Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

JAK SE ZMĚNILA AUTA: Pomačkané plechovky zabíjely, zlomový byl rok 2000

Miloslav Dvořák si při docela běžné bouračce, kterou prodělal v roce 1986, ošklivě pochroumal koleno. Se Škodou 100 nedobrzdil, byl sice připoutaný, ale síla nárazu ho přeci jen vymrštila vpřed a on si o klíček ve startovací skříňce rozštípl čéšku. Stovka byla běžným autem československých silnic té doby. Dnes má Škoda Octavia kolenní airbag v základní výbavě

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L77a43d50i62s56l35a65v 71S53t83e51h24l63í52k 6181639755

Za ten sloupek se vam na kruhaci schova i auto. Zvlaste kdyz jedou rychlosti kdy je to auto schovane porad..

+5/0
16.12.2017 12:55

L17a53d56i20s43l12a98v 56S57t78e85h24l42í46k 6861219105

A sloupek..

+1/0
16.12.2017 12:56

Z95d65e56n70ě73k 74D70u83b67e28c28k68ý 3107664750488

V Německu by se podle toho předpisu z roku 1961 neměl vyskytovat ani jeden Opel Meriva předchozí generace nebo některé Rolls Royce. Což se mi nezdá.

0/0
16.12.2017 7:07

L40a23d44i10s23l44a40v 50K16v98a55s79n57i21č47k63a 1123637553515

Zdá. Psalo se o tom, co museli splnit aby to mohli vyrábět.

0/0
16.12.2017 7:52

Z17d15e43n78ě85k 36D74u83b80e86c56k22ý 3207754120328

Já nečetl ten konkrétní předpis, ale v článku stojí : "... předpis,který v roce 1961 zakázal prodávat auta s dveřmi otvíranými "proti větru"...".

0/0
16.12.2017 8:11

H52o21n86z61a 34T15a63r 3739292904362

První Fotografie Předek Š. Favorit oddělený od zadní části .

Nový model Měl být bezpečnější než Š120 , ale díky vyšímu výkonu motoru a vyšší rychlosti při střetu. Byly dopravní nehody tragické

https://www.youtube.com/results?search_query=favorit+crasch+test

https://www.youtube.com/results?search_query=+crasch+test

0/0
15.12.2017 23:17

V56l79a63d66i46m20í33r 41K34r79á65l 4233856680562

Odborník ze Škoda auto se zapomněl pochlubit tím slavným testem Roomsteru, nevystřelený pytel neměl na hodnocení žádný vliv a to se jednalo o konstrukční vadu

+2/0
15.12.2017 16:40

M69a29r52t43i68n 81R18o24s21o89l 4750933272111

97 NCAP začaly 2017 skončily definitivně. Auta s deformačními zónami na míru modelovým nárazům a místo toho se dávají hvězdy za pípání připomínače nezapnutých pásů a samolepky po autě. Šaškárna.

+3/−5
15.12.2017 15:05

M50a68r59t94i98n 28P13l26z30á19k 2117869448764

Hvezdicky jsou jen pro jednoduche lidi. Kdo chce, vzdy se muze podivat na detailni vysledky, kde je vse hezky graficky znazorneno.

+2/0
15.12.2017 18:51

P52e85t96r 10D92v77o45r44a31k 3841310547479

Líbí se mi ta programová pevnost na levé straně. Fialové vzpěry, které spolujezdec jaksi nemá. Hold je to stále sedadlo smrti ;-D

Mimochodem docela by mě zajímalo, proč se nedělají i nárazové zkoušky i zezadu. Třeba Audi A6 řízená mladým smradem vs Octavia 2 na D1 byla octavie dost zlikvidovaná a nedávno Octavia 1 na dálnici nabraná asi Audi A4 byla taky dost pocuchaná Rv

+4/0
15.12.2017 13:36

L64a52d75i69s26l16a39v 83K20v16a28s85n49i52č52k97a 1423417813465

Tohle nebude nějaké programování. Spolujezdec jaksi nemá před sebou volant, nebude to tím ?

0/−1
16.12.2017 8:05

K41a71m34i92l 75P10y48t65e16l47a 8732720541809

Hold čemu?

+3/0
16.12.2017 8:55

J48o72s54e48f 84V79a14l92a 9410793783233

jenze je taky potreba dodat, ze snizeni umrtnosti pri dopravnich nehodach je signifikantni nikoli pro CR, ale pro zapadni Evropu. Napriklad pocet umrti pri nehodach v SRN se mezi lety 1990-2009 snizil zhruba na polovicku, zatimco v CR byl zhruba stejny. navic zatimco v zapadni Evrope dneska umrtnost dale klesa, v CR od 2014 pomalu kazdy rok stoupa. A na pocet aut mame 2x tolik vice mrtvych nez Nemci, Francouzi nebo Italove. Kvalita CZ a I nebo F vozoveho parku je srovnatelna

+1/−5
15.12.2017 13:33

P53e34t91r 45Č87e52r48m17á15k 9918275829930

Nikoliv, počet úmrtí při nehodách v ČR spadnul skoro na třetinu, od roku 2014 opět o více než 10% dole, počet aut v registru přitom na více jak dvojnásobku, takže rozdíl naprosto jasný ;-)

+5/0
15.12.2017 20:26

V25á66c73l76a72v 41M55a41l67ý 3144788534939

Počet nehod je vyšší než se udává. Dříve se smrtelná nehoda počítala, když účastník nehody zemřel do sedmi dnů, dnes ne. Ale podobné je to i u krádeží, kde se zvýšením škody ubírá počet skutečných krádeží, jen proto, abychom vypadali lépe.

0/−1
17.12.2017 14:50

R56o11m42a48n 40Č53e24c61h56u24r72a 6692589317339

Ten blábol ještě pořád někdo vytahuje? 8-o Počítá se do 30 dnů...

0/0
17.12.2017 15:32

P75e55t55r 70Č53e68r23m40á25k 9688485329800

Nikoliv, to na to nemá vliv.

0/0
17.12.2017 20:41

A84n30t23o90n93í94n 47U74r66b61á72n68e41k 9673528106168

No toho borce s tou čéškou, je mi teda líto. To musela být bolest jak kráva.

Taková blbost, jako klíček od zapalování umístněn jinam a co to dokáže udělat.

+9/0
15.12.2017 13:05

T24o20m31á93š 91B57e33n81d49a 4870879110327

Co mně osobně trošku vadí je, že v rámci zlepšování pasivní bezpečnosti se zhoršuje aktivní. A sloupky jsou tlusté tak, že se i za pravý schová cyklista, což v kombinaci s přibývajícími řízenými křižovatky s přejezdy, kde ta cyklostezka je vedená tak, že cyklistu nevidíte ve zpětném zrcátku a úhel při odbočení je takový, že při zastavení před přejezdem nevidíte přes A sloupek nic, je dost nepříjemné. Za chvíli díky tomu budu mít ústřel páteře. Zlaté Kodaňské cyklopásy.

+14/0
15.12.2017 11:10

D71a15n90i79e71l 92D58r77n63e35c 6851719196922

Pokud vím, tak na dánských pásech nebo v cyklopruzích jsou cyklisté dost často také v mrtvém úhlu. Ono obecně dávat při odbočování doprava přednost přímému směru (odbočujeme doprava z levého jízdního pruhu) mi nepřipadá jako šťastné řešení, cyklisté dokáží jet i celkem rychle a jejich viditelnost není nejlepší. Myslím, že cyklopřejezdy by měly mít na semaforech oddělenou fázi a cyklopruhy bych nedělal vůbec. Cyklista by měl na cyklopřejezdu bez semaforů dávat přednost vozidlům na silnici, přičemž ty cyklopřejezdy by měly být trochu odsunuté z křižvatky, aby cyklista dokázal rozeznat, kdo kam jede a komu musí dát přednost. Docela se mi líbí nizozemská infrastruktura, kde jsou ty cyklopřejezdy právě takto posunuté, akorát bych na nich nedával cyklistům přednost.

+1/0
16.12.2017 2:45

T81o12m21á10š 70B39e19n54d37a 4110869920717

S cyklopruhem nemám nejmenší problém. Toho cyklisty si všimnu už když ho míjím. Pak se na něj jen při odbočování zaměřím, jestli je dost daleko nebo již ne. Což se o stezce nedá říci (zaparkovana auta, stromy, křoví, bordel, reklamy a jiný vizuální balast).

0/0
19.12.2017 10:14

D88a19n54i17e58l 72D43r89n67e76c 6611959586502

Já cyklopruhy moc nemusím. Když jedu pomalu nebo je v místě hodně křižovatek, tak se klidně může stát, že mi tam cyklista vjede náhle, zvlášť pokud je tma. Ve Vídni mi to moc příjemné nebylo.

0/0
19.12.2017 12:15

J37a59n 84Ř44e32z81n63í51č78e37k 3861271703230

Kdo si přečte něco o NCAP a jejich metodice, zjistí, že dnešní měření je ohledně bezpečnosti posádky jen málo vypovídající. Dřív ano, ale teď se to posunulo úplně někam jinam.

+7/−1
15.12.2017 10:23

M27a76r88t92i77n 31K69a68r19á27s37e97k 9748133248348

No spise je treba se mrknout na detailni vysledky, pokud ma auto min jak 5* (kdyz ma plny pocet tak by melo byt ok, ale pokud ma mene, tak je mozne ze ochranu posadky ma stejne dobrou a body ztratilo jinde - coz pro nekoho muze byt nezajimave)...

+4/0
15.12.2017 14:25

J59a14n 21Ř88e80z93n52í65č63e20k 3171471393260

Ano. Přesně tak. Auto dnes nezíská pět hvězd, pokud nenabídne asistenta jízdy v pruzích, autonomní brzdy, airbag pro sražené chodce a podobné kokotiny. Jenže to spousta lidí neví a pak považují auto se 3 hvězdami za nebezpečné. Rovněž se neví, že pět hvězd nyní není pět hvězd před deseti lety. Ojetina z roku 2003 s pěti hvězdami je na tom daleko hůř než dnes nové auto se třemi.

+3/0
15.12.2017 14:30
Foto

P30e41t12r 29Č72e89r87n67i28c37k80ý 6675507670

Ten rozpůlený Favorit je teda hnus...fuj...8-o

+5/0
15.12.2017 10:05

M17a33r16t60i36n 54S76l82á15v81a 4420325345339

hodně solidní..:( nechápu, jak se může takhle rozpůlit a ještě na průmyslové, tedy ve městě (neměl by jet jako prase.. )..

0/0
15.12.2017 10:09

R38o66m23a31n 39K91r95a94t95o55c40h33v46í91l 6846827176224

Asi jel jako prase.

+2/0
15.12.2017 10:13

J53a84n 57P40a13ř56í21z84e49k 9476350307866

Nejspíš nejel tak jak měl, k tomu zastaralá konstrukce a určitě i koroze

0/0
15.12.2017 10:17

K49a65r63e38l 60H23o59r38á58k 2708229373603

Kdyby řidič přežil, tak by rozpůlení auta nebyl až takový problém. Otázkou je, jestli by takovýhle náraz přežil řidič v moderním autě bez jeho rozpůlení.

0/0
16.12.2017 14:56

V29í12t 17B84r96z31o73b29o78h48a74t97ý 7630662203541

Takhle dopadala auta, která byla svařena ze dvou kusů po bouračkách. Ještě donedávna se tím u nás živilo docela dost "šikulů".

+6/0
15.12.2017 13:08







Najdete na iDNES.cz