Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ANALÝZA: Proč Češi jezdí starými auty? Na mladší jednoduše nemají

Za loňský rok se v Česku prodalo 271 595 nových aut. Věk průměrného tuzemského auta ovšem podle statistik Svazu dovozců automobilů opět vzrostl, je to 14,62 roku. I když ekonomika i mzdy v tuzemsku rostou, většina lidí zatím na nové auto prostě nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a41n 32P66i86c79k39a 8337968757652

Na mladší sice mám, ale starší je kvalitnější :-)

+1/0
20.2.2018 14:09

P76a30v61e31l 82C91h34a91m81r78á38d 4707350339745

Cože? Operativní leasing je levný? Vždyť je to největší podvod na spotřebitele, prodejce auto prodá téměř 2x a vždy si mastí kapsu. Si to spočítejte!

+1/0
20.2.2018 12:53

J94a66n 57H19á75l46a 8715305330267

Jakmile 74% prodejů nových aut jdou do fleetu, tak je něco špatně:

a) nulová kontrola ze strany finančních úřadů firem a živnostníků ve smyslu majetek vs. reálně přiznané příjmy - pak tu máme desítky tisíc s.r.o. s minimálními odvody, ale každé dva roky nová auta za tři mega pro majitele a jeho rodinu. Zaměstnanci pak jako služební orezlé 15let staré fabie.

b) velmi benevolentní danová pravidla pro pořizování a provozování firemních vozidel (a+b jdou ruku v ruce).

c) vysoké zdanění (přímé i nepřímé) zaměstnanců

+2/0
10.2.2018 22:28

P92e22t73r 33Č18e30r27m34á89k 9758795989340

Na tom nic špatného není, je to finanče výhodné jak pro zaměstnance tak pro zaměstnavatele.

0/0
11.2.2018 22:32

F60i64l62i17p 51M80a52t69e95á42s22k83o 8716756879983

No, možná je to taky o tom, že ty auta prostě pořád fungujou. Máme 15 let starýho Scenica, najeto nějakých 240000 a jezdíme s ním v klidu i na Sardini k moři. Kromě běžných oprav jako výměna oleje, výměna ojetých brzd a gum atd. se s ním nic neděje, prostě to jezdí, topí i chladí, svítí, bliká, zatáčí, brzdí... Na technickou chodím a projdu vždycky v poho a emise jsou v pořádku. Na nový auto bych měl, ale proč bych měl vyhodit něco, co pořád funguje? Vždyť ani ta karoserie tomu nerezne, snad možná trochu zmatovatěla a sam tam je to někde odřený. To to mám vyhodit jen proto, abych podpořil růst HDP?

+7/0
9.2.2018 15:07

J28a15n 98Č38a15d89e79k 8609683737

Ano, přesně jak píšete. Mám Octavii II starou 13 let. Vše funguje, vše co potřebuji má a umí. Vyžaduje jen běžný servis. Nikdy porucha kvůli která bych nedojel. Prostě nevidím objektivní důvod pro nové auto....

+1/0
9.2.2018 19:03

J58i21ř45í 44M57a93c95e41k 3955535224391

Dokud jsou u nás platy poloviční než v Německu a jinde (a u důchodů je rozdíl ještě propastnější), tak vnímám aktivity vlády proti starým vozům (ekologická daň apod.) jako prasárnu.

+1/0
9.2.2018 10:13

P30e49t80r 55Č95e78r60m48á45k 9538385359710

Náklady na provozování auta jsou ale u nás na mnohem nižší úrovni než jinde, v tom problém není.

0/0
9.2.2018 12:10

M70a80r69t29i70n 84K12a47r76á32s41e34k 9618833278868

Naopak, u duchodu je rozdil mensi, prumer v CR u duchodu je nejakych 11 000, v nemecku asi 21 000, prekvapive v Britanii je to nejakych 12 000, pri zohedneni cen je na tom cesky duchodce nejspis nejlip z tech 3...

+2/−1
9.2.2018 14:04

S40t78a43n85i88s83l58a56v 59K93r10e98j29c38a14r 6817206723854

A může za to stát nebo podnikatel ? Proč nadnárodní firmy v ČR nemají ve všech zemích srovnatelné platy ? Jsou profesně horší čeští pracující v ČR než profesní pracující Němci v Německu nebo Britové v Británii. Beru to, že pokud budu pracovat v české firmě tak se musím smířit s českým platem. Pokud bude pracovat v ČR u zahraniční filiálky firmy měl by jsem mít srovnatelný plat jako mají zaměstnanci v mateřské firmě v cizině. Nevím kolik čechů pracuje ve svých profesích ve Volfsburgu v Německu za srovnatelný plat jako ve Škodovce. Kolik čechů pracuje v Italském Ivecu za plat jaký berou ve Vysokém Mýtě? ATD. Proč by měl stát doplácet rozdíl ve výšce platů u nadnárodních společností ?

0/0
9.2.2018 17:32

P23e35t22r 35Č68e20r91m52á26k 9488315449930

Proč by měli mít firmy srovnatelné platy? 8-o Mzda je ryze věcí tržního prostředí, proto je zcela logické že zaměstnanec nadnárodní společnosti bere tolik kolik je zvykem na českém trhu. Smyslem podnikání je tvorba zisku a ne sponzoringu.

+1/0
10.2.2018 13:15

J43a61n 15H74á93l48a 8815855310237

S čímž naprosto souhlasím do momentu, kdy mateřská firma generuje pravidelně ztrátu, kterou jim nahrazuje česká pobočka -čímž vzniká takový ekonomický zázrak - Češi s třetinovými platy platí západní ceny, čímž vytváři ziskovost nadnárodních koncernů, které jim ty třetinové mzdy platí.

+1/0
10.2.2018 22:20

P68e75t83r 12Č27e48r27m58á23k 9878975149600

No tak to je naopak logické ne? Proto si obecně firmy pobočky na východé dělají aby srovnatelnou práci udělali s menšími náklady. Tím spíš pokud provoz v centrále nebo západních pobočkách kvůli neúnosnosti pracovního trhu není rentabilní.

+1/0
11.2.2018 12:32

P27a52v74e75l 96R41e42z17n37i59c15e65k 3675334394862

a na to byla potreba obrovska analyza a dlouhy clanek na idnesu? to vi snad kazdy s mozkem v hlave, ze cesi nekupuji nova auta a radeji si poridi nejake starsi predevsim z financnich duvodu. Jsou i dalsi duvody, ale finance jsou zde prvni

+2/0
9.2.2018 10:01

P71e90t10e90r 22V52a59ň83u17š73a14n97i88k 4177556956382

ja mam 40000 cisteho a stejnak si nove auto dovolit nemuzu, predrazene, nechapu proc napriklad nejsou auta na splatky bez urocne, automobilky vydelava 2x jednou na prodeji a jednou na urocich sve dceriny spolecnosti ktera poskytuje pujcku, je to svinstvo!

+2/0
9.2.2018 7:23

P10a86v31o29l 72K84r54u88p15k41a 9263771468585

Jede čas boli Mazdy "na tretinky" bez navýšenia, myslím, že aj v ČR.

0/0
9.2.2018 20:10

J25a87n 71H50á96l97a 8235475730927

Vydělá třikrát - potřetí na havarijku a povinném ručení, které si musíte pořídit od partnera značky.

+1/0
10.2.2018 22:29

P90e67t32r 36H43o28f29m13a19n36n 6669454185670

Vy byste si nové auto samozřejmě koupit mohl. Třeba něco od Dacie. Jenže to pro Vas přece není auto. Pro vás ani renault nebo jiné s 'jen' 84kW není žádné auto a potřebujete silnější, jak jste před týdnem napsal. Tak se pak nedivte, že si musíte kupovat 10 let starou plečku s vylágrovaným 120kW motorem.

0/−1
11.2.2018 7:36

J98i15ř54í 12S17c21h42w15a70c24h 8888204278656

znám člověka, který ušetří na nové auto z platu polovičního.

0/0
11.2.2018 22:05

T58o97m25á62š 23V37a38l14d62e27r 7543860219

Chybí info na jaké a za jak dlouho. Také jaké má životní náklady apod. Jinak tato informace o ničem nevypovídá. Ušetřit se dá na cokoliv, ale za jakou cenu.

+1/0
18.2.2018 21:40

K23a68m20i91l 78D79o14l51e90z52e21l 6402616604842

vsechny coudici diesely starsi 6 let by meli prijit o technicak a nasledne by se melo naridit jejich sesrotovani.

V takovychto autech jezdi bezohledni sobci, kteri ostatnim zamerne znecistji vzduch

0/−8
8.2.2018 20:47

P96e17t47r 33V10a63r53g20a 3215143310800

Sice nejsem zastánce dieselů (a sám mám benzín) - ale není to o stáří / počtu let. je to o neúdržbě a zásazích do auta.

Když budu chtít, tak si koupím dvoutakt Trabanta či Wartburga či Barkase - taky vám bude smrdět a čoudit (a není to nafta), ale STK i Emisemi to projde kolikrát budu chtít.

+1/0
20.2.2018 14:30

K39a93m52i37l 56D30o10l29e45z60e32l 6192396234242

doporucoval bych opravu jedne vety v clanku.

Das Went Auto patri mezi solidni autobazary v porovnani s podvodniky z AAA auto

0/0
8.2.2018 20:46

S67t55a14n31i60s76l52a17v 54K79o30z85e57l68k58a 8985878576986

Tak to je snad logický, že jezdím s tím na co mám a že se bez toho neobejdu. V mém okolí je plno vrstevníků co mají sice o něco nadprůměrné příjmy, nicméně platí hypotéky, mají 1-2 malé děti, manželku na mateřské, takže jednoduché počty a realita že u novostavby často stojí i Felicie, Corsa či Punto z 90. let.

+4/0
8.2.2018 19:08
Foto

J74i57ř47í 25V63e19s60e40l48ý 3460842370930

Průměrná mzda v ČR je cca 1/3 průměrné mzdy za celou EU. Jsme na jednom z posledních míst v EU! Až 2/3 lidí na průměrnou mzdu v ČR nedosáhne t.j. kupní síla je v ČR velmi, velmi slabá. Např. nový Škoda Karoq stojí okolo 600 tis. Průměrný Čech na něj prostě nemá.....

+1/−1
8.2.2018 15:50

M86a48r85t64i16n 81K69a13r85á86s97e56k 9368443528598

Prumer v CR rozhodne není na tretine prumeru EU, spise je na dvou třetinách.

Co do mezd je za nami dalších 8 zemi, tj skoro tretina EU... ale jo, nekteri lidi se proste vyzivaji v tom, ze se ujistujou jak jsou na tom nejhur ze všech...

+2/0
8.2.2018 17:02

W86a61l44t61e40r 48D65i29v40i49š 6227982452142

Takže za námi je třetina zemí, ale máme dvě třetiny průměru... Něco mi tu tak úplně nehraje.

Po kouknutí do statistik jsme na tom tak, že mám něco málo půlku průměru celé EU a jsme pod 1/3 průměru Německa. Problém na tom je, že jsme sice relativně bohatá země (z bývalého východního bloku jsme na tom téměř nejlépe), ale růst mezd tomu absolutně neodpovídá.

Jenže tady prostě je problém, že jednak stát jde šíleně na ruku velkým investorům/montovnám a nebije se za lepší podmínky, jednak tu naprosto nefungují odbory (kromě Škodovky). Odbory tu zcela rezignovaly na svou podstatu, tj. kolektivní vyjednávání se zaměstnavatelem, ale naopak se tlačí do politiky a dělají pátou kolonu Sociální demokracii a Komunistům. To je strašně špatně.

+6/−1
8.2.2018 23:43

M70a68r52t36i97n 18K82a93r91á15s86e94k 9878703498678

Co se ti nelibi na to ze pri cca 2/3 prumeru je za name cca tretina zemi? Pri celem prumeru by za name byla cca pulka zemi, to naopav celkem odpovida :-D

Oproti nemecku jsme na tom nic moc, nicmene oproti nemecku je na tom prakticky cely sveto dost bidne....

Jinak co se tyce nejakeho potancialu pro rust mezd, tak ten tu urcite je, nicmene s ohledem na to, ze HDP vyjadrene v penezich je u nas nekde na 42% nemeckeho, tak ani mzdy (vyjadrene v penezich) nemuzou rust zas tak dramaticky jak si nekteri predstavuji.

+1/−1
9.2.2018 8:23

P37a74v18e79l 60R84e50z75n62i48c82e65k 3345654684692

matematicky vzato to tak bude vzdy ze nadpolovicni vetsina na prumernou mzdu nedosahne.. horsi je to, kde se ta prumerna mzda pohybuje vuci ostatnim statum...

0/0
9.2.2018 10:03

V67l81a25s38t14i98m45i44l 76P92l68a38c73h45ý 5595948784713

Navíc vtip je v tom, že za chvíli budou roční a víceletá ojetá auta za celkem zajímavé ceny, protože leasingovky a ostatní jich mají plné sklady

0/0
8.2.2018 14:26

J22a47n 90U64l52m 7850289756732

škodovky budou drahý pořád, protože ty ovce to daji

+3/−3
8.2.2018 14:50

M59a34r27t69i35n 45K27o36v16á54ř 2201620379396

Mladé ojetiny autobazary skoro všechny prodávají do zahraničí, protože tam za ně dostanou víc.

+1/0
11.2.2018 23:20

V73l13a67s25t21i11m26i88l 87P85l61a53c31h78ý 5125388394203

To je mi zjištění. Stejně jak moji kamarádi přišli na to, že pro ně auto na operativní leasing prostě není dobrá věc.

0/0
8.2.2018 14:24

P37e35t84r 19Č58e33r43m91á56k 9188525499670

Je to obdobné - každý si musí určit priority a pak počítat, někomu vyjde výhodněji nové auto na operák, jinému ojetina za hotové...

0/0
8.2.2018 15:23

L19e83o18p27o61l84d 70P16r74o56k70e46š 8409174807

Na cestu do práce , obchodu a na chalupu , službu spolehlivě odvede 15letá Oktávka za 50 tisíc. Raději utratím peníze za jiné věci.

+2/0
8.2.2018 11:58

P23e48t34r 77V25a10r34g12a 3535633530430

Navíc při stavu našich silnic - často tankodrom - je úplná škoda pořizovat něco lepšího/dražšího. Dejte mi silnice jako v Německu a budu uvažovat o mladším voze

+1/0
20.2.2018 14:34

P80ř29e53m17y45s47l 28H51r68o23m60a50d52a 2684136628771

U nás jsou velice drahé mladé ojetiny. Ojetá auta kolem pěti let stáří. Tady mají totiž monopol dva řetězce autobazarů, které vykupují hlavně od firem, ale i od živnostníků a také od autosalonů. V porovnání se západem u nás cena auta po pěti letech klesá velice málo.

Druhou věcí je daňové zvýhodňování firemních aut. Moc logiku to nemá a pokud je takové auto poskytováno i pro soukromé ježdění, tak by měl z tohoto plnění platit zaměstnanec nejméně 15% daň. To jsou ty nerovnosti v naší rovné dani.

Pokud toto změníme, tak na auto dosáhnou i běžní zaměstnanci.

+1/−2
8.2.2018 9:18

J24i72ř28í 25E61r77b18e83n 1743344676837

Monopol dvou řetězců autobazarů? 8-o

+1/0
8.2.2018 12:14

M81a64r62t17i51n 88K86a30r48á35s97e22k 9658213108868

Nic proti, ale z auta pro soukrome ucely se plati dan, a to nejen prijmovka, ale odvadi se z nej navíc i DPH...

+1/0
8.2.2018 17:04

P83ř34e55m95y71s33l 38H90r35o27m28a50d45a 2334696238591

DPH odvádíte z každého auta, no a ta daň rozhodně není rovná 15% :-/

0/0
8.2.2018 19:22

M67a86r58t96i43n 11K79a26r41á38s88e73k 9168593498778

Tak jiste, ale ze sluzebaku si firma DPH narokuje a financak ji ho vrati, kdyz to auto da k soukromemu uziti, tak si to dph nebo cast aorkovat nemuze.

A zamestnanec z auta plati normalne 15% dan, plus socialni zdravotni. Plati se mesice z 1% porizovacky auta.

+1/0
9.2.2018 14:08

P30a10v50e78l 70R21e57z35n71i81c33e69k 3465844254642

pokud ma zamestnanec sluzebni auto k dispozici pro sluzebni ucely pak pochopitelne destek odvadi.. staci se podivat do vyplatni pasky, ze.. je to nefinacni benefit a i takove veci se dani...

0/0
9.2.2018 15:07

M83i61c97h33a50l 88F 2502320752789

Je zvlastni, ze pred tydnem vysel clanek o tom. ze si zijeme nad pomery a mame nova, draha auta. Ta, ktera si nemuzeme dovolit. Nyni zase ctu, ze tu nova auta nejsou a jezdime staryma slupkama. Tak nevim, kde je teda pravda.

+7/0
8.2.2018 5:18

J40a94n 48U26l28m 7670789716242

Záleží kdo si článek objedná

+6/0
8.2.2018 7:00

P33e29t44r 87N55e39c33h34a60n77i19c79k56ý 7233346888530

Lidé také začalo více věřit veřejné dopravě. Se zhoršujícím a zdražujícím parkováním, rozkopanýma dalnicema a ucapnymi městy už se někteří snaží autem jezdit jen když to jinak nejde. Vlaky jsou furt plnější a i ty autobusy a MHD se pomalu dostává do hledáčku. Někdo má i motorku/skútr. Tak se pak autem míň najezdí a víc vydrží. Nemluvě o nárocích na inovace.

+2/−1
7.2.2018 23:21

M61i26l37a41n 59J27i12ř90i80k62o85v55s62k65ý 3900745706911

Co ale dělat, když Vám MHD jede tak pětkrát denně.....

+1/0
8.2.2018 7:46
Foto

P44e49t72r 52J93a27r63o88š 6543652981

Co bych dal za petkrat. U nas jednou tam a jedou zpatky. V rozmezi 6h, takze k nicemu.

+1/0
8.2.2018 7:56

P83e80t24r 36N74e16c62h43a82n72i11c41k95ý 7733766468780

Nemyslím všude, ale i tam, kde jede 5x to občas na výlet použijí. Ono se to nezdá, ale před 10 lety bylo cokoliv kromě auta socka. Další věc je možnost spoustu věcí vyřídit po internetu včetně vzdáleného přístupu. Tím myslím firmy a živnostníky v péči o zákazníka. Pak služby nakupování online. Prostě auto není potřeba využívat vždy tak často jako dřív.

+1/0
8.2.2018 7:58

P97a22v28e15l 85J30e88ř49á79b19e31k 7201762704717

Vy si myslíte, že 10 let staré děti půjdou k 700m vzdálené babičce pěšky?

Umíte si představit tu hrůzu jejich maminky, že při chůzi si zašpiní podrážky a domu na nich přinesou bacily?

+2/−3
8.2.2018 9:43

J46a91n 96V80o71n28d87r59á38č40e86k 4282428179768

Veřejná doprava je na můj vkus moc drahá. V prosinci jsem týden jezdil do práce autobusem/metrem a denně jsem dal 200 kč. Pak jsem koupil auto a stejná cesta mě na naftě stojí cca 220 kč. Za to pohodlí a flexibilitu si tu dvacku rád připlatím. Ano nepočítám tam amortizaci a údržbu atd., ale i tak jsou pryč doby, kdy v autě museli sedět 2 nebo ideálně 3 osoby, aby se to vyplatilo.

+1/−3
8.2.2018 9:00



Najdete na iDNES.cz