Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Proti Tesle: Úchvatný Fisker Emotion slibuje revoluci v bateriích

Dánský automobilový designér Henrik Fisker patří k velkým snílkům automobilového byznysu. A ke snílkům, kteří se nevzdávají. Po krachu jeho předchozí automobilky Fisker a projektu Karma se teď vrací s novým vozem Emotion s ještě větší vervou. Je to dramatický a vpravdě revoluční elektromobil. Tedy, bude, pokud to vyjde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P36e60t62r 56N40o48v90e44k 6702162372986

:-) nejvíc se mi líbil nápad s výměnou vybitého elektrolytu

0/0
22.2.2018 17:44

T94o48m74á14š 23V90r22á43b62e31l 8920754473104

Fiskera jsem měl vždy mnohem radši než Teslu

0/0
31.1.2018 0:57

K18a31m63i81l 44D77o93l48e20z19e21l 6312576814782

tyhle nesmysly pro nalakani jednoduzsich investoru jsou drahe tak, protoze cena auta je treba 500.000 a zbytek tech 2.3 mega jsou baterie.

Dokud ceny baterii nepadnou na desetinu, coz vzhledem k cene Lithia nebude nikdy, tak je neco takoveho absolutni blbost vubec vyrabet, natoz kupovat

+1/0
31.1.2018 0:42

J16a45r77o36m84i14r 75H87o61b29l21i42k 1925947145

slabá 20kWh baterie pro nabití za 20 minut potřebuje příkon 60kW. Ten při 400V napětí je dosažen při proudu 150A. Takový jistič je v rozvodně pro menší obec nebo fabriku a vodiče nejsou žádné provázky. To je problém na zdrojové straně. Na té baterkové je to o tom, že takovýhle proud LiIon baterii významně zkracuje životnost - třeba na čtvrtinu nebo víc - proti nabíjení desetinovým proudem desetkrát déle.

+4/−2
31.1.2018 0:17

H66o86n19z39a 40T69a80r 3889712594152

Ano za První Republiky, když bylo v domech všeho všudy jen pár žarovek .

https://www.youtube.com/watch?v=05YnOAiOPYc

0/0
31.1.2018 19:21

P55e37t65r 92H91a42r39i64p55r84a25s48a62d 95H42a42j12i62č 5321456113530

Takový jistič pro obec je za transformátorem. U nás standardně 22KV/220V. Před tím trafem Máte tedy 22KV/750A, opět standardně, tj. příkon 16 500 kW. A ano, představte si, že bude potřeba vybudovat další výkonnou trafostanici a stojany pro nabíjení. Pokud se týče životnosti baterie, ano, máte pravdu. Kdo chce šetřit baterii, nabíjí menšími proudy třeba přes noc. Ta 1/4 je extrém, nebudete pořád dobíjet vysokým proudem a z nuly naplno. Kromě toho, vývoj jde kupředu. Životnost a odolnost se zvyšuje.

0/0
11.2.2018 15:48

T15o51m34á22š 27C51h18v35a56s16t76e78k 4573476320673

až bude auto na jaderný pohon, jako třeba ponorky, dejte vědět. pár gramů radia a auto bude jezdit 20 let :D

+1/−1
30.1.2018 22:38

D37a77v12i38d 48C29h51l47á55d42e96k 4372779364487

Sice by případné poruchy a kolize takových vozidel znamenaly občasný výskyt menších atomových hřibů a lokálních radioaktivních zamoření, ale jinak dobrej nápad. R^

+1/0
31.1.2018 0:31

P23e14t12r 32H24a68r78i25p87r55a29s38a19d 71H82a48j93i20č 5431346543420

Teď jsem četl, jak se kácí stromořadí, protože pořád něnkdo bourá. Jak to chcete udělat, aby to bylo bezpečné a aby se někde něco nevysypalo? Batere, které samovznítí, případně vodíková nádrž natlakovaná na 850 bar je proti tomuhle radioaktivnímu nebezpečí neškodná legrace. V současné době neumíme vyrobit lehké a malé a bezpečné reaktory. To je při současných technologiích protimluv. Další velký problém bude cena, materálové vstupy a způsob recyklace. A to bude hodně velký problém.

+1/0
11.2.2018 15:55

P72e14t85r 10N85o65v84o53t80ň57á29k 4670628743540

By mě zajímalo, jako bude řešit to superrychlé nabíjení po energetické stránce, buď na třicet vteřin vyřadí z provozu menší okolní obec nebo bude mít benzinka superbaterii nebo, obří soustavu kondenzátorů, která se bude pomalu nabíjet, aby se pak rychle vybila do "takujícícho" automobilu. Obojí by znamenalo nemalí investice, pochybuji, že benzínky budou napojeny přímo na vysokonapěťové dálkové vedení...

+4/0
30.1.2018 21:26

M25i18r98o57s62l24a81v 29Š89e41j75n71a 2921137278432

No jistě,

a když vyjíždí vlak metra ze stanice Muzeum, tak vyřadí z provozu celej Václavák

Že jo?

0/−3
30.1.2018 22:07

P11e93t80r 40N97o45v23o81t23ň39á43k 4730718183510

Napájení vlaku je určitě řešeno ze zásuvky střídavého napětí naproti v trafice...

+4/−1
30.1.2018 22:13

M19i18r92o78s12l43a76v 90Š28e89j84n95a 2671207938902

Rychlonabijeci stanice u pump nejsou napájeny ze zásuvky

+1/0
30.1.2018 22:17

P50e63t23r 28N72o80v43o55t78ň93á27k 4430338793180

Je přecejenom rozdíl nabíjet v řádu minut a v řádu sekund... typická baterie třeba tesla má přes 50kWh, tkaže když ji nabíjíte hodinu, posíláte tam hodinu přes 50kW, když ji nabíjíte minutu posíláte tam minutu přes 3MW nevím jakým napětím se bude nabíjet, ale pokud bude zařízení transformovat z proud na stejnosměrný ze sítě o 400 V, pak proud přes pojistky bude skoro 10.000 Ampér, tato nabíjecí technologie prostě bude vyžadovat buď speciální kapacitní zařízení na straně benziky nebo speciální vysokonapěťové vedení... ale pro stabilitu sítě bych očekával spíš to první řešení. opravte mě když tak, počítám to odhadem z hlavy...

+3/0
30.1.2018 22:45

J56a80n 89K65r63p10e33c 5246103334122

no otevirani dveri bych vollil konvencnejsi, ale budiz. bude zase treba parkovat naparkovisti do uhlopricky, aby vam nekdo nezaparkoval moc blizko. ty dvere jsou opravdu masivni a budou velmi tezke nehlede na pouzity material takze tam bude muset byt nejaky pohon. proste zbytecna "bebecha" na efekt. me by se libilo otevirani jako u RX8 - ktere by se jednak presne k tomuto velmi stylove podobnemu autu hodilo a esteticky je dodnes neprekonane, a pritom zcela konvencni. naopak cena se mi nejevi nijak premrstena. za to nekoupite ani poradne porsche. on to asi nema byt konkurent fabie fkombiku... vnitrni prostor je reseny alespon podle foto genialne. to je vec ktera naproste vetsine dnesnich aut (a zjm. snu ceskych rodin) chybi. to je duvod proc by mnoho lidi mohlo dat prednost fiskaru pred konkureci. kdo si muze dovolit auto za 2,7 M vetsinou nepotrebuje prevazet pohovku z ikea po vlastni ose.

0/0
30.1.2018 20:41

H61o50n23z49a 55T71a29r 3479922194582

Rozdíly BENZÍNOVÁ PUMPA v USA a (ČR)

Levný benzín ? MAX jen 91 oktánový benzín za 25kc

Oproti Evropě kde je až 98 oktánový benzín

https://www.youtube.com/watch?v=d4dKn3KhBwE

0/0
30.1.2018 19:10

R89o77b37e73r46t 98M17a26t43u66l47a 8807379246765

Nebudu se dívat na 13 minutové video a vidím 14Kč:-Phttps://www.eia.gov/petroleum/gasdiesel/

0/0
30.1.2018 19:48

H53o39n90z26a 48T23a94r 3699282914422

Cena .? . Jak ve kterém státě. Jak ve kterém městě .

Dole je časová osa stačí posunout přehrávání na

3 minutu o tom hovoří

0/0
30.1.2018 19:56

R39o48b55e24r84t 85M97a97t90u22l38a 8897629346175

Tak nesmíte bydlet v L.A. U nás jsou taky různé ceny, ale 14,- jsem ještě neviděl

0/0
30.1.2018 20:18

D82a89n44i24e69l 85P34a77n27e88k 6562761702440

USA nezatezuje populaci spotrebni dani na benzin a naftu jako u nas.

0/0
2.2.2018 11:29

J94a17n 18M80a14c69h68á70č 3287816613822

Čekal jsem teda něco opravdu revolučnějšího s tím ,,Emotion".Třeba benzín 5.0 V8 atmosféru.To pak jo.Ale baterky....

+2/0
30.1.2018 17:50

J38i33ř63í 25S49c38h91w41a39c14h 8348144328566

v čem je benzínový 5.0 V8 revoluční?

0/0
30.1.2018 19:53

M14i69r38o34s38l19a37v 62Š95e15j29n18a 2571637478222

A ještě revolučnější by byl pod kapotou parni stroj

0/0
30.1.2018 22:09

J70i62ř61í 86S56c11h23m11i49d28t 5840383154895

Auto to může být klidně revoluční, ale s cenovkou 2,7 mega s trhem aut zřejmě moc nepohne;-).

+6/0
30.1.2018 17:01

J81a13n 57V57á64c98l42a93v53í52k 3542746361589

Dojezd přes 800 km a dobité rychleji než plná nádrž? tak tam už asi lítají megawatty.

+5/0
30.1.2018 15:18

V94á40c79l37a92v 26Z43e71l52i45n98k13a 2552360833202

To je pro hlasatele elektro automobilismu zanedbatelná drobnost. Když namítnete, že tři auta na takovém nabíjení budou žrát více než elektrická lokomotiva při rozjezdu s plně naloženým vlakem, tak jste označen za zkostnatělého zpátečníka.

+10/−1
30.1.2018 15:38

M33i98r57o16s33l26a60v 98Š98e48j79n76a 2191197418802

Elektrická lokomotiva ma výkon kolem 4000 kW. Tedy asi 20 krát víc než elektromobil.

0/−2
30.1.2018 22:20

J73i64ř15í 19S47e57h44n87a56l 6205608212586

Zas jeden co propadl z fyziky. Viz muj vypocet kdesi nize v diskuzi. Vykon neni totez co prikon. Slibovane nabijeni vyzaduje 2MW. Tedy je radove srovnatelne s tou lokomotivou. Jste presne ten pripad o kterem je rec. Komentujete veci o kterych vubec netusite jak funguji.

+3/0
30.1.2018 22:46
Foto

J61i52ř15í 19D42v28o55ř27á30k 5355789790798

Stačí mít doma takovou malou uranovou pícku.

+3/0
30.1.2018 16:42

J38a54n 45V65á61c42l14a28v38í89k 3302746711759

Na běžné domácí dobíjení, když auto stojí třeba deset hodin, stačí vesměs pomalé AC nabíjení.

Rychlé dobíjení je žádoucí spíš na delší cesty, takže ten reaktor bude mít "benzínkář" u dálnice.

+4/0
30.1.2018 17:48

J63i68ř59í 22S64c48h50m46i94d74t 5670753894855

Auto se bude nejspíš dobíjet přímo z Temelína;-D

+3/0
30.1.2018 17:03

A63n53t39o36n39í66n 29S88e51b89e57r27a 7173408330629

Vidím že se všude podniká stejně. Jednu firmu zabalí, založí si novou a jede se dál. ;-D

+1/−1
30.1.2018 14:42

K83a43r69e52l 90V57a70l22i23š 7409396908582

Akorát to nejsou podvodníci, ale konstruktéři.

0/0
30.1.2018 14:47

P70e96t84r 52U28t63ě83k60a93l 9450158558

No, dobrý,

ale Fiskere, jak z toho auta vylezu na parkovišti u supermarketu? Ta křídla mezi sousedními zaparkovanými auty prostě neotevřu! Musím zaparkovat tam, kde jsou 2 volná místa. No a když se vrátím, někdo zaparkoval vedle - zase to neotevřu.

Když už avantgarda, proč se ty dveře prostě nezasunujou? Třeba nad střechu.

+3/0
30.1.2018 14:03

P73e27t68r 64L47u40k20á23š 4425894346165

Mozna predpokladaji, ze clovek co si koupi takove auto moc do HM jezdit nebude ;)

+2/0
30.1.2018 14:10

A46n93t15o82n26í22n 97S37e37b39e79r91a 7713748880759

Do shopping parků se vozí autem i bohaté paničky. A tam je to s parkováním podobné.

+1/0
30.1.2018 14:43

J48a11r89o96m64i95r 27F40a11r56e75k 4102283777

Nedavno jsem potkal na parkovisti v obchodaku rodinku, ktera se vezla ve velkem Bentley. Pan za volantem se netvaril uplne nejstastneji.

0/0
31.1.2018 8:30

J26i80ř72í 78S15e33h58n11a43l 6815478772286

No jo. Chudak ridic. Je to malo placena prace, musi je vozit po nakupech, nosit tu placatou cepici s ksiltem a jeste nez se vratej lestit auto hadrikem. Taky byste se na jeho miste netvaril nadsene ;-)

+1/0
31.1.2018 9:27

J43a46r75o91m72i51r 44F73a41r98e36k 4502493767

Trosku se bojim, ze do role ridice byla dosazena samotna hlava rodiny. Coz ho nezbavuje Vami vyjmenovanych povinnosti a naopak, spis jeste ubira nadseni....

+2/0
31.1.2018 9:45

J73i80ř69í 45S97e18h59n23a98l 6285918682646

Jo, tak to je pak samozrejme jeste mnohem horsi. Povinnosti zustavaji, akorat za to nedostava zaplaceno

+2/0
31.1.2018 10:39

P26e47t66r 18B59á86č77a 8825936355635

Fiskar, to jsem jednou potkal u MC, takova navonena bida Rv

+1/0
30.1.2018 14:02

H13o57n82z13a 84T81a46r 3389652564842

Bylo jich vyrobeno málo, takže to bude v budoucnu cenný zběratelský kousek .

0/0
30.1.2018 20:23

P30e73t45r 49M68a68r30e47č56e10k 1143851289368

Jj další revoluční nesmysl na baterky. Který je ekologický asi tak jako uhelná elektrárna

+5/−4
30.1.2018 11:21

J73i90ř76í 63S71c92h79w54a15c42h 8498354558386

a proto, žádná uhelná elektrárna se neprojíždí uprostřed města....

+2/−2
30.1.2018 11:35

P27e81t63r 13M17i41c27h92a71l 2200274191622

Jiří, to máš sice pravdu, ale o tzv. ekologičnosti elektromobilů by se aspoň konečně mohlo přestat lhát. Jejich jediná výhoda je právě v tom městě, že tam nesmrdí.

+5/−4
30.1.2018 15:35

J56i77ř63í 98S71c64h75w21a89c69h 8738934638146

já ale tuto výhodu považuji za naprosto zásadní. A tato výhoda by se měla promítat do všech těch "ekonomických hodnocení" ve formě kladného vlivu na zdraví "které je k nezaplacení" ;-)

+4/0
30.1.2018 16:01

P74e68t13r 98M43i22c91h30a73l 2450114771852

Fajn. Ale proč se to někdo snaží vnutit i nám na venkov? A ještě bych to měl dotovat z daní? To je stejný nesmysl jako fotovoltaika a řepka na polích.

0/0
31.1.2018 8:00

J19i79ř28í 66S45c61h40w33a75c50h 8438774698786

Na venkov se to nikdo nutit nesnaží. Pokud venkovan nebude jezdit do města, tak si za 20 let bude moci koupit posledního spalováka a za 40 let nějakýho spalováka s pomocným elektromotorem, takže spalovák bude moci na venkově používat ještě nějakých 60 let....minimálně!;-)

0/0
31.1.2018 20:14

P27e36t22r 89M19i53c36h51a33l 2680204831952

Neříkám že u nás. Ale třeba takové tuším Norsko (a není samo) chce zakázat prodej aut se spalovacími motory v horizontu pár let.

0/0
31.1.2018 23:50

J70i36ř14í 28S97c92h77w66a40c70h 8138374418326

já si myslím, že ještě po mnoho let nepůjde o absolutní zákaz ani prodeje, natož používání někde v horách.

0/0
1.2.2018 0:12







Najdete na iDNES.cz