Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budoucnost podle šéfů automobilek: potíže s nabíjením, prodej on-line

Do roku 2025 celosvětově zanikne 30 až 50 procent klasických automobilových dealerství. Prodej aut se přesune na internet a nastupující generace bude také více preferovat sdílení aut před jejich nákupem. Myslí si to více než polovina šéfů světových automobilek, které oslovila poradenská firma KPMG v rámci svého průzkumu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E78r86i39k 37S58a42n12e21t18r96i71k 4958810520154

Najlepšia voľba pre alternatívne palivá aj najekologickejšia je CNG, najbližších 30 rokov sa pravdepodobnejšie nič lepšie nevymyslí.

0/0
25.1.2018 15:58

J49i12n64d29ř56i62c10h 26Š89k98o14p96e42k 4615101780165

Sdílet ano, ale v rámci známých, rodiny. Jinak ne. Někteří lidi jsou prasata a proč bych měl jezdit autem, který používal asociál ?

+1/0
24.1.2018 8:31

D13a25n64i92e16l 48D73r75n12e24c 6691549226782

U sdílení aut je problém s tím, že k cizímu majetku se lidi dost často chovají jako prasata. Chování uživatelů k interiéru nezachrání ani autnomní řízení. Kromě toho je možné ve vlastním autě nechávat různé věci.

Myslím si, že pokud k tomu někdo lidi nedonutí (zákaz soukromého vlastnictví, vysoké daně, požadavek strašně drahé technologie apod.), tak vlastnictví auta neskončí. To ovšem neznamená, že sdílení nemá budoucnost, naopak, pokud někdo auto moc nevyužívá, tak to pro něj může být atraktivní, zvláště má-li jen nějakou starou ojetinu, jestli jet za stejné peníze autem starým 3 roky nebo 20 let je rozdíl. V souvislosti se zlepšující se veřejnou dopravou (kde by mohlo dost pomoci autonomní řízení) bude lidí, kteří se obejdou bez auta, přibývat, ale i tak si myslím, že sdílených aut nebude více než 30 %, nicméně záleží na technickém i politickém vývoji. Problém podle mého nebudou mít výrobci (aut bude méně, ale bude rychlejší obměna vozového parku), ale spíše autobazary.

Jinak vlastnění auta se může zdát nelogické, když auto přes 23 hod denně stojí bez využití, ale podobné nebo i nižší denní využití má hromada věcí, třeba prakticky všechny kuchyňské spotřebiče, tiskárna, lyže, většina knih, nářadí, jízdní kolo, tramvajenka, některé místnosti v bytu apod.

+3/0
17.1.2018 17:42

J92i94n26d60ř44i73c68h 70Š47k78o69p49e37k 4545441690585

přesně tak, vem si, jak vypadají služebáky, bývalé leasingy. Pokud to nebylo služební auto ředitele, ale střídali se na něm řidiči, je to pomalu pološrot.

0/0
24.1.2018 8:33

P17e27t64r 91B66á86č21a 8435636905535

Sdilet auto muze jen naprosty, no radsi nic..

0/−2
17.1.2018 16:47

G53e48o40r71g 76K30o20m11b25e11r64e14c 9474421766851

Za hlavní trend blízké budoucnosti šéfové automobilek pokládají rozvoj vodíkových technologií.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/budoucnost-prodej-aut-automobil-auto-kpmg-fjg-/automoto.aspx?c=A180116_114011_automoto_fdv

R^R^

uz jim zrejme docvaklo ze spousta lidi proste auto na baterky nechce. Napr. v Nemecku lezi dotace na nakup auta ladem. Zajem minimalni a to je pritom Nemecko zeme s velkou kupni silou.

+3/−1
17.1.2018 12:36

J33a66n 21V29á40c42l64a61v37í57k 3852366181159

Zato vodík letí z pultů.

0/0
17.1.2018 13:30

J27o80s82e25f 26Š98o47l97t71e17s 8444438530573

Vodík je podle mého skromného názoru u osobních aut nesmyslem. A to kvůli jeho vlastnostem. Elektromobil nebo spalovací vůz můžete nechat stát nabitý třeba dva měsíce a pak přijít a odjet. S vodíkomobilem budete mít smůlu už po !!týdnu!!, protože tam žádný vodík nezbyde, odpaří se. Zároveň se vodík zatím vyrábí výhradně z ropy a v EU nemáme žádné rozumné prostředky jak ho levně vyrábět jinak. I kdyby vstupní energie měla nulovou cenu, tak po provedení elektrolýzy je třeba vodík stlačit a případně i zkapalnit. To vám sežere dalších 30–50 procent energie a efektivita jde do háje. Navíc přeprava vodíku je neskutečně neefektivní, kdy naplněná automobilová cisterna na vodík váží pár set kilo (ve srovnání s benzínem, kde jsou to desítky tun, nebo elektřinou, která má zásuvky všude).

+2/0
17.1.2018 16:10

M52a23r27t59i89n 10K87o75v52á71ř 2221210829786

Vodík by mohl být zajímavým doplňkem pokud se bude vyrábět z přebytků energie ze solárních/větrných farem. Na větší rozvoj zatím technicky nemá, stejně jako elektromobily se současnými bateriemi.

0/0
17.1.2018 20:55

P43e29t43r 83Š91t20ě83p 2833313310256

A pak ještě pár cizokrajných inženýrů zjistí, že nádrž vodíku může fungovat jako pěkná bomba.

0/0
22.1.2018 21:24

D76a48v34i93d 13K83n96a87p17e19k 8247394366455

potíže s nabíjením - to mají pravdu. Ale v prodej aut on-line nevěřím. Vždyť auto není tričko, co si mohu koupit on-line a když je malé nebo velké, mohu vyhodit. Do auta je potřeba posadit se a vyzkoušet jeho jízdní vlastnosti, než ho koupím.

Stejně jako nekupuji byt on-line, aniž bych v něm byl a prohlídl si ho.

+3/−1
17.1.2018 9:40

J18o26s50e37f 21Š13o14l26t68e63s 8524728590503

Já v potíže s nabíjením nevěřím. Elektromobil bez možnosti nabíjení ve vlastní garáži si koupí jen blázen, zvlášť když bude mít alternativy v podobě hybridu apod.

0/0
17.1.2018 16:12

D42a72v67i91d 95K43n23a60p62e81k 8487864246335

Tím potvrzujete, že problémy s nabíjením budou. Ten, kdo nemá garáž, bude ten problem mít.

+2/0
17.1.2018 16:15

J75o69s29e88f 17Š47o83l92t43e55s 8194288210593

Ten, kdo nemá garáž, si nekoupí elektromobil. Alternativ bude dalších 50 let určitě ještě dost.

+1/0
17.1.2018 16:28

J79a69k50u40b 33H56á55j43e50k 8320437916329

Nejsem posedlý vlastněním auta. Ale pořád nikde nikdo v podobných sdílecích vizích nevysvětluje, v čem bude pro mě vyšší komfort. Dobře, nebudu se muset o auto starat, platit pojištění apod. Ale teď mám auto kdykoli k dispozici. Nemusím čekat a zavolat si ho. Vím, kdo v autě jezdí (já a moje rodina). Vím, že tam nejel přede mnou člověk s žloutenkou, narkoman s jehlou. Nekouří se tam. Pokud by tam byl někde flek, vím, od čeho je. Mám tam autosedačku pro dítě. Budou mít sdílená auta autosedačky? Kolik? Na jak velké děti? Bude se ve sdílených autech smět kouřit nebo jíst? V mém se to nedělá. Bude auta někdo po každé jízdě čistit? Pochybuji.

+9/0
17.1.2018 6:58

M56a63r67t88i33n 87K80o50v97á44ř 2621640229656

Je to vidět i u služebních aut. Rozdíl mezi auty "referentsky řízenými" skupinou řidičů a auty přidělenými jednomu řidiči je zpravidla viditelný na první pohled.

+2/0
17.1.2018 21:01

J48i39n21d81ř76i31c62h 80Š91k41o17p62e66k 4765411280965

nebudeš muset sice platit pojištění, servis a podobný věci, ale tyto věci bude za tebe zajišťovat majitel sdíleného vozu. Takže ty to akorát zaplatíš.

0/0
24.1.2018 8:34

M55a25r24e36k 39J75a66n85e39č40k19a 1807356863741

Sdílení aut je leda tak pro dochvilné masochisty. Ostatní stejně budou mít raději vlastní auto, ideál pak služební, které bude mít kdykoliv k dispozici, bez toho aby se tomu sdílení časově přizpůsoboval, nebo ho to omezovalo.

+3/0
17.1.2018 3:41

R21o90b16e14r39t 49M65a69t69u75l70a 8367819706305

Auto je dost drahá hračka na to, aby jsem si ji koupil aniž bych do ní aspoň sedl, sedačku si taky nekupujete podle obrázku nebo jo?

Společnosti, které budou ty sdílecí auta vlastnit nejsou charita, navíc pokud si toho někdo náhodou nevšiml tak v noci je na silnicích prázdno, ale ráno a odpoledne poněkud narváno takže těch aut bude potřeba skoro stejně a kdo to bude platit? Firma určitě ne:-P;-D

Vodík má spoustu nevýhod, ale pokud někdo přijde na způsob jak ho efektivně vyrobit což je mnohem pravděpodobnější než, že někdo zázračně po 150 letech přijde s baterkou vážící 100kg a mající energii na 1000km tak proč ne

+4/−1
17.1.2018 0:28

J13a18n 79V46á17c49l96a38v18í63k 3542946461909

100 kg? není to zbytečně moc? ;-D

0/0
17.1.2018 1:29

P52a98v66e53l 41J51e75ř70á37b87e56k 7881542544607

Teoreticky asi správně - nevím, jak bude sdílení fungovat, ve chvíli, kdy na stejný čas a dobu se sejde víc zájemců o auto. Ale to se vyřeší.

problém vidím víc ve vodíku. I když ho vyrobíme, budeme potřebovat na jeho výrobu energii - ale i to se dá.

Větší otázkou bude, čím se nahradí ropa a uhlí pro výrobu maziv, plastů, výrobu kovů apod.

0/0
17.1.2018 0:08

G68e49o83r25g 18K36o10m10b87e79r34e23c 9614961506841

ropy a uhliho je hafo a pokud ubude aut na naftu a benzin a hlavne nakladnich tak zbude ropy jeste vic.

+1/0
17.1.2018 12:40



Najdete na iDNES.cz