Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T69o48m42á42š 11R41á51k47o31s 7229530304949

To je snad jasný, ne? Pokud se jedná o stojící, resp. velmi zpomalený a zahuštěný proud vozidel, tak zipovat zásadně těsně pred zúžením ! - Rychlost pruhů se tím synchronizuje a na konci se to plynule secvakne 1:1. Jakmile se tam rádoby korektní řidiči řadí dřív a naprosto náhodně, tak samozřejmě do kolony vnesou nepravidelné impulzy k zabrždění a potažmo zastavení a o plynulosti pak nemůže být řeč.

+100/−1
doporučit
22.12.2017 0:37

M87i96c19h14a12l 57K91r53č74á20l 6598868336292

A co na tom není jasné. Vždyť je to v zákoně napsáno jasně. Zipuje se v místě kde přestal být jeden pruh průběžný. A to je přesně tam kde pruh končí a ne třista ani sto metrů předem. Tam je pořád průběžný.

+74/−1
doporučit
22.12.2017 0:35

J33o64s69e57f 33T91r26ö31g25l 8799192186196

Zipování až před vlastním zúžením má tu pozitivní vlastnost, že případná kolona je poloviční a nepřenáší se tolik do dalších křižovatek, ulic, sjezdů apod. To se bohužel při zařazování v předstihu děje a zúžení pak často ovlivňuje i okolní ulice, kde žádné omezení není.

+60/−1
doporučit
22.12.2017 0:17

T29o73m13á79š 89D49o48m26i10n23i85k 7525585564805

Řazení se dle libosti stovky metrů před překážkou nemá nic společného se zipem, protože zpravidla není dosaženo střídavého řazení. Pak dochází k absurdním situacím, kdy již puštění řidiči odmítají pouštět v zúžení, protože oni sami se přece už zipovali. Navíc oba pruhy po celé délce zasekají pouštěči a ti, kdo si pouštění vynucují a vznikne totální chaos, což je přesně to, čemu má zip předcházet.

+45/0
doporučit
22.12.2017 9:06

J93a37n 81K55o76s21t28k82a 9604637299376

Kdo dokáže na zipu do sebe zasouvat jednotlivé články jinak než na konci (pomocí jezdce), ten by měl raději používat knoflíky!

+53/−1
doporučit
22.12.2017 8:04

P78e65t81r 38S94p92á48l72e79n70ý 3405687469848

Je to zase jen o egu. V Ostravě naprostá klasika, několik desítek aut v průběžném pruhu, druhý pruh volný. Klasika v Martinove u Benziny, Marianky pod Ostravarem. No a zkuste si do volného pruhu najet a snažit se zařadit. Auta se semknou čumák na kufr, abyste se nemohl zařadit, protože jste objel celou kolonu a je třeba vás potrestat. Někdy i troubi. Co je ale ještě horší, je zařazování někde v půlce, kdy řídič, no celkem i oprávněně, se bojí, že ho v místě zúžení nepustí, tak se začne cpát 100m předem a celé to zastaví.

+37/0
doporučit
22.12.2017 5:54

H13o33n50z82a 15D74v45o45ř36á86k 1974625413965

Prezidentu Asociace dopravních psychologů bych sebral řidičák za to, že hlásá takovéhle bludy - jednoznačně dojet až ke zúžení a tam se řadit.

Před pár lety jsem projezdil Skandinávii a tam ten zip funguje úplně automaticky a bez problémů. Kolony v obou pruzích neustále jednou (sice pomalu, ale jedou), na řidiče, který přijíždí levým pruhem nikdo netroubí a v místě spojení pruhů ho klidně pustí před sebe.

Bohužel to chce něco, co na našich silnicích vidím jen minimálně - ohleduplnost a zdravý rozum od obou řidičů - těch co jedou v průběžném i v končícím pruhu. Až všichni pochopí, že střídavé řazení urychlí kolonu, tak to bude paráda.

+42/−1
doporučit
22.12.2017 7:35
Foto

V11r90t52a25ň70a 21A69l59e27š 9848895586207

Co je nepochopitelné na větě " v místě kde se dva pruhy sbíhají v jeden" ? Logicky se tímto mám řadit v tomto místě! Navíc většinou tam jsou tři šipky velké jak kráva!

+31/0
doporučit
22.12.2017 6:57

P83e10t32r 96M22u19d90r18y94c41h 7764582547913

Je to marný, je to marný, je to marný

+34/−1
doporučit
22.12.2017 0:13

J42o38s93e40f 42Š61o50l71t88e28s 8254978340253

To jsou zase diskuze. Pokud na dálnici dochází pouze ke zpomalení, ale netvoří se kolony, je zip zbytečný. Ale ve chvíli vytvoření souvislých kolon vozidel začíná platit pravidlo souběžné jízdy, které automaticky také aktivuje ZIP. A v takovém případě je řazení předem nesmysl, protože akorát prodlužuje kolony.

+30/−1
doporučit
22.12.2017 0:56

J52a15r65o92s55l63a60v 44V14a89c84e53k 1492882152586

Právě naopak. Za pitomce jsou považováni ti, kteří se snaží zařadit dřív a dělají v tom bordel.

A agresoři jsou ti, kteří zip frajersky využívají v místě odbočovacích pruhů, nikoliv v zúžení. Na druhou stranu někdy není včas jasné, který pruh kam bude směřovat. Obzvlášť když je teď v módě honit řidiče z pruhu do pruhu.

+22/−1
doporučit
22.12.2017 0:20

D74a66n 25H28e36l30e32k53a56l 6956697222219

Obávám se, že dopravní psycholog je totálně mimo – alespoň v případě téměř stojící kolony. Když se řidiči řadí dřív, akorát se mnohem více zacpává jeden pruh a kolony se prodlužují. Poslední, co potřebujeme, jsou "odborníci" kteří do věcí, které pomalu začínají fungovat, vnáší chaos. Když pojede striktně jedno a jedno auto z každho pruhu, nemusí si nikdo hledat místo 300metrů přeem - a tak je to myšleno, aby se auta řadila ředvídatelně.

+25/−2
doporučit
22.12.2017 7:40

D13a81n23i83e74l 64D88r75n83e12c 6901419966342

Problém vidím v nedodržování bezpečné vzdálenosti, která je pro funkčnost zipu klíčová. Možná bych ten paragraf o zipování doplnil ještě o to, že řidiči v obou jídzních pruzích jsou povinni začít si s předstihem vytvářet mezi sebou mezery. Když nejsou mezery, tak se spousta řidičů bojí dojet až na konec, že je tam nikdo nepustí.

+27/−3
doporučit
22.12.2017 4:26
Foto

R14o54m88a22n60a 65B40a53b57o82r16o88v31á 5816213459597

Podle výsledku ankety většina ví, dle skutečnosti není většina řidičů čtenáři Idnesu :-)

+16/0
doporučit
22.12.2017 7:54

J93a47n 33Ř10e18z71n68í73č34e25k 3811891633340

A přesto to 90% řidičů nechápe. A ten jediný z dvaceti, který to před zúžením udělá dobře a jede do poslední chvíle v levém pruhu, je často terčem agrese a "vytrestávání"

+22/−2
doporučit
22.12.2017 7:42

J86a39n 94C27i98g67l83e18r 7568801590334

Prezident Asociace dopravních psychologů Alois Hudeček v rozhovoru pro iDNES.cz uvedl: „Čeští řidiči dopravní značku zip 300 metrů vysvětlují tak, že se mají za tři sta metrů zařadit. Ale to přece není pravda. Mají tři sta metrů na to, aby si našli díru, do které se zařadí. Když to ale nechají všichni na poslední chvíli, tak se za tři sta metrů sejdou čtyři autavlevo, čtyři vpravo a vzniká trychtýřový efekt. To kdyby řidiči věděli a zároveň dodržovali bezpečné odstupy, tak může být provoz na dálnici mnohem plynulejší i přesto, že se zrovna opravuje. Když tam vznikne špunt, tak než se rozjede jeden, druhý a třetí kamion, tak je deset minut pryč.“

A to je právě nesmysl! Psycholog... 8-o

+18/−1
doporučit
22.12.2017 8:22

T40a77d85e42á17š 63S47e52d96l92á73č34e95k 9822290479360

pokud je pod značkou dodatková tabulka Vzdálenost (řekněme těch 300m) tak tato tabulka určuje vzdálenost k místu, od kterého platí ta značka... jinak by tam byla dodatková značka Délka úseku a to by se celých 300m mělo řadit zipem kdekoli... prezident by potřeboval navštívit autoškolu

+13/0
doporučit
22.12.2017 8:12

M49a57r62c93e58l 28S58t35a63r22ý 9778744843909

řazení se 100 metrů před zúžením je stejná stupidita jako připojování 100 metrů před koncem připojovacího pruhu na dálnici nebo městských okruzích, kdy ještě nemáte rychlost zakcelerovanou na rychlost provozu v průběžném pruhu. podle mě obě chyby dělají stejné typy řidičů

+12/0
doporučit
22.12.2017 12:03

J52o49s83e40f 90R86i90c18h27t52e21r 9366925657703

"...jak daleko před zúžením vlastně zipovat." – to je vtip, žejo? To je snad elementární logika že v místě toho zúžení..

+16/−2
doporučit
22.12.2017 11:08

O26n47d46ř81e16j 33H95o39l81u58b 1369167528516

Z mého pohledu tady (v diskusi) vidím zbytečnou histerii. Tam kde jezdím (v Brně) se zipem obvykle problém není. Občas se sice najde nějaký výjimečný jedinec, který musí zazipovat předčasně (asi aby mohl déle čekat), ale to se dá přežít. A už docela dlouho jsem nezažil takový ten typ "nepustím toho hajzlíka, budu si držet odstup 10cm, sice musím jet s vytřeštěnýma očima, protože je to značně náročné na pozornost, ale já vyhraju". A dokonce bych řekl, že už začíná být docela běžné i to, že mě někdo pustí, když odněkud vyjíždím, i když mi přednost dávat nemusí (např. z vedlejší cesty). Ještě to teda není jako např. v Rakousku, ale lepší se to.

+11/0
doporučit
22.12.2017 11:17

D69a77n22i12e30l 83P22a51n38e59k 6452411392200

V zakone je to celkem jasne napsane. ZIPuje se kde prestava byt jeden z pruhu prubezny. Co na tom neni k pochopeni? 8-o jinak receno NA KONCI. Samozrejme je dulezite aby meli ridici stejnou rychlost najet si do prostoru mezi auta a posleze se plynule zaradit.

Bohuzel ceska natura je zabednena a jak je vidno spousta ridicu si stale mysli, ze je nekdo predbiha a tak maji potrebu skolit tim, ze ho tam nepusti. Tim, ale situaci zhorsuji a prodluzuji kolonu. Pak je tu druha skupina ktera se zacne radit 300-100m pred samotnym zuzenim a vytvareji brzdove vlny a nevyuzivaji komunikacni kapacitu naplno. Tim zpusobuji kolony.

Zakon je v pohode jen mysleni a jednani lidi je spatne.

+11/0
doporučit
22.12.2017 10:30

Ř81e31h34o92ř 64K42r94á39l37í12č83e29k 5537541589418

A důležité by bylo zmínit, že objet kolonu odbočovacím pruhem a pak se cpát zpět není zipování, ale vychcanost!! A lidé, kteří tyto vychcánky do průběžného pruhu pouštějí nejsou žádní slušňáci, ale paka, která tím ten průběžný pruh zpomalují!!

+11/0
doporučit
22.12.2017 9:42

J59a83n 64K75o81t43a24s 9909440852186

Vždycky jsem to bral tak, že ti co se zařazují dříve (hlavně se jedná o kolony ve městech a na dálnici), neumí zip a už tak zpomalují rychlost aut v tom průběžném pruhu před zúžením silnice. Všimněte si toho někdy na dálnici. Zip by měl zajistit, aby oba pruhy odbavovaly auta stejnou rychlostí, tím že se řidiči budou zařazovat daleko před zúžením, budou zaplňovat průběžný pruh rychleji, ten se tak zahustí a zpomalí oproti pruhu neprůběžnému. To jde přece proti logice zipování...

+13/−1
doporučit
22.12.2017 8:46
Foto

T73o18m85á46š 74A92n84d56e59r33l42e 2512191564407

Nerozumím tomu, proč novináři pořád rozmazávají zipování. Já s ním mám z 90 % pozitivní zkušenosti. Řidiči v průběžném pruhu jsou prakticky vždy ochotní a střídavé řazení normálně funguje. Jediný problém působí panikáři, kteří se začnou rvát do průběžného pruhu zbytečně brzy. Skutečně je třeba dojet až na konec. Výslledná kolona je kratší. Řidiči v průběžném pruhu si taky spíše uvědomí, že je třeba pustit auto ze sousedního pruhu, když vidí, že ten pruh už fyzicky končí.

+13/−1
doporučit
22.12.2017 4:46

P49e19t27r 11Š40t66u91r96s98a 8600758637387

Co se týká zipování tak to podle mě zvládají jen lidi v Brně a v Praze - tím nemyslím bydliště, ale města, kde se zipování dá úspěšně aplikovat. Jeden příklad ze života. nedávno jsme jel do Mladé Boleslavi. Před MB na dálnici zúžení. V pravém pruhu kolona 600 metrů a v levém pruhu nikdo...

Rozhodně jsem zastáncem toho, že zipovat až v místě zúžení, protože to je jediné jasně definované místo, kde se dá dobře zipovat.

+14/−2
doporučit
22.12.2017 5:52







Najdete na iDNES.cz