Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

D22a28n88i51e30l 98D39r22n34e76c 6411719986452

Všelijací aktivisté prokazují svými nápady na podporu alternativních druhů dopravy chodcům, cyklistům a MHD medvědí službu. Ve svých návrzích totiž většinou navrhují řešení, které naprosto zbytečně omezí motoristy. Například ze silnice 2+2 udělají 1+1 s cyklobuspruhy, přičemž by se dala rozšířit o 2 buspruhy a cyklostezku, jenže by to bylo dražší, za tu cenu by se daly s kýblem barvy zúžit ještě další komunikace.

Projektování 70. let není o stavění dálnic, ale o jejich zakomponování do okolí. V 70. letech se vedla dálnice skrz město v zářezu, ignorovaly se příčné vazby pro chodce a cyklisty apod. dneska se postaví v tunelu a kromě ramp o ní nahoře lidi neví. Stejně tak je to s lávkami pro chodce, v 70. letech často řešené stylem "dostat chodce přes silnic, zn. jakkoliv", takže výsledkem byla nutnost vyjít po spirálovitém schodišti do desetimetrové výšky, což zybtečně obírá chodce o čas. Lávka pro 21. století není přechod nebo pěší zóna, ale lávka s přirozenými vazbymi na pěší trasy a s mírným stoupáním (pochopitelně záleží kde, někde je lepší hodit silnici do tunelu a lávku tak vůbec neřešit).

Nikdy v minulosti se nevynakládalo tolik pěnez na ekologizaci motorů i infrastruktury. Díky autům je možné mít v obchodech plné regály se vším možným a lze dojet kdykoliv kamkoliv v republice. Ano, je to o pohodlnosti. Stejně tak je ale o pohodlnosti to, že někdo žije sám v 3+1, protože na provoz takového bytu spotřebuje více enrgie, než kdybyb žil v 1+0. Stejně tak je o pohodlnosti to, že máme doma elekřinu, plyn, vodovod a kanalizaci, i přehrada nebo elektrárna totiž někoho omezí. Podle mého ale to omezení z ta pozitiva stojí, navíc u těch aut se masivně pracuje na omezení negativ. Kdo těmihle vychytávkami nechce být omezován, na SIbiři je určitě místa s panenskou přírodou dost.

Co se týká srovnání s cigaretami, tak ty nepřináší nic. Pozitivem může být relaxace uživatele, ale zároveň mu (i okolí) poškozují zdraví (řekl bych poměrně dost), negativa podle mého převládají.

+32/−3
doporučit
6.1.2018 1:55

T66o61m47á28š 32Z13e78m96a26n 3705148124485

Jste špatný, protože: řídíte auto, nosíte zbraň, jste běloch, ekonomicky aktivní a navíc muž. Nic nového ze strany následovníků K.Marxe.

Je potřeba si nenechat vnutit vinu za to, že nejste defektní.

+38/−6
doporučit
6.1.2018 0:06

J93i44r52i 22H32u10b91k65a 1603896744185

Nuže, pan Mašek si nezaslouží odpověď, neb co napsal jsou strašlivé aktivistické slinty.

Nicméně článek pana redaktora.. Na ten reagovat chce.

Pan redaktor míří správným směrem, ale bohužel na půl cesty uhne do směru, kterým se ubírá místní dopravní fašismus.

Za prvé - z výběru pokut je byznys. Policajti jsou hodnocení za čárky, na dálnicích se prohání stíhací policejní auta zakoupená z peněz, které sami motoristé odvedli na "prevenci" - pamatujete si, jak nám tvrdili, že z toho fondu dojde k obměně vybavení hasičů?

Možná že to není podvod de iure, no každopádně to je podvod de facto. Policejní stíhačky rozhodně nemají výrazný kladný vliv na počet zabitých na silnici. Proč? Protože jednak na dálnici umírá mizivé procento lidí a druhak, sami policisté už pár lidí svou činností zabili (Dobříš, Milín, D1 při stíhání kluka co vzal doma auto). Tady vůbec nejde o bezpečnost, tady jde o hračky a ospravedlnění existence sebe sama.

Někde jsem viděl statistiku, která říká, že většina mrtvých v ČR zemře na malém procentu silniční sítě a dálnice to nejsou.

Pokud by v tomto státě to myslel někdo s bezpečností na silnicích vážně, tak začne motivovat policii, aby místo čárek nacházela a popsala nebezpečná místa, s mechanismem, jak má správce komunikace závadu v bezpečnosti odstranit.

Asi by skončila praxe Středočeského kraje, který naprosto rezignoval na podélné značení silnic nižších tříd, skončily by různé křižovatky smrti, úseky častých dopravních nehod, zatáčky s negativním sklonem, chybějící svodidla, neosvětlené přechody, úseky ve městech, kde samospráva šetří na chodnících a veřejném osvětlení zároveň...

Dospělí jsme represí do stavu, kdy každý kouká po tachometru, aby ho někde za bukem 200m za posledním domem, stále však 100m před značkou neulovilo městapo, kdy třeba na rozdíl od Německa se zde rychlost dodržuje více striktně... Tedy podle mne další represe stran rychlosti, jak doporučuje pan redaktor nepřinese další snížení nehodovosti. Tu může přinést jen aktivní prá

+25/−3
doporučit
6.1.2018 7:03

P20a45v81e44l 43S64c47h87e39l11l39e 3921363243197

jaká polemika? Redaktor napsal článek a reakcí je nějaký slint nesvéprávného, nevzdělaného zřejmě aktivisty.

Jak chcete polemizovat s člověkem který napíše "Prakticky každý motorista (snad s výjimkou tělesně postižených) pouze z důvodu své lenosti a nikoliv nutnosti nenávratně zničí miliony litrů vzduchu. Vyprodukuje tuny škodlivých látek včetně těžkých kovů a naprostým nedostatkem fyzické aktivity devastuje zdraví nejen sobě, ale bohužel i všem ostatním"

Jako elektrikář používám auto denně a věci v něm mají jistě přes 300 kg. Takže tady veškerá polemika s evidentním hlupákem končí.

A to nemluvím o autoprůmyslu, který de facto tuhle zemi živí, nemluvím o daních které platí každý motorista od nákupu auta až po poslední deci benzínu, nemluvím o mýtném... a tak by se dalo pokračovat. Aby se nakonec neukázalo, že milý Štěpán Mašek je pouze neužitečný parazit kterého živí daně motoristů...

+36/−7
doporučit
6.1.2018 0:23

M41a24r12t27i47n 27K60o45u76š80a 6635184704

Je špatné, že jediný čtenář kterého tady citují je jakýsi potrhlý fanatik nenávidějící auta. upřímně by mne zajímalo, zda ten zlý člověk žije z práce, nebo z našich daní.

+12/0
doporučit
6.1.2018 12:08

K78a15r71e72l 20P21r66a96c62h81o16v65s23k18ý 6928157594854

Komentovat pana Maška nebudu, to nemá smysl..

K článku autora: Já, stejně jako většina ostatních se denně nepohybuji v Praze, takže mě na silnici sužují i trochu jiné problémy (tím ovšem neříkám, že s autorem nesouhlasím): V našem stotisícovém městě je mantra cyklistického města, všeobecně hlásaná establishmentem. Sám jsem poměrně defenzivní řidič, ale to co cyklisti předvádějí denodenně na vozovce a chodnících nemá s bezpečností provozu nic společného a já jen každý den trnu, zda někoho nesestřelím a nezabiju.

IMHO by TV spoty např. Besipu před hlavními pořady alespoň podprahově těmhle "blbcům" vštípili základní pravidla, protože spousta z nich evidentně nechápe pojem reakční čas řidiče a brzdná dráha automobilu (nemluvě o tom, že z auta prostě nemáte takový přehled o okolí)

+11/0
doporučit
6.1.2018 8:55

J18a89n 59J50e58l71í36n89e58k 8103145622786

Pan Mašek je dost mimo. 1) Nejvetsim znecistovatelem nejsou auta, ale vvytapeni. 2) Bez silnic neni rust ekonomiky, bez dobre ekonomiky nejsou penize a tak dale. 3) Kde je hranice zbytecnosti? Jsou auta zbytecna? Budeme jezdit na konich? Nebo i kone jsou uz zbytecni? A neni teda i kolo zbytecne?

+10/0
doporučit
6.1.2018 13:40

R55o76b81e59r94t 66S30t25r12n51a44d60e30l 5218819139525

Tak např. ve Frýdku-Místku máme před každou světelnou křižovatkou upozorňující značku s obrázkem semaforu, která se umísťuje v místech, kde by řidič semafor nečekal... Kdo by ho čekal ve městě, kde jsou semafory už min. od konce 60-tých let... A takových příkladů je po celém Česku nepočítaně. Tuny plechu na tyčkách, které už nikdo neregistruje

+10/0
doporučit
6.1.2018 10:42

J52a70k31u77b 10R80o55u37s 3563100454292

Motorismus není hřích, hřích je neustálá státní šikana motoristů a to, že si z nich stát udělal dojnou krávu.

+13/−2
doporučit
6.1.2018 2:17

P62e66t91r 10C12h59v88á41t57a96l 4482382690164

Ano, na pana Maška se hodí toto přísloví...

"Potkáš-li kde spasitele, nakopni ho do ... (zadničky)"

+11/−1
doporučit
6.1.2018 10:36

P47e25t89r 37Č59e54r85m16á56k 9428405119550

Redaktor sice nenapsal bůhvíjak kvalitní pojednání, ale Mašek je prostě marťan. V podstatě snad žádný tvrzení co uvedl není pravdivý, všechno lež nebo přinejlepším zavádějící věc která nelze nijak doložit.

Trochu mi uniká smysl toho dávat mediální prostor tomuhle (zcela objektivně oboustranně), za ty roky jsem díky své profesi slyšet už kvatna různých argumentů proti automobilové dopravě, ale takhle tupou a úplně zcestou argumentaci jsem nezaznamenal už dlouho, to není polemika ale přehlídka marnosti Rv

+9/−1
doporučit
6.1.2018 13:46

M94a35r32t48i65n 84Š95t49ě84p51á60n27e61k 3917713943541

"Stát a samosprávy dávají na motorismus stovky miliard." - po tomhle uz nemelo smysl cist dal. Nastesti to bylo hned na zacatku clanku...

+9/−1
doporučit
6.1.2018 1:06

J32a92n 17M92a42c39h47á28č 3507896423552

Pan Mašek na mě dělá dojem člena spolku Automat.To jsou ti kuliferdové,kteří se v noci probouzejí spoceni představou,jak na magistrále v Praze jezdí jenom na kolech a již nikdy jinak!Nechť si svoje ekorady a porady strčí za klobouk,a modleme se k Bohu,aby tento fanatik nechtěl kandidovat do zastupitelstva hl.m.Prahy,nebo do sněmovny.Jemu podobných škůdců je všude dost,viz popsané chování teroristů z Dětí Země,kteří pro několik křečků blokují dostavbu obchvatu Přerova.

Jsem rád,že jsem po revoluci dosáhl věku 18 let,udělal si řidičák a zažil motoristický ráj,kdy auta neměla elektronická pomahátka,byla rychlá a spolehlivá,policie tolerantní a demokracie se tvářila jako opravdová.Dnes je vše pryč,a s EU kráčíme opět ke ,,světlým zítřkům".....

+10/−2
doporučit
6.1.2018 15:33

M19a58r69t10i13n 92K15o35u58š82a 6535734654

Tahle civilisace je založena na volném pohybu lidí a zboží. Až se to nějakým fanatickým ochráncům čehokoli podaří zastavit, nebo výrazně omezit, nastane krach.

Oni fanatici pak budou první, kdo budou řvát, že mají na něco nárok.

+10/−2
doporučit
6.1.2018 12:11

J62a72n 38D20l97o61u24h21ý 7114209460939

Pan Masek je chorej blazen. Nejen ze nevi, ze kazdy ujety km prinasi do statni pokladny penize, ale ani nerozumi zakladnim principum logistyckych systemu. Ze on nepotrebuje k zivotu automobil vypovida o akcnim radiusu pana Maska pomerne dost: kolikrat tydne je od sveho bydliste dal nez 20km?! PS.: na vzdalenost vetsi nez cca 50km jiz nekolik let vychazi levneji jet autem na LPG nez si kupovat listek na bus/vlak. A je to i radove rychlejsi!

+10/−2
doporučit
6.1.2018 11:41

J61i62ř95í 83P29l24a93v62s92k74ý 9920896261579

sice se v clanku uvadi jine jmeno, ale ja tam furt vidim a ctu rapek ... asi nejake halucinace takhle poranu.

+10/−2
doporučit
6.1.2018 7:44

J98a66k68u95b 49H49r42e37b79e66ň18á18r 9523374287449

“Chodníky byly prakticky všude zprivatizovány motoristy k jejich parkování.” ... vy jste se nám ale nějak rozvášnil, pane Mašku. Vážně žijete v jiném světě než pan redaktor. Já naštěstí žiju v tom jeho.

+10/−2
doporučit
6.1.2018 1:59

M18i48l32a16n 50T40r19i50b38u67č58e20k 5724877794470

Toho pana Maška bych docela rád potkal. Fakt by mne zajímalo jak a hlavně kde žije. Pokud mu nedochází, že pro spoustu lidí je auto nutnost, tak to je problém

+7/0
doporučit
6.1.2018 9:15

P92e49t62r 57M51i15c70h96a61l 2340814381742

Ten Mašek, nebyl to ve skutečnosti Řapek? :-)

+7/−1
doporučit
6.1.2018 13:07

L20e71o66š 44S57ý66k53o67r20a 3161682563280

Marginální názor bezvýznamného pana Maška. Lituju času stráveného čtením jeho komentáře.

+11/−5
doporučit
6.1.2018 0:35

P67e80t90r 31B63á91č85a 8695256125745

Nejak si porad nemuzu vybrat jeslti je vetsi blabol to prvni nebo az to druhy.

Se zas dva hledali az se nasli.

+5/0
doporučit
6.1.2018 13:00

K70a92t13e77ř35i53n26a 57V79ý74b27o94r90n75á 6250319359

Celé je to jen bouře ve sklenici vody. Vždyť i banální chřipka u nás zabije ročně více než pětkrát více lidí, než motorismus. A nikdo se tím nezabývá.

+8/−3
doporučit
6.1.2018 7:19

P79e81t42r 93Š10i32l46h88a16n 7398702897513

Osobní automobilová doprava není největším znečišťovatelem ovzduší.

+4/0
doporučit
6.1.2018 8:47

J14i94ř68í 90T73e63p62r 4757420655895

Soudruhovi Maskovi bych jen vkazal, ze ty silnice jsou zaplaveny dodavkami, ktere mu pro jeho pohodlnost vozi rohlikya balicky z e-shopu. Kdyz je tak chytrej, tak at si pro ne chodi pesky primo k vyrobcum a dodavatelum.

+7/−4
doporučit
6.1.2018 6:55

J20o76s52e49f 85L98e55b48d70u60š89k43a 4682803693695

Projet úsek, kde na 3 až 5 kilometrech není vesnice, každé 2 kilometry není křižovatka, je skoro nemožné. Chybějí obchvaty a když je před kdejakou křižovatkou plná čára, omezení na 70, ačkoliv vyhláška umožňuje předjíždět v křižovatce, pokud jede řidič po hlavní, je to tímto způsobem znemožněno. Do toho zbytečně dlouhé plné čáry po opuštění zatáčky, asi se šetří při na přerušované čáře. Pak je z toho přestupek předjíždění na plné čáře, zejména když jedete za někým, kdo považuje 70 za maximální povolenou rychlost a vy, díky provozu a mnohdy nesmyslnému značení za ním už jedete už 10 kilometrů. K tomu natahané hromady bláta z kdejaké stavby, pole. Další problém je spousta kamionů, mnohdy se naštosují za sebou a neponechají rychlejším vozidlům možnost je předjet. A pak v kdejakém kopci jede kolona za třemi kamiony. A co se týče dálnic a povolených 130. Při výstavbě prvé dálnice v ČR jezdila spousta aut s bubnovými brzdami, s šnekovým řízením, bez ABS, ESP, BAS, EBV, naprosto bez jakýchkoliv deformačních zón a s maximální rychlostí kolem 140 kilometrů za hodinu, Dnešní auta jsou stavena na rychlosti kolem 200 km za hodinu, mají kvalitní brzdy, řízení, spoustu systémů umožňujících nejen zastavit na kratší dráze, ale i vyrovnat smyk, udržující bezpečnou vzdálenost a podobně. Tedy i přes nárůst provozu je možné zvýšit povolenou rychlost. Ovšem problémem je opět kvalita dálnic. Vyjeté koleje, hrboly a i dopravní značení, kdy například v noci není řádně vidět jízdní pruhy, svodidla a do toho náhle ohromná cedule označující sjezd s reflexní plochou, takže je to jako kdyby protijedoucí auto svítilo dálkovými světly. Dalším problémem je, že většina dálnic směřuje východ - západ. směr sever - jih a ve středu ČR žádná není, jen silnice prvé třídy s úseky kde se dá jet a s úseky kličkujícími mezi vesnicemi a starostovou loukou a kde zase platí to zbytečné omezování plnými čarami. Jaký to rozdíl, když vyrazíte třeba do Německa, na dálnici neomezeně, po silnici I. třídy 100.

+3/0
doporučit
7.1.2018 22:07







Najdete na iDNES.cz