Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyvinout sedadlo je věda, musí podržet mrňouse i obra

Sedačky, části auta, které jsou jednoduché jen na první pohled. Přitom jsou jednou z nejdůležitějších. Sedáme v nich dlouhé kilometry, musí se do nich vejít vypasený Američan i drobný Japonec. A navíc chování auta z velké části vnímáme tím koncem těla, který je do sedačky pevně usazen. Mazda vyzkoumala, jak na to.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56a70v14e62l 13Š76e53d70l59b87a34u16e27r 7128101372135

Včera jsem najel pouhých 86 km s náhradním autem, s novou Fabií Combi, protože se jednomu hochovi podařilo zastavit o přední kolo a bok "mého" firemního, pohodlného Fiatu s odpruženým sedadlem. Mám 2 metry a můžu říct, že Fabia je naprosto nepohodlné auto. I když má výškově nastavitelné sedadlo, poloha se nedá nastavit tak, aby mě po 10 km nebolela záda a to s nimi vůbec potíže nemívám. Totéž se mně stalo v Rapidu. Mít Škodu nastálo by bylo o zdraví. Docela smutná zkušenost. Pro mě Škoda peněz.

+3/0
21.12.2017 6:04

M28a52r67t53i95n 69P56l61z38á23k 2107699818584

A jiným zase škodovácké sedačky vyhovují...

0/−1
21.12.2017 8:24

P23a61v29e71l 39Š47e72d76l70b50a71u75e18r 7478781652845

To je docela možné. Dost lidí třeba ani nemá jinou zkušenost a tak ani neví, jak se sedí a jezdí v opravdu pohodlném a tichém autě. Třeba malí Japonci dokáží udělat dobrá sedadla i pro vysoké lidi. Naše 12 let staré "Súbo" je taky v pohodlí i v dalších věcech a maličkostech míle před tím novým, půjčeným německým křápem. Jen třeba zvuk zavírání dveří... Japonský plný bas oproti pádu plechovky na beton... I když tohle podstatné není. Pohodlí ovšem ano.

+3/0
21.12.2017 9:13

V27l22a69s56t67i62m43i60l 11K56r11a74i62s52l 4114773385216

maximálně těm, co v životě v jiném autě neseděli (sarkazmus). všeobecně vše z koncernu s cenovkou do 500t má jenom základní provedení téměř všeho včetně sedadel. zkuste si někdy sednou do již zmíněného Fiatu, nebo třeba nějakého japonce za stejnou cenu - neporovnatelné. jet ve fábii po D1 bylo pro mě utrpení, v Yarisu naprostá pohodička (a to srovnáváme auto do města a "příměstské" auto).

+2/0
21.12.2017 9:56

P53a96v40e69l 89R40e50z81n27i81c29e60k 3195814714382

nemate tak uplne pravdu. u Sokdy stejne jako u ostatnich automobilek plati ze i v ramci jednoho modelu vozu je nekolik urovni vybavy a ruku v ruce s tim jde i kvalita sedacek... nedelalo mi problem tocit brno-praha-zpet 10x mesicne.. vzdy rano tam a vecer zpet....

v obycejne octavii 3.generace v temer zakladni vybave to krom nedostacujici vybavy a vykonu byl i mor z pohledu pohodlnosti sezeni...

naopak v octavii RS, Scout ci v Superbu ve vysokem vybavovem stupni to byla naprosta pohodicka.. dojel jsem do prace i domu vzdy odpocinuty.. a to prosim v dobe kdy na celem useku bylo 5-7 zuzeni a tedy bylo treba se jizde opravdu hodne venovat...

0/0
21.12.2017 12:28

P82a57v21e12l 55Š98e85d20l38b89a71u11e17r 7968691972785

Může být, opravdu to někomu může vyhovovat a možná jsou různé sedačky podle výbavy. Co je to za Fabii, to nevím. Má to nějaký drnčivý benzíňák, start-stop systém, nemá to tempomat, sedačka je výškově stavitelná a vyhřívaná. Neznám stupně výbav. Asi to má špatný úhel sedáku, člověk v tom sedí hodně zalomený, je to pro menší postavy, což Škoda nikde nepíše. Pokračuje to tak, že jsem s tím raději moc nejezdil, ujel jsem jen 235 km a záda mám teď úplně v háji, dneska mi v nich křáplo a mám na nich hřejivou náplast. Už jsem do toho "auta" ráno neměl sedat. Musel jsem ale před vrácením dotankovat. Ještě v sobotu jsem uběhl 11,5 km, sportujeme často a potíže jinak se zády nemívám. Nevím, jestli nejaká vybavenější Fabia má lepší sedadla. Převážel jsem po městě Passata a taky nic moc, velmi nepohodlný, uhrkaný traktor... Ve srovnání s jinými auty je to pro mě fakt bída. Tohle jsem opravdu netušil, že to bude tak velký rozdíl. Další zkušenost, v zájmu svého zdraví nevlezu do koncernového auta, pokud bude jiná možnost. Celkem závidím, že je to pro Vás pohodlné, neměl bych potíže, kdyby to bylo u mě taky tak... Pěkný den přeji.

0/0
26.12.2017 10:52

S36t35a68n53i56s32l39a15v 84K44r61e40j49c46a28r 6127346693534

A otázkou je proč to jde u Japonců a Asiatů a nejde to u Evropanů a Američanů ? Je to rozdílností vzdělání nebo nadáním a představivostí ? Možná každé etnikum má odlišné tělesné partie jež se nedokáží těm jiným přizpůsobit.

0/0
21.12.2017 15:42

S65t36a64n54i21s29l41a98v 67K49r73e30j21c31a81r 6827566133834

Pravdou asi je, že v Československu v minulosti existovala jediná firma jež vyráběla sedadla do motorových vozidel vyráběných v Čechách, Moravě a Slovensku. Nebyly tehdy takové výrobní oběmy a tak tento pobočný závod stihal pokrýt poprtávku nejen osobních , nákladních i stavebních a zemědělských strojů. Dnes by asi měla problém .

0/0
21.12.2017 15:47

M35i35r81e95k 69G63a33j78e87r 5521526979820

Sedadla v mazdach jsou dobra, ale nejak ti vyvojari zapomeli nebo nestihli take venovat pozornost operce hlavy. Ta je napevno prilis naklonena dopredu, takze ridic nemuze mit oprenu horní část páteře v oblasti lopatek (coz je v rozporu s tvrzenim v clanku). Asi proto take na obrazku v clanku je operka hlavy uplne vymazana. Jedina poloha, kdy se lze dobre oprit, je sklonenim sedadla hodne dozadu. Zvyknul jsem si na takovou polohu, ale neni pro kazdeho. Konkretne se moje zkusenost tyka modelu CX-5.

0/0
20.12.2017 23:09

V36e26r41o52n70i79k56a 34E24x32n70e65r21o24v49á 2186671637719

Pak že evoluce je slepá, už před statisíci lety formovala člověka pro jízdu v autě

0/0
20.12.2017 17:13

J98i49ř43í 28S83m39a93z90a86l 2497522554252

Tak už by mohl někdo skočit do Hnujdaje a vysvětlit jim že sedačka má být pohodlná a ne že po 100 km nemůžu z auta ani vystoupit. A to bohužel je problem napříč všemi modely.

0/0
20.12.2017 17:09

J50a90k92u94b 89S38e22k75e55r59a 6216120206395

Narozdil od jisteho mainstreamu maji H dostatecne dlouhy sedak a pri rizeni nemam otlacene leve koleno od stredoveho tunelu...

0/0
20.12.2017 21:21

J58a48k83u70b 30S88e80k98e42r91a 6966560226765

Prave koleno...

0/0
20.12.2017 21:21

T88o69m83a71s 76F55u25k 8297317542

to bude tim, ze hjunde zadny tunel nema, protoze predohrab

0/−1
20.12.2017 21:59

M28i38r51e94k 52G88a32j26e72r 5101446519130

Snad vsechny predohraby maji tunel mezi prednimi sedadly, puvodne kvuli ovladani prevodovky. Ktery model Hyundaie mate na mysli?

+2/0
20.12.2017 23:11

V78l31a65s43t51i57m10i97l 42K25r44a86i85s75l 4484343645246

od kdy má předohrab co společného s tunelem v kabině? 8-o

0/0
21.12.2017 9:57
Foto

I39v27a38n 51K91o47p85t55a 5537682791837

No třeba Octavie a Superby tunel pochopitelně mají, protože platforma je stejná s 4x4 a ten kardan se prostě někam dát musí.

Mají ho povětšinou všechna auta protože tunel je součastí která tvoří tuhost prostoru pro posádku. Obvykle bývá z vysokopevnostní oceli.

0/0
21.12.2017 19:20
Foto

I22v41a46n 65K14o49p21t21a 5727712301557

Tudle jsem zkoušel jak je možné otlačit si to koleno o středový tunel (konzoli) v Oct.3 a pak i v druhé generaci. Se svými 186cm jsem na to pokud člověk sedí normálně nepřišel.

0/0
21.12.2017 19:17

J84a22r16o17s66l23a83v 90K18o84r15u34b 7732368392

Ako som si vela krat vsimol mnoho vodicov ani nevie ako sa ma spravne sediet, sedacky niesu az taky problem ako samotny sediaci, operadlo pomaly na lezato a chrbtica ohnuta ako luk hlavne ze som frajeeer8-o

+1/0
20.12.2017 14:52

P27a56v94e14l 40J27e58ř13á13b50e29k 7701982234527

Nejde ani tak o tu prohlou páteř, ale o správně nasazenou čepici s kšiltem dozadu či do strany.

Když by seděl způsobně, tak by tu kšiltovku nikdo neviděl a nebyl by IN.

Takže zalehnout za volant "velí" doba.

0/−1
20.12.2017 20:55

M50i66r96e81k 66G78a41j78e87r 5391846879750

Je to tak pohodlnejsi, zejmena pote, kdy vyrobci aut posunuli operku hlavy hodne dopredu. Ono se ani jinak neda poradne oprit.

0/0
20.12.2017 23:13







Najdete na iDNES.cz