Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

D70a45v37i48d 44K40n16a26p84e27k 8707864576545

Pan Indra říká nepříjemnou pravdu, kterou žádný eko-zaslepenec nechce vidět:

- auta jsou drahá a bez doatcí neprodejná

- baterie jsou velký problém (těžba drahých kovů, recyklace, kapacita)

Mimo to ještě není vybudovaná dostatečná síť na nabíjení.

Takže proč bych si měl něco takového vlastně kupovat, když mohu mít normální auto, které je levnější, dá se natankovat v podstatě kdekoliv během 5 minut?

+127/−5
doporučit
8.1.2018 11:13

M18a62r79t62i90n 67H43e29r74z68i34g 5226147337670

Přesně! Samotný elektromotor je super věc. Ale zdroj energie, to je problém jako kráva! Buď je potřeba "reaktor" který bude Váš elektrický vůz pohánět roky, nebo technologie, která nabije Váš vůz za sekundy. A nebo infrastruktura, která dodává vozům energii kontinuálně. Jinak tyto vozy postrádají praktičnost.

+75/−3
doporučit
8.1.2018 12:04

J55o91s78e21f 16M27i82š50k53o39v70s43k93ý 9348781371978

Konečně jasný názor na elektromobily. Bez dotací je to ve větším měřítku nereálný projekt, který v současné době živí politický populismus. Omezené použití elektromobily určitě mají a tam si své uživatele samy najdou.

+73/−5
doporučit
8.1.2018 12:08

P62e10t35r 54B85á77č66a 8775806515695

Ona se tu objevila i kritika vecne protezovanych elektro herek?

No apson neco.

+56/−3
doporučit
8.1.2018 11:47

P67e24t32r 36H82a57n38a 1354910749

Jen jednu věc, kterou zastánci elektroaut nevědí nebo neříkají: "Spotřební daň na palivo", ta je obrovská a pro národní rozpočty nezbytná. Cena elektrokilometru by po zaplacení této daně byla zcela někde jinde. Co by se tedy stalo s cenou elektřiny celkově, jak rozdělit proježděnou od prosvícené....

Každého to jeho věc, ale co těžko skousávám je ta agresivita zastánců elektromobility. Trochu mi připomíná agresivitu některých vegetariánů kdysi, tak snad se časem taky uklidní.

+44/−2
doporučit
8.1.2018 14:52

P51a36v35e22l 35O32b30d33r49ž93á94l40e35k 6596134978232

Stačí mít základy fyziky a chemie. Energie v banzínu/naftě je při přepočtu na kg obrovská, na druhou stranu využitelná jednorázově.

Na čerpačce naplníte za 60 sekund pár kilo paliva na 1000 km jízdy a to vydrží v nádrži použitelné i několik let bez ztráty účinnosti.

Tohle elektromobily z principu neumí a umět nemohou. Takže s vyšší cenou nenabízí výšší použitelnost.

+34/−1
doporučit
8.1.2018 13:05

M69i23c22h43a34l 75T22a81u38c17h43m60a45n 2946538450

Mám hodně podobný názor. Elektromobil má určitě něco do sebe, ale dnešní způsoby napájení jsou prostě do budoucna k ničemu. Baterie - těžké, dlouhé nabíjení (a extra rychlým zase zkracuje životnost), složité na výrobu, neekologická výroba, nebezpečné (chytla mi na ruce baterie v čínských smartwatch - nic moc zážitek, a to byl opravdu malý akumulátor) a to celé s omezenou životností. Vodík - zajímavé, rychle doplnitelné (tankovatelné jako dnešní palivo), ale složité na výrobu (potřeba velkého množství energie) a opět unikající vodík po havárii je velký malér. Takže za mne je na elektroauta moc brzy. Hezká hračička, ale není na to technologie ani infrastruktura (jak by asi elektrická síť bez zásadního přebudování zvládla nápor hromady nabíječek, o místech, kde se vůbec dá dotankovat vodík, nemluvě).

+34/−1
doporučit
8.1.2018 12:06

M20i73c98h41a59l 55P45a53u41l56í73č37e88k 2713325835445

Je to tak. Určitě je potřeba, aby bylo lidstvo otevřené novým technologiím, ale pro masové nasazení je důležité, aby motivací byla výhodnost nové technologie sama od sebe, ne jen díky dotacím. Také bych si klidně koupil elektromobil - pokud by mi někdo nabídl auto velikosti Octavie, s dojezdem cca 800 na jedno nabití, s dobou nabíjení na pumpě do 10 minut, s podobnými jízdními vlastnosti a vybavením (např. klimatizace), s podobně dlouhou životností (15-20 let), a to za cenu nižší než je současná cena Octavií, maximálně stejnou, tak o tom rozhodně budu uvažovat. Do té doby nevidím důvod (a ani tolik peněz...).

+39/−2
doporučit
8.1.2018 14:25

A68n21t78o41n26í59n 23S40e96b25e85r72a 7133988510939

Elektomobil si koupi jen bohatsi nadsenec. Ja prumerny clovek si musim vystacit s novym plne vybavenym autem s vykonem okolo 100 koni, spotrebou 5 litru na 100 km, dojezdem na jednu nadrz pouhych 900 km a cenou 350 tisic. ..

+31/−1
doporučit
8.1.2018 12:38

J11i48n39d98r80i19c67h 75K89u92c29h47a53r 1487444217759

Až se kvůli ťukanci bude muset preventivně měnit celá baterie, budou lidé rádi vzpomínat na problémy s DPF...

+32/−2
doporučit
8.1.2018 12:26

J10a35n 41S65o90u93č23e84k 2101626398589

V podstatě má pravdu. Dokud budou elektromobily násobně dražší než klasická auta, dokud budou mít kratší dojezd, menší výkon a rychlost a dokud nabití jejich baterií nebude záležitostí minut, tak budou tvořit naprosto marginální segment na trhu. Věřím ale, že v budoucnu bude muset auta pohánět něco jiného než benzín nebo nafta.

+22/0
doporučit
8.1.2018 12:22

M80i37l56o32s42l86a33v 91U84r62b58a53n 4138519330403

Nevěřil jsem, že se najde ještě někdo se zdravým rozumem, který vysvětlí "ekologicky" myslícím, že jejich myšlení je značně neekologické. Děkuji, pane Indro.

+31/−2
doporučit
8.1.2018 14:39

R74o86b57e79r74t 95H12u72m20l 6389206539260

tak nevim jestli tento clanek vysel jiz driv tady na idnes nebo na novinkach

v kazdem pripade je to jen opakovani a to je matka moudrosti

prof indra vi moc dobre o cem mluvi a ja s nim muzu jen souhlasit

+44/−6
doporučit
8.1.2018 12:00

M23a80r56t37i26n 18H64o71r25á21k 9603219284

Trh pokřivují dotace.

Vůbec nejhorší je, když to jsou dotace na obor, který se má vyvíjet přirozenou cestou nabídky a poptávky.

Elektromobily mají a budou mít své místo na světě, ale pro přesně vymezený účel, pro speciální provoz, apod. Jako přímou konkurenci spalovacímu motoru zatím elektromobilitu považovat nemůžeme. Jo, na tuto myšlenku stačí selský rozum.

+21/−1
doporučit
8.1.2018 18:14

K90a47r75e86l 62B48a70m81b20u23l14a 4593839837359

Budoucnost patří aluminiu ! :)

+16/0
doporučit
8.1.2018 12:17

S83t21a14n76i78s74l71a81v 12P26i85š42t67ě68k 1596758969685

V EU je bohuzel mozne vse. Kdyz soudruzi v Bruselu naridi, ze jedine elektro auto muze clovek v socialistickem raji jmenem EU pouzivat, tak nic nezmuzem.

+15/0
doporučit
8.1.2018 12:23

J55á15n 64K95o32t74ú70č 2826444128666

Najlepší elektromobil je trolejbus. Vážne, ak chce EU a európske štáty spraviť niečo pre ekológiu v mestách, bolo by dobré tie dotácie, ktoré vyhadzujú do luftu na nákup zopár elektromobilov, radšej využiť na ešte silnejšiu podporu výstavby vlakových, električkových a trolejbusových tratí, prípadne pre malé mestá aj na nákup elektrobusov na baterky. Individuálnu mobilitu sa aj tak elektrifikovať nepodarí.

+17/−1
doporučit
8.1.2018 14:45

J51i76ř42í 34S39e86h13n16a83l 6415528282656

Ma pravdu, predsedo.

+28/−5
doporučit
8.1.2018 11:50

P72e69t75r 16N12e22c60h47a17n90i37c78k69ý 7863876388150

Elektromobily mohou fungovat dokud budou v menšině a jako druhé, třetí auto pro bohaté. Jak se z nich stane většinové auto, nedejbože jediné povolené auto, tak to bude průšvih jak se sítí, tak ještě víc s tou závislostí na Číně, která je už teď dost nezdravá.

+22/−3
doporučit
8.1.2018 12:22

B94o40r68e24k 60T49o53m18i38s 2806553689228

Tak si to predstavme . Zima, v aute kúrite, svietite a ste v zácpe na dialnici tri-štyri hodiny. Ako dlho vám to vydrží? A čo potom, keď batérie vybijete, ako sa dostanete k nabíjačke , A všimnite si, kolko autá tankujú, je to nepretržitý prúd vozidiel na benzinkách. Natankovať a rýchle ďalej. tak ako to bude s elektromobilmi?

+19/−3
doporučit
8.1.2018 16:19

Ř36e13h85o98ř 32V62l97a64s79á31k 2514284431856

S elektromobily je a bude dost problémů, ale zrovna ten v titulku vypíchnutý odbyt fakt ne. Různí lidé a různé organizace používají automobily různým způsobem, pro leckterá užití není limitovaný dojezd problém.

+11/0
doporučit
8.1.2018 12:34

D14a54v68i98d 24H76o77l45m21a58n 5504220307

Konečně "TO" někdo významný vyslovil nahlas !!!! Nezbývá, než souhlasit R^

+29/−8
doporučit
8.1.2018 12:52

G32e97o73r41g 14K78o93m64b34e91r70e64c 9354391506251

Profesor Fritz Indra trefil hrebik na hlavicku. Sice se to nebude spouste libit ale popsal holo realitu. A neni sam. Zrovna dne se objevil v Nemeckem!tisku clanek

"Der Diesel erlebt 2018 eine Renaissance" myslim ze netreba prekladat ;-)

+15/−3
doporučit
8.1.2018 15:06

D19a27n94i27e62l 48O63r68a80v40e90c 7447891903379

Konečne niekto rozumný povedal na plnú hubu, že elektromobily sú nezmyslom. Dúfam, že eurohujeri prestanú blúzniť s elektromobilmi a taktiež s nezmyselnými litrovými trojvalcami.

+15/−3
doporučit
8.1.2018 13:50

R58o20b41e74r66t 16M89a46t49u48l31a 8797619976445

Přechod z koně na benzínové auto měl výhody, rychlejší doplnění paliva, větší dojezd, větší rychlost, větší přepravní kapacitu. Jakou výhodu má proti benzínu elektromobil? Když se vám ho podaří zapálit tak jako Hammondovi tak ho budete 5 dní hasit takže má výhodu akorát pro hasiče budou mít spoustu práce.

+13/−3
doporučit
8.1.2018 12:50







Najdete na iDNES.cz