Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na STK přituhuje. Kdo si není jistý, nechá vyřízení na servisu

Na STK přituhuje, není to jen zpřísňováním jednotlivých předpisů, stále častěji se také stává, že technici, kteří si nejsou jisti, raději majitele vozu z technické kontroly vyhodí, „aby nebyly potíže“. Motoristé stále častěji nechávají vyřízení kontroly na servisu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J66i33ř34í 10B43a94b39i23n20s53k91ý 7147319218281

hm , ale nikde ani slovo o filtrech u letadel ? jestli von ten problém nebudeme mít vysoko nad hlavou kde ho vítr roznáší hezky po celé planetě a že těch letadel je ale o tom se cudně mlčí , jistě že i dnes potkáte auto kde máte podezření že jezdí na uhlí ale tolik jich zase není spíš mám podezření že řepka v naftě bude problém

+4/0
25.1.2018 21:55

J38a37k98u87b 34R86o27u69s 3166372880459

No, když o tom nemlčel bývalý předseda Zelených, tak se mu všichni vysmáli a Zelení nedostali ani 1,5%. Tak jestli se vám teď takový úhybný argument teď jenom nehodí. Samozřejmě, že letadla a lodě jsou problém a jejich regulace je naprosto nedostatečná v porovnání s automobilovým průmyslem. To můžeme řešit v dalším článku.

0/0
26.1.2018 11:37

P30a38v32e63l 92V54a23n21ě83k 6314777850704

Myslíš, že volební výsledek Zelených byl způsoben předsedovou revoltou proti letadlům8-o

0/0
26.1.2018 19:58

J22a29k44u71b 40R28o32u26s 3446582310319

Ne.

0/0
27.1.2018 1:19

P46a72v96e27l 95V21a96n51ě18k 6834877890974

No tak u letadel asi zatím prostě není jiná možnost a nedá se s tím nic moc dělat. A nikdo o tom nemlčí, splodiny letadel a lodí je poměrně diskutovaná a známá věc. Ale prostě lidi a náklady nemají tolik času aby využívali pro mezikontinentální dopravu plachetnice.

To staré nafťáky které dělaji na ranním sídlišti nedýchatelno mi vadí víc.

+1/−1
26.1.2018 19:57

J59a23n 27U21l66m 7810979746182

Ono to není tak horký

+2/0
25.1.2018 21:17

A28l18e71š 17J11a26n30á56č94e25k 3723344366763

JJ servis to umí namazat a zná tam lidi, takže si člověk holt připlatí aby to prošlo, servis to zařídí.

+4/0
25.1.2018 16:20

P85a34v39e46l 21N32o29v88á20k 2843443136190

souhlasím....vozový park v CZ je žalostný a auto starsí 15let vyřadit z provozu! bez vyjímek

+2/−28
25.1.2018 15:32

O78n89d98ř51e86j 54Č78a42p46k76a 6851721773124

A proč vlastně jen auta ? Co budovy ? Třeba z Karlova mostu spadnul loni Tříska a zabil se... přitom kdyby ten most zbourali, semleli na štěrk a postavili tam novej, betonovej, se zábradlím podle nejnovějších bezpečnostních norem (pletivo 3 metry a nahoře ostnáč), už se to nikdy nestane... a nebo Národní divadlo, vždyť už tam kdysi hořelo, energetickou třídu A+++ to nemá, plně bezbariérový to taky nebude... to bude štěrku.

+20/−1
25.1.2018 15:40

M22a83r69e81k 32J46a41n86e37č45k85a 1527886763171

A proč se omezovat s vaším myšlením jenom na auta? ;-D To, že jsou některá starší auta ve špatném stavu, za to nemůže auto, protože je to jenom stroj, ale jeho majitel. Obzvláště pak mnohdy ti, co se rádi chlubí, že do auta nedali ani korunu, jak je "spolehlivé", ale to, že z vozu mnohdy svým přístupem udělali vrak jim nevysvětlíte stejně jako vám, že i starší auta můžou být v lepším stavu, než ty mladší ;-)

+3/0
25.1.2018 16:08

S33t36a13n90i47s39l57a52v 37K27o54z92e39l18k47a 8665688196196

Já bych zase vyřadil jak to říct slušně - ultralevicové dobroděje.

+4/0
25.1.2018 16:43

M44a28r38e61k 96M71a31z51u54c23h 2986973773

Nezáleží snad na stavu a inteligenci řidiče?To by jsme mohli vyřadit z provozu klidně i tebe!Bez vyjímky.

+2/0
25.1.2018 17:49

J70i19n20d73ř94i34c47h 54Š68k55o51p36e38k 4165321490695

a vyhnat lidi ze všech bytů, které jsou energeticky náročnější než 20 kWh/m2/a rok. Viď

0/0
25.1.2018 18:23

R76a75d42o54m57í78r 70A38l41b69e95r84t 1436531392499

Pavle to snad ne?! Přemýšlíte někdy? To by potom už neexistovali veteráni. Tak krásná a funkční díla lidských rukou.?

+1/0
25.1.2018 18:48

J83o83s29e44f 52Š41á30t64a50v87a 2754111336909

A což takhle vyřadit všechny dementy.Takový jako ty,usušit,sešrotovat a přidat jako krmení prasatum.

+4/0
25.1.2018 18:57

M48a81r80t76i46n 65V53y30s91k47o80c41i35l 3382628205240

Jsem zvedav cim bude 95% dobrovolnych hasicu jezdit hasit. A ze se bez nich neobejdou vi az moc dobre i profesionalni hasici. Takovy odbornik a jen tlaska na diskuzi idnes, nechcete na Ministerstvo dopravy? 8-o

+2/0
25.1.2018 20:03

J26a12n 52U54l86m 7870969386552

dementní Lojzík z chaloupky od rybníčka

0/0
25.1.2018 21:13

J21i91ř65í 80S76c47h47w91a86c24h 8178964878856

dal jsem vám plus, když jste tu s tím hrdobcem - hovniválem tak úplně sám ;-)

+3/0
26.1.2018 0:58

P28e91t45r 47B12á27č13a 8675546355715

Neskutecna ubohost a sikana lidi.

+1/0
25.1.2018 15:24

J72i58ř77í 13S59c83h52w31a35c73h 8868484248106

skutečná ubohost a šikana je mnohem horší!

Tu skutečnou ubohost tu předvádíš zrovna ty téměř každý den....:-(

0/−1
26.1.2018 1:01

J42i48ř47í 23K54r22u36t39i83l 1603182482843

Průměrný věk automobilu v ČR je 14 let, je to jako u psa x10. 140 let tak na co STK, po 15 letech vyřadit z provozu.

+1/−11
25.1.2018 14:57

O79n35d87ř66e65j 92Č17a28p68k44a 6421131713854

Ale on tam ten technický stav hraje opravdu velkou roli... a staré, ale dobře udržované prémiové auto na tom bude, co se aktivní a pasivní bezpečnosti týká, líp, než fungl nová korejská rozpočtovka v základu.

+6/−2
25.1.2018 15:24

J71a24k97u79b 76S45e15k63e78r88a 6236410986425

Konkretni srovnání by bylo?

+1/−2
25.1.2018 17:16

R88o96b69e63r74t 14M27a42t68u17l93a 8407949406975

Nebylo, protože ted jsem se díval na i30, i20 a BMW E61 520i rok 2004. Při testu NCAP je to tvrzení na hodně tenkém ledě. Ovšem v reálu to bude 1100kg proti 1600kg což bude pro BMW výhoda a když bude mít o 2 válce víc tak bude mít nejspíš další výhodu.

+1/0
25.1.2018 18:30

J16a44k51u68b 50S21e40k14e82r71a 6436310106455

Co se týče počtu válců souhlas, pokud nepočítám např. Stinglera od Kia.

Reagoval jsem na prispevek pana, kdy mě unavuje to neustále subjektivní nepodlozene a hloupe tvrzení o korejcich. Znám lidi co v nich jezdí a jsou velice spokojeni.

Mají ve všech modelech 5 hvězd a navíc nabízejí jako jedni z mála i atmosférické motory.

0/−1
25.1.2018 19:45

M74a34r65t60i28n 30V97y79s66k97o54c52i12l 3162148485810

A jste si jist, ze pet hvezd u Citygo jde srovnavat s peti hvezdama u Actrosse? Jasne, prehanim, pro nakladaky se NCAP nedela. Ale jinak se hodnoti kategorie auta a rozhodne neznamena, ze kdyby VW Up! dostal 5 hvezdicek a BMW X6 ctyri, ze je X6 mene bezpecna.

+2/0
25.1.2018 20:06

J14i16ř56í 44S46c53h89w87a11c84h 8248964308526

počet hvězd nic neznamená, mnohem důležitější je v jaké oblasti bezpečnosti se hvězda dostala/nedostala a s jakým "skóre"

0/−1
25.1.2018 21:20

J51a43k22u74b 42S27e48k45e96r25a 6476140366645

To podle stejne logiky potvrzuje , že Dácie Logan se 3 hvězdami bude bezpečnější než Up s pěti?

0/−1
25.1.2018 23:35

J67i36ř73í 64S97c30h44w77a58c42h 8158114598236

tak jednak pro každou třídu aut jsou podmínky pro získání hvězdy různé a za druhé jde o to, kde ta hvězda chybí a kolik "procent" do jejího zisku chybělo.

Většina 4-hvězdičkových aut nezískala tu pátou "jen" za ochranu chodců a pokud auto nezíská hvězdu za ochranu posádky tak to může být rozdílem 1% nebo taky 20%.... to už je pak nutno brát v úvahu ;-)

0/0
26.1.2018 1:14

P93a72v83e68l 64V69a36n16ě71k 6874177980494

Prvně bych řekl, že většina starých aut nejsou "dobře udržované prémiová" auta. To je utopie. A pak zrovna co se týká bezpečnosti na tom běžné udržované patnáctileté auto určitě líp nebude než nové. Deformační zóny, počet airbagů, elektronické systémy a přeci jenom u většiny starých aut hlodá zub času který i dobrý skelet pomalu rozežírá.

0/0
26.1.2018 20:04

M38i51r82e73k 29G23a39j92e78r 5471816479970

Takze chcete zakazat vsechny veterany. To jsou dnes auta stara aspon 25 let. Pokud byste je povolil, tak by ty veterany nemohly byt pojizdne, kdyz by nemohly 10 let vyjet na silnici.

0/0
25.1.2018 17:15

J72i83n78d68ř41i67c35h 50Š34k41o78p49e66k 4385931940475

pokud tohle má volební právo, tak se nedivím, že je Zeman v druhém kole

+3/0
25.1.2018 18:24

J66a65n 58U91l92m 7930849236912

až na to, že nějaký předkrizový auta o který se majitel stará může být v lepší stavu než ty novodobý naleštěný bídy s litrovým motorem

0/0
25.1.2018 21:15

J70i65n44d55ř89i45c70h 90Š85k57o47p40e30k 4815571250955

to je blábol.

Kdyby platilo x10, tak koupím nový auto a hned je pomalu 10 let starý. A kdo by kupoval 10 let starý auto za balík ?

0/0
31.1.2018 9:41

A72n43t17o90n28í43n 55S21e81b32e55r15a 7783988640759

A co si vymyslí na lidi, kteří kupují nové auta a před STK je prodávají? ;-D

0/0
25.1.2018 14:29

J69a12k89u93b 43S94e17k57e79r80a 6566640276835

To už vymysleli.

DPH popř. další daně ;-)

0/0
25.1.2018 17:35

P94e29t60r 76Č31e73r36m20á32k 9738665899640

Na STK nyní nijak nepřituhuje, článek poněkud s křížkem ponuse.

0/0
25.1.2018 14:01

P22a85v91e70l 70M27a90t62o80u11š64e84k 4368200714

Samozřejmě, že nechám vyřízení na servisu a rovnou to spojím s pravidelným ročním servisem. Proč bych se s tím měl hmoždit...

+3/0
25.1.2018 13:51

J78a37r36o73s88l60a84v 27K31u43b12r42i91c66h30t 2754157515453

Auta vozím, a tak jsem na technický skoro denně. Od zpřísnění zatím žádný nafťák vyhozený nebyl (ale jsou to auta třeba do 7 let stáří..), ale benzinové dvoum lidem, co mě o STK poprosili, už vyhodili. Ty nové úpravy na měření emisí mají být bič na dieselová auta, ale zatím mají problémy hlavně benzínová.

Ono totiž když nejde DPF filtr, tak auto většinou nejede (je zaplněný) nebo kouří (když je vykuchaný), ale u katíku nemusí fungovat správně lambda sonda a už nevíte, jestli spaluje tak, jak má.

Boj ekofašistů za čistým ovzduším na úkor naftových aut se otočil proti "čistému" (nekouřícímu, ale jedovatému) benzínu.. paradox

+8/−1
25.1.2018 12:09

P92e88t84r 93H98o92r53á61k 1939643759504

Na benzínu nic jedovatého není. Ty kouřící diesely procházejí proto, že je tam šílená tolerance a neumějí to pořádně změřit.

+1/−1
25.1.2018 12:15
Foto

J21i12ř57í 81B94a98b77i38n79s93k64ý 7577689378351

Oktan i cetan jsou sourozenci , sice má každý jinou barvu vlasů ale stejnou matku takže jedovatí jsou oba , zkuste dvě deci po ránu a změníte názor

+3/0
25.1.2018 12:21

P33a42v15e94l 22J49e42ř31á85b84e38k 7431292364667

V benzinu místo olova po kterém jsme jen blbli jsou karcinogenní uhlovodíky, které pokud katalyzátor není ohřátý na provozní teplotu (potom teprve začínají jakési chemické reakce), nezachytí.

Zvýšený počet leukémie u pumpařů ve Velké Británii po zavedení bezolovnatého benzinu, ve své podstatě nasměřoval odbornou veřejnost, aby lépe prověřila co způsobují výpary z bezolovnatých benzínu, kde je benzen.

Mimochodem - na vesnicích v nových satelitech je ráno nezřídka horší ovzduší než ve městech. Záleží ale na lokalitě, jak je odvětrávána.

0/0
25.1.2018 12:41

J30a51n 80Z31a98b84a19b71a 8304964758714

Mno, na vesnicích je po ránu horší ovzduší hlavně kvůli kotlům na hnědé uhlí... těch pár aut to nemá šanci zhoršit :-P:-P

+3/−1
25.1.2018 12:51

J50o38s40e26f 65Š72á68t21a55v97a 2514361176899

Říkáte pár aut?Tak si někdy za nějakou satelitní vesnici stoupněte a čuchejte.To jsou kolony aut kterými se řítí jejich majitelé do měst za prací.

0/0
25.1.2018 19:03

P26a72v52e60l 79J50e71ř58á52b83e36k 7681522254617

Rozdíl je i obsahu zdraví nebezpečných látek v imisích ze spalování hnědého uhlí a ze spalování bezolovnatého benzinu s obsahem benzenu v době, kdy katalyzátor je nefunkční.

Katalyzátor je funkční až ho horké spaliny z motoru zahřejí na cca 400 -600°C (je to orientačně přesně si nepamatuji) a to je někdy až po jízdě několika kilometrů v zatížení.

0/0
25.1.2018 20:46

P22e18t29r 50H97a14n89a 1694280649

Máte pravdu spalování benzínu je zeleňoučký, broučci a příroda se smějí a chodí si hrát k výfuku. Ještě před čtyřmi lety byly zabijáci benzíny kuli skleníkovému CO2 a nafta s vývojem motorů (PDF, močovina, vyšší účinnost) byla brána jako ekologičtější. Dnes pro něčí loby a politické tlaky je diesel zabiják ledních medvědů a včelích medvídků. Loby, politika, něčí velké peníze to pochopím, ale proč na to skáčí v tak velkém obyčejní (snad) myslící spotřebitelé... to už mi hlava nebere.

Ve výzkumu se nic nezměnilo a mimochodem benzín už má filtr částic povinný také a jistě pro svou ohromnou šetrnost - nebo jen opět loby.

+3/0
25.1.2018 13:30

M74a18r80t68i78n 25P72l41z82á21k 2657209508554

Přímovstřikové benzíny jsou další na řadě, ostatně už příští rok (?) je čeká povinně DPF...

+4/0
25.1.2018 13:40

P13e22t97r 53S14p56a23t56z16i97e47r77e10r 7374122985554

tak to mi máme přesně opačný problém. taky vozíme auta na STK a zatím nám vyhazujou diesely pro kouřivost.

+2/0
25.1.2018 12:23

J53a87r85o70s69l13a79v 36K20u93b85r40i58c51h71t 2614267385983

Mně někdo říkal, nevím, co je na tom pravdy. Ale Ťok schválil, resp. jeho ministerstvo nějaké novinky, které.. teď nevím přesně jak to je, ale pro příklad,. Výrobce stanovuje 0,6 něčeho vypouštění na kilometr a ještě před pár měsíci bylo tohle číslo na technický ignorováno a přičítáno k němu 0,5 (kvůli tomu, že auta stárnou a nemohou mít stejné hodnoty jako vozidlo nové) + 0,1 se pracovalo s nějakou odchylkou. Takže jste mohl nakouřit třeba 1,2. Novinka je, že už se s tím číslem u stárnutí aut nepočítá, a tak staré auto musí nakouřit papírově to, co nové auto. Což prostě nejde, pokud teda ten člověk nevymění kvůli technické AGR, vstřiky, katík, dpfko a miliardu dalších věcí mající vliv na kouření. Pro STK můžou krátkodobě pomoc aditiva. nalít toho hodně a propálit celou nádrž. Ale pro normálního člověka je to prostě průser.

+1/0
25.1.2018 14:49

P59e85t22r 14S17p67a19t42z89i77e86r70e41r 7364662775334

Ano těch 0,5 se opravdu přičítalo. Problém ale byl, že v těch uvedných 0,6 už to přičtění za stáří bylo započítané. Takže těch 0,5 co jsme si zde přičítali byl náš výmysl.

+1/0
25.1.2018 15:19



Najdete na iDNES.cz