Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak stará auta jezdí v Česku? Pomozte nám to zjistit

Za loňský rok se v Česku prodalo 271 595 nových aut. Věk průměrného tuzemského auta ovšem podle statistik Svazu dovozců automobilů opět vzrostl, je to 14,62 roku. Kdo tedy ta nová auta kupuje a kam putují? A proč vozový park Čechů i přes konjunkturu stárne?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M12a21r81e18k 85P36o86s34p85í92š42i96l 2155215371

Kloudné nové auto bez osekané výbavy začíná na 450tis. Pokud jsou stále reálné platy 16500-22000kč čistého,tak kdo si může dovolit ho koupit. A i auta ojetá co za něco stojí s 150-200tis km 6-7 let stará stojí kolem 150-200 tis. Mě tohle srovnávání přijde stále úplně mimo mísu. Prostě dokud se tady nezvednou radikálně platy,tak to bude stejný a nebo horší. Jelikož novější auta mají sofistikovanější techniku a případná oprava stojí mnohem více peněz. V tomto státě je to začarovanej kruh. Ale rozetnout to nechce nikdo. A jen tak k výbavě auta. Je tam spousta kravin,co nejsou potřeba. A hle jedni to pochopili a teď válcují ostatní konkurenci. Dacia.

0/0
6.2.2018 13:11

R55i61c88h85a27r83d 12T66o89m58e44č13e11k 7446335306751

Každé auto je po vyjetí z prodejny staré.

+1/0
30.1.2018 21:29

A81l90e80x 82S83l80a68v64í20č37e37k 8747751759628

tato statistika bude stejne platna jako u volby presidenta - k nicemu

+2/0
30.1.2018 21:18

M71a35r96t78i50n 38K76u82ř98í54t91k58a 6517336858895

S těmi starými auty to nebude tak hrozné. Ono by stačilo, kdyby ministerstvo započítalo pouze vozy s platnou STK a hned bychom měli jiný výsledek.

Doporučuji přečíst:

https://bartyzal.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=646406

+3/0
30.1.2018 8:14
Foto

M61a72r65i25a24n 40V54e70l79a30s 1308177560744

Proč si nekoupím mladší auto? No protože nemám zbytečných 200 000. Což je mimochodem častý roční plat mnoha lidí.

+7/−1
29.1.2018 21:01

P90e23t81r 81S41p74á46l53e78n46k15a 2173802375917

Můžeš ho splácet pět let... a je to. To je nápad, co?

+1/−3
30.1.2018 17:44

P31a27v41e34l 47B74e12r20a60n 3480408801350

A co z toho budu mít? Krom zbytečnosti za 200 tisic na parkovišti, kterou mi nějakej jouda akorát odře nebo nějakej nenechavec kvůli desetikoruně prohodí oknem šutr? Jo, nebo si za dalších 300 tisic koupit garáž ne? :-P

To si radši koupim ojetinu za 50, hned teď, nemusím se bát, že mi ji ukradnou a když mi ji někdo odře, tak si akorát zanadávám a přejdu to.

+2/0
30.1.2018 20:54

T18o69m36á34š 62V77a76l69d90e21r 7523170939

A zaplatit další peníze navíc. Málokdy je úvěr, leasing za 0%. Pokud vůz nevydělává prachy, jde vždy o utrácení, ne investici. A ještě utratit další peníze navíc je hloupé. Lepší je si vůz půjčit. Vždy budete mít novější po druhé výměně než koupený do vlastní garáže. Druhá varianta je koupit zánovní vůz, kde už tolik nebolí koncová částka. Ale musíte se vyznat. A třetí varianta je mít tolik peněz, že neřeším půjčování peněz. To je nápad co?:-)

0/0
3.2.2018 22:47

J28a20k17u59b 26Š78p57r12i87n81g19e98r 9881132312

A to mnoho lidí je kolik? 5% populace? 10% populace?

0/−2
30.1.2018 18:15
Foto

J21a54n 57Č38e44r79m56á73k 4249548575497

no, také jezdím Fabií rv. 2001 a vyhovuje mi. Je spolehlivá, jde o dědictví, má najeto těsně přes 100 tisíc km, rez nikde... Zatím nevidím důvod ji měnit...

Pokud mě ovšem k tomu stát nedonutí. Nástroje na to má a nebo si je vytvoří... Jen doufám, že např. plošná silniční daň pro starší auta (např. 10 let) ve výši 10 000 ročně by neprošla, neboť politici chtějí být zvoleni i příště...

+3/0
29.1.2018 20:54

J23i94n67d17ř90i50c41h 80Š63k56o50p28e29k 4865271340735

i plošná dań 10000 Kč ročně k nákupu nepřesvědčí, tedy aspoň ne mě.

Najdu si řešení, stát mi vezme 10 000 Kč, já budu hledat, jak si aspoň část vzít zpátky. Takže např. opravy a služby tzv. bez papíru

+4/0
30.1.2018 7:18

V74l55a36d90i27s40l62a45v 89B74u36r13y51š64e13k 1539472687244

přesně tak a já být tebou, tak nebudu čekat s tím okrádáním státu až mně zavede nějakou plošnou daň a začnu s tím hned dnes, stát ti nic nedává a budeš mít v tom okrádání náskok, který se časem může hodit a když ho pořádně oškubeš, nic mu nedáš, tak možná budeš mít i na slušný auto

+1/−4
30.1.2018 8:01

J41i80n22d79ř11i29c39h 64Š13k39o19p57e62k 4315101490985

tak samozřejmě, že občas už to dělám. Nejvíce mě rozčiluje daň z nemovitosti - člověk si za svý zdaněný peníze koupí zdaněný materiál, postaví si barák a pak každý rok platí daň z toho, že si dovolil nebydlet v cizím

+4/0
30.1.2018 17:47

V31l58a95d63i14s70l11a75v 14B77u21r90y47š73e80k 1289132927914

moje řeč, se státem je třeba vydrbat, když nebude mít peníze, tak ať si někde půjčí, nic nám nedává

0/−1
30.1.2018 22:23

M62i74l34o71š 86H74o58t16o79v26ý 1737805515253

Až budeš v nemocnici, tak ti přeji, aby jsi si všechno zaplatil sám. A neargumentuj zdravotním pojištěním. Tolik neodvedeš na pojištění, když ti udělají běžnou operaci.

0/0
31.1.2018 8:45

T13o32m88á72š 59V36a20l20d14e96r 7513270729

To je něco jiného. Tam všichni platíme solidární daň.

0/0
3.2.2018 22:50

P65e65t37r 39V58a38r17g85a 3335953850180

Mám 16 let starou Zafiru (koupenou jako ojetou v DE). Zatím bez větších problémů (když pominu pokusy o krádež a následnou nutnou opravu). Proč to nevyměním? za:

a) jsem zatím spokojen

b) nechci podléhat nesmyslným eko-normám EU, resp. nejsem ochoten kupovat něco co má nesmyslné udělátka a kurvítka: start-stop nesmysl, down-sizing motor (fyziku neokecáš ať si kdo co vykládá), dvouhmotný setrvačníky, filtry co auto dusí, jen aby vypouštělo vzduch pomalu lepší než nasává, atd. atd

c) přimíchávání řepky a dalších sra.ek do paliv

d) nechci auto enormně citlivé na kvalitu paliva

Já chci jednoduché auto, bez "hejblátek a kurvítek", ideálně a atmosferickým klasickým motorem, co si poradí i s horším palivem a jehož opravy budou jednoduché. Motor vydrží 0,5 mil. km a zbytek auta tak 20 let. A cena bude "lidová"

Kdo mi to dá, toho auto si koupím ;-)

+6/0
29.1.2018 18:10

P88e55t63r 30S58p39á95l69e75n43k50a 2903542535657

Ale oni tu fyziku okecali. Nebo jí ty neorzumíš a nejde o okecávání... Výkon je vyšší.

0/0
30.1.2018 17:45

P81e51t69r 37V30a68r11g92a 3505523860240

výkon je vyšší ale za jakou cenu ? vyšší tlaky a složitější a početnější vstřiky si svou daň někde vyberou

0/0
30.1.2018 20:37

H52a43n38k79a 36C12h63a70l80u55p88s55k66á 2548570955316

To jo, ale neni to okecavani fyziky

0/0
31.1.2018 0:48

P24e45t83r 15Č71e35r44m62á68k 9658485869610

Fyziku teda rozhodně neokecali, výkon je akorát jedna z papírových hodnot udávající jeho maximální hodnotu, nic jiného to neříká, fyzikální vlastnosti které dodává motoru objem zatím nikdo nijak nenahradil, to ani nejde. Jiná věc ovšem je to že ne každý je nutně potřebuje a proto vcelku úspěšně v evropě zatím downsizing funguje.

0/0
31.1.2018 17:45

J23i77ř70í 24S52c35h47w63a24c88h 8898824848356

Fyziku, není potřeba "okecávat", fyzika na rozdíl od tebe ví, že pokud menší ale přeplňovaný motor dostane (díky většímu tlaku na sání) do válce stejné množství směsi vzduchu a paliva jako atmo motor o větším objemu, tak se v tom menším válci vytvoří větší tlak a výsledná síla na menší píst bude klidně stejná (nebo i větší) jako ve větším válci o větším objemu. Tato síla na píst díky klikovému mechanismu vytvoří stejný (nebo větší) krouťák a výkon jako v atmo motoru o větším objemu, tj, výkon (a nejen ten maximální ale v celém průběhu rozsahu otáček, kdy turbo funguje) bude prostě stejný (nebo větší), jako u větší atmosféry.... jedná se naprosto o zcela triviální mechanicko-fyzikální principy a důkazy, že část objemu (coby nepotřebná) byla nahrazena, není to žádný zázrak ani zbožné přání, je to prostě fakt.

0/0
4.2.2018 1:04

J61a24k69u74b 21Š15p70r35i16n13g19e79r 9181922262

Váš příspěvek mi připomněl ty hospodský hádky, kdy se lidi s max. dokončeným učňákem dohadují o smyslu tříválců s objemem 1l ;-) A k kurvítkům - fakt v to někdo v 21. století věří?

0/0
30.1.2018 18:20

P66e46t25r 82V28a41r21g83a 3515113320570

věří, neb existují. Pár příkladů ze života. Pračka - stará vydržela 20 let a jen 2x oprava drobností za pár korun. Nejlepší byla "oprava" hladinového čidla - fouknout hubou do trubičky. To nová pračka s fúrou elektroniky nevydrží a každá oprava bude řádově dražší. Dtto myčka - porouchal se motorek - je to tak schválně vyrobené, že to nejde rozebrat bez poškození - při tom by stačily 2-3 malé šroubky. Takže oprava (výměnou) za 4.500Kč s čekáním 4 týdnů. Motorek jsem si schoval a rozebral. Stačilo to vyčistit a znovu složit (řešeno lepidlem a izolepou). Když se to porouchalo podruhé - opravil jsme sám (podomácku) za 15 min a cenu 5kč - toto je klasické kurvítko (ne, že má něco programově kazit, ale je to levně neopravitelné). dtto varná deska - nikdo to neopravuje (jen výměnou celých sl. desek) přitom obv. stačí vyměnit jeden odpor za 5Kč (vlastní zkušenost). dtto televize, mám ještě starou klasickou TV - funguje 20 let (teď jen sporadicky) - 2x oprava za 200,- Kč. Dnešní moderní, co jsem si koupil se prakticky nedá opravit - vše jen vyhodit.

U aut - dneska se neopravuje, ale vyměňuje (celé části), nikdo není schopen správně analyzovat, co tomu autu je - často se vyměňuje zbytečně. Jak to, že dneska auto žárovka zdaleka nevydrží tolik co dříve (dříve stejně dlouho jako auto samo!), proč u některých aut musí v servisu rozebrat půl auta, aby vyměnili žárovku a sám si to už vůbec neuděláte! To je kurvítko všech kurvítek. Dříve u auta stačilo hlídat teplotu vody a olej (mazání) - a taky to jezdilo - dneska je tam kontrolek jak nas.áno a když u jedná počítač si řekne, že ne, tak nejedete, byť tomu nic není. To je sviňárna. Čím víc tam toho dáte, tím více se toho podělá.

Nejlepší zkušenost je ovšem s autovlakem do Popradu - zánovní služební auto Renault - a v zimě na vagónu tak namrzlo, že PC auta usoudil, že není vhodné nastartovat. Tak se to muselo odtáhnout a nechat "ohřát", pak nebyl problém. To se mi nikdy, ani u 25 let starého žigulíka nestalo

+2/0
30.1.2018 20:54

J67a10k56u92b 32Š85p98r81i47n97g89e36r 9811902862

Výměna je kvůli složitosti ekonomičtější - v PC nebo TV je vícevrstvý tišťák s SMD součástkami. Nebudete chtít vidět schéma, natož tam hledat chybu ;-) Samozřejmě že analyzovat chybu lze, jen je to více práce a ne každej mechanik to dělá. Např. repas alternátoru nebo převodovky - jde to, ale ve výsledku to bude stát tolik, co nový kus. Zlatý feldy - byl tam jen mikromotor, altík, startér, baterka a fůra místa. Dnes v oktávce je problém strčit ruku ke kompresoru. Prostě je tam málo místa, proto se mění žárovka obtížně. To není schválně nebo jako kurvítko, prostě nezbylo místo. Díky kontrolkám zjistíte závadu dřív, než se něco pokazí. Jsem rád za ty různý fičury - sice se to může pokazit, ale auto jede i bez toho a navíc tím získám komfort.

No, renault...

0/0
30.1.2018 21:03

P71e67t15r 71V27a54r46g56a 3525743980660

Ale já jsem přesvědčen, že tohle není zdravý vývoj. A nechápu proč v oktávce v motoru nemůže být tolik či více místa než ve feldě. Prostě u stávajícího vývoj postrádám smysl. K těm fíčurám - no, vám se nikdy nestalo, že se vám během jízdy bezdůvodně rozsvítí kontrolka airbagu? Poprvé jsme se vyděsil neb jsem nevěděl, co mám očekávat. Dnes to ignoruju, jen netuším, co to udělá při nehodě. Bude či nebude fungovat? Dříve airbag byl, ale žádná kontrolka k němu nebyla - nemělo vás co děsit. Jiný příklad: rozsvítí se vám kontrolka chyba motoru - celej vyděšenej voláte mechanikovi - co dělat. A on Vám řekne - jeďte pomaleji, nevytáčejte motor a dojeďte. Na místě zjistí,že je asi "unavené" čidlo kdesi v katalyzátoru. že reaguje se zpožděním. Tak to vyresetuje a řekne : "na motor to nemá vliv", když se to rozsvítí znovu, tak to musíme vyměnit anebo to ignorujte, ničemu to neškodí. Dřív, když něco bylo s motorem, tak jste to řešil, když jste "slyšel divný zvuky" nebo to moc žralo olej či vodu, nebo olej byl divný.

Mě ty fíčury spíš lezou na nervy. že se mám připoutat vím i bez čisla a kontrolky. že mám měkká kola visím či cítím při řízení - opět nepotřebuju, aby mne auto hlídalo a měl jsem tam další zbytečnost, co se může rozbít atd. atd.

Já tohle prostě nechci - chci jednoduché, "nerozbitelné", mechanické auto, kde když něco otevřu (kapotu motoru nebo kolo z nápravy) tak jasně vidím co kde je a jak to má pracovat

0/0
30.1.2018 21:15

P93a50v40e28l 72B88e56r13a35n 3580198851930

Snad jedinou kontrolku, kterou za jízdy fakt oceňuji je prasklá žárovka :-) Ale zase na druhou stranu se nedá normálně vyměnit, takže i ta je vlastně na nic :-D

0/0
30.1.2018 21:25

J18a20k77u68b 55Š87p11r36i54n48g25e45r 9381152132

Někdo nemá moc peněz, tak koupí levnej prodkut, kterej je, z logiky věci, horší. Tam nelze čekat životnost v řádech tisíce let. Protože ten motor je o dost větší. I ty světla jsou o hodně větší.

K airbagu - nestalo. Vše funguje. Jeden čas mi blbnul a pak přestal fungovat tempomat. Teď mi zase funguje. To je jediná fičura, co trochu zlobila. S tím airbagem mazejte do servisu, její existence má smysl. Ze života - ve feldě jsem v 90 trefil srnu. Auto sice jezdilo, ale čumák dostal zabrat. Airbag nevylítl. Možná, kdyby tam byla kontrolka, která by mě varovala před chybou...

Myslíte ten vrtulníček? To může bejt trilion věcí. A servisáka změňte. Nechápu na co si stěžujete - díky kontrolkám ušetříte prachy - když to dělá divný zvuk, bývá někdy už pozdě.

Nevýhoda těch starejch aut je, že jsou už tak starý, že sotva drží pohromadě - materiál degraduje, i když leží 15 let v garáži.

0/0
30.1.2018 22:06

T30o52m14á28š 33V29a15l41d17e78r 7263470349

Kupuji si vozy , kde podobné problémy opravdu neznám. ;-) Tedy kromě koncernu VW:-) tam to byla věc.

0/0
3.2.2018 23:10

T87o60m22á58š 29V77a18l43d68e87r 7963850969

Právě elektronika je dobře servisovatelná pomocí programů a jejich přípravků. Není nic lehčího než Vámi zmíněný plošňák vyjmout 4-8 šroubků odpojit 3-10konektorů a zasadit do přípravku a stisknout začátek testu. A nemusel by se ani vyjímat ze zařízení, pokud se nepoužije testovacích jehel. Chyba se hned ukáže zcela jasně a přesně. OTÁZKOU JE ZDA SI ZAŘÍZENÍ KOUPÍ AUTORIZOVANÝ SERVIS. sorry přepnul jsem si klávesy. U vozu diagnostika neukazuje přesnou závadu, ale příčinu a někdy mechanik neumí číst mezi řádky a mění co se namane. A je pravda, že některé poruchy by se opravily levněji, kdyby byl zájem. Takže něco asi není v pořádku, když mi běžný opravář opraví pračku za 1200 a značkový vymění počítač za 7500 Kč na stejnou závadu.

0/0
3.2.2018 23:07

P39a48v11e25l 81B44e83r52a81n 3820548891620

Ano, věří :-) A kurvítko nemusí být jen součástka co to naschvál rozbije. Ale součástka, která je úmyslně odfláknutá/z nekvalitních materiálů.

Doma mám sendvičovač. Kupovali ho ještě moji rodiče někdy v roce 1998. Stále funguje, bez problémů, ale už je zašlej, koupil jsem si tedy někdy před 2 lety novej a ne za 300 korun... vydržel rok a 11 měsíců, pak zasmrděl a nazdar.

To stejný televize, máme doma takovou tu CRT jede už 20 let. Rodiče už kupovali třetí plochou, prostě odešly atd.

0/0
30.1.2018 21:00

J73a13k78u70b 88Š38p49r75i48n92g35e65r 9261602952

Cena zpravidla určuje kvalitu - když to stojí málo, nemůže tam bejt místo plastu ocel, to dá rozum. To není kurvítko, jen levný výrobek.

Co taky chcete za 300? Kupte za 1000 a bude fungovat hodně dlouho. To není kurvítko, jen kupujete šmejdy.

U TV to samý - za to si můžete sám. Děláte chyby a místo toho,. abyste se poučil, to odsoudíte jako kurvítka a jako nějaký spiknutí a chybujete dál (systematická chyba).

0/0
30.1.2018 21:06

P69a61v63e17l 41B35e88r65a39n 3900968811630

"a ne za 300 korun" - ještě jednou - A NE za 300 korun, jinými slovy to nestálo 300 korun ;-)

A ehm, jak víte, že jsem udělal chybu s televizí? Jak víte, že ty ploché televize nestály 20 tisic? Hmm? Nijak ;-)

0/0
30.1.2018 21:14

J81a16k76u67b 67Š66p13r15i64n96g97e67r 9451312902

Tak to jsem se překoukl. Sám mám telku za 20 (stará LCD Sony) a funguje doteď. Znám dost lidí, co má dražší TV a funguje jim doteď. S levnými Sencor a Hyundai telkami se to říct nedá. Možná jste měl smůlu na vadnej kus (občas se stane) nebo jste koupil lacinej šunt. Tak co máte za TV? Hmm?

0/0
30.1.2018 21:57

P55a74v58e65l 82B86e82r29a28n 3460578361840

Aktuálně LG, až pojedu za rodiči, klidně se podívám i na typ, ale to už asi idnes diskuzi zamče. Ta zatím funguje :-) Ta stará neplochá popravdě nevím co to je popravdě.

0/0
31.1.2018 10:22

J46a48k78u91b 55Š85p93r42i25n67g96e59r 9561902142

Není důvod, aby CRT TV vydržela dýl jak OLED nebo jiná nová telka.

0/0
31.1.2018 10:30

T64o64m48á95š 14V97a20l63d42e41r 7983760979

Zrovna Korejské značky kurvítka mají. A vždy v dřívějších testech propadaly. Nyní jsem podobné testy už neviděl.

A ono to je dáno skladbou techniky. Co se vám pokazí nejdříve? impulzní zdroje, výkonová spínací technika. Procesory sami od sebe skoro nikdy. V pračkách se budou u invertních pohonů porouchávat střídače napětí. Jelikož jsou integrované v motorech, bude se měnit celek. U 10-15let staré pračky to nedává smysl. Tak se koupí nová.Taky mi zhasla LG TV krátce po záruce. A nebyla levná na svou dobu.

0/0
3.2.2018 22:58

P85a58v30e19l 39B28e67r25a28n 3160228591360

Jo a spiknutí v tom nehledám, na to nemám čas :-) A levný věci si fakt taky nekupuju, nejsem tak chudej abych si mohl dovolit kupoval levný krámy.

A ještě jedna věc. Doma mám HP 6510b, notebook starý myslím kolem 12 let. Jede do teď, panty v pohodě, vše v cajku (kromě baterky samozřejmě), běží každý den. V práci si kolegyně už 3x vyměňovala Dell - tu odešlo něco tady, tu něco támhle, tadyhle něco tady. A to má Latitude za 36 tisic.

+1/0
30.1.2018 21:22

J58a39k17u60b 15Š36p94r77i64n62g97e61r 9311852362

To spiknutí bylo myšleno jako nadsázka ;-) Sám se tím pravidlem řídím a nemám problém.

Taky mám jednu kuriozitku - Acer eMachines, nejlevnější šunt starej 10 let. Má už prasklej pant, baterie vydrží max. 5 minut a ta mrcha furt funguje. Prostě štěstí na kus, což neznamená, že levný věci jsou nesmrtelný.

+1/0
30.1.2018 21:59

T83o46m60á56š 18V94a55l66d46e86r 7293370339

Problém je, že střední třída je už odfláknuta. Takže pravidlo že za větší peníze koupíte kvalitu dnes není pravidlem.

0/0
3.2.2018 23:15

P88a45v58e36l 45B76e49r79a56n 3800358711800

A ještě jedna ze života :-) Spolužák ze střední si koupil telku ve výprodeji (takovej ten výstavní kus co stojí za výlohou), doslova zadarmo. Asi po půl roku si všiml, že se mu obraz barví tak nějak do zelena.

Tak hledal v menu a našel, že je hýbnuto s nastavením barev a že je prostě přidáno více zelené. Tak si to nastavil zpět a televize znovu obraz super. Za pár měsíců znovu... Zase posun. Pak to dělalo každý měsíc. Inteligetní televize měla nějakou super funkci na automatickou kalibraci barev, která se prostě rozbila. Televize na vyhození.

0/0
30.1.2018 21:30

J29a31k94u32b 57Š17p42r41i41n80g55e64r 9501402122

To nic nedokazuje.

0/0
30.1.2018 21:59

P72a70v72e85l 98B71e88r28a14n 3710268531460

To je fakt :-)

0/0
31.1.2018 10:22

K55a37r64e35l 84C36h75a34r71v24á39t 3216947900

Vlastním 4 roky starou oktávku combi II generace, kterou jsem koupil ojetou a hodlám jí využívat, dokud se náklady na udržování vozidla ve stavu způsobilém k bezpečné jízdě nestanou neúnosně vysokými. Kdyby vydržela 30 let, což určitě nevydrží, klidně bych v ní jezdil i 30 let. Bratr v současnosti jezdí oktávkou první generace tuším z roku 2000, kterou zdědil po tátovi, když si on pořídl novější auto a ta oktávka má najeto skoro 600 tisíc kilometrů.

Vím, že II generace není takový držák, nejspíš budu rád tak za 10 let, ale auto prostě hodlám využít na maximum.

Nehrozí, že bych nové auto kupoval kvůli tomu, že je úspornější, má nějakou novou technickou vychytávku, nebo je to módní trend. Peníze raděj vrazím do dětí a bydlení.

A na nějakou ekologii a úsporu paliva u novějších aut upřímně naprosto ... kašlu. Ta úspora nejspíš nikdy nebude tak vysoká, aby motivovala k nákupu nového auta.

+3/0
29.1.2018 13:11

P56e63t12r 70Č93e46r46m17á84k 9178485719190

On je právě problém v tom že nejde ani tak o náklady na “udržování vozidla ve stavu způsobilém k bezpečné jízdě” ale o to kdy to auto fakticky přestane splňovat bezpečností standardy - resp. kdy si to uživatel připustí. Čistě ekonomicky by bylo nejlevnější udržovat v IA stavu felicie a nebo i ty první octavky, ale pro většinu uživatelů (minimálně té první varianty) bude už nepřijatelná ta míra (ne)bezpečnosti, jistou roli sehraje i komfort a výbava.

0/0
29.1.2018 19:18

K39a12r89e60l 40C62h94a85r13v26á30t 3796237640

Ano, pokud se u cenově dostupných aut objeví nějaký technický zázrak, který by VÝZNAMNĚ zvýšil bezpečnost, asi by se dalo uvažovat o výměně auta dříve, když bude mít mé současné auto nejlepší roky za sebou. Ale tím zázrakem určitě nebude třeba něco jako eCall.

0/0
29.1.2018 21:36

P77e10t56r 42Č73e14r80m41á63k 9128105319170

Nejde vůbec o zázrak, už jen mezigenerační vývoj třeba té octavie je obrovský, ono to na první pohled není vidět ale posun v otázkách materiálů a konstrukce je obrovský, v otázce elektronických asistentů souhlasím že to už to tak jednoznačné není.

+1/0
29.1.2018 23:20

T10o47m51á57š 85V22a27l45d31e81r 7623980579

Jde o technologické skoky. Něco jako v roce 2000 kdy se lámala významně bezpečnost u aut a začala se ve velkým používat vysokopevnostní ocel.. Dnes se významně neliší a bezpečnost doplňují elektronické prvky. A to je volba každého. Komfort je vždy diskutovatelný, jelikož každý řidič je jiný.

0/0
3.2.2018 23:27

P98a15v53e47l 81V89a79n80ě67k 6174387730744

Clanek vyslovene pro zvyseni navstevnosti a zisku za reklamu. Realny vyznam nula protoze to proste logicky nedava smysl. Jo kdyby byl nadpis "V jakych autech jezdi ctenari idnes ... mozna"

+1/−1
29.1.2018 11:01
Foto

A67d38o96l48f 87J59e18r54s94á48k 3611675449673

Reálný význam nula....to bude asi řeč o vašem příspěvku.

+1/0
29.1.2018 12:30







Najdete na iDNES.cz