Diskuse k článku

Vyvinout sedadlo je věda, musí podržet mrňouse i obra

Sedačky, části auta, které jsou jednoduché jen na první pohled. Přitom jsou jednou z nejdůležitějších. Sedáme v nich dlouhé kilometry, musí se do nich vejít vypasený Američan i drobný Japonec. A navíc chování auta z velké části vnímáme tím koncem těla, který je do sedačky pevně usazen. Mazda vyzkoumala, jak na to.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P26a83v22e10l 16Š60e79d32l25b74a60u64e32r 7378831372665

Včera jsem najel pouhých 86 km s náhradním autem, s novou Fabií Combi, protože se jednomu hochovi podařilo zastavit o přední kolo a bok "mého" firemního, pohodlného Fiatu s odpruženým sedadlem. Mám 2 metry a můžu říct, že Fabia je naprosto nepohodlné auto. I když má výškově nastavitelné sedadlo, poloha se nedá nastavit tak, aby mě po 10 km nebolela záda a to s nimi vůbec potíže nemívám. Totéž se mně stalo v Rapidu. Mít Škodu nastálo by bylo o zdraví. Docela smutná zkušenost. Pro mě Škoda peněz.

+3/0
21.12.2017 6:04

M35a78r85t58i51n 77P97l16z26á94k 2737539358474

A jiným zase škodovácké sedačky vyhovují...

0/−1
21.12.2017 8:24

P34a65v28e37l 34Š25e15d16l51b21a19u81e88r 7178311652475

To je docela možné. Dost lidí třeba ani nemá jinou zkušenost a tak ani neví, jak se sedí a jezdí v opravdu pohodlném a tichém autě. Třeba malí Japonci dokáží udělat dobrá sedadla i pro vysoké lidi. Naše 12 let staré "Súbo" je taky v pohodlí i v dalších věcech a maličkostech míle před tím novým, půjčeným německým křápem. Jen třeba zvuk zavírání dveří... Japonský plný bas oproti pádu plechovky na beton... I když tohle podstatné není. Pohodlí ovšem ano.

+3/0
21.12.2017 9:13

V82l74a47s98t68i83m25i40l 34K70r32a17i53s63l 4374513315356

maximálně těm, co v životě v jiném autě neseděli (sarkazmus). všeobecně vše z koncernu s cenovkou do 500t má jenom základní provedení téměř všeho včetně sedadel. zkuste si někdy sednou do již zmíněného Fiatu, nebo třeba nějakého japonce za stejnou cenu - neporovnatelné. jet ve fábii po D1 bylo pro mě utrpení, v Yarisu naprostá pohodička (a to srovnáváme auto do města a "příměstské" auto).

+2/0
21.12.2017 9:56

P26a97v70e64l 10R41e19z72n78i17c40e67k 3265264184732

nemate tak uplne pravdu. u Sokdy stejne jako u ostatnich automobilek plati ze i v ramci jednoho modelu vozu je nekolik urovni vybavy a ruku v ruce s tim jde i kvalita sedacek... nedelalo mi problem tocit brno-praha-zpet 10x mesicne.. vzdy rano tam a vecer zpet....

v obycejne octavii 3.generace v temer zakladni vybave to krom nedostacujici vybavy a vykonu byl i mor z pohledu pohodlnosti sezeni...

naopak v octavii RS, Scout ci v Superbu ve vysokem vybavovem stupni to byla naprosta pohodicka.. dojel jsem do prace i domu vzdy odpocinuty.. a to prosim v dobe kdy na celem useku bylo 5-7 zuzeni a tedy bylo treba se jizde opravdu hodne venovat...

0/0
21.12.2017 12:28

P17a16v51e72l 85Š65e59d52l18b83a79u45e29r 7148651272615

Může být, opravdu to někomu může vyhovovat a možná jsou různé sedačky podle výbavy. Co je to za Fabii, to nevím. Má to nějaký drnčivý benzíňák, start-stop systém, nemá to tempomat, sedačka je výškově stavitelná a vyhřívaná. Neznám stupně výbav. Asi to má špatný úhel sedáku, člověk v tom sedí hodně zalomený, je to pro menší postavy, což Škoda nikde nepíše. Pokračuje to tak, že jsem s tím raději moc nejezdil, ujel jsem jen 235 km a záda mám teď úplně v háji, dneska mi v nich křáplo a mám na nich hřejivou náplast. Už jsem do toho "auta" ráno neměl sedat. Musel jsem ale před vrácením dotankovat. Ještě v sobotu jsem uběhl 11,5 km, sportujeme často a potíže jinak se zády nemívám. Nevím, jestli nejaká vybavenější Fabia má lepší sedadla. Převážel jsem po městě Passata a taky nic moc, velmi nepohodlný, uhrkaný traktor... Ve srovnání s jinými auty je to pro mě fakt bída. Tohle jsem opravdu netušil, že to bude tak velký rozdíl. Další zkušenost, v zájmu svého zdraví nevlezu do koncernového auta, pokud bude jiná možnost. Celkem závidím, že je to pro Vás pohodlné, neměl bych potíže, kdyby to bylo u mě taky tak... Pěkný den přeji.

0/0
26.12.2017 10:52

S65t98a40n30i84s13l82a98v 37K74r51e61j27c40a63r 6897376543634

A otázkou je proč to jde u Japonců a Asiatů a nejde to u Evropanů a Američanů ? Je to rozdílností vzdělání nebo nadáním a představivostí ? Možná každé etnikum má odlišné tělesné partie jež se nedokáží těm jiným přizpůsobit.

0/0
21.12.2017 15:42

S43t25a82n53i21s14l15a56v 32K34r92e42j86c35a12r 6977636523734

Pravdou asi je, že v Československu v minulosti existovala jediná firma jež vyráběla sedadla do motorových vozidel vyráběných v Čechách, Moravě a Slovensku. Nebyly tehdy takové výrobní oběmy a tak tento pobočný závod stihal pokrýt poprtávku nejen osobních , nákladních i stavebních a zemědělských strojů. Dnes by asi měla problém .

0/0
21.12.2017 15:47

M75i84r66e68k 13G66a32j77e65r 5321616159650

Sedadla v mazdach jsou dobra, ale nejak ti vyvojari zapomeli nebo nestihli take venovat pozornost operce hlavy. Ta je napevno prilis naklonena dopredu, takze ridic nemuze mit oprenu horní část páteře v oblasti lopatek (coz je v rozporu s tvrzenim v clanku). Asi proto take na obrazku v clanku je operka hlavy uplne vymazana. Jedina poloha, kdy se lze dobre oprit, je sklonenim sedadla hodne dozadu. Zvyknul jsem si na takovou polohu, ale neni pro kazdeho. Konkretne se moje zkusenost tyka modelu CX-5.

0/0
20.12.2017 23:09

V23e37r72o97n31i83k57a 76E72x97n76e51r14o49v58á 2286401147609

Pak že evoluce je slepá, už před statisíci lety formovala člověka pro jízdu v autě

0/0
20.12.2017 17:13

J90i72ř11í 88S66m39a25z84a18l 2477822784652

Tak už by mohl někdo skočit do Hnujdaje a vysvětlit jim že sedačka má být pohodlná a ne že po 100 km nemůžu z auta ani vystoupit. A to bohužel je problem napříč všemi modely.

0/0
20.12.2017 17:09

J11a41k36u30b 21S74e35k65e31r88a 6286180936695

Narozdil od jisteho mainstreamu maji H dostatecne dlouhy sedak a pri rizeni nemam otlacene leve koleno od stredoveho tunelu...

0/0
20.12.2017 21:21

J35a25k28u37b 17S13e30k11e14r32a 6636710186635

Prave koleno...

0/0
20.12.2017 21:21

T53o41m91a63s 60F93u72k 8477477262

to bude tim, ze hjunde zadny tunel nema, protoze predohrab

0/−1
20.12.2017 21:59

M90i19r91e85k 65G17a79j98e48r 5311306249820

Snad vsechny predohraby maji tunel mezi prednimi sedadly, puvodne kvuli ovladani prevodovky. Ktery model Hyundaie mate na mysli?

+2/0
20.12.2017 23:11

V31l64a50s57t96i20m35i25l 88K20r63a56i66s45l 4854253405186

od kdy má předohrab co společného s tunelem v kabině? 8-o

0/0
21.12.2017 9:57
Foto

I40v51a79n 88K89o22p21t18a 5287652561907

No třeba Octavie a Superby tunel pochopitelně mají, protože platforma je stejná s 4x4 a ten kardan se prostě někam dát musí.

Mají ho povětšinou všechna auta protože tunel je součastí která tvoří tuhost prostoru pro posádku. Obvykle bývá z vysokopevnostní oceli.

0/0
21.12.2017 19:20
Foto

I19v25a32n 21K76o79p38t39a 5317882491167

Tudle jsem zkoušel jak je možné otlačit si to koleno o středový tunel (konzoli) v Oct.3 a pak i v druhé generaci. Se svými 186cm jsem na to pokud člověk sedí normálně nepřišel.

0/0
21.12.2017 19:17

J65a92r12o74s12l59a22v 63K61o15r89u15b 7512798832

Ako som si vela krat vsimol mnoho vodicov ani nevie ako sa ma spravne sediet, sedacky niesu az taky problem ako samotny sediaci, operadlo pomaly na lezato a chrbtica ohnuta ako luk hlavne ze som frajeeer8-o

+1/0
20.12.2017 14:52

P60a67v84e98l 27J96e32ř62á71b47e50k 7221742484597

Nejde ani tak o tu prohlou páteř, ale o správně nasazenou čepici s kšiltem dozadu či do strany.

Když by seděl způsobně, tak by tu kšiltovku nikdo neviděl a nebyl by IN.

Takže zalehnout za volant "velí" doba.

0/−1
20.12.2017 20:55

M79i10r29e90k 48G83a56j27e15r 5521636959770

Je to tak pohodlnejsi, zejmena pote, kdy vyrobci aut posunuli operku hlavy hodne dopredu. Ono se ani jinak neda poradne oprit.

0/0
20.12.2017 23:13

Najdete na iDNES.cz