Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na STK přituhuje. Kdo si není jistý, nechá vyřízení na servisu

Na STK přituhuje, není to jen zpřísňováním jednotlivých předpisů, stále častěji se také stává, že technici, kteří si nejsou jisti, raději majitele vozu z technické kontroly vyhodí, „aby nebyly potíže“. Motoristé stále častěji nechávají vyřízení kontroly na servisu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J48i51ř31í 57B55a84b85i13n43s38k61ý 7437919418141

hm , ale nikde ani slovo o filtrech u letadel ? jestli von ten problém nebudeme mít vysoko nad hlavou kde ho vítr roznáší hezky po celé planetě a že těch letadel je ale o tom se cudně mlčí , jistě že i dnes potkáte auto kde máte podezření že jezdí na uhlí ale tolik jich zase není spíš mám podezření že řepka v naftě bude problém

+4/0
25.1.2018 21:55

J64a77k14u15b 13R53o95u74s 3536192370889

No, když o tom nemlčel bývalý předseda Zelených, tak se mu všichni vysmáli a Zelení nedostali ani 1,5%. Tak jestli se vám teď takový úhybný argument teď jenom nehodí. Samozřejmě, že letadla a lodě jsou problém a jejich regulace je naprosto nedostatečná v porovnání s automobilovým průmyslem. To můžeme řešit v dalším článku.

0/0
26.1.2018 11:37

P21a91v39e77l 95V58a49n27ě12k 6894187700684

Myslíš, že volební výsledek Zelených byl způsoben předsedovou revoltou proti letadlům8-o

0/0
26.1.2018 19:58

J83a34k61u69b 70R80o39u49s 3726252130219

Ne.

0/0
27.1.2018 1:19

P90a25v14e51l 76V76a47n27ě95k 6734207140604

No tak u letadel asi zatím prostě není jiná možnost a nedá se s tím nic moc dělat. A nikdo o tom nemlčí, splodiny letadel a lodí je poměrně diskutovaná a známá věc. Ale prostě lidi a náklady nemají tolik času aby využívali pro mezikontinentální dopravu plachetnice.

To staré nafťáky které dělaji na ranním sídlišti nedýchatelno mi vadí víc.

+1/−1
26.1.2018 19:57

J64a83n 51U23l12m 7730699426462

Ono to není tak horký

+2/0
25.1.2018 21:17

A28l28e44š 14J81a37n97á48č47e75k 3353654156433

JJ servis to umí namazat a zná tam lidi, takže si člověk holt připlatí aby to prošlo, servis to zařídí.

+4/0
25.1.2018 16:20

P45a75v35e22l 69N53o71v19á23k 2573193156950

souhlasím....vozový park v CZ je žalostný a auto starsí 15let vyřadit z provozu! bez vyjímek

+2/−28
25.1.2018 15:32

O86n36d70ř51e43j 77Č54a95p84k17a 6711941193284

A proč vlastně jen auta ? Co budovy ? Třeba z Karlova mostu spadnul loni Tříska a zabil se... přitom kdyby ten most zbourali, semleli na štěrk a postavili tam novej, betonovej, se zábradlím podle nejnovějších bezpečnostních norem (pletivo 3 metry a nahoře ostnáč), už se to nikdy nestane... a nebo Národní divadlo, vždyť už tam kdysi hořelo, energetickou třídu A+++ to nemá, plně bezbariérový to taky nebude... to bude štěrku.

+20/−1
25.1.2018 15:40

M57a35r44e77k 93J59a50n15e47č75k60a 1987886733181

A proč se omezovat s vaším myšlením jenom na auta? ;-D To, že jsou některá starší auta ve špatném stavu, za to nemůže auto, protože je to jenom stroj, ale jeho majitel. Obzvláště pak mnohdy ti, co se rádi chlubí, že do auta nedali ani korunu, jak je "spolehlivé", ale to, že z vozu mnohdy svým přístupem udělali vrak jim nevysvětlíte stejně jako vám, že i starší auta můžou být v lepším stavu, než ty mladší ;-)

+3/0
25.1.2018 16:08

S14t86a94n75i41s20l22a76v 33K91o87z60e46l59k67a 8625278596346

Já bych zase vyřadil jak to říct slušně - ultralevicové dobroděje.

+4/0
25.1.2018 16:43

M23a83r77e78k 24M55a54z81u87c93h 2896433883

Nezáleží snad na stavu a inteligenci řidiče?To by jsme mohli vyřadit z provozu klidně i tebe!Bez vyjímky.

+2/0
25.1.2018 17:49

J79i86n79d29ř75i28c77h 18Š45k58o20p85e16k 4985131540785

a vyhnat lidi ze všech bytů, které jsou energeticky náročnější než 20 kWh/m2/a rok. Viď

0/0
25.1.2018 18:23

R22a43d48o63m59í34r 35A17l80b30e85r38t 1336811432579

Pavle to snad ne?! Přemýšlíte někdy? To by potom už neexistovali veteráni. Tak krásná a funkční díla lidských rukou.?

+1/0
25.1.2018 18:48

J97o79s59e79f 47Š86á97t81a26v77a 2354661926189

A což takhle vyřadit všechny dementy.Takový jako ty,usušit,sešrotovat a přidat jako krmení prasatum.

+4/0
25.1.2018 18:57

M55a51r36t18i80n 56V94y34s29k62o53c22i94l 3972908785220

Jsem zvedav cim bude 95% dobrovolnych hasicu jezdit hasit. A ze se bez nich neobejdou vi az moc dobre i profesionalni hasici. Takovy odbornik a jen tlaska na diskuzi idnes, nechcete na Ministerstvo dopravy? 8-o

+2/0
25.1.2018 20:03

J75a76n 37U17l28m 7530749406352

dementní Lojzík z chaloupky od rybníčka

0/0
25.1.2018 21:13

J44i66ř46í 81S98c67h23w72a73c44h 8128244118866

dal jsem vám plus, když jste tu s tím hrdobcem - hovniválem tak úplně sám ;-)

+3/0
26.1.2018 0:58

P62e72t60r 95B35á35č91a 8105906475655

Neskutecna ubohost a sikana lidi.

+1/0
25.1.2018 15:24

J58i89ř65í 10S36c96h60w76a55c21h 8378874468626

skutečná ubohost a šikana je mnohem horší!

Tu skutečnou ubohost tu předvádíš zrovna ty téměř každý den....:-(

0/−1
26.1.2018 1:01

J84i97ř31í 33K55r76u96t74i89l 1743432672563

Průměrný věk automobilu v ČR je 14 let, je to jako u psa x10. 140 let tak na co STK, po 15 letech vyřadit z provozu.

+1/−11
25.1.2018 14:57

O49n15d43ř43e75j 98Č26a49p77k57a 6711471463504

Ale on tam ten technický stav hraje opravdu velkou roli... a staré, ale dobře udržované prémiové auto na tom bude, co se aktivní a pasivní bezpečnosti týká, líp, než fungl nová korejská rozpočtovka v základu.

+6/−2
25.1.2018 15:24

J46a54k74u34b 84S23e43k49e37r69a 6766440706675

Konkretni srovnání by bylo?

+1/−2
25.1.2018 17:16

R83o98b89e66r67t 50M21a71t22u76l61a 8877309226175

Nebylo, protože ted jsem se díval na i30, i20 a BMW E61 520i rok 2004. Při testu NCAP je to tvrzení na hodně tenkém ledě. Ovšem v reálu to bude 1100kg proti 1600kg což bude pro BMW výhoda a když bude mít o 2 válce víc tak bude mít nejspíš další výhodu.

+1/0
25.1.2018 18:30

J49a59k84u19b 35S59e29k24e49r57a 6546230986765

Co se týče počtu válců souhlas, pokud nepočítám např. Stinglera od Kia.

Reagoval jsem na prispevek pana, kdy mě unavuje to neustále subjektivní nepodlozene a hloupe tvrzení o korejcich. Znám lidi co v nich jezdí a jsou velice spokojeni.

Mají ve všech modelech 5 hvězd a navíc nabízejí jako jedni z mála i atmosférické motory.

0/−1
25.1.2018 19:45

M72a66r40t38i57n 65V77y66s14k78o94c38i74l 3422978725960

A jste si jist, ze pet hvezd u Citygo jde srovnavat s peti hvezdama u Actrosse? Jasne, prehanim, pro nakladaky se NCAP nedela. Ale jinak se hodnoti kategorie auta a rozhodne neznamena, ze kdyby VW Up! dostal 5 hvezdicek a BMW X6 ctyri, ze je X6 mene bezpecna.

+2/0
25.1.2018 20:06

J92i30ř42í 86S19c90h34w44a18c63h 8848504188236

počet hvězd nic neznamená, mnohem důležitější je v jaké oblasti bezpečnosti se hvězda dostala/nedostala a s jakým "skóre"

0/−1
25.1.2018 21:20

J37a22k93u48b 20S30e59k71e55r38a 6816540166235

To podle stejne logiky potvrzuje , že Dácie Logan se 3 hvězdami bude bezpečnější než Up s pěti?

0/−1
25.1.2018 23:35

J95i84ř85í 25S76c60h61w91a66c89h 8628744168936

tak jednak pro každou třídu aut jsou podmínky pro získání hvězdy různé a za druhé jde o to, kde ta hvězda chybí a kolik "procent" do jejího zisku chybělo.

Většina 4-hvězdičkových aut nezískala tu pátou "jen" za ochranu chodců a pokud auto nezíská hvězdu za ochranu posádky tak to může být rozdílem 1% nebo taky 20%.... to už je pak nutno brát v úvahu ;-)

0/0
26.1.2018 1:14

P49a12v92e26l 94V65a67n26ě79k 6934877510464

Prvně bych řekl, že většina starých aut nejsou "dobře udržované prémiová" auta. To je utopie. A pak zrovna co se týká bezpečnosti na tom běžné udržované patnáctileté auto určitě líp nebude než nové. Deformační zóny, počet airbagů, elektronické systémy a přeci jenom u většiny starých aut hlodá zub času který i dobrý skelet pomalu rozežírá.

0/0
26.1.2018 20:04

M30i73r13e15k 63G84a21j47e33r 5771686729570

Takze chcete zakazat vsechny veterany. To jsou dnes auta stara aspon 25 let. Pokud byste je povolil, tak by ty veterany nemohly byt pojizdne, kdyz by nemohly 10 let vyjet na silnici.

0/0
25.1.2018 17:15

J60i45n55d14ř84i44c24h 65Š32k53o45p64e59k 4495541790145

pokud tohle má volební právo, tak se nedivím, že je Zeman v druhém kole

+3/0
25.1.2018 18:24

J91a37n 35U23l41m 7270629836972

až na to, že nějaký předkrizový auta o který se majitel stará může být v lepší stavu než ty novodobý naleštěný bídy s litrovým motorem

0/0
25.1.2018 21:15

J88i93n55d25ř34i33c52h 47Š14k32o70p74e18k 4525361800965

to je blábol.

Kdyby platilo x10, tak koupím nový auto a hned je pomalu 10 let starý. A kdo by kupoval 10 let starý auto za balík ?

0/0
31.1.2018 9:41

A30n67t49o14n45í65n 67S29e84b40e47r43a 7293278910299

A co si vymyslí na lidi, kteří kupují nové auta a před STK je prodávají? ;-D

0/0
25.1.2018 14:29

J85a55k29u19b 17S29e21k22e21r45a 6326180386825

To už vymysleli.

DPH popř. další daně ;-)

0/0
25.1.2018 17:35

P84e97t41r 43Č96e93r44m93á53k 9378875959480

Na STK nyní nijak nepřituhuje, článek poněkud s křížkem ponuse.

0/0
25.1.2018 14:01

P91a15v13e83l 15M77a55t32o96u17š71e89k 4108550374

Samozřejmě, že nechám vyřízení na servisu a rovnou to spojím s pravidelným ročním servisem. Proč bych se s tím měl hmoždit...

+3/0
25.1.2018 13:51

J91a98r43o58s89l12a55v 49K12u85b30r97i84c91h11t 2904317205803

Auta vozím, a tak jsem na technický skoro denně. Od zpřísnění zatím žádný nafťák vyhozený nebyl (ale jsou to auta třeba do 7 let stáří..), ale benzinové dvoum lidem, co mě o STK poprosili, už vyhodili. Ty nové úpravy na měření emisí mají být bič na dieselová auta, ale zatím mají problémy hlavně benzínová.

Ono totiž když nejde DPF filtr, tak auto většinou nejede (je zaplněný) nebo kouří (když je vykuchaný), ale u katíku nemusí fungovat správně lambda sonda a už nevíte, jestli spaluje tak, jak má.

Boj ekofašistů za čistým ovzduším na úkor naftových aut se otočil proti "čistému" (nekouřícímu, ale jedovatému) benzínu.. paradox

+8/−1
25.1.2018 12:09

P29e17t18r 60H27o39r82á60k 1879903699524

Na benzínu nic jedovatého není. Ty kouřící diesely procházejí proto, že je tam šílená tolerance a neumějí to pořádně změřit.

+1/−1
25.1.2018 12:15
Foto

J95i48ř17í 11B53a93b38i16n46s46k64ý 7117969838791

Oktan i cetan jsou sourozenci , sice má každý jinou barvu vlasů ale stejnou matku takže jedovatí jsou oba , zkuste dvě deci po ránu a změníte názor

+3/0
25.1.2018 12:21

P69a39v94e25l 49J79e29ř36á29b83e47k 7261292164507

V benzinu místo olova po kterém jsme jen blbli jsou karcinogenní uhlovodíky, které pokud katalyzátor není ohřátý na provozní teplotu (potom teprve začínají jakési chemické reakce), nezachytí.

Zvýšený počet leukémie u pumpařů ve Velké Británii po zavedení bezolovnatého benzinu, ve své podstatě nasměřoval odbornou veřejnost, aby lépe prověřila co způsobují výpary z bezolovnatých benzínu, kde je benzen.

Mimochodem - na vesnicích v nových satelitech je ráno nezřídka horší ovzduší než ve městech. Záleží ale na lokalitě, jak je odvětrávána.

0/0
25.1.2018 12:41

J67a58n 41Z42a33b58a76b89a 8574964918144

Mno, na vesnicích je po ránu horší ovzduší hlavně kvůli kotlům na hnědé uhlí... těch pár aut to nemá šanci zhoršit :-P:-P

+3/−1
25.1.2018 12:51

J44o81s51e17f 62Š42á59t22a30v91a 2744291726769

Říkáte pár aut?Tak si někdy za nějakou satelitní vesnici stoupněte a čuchejte.To jsou kolony aut kterými se řítí jejich majitelé do měst za prací.

0/0
25.1.2018 19:03

P22a86v27e15l 77J19e98ř94á78b16e68k 7641602314927

Rozdíl je i obsahu zdraví nebezpečných látek v imisích ze spalování hnědého uhlí a ze spalování bezolovnatého benzinu s obsahem benzenu v době, kdy katalyzátor je nefunkční.

Katalyzátor je funkční až ho horké spaliny z motoru zahřejí na cca 400 -600°C (je to orientačně přesně si nepamatuji) a to je někdy až po jízdě několika kilometrů v zatížení.

0/0
25.1.2018 20:46

P49e47t27r 57H74a84n53a 1774760849

Máte pravdu spalování benzínu je zeleňoučký, broučci a příroda se smějí a chodí si hrát k výfuku. Ještě před čtyřmi lety byly zabijáci benzíny kuli skleníkovému CO2 a nafta s vývojem motorů (PDF, močovina, vyšší účinnost) byla brána jako ekologičtější. Dnes pro něčí loby a politické tlaky je diesel zabiják ledních medvědů a včelích medvídků. Loby, politika, něčí velké peníze to pochopím, ale proč na to skáčí v tak velkém obyčejní (snad) myslící spotřebitelé... to už mi hlava nebere.

Ve výzkumu se nic nezměnilo a mimochodem benzín už má filtr částic povinný také a jistě pro svou ohromnou šetrnost - nebo jen opět loby.

+3/0
25.1.2018 13:30

M82a68r93t29i74n 82P21l69z56á46k 2887729518284

Přímovstřikové benzíny jsou další na řadě, ostatně už příští rok (?) je čeká povinně DPF...

+4/0
25.1.2018 13:40

P82e15t48r 13S44p47a97t81z37i29e80r54e56r 7714962915674

tak to mi máme přesně opačný problém. taky vozíme auta na STK a zatím nám vyhazujou diesely pro kouřivost.

+2/0
25.1.2018 12:23

J18a50r30o93s49l15a74v 14K33u56b93r13i83c13h75t 2944987735693

Mně někdo říkal, nevím, co je na tom pravdy. Ale Ťok schválil, resp. jeho ministerstvo nějaké novinky, které.. teď nevím přesně jak to je, ale pro příklad,. Výrobce stanovuje 0,6 něčeho vypouštění na kilometr a ještě před pár měsíci bylo tohle číslo na technický ignorováno a přičítáno k němu 0,5 (kvůli tomu, že auta stárnou a nemohou mít stejné hodnoty jako vozidlo nové) + 0,1 se pracovalo s nějakou odchylkou. Takže jste mohl nakouřit třeba 1,2. Novinka je, že už se s tím číslem u stárnutí aut nepočítá, a tak staré auto musí nakouřit papírově to, co nové auto. Což prostě nejde, pokud teda ten člověk nevymění kvůli technické AGR, vstřiky, katík, dpfko a miliardu dalších věcí mající vliv na kouření. Pro STK můžou krátkodobě pomoc aditiva. nalít toho hodně a propálit celou nádrž. Ale pro normálního člověka je to prostě průser.

+1/0
25.1.2018 14:49

P45e49t42r 38S85p11a40t73z48i29e35r49e71r 7644772795314

Ano těch 0,5 se opravdu přičítalo. Problém ale byl, že v těch uvedných 0,6 už to přičtění za stáří bylo započítané. Takže těch 0,5 co jsme si zde přičítali byl náš výmysl.

+1/0
25.1.2018 15:19







Najdete na iDNES.cz