Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M71i57r35e64k 63G96a98j91e25r 5591896159950

Uz jsem prisel na to, odkud si ty chybne prevody autor vycucal. Pouzil pri prevodu britske galony (4,546 l) misto americkych (3,785 l). Neni nejmensich pochyb, ze na autosalonu v Detroitu neslo o britske galony. Jak vidite, rozdil je to znacny.

+32/0
doporučit
6.2.2018 1:40

V43i29l26é77m 35N84o29v52o23t14n75ý 7196964106189

Když se jako zákazník zaposlouchám do zvuku maloobjemového tříválce, tak se zasním a řeknu si, že další auto si chci pořídit s dvoutaktem. Tak nějak si to asi v automobilkách představují.

+35/−1
doporučit
6.2.2018 1:42

Š77i47m36o90n 11P56o21k95o87r19n94y 6619932681782

Než se zde naženou "odborníci" se svými zkušenostmi z dob dvoutaktních Čezet a Trabantů, tvrdící, že dvoutakt kouří a žere olej. Rád bych zjednodušeně popsal princip motoru.

Myšlenka na dvoutaktní diesel není nic nového a jeho koncepce je stará více než 100let stará. Vpodstatě totožná, jakoupoužíval letecký motor Junkers Jumo 205 z 30. let, či Britský Commer TS3 z 50. let, který poháněl hlavně autobusy a nákladáky.

Dva písty jdou ve válci proti sobě, když dosáhnou spodní úvrati otevře se na jedné straně výfukový kanál, kterým uniknou spaliny a na opačné straně, u druhého pístu se otevře sací kanál, kterým se do válce dostane čistý vzduch.

Z principu vyplývá, že motor musí být přeplnovaný, jinak by nedokázal pracovat. Zde je přeplnování řešené pomocí rootsova kompresoru. To znamená, že část výkonu motoru je použita na jeho přeplnování. Při současných možnostech řízení motoru bych si dokázal představit, že by se dala využít i kombinace kompresoru a turbodmychadla, které by mohlo při určitém stupni zatížení kompresor nahradit a došlo by tak k poklesu mechanických ztrát a zároven ke zlepšení spotřeby paliva.

A olej to opravdu nežere. :-)

+23/−1
doporučit
6.2.2018 0:51

M68i66r39e95k 19G56a61j20e16r 5401196329680

Ani ve veku pocitacu a kalkulacek na kazdem mobilu neni tydne, aby na iDnes nebyly prevody jednotek spatne. Netusim, z jakeho prstu jsou udaje v clanku vycucane.

37 mil na galon neni 7,6 litru na 100 kilometrů, ale 6,36 l/100 km.

42 mil na galon neni 6,7 litru na 100 kilometrů, ale 5,58 l/100 km.

+17/0
doporučit
6.2.2018 0:55
Foto

M65i29r14o19s27l61a60v 51S53t82e96i44n73e16r 4670852790366

Fyzikálně zde žádný zázrak udělat nelze. Vysoká účinnost je výsledkem plochy termodynamického trojúhelníku, t.j. rozdílem tlaku při expozi paliva a při výfuku.

Vysoký spalovací tlak je právě příčinou produkce kysličníků dusíku i mikrosazí.

Palivo však zapálí už tlak , který při kompresi vznikne daleko před kompresí. Nastavit tak přesný předstih je iluzorní, to lze výhradně u dieslu, kde elektronika řídí vstřikovací trysky a palivo se do válce dostane teprve ve správné poloze klikového hřídele. Vstřikovat benzin přímo do válce ve chvíli komprese se nedaří, špatně maže a čerpadla by se zadřela.

Popsaná konstrukce se obejde bez ventilů a vaček, za to dvě klikovky zvýší váhu opravdu pronikavě, k tomu přispějí i velká ozubená kola. Takový motor sotva dostanete do osobního vozu. Pro nákladní vozy to však může být zajímavé.

Dvě klikovky, které se tepelným roztahováním od sebe vzdalují, budou také zajímavý technický problém.

+13/0
doporučit
6.2.2018 7:59

T36o85m87á90š 98C14h81r66a72s42t57n59ý 2481804571903

Papir snese vse a trabant byl Bentley socbloku.

+11/0
doporučit
6.2.2018 5:02

P69a48v83e91l 62K59ř34í65ž 8187241840229

Výraz "spotřeba 37 mil na galon" je opravdu hodna odborníka.Rv

+13/−1
doporučit
6.2.2018 7:30

T21o22m87á14š 48K53u38c94h41a78ř 3417231198231

Prosím všechny přítomné diskutující odborníky na spalovací motory o kontakt. Založíme úspěšnou motorárnu. ;-)

+9/0
doporučit
6.2.2018 8:42

L78u93k77á20š 35K47m94e91n57t 5759267414520

Tak samozřejmě by to bylo zajímavé, pokud by bylo možné přejít na motory, které při výkonu 270 koní mají v mastodontu jakým je F150 spotřebu jen kolem 6 litrů na 100km.

Navíc by to mohl být i zajímavý motor do hybridu, kde by při stálých otáčkách mohl vykazovat opravdu nízkou spotřebu a mohl by tak vzniknout hybrid s opravdu dlouhým dojezdem.

Ale rozhodující budou provozní vlastnosti a životnost motoru. V tomto směru je celkem dobré, že to představili v americkém voze. Tam se přeci jen očekává, že auto vydrží podstatně déle než v Evropě. Auto, kde motor vydrží sotva 200 tisíc km by si tam nikdo nekoupil.

+9/0
doporučit
6.2.2018 8:41

J44a33k37u65b 43R94o67u80s 3603300454712

Vždycky jsem měl radši motorky s moderním dvoutaktem než čtyřtaktem, vůbec bych se nějakému slušnému dvoutaktu pod kapotou auta nebránil :-) Jen aby se tomu každých 60 000 km nemusela dělat generálka...

+8/0
doporučit
6.2.2018 0:55

T44o42m13á62š 73K16u14c60h48a49ř 3207851248461

"Revolucionářům" doporučuji návštěvu technického muzea v Brně. Tam obdobný motor s protiběžnými písty mají i v řezu. Nedávno jsem si ho prohlížel. Používal se z ww2 v letadlech. Motor Junkers Jumo 205C. Prakticky stejný, také dvoudobý, ale na naftu.(Někoho možná vzruší už samotná informace, že letadla létala na naftu. :-))

+7/0
doporučit
6.2.2018 9:18

R74o85b73e26r94t 55M71a36t96u52l96a 8557139566755

F-150 se spotřebou 6/100 by se mi líbila. Lepší auto pro manželku a děti na ježdění do školy a práce, aby byli v bezpečí před SUV už je asi jenom tank;-D

+7/0
doporučit
6.2.2018 0:17

M27a21r22e27k 89J89a74n60e59č54k23a 1517346473831

To už je jako s léky na nevyléčitelné nemoci. Všichni se chlubí, jak je to nadějné a pak ticho po pěšině. Stejná situace je poslední dobou i s pohonem aut. Až to bude hotové a plně funkční, pak má smysl s tím jít vůbec na veřejnost. Polofunkční prototyp může být na roky vzdálený finálnímu plně funkčnímu a komerčně použitelnému motoru. Jediný smysl této medializace je, získat možné sponzory pro vývoj a ani to není jistota, že to nakonec neskončí někde zapomenuto v garáži.

+5/0
doporučit
6.2.2018 16:25

M83i86c54h56a80l 31M16e73l55e29n 7750873697766

Je mi ctyricet tri a doufam, ze se temhle blbostem vyhnu. Treba budu vnoucatum vypravet, jak jsem miloval sestivalcovy motor.

+5/0
doporučit
6.2.2018 6:58

M65a31r19t58i56n 90K73r92o74u11p28a 2831953979640

Spotřeba je dána zvoleným tepelným cyklem. Ošulit nelze. "Revoluční" dvoutakt s dvojnásobkem pohyblivých částí bude mít větší odpory, kromě toho už to tu vícekrát bylo. Když k tomu přičteme stírací kroužky přejíždějící přes kanály (olej se dostává do splovacího prostoru) tak to vypadá jako obyčejná past na investory.

+3/0
doporučit
6.2.2018 11:03
Foto

J45i11ř58í 83B71a15b23i71n26s12k28ý 7457899168521

koukal jsem na to třikrát a přijde mi to jako bouda na investory

+2/0
doporučit
6.2.2018 10:27

J43a70r98o72s88l76a57v 29Č25e87p36i91c23a 8610818793124

Chvíli jsem si tu konstrukci protiběžných pístů neuměl představit.Po zhlédnutí videa bych to laicky nazval "šestipístový tříválec":-)

+2/0
doporučit
6.2.2018 8:48

J31i77ř56í 63K40l85e21j91n92a 2267958866407

s dvěma klikama to bude určitě úspornější;-)

+2/0
doporučit
6.2.2018 6:15

V88í54ť56a 84K93r74u50t34i98š 1910564335107

Jasně, automobilky v Evropě i Americe jsou brutálně tlačeny ke snižování emisí (spotřeby) a najednou se objeví motor se spotřebou o 30% nižší?

Takže po započítání všech odporů a ztrát, které vyplývají z fyziky pozemské reality, se někomu podařilo snížit podíl ztrát spalovacího motoru o 50% nebo dokonce více?

+2/−1
doporučit
6.2.2018 0:32

M63a56r26t85i78n 12P49e46r65o86u84t74k85a 1166683851765

já Vám nevím, stále jsou to jen variace na spalování fosilního paliva. Myslím si, že by se automobilky měly konečně dohodnout na rozvoji vodíkového pohonu. Výroba vodíku pomocí energie ze solárních parků vyřeší nárazové dodávky této energie do rozvodné sítě a vozidla na vodíkové články nabídnou to samé co auta na benzin nebo naftu

+2/−2
doporučit
6.2.2018 9:25

J84i63n13d29ř11i95c13h 67P15o95l84á36k 1792522575717

Nebudu se vyjadřovat k přepočtům, ale po rozmyšlení věci bych přeci jen něco připsal. Jako jednu z nemalých vad na kráse bych viděl problém, který pohřbil i Wankel. Nestejnoměrné tepelné namáhání spalovací komory. Na straně vstupu vzduchu je prostor během vyplachování dost účinně chlazen, kdežto na straně druhé je neustále spálenými plyny ohříván. Zásluhou tepelné roztažnosti a nestejné teploty protilehlých částí spalovací komory bude tato v závislosti na čase konická. Z počátku ne, pak bude rozdíl největší a až po určité době v závislosti na zatížení se budou rozdíly zmenšovat.

+1/0
doporučit
10.2.2018 1:33

A82n61t20o37n46í10n 19S17e37b48e17r89a 7963198100639

Jo ono je to šesti válec. Tak to může jet slušně.

+1/0
doporučit
6.2.2018 13:42
Foto

J28i40ř16í 78D48v45o60ř37á24k 5885759440448

https://auto.idnes.cz/dvoutaktni-turbodiesel-a-renault-za-100-tisic-fmg-/automoto.aspx?c=A141212_131334_automoto_fdv

Ale bohužel to není pro Evropu.

+1/0
doporučit
6.2.2018 8:48

P49e79t59r 14S32o38u44k84u33p 6659569275129

Jen jestli to není nějaká PR slibotechna, co je na tom už tak dobře že má svůj článek i na idnes.

+1/0
doporučit
6.2.2018 0:27

P19a93t68r63i60k 24V97a74l36o25u34c27h 7658141234742

Nápad vypadá dobře. Myslím, že budou mít problém s výplachem spalovacího prostoru. Zřejmě ten motor bude mít klikovou hřídel v oleji. Tak to není tak klasický dvoutaktní motor kde jde směs benzínu a oleje přes klikovku než vstoupí nad píst. Tím asi ten motor musí být na ležato. Ale když nad tím přemýšlím, tak to asi do kupy a aby to vydrželo tak 200 000km, nedají.

+1/−1
doporučit
6.2.2018 6:05







Najdete na iDNES.cz