Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Británie otestuje možnost použití elektroaut jako malých elektráren

Automobilka Nissan v Británii otestuje použití elektromobilů jako malých elektráren. Použije k tomu tisíc dobíjecích míst, kde bude možné auto po připojení nejen nabíjet, ale také vracet energii z auta zpět do elektrické sítě. Vláda tento test podpoří téměř deseti miliony liber (289 milionů korun).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P31e54t61r 16M85i92c65h63a57l 2210744971962

Super. Večer se auto vybije, v noci bude bezvětří a ráno nikdo nepojede do práce. :-D

+2/0
1.2.2018 4:11

J25a91r29o12m66i22r 98F97a59r21e57k 4142473427

Už to chápu. Je to vlastně takový experiment. Přesvědčit lidi, že je moderní a správné mít v autě půl tuny baterií nebylo nic těžkého. Ale přesvědčit lidi, že půl tuny baterií potřebuje kola, to už je ta správná výzva.

+3/0
31.1.2018 23:26

P51a96v21e35l 19K86u66t12i81l 9830916923839

Není potřeba přesvědčovat, ale vysvětlovat, protože někteří ten princip očividně nechápou.

0/0
5.2.2018 19:18

D84e64n20i40s 22H19u45m20l 4732375445216

Řidiči, jimž to bude snižovat životnost drahé baterky, budou jistě nadšení.

0/0
31.1.2018 23:19

H90o11n44z65a 78T23a95r 3519252244232

Elektromobil jako zásobárna energie: Nissan zkouší pilotní projekt

http://www.hybrid.cz/elektromobil-jako-zasobarna-energie-nissan-zkousi-pilotni-projekt

0/0
31.1.2018 21:30

P33e16t41r 49B78á89č54a 8345506305315

Penize hozeny do kanalu.

+1/0
31.1.2018 19:56

P35a57v37e38l 17S45o20b84o46t68k28a 5470794

jj, elektromobil je jediné smysluplné auto - kupovat dnes spalovací motor jsou naprosto vyhozené peníze.

+1/−5
31.1.2018 19:50

H41o69n44z68a 46T27a24r 3319692514852

Bohužel. Jak pro koho.

Pro toho, kdo nemá možnost parkovat a nabíjet Třeba jen s 230V / 16A. Jen obtížně použitelné.

Pro ty, kteří tuto možnost nemají, by byl mnohem použitelnější Plug- in- Hybrid nebo Hybrid.

Už jen pro to, že za nízkých venkovních teplot spalovací motor vytápí interier .

0/0
31.1.2018 22:03

D33a79v69i65d 30K28n13a93p90e69k 8747854386495

To je jak princip cimrmanova důlního výtahu. Nabiji auto naplno, dojedu do práce, vybiji, nechám auto stát a pro jízdu zpátky ho zase nabiji. Doma vybiji a tak dál. Co tím vlastně získám kromě ztrát při nabíjení a vybíjení?

0/0
31.1.2018 16:33

J15a59n 41V39á76c53l15a68v60í17k 3182556851869

Jestli chápu článek dobře, tak je to trochu jako přečerpávací elektrárna - ve špičce za draho prodáváte, mimo špičku za levno nakupujete.

0/0
31.1.2018 19:26

P32a16v98e64l 16S50o14b36o75t53k64a 5270654

Vzhledem ke ztrátám tohoto systému (nutno započítat vč. VVN), je to spíš technická zajímavost.

0/0
31.1.2018 19:52

J33a56n 20V65á82c15l28a40v67í81k 3902926961809

Stejně jako ta přečerpávací elektrárna má ztráty. Proč hned VVN?

0/0
31.1.2018 21:32

P64a29v61e56l 74K42u25t70i83l 9690206793879

Bude to vykryvat spicku nepotece to na druhou stranu zeme ale spotrebuje se to ve stejnem bloku kde se kolem obeda bude varit. Elektrina v dobe prebytku ma dokonce zapornou cenu, kdezto zdroje ktere jsou schopny okamzite dodavat jsou velmi dobre zaplacene a nejen v dobe kdy dodavaji ale i v dobe kdy jen jsou pripraveny dodavat.

0/0
3.2.2018 14:35

J44a78r83o86m74i58r 87F80a21r50e51k 4352493667

Účelem přečerpávací elektrárny je jezdit sem a tam?

0/0
31.1.2018 23:16

J55a64n 33V18á70c18l69a49v17í23k 3952896841499

A to s tímhle nejde?

0/0
31.1.2018 23:52

J61a71r49o55m13i27r 83F60a83r94e26k 4432193987

Ok, takze auto si za levno nabiji v praci, kde mi zamestnavatel postavi pripojku, potom si energii odvezu domu a tam ho necham vybit. Jako... jako fakt uz nevim....

Nerikam, ze to technicky nebude fungovat, ale cely ta myslenka mi prijde neskutecne prapodivna.

+1/0
31.1.2018 15:26

T53o77m20á31š 34S75y68r16o60v61ý 9488708285941

To by mě zajímalo, kdo tohle vymyslel... Toho by se účastnil někdo jen za situace, že by to bylo hodně štědře odměňováno. Častým vybíjením a nabíjením se snižuje kapacita článků a jejich životnost... Takže by se rychle snižoval dojezd na jedno nabití a výměna baterie (což je stále dosti nákladná záležitost) by byla na pořadu dne mhohem dříve, než za běžného užívání automobilu... To, že při vybíjení a nabíjení dochází ke ztrátám, už je druhotná záležitost.

Dokud někdo nevynalezne články s téměř neomezeným počtem nabíjecích cyklů (současně se žádnou nebo minimální ztrátou kapacity), tak je toto pěkný nesmysl...

+7/0
31.1.2018 12:37

P71a69v90e84l 73K48u28t48i11l 9950316313829

Ale to platí již dnes, pokud baterie používáte v nějakém intervalu, tedy ne od 0 do 100 ale třeba od 60 do 80% je jejich životnost obrovská, například 200.000 takovýchto mělkých cyklů. ztráty samozřejmě jsou, ale v době kdy nabíjíte je elektřina velmi levná a ve špičkách zase velmi drahá, takže se to vyplatí. Rozhodně je daleko nákladnější udržovat v pohotovosti kvůli několika hodinám špičky nějakou elektrárnu.

0/0
5.2.2018 19:37

M93i80l38a90n 37N98ě70m95e39c 1125740646186

Jestli tomu správně rozumím, tak si tu někdo plete elektrárnu a akumulátor :)

+11/0
31.1.2018 12:06

M79a55r21e87k 16M42a98l87ý 1882238141410

Tak to je iDnes, ještě jste si na takovéto technicky slabé redaktory nezvykl? :-)

+5/0
31.1.2018 14:45

D69a69v79i14d 76K24n10a13p92e73k 8357324696215

hodinky nebo holínky, obojí se natahuje.

0/0
31.1.2018 16:33

D71e56n97i42s 67H25u29m65l 4672725375226

když jsem viděl titulek, tak jsem předokládal, že řidič nechá přes den běžet spalovací motor

+1/0
31.1.2018 23:21







Najdete na iDNES.cz