Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

D54a26v22i27d 59K59n91a21p74e17k 8767794326925

Takže celosvětově jezdí na baterky méně než 1% aut a už je problém s kapacitou ve výrobě baterek? Něco mi říká, že cíl některých států dosáhnout v roce 2030 nebo 2040 plnou elektrifikaci aut, nebude jen tak lehké splnit. Na papíře vypadá všechno jednoduše.

+40/0
doporučit
18.12.2017 10:18

D27e31n50i66s 24H76u65m24l 4342945155826

Podíl elektromobilů na trhu 4% a už je nedostatek baterií ;-D

+23/0
doporučit
18.12.2017 18:09

D51a55v85i31d 63K41n51a24p77e15k 8847604246985

Jsem hodně zvědav, až začnou vystupovat první investoři z letadla zvaného Tesla. To bude velmi rychlý sešup dolů. Možná něco na způsob Lehman Brothers v roce 2008.

+27/−2
doporučit
18.12.2017 10:17

J50i54n51d82r33i83c38h 83K71u31c82h51a20r 1357454407919

Vsechny baterierové elektromobily spolehají na to, že se brzo objeví nějaká zázračná bateriová technologie, která bude levná, mít velkou kapacitu a rychle dobíjení. Do té doby budou elektromobily vhodné jen pro pár nadšenců, kteří jsou ochotní zkousnout jejich nepraktičnost a vysokou cenu

+17/−1
doporučit
18.12.2017 21:19

J27a21r76o17m45í35r 52M53a44y38e18r 1241222469888

Osobně si myslím, že pokud budou všichni vyrábět baterie z lithia, dojde k masivnímu nárůstu ceny Li takovým způsobem, že se elektromobily nebudou schopné cenově konkurovat spalovacím motorům.

+14/0
doporučit
18.12.2017 20:41

P52e25t36r 20B71á50č70a 8315546665835

At uz ta Tesla bublina konecne splaskne!

+23/−5
doporučit
18.12.2017 9:56

J63o48s21e31f 25Š77o46l23t67e49s 8474908150293

Podle mě vysává baterie z trhu spíš výstavba velkých průmyslových bateriových úložišť.

+11/0
doporučit
18.12.2017 13:38

P98e39t88r 55Č29e68r59m84á92k 9988945989340

Zase bublina - jak je správně citováno v článku tak na dodavateli baterií se nic nezměnilo, a prodeje Tesly jsou pořád stejně nízké (byť se z jejich pohledu díky pár procentům na víc jedná o rekordní kvartál).

+11/0
doporučit
18.12.2017 13:21

K68a50r55e89l 31N50o60v70o14t41n22y 2221405779970

Rikam to uz dlouho - koncept elektromobilu zalozeny na akumulatorech a dobijeny z bezne elektricke site je proste nesmysl, z mnoha duvodu.

Ten vodik, i pres jeho uskali, mi prijde porad jako lepsi cesta, nebo prinejmensim smysluplnejsi.

+9/−1
doporučit
18.12.2017 22:49

P78a49v14e33l 31O90t71i21s81k 2746351967

Elektromobilita v současné podobě má několik problémů, bohužel podstatných. Samozřejmě infrastruktura, ale ta by se s přibýváním elektromobilů samozřejmě postupně zlepšovala, stejně jako se zlepšovalo pokrytí signálem při nástupu mobilních telefonů. Jenže tady ta podobnost končí. Mobily byly sice zkraje taky drahé a telefonování bylo drahé, ale přesto se rozšířily poměrně rychle, a pozor bez nějakých nařízení a zákazů. A proč, no protože přinesly koncovým uživatelům větší komfort a pohodlí, prostě mobily docela rychle nahradily pevné linky, protože přinášejí zcela jasně mnoho výhod. A v neposlední řadě se na tom výrobci a provozovatelé sítí dost napakovali. Jenže u elektromobilů skoro nic z toho neplatí, uživatelské vlastnosti momentálně nejsou natolik lepší než u klasických aut, aby je lidi začali kupovat ve velkém i přes vysokou cenu, prostě nedokážou klasické auto plnohodnotně nahradit, ba co víc mělo byt o být lepší, ale není. S tou ekologičností to taky není úplně tak slavné jak se nám snaží mnozí namluvit, ale budiž. No a další věc zisk pro výrobce, ten tady není ono je to úzce spojeno s těmi uživatelskými vlastnostmi, které nejsou tak dobré aby za to lidi zaplatili hromadu peněz. Ono Tesla jako taková s ničím novým převratným nepřišla, baterie jim dělá Panasonic a byly tu už předtím . I elektromotory a samotné elektroauta se zkoušejí desítky let, ale nikdy se neprosadily proti spalovacím autům. V podstatě každý velký výrobce aut vyrábí nějaké to elektrické auto nebo alespon hybrida, ale dělají to jen proto aby snížili tzv. flotilové emise a nemuseli platit tučné pokuty. Oni by mnozí samozřejmě zvládli vyrábět e-auta ve velkém, a problém je v zisku, který tady prostě není a kdyby nasadili cenu aby na tom vydělávali, tak by to už bylo úplně neprodejné. A to je problém Tesla je zatím pořád jen bezedná díra na peníze, ana nějaký výrazný obrat to v dohledné době nevypadá. Docela mne udivuje ta trpělivost investorů. Ale normální je generovat zisk.

+8/−1
doporučit
19.12.2017 13:13

K34a78r54e21l 36N25o52v77o71t22n59y 2261505539570

Jak Muskovi fandim co se tyce SpaceX, tak mam cim dal vetsi pocit, ze Tesla je slepa ulicka.

+8/−1
doporučit
18.12.2017 22:51

M93a96r75e42k 88B90a60r15t53o94s 8706773436957

A tie zaoceánske kontajnerové lode, čo vozia baterky z Japonska do Usa idú tiež na elektriku?

+6/0
doporučit
19.12.2017 7:10

M39a72r24c95e52l 36B90a59k30o85š 4951866983

.... a zase zabúdame. aj keby tých batérií bolo dosť a gigafactory aj s panasonicom fungovala na 100% k čomu je to platné. Reálne, v rozumnom čase a s dnešnými kapacitami elektrických sietí tieto batérie treba nabíjať! :-D .... elektromiboli nielen že nemajú dostupné a použiteľné batérie ale aj neefektívnu infraštruktúru.

+7/−1
doporučit
18.12.2017 21:50

P36e65t88r 87T81y77č43k76a 6235152419452

Firma určena k záhubě. V momentě kdy začnou elektroauta vydělávat tak Teslu převálcují německé automobilky.

+8/−3
doporučit
18.12.2017 20:17

J15o72z72e10f 26K64o47s19t80e42l48a44n29s97k26ý 8655442759896

Zase je príčinou všetkého zla Tesla. To, že Tesla plánuje vyrábať batérie v obrovských množstvách, je všeobecne známe už aspoň 3 roky. Kde boli všetci tí super manažéri doteraz? To bol pre nich taký problém si spočítať a zistiť, aká je kapacita výroby článkov na svete a koľko z tej kapacity si môže "odhryznúť" Tesla?

Doplatili na svoje vychcálkovstvo. Jednoducho čakali do poslednej chvíle, či sa myšlienka hromadného predaja elektromobilov stane životaschopnou. A keď zistili, že áno, tak teraz chcú vyrábať elektromobily prakticky všetci - a najradšej hneď, najneskôr v rokoch 2019-2020. Lenže postaviť nové fabriky na výrobu článkov zaberie nejaký čas. To nie je otázka jedného či dvoch mesiacov. Ale najjednoduchšie je nájsť ospravedlnenie svojej vlastnej neschopnosti u druhých - teda u Tesly.

+13/−10
doporučit
18.12.2017 20:41
Foto

R46a12d91i33m 48K64r16o87u10t10i28l 7250671826599

Elektromobilta všech mýtů zbavená:

http://www.auto.cz/test-dojezdu-elektromobilu-realne-podminky-111884

V tom článku mě pobavilo hodnocení dodávky Nissan: na jedno nabití ujel 101 kilometr, aby se pak dobíjel 10 hodin a za dobití řidič utratil 1800 Kč. Beru hned dva, takový skvělý kousek na trhu asi moc dlouho nebude :-P.

+5/−1
doporučit
19.12.2017 21:45

P46e63t27r 58N13o31v58e77k 6272932272536

:-Ptahle technologie je jasně překonaná !! funguje něco , co je o level výše a účinnější , ale v Tesle a baterkách je tolik vložených peněz , že se tuhle technologii bude snažit spousta mocných lidí udržet při životě...

https://www.skodahome.cz/2017/12/12/nanoflowcell-a-jeho-revoluce-v-elektricke-doprave/

+4/0
doporučit
18.12.2017 23:21

T67o83m60á76š 42T46a25t94í43č23e48k 5340442190758

Nechápu, proč si někdo chce koupit elektromobil, když budeme do roka lítat nadzvukovou rychlostí v trubce. ;-)

+4/0
doporučit
18.12.2017 22:46

P46e18t62r 26H80o61r69s60k62ý 9475843728686

Nejvyšší čas, aby tahle bublina splaskla a Tesla zkrachovala. Slepá ulička.

+6/−4
doporučit
18.12.2017 21:00
Foto

P86e33t73r 39J31a21n48o14v48s32k85ý 1778520862268

Už vidím, jak v Německu budou kvůli limitum na eko auta mít pořadnik, jak na trabant před 30. Roky :))

+3/0
doporučit
19.12.2017 7:30

V33l24a92d24i93m55í22r 68F64i76b45i90g97e33r 5974391561734

Tesla má megatovárnu na baterie a nezvládá si je vyrábět8-o. Jen aby Gigafactory nebyla kulisa jako před lety Český sen.

+3/0
doporučit
18.12.2017 20:49

R55u17d19o49l18f 12R33y70s71k96a 1849754475381

Je tady pořád humbuk kolem znečištění od spalovacích motorů aut, ale já myslím, že spíš by se mělo řešit znečištění od kontejnerových a nákladních lodí. jedna loď PANAMAX vyprodukuje tolik škodlivin tolik, jako 50 000 000 automobilů se spalovacím motorem, tzn. že 20 lodí se vyrovná automobilům v celém světě (je jich asi 1 mld.). Problém je, že těchto lodí pluje po oceánech a mořích až 15 000. Tohle je téma .....;-€;-€;-€;-€

+4/−3
doporučit
19.12.2017 9:44

M73a53r37c47e53l 70B77a23k74o64š 4181626843

Myslím, že si len našli akúsi príčinu ich terajšieho neúspechu a dúfam, že Tesla, ak bude mať problémy nestiahne so sebou aj Panasonic. Vo výrobe a vývoji batérii má táto firma navrch. Vyrobiť elektrické auto nie je problém, to už pomaly robia aj študenti na fakultách :-) ..... problém je akumulácia energie, batéria bola, stále je a asi aj dlhšiu dobu bude základný kameň úrazu. Nehrnú sa do toho veľké európske automobilky, asi vedia prečo. Viď ďalej v článku odklon Toyoty k vodíku.

+2/0
doporučit
18.12.2017 21:30

J29i49r79i 49B92r39a14d 6954795163823

Bych se nedivil že jiné automobilky mají své lidi na správných místech odkud se dobře sype písek do Elonovy mašinérie. A třebas i uvnitř Tesly.

+2/−1
doporučit
18.12.2017 22:43

D15a90v89i32d 83C24e82c88h 6383177260544

Tesla a elektromobily všeobecně mají dvě roviny. 1.motor, toto je úžasný vynález s efektivitou cca 100 %. Spalovací motor je v porovnání s tím archaicky shluk součástek. 2. Nádrž na elektrony, akumulátor, baterie, zdroj

energie, sny asi předběhli realitu a Musk si asi myslí, že mu spadne před nohy patent na akumulátor schopný nakumulovat el. energii adekvátní energii nádrže benzínu.

+2/−1
doporučit
18.12.2017 21:06







Najdete na iDNES.cz