Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pneumatikáři v podezření. Podle testu ojetá guma brzdí na suchu lépe

Pokud nekoupíte očividný šmejd, fungují nové pneumatiky dobře snad vždy. Rozdíly se odhalí až s opotřebením. Magazín AutoBild z testu celoročních gum vyvozuje, že výrobci vyvíjejí pneumatiky tak, aby dobře obstály v testech, ale jejich vlastnosti se používáním výrazně zhoršují, především za mokra a na sněhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T33o23m56á10š 90V59a83l70d67e83r 7653110829

Jenže v létě zimní pneu více klouže v zatáčkách. Je méně stabilní. Nejlepší je zimní gumy nechat nějakou dobu na slunci, aby ztvrdly a pak se dají ojezdit na 2,5mm, níže bych nešel. Experimentoval jsem na pneu, co jsem koupil s vozem a nechtělo se mi kupovat sadu 2,5 měsíce před výměnou. S Michelinkama mám zkušenost že letní drželi až do -1-2 mrazů (měly to i ve specifikaci). Ale jakmile napadl sníh byly spíše do města než ven. Opět zkoušeno na opuštěných plochách a běžnou klidnou jízdě po Praze. Zákeřné byly namrzlé panely kolejí. Ale to je snad u každé zimní pneu, že si na kolejnici sklouzne za blbých podmínek. Vše zkoušeno i se systémem ABS v době kdy ještě zákon nenařizoval zimní pneu. Na letištních plochách jsme blbli i tím, že u předokolky se na zadní daly letní gumy a mohlo se jezdit smykem i u jinak stabilních vozech. Jo to jsme se mimo silnice nablbli. Docela věřím tvrzení o nových celoročkách od Michelinu. I když veřejné mínění rozvířil kvůli marketinku. Až dojedu pneu koupené s vozem zkusím právě celoročky od nich. Už se na to chystám dlouho. Při testování nikdy nevznikla žádná krizová situace. Za současné právní situace bych neriskoval abych mohl celoročky dojezdit do 3mm i když věřím, že to neovlivní o moc jízdní vlastnosti.

0/0
4.2.2018 18:27

J50i26ř62í 86M70a91c15e34k 3985795254101

Proč je u nás minimum pro zimní gumy 4 mm, když v Německu je 1,6 mm a jinde v Evropě 3 mm? Jsou naši experti nejchytřejší a jinde jsou hlupáci? Nebo lobby výrobců, dovozců a prodejců české experty a politiky snáze podplatí?

+8/0
29.12.2017 20:51
Foto

T59o90m74á45š 14Z24e20m38á69n37e71k 2637854832745

Každopádně je tu otázka, co dělat se zimními pneumatikami, které mají vzorek menší, než 4 mm a jsou v podstatě v polovině životnosti.

+3/0
30.12.2017 0:03

P29e75t70r 78Č77e47r49m47á42k 9458815709730

Češi jí vyřešili - dojezdit v létě.

0/0
2.1.2018 11:52

T34o35m34á43š 40V98a40l68d18e35r 7623680549

Jenže v létě zimní pneu více klouže v zatáčkách. Je méně stabilní. Nejlepší je zimní gumy nechat nějakou dobu na slunci, aby ztvrdly a pak se dají ojezdit na 2,5mm, níže bych nešel. Experimentoval jsem na pneu, co jsem koupil s vozem a nechtělo se mi kupovat sadu 2,5 měsíce před výměnou. Následně jsem koupil jak disky, tak i novou sadu v dalším roce. Mezitím jsem mohl koupit novou sadu zimních.S Michelinkama mám zkušenost že letní drželi až do -1-2 mrazů(měly to i ve specifikaci). Ale jakmile napadl sníh byly spíše do města než ven. Opět zkoušeno na opuštěných plochách a běžnou klidnou jízdě po Praze.Zákeřné byly namrzlé panely kolejí. Ale to je snad u každé zimní pneu, že si na kolejnici sklouzne za blbých podmínek. Vše zkoušeno i se systémem ABS v době kdy ještě zákon nenařizoval zimní pneu.

0/0
4.2.2018 18:17

J72i23n22d54ř98i11c86h 27Š84k58o38p11e47k 4615191520425

v polovině životnosti by byly, pokud by šlo pneu sjet až na nulu. Toto ale možné není, min. je 1,6 mm, nová pneu má 9 mm + -, takže pneu se 4 mm má za sebou přes 2/3 své životnosti

0/0
5.1.2018 8:45

M10i32c53h46a13l 43M13r38a32z85i52k 6157217504170

To je otazka - v Nemekcu je povinne 1,6, ale doporucene jsou 4mm - treba v Pobalti a Skandinavii jsou to 3mm, ale treba v Makedoniii jsou 4mm a pro auta s pohonem 4x4 je to 6mm - to je zajimavost, Ukrajina ma 6mm atd, kzda zeme to ma jinak - asi nejfikanejsi to maji v Belgii - pro mistni jen doporucene, ale pro auta z jinych zemi dle jejich zakonu :D

Nakonec ten vzorek muze mit vliv na jednu celkem zasadni vec - hrazeni skod pojistovnou - pokud je vzorek prilis maly, pojistovna muze kratit plneni, respektive vymahat plneni po ridici, ktery zavinil nehodu...

0/0
30.12.2017 10:01

F19u32j74a35n 35J87a45r80o83s55l49a76v 8959415917468

Důvod je prostý, ojetá guma se dotýká vozovky větším povrchem !!!

+4/0
28.12.2017 16:01

D25r75a34h40o25m18í69r 79S18t25r75o24u43h22a73l 4185308902254

Spíš bych to svedl na menší deformaci vzorku, tím pádem na větší stabilitu kontaktu s vozovkou. Plocha kontaktu s 2mm vzorkem a 4mm by měla být víceméně stejná, pokud se nejezdí na galuskách.

+1/0
29.12.2017 9:07

P27e54t63r 51S69t89a63n66ě16k 3959394481312

Nejde jen o zimu. Celoroční guma ma v létě delší brzdnou dráhu než letní. A to je taky důležité!

0/−1
28.12.2017 11:29

D88a45v25i76d 93V24a15g55n26e71r 7684656497430

Má Lucie Šafářová děti, jezdí autem?

0/0
28.12.2017 4:16

P75e67t75r 50V76l59a47d96i30m69í88r 54Č28e16r23m12á28k 8463757225324

Myslíte na to, jestli je plodná nebo jak....? ;-D

+1/0
28.12.2017 21:50

T38i91b53o96r 10M81a37t11u81l93a 8848297561862

já bych řekl, že co test, to jiný výsledek

0/0
27.12.2017 23:34

J97a40r55o61m88i83r 90H24o54b87l48i95k 1985427235

ad 1) gumaři se vždycky budou snažit zdůvodnit proč je třeba nejlépe zánovní gumu vyměnit za novou, nejlépe od firmy, jejiž zástupce to hlásá. Jde o peníze do jejich kapsy

ad 2) je zodpovědností každého řidiče, aby jel tak, jak odpovídá stavu auta včetně gum, jeho schopnostem a stavu vozovky a počasí.

Srovnávací testy jsou dobrá věc, ale dají srovnání u nových gum. Pro gumy ojeté a staré to nikdo dělat nebude, byly by to dost nákladné a časově náročné testy (ojezdit v cca 4letém provozu třeba 10 sad gum na 2mm a pak je podrobit testu.) s informační hodnotou, co že si to si měli motoristé koupit před 4mi roky.

+1/0
27.12.2017 22:38

M52i32c89h36a20l 47M75r31a53z75i76k 6197957484750

Bylo by to snazsi nez si myslite. Na to je sttoj, ketry to opotrebeni udela za chvilku. Koneckonců to píši i v clanku.

0/0
28.12.2017 8:45

J13a35r70o28m25i71r 72H84o85b38l41i23k 1475657575

ten stroj neudělá, že bude guma o 4 roky starší (vliv solí, slunce, třídání teplot,....). To se dá buď významně nákladnějším testem nebo provozem

0/0
28.12.2017 19:01

M14i82c94h86a38l 71M94r91a45z49i32k 6187127844210

Ale udela, takovych stroju jsou spousty, testuje se v nich treba obleceni, soucastky do aut, ruzne materialy atd - umi navodit i hodiny slunecniho svitu, zmeny teplot, pusobeni chemikaliii atd... vse se da napodobit a hodne zrychlit... takovy test se udela treba za cca 12-24 hodin a napodobi starnuti o klidne 10 let....

0/0
28.12.2017 20:38
Foto

T73o94m75á78š 83Z23e34m80á26n51e79k 2477134972785

Ještě snazší by bylo navštívit pár pneuservisů. Mírně ojeté gumy za třetinovou cenu jsou snad všude.

0/0
29.12.2017 23:51

M33i37c65h94a71l 93M24r18a19z13i18k 6427347774920

To je otazka, zda by se u toho dalo spolehnout na zhruba stejne stari a stejny typ opotrebeni - nekdo jezdi jen kde se nesoli, nekdo zase jen po meste atd. Ten stroj udela stejne opotrebeni u vsech bez rozdilu.

0/0
30.12.2017 9:57

P62e70t98r 74S64u45c47h67ý 1808449794126

ad 2) ono je to dost problém, když neexistuje způsob jak zjistit stav gum (teda můžete změřit max vzorek, ale kvalitu směsi asi ne). Tady to spíš vypadá, že někteří výrobci používají kvalitní materiál jen na povrchu gumy, protože ten podléhá testování .... 2 mm pod povrchem gumy (což se odhalí až opotřebením) se netestuje a používá se i méně kvalitní směs...... to ale nemáte šanci poznat.

0/0
28.12.2017 10:00

J77a45n 58U34l90m 7930669266932

Němci naji na zimáky 1,6 milimetru, jo? 8-o

0/0
27.12.2017 22:22

D51r16a23h26o58m85í65r 74S74t79r98o12u33h87a19l 4475378432424

Tak to by se dali Němci pokutovat na hranicích, že k nám vjíždějí se špatnýma gumama :-)

0/−1
29.12.2017 9:10

M85i69c83h60a90l 91M46r72a60z78i26k 6477667614970

ne nedali.... Evropske pravo rika, ze ridic nesmi byt pokutovan za vybaveni vozidla, pokud odpovida povinne vybave v jeho zemi puvodu. Tim nepopiram, ze se to obcas policie v ruznych zemich snazi i tak pokutovat, ale nemaji na to narok.

+1/0
30.12.2017 10:02

J21i63n85d58ř15i58c80h 92Š16k63o79p98e53k 4565481850635

výška vzorku pneu není povinná výbava

0/0
5.1.2018 8:46

M60i34c39h34a66l 55M31r33a22z23i15k 6947587424410

Ano maji, povinne 1,6 a doporucene 4mm...

0/0
30.12.2017 10:01

R50o35b76e54r61t 78M37a82t15u75l77a 8957219926915

To je, ale překvapení, že guma s 9mm vzorku je na sněhu lepší než slicky a na suchu je to zase naopak;-D Už se těším na to co objevíte zítra:-P

+15/0
27.12.2017 21:44

M26a21r92e62k 86J42a31n73e53č18k63a 1347916453741

Michelin je očividně dosti pevný v kramflecích a jak to vypadá, testy jeho celoročních pneu to potvrzují. Asi už ho přestalo bavit hrát stejnou hru a šel zavčasu s pravdou na světlo. Nedělám si ale žádné iluze, že to udělal pouze v zájmu spotřebitele, nebo nějaké ekologie, ale pouze z daleko přízemnějšího důvodu a to je svého zisku, čili získat důvěryhodnost a tím znásobit své prodeje, čili svou konkurenci převálcovat, aniž by ho to vůbec něco stálo. Celkem chytrej tah :-)

+8/0
27.12.2017 21:37

J96o56s31e48f 58Š28o78l93t33e83s 8324518340573

Já na to už prdím. Teď na jaře koupím od Michelinu na S-max Crossclimate gumy (jsou dražší asi o 25 % než srovnatelná konkurence) a zimní sadu prodám. Je s tím akorát otrava. Stejně u nás sníh na silnici vydrží asi jeden den za celou zimu.

+7/0
27.12.2017 20:35

K87a58r20e40l 30V96a92c11h94u54t 9983282609333

Také si myslím, že pokud nezávodím a pokud nemusím vyjet, když zrovna sněží, tak třeba na jižní Moravě celoroční gumy jsou (z ekonomického pohledu) tím nejlepším možným řešením... ;-) R^

0/0
28.12.2017 18:04

P45e96t54r 44Č46e39r77m31á74k 9718445729470

Co je překvapivého na tom že na suchu brzdí guma bez vzorku lépe? 8-o

+2/0
27.12.2017 16:35

B26r68a77n63o 89H96o26r64n59a53k 6934714489804

S pneu pouzivat I rozum. Pokud jezdite beznym autem v beznem provozu a predvidate budete i na nejhorsich pneu jezdit bez nehody. A naopak, muzete mit pneu absolutne nejlepsi na svete, kdyz pojedete jako evil tak se vysypete, a Tim nemyslim jenom rychlost

+4/−1
27.12.2017 13:46

V95l61a75d48i39s67l55a58v 36B39u87r14y93š78e66k 1829472947564

přesně tak a právě proto je důležité, aby ti co jezdí jako evilové měli dobré pneumatiky, moderní bezpečné auto se spoustou asistentů, pohon všech kol, pokud možno sofistikovaný s vektorováním, prostě všechno, co pomůže aby jejich jízda byla co nejbezpečnější, když už jedou blbě

+2/0
27.12.2017 14:06

L59u75d41v26í90k 18G30a44j67d84o52š59í72k 2975573814682

Bohužel to je ale kontraproduktivní.

Daleko vhodnější, než udržovat evil řidiče v provozu pomocí "pomáhátek" by bylo je co nejrychleji z provozu vyřadit.

Proto bych preferoval asistenta monitorujícího dění kolem vozu a v případě, že by řidič jel jako prase a v okolí vozu by nebyl nikdo, koho by mohl ohrozit, tak by se na palubce rozsvítil červený trojúhelník a všechna "pomahátka" by se vypnula. Řidič by pak měl volbu mezi tím se vymlet, nebo jet slušně s ochranou asistentů.

+1/0
27.12.2017 17:00

V98l33a14d15i90s67l42a48v 75B85u12r46y97š76e16k 1979252887144

bohuže se jejich vyřazování nedaří a dařit nebude, takže tohle je mnohem lepší než nic

0/0
27.12.2017 17:05

L63u44d83v40í18k 32G86a72j82d78o24š16í46k 2965963834242

Ano. Korektní je bohužel chránit jakéhokoliv řidiče, bez ohledu na to, jak bezpečně jezdí. Samozřejmě je to jen nereálná úvaha.

+1/0
27.12.2017 17:26

Z90d50e67n18ě97k 77M25o32r27á97v68e18k 5467618568193

Není to tak jednoduché - když pojedete podle předpisů a někdo vám nedá přednost, tak s mizernýma gumama do něj vlítnete a s kvalitníma to třeba ubrzdíte. Prostě na silnici nejste sám a lidi chybujou.

+5/0
27.12.2017 15:27

V52l27a34d24i91s94l82a13v 94B59u68r60y78š65e48k 1109922907164

neni to jednoduché a když podle předpisů nepojedete, tak se vám kvalitní pneumatiky mohou hodit taky, dokonce bych řekl, že ještě víc

0/0
27.12.2017 16:14

Z73d31e95n64ě66k 68M17o89r34á28v64e45k 5277678968923

Není potřeba psát, co je naprosto zřejmé.

0/0
27.12.2017 16:51

V78l72a68d31i94s67l63a22v 48B18u64r52y61š58e68k 1249552547814

přesně a zřejmé je to, že se dobrá pneumatika může hodit vždycky, proto jezdím jen na kvalitních dobrých pneumatikách a dokonce to kontroluju i rodině, nestalo se poprvé, že jim ježíšek donesl sadu drahých pneumatik

+1/0
27.12.2017 17:03

L87u55d62v66í54k 84G14a57j84d40o24š51í92k 2815723694362

Ano. To je to "coby kdyby" a věc pravděpodobnosti.

Dost možná byste to neubrzdil ani s kvalitními gumami. Pravděpodobnost, že vás od smrti bude dělit jen kvalita pneumatiky je asi taková, jako vyhrát v loterii. Místo toho možná stačí více předvídat a jezdit o 5–10 km/h pomaleji.

.

Při těchto debatách si vždy vzpomenu na jednu scénu z cykloobchodu. Jeden korpulentní pán po čtyřicítce, evidentně při penězích, se tam asi hodinu rozhodoval, jestli si pořídí kolo za 60 000 co váží 8,5 kila, nebo kolo za 30 000, co je o kilo těžší. Když pak nerozhodnut odešel, prodavač utrousil: "Možná by udělal lépe, kdyby sám zhubnul 3 kila a i to levnější kolo by mu sloužilo jedna báseň."

Pardon - možná trochu mimo téma... :-)

+1/0
27.12.2017 17:23

Z33d69e21n16ě66k 83M26o57r14á63v38e75k 5587498898713

Vy jste ale rozumbrada. Vzhledem k tomu, že jediné, co vás drží na vozovce jsou pneumatiky, tak nějaké pravděpodobnosti mohou jít do háje. Předvídavost je do háje s neukázněností ostatních účastníků provozu.

Ano, při svých 130 kilech jsem si koupil kolo za 12 tisíc a za rok na něm najezdil 3500 km a zhubnul 10 kilo.

0/0
27.12.2017 17:40

P84e19t46r 26Č16e23r46m89á20k 9778815349660

Ono je to celkově coby kdyby. Vždy záleží na tom co sedí za volantem, bez ohledu na gumy. Půlka krkonoš jezdí s předohrabama na nějakých slisovanývh sazích jméném vraník a fungujou, plnohodnotná čtyřkolka na letních udělá i v zimě ve zkušených rukou více práce než kdejaký moderní suv sice se zimákama ale s nějakým obyč pohonem skrze spojky a pod.

Takže ano - jistě člověk má udělat maximum možného a koupit kvalitní pneu, ale ten faktor řidiče to nijak neřeší.

0/0
27.12.2017 20:19

Z71d70e87n87ě41k 90M85o43r75á30v71e46k 5187508308743

Jo, jeden speciální způsob přepravy, kde je jediným problémem projet. Vjeďte s Vraníkama na D1 a v první krizové situaci budete litovat. Bavíme se o normálním každodenním provozu. Jenže vy jste specialista na vymýšlení nesmyslných diskuzí a tohle je příklad. Už na vás dál reagovat nebudu.

0/0
28.12.2017 1:44

P80e36t90r 34Č78e17r72m35á53k 9308195329300

Děkuji že se držíte své tradice a obsahově k věci opět nic nemáte, velmi to pomáhá tomu korigovat směr diskuze R^;-)

0/−1
28.12.2017 1:56

Z95d88e12n90ě90k 42M92o49r87á26v57e13k 5387198878743

Jo, a vy se držíte své tradice a opět nechápete psané slovo.

0/−1
28.12.2017 10:15

P79e96t72r 25Č25e38r51m89á10k 9868635969620

Právě naopak vám jej musím neustále opakovat R^;-)

0/0
28.12.2017 13:26

Z44d20e80n62ě23k 78M41o68r54á27v18e36k 5347928198423

Ne. U vás je to pořád dokola - četl, ale nepochopil. Nebudu s váma ztrácet čas.

0/0
28.12.2017 13:29

P30e50t97r 83Č59e73r33m46á17k 9158665479210

Jak opět sám dokazujete - zase jste mimo. Ani přes sto zopakování nikdy pointu nepochopíte Rv

0/0
28.12.2017 18:31

L90u13d78v95í86k 52G15a76j50d24o39š56í15k 2345783644872

Chtěl jsem jen říct, pokud jste to nepochopil, že nimrat se v tom, z jaké máte směsi pneumatiky je poněkud bezpředmětné, když neumíte jezdit.

Protože vlastní neschopností a blbostí toho řidič podělá daleko víc, než špatným obutím auta.

Místo koupi o pár stovek dražších pneumatik s tabulkově lepšími parametry je daleko smysluplnější zaplatit si za ty prachy školu smyku a vyzkoušet si, co si mohu s autem dovolit. Tím pro svou bezpečnost udělám podstatně víc.

Samozřejmě nejlépe je udělat oboje.

0/0
27.12.2017 23:42

Z89d45e41n57ě78k 46M64o22r13á70v86e43k 5547188218933

Jakýkoli řidič bude mít s lepšími pneumatikami větší šance.

0/0
28.12.2017 1:46







Najdete na iDNES.cz