Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Británie otestuje možnost použití elektroaut jako malých elektráren

Automobilka Nissan v Británii otestuje použití elektromobilů jako malých elektráren. Použije k tomu tisíc dobíjecích míst, kde bude možné auto po připojení nejen nabíjet, ale také vracet energii z auta zpět do elektrické sítě. Vláda tento test podpoří téměř deseti miliony liber (289 milionů korun).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P39e36t24r 81M81i34c30h88a66l 2340744791922

Super. Večer se auto vybije, v noci bude bezvětří a ráno nikdo nepojede do práce. :-D

+2/0
1.2.2018 4:11

J48a32r92o34m53i97r 90F64a53r90e32k 4282713357

Už to chápu. Je to vlastně takový experiment. Přesvědčit lidi, že je moderní a správné mít v autě půl tuny baterií nebylo nic těžkého. Ale přesvědčit lidi, že půl tuny baterií potřebuje kola, to už je ta správná výzva.

+3/0
31.1.2018 23:26

P52a31v55e43l 40K65u89t75i68l 9740236953429

Není potřeba přesvědčovat, ale vysvětlovat, protože někteří ten princip očividně nechápou.

0/0
5.2.2018 19:18

D10e18n60i53s 70H81u28m25l 4792645565516

Řidiči, jimž to bude snižovat životnost drahé baterky, budou jistě nadšení.

0/0
31.1.2018 23:19

H58o95n56z85a 45T91a62r 3199982764662

Elektromobil jako zásobárna energie: Nissan zkouší pilotní projekt

http://www.hybrid.cz/elektromobil-jako-zasobarna-energie-nissan-zkousi-pilotni-projekt

0/0
31.1.2018 21:30

P21e89t43r 24B12á71č63a 8275216575655

Penize hozeny do kanalu.

+1/0
31.1.2018 19:56

P90a55v91e46l 60S46o53b19o72t66k98a 5910814

jj, elektromobil je jediné smysluplné auto - kupovat dnes spalovací motor jsou naprosto vyhozené peníze.

+1/−5
31.1.2018 19:50

H68o43n89z33a 82T59a85r 3429332504492

Bohužel. Jak pro koho.

Pro toho, kdo nemá možnost parkovat a nabíjet Třeba jen s 230V / 16A. Jen obtížně použitelné.

Pro ty, kteří tuto možnost nemají, by byl mnohem použitelnější Plug- in- Hybrid nebo Hybrid.

Už jen pro to, že za nízkých venkovních teplot spalovací motor vytápí interier .

0/0
31.1.2018 22:03

D63a36v67i26d 53K26n46a44p93e91k 8157104926975

To je jak princip cimrmanova důlního výtahu. Nabiji auto naplno, dojedu do práce, vybiji, nechám auto stát a pro jízdu zpátky ho zase nabiji. Doma vybiji a tak dál. Co tím vlastně získám kromě ztrát při nabíjení a vybíjení?

0/0
31.1.2018 16:33

J40a26n 65V89á13c10l21a97v61í54k 3672816401449

Jestli chápu článek dobře, tak je to trochu jako přečerpávací elektrárna - ve špičce za draho prodáváte, mimo špičku za levno nakupujete.

0/0
31.1.2018 19:26

P61a70v33e66l 15S52o82b34o78t37k64a 5560304

Vzhledem ke ztrátám tohoto systému (nutno započítat vč. VVN), je to spíš technická zajímavost.

0/0
31.1.2018 19:52

J63a97n 88V63á43c95l34a51v42í30k 3512296501379

Stejně jako ta přečerpávací elektrárna má ztráty. Proč hned VVN?

0/0
31.1.2018 21:32

P64a74v22e57l 70K85u11t82i33l 9670476933509

Bude to vykryvat spicku nepotece to na druhou stranu zeme ale spotrebuje se to ve stejnem bloku kde se kolem obeda bude varit. Elektrina v dobe prebytku ma dokonce zapornou cenu, kdezto zdroje ktere jsou schopny okamzite dodavat jsou velmi dobre zaplacene a nejen v dobe kdy dodavaji ale i v dobe kdy jen jsou pripraveny dodavat.

0/0
3.2.2018 14:35

J25a16r47o37m34i56r 78F57a10r71e90k 4342843167

Účelem přečerpávací elektrárny je jezdit sem a tam?

0/0
31.1.2018 23:16

J91a28n 49V81á47c64l24a27v58í65k 3792936701289

A to s tímhle nejde?

0/0
31.1.2018 23:52

J80a73r31o26m48i55r 18F45a94r91e26k 4712703797

Ok, takze auto si za levno nabiji v praci, kde mi zamestnavatel postavi pripojku, potom si energii odvezu domu a tam ho necham vybit. Jako... jako fakt uz nevim....

Nerikam, ze to technicky nebude fungovat, ale cely ta myslenka mi prijde neskutecne prapodivna.

+1/0
31.1.2018 15:26

T64o13m30á32š 84S78y18r64o82v85ý 9988398355971

To by mě zajímalo, kdo tohle vymyslel... Toho by se účastnil někdo jen za situace, že by to bylo hodně štědře odměňováno. Častým vybíjením a nabíjením se snižuje kapacita článků a jejich životnost... Takže by se rychle snižoval dojezd na jedno nabití a výměna baterie (což je stále dosti nákladná záležitost) by byla na pořadu dne mhohem dříve, než za běžného užívání automobilu... To, že při vybíjení a nabíjení dochází ke ztrátám, už je druhotná záležitost.

Dokud někdo nevynalezne články s téměř neomezeným počtem nabíjecích cyklů (současně se žádnou nebo minimální ztrátou kapacity), tak je toto pěkný nesmysl...

+7/0
31.1.2018 12:37

P56a80v57e40l 85K60u75t35i50l 9740856393969

Ale to platí již dnes, pokud baterie používáte v nějakém intervalu, tedy ne od 0 do 100 ale třeba od 60 do 80% je jejich životnost obrovská, například 200.000 takovýchto mělkých cyklů. ztráty samozřejmě jsou, ale v době kdy nabíjíte je elektřina velmi levná a ve špičkách zase velmi drahá, takže se to vyplatí. Rozhodně je daleko nákladnější udržovat v pohotovosti kvůli několika hodinám špičky nějakou elektrárnu.

0/0
5.2.2018 19:37

M56i32l56a64n 75N92ě44m61e55c 1455560186906

Jestli tomu správně rozumím, tak si tu někdo plete elektrárnu a akumulátor :)

+11/0
31.1.2018 12:06

M19a26r90e44k 26M18a30l20ý 1872238441850

Tak to je iDnes, ještě jste si na takovéto technicky slabé redaktory nezvykl? :-)

+5/0
31.1.2018 14:45

D84a20v14i39d 61K55n46a55p81e61k 8417354316335

hodinky nebo holínky, obojí se natahuje.

0/0
31.1.2018 16:33

D45e90n45i11s 45H11u31m94l 4502595435166

když jsem viděl titulek, tak jsem předokládal, že řidič nechá přes den běžet spalovací motor

+1/0
31.1.2018 23:21







Najdete na iDNES.cz