Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zázračný dvoutakt slibuje nízkou spotřebu, emise i cenu

Až o třicet procent vyšší účinnost než běžné vznětové motory a o polovinu větší než klasické benziňáky slibuje nový motor společnosti Achates. Je to dvoutakt s nezvyklou konstrukcí s protiběžnými písty a na papíře to zní skvěle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85a96n 23S64t69i73f63t95e26r 5387969398573

Spotřeba nemůže být galon na míli, pouze míle na galon. Jako bychom říkali, že spotřebuji 15 km na litr benzinu. Snad by se tomu mohlo říkat dojezd, ale spotřeba je nelogické.

0/0
2.3.2018 22:14

K73a26r20e47l 47D79o22n80á14t 4622863433401

Nechápu proč se vyrábjejí auta s obsahem 3litry . Copak nestačí např 1.6 nebo 1.4 ? A jestli si někdo kompenzuje mindráky tím že si pořídí velký auto , protože je malého vzrůstu, tak ať to taky potom pořádně vykompenzuje na pojistce a na ekologické dani.

0/−2
2.3.2018 16:49

M35i71r77o37s88l64a25v 21J92i20n95d92r82a 6607148512326

Proste malej Napier Deltic, nic novyho; ale jelikoz to funguje v lokomotivach, tak bych funkcnosti i trvanlivosti veril.

0/0
27.2.2018 1:59

J36i49n21d10ř19i30c68h 47P35o77l56á80k 1442352305397

Nebudu se vyjadřovat k přepočtům, ale po rozmyšlení věci bych přeci jen něco připsal. Jako jednu z nemalých vad na kráse bych viděl problém, který pohřbil i Wankel. Nestejnoměrné tepelné namáhání spalovací komory. Na straně vstupu vzduchu je prostor během vyplachování dost účinně chlazen, kdežto na straně druhé je neustále spálenými plyny ohříván. Zásluhou tepelné roztažnosti a nestejné teploty protilehlých částí spalovací komory bude tato v závislosti na čase konická. Z počátku ne, pak bude rozdíl největší a až po určité době v závislosti na zatížení se budou rozdíly zmenšovat.

+1/0
10.2.2018 1:33

L47a91d28i87s49l42a23v 45P80í16s23a53ř63í29k 9173381813296

Odkdy je jeden am. galon 1,3 l ? Já myslel že tak 3,5 až 3,6 l. Jestli spotřebovává 1,3 l na 5 mil tak to je cca 8 l na 100 km.

0/0
8.2.2018 17:06

M60a92r28t35i61n 56O68l51e39š47n64ý 5215756706714

Nějak tam nesedí ty přepočty spotřeby - 37 mil/galon mi při galonu=4,55 litru a míli=1,609 km vychází 7,64 litru/100 km. Vaše hodnota vychází, pokud počítáte přibližně s mílí námořní, což nemá logiku...

0/0
7.2.2018 16:45

M52a22r22t33i43n 92O93l36e75š28n13ý 5175246826154

R^ Omluva - už jsem to dočetl do konce...:-)

0/0
7.2.2018 16:53

A69n27t98o24n74i37n 21D22e39c70h28l97e13r 9755807680403

to sou zase kecy....

0/0
6.2.2018 19:56

P51a81v20e16l 94S14o47b36o66t66k51a 5160574

Podobný motor jsem v PowerPointu sestrojil už před pěti roky.

Celou záležitost tedy dávám policii, zřejmě se jedná o PowerPointovou špionáž.

0/0
6.2.2018 17:44

J49i54ř67í 33S76c46h22w60a95c44h 8418104818616

https://www.youtube.com/watch?v=MuvJIoUTA8k

0/0
6.2.2018 20:06

M25a94r90e59k 94J59a72n64e41č71k98a 1747236603871

To už je jako s léky na nevyléčitelné nemoci. Všichni se chlubí, jak je to nadějné a pak ticho po pěšině. Stejná situace je poslední dobou i s pohonem aut. Až to bude hotové a plně funkční, pak má smysl s tím jít vůbec na veřejnost. Polofunkční prototyp může být na roky vzdálený finálnímu plně funkčnímu a komerčně použitelnému motoru. Jediný smysl této medializace je, získat možné sponzory pro vývoj a ani to není jistota, že to nakonec neskončí někde zapomenuto v garáži.

+5/0
6.2.2018 16:25

M17i69r68e15k 81G31a72j39e79r 5981436569780

Je to jen tah, jak nalakat investory. Casto se to podari a pak prace na slepe vetvi vyvoje konci.

+1/0
6.2.2018 17:33

P55e46t78r 16M22i52c32h40a74l 2170564561842

Nevím, ale ohledně životnosti toho motoru jsem také pesimista.

0/0
6.2.2018 15:26

A84n22t94o33n11í33n 60S72e87b73e71r94a 7103408510649

Jo ono je to šesti válec. Tak to může jet slušně.

+1/0
6.2.2018 13:42
Foto

M21i60l60a12n 92S18o93u92š92e62k 9706387561412

Mám pocit, že Subaru míval motor Wankel, což byl rotační "třírohý" střed nahrazující válce ve speciálně tvarovaném cilindru... Tuším, že největší problém tam byl s utěsněním těch tří rohů proti stěnám válce. Pohnulo se něco s Wankelem nebo to vývojově už zapadlo? Víte někdo?

0/0
6.2.2018 11:34

R62o22b57e95r46t 59M44a55t96u19l95a 8167679716175

Ten krám co potřebuje generálku častěji jak pionýr se nikam nepohnul, protože asi ani nemá kam

0/0
6.2.2018 11:44

A20n21t21o80n75í63n 55H94o53l90í75k 8277113404480

Mazda, ne Subaru. A moc se to neposunulo. Ted maji delat nejaky maly do hybridu pro Toyotu, ale Wenkel proste od prirody nema dnes pozadovane vlastnosti.

+5/0
6.2.2018 11:49

S62t31a25n55i21s58l46a13v 93K90r29e64j62c51a16r 6867506323854

Nu ve své době byl podobným projektem NSU 80, s motorem Wankel ! Pokud tento motor bude mít podobnou budoucnost a neskončí také pouze u jediného příznivce jako byl pro Wankel právě Mazda, bude to jen dobře.

0/0
6.2.2018 16:18

R81u50d58o56l80f 77S16t27e13p15a69n 3416429259580

Ne NSU..ale RO 80.

0/0
6.2.2018 18:23

P56e73t90r 21H60a57r73i18p27r89a55s98a92d 53H47a13j35i94č 5251576973140

Nedá se to pořádně utěsnit a těsnící hrany se špatně chladí. Po pát tisících se upálí a musí se měnit.

0/0
7.2.2018 17:17

M74a44r77t14i41n 42K96r33o58u85p49a 2141933419950

Spotřeba je dána zvoleným tepelným cyklem. Ošulit nelze. "Revoluční" dvoutakt s dvojnásobkem pohyblivých částí bude mít větší odpory, kromě toho už to tu vícekrát bylo. Když k tomu přičteme stírací kroužky přejíždějící přes kanály (olej se dostává do splovacího prostoru) tak to vypadá jako obyčejná past na investory.

+3/0
6.2.2018 11:03

M38a70r37t18i41n 41K66l34u78v23á73n65e11k 9442468273663

A navyše daco podobné tu už dávno bolo. Viz motor bombardéru Junkers

Ale tu je nejaké pekné schéma a vypadá to zaujímavejšie. Navyše to má mať odpínateľné válce.

https://www.autickar.cz/clanek/motorarske-uchylky-nejpodivnejsi-motory-sveta/

0/0
6.2.2018 15:43
Foto

J59i52ř98í 56B43a55b26i40n20s92k41ý 7687589878581

koukal jsem na to třikrát a přijde mi to jako bouda na investory

+2/0
6.2.2018 10:27

D15r17a95h34o87m49í65r 72S18t19r98o90u67h76a94l 4885228682814

Bouda to být nemusí. Ten motor zkonstruovaný je a funkční kusy na stejném principu se kdysi dostaly i do sériové výroby v Německu a Británii. Větší problém dnešní doby je spíš patentní právo a způsob nasazení do praxe. Pokud nepřijdou s nějakým rozumným způsobem licencování, nebo pokud budou moc chamtiví, tak se to do produkce nedostane.

0/0
6.2.2018 10:32

M53i51l42a49n 94N25ě21m76e31c 1475350656296

Do výroby se podobné kousky dostaly, ale moc se nechytly.

0/0
6.2.2018 12:06

R34o24b59e93r48t 21M38a27t93u79l46a 8637579636245

Pokud ta F-150 žrala cestou 6/100 tak to asi bouda nebude, protože nevím jak by to udělali

+1/0
6.2.2018 11:46

P11a49v10e40l 64T59r71ü51b12e60n60e62k22r 7161431162652

T-80 UD - motor KMDB 6TD-2 6 válcový diesel s protiběžnými písty

1 200 k Odskoušeno funguje. Se spolehlivostí je to trošku horší, ale to je hodně dáno místem výroby a způsobem použití. Nicméně je ten motor úspornější nežli klasický V -46 ,12. válcový diesel 768 k.

0/0
6.2.2018 16:57

R89o17b87e35r47t 12B61o53d59ó 2545181931643

Ale vždyť to nic nového není. O opposed piston motorech se mluví už 15 let a je to tak desátý podobný koncept co vidím co měl znamenat naprostou revoluci. Na papíře... Tady v té animaci jsou například dvě klikové hřídele, šest pístů a šest klik pro obsluhu tří spalovacích komor a to je zásadní problém nárůstu hmotnosti. Takže bych to rád viděl postavené a funkční jinak než jen na obrázku, prosím.

0/0
6.2.2018 10:01

T96o15m47á22š 63K28u68c21h83a44ř 3297651498571

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Junkers_Jumo_205#/media/File%3AJumo205_cutview.JPG

;-)

+2/0
6.2.2018 10:26
Foto

J23i60ř36í 90B75a85b36i75n45s37k75ý 7117979788201

jo jo jo ale určitě to není lehký levný motor který splňuje emisní limity

0/0
6.2.2018 10:30

T98o26m43á17š 94K63u57c73h93a78ř 3867961408151

Žádný motor, který má splňovat nové emisní limity, nebude levný. A absence ventilů byla vždy lákavá.

+1/0
6.2.2018 10:37

J71a67r69o97s53l47a92v 32P63o41r17t 7389307689195

Dvoupístový jednoválec , to už měl v padesátých letech tuším skútr Manet taky dvoutakt .

0/−2
6.2.2018 9:34

H46o61n30z89a 11T84a28r 3859572534932

Ano, ale ty nešly proti sobě

http://www.manet90.estranky.cz/clanky/popis-motoru/

0/0
6.2.2018 23:08

M65i85r42o 21M88o88r94i70c 5725694152133

Spalovací motory jsou slepá vývojová větev.... sice dlouhá, ale slepá...

Chci elektro.

+2/−15
6.2.2018 9:30

M53a40r27t75i62n 12K10y66p42r 2872635564274

Každá vývojová větev je slepá - jednoho dne je nahrazena něčím lepším. A elektro s baterkami se jeví ještě slepější než spalovací motor. Šanci dávám palivovým článkům, ale uvidíme, pokud se skutečně povede zkonstruovat spalovací motor s účinností energetické přeměny 50%, budou mít i palivové články co dělat aby to překonaly.

+3/0
6.2.2018 9:40

J66i17ř38í 30Z53ý81k21a 9539583801160

palivové články vypadají dobře na papíře, ale prakticky jsou k ničemu. Ať je palivem vodík, nebo líh. Vodík má problém s uskladněním, výrobou i cenou. A u lihu odpadá akorát jedno negativum a to uskladnění.

Dále je zapotřebí na palivový článek velké množství drahých kovů, palivo musí být dokonale čisté, jinak dojde ke zničení palivového článku. Samotný palivový článek je dražší než pořádná baterie. A navíc je zapotřebí mít k palivovým článkům i baterie, takže se lithiu, kobaltu atp. nevyhnete.

Dle mého názoru je mnohem lepším řešením elektromobil s nouzovým benzinový/naftovým generátorem jako to má třeba BMW i3.

+3/−1
6.2.2018 9:52

T89o51m51á28š 42K59u94c49h40a58ř 3757581838181

Tak nějak tuším, že elektřina vaším oborem nebude. Po elektromobilech zpravidla touží lidé s humanitním vzděláním, nebo lidé bez vzdělání, žijící ve spokojené bláhové nevědomosti. ;-)

+17/−2
6.2.2018 9:42

M65i82r56o 86M61o77r32i84c 5935314802663

Som chemik a pracujem pre jednu z najväčších olejárskych firiem na svete...

Čo ďalšie tam máte?

+1/0
6.2.2018 9:44

T49o29m86á93š 58K93u59c20h85a20ř 3597811338821

Aspoň tu podmínku neelektrikáře jste splnil. ;-)

+8/0
6.2.2018 10:01

J91a23r25d67a 89F58i54c21e86k 1986639663962

A máte kromě toho, že tedy ovládáte chemii alespoň šajn o fyzice a ztrátách doprovázejících každou přeměnu energie?

0/0
11.2.2018 18:27

M13i83r14o 57M29o47r75i19c 5755624462983

Áno, povedomie o tom mám celkom slušné.

0/0
11.2.2018 19:28

D80r98a73h32o54m32í74r 62S78t84r18o69u35h41a31l 4215388412874

Zajímalo by mě, kde jste si tuhle statistiku vycucal z prstu. Dle mých zkušeností po elektromobilu touží spíš lidé, kteří necestují na velké vzdálenosti a mají garáž. Se vzděláním to skutečně nemá mnoho společného. Naopak, na spalovacím motoru spíše trvají mačové. Pokud jde o moji zkušenosti s lidmi z FEKTu, tak učitelé spíš byli pro elektromobily a elektrifikaci dopravy obecně.

0/−1
6.2.2018 10:41
Foto

J39i91ř96í 55D36v80o62ř39á44k 5575729260608

První elektromobil - 1835.

+3/0
6.2.2018 9:43

J77i68ř18í 59Z80ý87k42a 9759883131280

ne vždy je možné prvotní nápad rozvinout v blízké době do použitelné podoby. Někdy je zapotřebí počkat na vývoj v souvisejících oborech. A to je právě případ elektromobilů.

0/0
6.2.2018 9:47
Foto

J28i74ř44í 31D87v25o63ř80á43k 5735179170838

Jak moc se vyvinul zdroj energie?

Ekonomická návratnost ?

Proč se současné " superčlánky " nepoužívají misto olověných článků v klasických autech?

+2/0
6.2.2018 10:03
Foto

J52i46ř51í 91B91a40b15i15n67s57k90ý 7667329718401

protože když dojde elektřina nelze si dojít s kanystrem k pumpě

0/0
6.2.2018 10:31

P49e98t21r 50N87o78v37e61k 6462412512286

ještě se koketuje s výměnou elektrolytu

+1/0
6.2.2018 14:55

M92i91r81o 85M70o61r34i16c 5435464492823

Zdroj sa vyvinul zásadne. Kapacita na kg sa zdvihla asi 8 násobne a cena za kWh klesla na 20%.

Ekonomická návratnosť bude rýchla. Pri dnešnej cene batérií by klasický Superb stál o max 10000EUR viac, ako stojí dnes. Všetko ostatné na aute Tesla S je len luxusná prirážka, pretože sa predáva, ako teplé rožky.

Olovené články sú lacné a pri bežných baterkách, ktoré dnes v aute sú, je úplne jedno, či vážia 5 alebo 15kg.

+1/0
6.2.2018 10:33
Foto

J57i97ř22í 59D26v52o63ř65á53k 5335409440628

Opravdu? A právě proto montuje Mercedes do základu ( auto, kde probíhají emisní testy) 40. litrovou nádrž.

0/0
6.2.2018 11:00

H66o28n14z25a 84T14a60r 3509212214232

Protože Nízká cena a životnost až 10let . K mému překvapení se montují i do elektromobilů Jako zdroj proudu pro palubní systémy

Stejně tak Toyota stále používá ověřené NiMH

Toyota Prius 1Gen vyrobená v roce 1997 - 2017 a stále jezdí na první akumulátor ? Video s testem 1Gen Prius

Czy istnieje dobry Prius? (PL) - jazda próbna generacjami 1-4

https://www.youtube.com/watch?v=Fe0X6PdY_68&t=14s

Is there a good Prius? (ENG) - Driving Toyota Prius Generations 1-4

https://www.youtube.com/watch?v=hpQ5IHofw9M

0/0
6.2.2018 23:22



Najdete na iDNES.cz