Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové Polo v testu: Je tak dobré, že konkuruje Jeho Veličenstvu Golfu

Polo je (staro)novým idolem kategorie malých vozů – podle nás to nejlepší, co můžete v této třídě koupit. A za slušné peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A42n27t32o98n28í41n 87S48e67b95e91r51a 7403298420689

Nevím co kdo může mít proti 1.0 TSI.

Já má teď třeba Fabii II 1.4 63kw

No ten motor do 3 tisíc netáne vůbec a pak se trochu zdá že to jede.

Ale psíš to řve a žere, takže to je jen palcebo efekt.

A teď:

1.4 16v 63 kw. combi (4 válce bez turba) Fabia II combi

0-100 12,7 s, 132 Nm v 3800 ot./min., spotřeba reálně 8 L, motor velice hlučný

1.0 TSI 81 kw (3 válce + turbo) Rapdid Liftback

0-100 10 s, 200 Nm v 2000 - 3500 ot./min., spotřeba reálně 6 L, spíš tichý motor

Takže když budu kupovat nové auto, nevím proč by si neměl koupit 1,0 TSI nad 80 kw, který bude o dost lepší než to co mám teď. ?

0/−2
20.12.2017 10:10

L55u85k79á85š 51K25m38e49n31t 5509667364340

Tak on to není vyloženě špatný motor. Ale jde o to, že kdyby na těch 115 koní a 200Nm vyhnali původní 1,2TSi, tak by byla podstatně lepší. Konkurence z 1,2k tahala i víc jak 120 koní a větší točivý moment, takže by to nebyl problém. Táhla by od nižších otáček a neměla by ostatní negativa tříválce. Tedy hlučnost, vibrace, nevyváženost. Přitom velikostí byla 1,2 stejná a hmotnostně byla jen o 5kg těžší. Proto řadě lidí ten tříválec nedává smysl.

+2/0
20.12.2017 12:45

M24a53r84t87i79n 50K93a28r57á77s92e83k 9748873118258

No ale trivalec ma nizsi spotrebu (papirovou I realnou), nizsi vyrobni naklady, a diky objemu lecke nizsi pojisteni, nebo ruzne ekopoplatky apod..

0/−1
20.12.2017 12:47

A36n92t13o52n72í89n 24S18e67b29e26r87a 7823778760739

Jo to pojištění je taky super.

0/−1
20.12.2017 13:05

A61n23t53o51n16í62n 59S77e47b49e97r17a 7853118760379

Výhod to má víc.

1) spotřeba

2) hluk při jízdě. je o dost tmenší než u větších motorů (vibrace v klidu samozřejmě jsou)

3) nízká pojistka

4) auto s tímto motorem jde mnohem ochotně do zatáček, díky lehkému předku

5) málo oleje, jen dva litry, úspora nákladů

6) motor se rychle zahřeje v zimě

7) samozřejmě větší výkon než jiné motory 1.2 i 1,4

atd

0/−1
20.12.2017 13:18

P37e33t94r 57Č62e82r61m33á39k 9768305609340

Není to tak zalité sluncem jak se zdá;-)

1)Jak kdy.

2)To je ryze věc odhlučnění, samotný motor je naopak hlučnější.

3)V dnešních podmínkách irelevantní.

4)Hmotnost se liší jen minimálné, do otáček to jde proto že to 3 válec který díky své konstrukci otáčky potřebuje.

5)Spíše naopak - tříválec má větší teplosměnnou plochu, takže na mazání je naopak náchylnější (i vzhledem k provozním otáčkám a turbu), úbytek oleje je spíše úlitba spotřebě a tedy normovaným emisím, a také fleetu.

6)Ano to je pravda

7)Těžko říct jak to básník myslel :)

+4/0
20.12.2017 15:14

J16a45n 79K10o29n31v60a44l59i19n72k42a 5350151331915

Ad 7) Myslel to tak, že je nutné si nějak před sebou samým i ostatními obhájit nákup auta s legračním motorem.

+3/0
21.12.2017 7:51

P16e32t65r 52M87i60c59h81a29l 2200784611292

Jene, ta sedla. :-)

+1/0
21.12.2017 16:57

J21i39ř42í 98S53c40h14w27a17c65h 8788254928776

a proč by si to měl obhajovat, když má motor, který mu stačí...on si nejspíš nic dokazovat nepotřebuje....

sorry, ale ta replika "legrační motor" mi někoho připomněla... ano Báču....

0/−1
21.12.2017 23:53

J24a31n 24K37o77n38v41a33l54i63n18k45a 5550851961805

Právě, že si potřebuje dokazovat. Dokazovat, že takový motor stačí. Každý chlap, který má alespoň nějaký vztaj k autům (tzn. ne spotřebitelé, co jezdí z A do B), rozhodně řeší, co má pod kapotou. Z nějakého důvodu si pak koupí něco, co na papíře vypadá dobře, ale v reálu je to v pásmu nižšího průměru (eufemismus). Připomíná mi to dobu, kdy jsem měl starou fiestu 1,3i a tvrdil jsem, že ten motor je nejlepší na světě (debilní osmiventil OHV co za studena kadlal jako diesel). Obhajoval jsem něco, co jsem si koupil. Na nic lepšího jsem v té době neměl. Ono je to i o zkušenosti a o tom, kolik a jakých aut člověk za život pozná. Já jezdil s lecjakou věcí a přišel na to, že velký a silný motor je základ dobrého auta. Cokoliv jiného je špatně - malý silný, velký slabý. 1,0 tsi fakt legrační je. To, co prováděl litrový tříválec v i30 bylo fakt vtipné. Kdyby na něm byl vhodný gumový návlek, dokázal by skvěle uspokojovat kolemjdoucí ženy ;-D Klidně mě srovnávej s kým chceš, je mi to jedno. Jen prosím vnímej rozdíl mezi mnou a Báčou - ten něco haní, aby naštval ostatní a pak se baví jejich reakcemi. To já nedělám.

+1/0
22.12.2017 6:57

P18e52t97r 24M47i78c40h43a80l 2730284731972

Jene, tesat do kamene. R^

0/0
23.12.2017 22:39

J65i86ř36í 94S82c44h60w14a82c10h 8338864878846

tesat do kamene, že litrový motor, který stačí dieselu o téměř dvojnásobném objemu je legrační? Nevyjde v takovém srovnání jako "legrační" naopak ten diesel?

Já ten litřík právě proto považuji za "malý technický zázrak" ;-)

0/−1
24.12.2017 1:08

P77e90t17r 84M28i30c35h57a35l 2260774391442

Až bude mít ten dvoulitrový diesel najeto přes 300 tisíc km, z toho tříválce nebude už ani vzpomínka na vrakovišti.

0/0
25.12.2017 12:33

J90i80ř55í 13S19c67h34w87a76c80h 8508714508466

hmm možná ano, možná ne, ale do té doby než se ten třívalec ocitne na vrakovišti, bude z toho "téměř dvoulitru" dělat stejně "legrační motor" jako je on sám ;-)

https://auta.yauto.cz/volkswagen-polo-1-2i-44-kw-2844673.html

0/0
25.12.2017 19:43

P75e34t52r 74M36i59c93h61a51l 2730884101522

Výjimka potvrzuje pravidlo. Navíc to neznamená, že už to není ve stádiu klinické smrti. Když se ti to tak líbí, klidně si to kup.

0/0
26.12.2017 9:08

J72i17ř61í 19S26c52h10w68a33c36h 8958244298626

tak pokud jsi tvrdil, že 1.3 ve fiestě je "nejlepší motor na světě", bylo to opravdu hloupé (tady něco podobného o 1.0TSI opravdu nikdo netvrdí!). Bohužel pokud dnes tvrdíš, že "1.0TSI je legrační motor", není to o mnoho chytřejší a jaksi se pohybuješ od jednoho extrému k jinému....stejně nechytře soudíš, že pokud se nějak chová jeden motor, musí se úplně stejně chovat jiný jen proto, že má stejný počet válců..Rv.

a.tesat něco takového do kamene? Proboha proč? Rv

0/−1
24.12.2017 0:41

J95a11n 19K65o22n77v82a59l32i82n51k51a 5790491381385

Netvrdím, že jsem v té době byl kdovíjakým znalcem motoru. Bylo mi dvacet a to auto pro mě bylo splněným snem o mobilitě. To, že ten motor byl debilní, jsem se dozvěděl až mnohem později. Jen jsem byl nadšený z něčeho, co bylo pro mě vrcholem dostupného motorismu. Stejně tak, jako to mají někteří lidé, co si koupí za podobných okolností malé autíčko s malým motorem. Mají z něj radost a protože si z nich ostatní dělají srandu, tak obhajují a obhajují. Já nemám nikomu za zlé, s čím jezdí. To je každého volba. A nejdu z extrému do extrému. Můj vztah k autu prochází evoluci. S tím, jak se mění mé zkušenosti a zlepšuji možnosti toho, s čím mohu jezdit, stoupají i mé nároky. Když by mě někdo v době, kdy jsem měl fiestu, posadil do auta s 1,0 TSI, asi bych se tetelil blahem. Teď to holt vidím jinak. Mým automobilovým snem je BMW 750i, osmivalec s ohromným výkonem. Až si jednou nasetrim na takovou ojetinu (na nový bych nedosáhl nikdy v životě), tak se budu sám sobě divit, jak jsem mohl jezdit v 530i, když je to jen blbej šestiválec. Shodneme se na tom, že se v problematice downsizingu neshodneme. Já to beru za pitomou mrtvou větev vývoje, ty to zase vidíš jinak. Proto si jednou koupíš auto s malým turbomotorem. A já si koupím auto s velkou atmosférou. A budeme happy oba. Pěkné Vánoce.

0/0
24.12.2017 14:19

J81i24ř18í 24S61c79h25w70a34c29h 8498764518976

No s tou "mrtvou větví vývoje" to opravdu nevidím tak černě" ;-)

Doporučuji ti přečíst si třeba recenzi poslední M3 Competition viz odkaz níže, hlavně tu pasáž, kde autor (milovník atmosfér) hodnotí ten "downsizingový" šestiválec, co nahradil vynikající osmiválec z minulé verze. ;-)

https://www.autorevue.cz/test-bmw-m3-competition-motoristicka-oda-na-radost

Díky za přání a přeji taktéž spokojené Vánoce.

0/0
24.12.2017 22:44

A55n60t16o95n97í60n 42S17v75o32b69o23d84a 3774673749712

v zahraničí jsou poplatky podle objemu a výkonu, proto se třeba vyráběla TDI 66 kW, protože Němci to tak mají nastavené. Jinde se platí silniční daň podle objemu, platí to i občané, u nás jen firmy

0/0
20.12.2017 13:05

J59i40ř94í 54S81c15h15w10a25c85h 8478414928376

má to spoustu souvislostí a příčin v tom jaký to má "smysl". Ta hlavní je, že například v Rapidu 1.2TSI/81kW má papírovou spotřebu s odpovídající produkcí 111g CO2. Ale Rapid s 1.0TSI/81kW má produkci "jen" 106g CO2. Tedy rozdíl 5g ve prospěch 1.0. Když chce škodovka nabízet SUV jako Kodiaq, který s 2.0TSI produkuje 170g a s 2.0TDI cca 140-150g CO2, tak se jí těch -5g sakra hodí k tomu aby plnila limity a neplatila poplatky....

Výrobci, co velké motory nenabízejí nebo jen ve velmi omezené míře (např. Suzuki, Hyundai) pak i v tomto segmentu mohou nabízet atmosféry o větším objemu.

A Mazda se svým Skyaktivem je naprostá výjimka, ten její motor není běžná atmosféra.

+1/−1
20.12.2017 13:27

J16a17k34u36b 90S44e82k51e77r94a 6736480856545

Ano, tyhle 1.4 jsou mimoradne nepovedene. Ale jejich predchudce ve fabii 1 byly daleko lepsi. Skodovka je pak nejak upravila a ty motory ucinila odpornymi. Jezdim v jednom takovem v romstru..

0/0
20.12.2017 15:50

P48e94t46r 13Č59e56r89m46á56k 9528735549110

To si ale pletete s 1.4 OHV, ty se dávali do jedničkové fabie, naopak oproti 1.4 VW motorům z první generace je ta verze 63kW ve druhé nejlepší možný motor.

0/−1
20.12.2017 15:57

J95a81k73u93b 75S82e94k63e15r59a 6516760396875

Nejsem si jist, mame ten 1.4 v romstru rv 2013. Ten motor je hnus, nejede, hluci a zere... Ty starsi byly proste lepsi, tissi a lepe tahly. Neco tam zase zmenili k "lepsimu" asi kvuli emisim. ..

Ale vubec je tem romstr kazivy, tak pujde z firmy...

+1/0
20.12.2017 21:27

P18e61t98r 80Č43e29r60m61á30k 9498445819450

Tak roomster je slepenina sama o sobě, ale 1.4 63 kW patří k tomu lepšímu co v něm lze najít. Starší 1.4 OHC (55kW) sice nejsou špantné ale určitě líp nejedou. A nebo prostě náhoda ve formě dobře a špatně zajetého kusu.

0/0
21.12.2017 1:54

J46a68k60u80b 62S45e42k86e68r13a 6116960646895

Souhlas, nevim jestli nabizeli jeste 1.2HTP nebo TSI. Z deste pod okap...

0/0
21.12.2017 8:43

B90o42ř44i93v36o29j 68K80u84b56í70č39e35k 2509440619341

No polo by bylo dobry pokud by melo ATMOSFERICKY motor rekneme 1.2 a hlavne ctyrvalec.

Japonci to pochopily napriklad Suzuki Ignis nebo Swift. davaj fo toho vyborny motor 1.2 ctyrvalec bez turba dnes uz naprosty unikat...66kw jede to jako z praku..a spotreba i pod 5 litru a realne.

Takhle muze byt auto sebelepsi ale kdyz ma preplnovany motor coz je ted v zime uplne k prdu. Slapnu na to a hned to hrabe jak vztekly proc a nebo trivalec a ma to zvuk jak ...jak trihrnek...

Koncern je uz tak v pr....i ze nahrazuje mizerny motor 1.2 TSI jeste vetsim suntem v litru....

+3/−4
19.12.2017 18:10

V59l93a46d57i93s54l78a87v 40B96u11r48y58š97e83k 3773386692284

já myslím, že by sis to nekoupil jak tak, i kdyby to mělo třílitrovej šestiválec a ti co si to koupěj, tak takhle vůbec nepřemýšlí, ti netrpí žádnými předsudky a s autem chtějí jezdit a to jim tohlke prdítko umožní

+6/−1
19.12.2017 18:16

P84e54t17r 62M76i65c83h13a20l 2320204911522

Já bych o tom uvažoval jako o autě pro manželku. Ale ne s tříválcem, to mi nesmí do baráku.

+3/−2
19.12.2017 18:33

A17n77t50o13n27í42n 95S87v65o15b94o31d66a 3414363589862

žena začínala na dvouválci, potom měla tříválec a dnes čtyřválec, nejvíc se jí líbí tříválec, ale stojí přes 3 mega :-(, takže i8 nedostane

+3/0
19.12.2017 18:41

P61e95t80r 26M75i79c52h41a69l 2910204511672

Good joke. :-)

0/0
19.12.2017 18:57

V65l30a14d58i41s79l57a80v 59B95u72r39y29š48e22k 3403196332574

babám je to jedno a je to levnější, já bych to samozřejmě taky nechtěl, ale takovej motor je o čtvrtinu levnější a manželka si může za ušetřené peníze koupit třeba kožich, v každým případě na nákupy a ke kadeřníkovi dojede s tříválcem stejně jako se šestiválcem

+2/−1
19.12.2017 18:49

P53e32t70r 23M21i36c41h97a97l 2700564491842

Moje měla chvíli služební haťapku. Její hodnocení toho zázraku je nereprodukovatelné. :-)

0/0
19.12.2017 19:13
Foto

P46a96v49e74l 27K18a10l55u11s 6164116106172

Srovnávat tento původně čtyřválec uřezaný na třiválec s moderním jako třiválec konstruovaným motorem chce notnou dávku neznalosti. Nemáte ani páru o čem mluvíte.

+1/0
19.12.2017 22:42

P85e56t41r 39M11i60c68h62a96l 2450934161922

Nějak to změnilo úhly na klice?

+1/0
20.12.2017 6:02

M32a10r81e59k 19H12r55u87b92y 6317972461238

Ta 1.0 je slaba i v Polu, o zvuku nemluve. A s TSI uz je to drahe.

0/0
20.12.2017 9:24

T10o32m11á52š 26V69a23l13d49e83r 7663670699

Máte pravdu. Ale právě proto první tříválce udělali špatné jméno tříválcům. Ještě to není ono, ale dnes jsou mnohem lepší než první HTP. přesto tříválec NE. Díky ale NE :-)

0/0
21.12.2017 10:30

J95a80n 32K48o61n55v67a33l85i10n73k51a 5950971531295

Přesně. Ta moje měla nejdřív Ford Puma. Malé ostré autíčko. Pak se koupil Fusion 1,4 a byla dost zklamaná. Dodnes na "Pumišku" vzpomíná. Nejlépe se jí jezdilo s třílitrovou naftou. Některým ženským je jedno, jak silné mají auto. Té mé nikoliv. :-/

0/0
21.12.2017 10:56

M91i34l42a92n 86V59o45r61o54s 1295347923887

Doporučuji Vám svezení s motorem 1.0 TSI ať jste v obraze a nepíšete nesmysly.

+4/−1
19.12.2017 18:41

P81e25t25r 90M48i16c73h65a54l 2690524771882

Já jsem s tím jel. Třepe se to jako drahej pes.

+2/−3
19.12.2017 18:58

A24n32t37o10n29í70n 68S83e56b59e33r74a 7813458450699

prd

+1/−1
19.12.2017 21:27

P93e42t30r 74M44i13c84h57a59l 2560914791632

Na to prý je dobrý Espumisan. :-)

+2/0
20.12.2017 6:05

J47i63ř88í 24S97c45h23w33a53c98h 8628334148346

sorry ale tvůj dieselový čtyřvál se třepe možná víc....;-)

+1/−1
19.12.2017 23:06

P64e90t26r 66M69i38c94h60a37l 2310134541202

Tak to se hluboce mýlíš.

0/−1
20.12.2017 6:06

J47i78ř50í 71S78c88h30w18a95c44h 8608834108326

no co se týká vibrací není na tom ten třívál nijak výrazně hůře a třeba zvuk na volnoběh je zcela jinde....;-)

a dvouhmotu nejspíše taky nemá (ale to nevím jistě)

https://www.youtube.com/watch?v=0sbSlFX3LEc&t=5s

https://www.youtube.com/watch?v=2Mdj4yPjrIc

0/−1
20.12.2017 10:34

P46e49t42r 67M51i39c77h29a66l 2430894311502

Slušný argumentační faul. Dát jako srovnání starý osmiventil PD Euro 4, který je navíc studený. A bůh ví, kolik to má najeto. Ten tříválec má ani ne 2500 km, třepe se to na volnoběh jako drahej pes a navíc je to na trojku nad 120 km/h líný jako veš.

+1/0
20.12.2017 21:38

J68i86ř36í 66S21c53h34w75a54c13h 8378824448836

"líný" je to úměrně svému výkonu, dynamika jakéhokoliv jiného cca 80kW motoru ve stejném autě by nebyla lepší....

0/−1
20.12.2017 23:06

P25e68t56r 65M81i69c16h57a20l 2940634611242

Mám 81 kW a v těchto dálničních rychlostech mi auto akceleruje podstatně líp.

+1/0
20.12.2017 23:29

J41i27ř22í 17S80c57h47w60a31c68h 8768494398746

tak buď je tvoje auto o něco lehčí a třeba má menší aerodynamický odpor, nebo je to jen tvůj osobní pocit....

0/−1
20.12.2017 23:37

P56e91t46r 15M83i16c54h61a59l 2200764181612

Těžko, když jde o dvě prakticky stejná auta. Na dálnici se mi to lepí na kufr, když mám před sebou další auto a když se mi uvolní místo a šlápnu na plyn, tak tomu v klidu ujedu. Pak mě to dojede po dvou kilometrech z kopce. Stává se mi to celkem často na D1 před Rohlenkou směrem z Brna na Kroměříž. Není to pokaždé tříválcové TSI, ale není ani výjimkou.

0/0
22.12.2017 15:09

J44i20ř76í 40S12c59h38w91a57c41h 8948554358966

Takové srovnání na dálnici není příliš směroplatné, protože v příkladech co popisuješ hraje hlavní roli to co sedí za volantem druhého auta.

Dal jsem si tu práci a vyhledal video pro Octavii 1.9TDI/81kW, z něj odečetl časy a spočítal časy pružného zrychlení pro několik rozsahů, první číslo je pro 1.0TSI druhé za lomítkem pro 1.9TDI. Bohužel přesnost odečtu času z videa je jen na sekundy a přesnost odečtu rychlosti u TDI taky není příliš vysoká, takže rozdíly v jedné sekundě nejsou žádné rozdíly:

80-100 4s/3s

80-120 8s/7s

80-140 13s/13s

80-160 21s/21s

80-180 33s/36s

z výsledků je vidět, že obě auta zrychlují v podstatě úplně totožně (ty papírové hodnoty prostě někdy nelžou), žádný rozdíl se ani v dálničních rychlostech nekoná. Okolo 180 je na tom už TSIčko možná i o něco lépe. Takže nesmíš tolik dávat na pocity, občas tě mohou hodně klamat.;-)

https://www.youtube.com/watch?v=0sbSlFX3LEc&t=79s

https://www.youtube.com/watch?v=ntuVjHki8Ss

0/−1
22.12.2017 16:17



Najdete na iDNES.cz