Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M33i14r55e15k 57G71a42j27e56r 5461926889220

Uz jsem prisel na to, odkud si ty chybne prevody autor vycucal. Pouzil pri prevodu britske galony (4,546 l) misto americkych (3,785 l). Neni nejmensich pochyb, ze na autosalonu v Detroitu neslo o britske galony. Jak vidite, rozdil je to znacny.

+32/0
doporučit
6.2.2018 1:40

V92i65l55é87m 70N81o74v76o80t55n44ý 7776214596839

Když se jako zákazník zaposlouchám do zvuku maloobjemového tříválce, tak se zasním a řeknu si, že další auto si chci pořídit s dvoutaktem. Tak nějak si to asi v automobilkách představují.

+35/−1
doporučit
6.2.2018 1:42

Š21i16m65o30n 78P16o39k39o82r26n57y 6799902551912

Než se zde naženou "odborníci" se svými zkušenostmi z dob dvoutaktních Čezet a Trabantů, tvrdící, že dvoutakt kouří a žere olej. Rád bych zjednodušeně popsal princip motoru.

Myšlenka na dvoutaktní diesel není nic nového a jeho koncepce je stará více než 100let stará. Vpodstatě totožná, jakoupoužíval letecký motor Junkers Jumo 205 z 30. let, či Britský Commer TS3 z 50. let, který poháněl hlavně autobusy a nákladáky.

Dva písty jdou ve válci proti sobě, když dosáhnou spodní úvrati otevře se na jedné straně výfukový kanál, kterým uniknou spaliny a na opačné straně, u druhého pístu se otevře sací kanál, kterým se do válce dostane čistý vzduch.

Z principu vyplývá, že motor musí být přeplnovaný, jinak by nedokázal pracovat. Zde je přeplnování řešené pomocí rootsova kompresoru. To znamená, že část výkonu motoru je použita na jeho přeplnování. Při současných možnostech řízení motoru bych si dokázal představit, že by se dala využít i kombinace kompresoru a turbodmychadla, které by mohlo při určitém stupni zatížení kompresor nahradit a došlo by tak k poklesu mechanických ztrát a zároven ke zlepšení spotřeby paliva.

A olej to opravdu nežere. :-)

+23/−1
doporučit
6.2.2018 0:51

M57i41r62e87k 65G60a86j58e89r 5381396449760

Ani ve veku pocitacu a kalkulacek na kazdem mobilu neni tydne, aby na iDnes nebyly prevody jednotek spatne. Netusim, z jakeho prstu jsou udaje v clanku vycucane.

37 mil na galon neni 7,6 litru na 100 kilometrů, ale 6,36 l/100 km.

42 mil na galon neni 6,7 litru na 100 kilometrů, ale 5,58 l/100 km.

+17/0
doporučit
6.2.2018 0:55
Foto

M69i77r92o96s86l30a20v 90S26t23e82i81n63e81r 4390392900906

Fyzikálně zde žádný zázrak udělat nelze. Vysoká účinnost je výsledkem plochy termodynamického trojúhelníku, t.j. rozdílem tlaku při expozi paliva a při výfuku.

Vysoký spalovací tlak je právě příčinou produkce kysličníků dusíku i mikrosazí.

Palivo však zapálí už tlak , který při kompresi vznikne daleko před kompresí. Nastavit tak přesný předstih je iluzorní, to lze výhradně u dieslu, kde elektronika řídí vstřikovací trysky a palivo se do válce dostane teprve ve správné poloze klikového hřídele. Vstřikovat benzin přímo do válce ve chvíli komprese se nedaří, špatně maže a čerpadla by se zadřela.

Popsaná konstrukce se obejde bez ventilů a vaček, za to dvě klikovky zvýší váhu opravdu pronikavě, k tomu přispějí i velká ozubená kola. Takový motor sotva dostanete do osobního vozu. Pro nákladní vozy to však může být zajímavé.

Dvě klikovky, které se tepelným roztahováním od sebe vzdalují, budou také zajímavý technický problém.

+13/0
doporučit
6.2.2018 7:59

T28o83m32á24š 81C88h55r98a96s62t26n36ý 2891444381693

Papir snese vse a trabant byl Bentley socbloku.

+11/0
doporučit
6.2.2018 5:02

P89a29v70e58l 79K64ř75í43ž 8587791340829

Výraz "spotřeba 37 mil na galon" je opravdu hodna odborníka.Rv

+13/−1
doporučit
6.2.2018 7:30

T30o57m66á98š 19K54u21c62h86a87ř 3477961898671

Prosím všechny přítomné diskutující odborníky na spalovací motory o kontakt. Založíme úspěšnou motorárnu. ;-)

+9/0
doporučit
6.2.2018 8:42

L93u63k35á78š 53K22m12e91n19t 5679427204630

Tak samozřejmě by to bylo zajímavé, pokud by bylo možné přejít na motory, které při výkonu 270 koní mají v mastodontu jakým je F150 spotřebu jen kolem 6 litrů na 100km.

Navíc by to mohl být i zajímavý motor do hybridu, kde by při stálých otáčkách mohl vykazovat opravdu nízkou spotřebu a mohl by tak vzniknout hybrid s opravdu dlouhým dojezdem.

Ale rozhodující budou provozní vlastnosti a životnost motoru. V tomto směru je celkem dobré, že to představili v americkém voze. Tam se přeci jen očekává, že auto vydrží podstatně déle než v Evropě. Auto, kde motor vydrží sotva 200 tisíc km by si tam nikdo nekoupil.

+9/0
doporučit
6.2.2018 8:41

J18a88k64u12b 64R71o77u49s 3943260274452

Vždycky jsem měl radši motorky s moderním dvoutaktem než čtyřtaktem, vůbec bych se nějakému slušnému dvoutaktu pod kapotou auta nebránil :-) Jen aby se tomu každých 60 000 km nemusela dělat generálka...

+8/0
doporučit
6.2.2018 0:55

T74o81m72á52š 31K80u89c84h11a49ř 3637151668311

"Revolucionářům" doporučuji návštěvu technického muzea v Brně. Tam obdobný motor s protiběžnými písty mají i v řezu. Nedávno jsem si ho prohlížel. Používal se z ww2 v letadlech. Motor Junkers Jumo 205C. Prakticky stejný, také dvoudobý, ale na naftu.(Někoho možná vzruší už samotná informace, že letadla létala na naftu. :-))

+7/0
doporučit
6.2.2018 9:18

R90o21b88e34r87t 55M45a31t97u84l33a 8747289496725

F-150 se spotřebou 6/100 by se mi líbila. Lepší auto pro manželku a děti na ježdění do školy a práce, aby byli v bezpečí před SUV už je asi jenom tank;-D

+7/0
doporučit
6.2.2018 0:17

M77a45r89e56k 77J39a39n49e86č86k51a 1347616683351

To už je jako s léky na nevyléčitelné nemoci. Všichni se chlubí, jak je to nadějné a pak ticho po pěšině. Stejná situace je poslední dobou i s pohonem aut. Až to bude hotové a plně funkční, pak má smysl s tím jít vůbec na veřejnost. Polofunkční prototyp může být na roky vzdálený finálnímu plně funkčnímu a komerčně použitelnému motoru. Jediný smysl této medializace je, získat možné sponzory pro vývoj a ani to není jistota, že to nakonec neskončí někde zapomenuto v garáži.

+5/0
doporučit
6.2.2018 16:25

M59i44c42h80a66l 59M70e37l70e98n 7100763967496

Je mi ctyricet tri a doufam, ze se temhle blbostem vyhnu. Treba budu vnoucatum vypravet, jak jsem miloval sestivalcovy motor.

+5/0
doporučit
6.2.2018 6:58

M76a13r40t27i17n 64K59r17o36u37p90a 2501333119810

Spotřeba je dána zvoleným tepelným cyklem. Ošulit nelze. "Revoluční" dvoutakt s dvojnásobkem pohyblivých částí bude mít větší odpory, kromě toho už to tu vícekrát bylo. Když k tomu přičteme stírací kroužky přejíždějící přes kanály (olej se dostává do splovacího prostoru) tak to vypadá jako obyčejná past na investory.

+3/0
doporučit
6.2.2018 11:03
Foto

J63i92ř76í 95B48a50b89i93n60s88k11ý 7497739898551

koukal jsem na to třikrát a přijde mi to jako bouda na investory

+2/0
doporučit
6.2.2018 10:27

J11a42r89o72s83l55a34v 27Č96e19p28i32c17a 8510398433584

Chvíli jsem si tu konstrukci protiběžných pístů neuměl představit.Po zhlédnutí videa bych to laicky nazval "šestipístový tříválec":-)

+2/0
doporučit
6.2.2018 8:48

J88i73ř77í 32K14l37e56j58n81a 2517508256667

s dvěma klikama to bude určitě úspornější;-)

+2/0
doporučit
6.2.2018 6:15

V89í68ť60a 34K93r11u77t48i55š 1560454955677

Jasně, automobilky v Evropě i Americe jsou brutálně tlačeny ke snižování emisí (spotřeby) a najednou se objeví motor se spotřebou o 30% nižší?

Takže po započítání všech odporů a ztrát, které vyplývají z fyziky pozemské reality, se někomu podařilo snížit podíl ztrát spalovacího motoru o 50% nebo dokonce více?

+2/−1
doporučit
6.2.2018 0:32

M77a25r42t48i64n 26P40e22r74o95u67t51k72a 1856403891415

já Vám nevím, stále jsou to jen variace na spalování fosilního paliva. Myslím si, že by se automobilky měly konečně dohodnout na rozvoji vodíkového pohonu. Výroba vodíku pomocí energie ze solárních parků vyřeší nárazové dodávky této energie do rozvodné sítě a vozidla na vodíkové články nabídnou to samé co auta na benzin nebo naftu

+2/−2
doporučit
6.2.2018 9:25

J14i18n59d16ř49i66c97h 22P49o61l94á12k 1412382805637

Nebudu se vyjadřovat k přepočtům, ale po rozmyšlení věci bych přeci jen něco připsal. Jako jednu z nemalých vad na kráse bych viděl problém, který pohřbil i Wankel. Nestejnoměrné tepelné namáhání spalovací komory. Na straně vstupu vzduchu je prostor během vyplachování dost účinně chlazen, kdežto na straně druhé je neustále spálenými plyny ohříván. Zásluhou tepelné roztažnosti a nestejné teploty protilehlých částí spalovací komory bude tato v závislosti na čase konická. Z počátku ne, pak bude rozdíl největší a až po určité době v závislosti na zatížení se budou rozdíly zmenšovat.

+1/0
doporučit
10.2.2018 1:33

A35n22t23o20n27í35n 20S13e90b92e11r19a 7603188700869

Jo ono je to šesti válec. Tak to může jet slušně.

+1/0
doporučit
6.2.2018 13:42
Foto

J17i50ř48í 84D88v28o21ř26á30k 5975129310388

https://auto.idnes.cz/dvoutaktni-turbodiesel-a-renault-za-100-tisic-fmg-/automoto.aspx?c=A141212_131334_automoto_fdv

Ale bohužel to není pro Evropu.

+1/0
doporučit
6.2.2018 8:48

P80e46t25r 13S25o60u71k30u72p 6169939155689

Jen jestli to není nějaká PR slibotechna, co je na tom už tak dobře že má svůj článek i na idnes.

+1/0
doporučit
6.2.2018 0:27

P22a48t56r47i14k 78V73a87l61o92u52c90h 7458241944912

Nápad vypadá dobře. Myslím, že budou mít problém s výplachem spalovacího prostoru. Zřejmě ten motor bude mít klikovou hřídel v oleji. Tak to není tak klasický dvoutaktní motor kde jde směs benzínu a oleje přes klikovku než vstoupí nad píst. Tím asi ten motor musí být na ležato. Ale když nad tím přemýšlím, tak to asi do kupy a aby to vydrželo tak 200 000km, nedají.

+1/−1
doporučit
6.2.2018 6:05







Najdete na iDNES.cz