Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Diesel není odepsaný, elektřina ho dlouho nenahradí, předpovídá expert

V roce 2018 zažije diesel renesanci, předpovídá německý expert na autoprůmysl Helmut Becker. Podle něj nemůže dnes módní a protežovaný elektropohon z krátkodobého, ale ani dlouhodobého hlediska nahradit spalovací motory. „Za stávajících podmínek je elektroauto pro masový trh absolutně nevhodné,“ říká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T17o44m66á44š 57C48o57u32b71a88l 8965306909163

Řešení jsou levne baterie ktere budu moct vymenit kdekoliv po ceste nebo dama v garazi. Pres den se mi nabije pres solar ja prijedu jednoduse ji prehodim do auta a hotovo. To same u cerpaci stanice. Prijedu zaplatim si nabytou baterii prazdnou tam necham a nazdar. Az tohle bude fungovat tak se mozna el auta prosadi.

0/0
22.1.2018 11:22

T82o95m19á46š 54V59a97l14d43e25r 7403280449

Zase expert a stačí počkat rok dva a uvidíme, že je vedle jak ta jedle se svou hlubokou analýzou. Povrchně vám analýzu mohu napsat také.:-)

0/0
21.1.2018 21:02

J54a77n 18D33l62o64u72h69ý 7174849170989

Ja myslim ze diesel to ma u osobaku a dodavek secteny, bude v mensine. Jiz dnes iveco udava realne statistiky u dodavek, kde pri najeti 1 000 000km jsou naklady na servis CNG dodavky polovicni oproti dieselu. V pripade LPG zadne takove statistiky neexistuji, ale je to jeste levnejsi technologie nez CNG a brutalne levnejsi technologie nez diesel. Ono nejak postrada smysl jezdit na naftu kdyz spotreba se lisi dnes sotva o litr!!!

0/−1
21.1.2018 10:40

J69a16n 96T72a28r95a53b46a 4586936689959

Spotřeba se liší o litr u nákupních tašek. Tam, samozřejmě diesel nemá smysl (pokud kdy měl). Čím je to větší, težší a silnější, tím větší smysl to dává.

+1/0
21.1.2018 14:16

T39o22m91á91š 88V98a22l66d49e24r 7933660989

S MPV mám podobnou spotřebu na benzínu, jako jiní s dieselem. Vše je relativní. A MPV není nákupní taška. Záleží kde jezdíte a jak jezdíte.

+1/0
21.1.2018 21:06

J28a89n 44D82l16o22u88h22ý 7734369630549

Diesel je dobry na tahani bremena. Pokud budu tahat treba auta na privesu, pak budu volit pickup v dieselu. Na normalni jezdeni je dneska diesel uplna zbytecnost a je to v podstate nejdrazsi technologie, co si muzete do auta narvat

0/0
22.1.2018 0:04
Foto

V66i83t 31C71h31a14l41u84p26a 5442637512156

Jo kdysi ty diesly neci vydrzely. Pak do nich banda demen*u nastrkala nesmysly typu dpf, scr, egr, turbo a ejhle ono se to kazi, a oprava stoji drahe penizky. Jo zlata atmosfera benzin....

+1/0
20.1.2018 21:56

J30a91n 90D50l10o50u26h61ý 7884219820639

Podekujte eu

0/−1
21.1.2018 10:35

M33a84r66t15i51n 72K37a69r29á66s93e80k 9808333798408

Jn, kdyby to EU delala jako jinde, tak je efektivne zakaze rovnou....

+1/0
21.1.2018 15:31

L24a92d96i96s53l42a16v 70J72o60d83l25o79v89s43k98i 2630665787411

Myslím, že dokud elektromobil nezvládne na jedno nabití ujet aspoň 500-700km a opětovné plné nabití do deseti minut, bude konkurenceschopný jen na krátké pojíždění po městě a protože většina rodin má jen jedno auto a občas jezdí i delší trasy, tak je klasické auto zatím stále jasnou volbou.

+1/0
20.1.2018 21:19

J24a95n 76D68l70o34u96h22ý 7604359160539

Problem je hlavne cena. Staci si najit smesnou nabidku bmw i3 na operak oproti smradlavymu dieselovymu bmw 3. Bavim se cena vs ujete km za rok.

0/0
21.1.2018 10:42

P28a17v56e14l 21S90o72b11o51t34k61a 5380374

nic než zoufalost - za pár let vás s dieselem nepustí do žádné větší dětiny.

0/−1
20.1.2018 20:28

P16a62v86e61l 75S65o37b12o70t53k68a 5100834

...dědiny.

0/0
20.1.2018 20:29

V92á17c10l27a53v 52P36o21u67s97t69k97a 3220411272

Za 150 let? Nebo později? zatím se dieselů prodá o mnoho řádů více než elektromobilů a důvod je překvapivě prostý.

0/0
20.1.2018 20:56
Foto

V12i75t 18C42h89a16l94u67p69a 5202887812466

Ale houby. Cim novejsi diesel, tim vic se to kazi, hlavne citlive vstriky na kvalitu nafty a pak taky trable s dpf. Ted je v bazarech velka poptavka po atmosferickych benzinech a LPG...diesly chce cim dal min lidi

+2/0
20.1.2018 21:58

J52a44n 24D49l13o92u47h29ý 7734409660629

Diesel z bazaru je ve vetsine pripadu motor v poslednim tazeni. Ono spravne servisovat diesel neco stoji a vetsina to drhne az na kost a pak sup do bazaru

0/0
21.1.2018 10:44

J68a39n 92T31a69r58a10b56a 4946226649589

......stojí to méně než servisovat benzín

0/−2
21.1.2018 14:17

J11a40n 72D14l35o62u73h19ý 7384869170739

Tak to jste uplne mimo! :-D jen filtr dpf muze stat tolik, co celej benzinovej atmosferickej motor ;-)

0/0
22.1.2018 0:08

J60i50ř33í 81K74r63u43t45i24l 1203292562933

Kdyby Helmut - expert dal dva obrázky, pro Helmuta a pro jistotu barevné, dieselového motoru a elektromotoru tak snad jen expert nerozezná rozdíl.

Klasický motor se skládá kolem sedmi set součástek. Součástky elektromotoru mohu vyjmenovat, stator, rotor, víka, uhlíky a fertig. Jenže co by dělali němečtí soudruzi když vše mají postavené na klasice, 700 součástek minimálně.

+1/−2
20.1.2018 15:42

V20á73c97l34a32v 45P22o70u19s24t50k29a 3380891852

Je skutečně s podivem, že i přes nechutně velké dotace ty elektromobily s jednoduchými motory nikdo nekupuje.... čím to asi bude...

+4/−2
20.1.2018 15:51

J33i91ř12í 27K15r21u56t15i25l 1633422832913

Na světě jezdí asi miliarda vozil a čistě hypoteticky kdyby v jednom okamžiku všechny vozidla vyměnila olej v průměru 10l na kus a to se držím hodně při zemi tak je potřeba 10 000 000 000 litrů oleje + jedna miliarda filtrů. U elektromobilů tento servis není potřeba a tak bych mohl pokračovat.

Troufám si říct že některá odvětví průmyslu zaniknout a ropa vydrží do skonání světa. Zánik pracovních míst bude motivací pro ne elektromobilům, zatím.

0/−3
20.1.2018 16:16

P17e63t89r 65H74a79r12i26p61r47a28s72a65d 54H32a59j47i57č 5811616253400

Čímž jste mi připomněl rafinerie a celý ten kolotoč kolem těžby, dopravy a zpracování ropy. A je toho mnohem víc. Katalyzýtory, filry částic...

0/0
20.1.2018 16:29

V12á62c24l41a40v 77P89o16u27s68t55k56a 3940391222

Víte co je zvláštní.... že přes veškeré náklady které jste vyjmenoval, se elektromobily hrubě nevyplatí. Nikomu. Ani výrobcům, ani spotřebitelům.

+2/−3
20.1.2018 17:14

P33e66t89r 70H23a66r46i78p67r67a63s73a53d 98H33a39j30i77č 5741326223740

To je těžké, mě se nevyplatí ani spalovák. Prostě do toho nainvestujete nějaké peníze a pak jezdíte. A máte nějaké náklady. Pořád do toho strkáte peníze. Je jedno, jeslti to má naftový motor, benzínový nebo elektrický. Rozdíl je jen tom, co preferujete. Vysokou vstupní investici, nebo vyšší poplatky za palivo.

+2/0
20.1.2018 17:37

V67á61c42l70a15v 51P88o60u41s86t42k87a 3330901452

Z pohledu spotřebitele to tak uplně jedno není. I přes vyšší provozní náklady (a i ty jsou relativní) se zatím výrazně, ale hodně výrazně, vyplácejí konvenční pohonné systémy.

+1/−3
20.1.2018 18:16

D81a57n71i48e88l 69P42a17n47e68k 6382511462420

Mozna vam. Ja jsem si propocita ze sveho rozpoctu provoz sveho dieselu vs elektromobilu. A vyrazne ale vyrazne levneji mi vychazi elektromobil.

+1/−1
20.1.2018 19:53

V80á37c76l78a61v 61P47o81u62s34t58k46a 3790431722

Jo? Jaká auta jste bral v úvahu?

0/0
20.1.2018 20:57

D38a70n51i60e89l 41P17a41n25e73k 6162391202950

Ty svoje.

0/0
20.1.2018 23:27

J38a33n 24D21l80o78u35h94ý 7154709650859

Levneji nez elektroauto vychazi auto na lpg. Aktualne me stoji 100km jizdy cca 75kc ;-)

0/0
21.1.2018 10:55

D44a77n37i75e59l 97P90a55n57e37k 6302201302670

75? Cena LPG je nejakych 14Kc/litr. Spotrebu tedy mate nejakych 5,3l/100? To je trochu malo ne? LPG zerou v prumeru spis 2x tolik. Kolem 11 litru na 100. Ci li by vam to spis melo vychazet pri teto cene nejakych 154Kc na 100Km.

Ja jezdim s EV za nejakych 35Kc na 100Km. Tak nevim i s vasi udajnou spotrebou jezdim porad 2x levneji nez vy ;-)

0/−1
21.1.2018 11:29

J74a96k66u82b 33S37e32k70e80r54a 6336510736725

Pokud jezdíte s 3.0 V6 a více, máte se spotřebou na LPG pravdu. Má fobie jezdila za 6l LPG a výhradně město.

+1/0
21.1.2018 19:34

D16a52n36i72e33l 24P81a19n50e69k 6262771192980

Ok. Ale i tak to nemění fakt, že EV je levnější na provoz než LPG.

0/−1
21.1.2018 20:06

T74o69m58á27š 53V97a55l96d71e44r 7893200629

Minus za absolutní neznalost LPG systémů a tím i bezduchou diskuzi.

0/0
21.1.2018 21:04

D92a14n64i68e16l 71P27a32n43e54k 6212681592510

Valdere resila se cena ne system LPG. Pokud jezdi za 5-6l na 100Km a stoji ho to 75,-Kc a tvrdi, ze je levnejsi nez provoz EV tak nema pravdu to je cele. Zadny hlubsi system LPG se tu neresil.

0/0
21.1.2018 21:48

T95o87m66á17š 63V78a15l26d81e98r 7353780389

Za to že LPG má 2x větší spotřebu než benzin.

0/0
21.1.2018 21:55

J81a95n 89D42l68o67u54h74ý 7464329470829

Spotreba je presne 5,6l na 100km. Motor Ford Duratec - obycejna atmosfera plnici euro IV. Za 11 litru jsem jezdil s 2.5l V6 v roce 1998 :-D Ty pocty mate nejaky zmateny - bmw i3 nebo tesla jezdi nekde okolo 90kc na 100km. Mozna dobijite nacerno u souseda :-D

0/0
22.1.2018 0:14

D33a96n40i24e27l 62P39a85n89e90k 6282661272170

Nemam Teslu ani BMW i3 a i tak mate spatna cisla. 90,-Kc je to nestoji. Platite za kWh. ja jezdim v prumeru 15kWh na 100Km a kWh me stoji 2.30,- :-)

0/0
22.1.2018 6:58

J20i36ř23í 74K81r72u26t38i58l 1633872792733

výrobcům se vyplatí vyrábět elektromobily, důvod je jednoduchý, odpadnou komplikované motory, viz foto dieselu, odpadne převodovka

rozvodovka, diferenciál. Odpadnou všechny celky náročné na výrobu včetně továren na výrobu robotů které montují tyto celky, odpadnou továrny na výrobu součástek robotu, odpadnou továrny na výrobu nástrojů na výrobu strojů pro výrobu robotů atd, atd až po těžení kovů,ropy atd. Také odpadnou nebo budou minimalizovány servisy motorový vozidel protože se nebude měnit olej, filtry. Třeba brzdy, brzdit se bude elektromotorem, rekuperace. Již dnes je patrna příprava všech automobilek na elektrodobu. Hybridy. Až přijde čas, a nebude to trvat dlouho, ti kteří vyrábí hybridy jednoduše na montážních linkách vypustí stanoviště montáže motorů, převodovek, atd, atd.

Co se týká elektromobilů a dostupnosti a nedostupnosti je to stejné jako u každého jiného "nového" hebla na trhu. První se podojí ti kteří na to mají, pak na elektromobil dosáhne střed a nakonec plebs. Myslím si že klasické auta na benzín budou dále vyráběny jako je Porsche, Ferrari a pod. Litr benzínu a 20€, elektromobily pro plebs.Kromě toho podle mne dojde u G 20 k rušení elektráren.

0/0
21.1.2018 7:30

J46a22n 68D72l89o36u91h46ý 7264749400919

Jediny proc se vyrabi el. Auto je vzorec pro pocitani co2 napric modelovou radou.

0/0
21.1.2018 10:56

M18a17r22t20i74n 84K62a28r92á84s80e58k 9178733828938

A proto v EV jedou hlavne USA, cina, a Japonsko, kde se toto neresi? Zajimava uvaha...

0/0
21.1.2018 15:33

J52a32n 92D12l58o88u48h58ý 7974549110909

V usa je akorat Tesla a drtiva vetsina amiku kupuje vyhradne benziny a v segmentu 15 az 20 tisic usd jsou nejprodavanejsi benzinove sestivalce. V cine si normalni cinan koupi tak maximalne bicykl, kdyz je trochu pri penezich, tak el. Motorku. Japonsko ma nejprodavanejsi kei car. To jest benzinove auto delky max 3,5m a objem motoru tusim ze pod 1 litr. A na zaver divize VW vyrabejici motory MPi jich chrli pro cely svet v milionech a to se bavime o objemech 2.0 a vetsi! Nikoliv ty sekacky pro EU

0/0
22.1.2018 0:23

M86a25r12t28i11n 64K17a87r62á20s64e78k 9178303668718

Nevim moc jak to souvisi s tim co jsem psal - co se tyce nejakych regulaci, nebo tlaceni neceho (EV), tak EU z vyspelych trhu toto tlaci nejmene...

0/0
22.1.2018 8:25

T39o73m29á66š 43V89a86l36d35e80r 7923620159

Rafinerie budou potřeba pořád. I když nebudete potřebovat palivo. Svatá prostoto. 8-o8-o8-o8-o

0/0
21.1.2018 21:10

J30a32n 59D81l44o27u38h76ý 7924949960199

Jen pri stejnem poctu elektroaut by jsme nemeli ani kde brat drahe kovy na vyrobu baterii, nabijecich obvodu a mozna i motoru ;-)

0/0
21.1.2018 10:53

D13a86n31i65e30l 71P83a69n81e25k 6182661742650

Poustko prestante lhat o tom ze si nikdo elektromobily nekupuje. Vase tvrzeni nema zadny pevny podklad jen placate ze vzduchu. K vasemu obdobnemu komentari jsem vam napsal i dodal odkazy na prodeje ev aut z let minulych vc roku 2017. Tak nemelte, ze o EV neni zajem. Jen v USA narostl pocet prodanych aut o 83% za rok 2017 o proti roku 2016. A pro vasi informaci je to vic nez milion aut za prvni pulku roku 2017. Celosvetove to je pres 200 000 vozu kazdy rok navic co se skutecne prodaji a registruji.

+1/−1
20.1.2018 19:56

V16á31c48l22a80v 41P57o15u28s91t35k11a 3240351682

To nezpochybňuji, pořád je to pod 1% aut. ;-D

+2/0
20.1.2018 20:58

D62a35n86i96e10l 22P27a12n66e53k 6642841952400

No tak vzhledem k tomu, ze kazdy rok je to cislo vetsi a vetsi, tak ta procenta budou velmi rychle naskakovat. A jestli Vam prijde vic jak milion aut za prvni pulku roku 2017 malo jen v USA, tak si spoctete kolik se prodava aut u nas ;-) Oni prodali 2x vic EV aut nez se prodalo vsech aut v CR za cely rok 2017 ;-D

0/0
20.1.2018 23:30

J64a25k37u42b 31S46e95k29e86r76a 6146820126725

Ale jen díky daňovým úlevám.

0/0
21.1.2018 19:36

D95a95n67i45e96l 71P80a13n89e64k 6182221512460

No a? Ropa a jeji produkty meli dotace celosvetove 550miliard USD obnovitelne zdroje 120miliard USD. Dle vasi logiky jsou auta na fosilni paliva daleko vice dotovana nez auta elektricka.

0/0
22.1.2018 7:01
Foto

T52o81m26á26š 30Z71e95m55á38n81e36k 2577634782335

Moderní elektromotor žádné uhlíky nepotřebuje. Naopak potřebuje poměrně sofistikovaný měnič a komplexní řídící jednotku podobně, jako ten spalovací.

+1/0
20.1.2018 17:59







Najdete na iDNES.cz