Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

Z73d40e44n82ě87k 79M70o49r83á46v16e45k 5587878228183

Já myslím, že pokud se ukáže, že výrobce pneumatiky dal na povrch jinou směs, než pod ním, díky tomu získala pneumatika nějaké ohodnocení, které platí jen pár tisíc kilometrů a pak je pneumatika výrazně horší, tak je to podvod na zákazníkovi. V případě výrazného zhoršení brzdného účinku to navíc znamená hazardování s lidskými životy. Myslím, že by takový výrobce měl stát před soudem.

+89/0
doporučit
27.12.2017 2:05

R77i13c25h45a84r89d 61V70a23c63e46k 5961788832488

Takže ty značkové se od neznačkových liší tím, že na testy dávají jiné vzorky a nebo mají jinou svrchní vrstvu, která brzy zmizí?:-)

+50/0
doporučit
27.12.2017 1:49

R12o49m54a63n 75P90o82l22á41č34e68k 5526629265

Tak je celkem logické, pokud auto nevytáhne paty z města např. Praha, Brno, tak je blbost měnit kola na zimáky a celoroční stačí... To samé "důchodci" jezdící minimálně...

Ale třeba v Liberci bych si zimáky už poctivě měnil...

A pak druhý extrém, na Mallorce bych se nebál jezdit celoročně na letních...

Spíš si říkám co vedlo Michelin se takhle zachovat... V tom bude ještě něco, ale co se asi dozvíme později...

+42/0
doporučit
27.12.2017 2:55

R26o94m98a87n 81K31r31a72t74o35c82h77v73í69l 6346427736704

Testujou ty gumy tak, že udělaj měření na nové a potom na ojeté a tu ojetou vyroběj tak, že obroušej tu novou - haleluja výsledek je dobrej, aby ne.

Zapomíná se ale na jednu věc a to na stáří pneumatiky. Pneumatika, která má v praxi ty 2 mm, je třeba 6 let stará a v tom je ten problém.

+38/−1
doporučit
27.12.2017 0:09

V98l97a14d95i13m33í46r 26F94i90b83i20g25e47r 5984531951674

Jo lidi v těchto mírnějších zimách přechází na celoroční a asi je to znát, protože už byla ve zorávách reportáž jak je to nebezpečné. Hovořil v ní majitel pneuservisu a nekdo z Besipu:-). Mám Crossclimaty tak asi nedožiju jara. Na hory nejezdím a ve městech je maximálně špinavá břečka.

+30/0
doporučit
27.12.2017 7:50

V47l18a95s62t27i38m73i28l 79P96l27a22c87h97ý 5605968524633

Co to jako je? Zapojili take pri testovani rozum? Je prece logicke, ze sliky budou mit nejlepsi brzdnou drahu na suchu, ale na mokru budou ty nejhorsi. Stejne naopak to bude u novych zimnich pneumatik. Tady jde o hledani kompromisu, aby pneumatika nas stejne dobre podrzela na suche, mokre, zasnezene a ledove silnici. Nejsme na zavodnim okruhu abychom neustale prezouvali podle pocasi.

+45/−3
doporučit
27.12.2017 4:06

Ř30e90h75o51ř 64K35r40á87l63í19č45e78k 5297721659948

"Pneumatikáři v podezření. Podle testu ojetá guma brzdí na suchu lépe"

Tak tomu se říká objev Ameriky, ne? Nejsem žádný odborník na auta, ale logicky, sjetá pneumatika -> menší plocha vzorku -> větší kontaktní plocha pneumatiky s vozovkou - > lepší chování za sucha na cestě. A naopak, nová pneumatika -> větší vzorek -> lepší odvod vody, sněhu, sněhové břečky ze stopy -> lepší chování na mokré a zasněžené cestě.

Jak jsem psal, nejsem odborník, ale jaksi tuším, že vzorek na pneumatikách tam není kvůli jízdě na suché vozovce. A proč třeba ve Formuli 1 se jezdí za sucha na pneumatikách bez vzorku a ty se vzorkem se nasazují pouze u mokré tratě či někdy dokonce až těsně před startem, kdy se očekává déšť?

+25/0
doporučit
27.12.2017 7:05

M64a73r45t80i75n 31B84e52r48a98n 7821136840589

Je asi normalni, ze kazdy vyrobce at uz je to u aut, motoru, pneu nebo susenek se proste snazi neco o?ebat, aby vydelal. Me neprekvapuje ze kde kdo lze. Spise ze se to dostava na povrch az ted. Proto fandim poradum A Dost a je videt,ze i EU bude konecne testovat ruzne vyrobky. Jen aby to nebylo pak take uplacene.

+23/0
doporučit
27.12.2017 0:35
Foto

V28á93c44l41a75v 75V70o66v41e36s 6857508201186

Dříve jsme měli OR6 a jezdilo se na nich celý rok. U nákladních aut se pneu nemění.

Je to jen obchod. Nyní se vyrábějí pneu tak, aby se měnit museli.

+20/0
doporučit
27.12.2017 8:42

J44a28r97o48s31l13a95v 33M16i82k45o97l16á32š12e65k 2523379138152

No to je ale překvapení, že když předpisy nakáží nesmyslnou výměnu pneu při 4mm vzorku, tak se výrobci přizpůsobí a pod tyto 4mm dají horší směs... No to je ale překvapení, že když se štítkují pneu s vlastnostmi nové pneu a štítky ignorují opotřebení, tak že se tomu výrobci přizpůsobí...

Možná, že kdyby předpisy dělali lidé s mozkem, nic takového by se nedělo...

+16/0
doporučit
27.12.2017 7:48

R90o50b43e86r96t 88M33a97t42u18l93a 8357219766185

To je, ale překvapení, že guma s 9mm vzorku je na sněhu lepší než slicky a na suchu je to zase naopak;-D Už se těším na to co objevíte zítra:-P

+15/0
doporučit
27.12.2017 21:44

J30a10r43d80a 80S62o93k87o60l 1956778691481

Před xxxxx lety jsme znali akorát jemný a hrubý vzorek a na obou stejná směs a dojeli se všude někdy krookem nebo s řetězy a dokonce bez nasolených silnic. !!

+15/0
doporučit
27.12.2017 9:07

P63e74t83r 58T46y14č26k93a 6835202519412

Samozřejmě na suchu jsou nejlepší slicky.

+15/0
doporučit
27.12.2017 7:31

L79i97b89o96r 88M20o86u38č24k81a 1648197555312

svobodny trh se promenil v bojiste, kde se zakaznika snazi kazdy napalit a obrat ... to je smutny bysledek korporatniho podnikani v euroatlanticke oblasti :-/

+25/−6
doporučit
27.12.2017 3:23

K52a95r62e81l 90V29a29c83h43u66t 9343452879163

Já bych to (rozumně) shrnul: Nové pneumatiky vám budou skoro vždy fungovat lépe.

S postupem času a tedy s postupující ojetostí ubývá i toho bezpečí - logicky by si toho měl tedy být řidič být vědom a raději jezdit opatrněji a opatrněji. Kdo to dokáže, ten může pneumatiky používat déle. ;-) R^

Kdo "musí" jezdit furt jako závodník, tak by si měl raději kupovat nové pneu častěji. Anebo holt nevyjíždět, když prší. Jinak... 8-o!!Rv

+9/0
doporučit
27.12.2017 7:34

J59i23ř45í 89T90e49p11r 4647130895715

Snaha o vyvolání jakési GUMAgate?

+9/0
doporučit
27.12.2017 6:27

M85a89r41e34k 80J20a73n12e25č61k29a 1407126283321

Michelin je očividně dosti pevný v kramflecích a jak to vypadá, testy jeho celoročních pneu to potvrzují. Asi už ho přestalo bavit hrát stejnou hru a šel zavčasu s pravdou na světlo. Nedělám si ale žádné iluze, že to udělal pouze v zájmu spotřebitele, nebo nějaké ekologie, ale pouze z daleko přízemnějšího důvodu a to je svého zisku, čili získat důvěryhodnost a tím znásobit své prodeje, čili svou konkurenci převálcovat, aniž by ho to vůbec něco stálo. Celkem chytrej tah :-)

+8/0
doporučit
27.12.2017 21:37

R22i94c63h33a71r52d 32T80o77m10e46č74e27k 7166295866911

"Podle testu ojetá guma brzdí na suchu lépe". Větší kontaktní plocha = větší tření. Mohli si ušetřit testy a podívat se do středoškolské učebnice fyziky, nebo se alespoň podívat na "suché" pneu F1.

+10/−2
doporučit
27.12.2017 9:38

J72i19ř15í 38M87a59c61e56k 3595425714531

Proč je u nás minimum pro zimní gumy 4 mm, když v Německu je 1,6 mm a jinde v Evropě 3 mm? Jsou naši experti nejchytřejší a jinde jsou hlupáci? Nebo lobby výrobců, dovozců a prodejců české experty a politiky snáze podplatí?

+7/0
doporučit
29.12.2017 20:51

J40o81s43e70f 68Š36o16l11t79e27s 8284638190623

Já na to už prdím. Teď na jaře koupím od Michelinu na S-max Crossclimate gumy (jsou dražší asi o 25 % než srovnatelná konkurence) a zimní sadu prodám. Je s tím akorát otrava. Stejně u nás sníh na silnici vydrží asi jeden den za celou zimu.

+7/0
doporučit
27.12.2017 20:35

J34a44n 44Z56a95p95l73e36t67a91l 7230929340450

Tušíte někdo alespoň trochu něco o tom, jak se pneumatiky vyrábí? Že dokážete napsat, že je na povrchu běhounu záměrně tenká lepší vrstva která se sjede? :D Běhoun se vytlačuje v jednom kuse z jedné směsi a fakt nevím technologicky jak by něco takového šlo provést.

+7/0
doporučit
27.12.2017 9:26
Foto

M11i76r22o20s59l36a47v 27S12t13e57i78n23e85r 4220542900516

Gumová směs hlouběji v profilu je zřejmě měkčí, lépe přilne, ale také rychleji ubývá.

Vysoký vzorek je nutný při větším dešti, zabrání akvapláningu. Ovšem i úplně nové pneu s 6 mm vzorkem jsou v přívalovém dešti tím akvapláningem ohroženy, proto je nutné, snížit rychlost, aby voda z vzorku stačila odtékat.

Na sněhu nebo blátě je důležité, aby pneumatiky měly dostatečně široké drážky mezi gumovými bloky, aby se nezanášely a sníh nebo bláto z nich lépe opadávaly. Na námraze nebo ledu je zase nutné, aby lamely měly jemně nařezaný povrch, který se povrchu náledí přizpůsobí. Ty jsou ovšem náchylnější na opotřebení.

AllSeason proto budou vždy kompromisem- ušetříte si přezouvání, ale budou dříve ojeté a také jsou zatím dražší.

Profíci, kteří najezdí v zimě hodně kilometrů, si jistě pořídí zimní pneumatiky.

V létě jsou ty celoroční zase o něco hlučnější, kdo však jezdí na horších cestách, třeba v lese nabo na poli, ten ocení hrubší vzorek.

+7/0
doporučit
27.12.2017 7:50

H29o34n35z27a 21K13o45u75k78a13l 2240505575748

Nic novyho, potvrdilo se klasicke selske mysleni. Pouzivat co nejlepsi zimni gumy kym se nesjedou do 4mm. Pak je dojet v lete do 2 mm a nevyhazovat jeste pouzitelny gumy pri 3-4mm.

+6/0
doporučit
27.12.2017 10:50

J12o70s98e13f 15H18i13l81d24e16b42r41a97n27d81t 5864244221112

To jsou plky, mnohdy nebezpečné, výrobců!! Samozřejmě, že pneumatika v zimě sedí dobře až do nižších částí vzorku. Druhá otázka je vyprazdňování vzorku na břečce nebo vodě, ale zcela nové, tedy s plným vzorkem a velmi drahé zimní i letní pneumatiky na silných a rychlých autech, například šíře kolem 265 nebo 285 nevytlačí břečku ani vodu ve vyšších rychlostech. Pak vás předjede Favorit bez problémů. Stejné lži výrobců jsou, že ABS vždy zastaví, nebo, že čtyřkolka lépe zatáčí.Rv Případně, že olej je lepší měnit dříve, než předepisuje výrobce.Rv

+5/0
doporučit
27.12.2017 7:44

B70r72a98n19o 83H64o18r74n82a57k 6444124619554

S pneu pouzivat I rozum. Pokud jezdite beznym autem v beznem provozu a predvidate budete i na nejhorsich pneu jezdit bez nehody. A naopak, muzete mit pneu absolutne nejlepsi na svete, kdyz pojedete jako evil tak se vysypete, a Tim nemyslim jenom rychlost

+4/−1
doporučit
27.12.2017 13:46







Najdete na iDNES.cz