Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na STK přituhuje. Kdo si není jistý, nechá vyřízení na servisu

Na STK přituhuje, není to jen zpřísňováním jednotlivých předpisů, stále častěji se také stává, že technici, kteří si nejsou jisti, raději majitele vozu z technické kontroly vyhodí, „aby nebyly potíže“. Motoristé stále častěji nechávají vyřízení kontroly na servisu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J15i23ř20í 15B70a61b77i75n75s84k10ý 7147249548121

hm , ale nikde ani slovo o filtrech u letadel ? jestli von ten problém nebudeme mít vysoko nad hlavou kde ho vítr roznáší hezky po celé planetě a že těch letadel je ale o tom se cudně mlčí , jistě že i dnes potkáte auto kde máte podezření že jezdí na uhlí ale tolik jich zase není spíš mám podezření že řepka v naftě bude problém

+4/0
25.1.2018 21:55

J30a12k96u92b 17R46o69u24s 3256502980949

No, když o tom nemlčel bývalý předseda Zelených, tak se mu všichni vysmáli a Zelení nedostali ani 1,5%. Tak jestli se vám teď takový úhybný argument teď jenom nehodí. Samozřejmě, že letadla a lodě jsou problém a jejich regulace je naprosto nedostatečná v porovnání s automobilovým průmyslem. To můžeme řešit v dalším článku.

0/0
26.1.2018 11:37

P64a89v10e19l 54V21a40n45ě13k 6254467160214

Myslíš, že volební výsledek Zelených byl způsoben předsedovou revoltou proti letadlům8-o

0/0
26.1.2018 19:58

J92a40k85u91b 95R47o12u44s 3426212980799

Ne.

0/0
27.1.2018 1:19

P29a15v94e44l 97V93a64n71ě65k 6224847750754

No tak u letadel asi zatím prostě není jiná možnost a nedá se s tím nic moc dělat. A nikdo o tom nemlčí, splodiny letadel a lodí je poměrně diskutovaná a známá věc. Ale prostě lidi a náklady nemají tolik času aby využívali pro mezikontinentální dopravu plachetnice.

To staré nafťáky které dělaji na ranním sídlišti nedýchatelno mi vadí víc.

+1/−1
26.1.2018 19:57

J54a91n 82U19l97m 7150659906802

Ono to není tak horký

+2/0
25.1.2018 21:17

A24l15e83š 32J28a13n96á60č32e78k 3113384346163

JJ servis to umí namazat a zná tam lidi, takže si člověk holt připlatí aby to prošlo, servis to zařídí.

+4/0
25.1.2018 16:20

P45a10v15e30l 81N44o54v79á54k 2203263506540

souhlasím....vozový park v CZ je žalostný a auto starsí 15let vyřadit z provozu! bez vyjímek

+2/−28
25.1.2018 15:32

O35n43d16ř42e88j 47Č89a88p60k74a 6751601733154

A proč vlastně jen auta ? Co budovy ? Třeba z Karlova mostu spadnul loni Tříska a zabil se... přitom kdyby ten most zbourali, semleli na štěrk a postavili tam novej, betonovej, se zábradlím podle nejnovějších bezpečnostních norem (pletivo 3 metry a nahoře ostnáč), už se to nikdy nestane... a nebo Národní divadlo, vždyť už tam kdysi hořelo, energetickou třídu A+++ to nemá, plně bezbariérový to taky nebude... to bude štěrku.

+20/−1
25.1.2018 15:40

M89a16r73e46k 29J84a46n18e92č84k83a 1567366443601

A proč se omezovat s vaším myšlením jenom na auta? ;-D To, že jsou některá starší auta ve špatném stavu, za to nemůže auto, protože je to jenom stroj, ale jeho majitel. Obzvláště pak mnohdy ti, co se rádi chlubí, že do auta nedali ani korunu, jak je "spolehlivé", ale to, že z vozu mnohdy svým přístupem udělali vrak jim nevysvětlíte stejně jako vám, že i starší auta můžou být v lepším stavu, než ty mladší ;-)

+3/0
25.1.2018 16:08

S73t16a77n57i77s35l87a72v 67K49o85z25e56l49k39a 8545308696486

Já bych zase vyřadil jak to říct slušně - ultralevicové dobroděje.

+4/0
25.1.2018 16:43

M89a48r45e79k 30M68a80z26u49c30h 2586423213

Nezáleží snad na stavu a inteligenci řidiče?To by jsme mohli vyřadit z provozu klidně i tebe!Bez vyjímky.

+2/0
25.1.2018 17:49

J55i37n85d68ř96i13c95h 79Š11k42o16p95e43k 4695891680635

a vyhnat lidi ze všech bytů, které jsou energeticky náročnější než 20 kWh/m2/a rok. Viď

0/0
25.1.2018 18:23

R39a63d85o86m54í22r 37A35l56b88e95r18t 1486511192169

Pavle to snad ne?! Přemýšlíte někdy? To by potom už neexistovali veteráni. Tak krásná a funkční díla lidských rukou.?

+1/0
25.1.2018 18:48

J74o69s28e62f 69Š56á26t72a68v87a 2154391826869

A což takhle vyřadit všechny dementy.Takový jako ty,usušit,sešrotovat a přidat jako krmení prasatum.

+4/0
25.1.2018 18:57

M98a90r56t84i89n 93V55y33s11k25o57c42i50l 3242108705610

Jsem zvedav cim bude 95% dobrovolnych hasicu jezdit hasit. A ze se bez nich neobejdou vi az moc dobre i profesionalni hasici. Takovy odbornik a jen tlaska na diskuzi idnes, nechcete na Ministerstvo dopravy? 8-o

+2/0
25.1.2018 20:03

J90a95n 89U67l98m 7700169936822

dementní Lojzík z chaloupky od rybníčka

0/0
25.1.2018 21:13

J46i22ř28í 65S16c97h52w68a88c15h 8608624608246

dal jsem vám plus, když jste tu s tím hrdobcem - hovniválem tak úplně sám ;-)

+3/0
26.1.2018 0:58

P59e50t67r 13B14á36č15a 8125726965355

Neskutecna ubohost a sikana lidi.

+1/0
25.1.2018 15:24

J24i42ř92í 28S98c30h50w90a17c56h 8438144458196

skutečná ubohost a šikana je mnohem horší!

Tu skutečnou ubohost tu předvádíš zrovna ty téměř každý den....:-(

0/−1
26.1.2018 1:01

J59i89ř81í 34K94r19u98t39i80l 1393272412673

Průměrný věk automobilu v ČR je 14 let, je to jako u psa x10. 140 let tak na co STK, po 15 letech vyřadit z provozu.

+1/−11
25.1.2018 14:57

O11n66d77ř44e49j 31Č39a91p65k59a 6491891833204

Ale on tam ten technický stav hraje opravdu velkou roli... a staré, ale dobře udržované prémiové auto na tom bude, co se aktivní a pasivní bezpečnosti týká, líp, než fungl nová korejská rozpočtovka v základu.

+6/−2
25.1.2018 15:24

J70a53k66u26b 45S32e93k54e46r33a 6776770866365

Konkretni srovnání by bylo?

+1/−2
25.1.2018 17:16

R84o60b63e11r66t 61M48a34t38u22l92a 8827159266925

Nebylo, protože ted jsem se díval na i30, i20 a BMW E61 520i rok 2004. Při testu NCAP je to tvrzení na hodně tenkém ledě. Ovšem v reálu to bude 1100kg proti 1600kg což bude pro BMW výhoda a když bude mít o 2 válce víc tak bude mít nejspíš další výhodu.

+1/0
25.1.2018 18:30

J40a41k44u20b 98S37e84k24e22r80a 6196730566305

Co se týče počtu válců souhlas, pokud nepočítám např. Stinglera od Kia.

Reagoval jsem na prispevek pana, kdy mě unavuje to neustále subjektivní nepodlozene a hloupe tvrzení o korejcich. Znám lidi co v nich jezdí a jsou velice spokojeni.

Mají ve všech modelech 5 hvězd a navíc nabízejí jako jedni z mála i atmosférické motory.

0/−1
25.1.2018 19:45

M54a65r70t44i13n 17V15y95s47k32o32c71i46l 3242548325620

A jste si jist, ze pet hvezd u Citygo jde srovnavat s peti hvezdama u Actrosse? Jasne, prehanim, pro nakladaky se NCAP nedela. Ale jinak se hodnoti kategorie auta a rozhodne neznamena, ze kdyby VW Up! dostal 5 hvezdicek a BMW X6 ctyri, ze je X6 mene bezpecna.

+2/0
25.1.2018 20:06

J26i76ř60í 15S90c42h67w86a97c98h 8468504308576

počet hvězd nic neznamená, mnohem důležitější je v jaké oblasti bezpečnosti se hvězda dostala/nedostala a s jakým "skóre"

0/−1
25.1.2018 21:20

J87a90k13u83b 55S32e47k12e19r87a 6446930216865

To podle stejne logiky potvrzuje , že Dácie Logan se 3 hvězdami bude bezpečnější než Up s pěti?

0/−1
25.1.2018 23:35

J37i90ř69í 68S88c27h91w95a95c24h 8628324128566

tak jednak pro každou třídu aut jsou podmínky pro získání hvězdy různé a za druhé jde o to, kde ta hvězda chybí a kolik "procent" do jejího zisku chybělo.

Většina 4-hvězdičkových aut nezískala tu pátou "jen" za ochranu chodců a pokud auto nezíská hvězdu za ochranu posádky tak to může být rozdílem 1% nebo taky 20%.... to už je pak nutno brát v úvahu ;-)

0/0
26.1.2018 1:14

P14a17v67e54l 27V73a43n79ě42k 6404977100254

Prvně bych řekl, že většina starých aut nejsou "dobře udržované prémiová" auta. To je utopie. A pak zrovna co se týká bezpečnosti na tom běžné udržované patnáctileté auto určitě líp nebude než nové. Deformační zóny, počet airbagů, elektronické systémy a přeci jenom u většiny starých aut hlodá zub času který i dobrý skelet pomalu rozežírá.

0/0
26.1.2018 20:04

M24i66r72e70k 96G31a79j59e17r 5381766619130

Takze chcete zakazat vsechny veterany. To jsou dnes auta stara aspon 25 let. Pokud byste je povolil, tak by ty veterany nemohly byt pojizdne, kdyz by nemohly 10 let vyjet na silnici.

0/0
25.1.2018 17:15

J64i90n94d88ř30i33c29h 89Š96k11o29p88e75k 4475531560575

pokud tohle má volební právo, tak se nedivím, že je Zeman v druhém kole

+3/0
25.1.2018 18:24

J39a70n 88U12l77m 7380329526652

až na to, že nějaký předkrizový auta o který se majitel stará může být v lepší stavu než ty novodobý naleštěný bídy s litrovým motorem

0/0
25.1.2018 21:15

J11i32n96d96ř78i90c91h 23Š19k51o83p53e19k 4735791340265

to je blábol.

Kdyby platilo x10, tak koupím nový auto a hned je pomalu 10 let starý. A kdo by kupoval 10 let starý auto za balík ?

0/0
31.1.2018 9:41

A65n52t81o30n83í36n 12S58e97b15e72r10a 7863618710459

A co si vymyslí na lidi, kteří kupují nové auta a před STK je prodávají? ;-D

0/0
25.1.2018 14:29

J64a31k96u92b 10S32e37k96e62r37a 6116710136305

To už vymysleli.

DPH popř. další daně ;-)

0/0
25.1.2018 17:35

P95e18t76r 60Č72e79r70m45á27k 9948935479790

Na STK nyní nijak nepřituhuje, článek poněkud s křížkem ponuse.

0/0
25.1.2018 14:01

P85a29v23e32l 88M22a18t54o52u81š41e26k 4428250844

Samozřejmě, že nechám vyřízení na servisu a rovnou to spojím s pravidelným ročním servisem. Proč bych se s tím měl hmoždit...

+3/0
25.1.2018 13:51

J67a55r34o40s55l77a18v 63K33u35b88r91i73c28h13t 2124977625513

Auta vozím, a tak jsem na technický skoro denně. Od zpřísnění zatím žádný nafťák vyhozený nebyl (ale jsou to auta třeba do 7 let stáří..), ale benzinové dvoum lidem, co mě o STK poprosili, už vyhodili. Ty nové úpravy na měření emisí mají být bič na dieselová auta, ale zatím mají problémy hlavně benzínová.

Ono totiž když nejde DPF filtr, tak auto většinou nejede (je zaplněný) nebo kouří (když je vykuchaný), ale u katíku nemusí fungovat správně lambda sonda a už nevíte, jestli spaluje tak, jak má.

Boj ekofašistů za čistým ovzduším na úkor naftových aut se otočil proti "čistému" (nekouřícímu, ale jedovatému) benzínu.. paradox

+8/−1
25.1.2018 12:09

P51e76t49r 15H21o59r94á75k 1539353459444

Na benzínu nic jedovatého není. Ty kouřící diesely procházejí proto, že je tam šílená tolerance a neumějí to pořádně změřit.

+1/−1
25.1.2018 12:15
Foto

J39i63ř85í 77B71a69b63i91n12s76k64ý 7887959108291

Oktan i cetan jsou sourozenci , sice má každý jinou barvu vlasů ale stejnou matku takže jedovatí jsou oba , zkuste dvě deci po ránu a změníte názor

+3/0
25.1.2018 12:21

P43a35v49e79l 42J63e90ř72á17b28e49k 7231792594117

V benzinu místo olova po kterém jsme jen blbli jsou karcinogenní uhlovodíky, které pokud katalyzátor není ohřátý na provozní teplotu (potom teprve začínají jakési chemické reakce), nezachytí.

Zvýšený počet leukémie u pumpařů ve Velké Británii po zavedení bezolovnatého benzinu, ve své podstatě nasměřoval odbornou veřejnost, aby lépe prověřila co způsobují výpary z bezolovnatých benzínu, kde je benzen.

Mimochodem - na vesnicích v nových satelitech je ráno nezřídka horší ovzduší než ve městech. Záleží ale na lokalitě, jak je odvětrávána.

0/0
25.1.2018 12:41

J64a37n 86Z89a58b37a86b50a 8404414448694

Mno, na vesnicích je po ránu horší ovzduší hlavně kvůli kotlům na hnědé uhlí... těch pár aut to nemá šanci zhoršit :-P:-P

+3/−1
25.1.2018 12:51

J49o74s22e59f 19Š20á39t61a50v14a 2554131806489

Říkáte pár aut?Tak si někdy za nějakou satelitní vesnici stoupněte a čuchejte.To jsou kolony aut kterými se řítí jejich majitelé do měst za prací.

0/0
25.1.2018 19:03

P90a78v59e32l 56J82e41ř10á22b36e12k 7161512914557

Rozdíl je i obsahu zdraví nebezpečných látek v imisích ze spalování hnědého uhlí a ze spalování bezolovnatého benzinu s obsahem benzenu v době, kdy katalyzátor je nefunkční.

Katalyzátor je funkční až ho horké spaliny z motoru zahřejí na cca 400 -600°C (je to orientačně přesně si nepamatuji) a to je někdy až po jízdě několika kilometrů v zatížení.

0/0
25.1.2018 20:46

P83e18t48r 97H92a50n97a 1944670409

Máte pravdu spalování benzínu je zeleňoučký, broučci a příroda se smějí a chodí si hrát k výfuku. Ještě před čtyřmi lety byly zabijáci benzíny kuli skleníkovému CO2 a nafta s vývojem motorů (PDF, močovina, vyšší účinnost) byla brána jako ekologičtější. Dnes pro něčí loby a politické tlaky je diesel zabiják ledních medvědů a včelích medvídků. Loby, politika, něčí velké peníze to pochopím, ale proč na to skáčí v tak velkém obyčejní (snad) myslící spotřebitelé... to už mi hlava nebere.

Ve výzkumu se nic nezměnilo a mimochodem benzín už má filtr částic povinný také a jistě pro svou ohromnou šetrnost - nebo jen opět loby.

+3/0
25.1.2018 13:30

M12a50r97t60i60n 81P83l18z19á46k 2187909188844

Přímovstřikové benzíny jsou další na řadě, ostatně už příští rok (?) je čeká povinně DPF...

+4/0
25.1.2018 13:40

P60e38t48r 61S84p56a12t68z47i15e65r95e17r 7154872975914

tak to mi máme přesně opačný problém. taky vozíme auta na STK a zatím nám vyhazujou diesely pro kouřivost.

+2/0
25.1.2018 12:23

J83a90r91o53s42l43a48v 60K53u28b96r41i55c47h92t 2984627465633

Mně někdo říkal, nevím, co je na tom pravdy. Ale Ťok schválil, resp. jeho ministerstvo nějaké novinky, které.. teď nevím přesně jak to je, ale pro příklad,. Výrobce stanovuje 0,6 něčeho vypouštění na kilometr a ještě před pár měsíci bylo tohle číslo na technický ignorováno a přičítáno k němu 0,5 (kvůli tomu, že auta stárnou a nemohou mít stejné hodnoty jako vozidlo nové) + 0,1 se pracovalo s nějakou odchylkou. Takže jste mohl nakouřit třeba 1,2. Novinka je, že už se s tím číslem u stárnutí aut nepočítá, a tak staré auto musí nakouřit papírově to, co nové auto. Což prostě nejde, pokud teda ten člověk nevymění kvůli technické AGR, vstřiky, katík, dpfko a miliardu dalších věcí mající vliv na kouření. Pro STK můžou krátkodobě pomoc aditiva. nalít toho hodně a propálit celou nádrž. Ale pro normálního člověka je to prostě průser.

+1/0
25.1.2018 14:49

P11e45t19r 21S37p43a12t91z94i64e74r77e30r 7214532345104

Ano těch 0,5 se opravdu přičítalo. Problém ale byl, že v těch uvedných 0,6 už to přičtění za stáří bylo započítané. Takže těch 0,5 co jsme si zde přičítali byl náš výmysl.

+1/0
25.1.2018 15:19







Najdete na iDNES.cz