Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak stará auta jezdí v Česku? Pomozte nám to zjistit

Za loňský rok se v Česku prodalo 271 595 nových aut. Věk průměrného tuzemského auta ovšem podle statistik Svazu dovozců automobilů opět vzrostl, je to 14,62 roku. Kdo tedy ta nová auta kupuje a kam putují? A proč vozový park Čechů i přes konjunkturu stárne?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M66a46r83e98k 51P97o86s87p68í81š44i36l 2635145521

Kloudné nové auto bez osekané výbavy začíná na 450tis. Pokud jsou stále reálné platy 16500-22000kč čistého,tak kdo si může dovolit ho koupit. A i auta ojetá co za něco stojí s 150-200tis km 6-7 let stará stojí kolem 150-200 tis. Mě tohle srovnávání přijde stále úplně mimo mísu. Prostě dokud se tady nezvednou radikálně platy,tak to bude stejný a nebo horší. Jelikož novější auta mají sofistikovanější techniku a případná oprava stojí mnohem více peněz. V tomto státě je to začarovanej kruh. Ale rozetnout to nechce nikdo. A jen tak k výbavě auta. Je tam spousta kravin,co nejsou potřeba. A hle jedni to pochopili a teď válcují ostatní konkurenci. Dacia.

0/0
6.2.2018 13:11

R38i46c33h94a34r75d 85T19o70m47e30č71e18k 7286355296551

Každé auto je po vyjetí z prodejny staré.

+1/0
30.1.2018 21:29

A49l86e24x 89S26l45a47v40í37č64e22k 8227371409198

tato statistika bude stejne platna jako u volby presidenta - k nicemu

+2/0
30.1.2018 21:18

M53a67r73t27i18n 20K96u36ř79í36t22k61a 6317356778695

S těmi starými auty to nebude tak hrozné. Ono by stačilo, kdyby ministerstvo započítalo pouze vozy s platnou STK a hned bychom měli jiný výsledek.

Doporučuji přečíst:

https://bartyzal.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=646406

+3/0
30.1.2018 8:14
Foto

M42a61r87i85a75n 89V62e22l10a85s 1648967210734

Proč si nekoupím mladší auto? No protože nemám zbytečných 200 000. Což je mimochodem častý roční plat mnoha lidí.

+7/−1
29.1.2018 21:01

P96e43t16r 20S28p50á53l17e21n45k52a 2603432625147

Můžeš ho splácet pět let... a je to. To je nápad, co?

+1/−3
30.1.2018 17:44

P83a25v15e58l 93B78e59r48a53n 7439624151616

A co z toho budu mít? Krom zbytečnosti za 200 tisic na parkovišti, kterou mi nějakej jouda akorát odře nebo nějakej nenechavec kvůli desetikoruně prohodí oknem šutr? Jo, nebo si za dalších 300 tisic koupit garáž ne? :-P

To si radši koupim ojetinu za 50, hned teď, nemusím se bát, že mi ji ukradnou a když mi ji někdo odře, tak si akorát zanadávám a přejdu to.

+2/0
30.1.2018 20:54

T27o32m55á98š 25V16a39l77d54e20r 7163370269

A zaplatit další peníze navíc. Málokdy je úvěr, leasing za 0%. Pokud vůz nevydělává prachy, jde vždy o utrácení, ne investici. A ještě utratit další peníze navíc je hloupé. Lepší je si vůz půjčit. Vždy budete mít novější po druhé výměně než koupený do vlastní garáže. Druhá varianta je koupit zánovní vůz, kde už tolik nebolí koncová částka. Ale musíte se vyznat. A třetí varianta je mít tolik peněz, že neřeším půjčování peněz. To je nápad co?:-)

0/0
3.2.2018 22:47

J34a50k52u43b 25Š56p98r18i25n69g59e47r 9261932472

A to mnoho lidí je kolik? 5% populace? 10% populace?

0/−2
30.1.2018 18:15
Foto

J94a62n 76Č65e44r90m89á87k 4899528455367

no, také jezdím Fabií rv. 2001 a vyhovuje mi. Je spolehlivá, jde o dědictví, má najeto těsně přes 100 tisíc km, rez nikde... Zatím nevidím důvod ji měnit...

Pokud mě ovšem k tomu stát nedonutí. Nástroje na to má a nebo si je vytvoří... Jen doufám, že např. plošná silniční daň pro starší auta (např. 10 let) ve výši 10 000 ročně by neprošla, neboť politici chtějí být zvoleni i příště...

+3/0
29.1.2018 20:54

J33i35n39d15ř97i31c77h 53Š19k95o20p28e16k 4155531110625

i plošná dań 10000 Kč ročně k nákupu nepřesvědčí, tedy aspoň ne mě.

Najdu si řešení, stát mi vezme 10 000 Kč, já budu hledat, jak si aspoň část vzít zpátky. Takže např. opravy a služby tzv. bez papíru

+4/0
30.1.2018 7:18

V94l61a97d21i91s82l91a42v 50B91u34r44y62š61e89k 1799292757814

přesně tak a já být tebou, tak nebudu čekat s tím okrádáním státu až mně zavede nějakou plošnou daň a začnu s tím hned dnes, stát ti nic nedává a budeš mít v tom okrádání náskok, který se časem může hodit a když ho pořádně oškubeš, nic mu nedáš, tak možná budeš mít i na slušný auto

+1/−4
30.1.2018 8:01

J85i63n60d26ř48i49c37h 97Š51k58o58p39e47k 4885341930905

tak samozřejmě, že občas už to dělám. Nejvíce mě rozčiluje daň z nemovitosti - člověk si za svý zdaněný peníze koupí zdaněný materiál, postaví si barák a pak každý rok platí daň z toho, že si dovolil nebydlet v cizím

+4/0
30.1.2018 17:47

V46l25a41d52i47s71l56a39v 52B19u56r44y29š47e86k 1389712257974

moje řeč, se státem je třeba vydrbat, když nebude mít peníze, tak ať si někde půjčí, nic nám nedává

0/−1
30.1.2018 22:23

M43i45l58o71š 63H83o49t83o90v61ý 1867545375663

Až budeš v nemocnici, tak ti přeji, aby jsi si všechno zaplatil sám. A neargumentuj zdravotním pojištěním. Tolik neodvedeš na pojištění, když ti udělají běžnou operaci.

0/0
31.1.2018 8:45

T98o42m13á44š 38V47a90l13d85e95r 7403800639

To je něco jiného. Tam všichni platíme solidární daň.

0/0
3.2.2018 22:50

P32e20t71r 10V75a72r35g59a 3545873530760

Mám 16 let starou Zafiru (koupenou jako ojetou v DE). Zatím bez větších problémů (když pominu pokusy o krádež a následnou nutnou opravu). Proč to nevyměním? za:

a) jsem zatím spokojen

b) nechci podléhat nesmyslným eko-normám EU, resp. nejsem ochoten kupovat něco co má nesmyslné udělátka a kurvítka: start-stop nesmysl, down-sizing motor (fyziku neokecáš ať si kdo co vykládá), dvouhmotný setrvačníky, filtry co auto dusí, jen aby vypouštělo vzduch pomalu lepší než nasává, atd. atd

c) přimíchávání řepky a dalších sra.ek do paliv

d) nechci auto enormně citlivé na kvalitu paliva

Já chci jednoduché auto, bez "hejblátek a kurvítek", ideálně a atmosferickým klasickým motorem, co si poradí i s horším palivem a jehož opravy budou jednoduché. Motor vydrží 0,5 mil. km a zbytek auta tak 20 let. A cena bude "lidová"

Kdo mi to dá, toho auto si koupím ;-)

+6/0
29.1.2018 18:10

P67e96t87r 65S76p64á63l28e76n29k15a 2823932425767

Ale oni tu fyziku okecali. Nebo jí ty neorzumíš a nejde o okecávání... Výkon je vyšší.

0/0
30.1.2018 17:45

P17e40t58r 62V41a81r30g26a 3725293610210

výkon je vyšší ale za jakou cenu ? vyšší tlaky a složitější a početnější vstřiky si svou daň někde vyberou

0/0
30.1.2018 20:37

H81a11n16k53a 54C59h66a70l50u13p47s19k40á 2758610865126

To jo, ale neni to okecavani fyziky

0/0
31.1.2018 0:48

P15e88t16r 42Č94e28r29m95á34k 9228945479790

Fyziku teda rozhodně neokecali, výkon je akorát jedna z papírových hodnot udávající jeho maximální hodnotu, nic jiného to neříká, fyzikální vlastnosti které dodává motoru objem zatím nikdo nijak nenahradil, to ani nejde. Jiná věc ovšem je to že ne každý je nutně potřebuje a proto vcelku úspěšně v evropě zatím downsizing funguje.

0/0
31.1.2018 17:45

J25i46ř24í 53S81c27h69w74a60c32h 8368704368146

Fyziku, není potřeba "okecávat", fyzika na rozdíl od tebe ví, že pokud menší ale přeplňovaný motor dostane (díky většímu tlaku na sání) do válce stejné množství směsi vzduchu a paliva jako atmo motor o větším objemu, tak se v tom menším válci vytvoří větší tlak a výsledná síla na menší píst bude klidně stejná (nebo i větší) jako ve větším válci o větším objemu. Tato síla na píst díky klikovému mechanismu vytvoří stejný (nebo větší) krouťák a výkon jako v atmo motoru o větším objemu, tj, výkon (a nejen ten maximální ale v celém průběhu rozsahu otáček, kdy turbo funguje) bude prostě stejný (nebo větší), jako u větší atmosféry.... jedná se naprosto o zcela triviální mechanicko-fyzikální principy a důkazy, že část objemu (coby nepotřebná) byla nahrazena, není to žádný zázrak ani zbožné přání, je to prostě fakt.

0/0
4.2.2018 1:04

J91a48k31u64b 29Š43p24r67i39n55g77e85r 9811862572

Váš příspěvek mi připomněl ty hospodský hádky, kdy se lidi s max. dokončeným učňákem dohadují o smyslu tříválců s objemem 1l ;-) A k kurvítkům - fakt v to někdo v 21. století věří?

0/0
30.1.2018 18:20

P29e47t71r 33V69a86r11g93a 3865923430260

věří, neb existují. Pár příkladů ze života. Pračka - stará vydržela 20 let a jen 2x oprava drobností za pár korun. Nejlepší byla "oprava" hladinového čidla - fouknout hubou do trubičky. To nová pračka s fúrou elektroniky nevydrží a každá oprava bude řádově dražší. Dtto myčka - porouchal se motorek - je to tak schválně vyrobené, že to nejde rozebrat bez poškození - při tom by stačily 2-3 malé šroubky. Takže oprava (výměnou) za 4.500Kč s čekáním 4 týdnů. Motorek jsem si schoval a rozebral. Stačilo to vyčistit a znovu složit (řešeno lepidlem a izolepou). Když se to porouchalo podruhé - opravil jsme sám (podomácku) za 15 min a cenu 5kč - toto je klasické kurvítko (ne, že má něco programově kazit, ale je to levně neopravitelné). dtto varná deska - nikdo to neopravuje (jen výměnou celých sl. desek) přitom obv. stačí vyměnit jeden odpor za 5Kč (vlastní zkušenost). dtto televize, mám ještě starou klasickou TV - funguje 20 let (teď jen sporadicky) - 2x oprava za 200,- Kč. Dnešní moderní, co jsem si koupil se prakticky nedá opravit - vše jen vyhodit.

U aut - dneska se neopravuje, ale vyměňuje (celé části), nikdo není schopen správně analyzovat, co tomu autu je - často se vyměňuje zbytečně. Jak to, že dneska auto žárovka zdaleka nevydrží tolik co dříve (dříve stejně dlouho jako auto samo!), proč u některých aut musí v servisu rozebrat půl auta, aby vyměnili žárovku a sám si to už vůbec neuděláte! To je kurvítko všech kurvítek. Dříve u auta stačilo hlídat teplotu vody a olej (mazání) - a taky to jezdilo - dneska je tam kontrolek jak nas.áno a když u jedná počítač si řekne, že ne, tak nejedete, byť tomu nic není. To je sviňárna. Čím víc tam toho dáte, tím více se toho podělá.

Nejlepší zkušenost je ovšem s autovlakem do Popradu - zánovní služební auto Renault - a v zimě na vagónu tak namrzlo, že PC auta usoudil, že není vhodné nastartovat. Tak se to muselo odtáhnout a nechat "ohřát", pak nebyl problém. To se mi nikdy, ani u 25 let starého žigulíka nestalo

+2/0
30.1.2018 20:54

J36a53k65u78b 71Š68p24r37i56n13g56e74r 9131652562

Výměna je kvůli složitosti ekonomičtější - v PC nebo TV je vícevrstvý tišťák s SMD součástkami. Nebudete chtít vidět schéma, natož tam hledat chybu ;-) Samozřejmě že analyzovat chybu lze, jen je to více práce a ne každej mechanik to dělá. Např. repas alternátoru nebo převodovky - jde to, ale ve výsledku to bude stát tolik, co nový kus. Zlatý feldy - byl tam jen mikromotor, altík, startér, baterka a fůra místa. Dnes v oktávce je problém strčit ruku ke kompresoru. Prostě je tam málo místa, proto se mění žárovka obtížně. To není schválně nebo jako kurvítko, prostě nezbylo místo. Díky kontrolkám zjistíte závadu dřív, než se něco pokazí. Jsem rád za ty různý fičury - sice se to může pokazit, ale auto jede i bez toho a navíc tím získám komfort.

No, renault...

0/0
30.1.2018 21:03

P16e68t74r 94V45a82r27g41a 3835633470660

Ale já jsem přesvědčen, že tohle není zdravý vývoj. A nechápu proč v oktávce v motoru nemůže být tolik či více místa než ve feldě. Prostě u stávajícího vývoj postrádám smysl. K těm fíčurám - no, vám se nikdy nestalo, že se vám během jízdy bezdůvodně rozsvítí kontrolka airbagu? Poprvé jsme se vyděsil neb jsem nevěděl, co mám očekávat. Dnes to ignoruju, jen netuším, co to udělá při nehodě. Bude či nebude fungovat? Dříve airbag byl, ale žádná kontrolka k němu nebyla - nemělo vás co děsit. Jiný příklad: rozsvítí se vám kontrolka chyba motoru - celej vyděšenej voláte mechanikovi - co dělat. A on Vám řekne - jeďte pomaleji, nevytáčejte motor a dojeďte. Na místě zjistí,že je asi "unavené" čidlo kdesi v katalyzátoru. že reaguje se zpožděním. Tak to vyresetuje a řekne : "na motor to nemá vliv", když se to rozsvítí znovu, tak to musíme vyměnit anebo to ignorujte, ničemu to neškodí. Dřív, když něco bylo s motorem, tak jste to řešil, když jste "slyšel divný zvuky" nebo to moc žralo olej či vodu, nebo olej byl divný.

Mě ty fíčury spíš lezou na nervy. že se mám připoutat vím i bez čisla a kontrolky. že mám měkká kola visím či cítím při řízení - opět nepotřebuju, aby mne auto hlídalo a měl jsem tam další zbytečnost, co se může rozbít atd. atd.

Já tohle prostě nechci - chci jednoduché, "nerozbitelné", mechanické auto, kde když něco otevřu (kapotu motoru nebo kolo z nápravy) tak jasně vidím co kde je a jak to má pracovat

0/0
30.1.2018 21:15

P26a89v54e44l 70B84e26r86a23n 7739754161276

Snad jedinou kontrolku, kterou za jízdy fakt oceňuji je prasklá žárovka :-) Ale zase na druhou stranu se nedá normálně vyměnit, takže i ta je vlastně na nic :-D

0/0
30.1.2018 21:25

J67a58k10u26b 90Š96p29r13i40n94g34e21r 9971972432

Někdo nemá moc peněz, tak koupí levnej prodkut, kterej je, z logiky věci, horší. Tam nelze čekat životnost v řádech tisíce let. Protože ten motor je o dost větší. I ty světla jsou o hodně větší.

K airbagu - nestalo. Vše funguje. Jeden čas mi blbnul a pak přestal fungovat tempomat. Teď mi zase funguje. To je jediná fičura, co trochu zlobila. S tím airbagem mazejte do servisu, její existence má smysl. Ze života - ve feldě jsem v 90 trefil srnu. Auto sice jezdilo, ale čumák dostal zabrat. Airbag nevylítl. Možná, kdyby tam byla kontrolka, která by mě varovala před chybou...

Myslíte ten vrtulníček? To může bejt trilion věcí. A servisáka změňte. Nechápu na co si stěžujete - díky kontrolkám ušetříte prachy - když to dělá divný zvuk, bývá někdy už pozdě.

Nevýhoda těch starejch aut je, že jsou už tak starý, že sotva drží pohromadě - materiál degraduje, i když leží 15 let v garáži.

0/0
30.1.2018 22:06

T19o22m80á24š 33V11a97l46d11e67r 7843880869

Kupuji si vozy , kde podobné problémy opravdu neznám. ;-) Tedy kromě koncernu VW:-) tam to byla věc.

0/0
3.2.2018 23:10

T78o42m42á91š 67V76a76l33d26e25r 7923650279

Právě elektronika je dobře servisovatelná pomocí programů a jejich přípravků. Není nic lehčího než Vámi zmíněný plošňák vyjmout 4-8 šroubků odpojit 3-10konektorů a zasadit do přípravku a stisknout začátek testu. A nemusel by se ani vyjímat ze zařízení, pokud se nepoužije testovacích jehel. Chyba se hned ukáže zcela jasně a přesně. OTÁZKOU JE ZDA SI ZAŘÍZENÍ KOUPÍ AUTORIZOVANÝ SERVIS. sorry přepnul jsem si klávesy. U vozu diagnostika neukazuje přesnou závadu, ale příčinu a někdy mechanik neumí číst mezi řádky a mění co se namane. A je pravda, že některé poruchy by se opravily levněji, kdyby byl zájem. Takže něco asi není v pořádku, když mi běžný opravář opraví pračku za 1200 a značkový vymění počítač za 7500 Kč na stejnou závadu.

0/0
3.2.2018 23:07

P63a84v94e29l 32B72e86r82a77n 7119914611816

Ano, věří :-) A kurvítko nemusí být jen součástka co to naschvál rozbije. Ale součástka, která je úmyslně odfláknutá/z nekvalitních materiálů.

Doma mám sendvičovač. Kupovali ho ještě moji rodiče někdy v roce 1998. Stále funguje, bez problémů, ale už je zašlej, koupil jsem si tedy někdy před 2 lety novej a ne za 300 korun... vydržel rok a 11 měsíců, pak zasmrděl a nazdar.

To stejný televize, máme doma takovou tu CRT jede už 20 let. Rodiče už kupovali třetí plochou, prostě odešly atd.

0/0
30.1.2018 21:00

J26a69k22u98b 57Š15p18r42i34n96g62e42r 9521302312

Cena zpravidla určuje kvalitu - když to stojí málo, nemůže tam bejt místo plastu ocel, to dá rozum. To není kurvítko, jen levný výrobek.

Co taky chcete za 300? Kupte za 1000 a bude fungovat hodně dlouho. To není kurvítko, jen kupujete šmejdy.

U TV to samý - za to si můžete sám. Děláte chyby a místo toho,. abyste se poučil, to odsoudíte jako kurvítka a jako nějaký spiknutí a chybujete dál (systematická chyba).

0/0
30.1.2018 21:06

P19a91v96e86l 57B16e47r22a50n 7819444221116

"a ne za 300 korun" - ještě jednou - A NE za 300 korun, jinými slovy to nestálo 300 korun ;-)

A ehm, jak víte, že jsem udělal chybu s televizí? Jak víte, že ty ploché televize nestály 20 tisic? Hmm? Nijak ;-)

0/0
30.1.2018 21:14

J13a10k41u49b 40Š85p60r17i21n27g66e87r 9571832382

Tak to jsem se překoukl. Sám mám telku za 20 (stará LCD Sony) a funguje doteď. Znám dost lidí, co má dražší TV a funguje jim doteď. S levnými Sencor a Hyundai telkami se to říct nedá. Možná jste měl smůlu na vadnej kus (občas se stane) nebo jste koupil lacinej šunt. Tak co máte za TV? Hmm?

0/0
30.1.2018 21:57

P87a42v86e79l 51B64e72r85a13n 7149134751776

Aktuálně LG, až pojedu za rodiči, klidně se podívám i na typ, ale to už asi idnes diskuzi zamče. Ta zatím funguje :-) Ta stará neplochá popravdě nevím co to je popravdě.

0/0
31.1.2018 10:22

J57a70k26u23b 92Š16p39r33i64n22g11e66r 9681232972

Není důvod, aby CRT TV vydržela dýl jak OLED nebo jiná nová telka.

0/0
31.1.2018 10:30

T73o40m98á10š 31V18a33l17d93e64r 7693450409

Zrovna Korejské značky kurvítka mají. A vždy v dřívějších testech propadaly. Nyní jsem podobné testy už neviděl.

A ono to je dáno skladbou techniky. Co se vám pokazí nejdříve? impulzní zdroje, výkonová spínací technika. Procesory sami od sebe skoro nikdy. V pračkách se budou u invertních pohonů porouchávat střídače napětí. Jelikož jsou integrované v motorech, bude se měnit celek. U 10-15let staré pračky to nedává smysl. Tak se koupí nová.Taky mi zhasla LG TV krátce po záruce. A nebyla levná na svou dobu.

0/0
3.2.2018 22:58

P24a38v44e37l 20B81e59r49a11n 7529934501546

Jo a spiknutí v tom nehledám, na to nemám čas :-) A levný věci si fakt taky nekupuju, nejsem tak chudej abych si mohl dovolit kupoval levný krámy.

A ještě jedna věc. Doma mám HP 6510b, notebook starý myslím kolem 12 let. Jede do teď, panty v pohodě, vše v cajku (kromě baterky samozřejmě), běží každý den. V práci si kolegyně už 3x vyměňovala Dell - tu odešlo něco tady, tu něco támhle, tadyhle něco tady. A to má Latitude za 36 tisic.

+1/0
30.1.2018 21:22

J15a33k30u85b 22Š81p51r74i21n72g15e12r 9531692332

To spiknutí bylo myšleno jako nadsázka ;-) Sám se tím pravidlem řídím a nemám problém.

Taky mám jednu kuriozitku - Acer eMachines, nejlevnější šunt starej 10 let. Má už prasklej pant, baterie vydrží max. 5 minut a ta mrcha furt funguje. Prostě štěstí na kus, což neznamená, že levný věci jsou nesmrtelný.

+1/0
30.1.2018 21:59

T63o31m57á32š 69V98a19l35d77e72r 7563850629

Problém je, že střední třída je už odfláknuta. Takže pravidlo že za větší peníze koupíte kvalitu dnes není pravidlem.

0/0
3.2.2018 23:15

P57a72v86e14l 59B76e13r10a86n 7189514861936

A ještě jedna ze života :-) Spolužák ze střední si koupil telku ve výprodeji (takovej ten výstavní kus co stojí za výlohou), doslova zadarmo. Asi po půl roku si všiml, že se mu obraz barví tak nějak do zelena.

Tak hledal v menu a našel, že je hýbnuto s nastavením barev a že je prostě přidáno více zelené. Tak si to nastavil zpět a televize znovu obraz super. Za pár měsíců znovu... Zase posun. Pak to dělalo každý měsíc. Inteligetní televize měla nějakou super funkci na automatickou kalibraci barev, která se prostě rozbila. Televize na vyhození.

0/0
30.1.2018 21:30

J64a13k65u39b 35Š65p22r36i85n78g93e71r 9791552952

To nic nedokazuje.

0/0
30.1.2018 21:59

P96a52v22e65l 94B87e27r47a84n 7109524761656

To je fakt :-)

0/0
31.1.2018 10:22

K33a75r23e16l 44C75h43a15r69v47á47t 3896737360

Vlastním 4 roky starou oktávku combi II generace, kterou jsem koupil ojetou a hodlám jí využívat, dokud se náklady na udržování vozidla ve stavu způsobilém k bezpečné jízdě nestanou neúnosně vysokými. Kdyby vydržela 30 let, což určitě nevydrží, klidně bych v ní jezdil i 30 let. Bratr v současnosti jezdí oktávkou první generace tuším z roku 2000, kterou zdědil po tátovi, když si on pořídl novější auto a ta oktávka má najeto skoro 600 tisíc kilometrů.

Vím, že II generace není takový držák, nejspíš budu rád tak za 10 let, ale auto prostě hodlám využít na maximum.

Nehrozí, že bych nové auto kupoval kvůli tomu, že je úspornější, má nějakou novou technickou vychytávku, nebo je to módní trend. Peníze raděj vrazím do dětí a bydlení.

A na nějakou ekologii a úsporu paliva u novějších aut upřímně naprosto ... kašlu. Ta úspora nejspíš nikdy nebude tak vysoká, aby motivovala k nákupu nového auta.

+3/0
29.1.2018 13:11

P70e93t91r 42Č78e30r17m12á44k 9948855919150

On je právě problém v tom že nejde ani tak o náklady na “udržování vozidla ve stavu způsobilém k bezpečné jízdě” ale o to kdy to auto fakticky přestane splňovat bezpečností standardy - resp. kdy si to uživatel připustí. Čistě ekonomicky by bylo nejlevnější udržovat v IA stavu felicie a nebo i ty první octavky, ale pro většinu uživatelů (minimálně té první varianty) bude už nepřijatelná ta míra (ne)bezpečnosti, jistou roli sehraje i komfort a výbava.

0/0
29.1.2018 19:18

K47a65r79e39l 81C88h56a12r19v65á87t 3366147220

Ano, pokud se u cenově dostupných aut objeví nějaký technický zázrak, který by VÝZNAMNĚ zvýšil bezpečnost, asi by se dalo uvažovat o výměně auta dříve, když bude mít mé současné auto nejlepší roky za sebou. Ale tím zázrakem určitě nebude třeba něco jako eCall.

0/0
29.1.2018 21:36

P89e36t14r 74Č74e31r61m55á52k 9928665739550

Nejde vůbec o zázrak, už jen mezigenerační vývoj třeba té octavie je obrovský, ono to na první pohled není vidět ale posun v otázkách materiálů a konstrukce je obrovský, v otázce elektronických asistentů souhlasím že to už to tak jednoznačné není.

+1/0
29.1.2018 23:20

T57o30m41á27š 29V52a69l95d49e88r 7183640119

Jde o technologické skoky. Něco jako v roce 2000 kdy se lámala významně bezpečnost u aut a začala se ve velkým používat vysokopevnostní ocel.. Dnes se významně neliší a bezpečnost doplňují elektronické prvky. A to je volba každého. Komfort je vždy diskutovatelný, jelikož každý řidič je jiný.

0/0
3.2.2018 23:27

P26a33v61e38l 13V16a74n18ě27k 6754397290214

Clanek vyslovene pro zvyseni navstevnosti a zisku za reklamu. Realny vyznam nula protoze to proste logicky nedava smysl. Jo kdyby byl nadpis "V jakych autech jezdi ctenari idnes ... mozna"

+1/−1
29.1.2018 11:01
Foto

A69d53o91l22f 86J71e18r42s97á81k 3761475689823

Reálný význam nula....to bude asi řeč o vašem příspěvku.

+1/0
29.1.2018 12:30







Najdete na iDNES.cz