Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J36i96ř79í 77D88v57o93ř26á69k 5985539200368

Články o super bateriích se objevují častěji, než moje výplata.

+35/0
doporučit
30.1.2018 5:38

M17a52r93t47i52n 22B18ř51e14z78i93n19a 8478915910672

Nádherné auto. K úplné dokonalosti už stačí namontovat pod kapotu V12.;-)

+56/−3
doporučit
30.1.2018 4:15

J23a65r50o18m79í59r 64K65r44á78l 4790859254359

Nabít za kratší dobu, než natankování plné nádrže ? Pak to nespíš bude připomínat obloukové svařování. ;-)

+38/−2
doporučit
30.1.2018 6:40

J46i96ř30í 92S16e94h42n14a71l 6135408752326

Jo. Ja natankuju plnou cca za 5 minut i s placenim. Nabit auto na dojezd 800km za srovnatelnou dobu znamena prikon radove zhruba 2MW. To by se ta baterka vyparila, mozna i s autem. Pokud teda by vubec meli k dispozici takovej prikon. Pro predstavu - soucasnej Tesla Supercharger ma 120kW.

Nez slozit zalohu na tohle, to uz je jistejsi investice koupit pozemek na Marsu.

+37/−4
doporučit
30.1.2018 2:08

M27o85j68m50í64r 11M57o56t43y13č12k55a 3572865384120

Hezke auto a pritom je jedno co ma pod kapotou. Jen by mne zajimalo kdy tyhle ekologicke firmy zacnou konecne uvazovat i ekonomicky a trzne a konecne postavi uplne normalni hatchback nebo kombik pro rodinne pouziti za rodinnou cenu.

+15/0
doporučit
30.1.2018 8:12

D73a41v31i35d 78K42n95a88p53e85k 8967344186935

Až přijde nějaká automobilka s vyjádřením - máme elektromobil s dojezdem 700km, nabíjení do 10 minut na plno, zima výrazně nesnižuje dojezd, vyrábíme to sériově, stojí to bez dotací méně než auto se spalovacím motorem, provoz je levnější než auto se spalovacím motorem, tak to bude průlom srovnatelný s přechodem od koňů k autům. Zatím jsou to kecy v kleci. Ale jak se říká - slibem nezarmoutíš.

+20/−2
doporučit
30.1.2018 10:26

D47a76v14i36d 46V79i75k37t25o83r66a 9774124935277

To je samá revoluce v bateriích, ale skutek utek. Jsem tak trochu přesvědčen, že i slavné HE3DA bude tak trochu investiční hoax.

Stále si myslím, že auto na baterky je slepá vývojová ulička: bateriový elektromobil je tu s námi přes dvě století, déle než automobil se spalovacím motorem a zatímco klasické auto se od té doby neskutečně změnilo, elektromobil zůstává stále stejný i se svými omezeními.

+15/−2
doporučit
30.1.2018 5:19

J58a18k14u12b 96F70e18i49f53a83r 7889799966789

Za tyhle peníze to bude jen showcar pro ekopozéry.

Pokud někdo myslí elektromobilitu vážně, měl by vyrábět něco velikosti cca Golfu, s garantovaným dojezdem 200km a cenou 200-250tis Kč. Tak to vidím já.;-)

+14/−2
doporučit
30.1.2018 9:14

T14o32m48á49š 65K34u51c30h49a58ř 3367461268471

Při přirovnávání pohonu na akumulátory s pohonem na benzín/naftu je tendence srovnávat najeté km, tedy dnes cca 200 km baterie/1000 km nafta, tedy 1:5. Jenže se nezohledňuje, že je to za cenu převážení 350 kg aku (tedy jako 4 lidi v autě navíc oproti nádrži). Pokud bychom ekvivalentně rozstrkali po autě 350 kg nafty, tak takové auto na jedno dotankování ujede 7000 km! A toto je odpovídající poměr dojezdu, ne 1:5, ale 1:35.. Tedy 1kg paliva/aku je v elektromobilu 35x hůře využit. Což je děsivě málo. :-/

+16/−6
doporučit
30.1.2018 7:58

J67i10ř40í 11Ř70e16h37o88ř 9308168956758

proč tyto "přelomová" auta nestartují spíše tím cenově dostupnějším vozem. Proč vždycky začínají nějakou hyperzrůdou pro kterou není trh.

+7/0
doporučit
30.1.2018 10:05

P68e63t82r 62L89a95n40g45e79r 3441396621380

Vzhledove super

+7/0
doporučit
30.1.2018 6:27

J92i94ř37í 67S55c74h60m53i69d80t 5520533864185

Auto to může být klidně revoluční, ale s cenovkou 2,7 mega s trhem aut zřejmě moc nepohne;-).

+6/0
doporučit
30.1.2018 17:01

J89a50n 24V12á41c52l88a64v87í46k 3862676401169

Dojezd přes 800 km a dobité rychleji než plná nádrž? tak tam už asi lítají megawatty.

+5/0
doporučit
30.1.2018 15:18

D79a66v33i69d 76K72n76a21p98e30k 8747404456315

Tyto přepovědi ohledně elektromobilů mi přijdou jako vyjádření Microsoftu, co všechno bude v nových Windows, jak budou skvělá, jak budou skvěle fungovat a jak budou ještě lehčí k ovládání. Ale vždy zůstane u slibů pro novou verzi a skutek utek.

Nebo jako Yetti - furt se o něm mluví, ale ještě ho nikdo neviděl.

+5/0
doporučit
30.1.2018 10:24

R97o81b39e18r12t 86M49a94t64u41l96a 8207489376175

Má to několik vad, chtělo by to aspoň 26" pneumatiky, protože 24" je zbytečně málo, tu televizi co je vzadu by měl mít i řidič, aby se měl na co dívat než dovezou další várku ledu, do kterého se dají ty baterie, aby se mohly nabít během 2 minut;-D

+5/0
doporučit
30.1.2018 0:14

P90e79t86r 44N54o72v12o57t82ň76á24k 4400778513930

By mě zajímalo, jako bude řešit to superrychlé nabíjení po energetické stránce, buď na třicet vteřin vyřadí z provozu menší okolní obec nebo bude mít benzinka superbaterii nebo, obří soustavu kondenzátorů, která se bude pomalu nabíjet, aby se pak rychle vybila do "takujícícho" automobilu. Obojí by znamenalo nemalí investice, pochybuji, že benzínky budou napojeny přímo na vysokonapěťové dálkové vedení...

+4/0
doporučit
30.1.2018 21:26

P37e11t16r 66U65t15ě16k78a65l 9520658848

No, dobrý,

ale Fiskere, jak z toho auta vylezu na parkovišti u supermarketu? Ta křídla mezi sousedními zaparkovanými auty prostě neotevřu! Musím zaparkovat tam, kde jsou 2 volná místa. No a když se vrátím, někdo zaparkoval vedle - zase to neotevřu.

Když už avantgarda, proč se ty dveře prostě nezasunujou? Třeba nad střechu.

+3/0
doporučit
30.1.2018 14:03

J12a90r72o66m34i49r 14H18o49b86l95i90k 1585947345

slabá 20kWh baterie pro nabití za 20 minut potřebuje příkon 60kW. Ten při 400V napětí je dosažen při proudu 150A. Takový jistič je v rozvodně pro menší obec nebo fabriku a vodiče nejsou žádné provázky. To je problém na zdrojové straně. Na té baterkové je to o tom, že takovýhle proud LiIon baterii významně zkracuje životnost - třeba na čtvrtinu nebo víc - proti nabíjení desetinovým proudem desetkrát déle.

+4/−2
doporučit
31.1.2018 0:17

J56á40n 87K55o71t53ú70č 2146954138806

Vzhľadovo je to nádherné, ale takýchto prototypov elektromobilov už boli cca od roku 1990 mraky. Problém je práve tá sériová výroba za prijateľnú cenu, ktorú je zákazník ochotný zaplatiť. To sa ešte dodnes NIKOMU nepodarilo. Tesla to síce dotiahla ďaleko, ale aj to kupujú zatiaľ len pozéri alebo nadotovaní Nóri. Keď sa pozéri vyčerpajú, prestane sa to predávať (tak dopadlo BMW so svojim elektromobilom).

+4/−2
doporučit
30.1.2018 9:33

P71e11t83r 11M30a90r88e87č10e65k 1193201899908

Jj další revoluční nesmysl na baterky. Který je ekologický asi tak jako uhelná elektrárna

+5/−4
doporučit
30.1.2018 11:21

P72e42t53r 49A15g25u18l69á80r 4597478770964

A stejně to bude jezdit na uhlí...

+4/−3
doporučit
30.1.2018 0:40

J92a41n 41M86a75c62h52á76č 3137336483662

Čekal jsem teda něco opravdu revolučnějšího s tím ,,Emotion".Třeba benzín 5.0 V8 atmosféru.To pak jo.Ale baterky....

+2/0
doporučit
30.1.2018 17:50

D14a12n69i94e67l 46P30a97n63e97k 6202271642900

Ja myslim, ze Vam vypadlo jedno velmi dulezite slovo pred Solid state a tim slovem je GRAFEN. Kdyz uz opisujete clanky ze zahranici, tak prosim uvadejte cely nazev. Prave grafen dovoli baterii se takto rychle nabit navic vydrzi vice nabijecich cyklu nez bezna Li-Pol baterie a ma delsi zivotnost.

Clanek je sice zajimavy, ale neuplny.

+2/0
doporučit
30.1.2018 10:51

V86l71a11d30i34m62í52r 93K94r55á68l 4773426560462

Tak a ještě to umět vyrábět soudruzi, něco jiného je smontovat prototyp a sériová velkovýroba která by dávala ekonomický smysl

+2/0
doporučit
30.1.2018 9:17

J23a69r19o15m82i10r 23H48o74b22l22i27k 1795427935

Představa, že se elektrika naleje jako benzín je zavádějící. Jednak neexistuje zásobník, ze kterého by se to "nalejvalo", jednak to nalejvání pro potřebné množství elektriky by vyžadovalo i při vysokém napětí docela dost proudu a ten ohřívá vodiče. To je fyzika, pro kterou žádná kouzla neplatí. U elektroauta pak zapomeňte na nějaké bezpečné napětí 12 nebo 24V jako v dnešních autech. 400V je pro elektroauto minimální napětí, takže pro rychlé nabití by to muselo běžet na napětí možná 3kV nebo víc. A k tomu smí (dneska) pouze někteří speciálně proškolovaní elektromontéři. Představa, že si šofér takovouhle zásuvku připojí a odpojí sám jako dnes tankuje benzín je zcestná.

Zpátky na zem a dalších x desítek let budeme čekat na "revoluci" v baterkách, co za 130 let zatím nepřišla. Klasickým vývojem se to zatím nepodařilo.

+4/−6
doporučit
30.1.2018 7:42







Najdete na iDNES.cz