Diskuze
Tipo slaví třicet: hranatý revoluční fiat startoval éru platforem
Děkujeme za pochopení.
F30r11a37n14t46i60š91e47k 43V75ě28r81n25ý
Když si na Tipo vzpomenu, tak pláču jako dítě. Měl jsem tu čest vlastnit model Fiat Tipo 2.0 GT i.e 83 kW s digitální palubovkou, r.v. 1990. Tipo jsem chtěl, ale byl to největší a nejdražší omyl v mém životě. Italská elektronika se sr.la neuvěřitelně a nebylo nikoho kdo by to zvládl opravit, vyzkoušel jsem autorizované servisy, garážovky...nic nepomohlo. Když mělo den, tak dokázalo jezdit za 16 litrů na sto, na dva případně na tři válce. Každá jízda byla neuvěřitelné dobrodružství, hlavně cesta se ženou do porodnice..."Děkuji" redakci za připomenutí těchto krušných let, už jsem málem zapomněl.
H38o97n98z62a 85D59v15o62ř58á17k
Paradni auto. Mel jsem 1,6 DOHC a 1,4. Prvni s digitalni palubkou, ktere jsem skoro obrecel, kdyz me trefili na krizovatce, druhe analog.jezdila obe pekne, spolehliva taky, krasne vzpominky.
J85o94s54e50f 62V64o44s53i47c22k66y
Nejvetsi prukopnik byl ale Fiat 127 Ten postavil motor, za nej prevodku, a to cele vpredu napric. Dnes to pouzivaji vsechny automobilky. VW Golf byl 2.dalsi !
M92a72r46t60i53n 90N29e82b51e36s30k10ý
Základní rozměr pneumatik byl 165/70 R13, tedy stejný jako u stodvacítek a favoritů,“ vzpomíná bývalý majitel jednoho z tip.
Drobný detail: 165/70 R13 měl až Favorit, 165/80 R13, neboli 165R13 měla 105/120, poté, co přešla na 13" rozměr z 14" jako dědictví z embéček a stovek.
Z
I64v86a36n 71K92o31p33t36a
Až na profilovat číslo tedy stejná guma. Ráfky stejne.
L56u61c87i89a75n 36P42a65p94a88z62i35a92n
Takový lepšíí Favorit, je vidět, že jste tehdy drželi krok se světovou špičkou. Ale dnes jsme na tom ještě líp. Přesto třetinové platy vůči zemím jako je i Itálie jsou vůči nám diskriminační a je čas dát tomu sbohem.
J59a65r20o87s80l16a36v 72P75o46r58t
Měl jsem ho v dieselu , 4xv Chorvatsku naprosto bez problémů, žádná rez , analogová palubka jen výměna zadního tlumiče výfuku po osmi letech .
P46e68t45r 46M35i84c44h90a84l
Kvalitu soudit nebudu, svezl jsem se v tom jenom jednou. A s autorem nesouhlasím, že je to nevzhledná krabice. Ještě v polovině 90. let se za Tipem kde kdo otočil. A já samozřejmě taky.
D84a77v37i78d 22H33o10l86u36b
Přesně to jsem si říkal.. "hranaté auto, které moc krásy nepobralo". Proti zmíněnému Favoritu bylo rozhodně Tipo víc oblé než hranaté a celkově design zejména zadní části vozu, byl nadčasový. Tip jsem měl 5 a rozhodně nespolehlivostí netrpěly. Autoři nepochybně čerpali ze zažitého - co je Italské, je poruchové. Jinak by to byl fajn vzpomínkový článek.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...