Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

Z76d88e56n34ě25k 35W48e43r60n56h90a15r30t 6197835512648

To je standardní levičácký problém - někdo "nekonečně moudrý" rozhodne od stolu, co je pro společnost správné a jak to musí být a všechno ostatní se zakáže a pod pokutou to bude takhle.

Každý rozumný člověk chápe, že je úplně zbytečné, aby si dával na auto človíček, co za celou zimu třikrát dojede z domu do hypermarketu a neopustí prosolené ulice města. A naopak, jiný človíček, co bydlí v hájovně na konci světa a musí dvakrát denně jezdit pět kilometrů lesem do nejbližší civilizace, ten si sám a dobrovolně pořídí nejen zimní gumy, ale i řetězy a vůbec všechno, protože holt dobře ví, že bez toho nikam nedojede. Ale policajtovi je to jedno, ten mezi nimi nerozlišuje, on vymáhá zákon a běda, když chytí toho městského na letních...

Dnešní společnost nedokáže nechat žádné rozhodnutí na lidech samotných, aby se rozhodli, co je pro ně nejlepší - a také za své rozhodnutí nesli odpovědnost. V normální společnosti by to nechali na řidiči, ale dali prostor třeba pojišťovnám. Jo, chlape, ty jsi v lednu na sněhu naboural a máš tam letní gumy? Tak to jsi zjevně pro bezpečnou jízdu neudělal maximum, takže se ti pojistné plnění sníží o osmdesát procent a přijdeš o bonusy. Jo, tvoje volba.

+30/0
doporučit
26.1.2018 12:06
Foto

J11i90ř33í 71B18a67b70i46n74s11k83ý 7217439878571

vzhledem k tomu jaké máme zákony a nařízení jezdím celý rok na zimních , nepřezouvám , žiji v kraji lesů a slunečných dnů tu máme do tuctu za rok , marast bláto listí na cestě je běžné takže hlídat neustále ještě gumy ? prostě jednou za 4 roky přezuji a dál se nestarám , pro bezpečnou jízdu je rozhodující mezikus mezi volantem a sedačkou

+16/0
doporučit
26.1.2018 9:59

M25a94r97t28i60n 68N41o11v57o51t45n72ý 8669404307744

Každý má jiné potřeby, kdo bydlí na horách nebo v zimě na hory jezdí bude přezouvat na zimní. Kdo jako třeba já bydlí v Praze a sníh zná pouze z televize, tomu stačí celoroční. Na tom 2cm poprašku co občas přes noc napadne a do oběda zmizí by stačili i letní, ale musíme učinit zadost liteře zákona :-(

+15/0
doporučit
26.1.2018 10:09

R20a69d13a57n 84S70u15l15e80k 1880626784601

Zimní gumy ani prezervativ nejsou potřeba, častěji to ale skončí nehodou.

+11/0
doporučit
26.1.2018 10:15

J47i58n48d22ř13i56c14h 23Š84k32o14p42e59k 4325231650315

Nepotřebuju se hádat s expertem, rozdíl zimní vs. letní jsem si sám nedobrovolně vyzkoušel, když jsem jeden rok odsouval přezutí, až najednou napadnul sníh.

Rozdíl v záběru letních a zimních na komunikaci udržované pouhým pluhováním (bez posypu) je propastný, a to zimní byly cca 2 roky staré.

+11/0
doporučit
26.1.2018 7:07

D96a78n44i79e19l 10P72a83n10e39k 6342921232790

Neni se treba hadat s expertem. Pokud clovek jezdi na horach nebo tam bydli tak zimaky jsou pro nej povinnosti. Pro nas co bydlime v nizine celorocni de fakto mohou stacit. Ja osobne prezouvam letni - zimni.

+10/0
doporučit
26.1.2018 8:24

V79l78a32d96i14s86l34a53v 36B72u69r95y84š79e53k 1529212827904

já se k celoročním pneumatikám dostal úplnou náhodou, koupil jsem je se svým novým SUV 4x4 a protože zimní pneumatiky stály jedna 6700 korun, disk by taky něco stál, tak jsem si řekl že nebudu zbytečně platit 50 tisíc, zákon neporušuju, tak jsem je tam zkušebně nechal i v zimě a můžu říct, že to co neprojeli se zimníma předokolky jsem krásně projel, takže bych souhlasil s tím chlapem od Michelinu, bohužel další nové auto jsem chtěl na celoročkách, slíbili mně to a nekonec dodali na letních, takže zase měním, navíc se to komplikuje těmi rádiovými ventilky a jejich načítáním, jak sjedu letní, tak se vrátím zase k celoročkám, tohle měnění je fakt strašná pakárna a navíc zbytečná, američani jezdí na celoročkách taky a je tam větší zima než tady

+11/−1
doporučit
26.1.2018 7:53

V25á66c65l10a25v 66M49a48l49ý 3284568744889

Myslím, že šéf Michelinu řekl, co téměř každý ví. Také si myslím, že o pneumatikách ví podstatně víc, než diskutující pod článkem. Je nesmysl mít zimní gumy, třeba ve městě, kde je sníh možná deset dní v roce.

+6/0
doporučit
26.1.2018 11:29

P90e19t33r 62M79a10r25e61č44e72k 1343171179488

Jasné je že v zájmu producentů je prodat toho co nejvíce. Neboť akcionáři/investoři chtějí maximalizovat zisky. Možná to nebude dlouho trvat a dočkáme se i jarních a podzimních pneumatik. Rv

+5/0
doporučit
26.1.2018 11:17
Foto

S13t87a13n55i86s22l20a31v 64D22o22n31á81t 6463463857140

Pokud člověk žije ve městě a nepotřebuje auto nutně denně, netřeba přezouvat. Když je sníh, tak prostě nevyjede, když sníh není, tak stačí letní.

+6/−1
doporučit
26.1.2018 10:09

J18o26s94e17f 93Š70t29r89a40y81b75l 7629318919749

Rád bych věděl,kolik má onen expert najeto kilometrů.Mám pocit,že by mohl i poradit co s plyny od krav.

+4/0
doporučit
26.1.2018 16:50

Š18i58m10o44n 60M25a10r86t75y79n87e68k 7493665773436

Tak výborné celoroční pneu se budou chovat jako průměrné zimní a průměrné letní.

Průměrné celoroční pneu se budou chovat jako špatné zimní a špatné letní.

A životnost u celoročních také bude menší a navíc jejich cena je poměrně vysoká.

Ano, pro někoho, kdo jezdí málo, tam kde není v zimně moc sněhu to může být možná zajímavá volba.

+4/0
doporučit
26.1.2018 8:46

R24a96d86e29k 98H90o53l95í92k 1418354960816

V jižní Itálii by mohly zimní pneumatiky s 1,6 mm hl. pro jízdu po odklizeně dálnici (pokud sníh vůbec napadne) stačit. Tady na Valašsku, kde na 20 km jízdy vystřídáte sucho, mokro, náledí i sníh je lepší mit 4 + mm.

+4/0
doporučit
26.1.2018 5:28

Z37d54e11n89ě30k 55M72á86č46a50l52a 1913255179410

Na jakýkoliv vůz 4x4 je podle mne nesmysl mít sadu letních a zimních pneu. Na 4kolku stačí mít celoroční - vlastní zkušenost s Hondou CR-V. Na klasická auta jsou pak v zimě na sněhu zimní vhodnější a to jen z důvodu, že lamely na pneu jsou konstruovány tak, aby vyhazovali sníh ze vzorku. V tomto počasí, které dnes panuje jsou však zimáky podle mně až nebezpečné, protože zřejmě díky své směsi na vlké silnici kloužou. Na ledu vás pak nezachrání nic.

+3/0
doporučit
26.1.2018 11:37

J23a82n 60M49a72c14h42á48č 3337156553192

V listopadu jsem koupil v Německu rok starou předváděčku Ford Transit Custom ,najeto 50.000km a obutou celoročkama Good Year . Pneumatiky měli 5 mm,a tak jsem si řekl,že je vyzkouším.Na VW T5 jsem v zimě jezdil na Nokianech,tak jsem mohl srovnávat.

Nedá se srovnávat,a to ani když není sníh.Rozjezdy na mokru nula bodů,brzdění,zatáčky,prostě katastrofa...Pak přišel sníh,a já se modlil aby kurýr DPD s novými pmeumatikami (215/65/15C Nokian) přijel co nejdřív....

+3/0
doporučit
26.1.2018 7:12

J67i55ř48í 66S82c73h89m93i51d42t 5670583464315

Z logiky věci vyplývá, že dva v jednom musí být vždy kompromisní řešení oproti speciálkám. Na druhou stranu jsem léta jezdil na celorocích na ladě a pak na škodovce a nikdy jsem neboural a to jezdím pravidelně lyžovat do hor. Teď již asi 20 let přezouvám a opět uvažuji o tom vyzkoušet moderní celoroky od Goodyearu nebo Mischelinu, jelikož mám malé nájezdy a tak mi pneumatiky dříve zestárnou, než se sjedou;-) a tak by celoroky byly pro mne možná dobré řešení:-/.

+2/0
doporučit
26.1.2018 15:27

I69v36o 60U45r75b16á74n46e63k 2796587747

Trochu toho selského rozumu...

+2/0
doporučit
26.1.2018 6:54

P56a18v33e21l 62J66e24ř10á63b29e89k 7121852194507

Hádat se je zbytečné.

Kdo hodně jezdí - zimní obuje, protože ví, že jsou v zimě lepší.

Kdo nechce, nechť je nemá, ale ať po nehodě, pomalé jízdě apod., je odpovědný za takové rozhodnutí.

Protože vždy existuje možnost - nejet když je hodně klouzavo.

Problém ale je teď s celoročními, které vlastně už celoročními nejsou. Alespoň osobně zimní v takové zimě jako je například letos zničím na kamení apod., protože nejezdím ve sněhu, ale blátě. Přeci jenom celoroční jsou tvrdší a odolnější. I když někdy na ledě nestačí, ale potom jsou ještě řetězy a nebo lano.

+2/0
doporučit
26.1.2018 0:21

D26a46d70a49k 92P89e36t82r 7721210724688

Za poslední tři měsíce byla potřeba zimních pneu na olomoucku max. tři dny. Tak babo raď, experte. Kolik zim za posedních pět let vyžadovalo zimní nejméně tři dny za sebou? Ani jedna. Tak se hádej, experte.

+2/−3
doporučit
26.1.2018 8:56

J79i13ř91í 19K83r86u33t97i42l 1853282302143

Celoroční kočkopes.

+2/−4
doporučit
26.1.2018 21:08

T91o31m31á16š 17V69a42l89d96e34r 7293260189

Jenže v létě zimní pneu více klouže v zatáčkách. Je méně stabilní. Nejlepší je zimní gumy nechat nějakou dobu na slunci, aby ztvrdly a pak se dají ojezdit na 2,5mm, níže bych nešel. Experimentoval jsem na pneu, co jsem koupil s vozem a nechtělo se mi kupovat sadu 2,5 měsíce před výměnou. S Michelinkama mám zkušenost že letní drželi až do -1 až -2 mrazů(měly to i ve specifikaci). Ale jakmile napadl sníh byly spíše do města než ven. Opět zkoušeno na opuštěných plochách a běžnou klidnou jízdou po Praze.Zákeřné byly namrzlé panely kolejí. Ale to je snad u každé zimní pneu, že si na kolejnici sklouzne za blbých podmínek. Vše zkoušeno i se systémem ABS v době kdy ještě zákon nenařizoval zimní pneu. Věřím, že celoročky při normálním ježdění jsou dobré. V nížinách se za větších teplot v jejich období zimní pneu moc opotřebovávají. Takže budu volit celoročky. Na Ještěd bych volil určitě zimní. Při kalamitě mi moc pomohly UG5. Jiné jsme v pohodě předjeli až k semaforu a tam předjeli vůz nemohouce se rozjet. Ale tam kde žiji nepovažuji zimní gumy za absolutně nutné. Stejně se musí jízda přizpůsobit stavu vozovce. Což lidi majíce nové zimní moc nerespektují. :-) Ještě bych klidně snížil stav na 3mm. Letní jezdím do 2 až 2,5mm je to o vodě přesně jak píší v článku. Na 1,6mm bych v běžným provozu nejezdil.i když pneu drží na silnici jak lepidlo za sucha. Ale stačí hlubší louže a je vymalováno, což při stavu vozovek není nic neobvyklého.Zatím jsem žádný smyk nedostal, pokud jsem jej schválně nevyvolal.

+1/0
doporučit
4.2.2018 18:49

L19a81d66i81s49l48a50v 92K54a30l60o36u80s 7285976841510

Mám problém s tvrdnutím pneumatik. Po 4 letech jsou nepoužitelné i když nají vzorek 7 mm. Není to guma,ale syntetický kaučuk a chová se to stejně jako plast.

+1/0
doporučit
26.1.2018 19:57

Z82d60e51n28ě87k 96M14á61č65a14l12a 1363885159670

Je fakt, že kombinace tohoto počasí, vlhké silnice a zimních gum je velmi problematická. Zimáky nyní kloužou jak blázen.

+1/0
doporučit
26.1.2018 11:20

J88i66ř77í 24P26o75k13o77r80n63ý 4976750105553

Zimní gumy jsou jednoznačně potřeba na sněhu. O tom samozřejmě nikdo rozumný nepochybuje. Otázka je, jak je to s provozem na vozovce bez sněhu. Nicméně o jízdě na sněhu snad nikdo nepolemizuje.

+1/0
doporučit
26.1.2018 10:28

J79i88ř23í 91J21u81r46á64š65e89k 8937685760877

Otázka je, jestli se ze zimnich gum po prvni zime nestanou gumy celorocni. Kdyz se cim dal hovori o tom, ze zimni pneu maji sve idealni vlastnosti jen par tisic km, nez se sjede vrchni kvalitni vrstva.

+1/0
doporučit
26.1.2018 10:14







Najdete na iDNES.cz