Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a52r57d95a 66S65o14k41o14l 1826618851971

Takže špinavé jádro nahradíme čistým uhlím;-D

+47/0
doporučit
19.1.2018 6:23

M69i24c52h37a93l 82F85i70n20s82t89e72r80l77e 7889370843298

Konečně racionální přístup k věci !!!!!! Pěkný článek, díky.

+51/−2
doporučit
19.1.2018 5:39

P10e96t51r 13P82o45s75p12í90š26i54l 4288754266946

Všichni tady uvádíte jako příklad Norsko. Jenže Norsko má velké příjmy z těžby ropy a zemního plynu, takže je velmi bohatou zemí, která si může dovolit dovážet potraviny a mimo dalších věcí dotovat tyto pokusy s elektroauty. Navíc má rozsáhlé možnosti získávat elektřinu z vodních turbín. Kdyby neměli ropu a plyn a elektřinu z vody, tak by tam tak akorát pásli soby.

+41/−1
doporučit
19.1.2018 7:12

P71e80t20r 96P62e31t87r93á37s83e61k 7832247876753

Tak jsem si s troškou nadsázky představil situaci jak na pražském sídlišti všichni nabíjeji pres noc svoje elektromobily, uz ted se neda kde zaparkovat, ale všude pribydou kabely a přípojky, z oken vyhodime prodluzky,... Nevypadnou pojistky, az všichni strčí to svoje faro do zásuvky? ;-)))

+55/−3
doporučit
19.1.2018 5:36
Foto

J75i55ř83í 81B63i44l93í86k 4775762342134

Uhelná elektrárna jako záložní zdroj. To jste mě pobavili :) Ta najíždí na plný provoz týden. Pokud funguje jako záloha, tak kouří naplno, jen nedodává.

Ti Nemci vymýšlí nemysly.

+25/0
doporučit
19.1.2018 6:45

P65e41t51r 43P65e94t11r98á67s91e73k 7622417166693

Take myslím, ze elektřina v autech jeste musi "dozrat", zatim je nafta lepší volba. Napr. dokud nebude vyřešeno nabíjení v reálném case a infrastruktura, tak jsem zvedav, jak budou vypadat letni kolony a ucpane pumpy do Chorvatska, ktere uz ted jsou děsivé!

+27/−2
doporučit
19.1.2018 0:29

J66o50s97e30f 86H35o24n70e69š 7461212810103

Já si myslím,že elektromobily je nafouknutá bublina.Když přejde 30 proc řidiců na elektromobily,tak obrovsky stoupne poptávka po dobíjení,což současná infrastruktura nezvládne a také bude třeba nových elektráren.Také nikdo neví jak budou likvidovat hromadné nehody když napadne 10 cm sněhu.Baterie v bouraném autě je riziko.

+29/−4
doporučit
19.1.2018 7:00

Z83d12e43n71ě58k 65Z56á51l92i27š 2665814247303

"Zastávám názor, že elektropohon z krátkodobého, ale ani dlouhodobého hlediska nemůže plošně nahradit spalovací motory – což se nezmění do doby, než bude možné elektromobil natankovat stejně rychle jako auto na naftu, než ujede stejnou vzdálenost a bude levnější než diesel. Za stávajících podmínek je e-auto pro masový trh absolutně nevhodné.“

Nevím proč je zmiňována pouze nafta (v případě nákladní dopravy to chápu) a vynechaný benzín, ale jinak tesat do kamene. Elektromobily čekají na onu zázračnou baterii, jejíž příchod byl již mnohokrát ohlašován, ale nekonal se.

+15/0
doporučit
19.1.2018 6:27

G83e11o92r51g 75K93o76m53b87e57r88e98c 9874941706151

Uz pred rokem jsem sem daval odkaz sefa merzedesu Dietera Zetscheho - https://de-de.facebook.com/teleboerse/videos/10155016419196303/ - kde na Zenevskem autosalonu prohlasil "Der Diesel hat eine sehr gute Zukunft." (Diesel ma velmi dobrou budoucnost). To bylo minusu a ted pomalu vylezaj krysy a zacinaj otacet. Oni ty auta na bateky jaksi zas tolik lidi nechce a neprinasi to co nam ruzni sarlatani jako Musk a dalsi slibovali a pokud tak za horentni penize coz si muzou dovolit jen ti nejbohatsi.

Nemam nic proti elektroautum pokud se vyuziji kde to je pro ne v momente vhodne, napr. jak pis o Deutsche post. Pro cestovani po meste a jeho blizkem okoli urcite znacny prinos ale jako rodinne auto nebo auto na cestovani to je nesmysl.

V tomhle spis pronikne palivovy clanek. Na letosni vystave CES Hyundai vystavil nove SUV s palivovym clankem kde natankujete za 3 minuty a dojedete 800km

Tomu rikam budoucnost.

+18/−1
doporučit
19.1.2018 6:30

L32i83b94o27r 95S33e30d25l96á84k 4642755486839

A kdepak má elektromobil výfuk? No přece v elektrárně. Masový přechod na elektromobily je jen zametení problému pod koberec.

+49/−12
doporučit
19.1.2018 3:37

P25e15t66r 51B22u76r27d70a 3270145569947

Pán tomu asi bude rozumět. Elektromobil je vhodný tam, kde po půlhodině jízdy mohu dvě hodiny "tankovat". Nebo jet dvě hodiny a pak tankovat celou noc.

Současné typy baterií rychlonabíjením trpí, sice méně, než ty starší, ale přece.

Reálný dojezd cenově dostupného elektromobilu je pod 200 km. Takže do práce a zpátky (a ještě ne všichni) a nabíjet. Nebo dovolená, kde "cesta je cíl". Dojedu k nabíječce, prohlédnu si pamětihodnosti v okolí a jedu k další nabíječce. Na cestu k moří je s elektromobilem potřeba o týden delší dovolená.

+10/0
doporučit
19.1.2018 8:25

J54i54r72i 70B69r84a45d 6704435713643

Elektrina jako pohon neprorazi dokud systen (danovy) nevyresi jak vybrat penizky za jezdeni. Spocitejete si kolik je rozdil na danich. Jezdim na baterky a platim desetinu za kilometr toho co moje manzelka co jezdi na naftu. To si prece stat vzit neda. To sjou straaaaasne veliky penize

+17/−4
doporučit
19.1.2018 0:38

M27a95r63t85i94n 66K20o27u38š68a 6715514314

Je to marný, je to marný , je to marný.

Technickým analfabetům je téměř nemožné vysvětlit, že náš problém není navrhnout elektromobil, to umí obratem každá automobilka a větší autodílna. Elektromobil existuje přes 150let.

Náš problém je skladování a distribuce eketrické energie v obrovském množství odpovídajícím náhradě fosilních paliv.

A tohle ani vzdáleně vyřešené nemáme.!!!!!!

+13/−3
doporučit
19.1.2018 13:13

M75a27r53t44i15n 79K48r31o51u78p56a 2531363109280

Pánové z vývoje asi vynalezli ještě sofistikovanější řešení jak "splnit" emise. ;-)

+13/−3
doporučit
19.1.2018 0:29

V15á15c22l60a86v 70A87l35o81i60s 59B98u75k86o33v13i32n25s94k52ý 1406112652628

Elektromobil, ať už dobíjecí nebo na vodík, je hlavně vlhkým snem všech sociálních inženýrů a rádoby dobrodiktátorů. Dneska je každý schopen si palivo na stovky až tisíce kilometrů dotáhnout "na hrbu", zásoby tohoto paliva jsou všude relativně vysoké a decentralizované a toto palivo je snadno a dlouhodobě skladovatelné. Takže si lidi individuálně jezdí kam chtějí a dělají si co chtějí (jo a navíc mají někteří i zbraně, ale na to už je jiná agenda). To snadno ani rychle nezastavíte bez těžké techniky a ničení dopravních cest. Kdežto když budou mít všichni auto na baterky / kapalný vodík pro palivové články, stačí v neposlušné oblasti vypnout infrastrukturu a do několika hodin se nikdo nehne z místa. Žádné ničení cest a jako bonus ještě vzroste cena koní a oslů. Jak Tesla na dálku povolila svým autům na Floridě využít baterky pod limit, aby jejich majitelé mohli opustit oblast tornáda, to bylo od ní fakt pěkné a na tento problém to jenom upozornilo.

+9/−1
doporučit
19.1.2018 9:33

V32í43t 75K26o16u42b68a 6666900224328

V Praze a okolí je řekněme 200 tisíc aut v každodenním provozu (o těch příležitostně využitých nebudeme hovořit). Pokud by všechny byly na elektřinu a potřebovali každý večer doplnit řekněme 10kWh energie a měli na to cca 8 hodin, pak na to potřebujete stálý příkon 250 MW. Pokud jich v Čr denně jezdí okolo milionu, jsme již na 1250 Mwh. A to mluvíme nikoliv o spotřebě, ale o NÁRUSTU SPOTŘEBY. A to prostě rozvodná síť nedá - nejsou dostatečně dimenzované dráty v ulicích, nejsou dostatečně dimenzované rozvody v domech. Pokud bychom zakalkulovali desetitisíce dodávek a tisíce kamionů s denní potřebou v řádu stovek kWh až 1 MWh, tak zjistíte, že už by jsme měli rychle začít stavět třetí a čtvrtý blok Temelína a ještě to bude málo. A už vůbec vynecháme úvahu o nějakém rychlonabíjení, kdy spotřeby proudu jsou ve stovkách ampér a účinnost nabíjení letí z 85% k 60 i méně.

+9/−1
doporučit
19.1.2018 8:24

L56u21k63á60š 68K49m45e92n83t 5159147604970

Zásadní problém elektromobilů je v tom, že u nich nefunguje běžný postup, jakým se nový technologie usadí na trhu. Bez dotací si je nekupují ani bohatí, což prostě ukazuje, že na nich není něco v pořádku.

Každá nová technologie je na začátku drahá, takže si ji mohou dovolit jen bohatí. Jak postupně roste objem výroby, tak klesá jednotková cena a prodejní cena klesá. Nakonec se ta technologie prodává na běžně dostupné ceny.

U elektromobilů to ale takto nefunguje. Jasně se ukazuje, že jakmile vzroste objem výroby, tak cena surovin jako je lithium, kobalt, měď a dalších kovů poletí prudce nahoru. Protože objem jejich těžby je prostě příliš malý, aby pokryl nároky na výrobu elektromobilů. Takže se nedá počítat s tím, že by cena baterií někdy klesla dolů. Spíše naopak a pocítíme to všichni, protože zdraží baterie ve všech zařízeních.

A ohledně zákazu spalovacích motorů. Jsem zvědavý na politika, který bude lidem vysvětlovat, že si o teďka koupí už jen elektromobil. Lidem, kteří si kupují i auta za 300-400 tisíc na úvěr, kdy auta nad 600 tisíc si kupují z většiny v podstatě jen firmy. Už vidím, jak jim bude vysvětlovat, že nově si tu Fábii koupí pouze v elektrice za 700 tisíc s dojezdem 200-250km. A to vše za situace, kdy bohatí mají své Tesly léta dotované z daní běžných lidí. Myslím si, že slovo defenestrace dostane zcela nový význam.

+13/−4
doporučit
19.1.2018 9:20
Foto

M47a56r40t58i82n 68R27y49š51a88v26ý 1206535803922

Právě, že v německu se lidé dieslů houfně zbavují. Sám Becker nemluví o vzestupu prodeje v Evropě, ale na jihovýchodních trzích.

+6/0
doporučit
19.1.2018 7:48

J22o92s67e86f 52M39i21š49k70o56v54s17k47ý 9268591571708

Realita začíná konečně dohánět nekompetentní populistické "inženýrství". Elektromobil je prodejný jen s dotacemi a jeho vlastnosti jsou oproti spalovacím motorům pro většinu aplikací horší.

+8/−2
doporučit
19.1.2018 8:17

P45e38t69r 74M82i84c96h73a71l 2790674941522

Vida, občas někdo procitne. :-)

+10/−4
doporučit
19.1.2018 3:47

J17a86n 55Š32t98ě26d28r61ý 4314858973846

Jezdím každý den do práce 25 km a to samé zpátky. Okresky, obchvat, zácpa. Mám dům a rychlodobíjecí stanici vidím z okna v práci. Na dovolenou létám letadlem a auto si půjčím až tam. Pro mě je elektromobil ideální auto. Dokud jsem do něj nesedl, zastával jsem většinový názor. Máme v práci bmw i3, dojezd 260 km, nabití za 40-60 minut na 80%. Kdykoliv mohu, jezdím s ním. Oproti Octavii 1.6 TDI, kterou jezdím normálně, tohle auto chytne za srdce a jízda je zážitek. 1,2 milionu bych za to ale fakt nedal, ani kdybych je měl. Asi jako všichni, a proto je zatím u nabíječek relativně volno :-)

+5/0
doporučit
20.1.2018 0:34

J83a13n 75T30a11r88a93b27a 4796816829169

Technicky a efektivitou samozřejmě odepsaný není. Ale ekologicky oblouznění radní rozličných měst se ho z individuální dopravy snaží (aniž by tušili proč) vyeliminovat ze všech sil. Ale na dodávky a plynové kotle jaksi zapomínají.

+5/0
doporučit
19.1.2018 9:34

I37v95o 93Ž24i71ž71k26a 8953637681981

Elektřina už je tady dávno, tomu se už od konce války říká trolejové vedení. Jinak za spalovací motory není alternativa, protože účinnost a tím i ekologická stopa (CO2) je u elektromobility katastrofální. Vychází min. 4x hůře, než u spalovacího motoru. A o tom to celé je, žitovní prostředí půjde rychleji do háje. A to raději nezmiňuji ekologické svinstvo při výrobě autobaterií, to patří úplně jinde.

+6/−2
doporučit
19.1.2018 8:34
Foto

J83i48ř10í 41D95v49o58ř40á83k 5895789180758

Jeden z hřebů do rakve se jmenuje AdBlue. Ani tak jeho cena, ale opravy systému selektivní katalytické redukce jsou poměrně drahé.

+4/0
doporučit
19.1.2018 6:27

J72o82z85e49f 24K70o33s79t45e94l12a31n13s89k58ý 8695112309246

Čo sa babe chcelo, to sa babe prisnilo...:-)

Nie som eko fanatik, len trochu reálne uvažujúci motorista. Ako tak schopné a prakticky použiteľné elektromobily sa v novodobej ére predávajú len od roku 2012 - vtedy sa začala produkcia Tesly S. A po 5-6 rokov vývoja vyvodzovať z toho, že elektromobily sú neperspektívne, je úplná hlúposť. Spaľovák sa vyvíjal 100 rokov. A kde boli dízle pred 80 rokmi? Alebo dízle v osobákoch v roku 1991? Vtedy bol vrchol dvojlitrový turbodiesel s výkonom 55 kW a absolútna špička bol dvojliter so 66 kW. Kým sa dízle dostali na súčasnú úroveň, tak to trvalo 25 rokov. Pritom koncepcia dízlového motoru je stará vyše 100 rokov.

Takže o tom, či sú alebo nie sú elektromobily životaschopné, je teraz úplne zbytočné hovoriť. Dá sa to, až keď prejde aspoň 20 rokov - teda niekedy pred r. 2040.

A len tak mimochodom, ceny batérií za posledné desaťročia klesli min. o 70 %. Ešte väčší pokles nastal u solárnych článkov. Vidí niekto nejaký dôvod, prečo by sa tento trend mal zrazu zastaviť? A to v situácii, keď KAŽDÁ veľká automobilky plánuje do vývoja elektromobilov investovať aspoň 10 miliárd eúr. A v situácii, keď na najväčšom automobilovom trhu - v Číne - sú striktne dané podmienky o podiele elektromobilov na celkovom predaji.

+3/0
doporučit
19.1.2018 12:53







Najdete na iDNES.cz