Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tesla vysává baterie z trhu, může za to nefunkční Gigafactory

Problémy s rozběhem výroby v obří továrně Gigafactory se nepodílí jen na tristních ekonomických výsledcích Tesly, ale mohou i za hrozící nedostatek baterií na celosvětovém trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11e31t29r 66H10a59r78i54p43r14a84s25a15d 66H26a39j42i21č 5341496963540

Tak Tesla už to má spočítané. Volkswagen ohlásil, že zdvojnásobuje výrobu a že od Nového roku bude produkovat 70! vozů e-Golf denně. Dokonce kvůli tomu přešli na dvousměnný provoz. Tak když už nic, tak tohle Teslu určitě zničí. ;-D

0/0
28.12.2017 19:59

M26i21r46e30k 22T81u33r85e15č13e24k 4373602610322

A neslo by prechodne pouzit monoclanky ?

0/0
24.12.2017 17:17
Foto

R48a27d57i25m 40K19r88o40u60t58i25l 7360841106959

Elektromobilta všech mýtů zbavená:

http://www.auto.cz/test-dojezdu-elektromobilu-realne-podminky-111884

V tom článku mě pobavilo hodnocení dodávky Nissan: na jedno nabití ujel 101 kilometr, aby se pak dobíjel 10 hodin a za dobití řidič utratil 1800 Kč. Beru hned dva, takový skvělý kousek na trhu asi moc dlouho nebude :-P.

+5/−1
19.12.2017 21:45

D29a17n11i56e14l 18P30a79n47e95k 6302571982800

Vy jste evidentne sectely ;-D Zjistete si neco o nabijeni elektromobilu. 10hodin nabijeli ti trolove proto, ze nabijeli z obycejne 230V 16A zasuvky od EWE ( mistni dodavatel zelene energie ) a vybrali si to proto, ze AutoBild uz od pocatku elektromobily nema v lasce. Na jejich FB profilu je pod jejich prispevky k elektromobilum dost kritickych hlasu na jejich plivani. Pritom v oblasti kde testovali ( Mnichov ) meli v dosahu dojezdu 22kW DC nabijecku a pres koncovku ChaDeMo ( Nissan ) mohli nabit baterie za 24minut a stalo by je to 3 EURa. Joo kdo chce psa bit hul si vzdycky najde.

S EV se clovek musi naucit jezdit. A kdyz se nauci tak napriklad se zminovanym Ioniqem ve clanku ujede podstatne delsi vzdalenost nez je 191Km. https://www.youtube.com/watch?v=OW56pVtWPJo treba zde: 351Km. R^

+5/−4
20.12.2017 9:23

L10u76d15v63í17k 93G92a75j33d65o44š37í79k 2855713954542

Jenže vám uniká to podstatné.

Tedy že s elektromobilem můžete zažít i takovou situaci a vyhnete se jí jen díky docela intenzivnímu snažení, aby k ní nedošlo.

+3/0
20.12.2017 10:45

D47a84n18i82e16l 36P13a56n24e27k 6472201292200

Ne v CR neexisuje neco jako minutovy tarif pro dobijeni. Takze to se Vam nestane a uz vubec nezaplatite nesmyslnych 70EUR za 24kWh. Clovek ktery si kupuje elektromobil o kratsim dojezdu vi a podle toho planuje trasu a vcas nabije. Ale ano muze se stat, ze pojedete tzv na doraz a budete nabijet z obycejne zasuvky. Ale v takovem pripade nabiji jen tolik kapacity abych se dostal k nejblizsi DC nabijecce, rozhodne nebudu zevlovat 10hodin na jedne. ;-)

+5/−2
20.12.2017 11:06

D61a89n58i59e81l 19P71a77n16e12k 6522831442220

Mimo to v nemecku z bezne domaci zasuvky vas 24kWh stoji 16.80EUR

+1/−2
20.12.2017 11:17

D76a37n44i17e50l 50P81a71n89e97k 6932491122170

https://www.youtube.com/watch?v=OW56pVtWPJo&t=1s

0/−2
20.12.2017 11:52

P91e75t55e65r 14V55a82ň46u31š35a89n86i82k 4697786156392

boze co to jsou za pindy? Jakoze se naucit ridit? Jako sorry, nebudu ridit auto stylem tech co "si hlidaj spotrebu" abych mohl jezdit vic nez 300km na nejdno nabiti, to fakt ne, radsi klasickej motor kde si natankuji kdy chi kde chci ;-)

+2/0
23.12.2017 8:42

D32a91n90i79e85l 82P39a68n77e37k 6882981602640

Ach jo... kdyz padne kosa na kamen je to marny. Ano musite se naucit elektromobil ridit. Ja chapu, ze jezdite styl plyn brzda a asi si nejspis dokazujete velikost sveho prirozeni tim, ze tomu vasemu milackovi obcas prislapnete mezi semafory plynovy pedal aby jste dokazal tomu vedle jak rychle to umite. Ale elektromobil ma jiny typ motoru vite? elektromotor s rotorem a statorem a takovy motor se ovlada jinak nez spalovaci. Ja chapu, ze ne kazdy daval pozor na hodinach fyziky pozor, ale tohle je celkem gro pro ridice a lidi kteri se zajimaji o techniku.

Vsak ony zasuvky dneska taky mame vsude a pripojit se neni tezke ;-D

0/0
9.1.2018 9:34

P42e17t64r 85H39a56r86i78p88r38a39s16a18d 27H63a67j22i92č 5831676713570

Řekl bych že je to dobrý článek. Vyvážený. Tesla má potíže s bateriemi, to je jasné, ale ještě to neznamená, že končí. Myslím, že Tesla model 3 ještě bude mít velký úspěch. I když, mám dojem, že je to, ostatně jako všechno od Tesly, na hraně. :-)

0/0
19.12.2017 20:06

P20a36v15e92l 25O95t36i27s92k 2476691707

Elektromobilita v současné podobě má několik problémů, bohužel podstatných. Samozřejmě infrastruktura, ale ta by se s přibýváním elektromobilů samozřejmě postupně zlepšovala, stejně jako se zlepšovalo pokrytí signálem při nástupu mobilních telefonů. Jenže tady ta podobnost končí. Mobily byly sice zkraje taky drahé a telefonování bylo drahé, ale přesto se rozšířily poměrně rychle, a pozor bez nějakých nařízení a zákazů. A proč, no protože přinesly koncovým uživatelům větší komfort a pohodlí, prostě mobily docela rychle nahradily pevné linky, protože přinášejí zcela jasně mnoho výhod. A v neposlední řadě se na tom výrobci a provozovatelé sítí dost napakovali. Jenže u elektromobilů skoro nic z toho neplatí, uživatelské vlastnosti momentálně nejsou natolik lepší než u klasických aut, aby je lidi začali kupovat ve velkém i přes vysokou cenu, prostě nedokážou klasické auto plnohodnotně nahradit, ba co víc mělo byt o být lepší, ale není. S tou ekologičností to taky není úplně tak slavné jak se nám snaží mnozí namluvit, ale budiž. No a další věc zisk pro výrobce, ten tady není ono je to úzce spojeno s těmi uživatelskými vlastnostmi, které nejsou tak dobré aby za to lidi zaplatili hromadu peněz. Ono Tesla jako taková s ničím novým převratným nepřišla, baterie jim dělá Panasonic a byly tu už předtím . I elektromotory a samotné elektroauta se zkoušejí desítky let, ale nikdy se neprosadily proti spalovacím autům. V podstatě každý velký výrobce aut vyrábí nějaké to elektrické auto nebo alespon hybrida, ale dělají to jen proto aby snížili tzv. flotilové emise a nemuseli platit tučné pokuty. Oni by mnozí samozřejmě zvládli vyrábět e-auta ve velkém, a problém je v zisku, který tady prostě není a kdyby nasadili cenu aby na tom vydělávali, tak by to už bylo úplně neprodejné. A to je problém Tesla je zatím pořád jen bezedná díra na peníze, ana nějaký výrazný obrat to v dohledné době nevypadá. Docela mne udivuje ta trpělivost investorů. Ale normální je generovat zisk.

+8/−1
19.12.2017 13:13

D56a78n27i83e48l 58P52a52n12e62k 6492791732220

Do jiste miry mate pravdu, ALE. Elektromobily se neprosadili driv proto, ze naftova lobby zkratka jakykoliv alternativum proti rope zadupala do zeme. Presne jako se snazi spousta lidi ted. Dehonestuji tento pohon a tvrdi obcas podobna slova jako vy. Cesi jsou naopak navic proti tomu narodem ktery neustale hleda proc neco nejde nez aby hledalo jak to lze.

Kdyby trh nechtel elektromobily, tak je nenakupuje. A podivejte se dnes. milion prodanych vozu na celem svete neni malo za tak kratkou dobu. Kdyz si k tomu pripoctete, ze spousta lidi EV chce, ale nema na nej nebo necha doslouzit to ktere ma a nasledne koupi. Tak ci onak ten pocet i podle statistik jednotlivych zemi se rok od roku zdvojnasobuje. Napr. v Nemecku byl narust prodeje o 137%. Coz je markatni narust.

O ta auta zkratka zajem je i v Cesku se prodalo loni 262 aut. A teprve letos je ten boom vice medializovany nez loni.

Ropa driv nebo pozdeji dojde a tak jako tak alternativni pohony budou jejich nastupci. Zda budou na baterie, vodik nebo CNG a nebo na neco zcela noveho. Samozrejme ta doba kdy ropa dojde je jeste za dlouho, ale cena kvuli ubytku pujde razantne vzhuru a lide nebudou chtit platit 40-50Kc za litr nafty nebo benzinu. Budou chtit mobilitu a pujdou po alternative. Nemaji na vyber. Tesla to rozproudila a dnes kazda automobilka jak jste sam napsal dela elektricke auto nebo hybridy. Souhlasim, ze je to i kvuli pokutam, ale zaroven nemuzou zaspat. A musi konkurenci dohanet.

Nova era uz zacala kam a jak se bude vyvijet je otazkou.

+3/−6
19.12.2017 14:01

P15a19v25e95l 24O91t91i84s96k 2376791457

Ale samozřejmě, že ropa jednou dojde, ale na nějakou naftovou lobby bych to fakt nesváděl. A elektromobil se opravdu neprodává, za prvé v automobilové branži není milion aut na celém světě zas tak oslnivý výsledek, za druhé co je to podle vás krátká doba, a za třetí ty auta nejsou za normálních podmínek prodejné, tzn. prodávají se jen za pomocí různých danových zvýhodnění, a ještě k tomu je to ztrátové i pro výrobce. Tzn. jestliže vyrábím a prodávám jakýkoli výrobek , tak to dělám proto abych generoval zisk. Toto ta nejzákladnější podstata podnikání. Jinak to tak nějak nedává smysl. A v dnešní době když nastavím cenu elektro auta tak a abych z něm měl i zisk tak je neprodejné a to nemluvím kdyby se zrušily různé dotace. Prostě poměr cena - výkon je velmi špatný. Jak už jsem psal každý výrobce klasických aut sice nějaké elektro vozítko vyrábí, ale všichni do jednoho přiznávají, že tyto modely jsou ztrátové, ale oni to dělají kvůli emisím , protože je to vyjde levněji než pokuty za překročení těch emisí. A to si myslím, že velcí automobiloví výrobci mají např. logistiku ve výrobě, vůbec efektivitu výrobního procesu jako celku daleko lépe zmáknutou než Tesla. A přesto je každé elektro auto ztrátové. Nebo si opravdu myslíte, že by např. BMW, Mercedes, nebo někdo z japonců nedokázal vyrábět elektroauta . Já si myslím, že v tom problém není, dokonce si myslím, že by to dokázali i líp, než Tesla, ale jde tady o zisk, na elektro autech se v dnešní době prostě nevydělávají peníze. Protože to el. auto vám za násobně vyšší cenu nepřináší vyšší užitnou hodnotu o proti klasickému autu, spíš je to opačně. A to je pro nějaké velké prosazení tohoto pohonu velmi výrazná překážka.

+5/0
19.12.2017 15:01

D41a89n52i70e44l 91P45a47n69e83k 6492381532350

Nemate pravdu. Naftova lobby skutecne v 80-90 letech zadupavala alternativa jako vodik nebo solar. V roce 1979 naftarske spolecnosti v USA rozjeli kampan proti vodikovym pohonum. V te dobe se neresila ekologie jako dnes, ale tenhle boj byl ciste jak pisete kvuli obchodu. Vodik mel velky potencial a stale ma, ale pustte si dalsiho hrace na pisecek, ze?

Kratka doba je mineno za posledni 3 roky. Coz neni vubec spatny vysledek. Pro "novy" druh pohonu. Ano v globalnim meritku se muze zdat, ze to neni mnoho, ale skutecnost je takova, ze je to velky posun. Tohle se v minulosti nikdy nedelo. A nebyl takovy zajem jako je dnes.

O jakych nakladech pro EV mluvite? Vzdyt je vyroba daleko levnejsi nez vyroba klasickeho auta pokud by se produkovala v mnozstvi jako klasicka. Pokud srovnavate malou vyrobu vs velkou tak je logicke, ze ta mala bude vzdy drazsi. Cim vic vyrabite tim levnejsi jsou vyrobni naklady. Tak to je.

Nesouhlasim v tomhle s vami a myslim, ze nemate pravdu.

+2/−2
20.12.2017 9:34

D25a29n54i57e85l 35P29a13n89e26k 6122961322770

Dotace? Jake dotace? Copak v CR mame na elektromobily pro FO nejake dotace? Nemame! Navrh zatim nebyl schvalen. V Norsku kde byl nejvetsi boom zadne dotace nikdy nebyly. Jen uleva na dani kterou ani vy tady neplatite. Norove totiz plati pri nakupu auta dane jako je CO2 emise pro dany vuz, hmotnostni dan nebo dan za objem motoru. To vsechno plati. Kdyby tohle bylo i u nas nikdo si ani nova auta nekupuje ;-D

0/−1
20.12.2017 9:37

P77a71v81e89l 13O12t26i62s10k 2416271577

Ale ano i úleva na dani je vlastně dotace, tzn. máte produkt levnější než je ve skutečnosti jeho cena a to nemluvím o tom, že v podstatě všichni výrobci tvrdí že jsou ztrátoví na každém kusu prodaného elektro auta. Vlastně ne všichni jen tesla je zalitá sluncem, co na tom, že ještě nikdy nevygenerovala provozní zisk, pozor provozní zisk, aby jste mi tady nezačal vyprávět o investicích do stavby továren.Tzn. že jej prodávají vlastně pod cenou, jenže je vyrábějí a prodávají hlavně, aby snížili tzv. flotilové emise, a ta ztráta se jim vyplatí protože ty pokuty jsou daleko větší . Ale problém je ten, že bez různých danových úlev apod, kdyby jste do prodejní ceny započítal regulérní náklady plus zisk, tak je to neprodejné. jistě vždy se najde někdo kdo si to koupí, ale o nějakém nástupu elektromobilů by se nedalo vůbec mluvit. A to je to s čím já mám problém, že elektro auta se neprosazují přirozenou cestou, ale vlastně uměle. A obývám se že takovýto styl vede leda do pekla.

+2/−1
20.12.2017 22:28

D44a35n51i31e69l 85P52a87n76e72k 6392481502540

Uleva na dani neni dotace. Dotace = Je penezni podpora ze strany statu nebo jine osoby z vlastnich zdroju. To, ze zeme ulevi od dane nakup neni dotace. Je to jen uleva na dani. Navic je to ciste zalezitost te zeme a nikoho dalsiho pokud narazite na EU se to nedotyka.

Muzu se zeptat odkud mate tu informaci, ze kazdy elektrovuz je ztratovy? Mate nekde prohlaseni automobilek kde by to tvrdili? Nebo jde ciste o tlumoceni nejakeho pisalka, ktery si to jen mysli?

Prominte, ale co je prirozena cesta? Tesla to nedela prirozene? Nenabidla produkt prirozenou cestou? Ostatni automobilky to tez nedelaji prirozenou cestou? Nikdo prece nikomu nenakazuje, ze si to auto musi koupit. V Norsku tamni vlada prosadila cil, ze do roku 2025 chteji byt bezemisni zemi. A jdou si za svym. Nemecko z vladniho rozhodnuti chce zase snizit emise. Je zkratka takova doba.

Driv kdyz Henry Ford prosazoval auto do kazde rodiny, tak k tomu mel taky vladni benevolenci. I rozmach automobilismu byl velmi podporovan napr. tim, ze za verejne penize se staveli dalnice a stavely se nove silnice. To vse je podpora od statu pro rozsireni automobilismu.

Vite ono nejde jen o elektromobily. Jde o celkovy nastup nove ery jinych pohonu. Plyn, vodik, elektrina. Zkratka tlak zemi Evropy je o snizovani emisi. A jelikoz fosilni motory uz jsou na hranicich svych emisnich moznosti, je proto nutne sahnout po " zelenejsim " palivu. Elektrina rozhodne neni slepa ulicka. Vzdyt na ni funguje cela zeme. Vas domov, vas telefon, internet, zdravotnictvi zkratka vsechno potrebuje a jede na elektrickou energii. Proc by ta stejna energie nemohla pohanet i auta?

0/−2
21.12.2017 11:30

P26e37t98r 35M67a47r68e67č69e96k 1123591349508

Nikdo nic zadupávat nemusel! :-) Elektromobily jsou prostě zatím výrobně podstatně dražší než konkurence se spalovacími motory. Navíc disponují podstatně nižším dojezdem. Víc není co řešit. I když se pomatení ekoteroristé snaží seč mohou a dotují jako vzteklí. Rv

+3/0
19.12.2017 20:14

L18u61d28v23í40k 38G90a92j60d68o56š26í53k 2435103144412

Akorát trochu zapomínáte, že zájem o elektroauta roste zejména proto, že jsou v mnoha zemích dotovaná, požívají různé výhody a není uvalena spotřební daň na elektřinu.

Čili v podstatě nekalá soutěž.

Nelze ani pominout skutečnost, že čistě bateriová auta jsou slepá ulička, protože, jak vidíte i z tohoto článku, nelze vyrobit tolik baterií, aby mohly být ve všech autech. Všiml jste si vůbec, že s bateriemi začíná být problém v okamžiku, kdy elektromobily zastupují asi 1–2 % vozového parku planety?

+2/−1
20.12.2017 10:55

D42a48n58i85e87l 62P73a72n78e87k 6752651532280

Ve kterych zemich konkretne je elektromobil dotovany pro FO?

Nekala soutez?8-o Jako, ze spotrebni dan je povinnost? U nas byla zavedena v roce 1942 a slouzila drive jako myto.

Spotrebni dan se posleze zacala davat na produkty ktere ohrozuji zdravi zivota a pouzivala se i pro politicke potreby. Jak konkretne elektrina skodi zdravi z jejiho uzivani v automobilu? Nijak a proto taky na elektrickou energii neni dana tato dan. Navic z elektriny se stala alfa a omega fungovani spolecnosti, jeji dalsi zdaneni by nicemu nepomohlo.

Proc slepa ulicka? K doprave do zamestnani nebo na chalupu? 80% ridicu takto cestuje a dojezd elektromobilu jim bohate staci. Besip dokonce delal pruzkum a nejvice ridicu prave absolvuje trasy do 100Km denne. Druha nejvetsi skupina pak do 200Km denne. Oboje distance jsou elektromobily pokryty.

Ano vyrobni kapacity v soucasnosti nestihaji, ale to proto, ze do teto doby nebyl duvod vyrobni kapacity navysovat nebyl duvod. S rozmachem elektroaut se samozrejme zveda poptavka, kdyz se zveda poptavka zvednou se i vyrobni kapacity podle potreb. Coz samozrejme chvili trva nez se dorovna pozadovane mnozstvi. To vubec nejsou problemy to je bezna vec. :-)

+1/−2
20.12.2017 11:16

P19a60v12e79l 24O54t26i18s22k 2626321767

Ale ano je to nekalá soutěž, a úlevy na daních, to je tak druh dotace , a tyto úlevy na daních jsou samozřejmě v USA, v Německu, i v tom Norsku. A ano ty distance jak píšete elektromobily pokryjí, ale pak většina z těch co jezdí nejčastěji tyto vzdálenosti tak jedou nekolikrát za rok podstatně delší, a co pak mám si koupit další auto. Ale největší problém je nabíjení ve městech, vy vám podobní tvrdí přes den jezdím a v noci levně nabíjím. Jenže zhruba dvě třetiny obyvatelstva v evropě možná i víc, bydlí v bytech miliony aut stojí na ulicích, kde se dá protože nejsou parkovací místa, jak budou tito lidé nabíjet v noci. Nebo si vemu takový příklad nečekaná večerní jízda, ajaj mám vybitý auto a co ted. Aby jsme si rozuměli, já vůbec nejsem odpůrce nových technologií, a třeba si za to i připlatím, ale musí mi to přínášet nějakou přidanou hodnotu oproti stávající technologii, v tomto případě oproti autu se spalovacím motorem. A to bohužel elekktro auta zatím kromě vysoké ceny nepřinášejí spíše naopak. Aby jsme byli konkrétní, nyní vlastním Ford Mondeo, pořizovací cena těsně pod 800 000 Kč za nové, je pohodlné spolehlivé,bezvadně dílensky zpracované a když valím po dálnici v německu plně obsazený mezi 150 až 160 za h , tak mám dojezd na jednu nádrž okolo 1100 km, natankuju do pěti minut kdekoliv a kdykoliv a z nuly na sto nepotřebuji zrychlovat do 5 vteřin, to bych si koupil sportáka. A ted mi řekněte proč bych to měl vyměnit za hoooodně dražší elektromobil. Co mi to přinese za ty prachy navíc , v čem to bude pro mne lepší.

+2/0
20.12.2017 22:58

D39a78n51i93e35l 66P64a65n68e21k 6752631292980

K tomu prvnimu viz nahore co jsem vam psal k jinemu vlaknu.

Podivejte zde je odkaz na cloveka ktery vlastnil Teslu S a nyni Teslu X. Objel s ni celou Evropu a nekolikrat. Najel pri tom mnoho tisic kilometru. A nevypada to, ze by nedokazal s takovym autem cestovat: https://www.youtube.com/watch?v=OkneDzc2Ntk

Tech videi tam ma mraky. A casto ukazuje klady i zapory elektromobilu. Dela to hlavou bez nejakeho zelenho zaniceni. Dokonce vysvetluje jak je to s nakupem bezneho vozu vs elektromobilu v Norsku.

Nabijeni a parkovani elektromobilu neni slozite. Samozrejme s narustem tehto aut se musi menit i infrastruktura. To jde ruku v ruce. Viz u predesleho vlakna rozsireni automobilismu. V Norsku to napr resi poulicnim nabijenim. Sloupky u parkovacich mist kde si muzete nabijet pres noc nebo kdyz jste v praci svuj vuz. Proste a jednoduche.

Az budete mit nebo jestli budete mit elektromobil tak se zmeni vas pristup pro jizdu i nabijeni. S timto vozem se clovek musi naucit jezdit. A uvidite, ze pri beznem jezdeni ani nebudete stihat vybijet do mrtva baterii. Pokud budete dobijet pravidelne.

Vyssi porizovaci cena dnes ano. Za 5 let bude nizsi. Cena baterii klesa. Prinasi vam to cistsi vzduch v miste kde zijete a hluk se snizi. Snizi se Vam naklady na provoz a servis. Nemusite menit oleje, filtry, turba a ja nevim co vsechno. Protoze tohle v EV neni. Ve vysledku vam zbude v kapse vic penez.

Ano nyni jsou auta se spalovacim motorem na tom lepe co se dojezdu i ceny tyce. Ale to vse jsem vysvetloval jiz nahore. Az se elektromobily zacnou vyrabet v kapacitach spalovacich naklady na vuz klesnou. Stejne tak rok od roku se zvysuje dojezd elektromobilu. Navic Panasonic, Toyota, LG, Samsung, Bosch, Tesla vyviji stale nove a propracovanejsi baterie ktere poberou vice energie ku pomeru vahy. Ci li jednoduse receno zvysuji dojezd, snizuji vahu. Ale to vse je stale vyvoj, ktery bude postupne prichazet, stejne jako prichazel vyvoj u aut na fosilni paliva.

0/−2
21.12.2017 11:48

D53a49n60i49e24l 37P16a50n46e64k 6512631842590

Sam aktualne vlastnim Hyundai i30 kombi 1.6 v dieselu. Na plnou nadrz ujedu 800Km. Ale osobne az auto doslouzi, poridim elektromobil. Mozna i lehce driv, pokud auto prodam. Mel jsem moznost testovat 24hod Hyundai Ioniq EV. A to auto me doslova nadchlo. Rizeni, technologie, jizda jako takova. Okamzita reakce pedalu, regenerace, plachteni super vec. Testoval jsem ho opravdu poradne a na dalnici jsem ho nesetril. Ujel jsem s nim onehda 225Km nez jsem ho dal na nabijecku a to mi jeste 20Km dojezdu zbyvalo. Ucil jsem se s nim rekuperovat energii i na okreskach jezdit usporne. Byla to vyborna zkusenost ktera me osobne presvedcila, ze takove auto mi opravdu bude vyhovovat a ze takove auto chci. Tiche, nesmrdi a pritom jede jak drak.

I my s rodinou delame dlouhe cesty. Minimalne jednou rocne do Italie na dovolenou nebo na hory za lyzovanim. I ja mel obavy, ze ten dojezd a cekani na nabijeni, ale pak jsem hledal zkusenosti druhych co jiz vuz maji a jezdi s nim delsi dobu. A me obavy prestaly. Nabijete auto za 30min na rychlonabijecce, podival jsem se kolik v CR i v Evrope je rychlonabijecek a je jich hodne, opravdu hodne. A neni tak problem s autem plnohodnotne cestovat. A mezi nama, ujet vzdalenost pres 200Km a dat si 30min pauzu, kafe, zachod neco k jidlu nebo se jen tak protahnout. Nez tohle vsechno udelate tech 30min utece jak voda. A vy mate zase plnou a jedete dal. Ano cesta z bodu A do B se muze mirne protahnout ale je to otazka na opravdu dlouhe vzdalenosti treba hodiny nebo dvou? A to nevidim jako zasadni problem :-)

0/−2
21.12.2017 12:08

D24a34n35i94e63l 21P32a94n30e84k 6622191112870

Opravdu dlouhou myslim 700+Km.

0/−1
21.12.2017 12:10
Foto

J59i96ř84í 47D59v25o10ř76á56k 5725489940708

Vzhledem k tomu, že Tesla vysává baterie z trhu, budou to zřejmě stejné zdroje, jaké se používají v NB, telefonu, aku nářadí.

A tomu, že po 8. letech tyto stejné zdroje příjdou jenom pouze pár procent kapacity prostě nevěřím.

Ukažte mě někdo Li-on zdroj v profesionálně používané vrtačce, který vydrží pět let.

Ukažte mě někdo aku nářadí, kde je eknomicky výhodné kupovat nový zdroj.

+1/−3
19.12.2017 11:22

M88a41r86t52i71n 80K14a50r44á85s79e10k 9188753578288

No do aut se opravdu nedavaji stejne baterky jako do aku vrtacky.

To ze jako nahradni dil ve vyrbni cene 100kc, prodava vzrobce za 2000 ma opet souvislost s auty jakou?

To je pomallu jako bych tvrdil, ze spalovaci motor nevydrzi vic jak 200 hodin v provozu, a jako dukaz pro svoje tvrzeni vytahl motorky z radiem rizenych modelu, jejich zivotnost je opravdu v radu nizsich stovek hodin...

+1/−1
19.12.2017 13:27

J75i85ř15í 35Z28ý89k48a 9789133141690

psal jsem to už několikrát, napíši to ještě jednou. Výdrž baterie je silně závislá na úrovních nabíjení a vybíjení. U spotřebního vybavení "do ruky" potřebujete dostat velké množství energie do co nejmenšího prostoru a to i za cenu snížené životnosti. Ta je pro Vás jako pro výrobce dokonce benefitem, protože to majitele výrobku nutí koupit po pár letech nový výrobek, či alespoň předraženou náhradní součást - baterii. Tu velkou energetickou využitelnost docílíte tím, že baterii nabíjíte a vybíjíte až na hranice bezpečných limitů.

U aut je ale situace jiná. Je to drahý výrobek, u kterého je cena baterie dominantní. Tudíž si žádný výrobce nedovolí navrhnout battery management tak, aby ta baterie nevydržela. Další elektromobily by už neprodali. A navíc - baterie v elektromobilech mají i vlastní termomanagement. Baterie se ohřívají či dokonce chladí, pokud je potřeba ...

+3/0
19.12.2017 18:05

L58u47d76v61í56k 67G50a42j63d43o41š90í37k 2955463244212

Nesmysl.

+1/0
20.12.2017 10:57
Foto

J15i47ř50í 48D51v57o79ř85á43k 5685519970918

První elektromobil 1835.

Kolem roku 1900 bylo v USA víc elektromobilů, než aut se spalovacím motorem.

+1/0
19.12.2017 11:10

J18i48ř66í 20Z55ý13k66a 9339333411670

a? Leckdy vynálezy předběhnou svou dobu a na jejich praktickou využitelnost se musí počkat až k tomu bude vhodná doba

+5/0
19.12.2017 18:06

R43u93d84o44l94f 76R39y80s74k37a 1739654625311

Je tady pořád humbuk kolem znečištění od spalovacích motorů aut, ale já myslím, že spíš by se mělo řešit znečištění od kontejnerových a nákladních lodí. jedna loď PANAMAX vyprodukuje tolik škodlivin tolik, jako 50 000 000 automobilů se spalovacím motorem, tzn. že 20 lodí se vyrovná automobilům v celém světě (je jich asi 1 mld.). Problém je, že těchto lodí pluje po oceánech a mořích až 15 000. Tohle je téma .....;-€;-€;-€;-€

+4/−3
19.12.2017 9:44

M16a88r96t75i23n 98T97e43s70a35ř 2919333263493

I ty přijdou na řadu, nebojte se. Představte si, že se ráno probudíte a ropa není. Je to sice s nadsázkou, ale realita budoucnosti (a můžeme se hádat, zda za 10 nebo 100let). Ani ty lodě, ani spalovací auta dlouhodobou budoucnost opravdu nemají, dokud budou paliva získávat z fosilií.

A můžete tady klidně pokřikovat "po nás potopa a na své potomky kašleme".

+1/−1
19.12.2017 10:03

M43a57r87t81i15n 82T15e57s72a45ř 2909663383703

A pokud byste mi náhodou vkládal do úst "lithiové baterky pro zaoceánské lodě", zkuste vymyslet lepší alternativu. Dokážu si u podobných spotřebičů představit i vodík získávaný elektrolýzou z elektřiny ze všech těch ošklivých větrníků, fotovoltaik, FBR nebo bájných fúzních reaktorů. Na rozdíl od osobáků by se mohl vyplatit.

0/0
19.12.2017 10:06

D33a64n44i82e14l 88P48a23n69e57k 6202421682980

Jadro je taky reseni pro lode. Ponorky na tom jezdi uz nejaky ten patek R^

+1/−1
19.12.2017 10:39

J32a59r51o70m59í88r 46K27r48á90l 4590799264589

Dokonce se i ty obchodní lodě zkoušely. Jenomže v době, kdy byla ropa levná a jaderné technologie nebyly tak propracované. Dnes už by byl jaderný pohon levnější, než klasický.

+1/0
19.12.2017 15:59

V26í60t 83O56ž69a36n20a 1168908195284

Mně přijde důležitější vzduch na pevnině a hlavně ve městech, než uprostřed oceánu.

+2/0
19.12.2017 10:32

D37a11n30i87e40l 70P71a23n16e34k 6232931292160

Jenze ono to spolu souvisi. Oceany a pevnina.

+1/0
19.12.2017 10:40

M49a34r15t25i52n 32K34a72r89á96s18e72k 9638723428878

Souvisi, ale tak ty skodliviny ze spalovani nejsou zrovna ddt, ale casem se rozpadaji, tj uprostred oceanu to opravdu zas tak nevadi, jako kdyz to jde rovnou do okna...

+1/0
19.12.2017 13:29

J26a67n 41K51o31t87a26s 9389180292866

"Vyrovná" je moc silné slovo - tohle plati snad jen pro emise SOx kvůli používání mazutu, ale určitě ne CO2 - námořní doprava je zodpovědná asi za 3% globálních emisí CO2. Jinak samozřejmě je znečištění třeba řešit komplexně. Subjektivně mi víc vadí to, co musím sám v ulicích, v autě čichat, i když ryb je mi také líto, ono ostatně ty znečištěné ryby (plastem, atd.) nakonec končí na našich stolech.

+1/0
19.12.2017 12:13

M65a19r33t12i66n 64K49a29r12á14s89e47k 9858933648208

Coz jedna neni pravda, ale totalni nesmysl, a druhak ty lode nekouri lidem do oken...

+1/0
19.12.2017 13:28

P32e79t66r 17M98a80l27i17š54k61a 6761835601183

A větry nefoukají? Vždyť se u nás sem tam objeví i jemný písek ze Sahary.

0/0
19.12.2017 18:31

M76a17r32t44i67n 62K65a94r51á18s23e52k 9398823368308

OK efekt znecisteni ovzdusi lodemi a nasledne transportovany vetrem si muzete sam velmi jednoduse overit - postavte se nekde ve meste pobliz dopravni tepny a zhluboka dychejte, aspon par minut (co citiste je znecisteni prevazne z mistni dopravy a k tomu navic ty lode), pak odjedte 10km za mesto a pokus opakujte (co citite jsou ty lode pripadne jine zdroje zneciteni, prenesene k nam vetrem)....

0/0
20.12.2017 9:44

P55e57t66r 76H92a58r50i22p87r84a91s26a57d 14H86a64j68i93č 5371816253500

Těch vašich 50 000 000 je úplná hloupost. Spočítal jste si, kolik by stálo palivo? Snižte to o 3 řády a pak se dostanete na asi tak na hranu, kolik spotřebují úplně ty největší, pokud jsou v celoročním provozu. Ale hlavně, ony zamořují daleko od aglomerací a už se začínají dělat i hybridy. Budou na baterky taky.

+2/0
19.12.2017 20:00
Foto

P35e11t53r 37J38a58n93o56v50s44k80ý 1348150292278

Už vidím, jak v Německu budou kvůli limitum na eko auta mít pořadnik, jak na trabant před 30. Roky :))

+3/0
19.12.2017 7:30

M83a24r28e65k 20B56a82r70t49o46s 8466303586837

A tie zaoceánske kontajnerové lode, čo vozia baterky z Japonska do Usa idú tiež na elektriku?

+6/0
19.12.2017 7:10
Foto

V45l54a53d14i15m31í65r 32Š65ť29a91s27t41n43ý 1561446325973

Jasně, dobíjejí od elektrických úhořů:-).

+3/0
19.12.2017 7:26

D67a47v84i79d 19K26n15a92p52e40k 8147894906375

Pst. Nebořte ekologický zelený sen.

+1/0
19.12.2017 11:58

J45a71n 15V88á36c30l10a96v60í60k 3572976731919

Tak proti tankerům ze zálivu žádný velký rozdíl, jen ty baterie nejsou na jedno použití.

+1/0
19.12.2017 15:34

P24e49t23r 15N24o47v62e20k 6982652452376

:-Ptahle technologie je jasně překonaná !! funguje něco , co je o level výše a účinnější , ale v Tesle a baterkách je tolik vložených peněz , že se tuhle technologii bude snažit spousta mocných lidí udržet při životě...

https://www.skodahome.cz/2017/12/12/nanoflowcell-a-jeho-revoluce-v-elektricke-doprave/

+4/0
18.12.2017 23:21







Najdete na iDNES.cz