Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda vyvíjí manuál pro koncern VW, přemýšlí o robotizované převodovce

V Mladé Boleslavi se vyrábí manuální převodovka MQ 200, tedy pro motory s točivým momentem do 200 Nm. Nyní zde bude probíhat i její vývoj pro všechny modely koncernu Volkswagen a výrobní závody od Argentiny po Čínu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90a43r96t85i22n 37K42a97r19á61s93e69k 9958933878698

No kdyz ted vyrazne snizili priplatek za DSG u mensich aut (fabia, rapid), tak ta robotizovana mi nedava moc smysl...

+2/−1
11.1.2018 14:48

A43n77t19o89n71í45n 91S21v76o51b51o35d66a 3694723449192

pro Inda je robotizovaná převodovka lepší, než když bude řadit manuálem, to bude platit u 85% řidičů, ale osobně se takovým převodovkám vyhýbám, kvalitní automat je pohoda, tam si řadím pádly nebo řadičem režimů, ale robot se neumí pořádně plazit a tím i parkovat :-(, tam vyhraje manuál nebo automat, ještě lepší je elektromobil, ale tam je vysoká cena a většinou malý dojezd

0/0
11.1.2018 12:06

L66a23d55a 85B73r60y50c 4232864490671

;-D z titulku jsem se zaradoval, ze skodovka začíná diktovat vw, a tvoří manuál jak zacházet s auty. Po rozkliku jsem poznal chybičku... ;-)

+6/0
11.1.2018 9:21

J22a14n 11K80o67n90v10a65l63i92n58k28a 5970151741445

Současné robotizované převodovky jsou darebné. Nejhorší je ta ukrutně dlouhá reakční doba a doba změny rychlosti. Pro někoho, kdo je invalidní nebo pro ženskou do města snad ještě dobrý, ale na normální ježdění je to fakt omyl. Je to unikátní spojení nevýhod automatu a manuálu do jednoho systému.

Kdybych měl sestavit hodnocení automatických převodovek, tak první bude jednoznačně dvouspojková (třeba DSG), pak měničová (třeba ZF), pak s variabilním převodem (CVT) a nakonec ten debilní robot.

+10/0
11.1.2018 7:23

M84i89c71h52a90l 30M34o85t36y73č23k56a 4133580481589

To nikdo nepopira, ale je to porad vcelku novinka, alespon v ramci toho, ze se ji dostava poradne pozornosti az poslednich par let. Pokud automobilk dojde, ze je po ni dostatecne poptavka, tak navysi vyzkum a treba behem peti let nerozpoznate robotizovanou od klasickych automatu. Treba. Jen tim chcci rict, ze to zatim nevypada jako slepa vetev.

+2/0
11.1.2018 7:53

Š58i51m52o63n 47M49a54r97t78y72n78e55k 7733645363876

Výhodou robotizovaných převodovek je hlavně cena ve srovnání s jinými automaty. Otec si na důchod pořídil citroena s robotizovanou převodovkou a žádná tragédie to není - příjemně mne to překvapilo.

0/0
11.1.2018 8:06

J68a85n 15K38o95n76v25a30l82i76n93k40a 5260851181595

V podstatě jste to vystihl. Otec na důchod... Věřte, že na každodenní ježdění to není. A nemyslím to nijak zle vůči těm, co si auto s robotem koupi

0/0
11.1.2018 11:00

Š43i20m69o48n 62M31a80r47t49y27n53e22k 7573555403616

Ale zkoušel jsem to, na klidnou jízdu to stačí a když chce člověk jet svižněji a nebo předjíždět. tak si řadí pádly pod volantem.

+1/0
11.1.2018 13:14

M19a86r67e43k 72J43a29n61e74č37k42a 1637726593661

Jste si jist, že se jedná o robotizovanou převodovku a ne automat?

+1/0
11.1.2018 16:01

P49e26t70r 75D49v86o87r92a47k 3821750677859

Na druhou stranu mi někdy přijde, že hodnocení automatických převodovek z pohledu rychlosti pře/podřazení, logičnosti a plynulosti řazení je takové...nespravedlivé. Dost dobře si dovedu představit, že i ti nejzkušenější a nejvěhlasnější novináři s manuálem sem tam škubnou, sem tam podtočí motor. Myslím, že automaty jsou dnes na úrovni hodně slušných řidičů R^

+4/0
11.1.2018 9:58

J59a71n 84K45o31n64v30a28l37i18n18k38a 5150251651335

To bezpochyby. Jsou i takoví řidiči, u nichž lze říct, že i hloupý či poruchaný automat řadí lépe.

+2/0
11.1.2018 10:55

J39i51ř95í 87Z55ý85k30a 9789683771260

DSG je spíše takový lepší robotizovaný manuál se dvěma spojkami. Konstrukčně vychází z 6q VW manuálu. Do svého auta bych to nechtěl. Není příliš komfortní. Raději HDM

0/0
11.1.2018 11:36

J61a28n 70K85o17n79v90a84l58i62n45k27a 5560511771305

Dsg je oproti hdm výrazně jiný. Máte pravdu,že je konstrukčně podobný spíše manuální převodovce než planetove automatické. Mám už druhé auto s hdm a jsem na jeho projevy zvyklý. Je komfortnější než dvouspojka ale nemá takovou logiku řazení. Pochopitelně to srovnávám s koncernovym Dsg. Jiné dvouspojky neznám. Snad jen okrajově tu v Hyundai, který má převodovky vlastní výroby. Tam je ten automat poměrně nepovedený.

0/0
11.1.2018 12:19

R62a67d20e81k 71R36a23i53d33a 5717972149

Já měl za to, že DSG je planetová převodovka spojená s dvouspojkou místo měniče. Nebo ne?

0/0
12.1.2018 13:23

J84a63n 66K62o86n14v65a19l47i32n31k34a 5340801741755

Ani bych neřekl. Více vysvětlení ve videu:

Planetová převodovka:

https://www.youtube.com/watch?v=u_y1S8C0Hmc

DSG:

https://www.youtube.com/watch?v=t8aGgSbtoJE&t=140s

DSG je principielně podobnější manuální převodovce než planetové automatice.

+1/0
12.1.2018 14:51

O15n77d40r13a 18Č98a89p15e20k 6155791555430

DSG nejlepší 8-o

0/0
11.1.2018 12:02

J71a63n 55K29o85n54v77a81l60i93n64k73a 5630781251445

Je to moje subjektivní hodnocení.

0/0
11.1.2018 12:26

J88i56ř47í 55Z48ý76k27a 9929663101760

jak na co. Pro sportovní jízdu asi ano. Pro normální jízdu rozhodně ne. Tam by mělo být nejlepší CVT, nicméně pro svou negativní konstrukční vlastnost ovlivňující životnost převodovky je lepší HDM.

0/0
11.1.2018 14:46

M63a75r56e76k 97M84a62l14ý 1592668771140

Já když přesednu se zvého auta s klasickým automatem do manželky auta s CVT, tak mě ze začátku přijde hrozně divné, že rychlost stoupá a otáčky se nemění :-) Je to takový divný projev...

0/0
11.1.2018 14:59
Foto

A93l29e97š 33B27a46l48o43u44n 3205898749255

V článku je chyba v otázce pro p. Hrdličku: "Jaké přesně jsou nyní vaše úkoly v rámci vývoje manuální převodovky DQ 200?" Manuální převodovka je MQ200. DQ200 je automatická převodovka, vyráběná ve Vrchlabí.!!

+1/0
11.1.2018 7:20

P33e18t87r 33S85p38a35t29z53i10e27r83e46r 7864742775264

nic horšího než robotizovaná převodovka není...zvláště to člověk pocítí při předjíždění...kdy se auto rozjede a třeba zrovna v protisměru při předjíždění se hodlá řadit...díky robotovi ztratíte na cca 1 -2 sekundy výkon...a to se v tu chvíli opravdu nehodí...s manuálem si s řazením počkáte...automat ani nepocítíte...ale robota opravdu ne

+2/−1
11.1.2018 6:42

Š21i84m32o78n 42M60a28r78t93y75n29e61k 7423295643666

Tak většina robotizovaných převodovek má možnost zásahu do řazení, který tento problém eliminuje.

+1/0
11.1.2018 7:56

M11a82r61e53k 25M36a79l49ý 1782748751960

Tak pokud mám automat, tak ho mám proto, abych nemusel řadit ručně, ne? Ani při předjíždění. A pokud to musím dělat, tak ten automat stojí za prd. Momentálně mám klasický měničový automat a tam jsem zkusil ručně řadit na zažátku, ze zvědavosti. A když chci předjíždět hodně rychle, tak akorát přesunu volič na sportovní režim, předjedu a přesunu zpátky, to je vše.

0/0
11.1.2018 14:33

M16a42r10t60i67n 65K93a78r89á92s53e75k 9368143178438

No tak ono je to dobre na to, ze pri predjizdeni muze clovek tuknutim podradit pred manevrem (zatimco prevodovka to logicky udela az po seslapnuti plynu)...

+1/0
11.1.2018 14:50

M59a10r91e66k 97M28a78l85ý 1912268711940

Ale ano, jen už jsem si od toho prostě odvykl. I když jsem měl manuál, tak jsem podřadil před předjížděcím manévrem, abych měl vyšší otáčky a dobrou akceleraci. To dělám i teď s automatem, že přesunu do polohy "S" a automat podřadí a pak odřazuje až u vyšších otáček. Pak to zas vrátím do normálu. Ale abych v průběhu předjíždění korigoval robota... to ne :-)

+1/0
11.1.2018 14:57







Najdete na iDNES.cz