Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J72i92ř90í 97D68v37o49ř17á82k 5905589280778

Články o super bateriích se objevují častěji, než moje výplata.

+35/0
doporučit
30.1.2018 5:38

M49a95r83t52i48n 27B87ř59e71z45i66n32a 8808745970362

Nádherné auto. K úplné dokonalosti už stačí namontovat pod kapotu V12.;-)

+56/−3
doporučit
30.1.2018 4:15

J57a45r18o84m14í25r 81K39r82á75l 4700559744459

Nabít za kratší dobu, než natankování plné nádrže ? Pak to nespíš bude připomínat obloukové svařování. ;-)

+38/−2
doporučit
30.1.2018 6:40

J20i14ř48í 75S70e38h26n86a16l 6365948282116

Jo. Ja natankuju plnou cca za 5 minut i s placenim. Nabit auto na dojezd 800km za srovnatelnou dobu znamena prikon radove zhruba 2MW. To by se ta baterka vyparila, mozna i s autem. Pokud teda by vubec meli k dispozici takovej prikon. Pro predstavu - soucasnej Tesla Supercharger ma 120kW.

Nez slozit zalohu na tohle, to uz je jistejsi investice koupit pozemek na Marsu.

+37/−4
doporučit
30.1.2018 2:08

M34o75j87m62í50r 79M35o55t50y42č73k33a 3242545684720

Hezke auto a pritom je jedno co ma pod kapotou. Jen by mne zajimalo kdy tyhle ekologicke firmy zacnou konecne uvazovat i ekonomicky a trzne a konecne postavi uplne normalni hatchback nebo kombik pro rodinne pouziti za rodinnou cenu.

+15/0
doporučit
30.1.2018 8:12

D56a42v84i35d 34K61n82a14p14e68k 8207704396805

Až přijde nějaká automobilka s vyjádřením - máme elektromobil s dojezdem 700km, nabíjení do 10 minut na plno, zima výrazně nesnižuje dojezd, vyrábíme to sériově, stojí to bez dotací méně než auto se spalovacím motorem, provoz je levnější než auto se spalovacím motorem, tak to bude průlom srovnatelný s přechodem od koňů k autům. Zatím jsou to kecy v kleci. Ale jak se říká - slibem nezarmoutíš.

+20/−2
doporučit
30.1.2018 10:26

D88a84v23i33d 15V17i86k18t15o93r20a 9644624165127

To je samá revoluce v bateriích, ale skutek utek. Jsem tak trochu přesvědčen, že i slavné HE3DA bude tak trochu investiční hoax.

Stále si myslím, že auto na baterky je slepá vývojová ulička: bateriový elektromobil je tu s námi přes dvě století, déle než automobil se spalovacím motorem a zatímco klasické auto se od té doby neskutečně změnilo, elektromobil zůstává stále stejný i se svými omezeními.

+15/−2
doporučit
30.1.2018 5:19

J46a24k71u27b 43F79e62i43f74a33r 7719929826579

Za tyhle peníze to bude jen showcar pro ekopozéry.

Pokud někdo myslí elektromobilitu vážně, měl by vyrábět něco velikosti cca Golfu, s garantovaným dojezdem 200km a cenou 200-250tis Kč. Tak to vidím já.;-)

+14/−2
doporučit
30.1.2018 9:14

T80o69m64á25š 68K52u87c19h89a48ř 3617841478371

Při přirovnávání pohonu na akumulátory s pohonem na benzín/naftu je tendence srovnávat najeté km, tedy dnes cca 200 km baterie/1000 km nafta, tedy 1:5. Jenže se nezohledňuje, že je to za cenu převážení 350 kg aku (tedy jako 4 lidi v autě navíc oproti nádrži). Pokud bychom ekvivalentně rozstrkali po autě 350 kg nafty, tak takové auto na jedno dotankování ujede 7000 km! A toto je odpovídající poměr dojezdu, ne 1:5, ale 1:35.. Tedy 1kg paliva/aku je v elektromobilu 35x hůře využit. Což je děsivě málo. :-/

+16/−6
doporučit
30.1.2018 7:58

J89i25ř68í 97Ř75e12h66o54ř 9488528956118

proč tyto "přelomová" auta nestartují spíše tím cenově dostupnějším vozem. Proč vždycky začínají nějakou hyperzrůdou pro kterou není trh.

+7/0
doporučit
30.1.2018 10:05

P36e51t48r 10L43a24n13g59e34r 3341556491930

Vzhledove super

+7/0
doporučit
30.1.2018 6:27

J62i24ř37í 34S32c65h57m41i35d53t 5590633724265

Auto to může být klidně revoluční, ale s cenovkou 2,7 mega s trhem aut zřejmě moc nepohne;-).

+6/0
doporučit
30.1.2018 17:01

J80a90n 35V30á21c29l66a26v46í70k 3892156461809

Dojezd přes 800 km a dobité rychleji než plná nádrž? tak tam už asi lítají megawatty.

+5/0
doporučit
30.1.2018 15:18

D87a13v64i68d 29K14n22a86p39e29k 8257864476695

Tyto přepovědi ohledně elektromobilů mi přijdou jako vyjádření Microsoftu, co všechno bude v nových Windows, jak budou skvělá, jak budou skvěle fungovat a jak budou ještě lehčí k ovládání. Ale vždy zůstane u slibů pro novou verzi a skutek utek.

Nebo jako Yetti - furt se o něm mluví, ale ještě ho nikdo neviděl.

+5/0
doporučit
30.1.2018 10:24

R11o96b88e45r70t 96M32a68t97u13l43a 8297369466765

Má to několik vad, chtělo by to aspoň 26" pneumatiky, protože 24" je zbytečně málo, tu televizi co je vzadu by měl mít i řidič, aby se měl na co dívat než dovezou další várku ledu, do kterého se dají ty baterie, aby se mohly nabít během 2 minut;-D

+5/0
doporučit
30.1.2018 0:14

P65e44t27r 28N76o53v31o87t89ň44á67k 4130928603160

By mě zajímalo, jako bude řešit to superrychlé nabíjení po energetické stránce, buď na třicet vteřin vyřadí z provozu menší okolní obec nebo bude mít benzinka superbaterii nebo, obří soustavu kondenzátorů, která se bude pomalu nabíjet, aby se pak rychle vybila do "takujícícho" automobilu. Obojí by znamenalo nemalí investice, pochybuji, že benzínky budou napojeny přímo na vysokonapěťové dálkové vedení...

+4/0
doporučit
30.1.2018 21:26

P15e34t81r 96U24t48ě81k53a44l 9490588288

No, dobrý,

ale Fiskere, jak z toho auta vylezu na parkovišti u supermarketu? Ta křídla mezi sousedními zaparkovanými auty prostě neotevřu! Musím zaparkovat tam, kde jsou 2 volná místa. No a když se vrátím, někdo zaparkoval vedle - zase to neotevřu.

Když už avantgarda, proč se ty dveře prostě nezasunujou? Třeba nad střechu.

+3/0
doporučit
30.1.2018 14:03

J14a61r35o10m77i74r 20H72o84b97l67i69k 1265787185

slabá 20kWh baterie pro nabití za 20 minut potřebuje příkon 60kW. Ten při 400V napětí je dosažen při proudu 150A. Takový jistič je v rozvodně pro menší obec nebo fabriku a vodiče nejsou žádné provázky. To je problém na zdrojové straně. Na té baterkové je to o tom, že takovýhle proud LiIon baterii významně zkracuje životnost - třeba na čtvrtinu nebo víc - proti nabíjení desetinovým proudem desetkrát déle.

+4/−2
doporučit
31.1.2018 0:17

J97á11n 12K92o38t17ú90č 2976194468396

Vzhľadovo je to nádherné, ale takýchto prototypov elektromobilov už boli cca od roku 1990 mraky. Problém je práve tá sériová výroba za prijateľnú cenu, ktorú je zákazník ochotný zaplatiť. To sa ešte dodnes NIKOMU nepodarilo. Tesla to síce dotiahla ďaleko, ale aj to kupujú zatiaľ len pozéri alebo nadotovaní Nóri. Keď sa pozéri vyčerpajú, prestane sa to predávať (tak dopadlo BMW so svojim elektromobilom).

+4/−2
doporučit
30.1.2018 9:33

P32e37t83r 89M81a78r27e34č27e36k 1643441899388

Jj další revoluční nesmysl na baterky. Který je ekologický asi tak jako uhelná elektrárna

+5/−4
doporučit
30.1.2018 11:21

P82e87t30r 16A65g21u79l44á39r 4827528410554

A stejně to bude jezdit na uhlí...

+4/−3
doporučit
30.1.2018 0:40

J30a21n 22M62a25c62h48á52č 3817886933252

Čekal jsem teda něco opravdu revolučnějšího s tím ,,Emotion".Třeba benzín 5.0 V8 atmosféru.To pak jo.Ale baterky....

+2/0
doporučit
30.1.2018 17:50

D88a51n91i61e81l 43P65a22n64e54k 6292701912520

Ja myslim, ze Vam vypadlo jedno velmi dulezite slovo pred Solid state a tim slovem je GRAFEN. Kdyz uz opisujete clanky ze zahranici, tak prosim uvadejte cely nazev. Prave grafen dovoli baterii se takto rychle nabit navic vydrzi vice nabijecich cyklu nez bezna Li-Pol baterie a ma delsi zivotnost.

Clanek je sice zajimavy, ale neuplny.

+2/0
doporučit
30.1.2018 10:51

V35l58a86d96i10m47í50r 32K96r22á14l 4733486800502

Tak a ještě to umět vyrábět soudruzi, něco jiného je smontovat prototyp a sériová velkovýroba která by dávala ekonomický smysl

+2/0
doporučit
30.1.2018 9:17

J84a11r97o35m89i76r 68H87o82b57l49i85k 1295897745

Představa, že se elektrika naleje jako benzín je zavádějící. Jednak neexistuje zásobník, ze kterého by se to "nalejvalo", jednak to nalejvání pro potřebné množství elektriky by vyžadovalo i při vysokém napětí docela dost proudu a ten ohřívá vodiče. To je fyzika, pro kterou žádná kouzla neplatí. U elektroauta pak zapomeňte na nějaké bezpečné napětí 12 nebo 24V jako v dnešních autech. 400V je pro elektroauto minimální napětí, takže pro rychlé nabití by to muselo běžet na napětí možná 3kV nebo víc. A k tomu smí (dneska) pouze někteří speciálně proškolovaní elektromontéři. Představa, že si šofér takovouhle zásuvku připojí a odpojí sám jako dnes tankuje benzín je zcestná.

Zpátky na zem a dalších x desítek let budeme čekat na "revoluci" v baterkách, co za 130 let zatím nepřišla. Klasickým vývojem se to zatím nepodařilo.

+4/−6
doporučit
30.1.2018 7:42







Najdete na iDNES.cz