad pocet umrti pri nehodach v SRN se mezi lety 1990-2009 snizil zhruba na polovicku, zatimco v CR byl zhruba stejny. navic zatimco v zapadni Evrope dneska umrtnost dale klesa, v CR od 2014 pomalu kazdy rok stoupa. A na pocet aut mame 2x tolik vice mrtvych nez Nemci, Francouzi nebo Italove. Kvalita CZ a I nebo F vozoveho parku je srovnatelna

+1/−5
15.12.2017 13:33

P93e98t19r 81Č14e41r87m47á90k 9708645519420

Nikoliv, počet úmrtí při nehodách v ČR spadnul skoro na třetinu, od roku 2014 opět o více než 10% dole, počet aut v registru přitom na více jak dvojnásobku, takže rozdíl naprosto jasný ;-)

+5/0
15.12.2017 20:26

V98á41c54l84a80v 12M73a46l55ý 3114868984659

Počet nehod je vyšší než se udává. Dříve se smrtelná nehoda počítala, když účastník nehody zemřel do sedmi dnů, dnes ne. Ale podobné je to i u krádeží, kde se zvýšením škody ubírá počet skutečných krádeží, jen proto, abychom vypadali lépe.

0/−1
17.12.2017 14:50

R27o13m40a19n 89Č79e84c34h24u83r11a 6602239817299

Ten blábol ještě pořád někdo vytahuje? 8-o Počítá se do 30 dnů...

0/0
17.12.2017 15:32

P43e39t73r 23Č44e18r28m34á29k 9648175809300

Nikoliv, to na to nemá vliv.

0/0
17.12.2017 20:41

A53n48t97o32n82í47n 24U83r16b80á80n84e66k 9183848576538

No toho borce s tou čéškou, je mi teda líto. To musela být bolest jak kráva.

Taková blbost, jako klíček od zapalování umístněn jinam a co to dokáže udělat.

+9/0
15.12.2017 13:05

T33o66m30á54š 12B25e36n73d64a 4570979770207

Co mně osobně trošku vadí je, že v rámci zlepšování pasivní bezpečnosti se zhoršuje aktivní. A sloupky jsou tlusté tak, že se i za pravý schová cyklista, což v kombinaci s přibývajícími řízenými křižovatky s přejezdy, kde ta cyklostezka je vedená tak, že cyklistu nevidíte ve zpětném zrcátku a úhel při odbočení je takový, že při zastavení před přejezdem nevidíte přes A sloupek nic, je dost nepříjemné. Za chvíli díky tomu budu mít ústřel páteře. Zlaté Kodaňské cyklopásy.

+14/0
15.12.2017 11:10

D54a82n97i64e79l 75D85r78n77e75c 6661449366582

Pokud vím, tak na dánských pásech nebo v cyklopruzích jsou cyklisté dost často také v mrtvém úhlu. Ono obecně dávat při odbočování doprava přednost přímému směru (odbočujeme doprava z levého jízdního pruhu) mi nepřipadá jako šťastné řešení, cyklisté dokáží jet i celkem rychle a jejich viditelnost není nejlepší. Myslím, že cyklopřejezdy by měly mít na semaforech oddělenou fázi a cyklopruhy bych nedělal vůbec. Cyklista by měl na cyklopřejezdu bez semaforů dávat přednost vozidlům na silnici, přičemž ty cyklopřejezdy by měly být trochu odsunuté z křižvatky, aby cyklista dokázal rozeznat, kdo kam jede a komu musí dát přednost. Docela se mi líbí nizozemská infrastruktura, kde jsou ty cyklopřejezdy právě takto posunuté, akorát bych na nich nedával cyklistům přednost.

+1/0
16.12.2017 2:45

T92o38m77á98š 43B76e75n40d49a 4590749500327

S cyklopruhem nemám nejmenší problém. Toho cyklisty si všimnu už když ho míjím. Pak se na něj jen při odbočování zaměřím, jestli je dost daleko nebo již ne. Což se o stezce nedá říci (zaparkovana auta, stromy, křoví, bordel, reklamy a jiný vizuální balast).

0/0
19.12.2017 10:14

D71a57n28i89e26l 16D94r35n96e85c 6111379196712

Já cyklopruhy moc nemusím. Když jedu pomalu nebo je v místě hodně křižovatek, tak se klidně může stát, že mi tam cyklista vjede náhle, zvlášť pokud je tma. Ve Vídni mi to moc příjemné nebylo.

0/0
19.12.2017 12:15

J74a54n 90Ř62e19z75n66í42č45e85k 3571631113440

Kdo si přečte něco o NCAP a jejich metodice, zjistí, že dnešní měření je ohledně bezpečnosti posádky jen málo vypovídající. Dřív ano, ale teď se to posunulo úplně někam jinam.

+7/−1
15.12.2017 10:23

M23a42r48t88i39n 52K23a30r59á85s50e38k 9408323958518

No spise je treba se mrknout na detailni vysledky, pokud ma auto min jak 5* (kdyz ma plny pocet tak by melo byt ok, ale pokud ma mene, tak je mozne ze ochranu posadky ma stejne dobrou a body ztratilo jinde - coz pro nekoho muze byt nezajimave)...

+4/0
15.12.2017 14:25

J75a71n 34Ř15e10z84n57í95č65e74k 3651391223410

Ano. Přesně tak. Auto dnes nezíská pět hvězd, pokud nenabídne asistenta jízdy v pruzích, autonomní brzdy, airbag pro sražené chodce a podobné kokotiny. Jenže to spousta lidí neví a pak považují auto se 3 hvězdami za nebezpečné. Rovněž se neví, že pět hvězd nyní není pět hvězd před deseti lety. Ojetina z roku 2003 s pěti hvězdami je na tom daleko hůř než dnes nové auto se třemi.

+3/0
15.12.2017 14:30
Foto

P41e61t14r 60Č22e64r47n22i96c65k57ý 6535947150

Ten rozpůlený Favorit je teda hnus...fuj...8-o

+5/0
15.12.2017 10:05

M22a79r44t43i46n 92S20l85á38v95a 4430375835519

hodně solidní..:( nechápu, jak se může takhle rozpůlit a ještě na průmyslové, tedy ve městě (neměl by jet jako prase.. )..

0/0
15.12.2017 10:09

R32o64m86a83n 18K28r53a88t33o79c20h41v14í63l 6736687566554

Asi jel jako prase.

+2/0
15.12.2017 10:13

J89a52n 83P85a39ř32í92z28e31k 9556320187266

Nejspíš nejel tak jak měl, k tomu zastaralá konstrukce a určitě i koroze

0/0
15.12.2017 10:17

K83a79r95e88l 41H78o72r45á76k 2608339553643

Kdyby řidič přežil, tak by rozpůlení auta nebyl až takový problém. Otázkou je, jestli by takovýhle náraz přežil řidič v moderním autě bez jeho rozpůlení.

0/0
16.12.2017 14:56

V33í14t 88B55r21z69o48b86o46h41a66t46ý 7350642903881

Takhle dopadala auta, která byla svařena ze dvou kusů po bouračkách. Ještě donedávna se tím u nás živilo docela dost "šikulů".

+6/0
15.12.2017 13:08







Najdete na iDNES.cz