Diskuse k článku

POLEMIKA: Je motorismus hřích?

Nebuzerujme řidiče labyrintem značek, volá reportér MF DNES Jakub Pokorný a ve svém komentáři navrhuje, co by policie měla udělat, aby bylo na silnicích bezpečněji. Jeho názor, že „jízda autem má být pro řidiče pohodlná a příjemná“, vyvolal ostrou reakci čtenáře, který si myslí, že řidič má být „plísněn a považován za hříšného“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a51r32o79s34l42a15v 57L46e34b91e86d36a 3706569837670

Místo aby se řidiči učili přizpůsobit rychlost podmínkám a svým schopnostem, budou cajti buzerovat i mimo obec kvůli překročení nesmyslně (neb jednotně) stanovené maximální rychlosti?

Místo aby se řidiči učili správnému a bezpečnému předjíždění, budou cajti buzerovat kvůli přejetí plné čáry, kterou cestáři malují na mnoha místech tak pitomě, že nad tím zůstává rozum stát? Kromě úseků _za_ křižovatkou a za horizontem třeba https://mapy.cz/s/2j2Mh

A k těm značkám: co takhle zkusit řidiče informovat o problému (například křižovatka za horizontem či zatáčkou) místo omezování rychlosti už půl kilometru předem, aniž by řidič tušil nějaký důvod?

+1/0
8.1.2018 15:26

P81e15t45r 64Č11e62r47v26e77n47ý 3856911742475

Bylo by dobré, aby u každé značky omezující rychlost musela být zároveň výstražná značka, která upozorní, z jakého důvodu je třeba tu rychlost snížit.

Ale proveditelnost je velkou otázkou, protože už vidím tu lidovou tvořivost "dopravních expertů", kdy by nad každou omezující značkou byla nicneříkající značka "jiné nebezpečí".

0/0
9.1.2018 8:07

J94a22n 46V24e81s31e19l82ý 5344413772261

To je zas volba jak mezi Losnou a Mažňákem. Můj pohled na věc je jasný, automobilismus není hřích, automobilismus, hlavně ve městech, je problém. Auta si fakticky pro sebe uzurpovala obrovský kus veřejného prostoru ve městech, jsou z nich parkoviště a jízdní dráhy, nic jiného nemá šanci. Navíc auta smrdí a hlučí a musí se kvůli nim kupovat ropa od geopolitických nepřátel. Na druhou stranu je třeba přiznat, že individuální automobilová doprava (IAD) je MNOHEM komfortnější než doprava hromadná a dokáže pružněji reagovat na osobní potřeby, takže nevidím velkou šanci, že by bylo možné lidi jednoduše vyhnat z aut do MHD.

Jak z tohoto problému ven? Musí se udělat takový systém dopravy, který nemá nevýhody IAD, ale zároveň poskytuje komfort jako IAD. Jsem přesvědčený, že takové řešení je na cestě díky elektromobilitě, autonomnímu řízení vozidel a obchodnímu modelu mobility-as-a-service. Má to navíc tu výhodu, že podle ekonomických propočtů bude levnější zaplatit si paušál do téhle přepravy než provozovat vlastní auto se všemi starostmi a výdaji.

0/0
8.1.2018 8:19

J76i96n10d40ř82i35c46h 34Š24k52o37p29e87k 4835621550945

má to jednu vadu.

Ta elektřina se musí z něčeho vyrobit. A pokud jsou špatné tepelné elektrárny, navíc nemají za chvíli co pálit, jsou špatné i jaderné, tak víceméně zbývají plynové, ale ty zas pálí ten plyn od geonepřátel.........

0/0
8.1.2018 8:21

P29e65t71r 86Č95e73r88m56á74k 9628575979790

Tak obdobně by se jako problém dalo označit jakékoliv působení člověka. Počínaje tím že si místo jeskyně nebo malé chaloupky začal uzurpovat prostor pro obrovské domy, přes obrovské nároky na dostupnost a spotřebu energií (voda, elektrika) konče třeba tou iad.

Pak už to je silně individuální resp. lokální věc - o tom že by třeba v Praze při poměrech jaké jsou přesedlal někdo z auta do mhd se nedá mluvit, maximum úsilí se odráží v tom že počet aut neroste na úkor mhd tak rychle.

Základní řešení pak spočívá nejprve v dobudování infrastruktury, pak má smysl řešit něco dál. Stejně tak jako kdysi zadrátovaná Praha dokázala elektrifikaci dostat pod zem, stejně tak jako se splašky dostali do kanalizace a ne na ulici atd. Dělat to obráceně nelze, snaha přesvědčit lidi že nemají tolik chodit na wc a vyhýbat se tak nutnosti stavby kanalizace prostě není cesta, a to se dnes děje s iad.

Cest jak pak následně řešit co bude s tím až se to skutečně saturuje je více, elektromobilita to nijak zásadně nespasí, to je obecně slepá ulička a min. pro příštího půl století ve větším rozsahu nepoužitelná. Ale řešení jsou, a vzhledem k tomu že vzhledem k současné situaci to bude až za několik desítek let, tak je čas to řešit více než dostatečný.

0/0
8.1.2018 22:50

J13o86s83e71f 70L29e77b16d12u66š38k22a 4802683193935

Projet úsek, kde na 3 až 5 kilometrech není vesnice, každé 2 kilometry není křižovatka, je skoro nemožné. Chybějí obchvaty a když je před kdejakou křižovatkou plná čára, omezení na 70, ačkoliv vyhláška umožňuje předjíždět v křižovatce, pokud jede řidič po hlavní, je to tímto způsobem znemožněno. Do toho zbytečně dlouhé plné čáry po opuštění zatáčky, asi se šetří při na přerušované čáře. Pak je z toho přestupek předjíždění na plné čáře, zejména když jedete za někým, kdo považuje 70 za maximální povolenou rychlost a vy, díky provozu a mnohdy nesmyslnému značení za ním už jedete už 10 kilometrů. K tomu natahané hromady bláta z kdejaké stavby, pole. Další problém je spousta kamionů, mnohdy se naštosují za sebou a neponechají rychlejším vozidlům možnost je předjet. A pak v kdejakém kopci jede kolona za třemi kamiony. A co se týče dálnic a povolených 130. Při výstavbě prvé dálnice v ČR jezdila spousta aut s bubnovými brzdami, s šnekovým řízením, bez ABS, ESP, BAS, EBV, naprosto bez jakýchkoliv deformačních zón a s maximální rychlostí kolem 140 kilometrů za hodinu, Dnešní auta jsou stavena na rychlosti kolem 200 km za hodinu, mají kvalitní brzdy, řízení, spoustu systémů umožňujících nejen zastavit na kratší dráze, ale i vyrovnat smyk, udržující bezpečnou vzdálenost a podobně. Tedy i přes nárůst provozu je možné zvýšit povolenou rychlost. Ovšem problémem je opět kvalita dálnic. Vyjeté koleje, hrboly a i dopravní značení, kdy například v noci není řádně vidět jízdní pruhy, svodidla a do toho náhle ohromná cedule označující sjezd s reflexní plochou, takže je to jako kdyby protijedoucí auto svítilo dálkovými světly. Dalším problémem je, že většina dálnic směřuje východ - západ. směr sever - jih a ve středu ČR žádná není, jen silnice prvé třídy s úseky kde se dá jet a s úseky kličkujícími mezi vesnicemi a starostovou loukou a kde zase platí to zbytečné omezování plnými čarami. Jaký to rozdíl, když vyrazíte třeba do Německa, na dálnici neomezeně, po silnici I. třídy 100.

+3/0
7.1.2018 22:07

J92i46n56d37ř38i22c21h 54Š14k79o32p20e83k 4185711870365

právě proto, že technický stav dálnic včetně jejího zančení, je přizpůsoben na nějakých 130 - 150 km/h, nelze rychlost na našich dálnicích zvýšit

0/−2
8.1.2018 7:30

P44e49t49r 44B26á23č43a 8775886275985

To jsou kecy...

0/0
8.1.2018 11:45

P43e73t25r 14Č78e61r81m25á11k 9698505909740

To tak zrovna není. Ano radiusy zatáček, délky napojovacích pruhů a spoustu dalších faktorů je počítána na nějakou konkrétní cestovní rychlost. To ovšem neznamená že po nich nelze jezdit rychleji (nemyslím fakticky, to koneckonců vidíme dnes a denně že jde, ale i formálně), paradoxně ty nejstarší úseky pamatují dokonce neomezenou rychlost. Mnoho nových úseků pak je stavěno již tak že bez větších úprav snesou 160. Takže plošně je 130 ok ale nebránilo by to lokálně rychlost zvýšit.

0/0
8.1.2018 22:35

J39i66ř89í 95S66c31h92w93a49c85h 8468294698586

naše dálnice sice pamatuje "neomezenou rychlost", ale ve skutečnosti 90% aut jezdilo o dost pomaleji (80-110) než dnes s tím omezení na 130 a to jak u osobáků tak i u náklaďáků (cca 80), to vše při třetinové hustotě provozu jako dnes....;-)

0/0
8.1.2018 23:08

P76e33t23r 59Č49e94r22m20á39k 9648285419310

No dyť jo, ale o to tu nejde - podstatná je ta technická způsobilost, když na tom mohli před 40ti lety jezdit 160 tehdejší auta tak ty dnešní to zvládnou levou zadní. ;-)

0/0
11.1.2018 20:19

J36i56ř85í 65S92c57h73w15a58c33h 8468204678336

tak plné čáry na křižovatkách jsou právě proto, že pokud by se na hlavní mohlo předjíždět, tak při hustém provozu na hlavní by neustále hrozily kolizní situace mezi někým kdo právě začal předjíždět a někým kdo právě vjel z vedlejší na hlavní.

+1/0
8.1.2018 9:56
Foto

T15o92m87á78š 83Z19e13m14á90n87e20k 2117954622295

Nesouhlasím s autorem. Největší nešvar je u nás nedodržení bezpečné vzdálenosti a zbytečná omezení rychlosti.

+2/0
7.1.2018 16:42

J35o77s34e98f 66Š46o63l30t52e71s 8944538270103

Individuální motorismus představuje osobní svobodu jednotlivce. Přístup pana Maška upřednostňuje celek oproti jednotlivci, což se mi absolutně příčí, protože podobné režimy jsme tu už měli a moc dobře víme, kam lze pod záminkou dobra pro společnost a celek dojít.

+2/0
7.1.2018 12:17

R76a48d81e71k 16N27e51u84m43a32n28n 5312642978545

Redaktor papouškuje podporovatele silničního fašismu u násRv

1) Bodový systém ničemu neprospěl

2) "mnohé nehody nejsou následkem přestupku - řidič povolenou rychlost nepřekročil" - ale to je argument pro řidiče s IQ tak max 70 - nemá se jezdit nějakou maximálně povolenou rychlostí, ale rychlostí odpovídající podmínkám - snad i toho IQ 70 by nenapadlo do každé zatáčky na okresce jet 90. Naopak 180 na dálnici je zcela pohodová a bezpečná rychlost - pokud zvládá řidič, auto a podmínky na vozovce

+3/0
7.1.2018 11:27

P91a61v21e85l 31S96o67b84o67t65k67a 5390664

V Bibli se o autech nic nepíše, takže samozřejmě, že motorismus hříchem je.

0/0
6.1.2018 21:02

M35i22l23a59n 86V90o21l71e29k 5349553116849

Hlavně ta omezení rychlosti pořád neměňte. Ukázkový příklad je pražská magistrála na Pankráci. Během několika let se tam prostřídaly různé rychlosti (poslední 50 km/h byla kvůli hluku). Teď už je tam hodně dlouho 80 km/h (silnice pro motorová vozdila v obci) a stejně tam hodně vystresovaných řidičů jezdí ze zvyku 50 km/h.

+3/0
6.1.2018 21:02

J49i44ř12í 80S45c80h65w75a60c19h 8838664948126

měli by vrátit řidičák, když neví k čemu tam ty cedule jsou.....

0/−1
6.1.2018 23:19

M19a62r23t15i48n 86P84l59z30á18k 2677449738854

To je prostě ukázka totální neschopnosti úředníků a jejich zlovůle. Jako včera v devět večer v prázdné Blance na jednom úseku z ničeho nic padesátka.

+1/0
7.1.2018 9:20

K81a72r37e64l 83V46a57c32h82u85t 9293862729903

Aby se každých 50m střídaly značky 50 a 80 km/h = to je opravdu holá zhůvěřilost.

+3/0
6.1.2018 19:04

J74a13n 39M91a90c87h12á19č 3157286173242

Pan Mašek na mě dělá dojem člena spolku Automat.To jsou ti kuliferdové,kteří se v noci probouzejí spoceni představou,jak na magistrále v Praze jezdí jenom na kolech a již nikdy jinak!Nechť si svoje ekorady a porady strčí za klobouk,a modleme se k Bohu,aby tento fanatik nechtěl kandidovat do zastupitelstva hl.m.Prahy,nebo do sněmovny.Jemu podobných škůdců je všude dost,viz popsané chování teroristů z Dětí Země,kteří pro několik křečků blokují dostavbu obchvatu Přerova.

Jsem rád,že jsem po revoluci dosáhl věku 18 let,udělal si řidičák a zažil motoristický ráj,kdy auta neměla elektronická pomahátka,byla rychlá a spolehlivá,policie tolerantní a demokracie se tvářila jako opravdová.Dnes je vše pryč,a s EU kráčíme opět ke ,,světlým zítřkům".....

+10/−2
6.1.2018 15:33

P98e89t24r 93Č23e11r17m78á92k 9878815289820

Redaktor sice nenapsal bůhvíjak kvalitní pojednání, ale Mašek je prostě marťan. V podstatě snad žádný tvrzení co uvedl není pravdivý, všechno lež nebo přinejlepším zavádějící věc která nelze nijak doložit.

Trochu mi uniká smysl toho dávat mediální prostor tomuhle (zcela objektivně oboustranně), za ty roky jsem díky své profesi slyšet už kvatna různých argumentů proti automobilové dopravě, ale takhle tupou a úplně zcestou argumentaci jsem nezaznamenal už dlouho, to není polemika ale přehlídka marnosti Rv

+9/−1
6.1.2018 13:46
Foto

B58r54o85n79i37s84l60a24v 92G83a27b77r75y53š 2842839721

Ty chodníky, na kterých jsou spíš auta než chodci, to podle Vás není pravda?

Když se projdu třeba ulicí Lesnickou v Brně, musím auta div ne přeskakovat, protože ti joudové, kteří mají byt přímo u zastávky, nejsou schopni zaparkovat tak, aby tudy prošel aspoň 1 člověk. Podle zákona má být průchozí profil široký 1,5 m. Pochybuju, že to řadový řidič ví a odloží si auto, kam se mu zachce.

0/−4
6.1.2018 17:53

P66e19t57r 69Č46e67r17m87á72k 9288795939970

To tedy skutečně ani zdaleka není.

To že někde narazíte na lokální problém je jistě politováníhodné, ale obecně to tak rozhodně není, já taky znám lokality kde zas chodci mají pocit že to je asi nějaká obytná zóna a běhají tam jak kuželky před koulí, ale určitě z toho nedělám obecný závěr že chodci všude lezou do silnice.

+6/0
6.1.2018 18:48

J85a30n 21J18e42l43í25n38e77k 8423555982166

Pan Mašek je dost mimo. 1) Nejvetsim znecistovatelem nejsou auta, ale vvytapeni. 2) Bez silnic neni rust ekonomiky, bez dobre ekonomiky nejsou penize a tak dale. 3) Kde je hranice zbytecnosti? Jsou auta zbytecna? Budeme jezdit na konich? Nebo i kone jsou uz zbytecni? A neni teda i kolo zbytecne?

+10/0
6.1.2018 13:40

M15a96r26t47i56n 31Č94a29p30e72k 6690231217854

Největším znečišťovatelem se pomalu, ale jistě stává doprava. Spotřeba energie v dopravě se už totiž vyrovnala spotřebě v průmyslu, kde ale spotřeba narozdíl od dopravy klesá. V některých místech dokonce už doprava vytváří víc jak polovinu znečištění.

Řešení je jednoduché - hromadná doprava, která má mnohem menší spotřebu energie na jednotku přepravního výkonu než individuální doprava.

+1/−4
6.1.2018 16:29

P90e63t65r 80Č29e94r97m95á65k 9668215509670

S první částí by se s trochu přivřenýma očima dalo v zásadě souhlasit.

Druhá již neplatí, protože jednoduché řešení neexistuje a termín hromadná doprava je hodně široký. MHD je již dávno saturovaná a naopak její podíl klesá, tudy cesta tedy nevede. Jistý potenciál sice má taxi a další formy sdílení vozu, obzvláště s nástupem autonomních aut, ale to je zatím hudba budoucnosti. Nejvíce reálné řešení tedy je vyvíjení nových technologií pro stávající pohony, no a především dostavba infrastruktury.

0/0
6.1.2018 16:48

J44i88ř75í 11S69c40h61w20a70c35h 8708574988786

MHD saturovaná samozřejmě zdaleka není.....

0/−3
6.1.2018 18:43

P64e57t51r 94Č30e57r46m46á23k 9758745799200

Samozřejmě jak kde, třeba v Praze už dávno ano a od té doby to jen a jen klesá.

+2/0
6.1.2018 18:49

M17a10r60t80i45n 79Č36a83p41e95k 6670531797334

Právě že nejlepším řešením je podpora MHD. Důvod proč klesá její podíl, je právě v nulové podpoře, což ji znevýhodňuje. Kdyby tu byla důsledná podpora v podobě vyhrazených pruhů a preferencí na křižovatkách, tak se trend zvrátí, jelikož bude rychlejší. A to za menší peníze než by stálo různé sdílení aut, jelikož nepotřebuje tak předimenzovanou a tedy drahou infrastrukturu jako jakákoliv forma individuální dopravy.

0/−1
6.1.2018 19:49

P30e38t94r 32Č30e25r42m48á24k 9708895929300

Ale kdeže, důvod proč jí trvale klesá zastoupení je srovnávání stavu s běžným standardem ruku v ruce s tím jak se zlepšuje životní úroveň. Podpora MHD je naopak maximální, a to jak finanční tak politická, každopádně nekoncepční a neefektivní. Tam kde chybí silniční infrastruktura a bylo by potřeba zainvestovat do její opravy a eventuálně rozšíření se naopak nesmyslně vyblokuje vyhrazeným pruhem, rozšířenou zastávkou, koupí se nové tramvaje s wifi a desítky miliard lítají a přesto podíl mhd klesne, a naopak se zhorší již tak kritická situace v iad a v důsledku větších kolon zhorší životní prostředí všem. Takže tudy cesta nevede.

Právě proto je potřeba (do té doby než bude nějaká moderní technologie schopna alternovat iad) především dostavět infrastrukturu, bez toho se nehneme, hrát si na moderní ekoměsto a mít infrastrukturu s komunismu prostě nelze.

+2/−1
6.1.2018 20:22

P96e74t10r 36B89á30č54a 8195206545355

Bezte uz nekam s tema kecama o MHD. Uz ted s tim nema kdo jezdit, ve spicce je to narvany k prasknuti.

Jeste doplnte tradicni blabol kamiony na zeleznice a je to vsechno.

+1/0
6.1.2018 16:57

J77a71r93o33m60í82r 51K50r33á78l 4260839804519

A jaký bude rozdíl, zda budou jezdit s nafťáky, nebo trolejbusy, ev. elektrobusy ? V tomto segmentu elektřina význam má a zrovna tak u místní nákladní dopravy, služeb a podobně.

0/0
6.1.2018 17:27

P58e93t74r 61M46i19c55h86a15l 2860654951412

Ten Mašek, nebyl to ve skutečnosti Řapek? :-)

+7/−1
6.1.2018 13:07

D62a59v78i57d 19V83i68k54t58o31r19a 9864404285487

Taky si to myslím :D. I to jméno zní tak nějak podobně.

+2/0
6.1.2018 13:08

P69e51t79r 89M28i83c40h35a79l 2570734441782

Hlavně ty názory.

+1/0
6.1.2018 13:11

P90e65t16r 66B63á51č87a 8905536315175

Nejak si porad nemuzu vybrat jeslti je vetsi blabol to prvni nebo az to druhy.

Se zas dva hledali az se nasli.

+5/0
6.1.2018 13:00

P10e21t96r 10B72á65č74a 8155896175265

Kazdopadne se neda souhlasit ani s jednim.

400 mrtvych osob za rok, proboha dyt je to uplne smesne cislo v tom milionovym provozu a najezdenych miliardach km a uz vubec to neni dusledek nejakyho smesnyho bodovyho systemu. Pak napise, ze spousta vaznych nehod se stane aniz by byl spachan prestupek a k tomu vyplodi, ze neni mozne aby na dalnici se clovek citil jako snek. Ze vube ctakone nevsmysly dostavaji prostor v novinach.

No a o tom druhym nema smysl ani nic psat, to je jasna jeskyne.

+9/0
6.1.2018 13:03

M63a17r75t76i56n 32K34o98u10š44a 6485894634

Tahle civilisace je založena na volném pohybu lidí a zboží. Až se to nějakým fanatickým ochráncům čehokoli podaří zastavit, nebo výrazně omezit, nastane krach.

Oni fanatici pak budou první, kdo budou řvát, že mají na něco nárok.

+10/−2
6.1.2018 12:11

P91a24v51e32l 87J40e57ř25á30b72e89k 7171862404617

Tato civilizace skončí, jakmile ji dojde energie na volný pohyb lidí a zboží.

Protože tuto civilizaci přijala Čína a Indie, kde i tamní obyvatelé touží po volném ohybu, a přitom tyto dva státy mají v součtu 2 x víc obyvatel, než současná euroamerická civilizace, můžeme se těšit na poměrně rychlé dočerpání zásob ropy.

A po ní budou rychle dočerpány další nerostné energetické suroviny.

Snad zůstane trochu dřeva na loukotě, a trávy pro voly a valachy.

0/0
6.1.2018 21:48

J24i82ř67í 54S71c73h12w98a90c86h 8948654668546

Tak pokud civilizace v Číně a Indii nějak fungovala před tím, než přijala "civilizaci volného pohybu" tak i po dočerpání zásob ropy to nějak fungovat bude, že to bude fungovat jinak je asi předem jasné.....;-)

+1/0
7.1.2018 0:06

J30i71n61d30ř43i17c57h 23Š51k27o59p58e10k 4425441850695

naše civilizace není založena na volném pohybu lidí a zboží. To by platilo pouze v případě, kdyby naše civilizace fungovala max 150 let, spíše méně

0/0
7.1.2018 20:00

M69a91r71t83i26n 75K93o28u88š88a 6255604454

Je špatné, že jediný čtenář kterého tady citují je jakýsi potrhlý fanatik nenávidějící auta. upřímně by mne zajímalo, zda ten zlý člověk žije z práce, nebo z našich daní.

+12/0
6.1.2018 12:08
Foto

B91r74o90n70i98s10l37a85v 53G32a14b10r40y50š 2932229731

A kdyby to byl člověk, který žije z práce, tak by se stalo co?

0/0
6.1.2018 12:52

K68a64r15e26l 35H72o94r69á13k 2948669123533

A kdyby to byl člověk, který žije z našich daní, tak by se stalo co?

0/0
6.1.2018 12:58
Foto

B28r41o61n15i34s84l67a38v 43G43a57b83r25y68š 2662829851

Byl by považován za příživníka, který si nedokáže vydělat peníze smysluplnou prací a jen obtěžuje ostatní.

Teď byste na oplátku mohl odpovědět Vy mně. :-)

0/0
6.1.2018 13:03

M35a98r15t25i29n 60K55o28u66š11a 6955104944

Nestalo by se nic tak jako tak. Jen by mne to zajímalo s ohledem na mou zvědavost z koho se rekrutují nenávistní lidé, kteří vše zdržují svými stížnostmi a stojí nás peníze jejich vyřizováním.

+1/0
6.1.2018 14:37

L14u69k82á98š 14K71l47í34m25a 2195543447355

Pravdu maji oba dva, nekde ten, jinde onen. Snad jen mala poznamka k tem vyspelym zemim... Nase chodniky jsou oproti zapadnim zemim jeste svate a parkuji na nich opravdu vicemene jen idioti. Na zapade je bezne chodnik bran jako jedno velke parkoviste, kdy musite jako chodec vlezt na silnici, abyste stojici auto obesel. A nepokutuje to tam absolutne nikdo. To same, kdyz chce clovek prejit prechod pro chodce. Krom Nemecka vas zapadaci opravdu jen tak nepusti...

0/−2
6.1.2018 12:00

J30a56n 42D19l14o37u85h27ý 7694679950379

Pan Masek je chorej blazen. Nejen ze nevi, ze kazdy ujety km prinasi do statni pokladny penize, ale ani nerozumi zakladnim principum logistyckych systemu. Ze on nepotrebuje k zivotu automobil vypovida o akcnim radiusu pana Maska pomerne dost: kolikrat tydne je od sveho bydliste dal nez 20km?! PS.: na vzdalenost vetsi nez cca 50km jiz nekolik let vychazi levneji jet autem na LPG nez si kupovat listek na bus/vlak. A je to i radove rychlejsi!

+10/−2
6.1.2018 11:41

J97i80ř16í 85S67c83h71w38a47c39h 8868104258646

"řádově" je minimálně "10 krát", takže to řádově rychlejší rozhodně není!

+1/−3
6.1.2018 11:51



Najdete na iDNES.cz