Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M67i45c12h22a44l 57M13a61l54ý 5472284209183

Chtel bych u toho byt a poslouchat, co si technici od Porsche o tomto klenotu behem tedtovani rikali 

+32/−1
doporučit
26.12.2017 6:52

P79e28t18r 43L40a83n12g26e25r 6195345360972

Dnes uz legenda, v porovnani se skoda 105,120 velky skok dopredu. A jeho nastupce felicie je na cestach videt dodnes.

+26/0
doporučit
26.12.2017 7:37

A16l74e81š 50L70i68s23o64v41s74k28ý 9589328912782

Byli jsme mladí, zamilovaní, svět patřil nám a našim holkám, tak to prostě bylo krásné auto:-)))

+21/0
doporučit
26.12.2017 8:29

L31i14b48o15r 60F47i81l24á62k 2581334129161

Zaplaťpánbůh, že už je ta doba za námi.

+39/−5
doporučit
26.12.2017 7:46

V57l52a35s76t85i46m50i37l 78F13i76a59l96a 1532471534

S formanem r.v 92 jezdime jeste dnes na dovolenou se spotrebou 5.9l/100km.

+8/0
doporučit
26.12.2017 13:19

P88a84v17e90l 33J94o20n70á29š 5751605339595

Jezdili jsme rychle, ale bezpečně... No nevím, viděl jsem ho v pravoúhlé zatáčcce v Bratronicích a rychle to bylo, to jo, ale bezpečně málem trefil strom u pomníku. Lítali s tím jak splašení, v obci dost o hubu. Halt ta značka s magickým F dělala zázraky.

+11/−2
doporučit
26.12.2017 7:35

M29a91t46ě65j 16T16a88r48a50b72a 6850513507514

Favorita na obrázku vlastním, R. V. 90, mám ho po dědovi a tátovi najeto má 80tis... Pokaždé když do něj sednu a jdu se projet, žasnu nad tím jak díly po 30letech stále odolávají a auto je spolehlivé (Původní spojka, motor,....) až si říkám zda mi takhle dlouho vydrží octavka rs, ale to už jsme u konzumního a spotřebního vozu.... FAVORIT nikdy z rukou, zlatý stroj

+13/−4
doporučit
26.12.2017 9:06

A10n71t54o62n93í43n 70S72v73o26b20o82d62a 3414633579192

díly do převodovky se vyráběly na strojích ze západního Německa a Švýcarska, kontrola používala měřící zařízení ze Švýcarska atd. na východě nebyly dostupné technologie, i pokročilé zbraně se v Československu vyráběly na západních strojích, vyrobit spolehlivý řídící systém pro 3D do CNC stroje v rámci RVHP byl velký problém

+8/−1
doporučit
26.12.2017 10:01

P26e76t59r 21H39o92r89á46k 1589143489214

Tak si říkám, jaká je dnes životnostní norma.

+6/0
doporučit
26.12.2017 8:30

P30e49t81r 52K20n98ě73b22o66r89t 8882558279300

Tenkrát se smělo jezdit bezpečně ale rychle. Krásná doba...

+12/−5
doporučit
26.12.2017 8:36
Foto

D55a33l53i56b84o92r 62B11a34r72t91o87š 5414610727569

tento článek jasně dokazuje tehdejší nízkou úroveň našeho průmyslu a vědění....tedy řeči o rozprodávání rodinného stříbra nejsou až tak moc pravda...ale dobře to působí na emoce..........skutečná pravda je jiná, komunisté v čele s nevýhodnými smlouvami mezi ČSSR a SSSR nás dovedli k ekonomickému bankrotu a neskutečně nízkému zabezpečení populace materiálními statky a potravinami.............opět je tohle na dlouhou rozpravu......ale tak tomu skutečně bylo.......bohužel...........

+25/−16
doporučit
26.12.2017 9:23

M84a66r34t61i94n 69K10u20ř31í64t82k95a 6287366878135

Akorát je škoda, že se už nevyrábí klasický PickUp, ať už otevřený, nebo uzavřený. Proto všichni jejich majitelé ať už na bázi Favorita, nebo Felicie si je opečovávají. Jedinou dostupnou alternativou je Fiat Strada.

+7/−1
doporučit
26.12.2017 11:30

L93u18k47á66š 91M11u29s54i58l 1292254198597

Jen se směji, jak jsme tenkrát ničeho nebyli sami schopní.

Co jsem viděl já, tak na poli rostlo jídlo, v každé vesnici se chovalo jídlo a mléko.

U nás na Blanensku se šily v Krasu špičkové oděvy, v Minervě vyráběli kvalitní šicí stroje, Adast dělal měřidla, ČKD turbíny, vše zaměstnávalo v místě spoustu lidí a vyváželo finální výrobky do celého světa.

Šicí stroj z Minervy máme dodnes doma a je 100% funkční.

V každé vesnici byl obchod, hospoda, školka, hrál se tam fotbal....

Dnes nemáme na dědině ani ty základní služby, do školek děti vozíme, pokud je tedy vůbec místo, na poli roste řepka, kravín už dávno spadl, firma co opravdu vyrobí finální produkt tu snad už žádná ani není, zato vozíme mongolské dělníky na výrobu součástek pro zahraniční firmy, kde místní nechtějí dělat, protože nabízená polovina mediánu není na uživení.

+25/−18
doporučit
26.12.2017 10:13
Foto

D31a66v22i49d 19K14o31p31a64l 5343842334439

Fajný článek. Díky!

+5/0
doporučit
26.12.2017 9:46

J35i30ř19í 66J82e96z84d87i93n33s23k16ý 8648832473789

Malo lidi si uvedomu jak krasne je itevrit v zime dvere, rozmrazit auto, nastartovat okamzite a odjed v pohodlnych sedackach kamkoliv je jejich navigace zaveze.

Favoritem by dnes nikdo jezdid nechtel. Hnusny plny tvrdyho plastu a jediny co to dela je, ze to jezdi. Auto sice drzi 30let, ale s najezdem, ktery se dnesnim autem povazujem za “zajezdovy”.

+4/−3
doporučit
26.12.2017 12:59

L13u75k54á90š 59F10o96k70t 5554182319653

1993 byl pořádný skok. Měnil jsem myslím 1989 za novější a kvalita interiéru šla po vstupu VW prudce nahoru.

+2/0
doporučit
26.12.2017 9:56

J81í38ř83í 61N42o58v74o98t45n90ý 2452275334719

Favorit byl super delnik a Forman jeste lepsi, ten odtahal material na cely barak. Dnes bych si zase koupil fungl noveho Formana kdyby se vyrabel a dat tam naftovy komurkivy motor 1,6 ci , tak je to Kral silnic s velkym najezdem km .

+7/−13
doporučit
26.12.2017 0:44

L36e43o97š 43K54o30n83e51č61n57ý 2402410832

No nemá cenu polemizovat co bylo lepší a co ne. Na tehdejší dobu byl asi Favorit u nás kára, bylo to něco jiného než stodvacítky, trabanty, wartburgy apod. Ale od těch časů uplynulo mnoho a mnoho vody. Dnes už jsme zvyklí na jiný standard, taky jsme zvyklí na to, že v rodině je minimálně jedno a více aut. Prostě doba je jiná, ale tehdy to byl prostě pokrok. Je fajn si přečíst článek a zavzpomínat na doby minulé, ale prostě dnešní auta, autobusy jsou technologicky i designově někde jinde a co člověk nemůže vlastně přehlédnout také to, že se od těch době hodně zvětšila velikost.

+1/0
doporučit
28.12.2017 20:22

P35e32t47r 20Z73e75l28e16n65k49a 8607724153187

koupil jsem 5 let starého formana, nic na laku nebylo vidět a po půl roce na podzim mi rozkvetli blatníky, prahy a pěkně rezavá podlaha :-/

+1/0
doporučit
26.12.2017 9:17

D48a42v21i39d 36Š66a86f72r62á71n22e63k 5107804397753

To auto se v článku neuvěřitelně vychvaluje, nicméně na svoji dobu to byla spíš zastaralá konstrukce s průměrnou spolehlivostí. Člověk se musí pousmát na tím, jak Favorit na kopřivnickém okruhu odvařil nejmodernější západní konkurenci.

+1/−3
doporučit
27.12.2017 9:33

P35e31t11r 74Č49e75r96m80á71k 9518145659690

Ten závěrečný box není příliš štastně formulován. Vývoj favoritu probíhal v zásadě obdobně jako na západě a to v naší režii. Jestli konstruktér použije brzdy Girling nebo AB Jablonec je zcela lhostejno, inženýrskou školu to nijak nedehonestuje. To samé se týká dalších mnoho komponent, to je prostě věcí subdodávek, hlavní konstrukce (motor, nápravy, převodovka, karoserie) zůstala v česaně. Na nezávislém hodnocení od Porsche také není nic divného, zcela běžná “oponentura” která se dělá dodnes. Čas pak navíc ukázal že ne vše co bylo hodnoceno s připomínkami je nutně špatně - oproti tehdejší produkci litinových motorů VW nebyl škodovácký celohliník nijak tragický, koneckonců po převzetí škody ho VW dále vyvíjel a dožil se nového milenia v octavii..

Podobně je to s tehdejším automotive průmyslem. Ten samozřejmě nebyl v nějak zvlášť dobrém stavu, na druhou stranu chybou bylo vesměs nedostatek financí, když se díky favoritu coby státnímu úkolu peněz dostalo, najednou tu bylo mnoho provozů se zcela moderní technologií.

Takže suma sumárum ano i ne, produkt čistě socialistického hospodárštví to skutečně nebyl, ale na druhou stranu nijak nevybočoval z řady v tom kolik technologií bylo “domácích” a kolik subdodaných.

+1/−5
doporučit
26.12.2017 14:58

T93o46m69á48š 22S45e18d49l28á13k 3748951612687

Obrovská chyba byla, že se řešila spolupráce s NDR. Kdyby se na NDR vykašlali a AZMP dělala od začátku vlastní vývoj, mohl být Favorit, nebo jeho obdoba o 10 let dříve.

0/−2
doporučit
26.12.2017 14:37







Najdete na iDNES.cz