Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

D46a37v70i53d 18V47i66k18t60o72r64a 9504114185697

Že by palebná příprava na zavedení daně z auta staršího než X let, přičemž X je číslo, které si nějaký Ťokův oudřada vycucá z prstu a co bude nad to, bude brutálně zdaněno?

+60/0
doporučit
7.2.2018 10:48

M19i20r86o93s12l55a65v 22Š22u97l44c 1510194450308

Konečně trochu objektivní studie.

Nesmíme zapomenout no to, že ti sousedé kolem nás, co si koupili nová auta, tak velká část z nich jsou právě koupená na firmu toho konkrétního souseda.

Asi prioritou u většiny je nejspíš vlastní střecha nad hlavou, pak (za cca 20 let splácení) možná nové auto.

Dalším faktorem je i to, že určitá skupina vlastní raději staré dobré než zánovní sr áč kde se furt něco je be a to něco stojí opravit balík peněz, které zase nejsou.

Vše je o penězích. Za německé platy a ceny si budu kupovat nové auto každých 5 let.

+63/−1
doporučit
7.2.2018 12:35

T84o77m41á34š 86K66u33c94h69a42ř 3577371478841

Marně přemýšlým, proč se stále jen spekuluje nad tím, jaké je asi průměrné stáří vozu na silnici, když údajně máme jen údaje z registru, tedy nevíme kolik ta auta najedou.

Tak proč nejsou zpracována nyní dostupná data z STK, kde je počet ujetých km zjistitelný? 8-o Pak vzniká spousta analýz a opatření, která ale zbytečně vycházejí z nepřesných dat.

Nebo se mi "líbí", že se musí spekulovat, kolik asi činí reexport, jestli 20, nebo 40%.. 8-o To přece v době počítačů a internetu nemůže ani nikdo myslet vážně! Tak k čemu se ta data po počítačů sypou, když je neumíme provázat a zpracovat! ;-O

+40/0
doporučit
7.2.2018 12:29

R48o52b20e61r11t 17M49a41t59u61l89a 8797249576545

Třeba proto, že starší je levnější na pořízení a i na servis, protože elektronickej tlumič na nové stojí klidně 20 tisíc a pokud nejste tak bohatí, aby jste to auto měnili co 2 roky tak ho budete potřebovat, kdežto na staré stojí lehce přes tisícovku a tak by se dalo pokračovat i u dalších součástek...

+38/0
doporučit
7.2.2018 12:08

J73a95n 56D72l39o86u85h18ý 7764319120859

Protoze kdyz ted pujdu k dealerovi a budu chtit za 250 tisic stejne velke auto o stejnem vykonu jako v roce 2003, tak dostanu auto, ktere ma o valec min, mensi objem a navic (aby to vubec jelo) mi tam daj turbo a primej vstrik. V realu to ma stejnou spotrebu jako ten motor z roku 2003 ;-D .Do interieru radsi daji sedacky s integrovanou operkou hlavy, chybi rezerva v kufru a misto poradneho hlubokeho kufru, mam melky prostor s milionem prepazek k nicemu. Dokud se to auto z roku 2003 nerozpuli vejpul, tak nemam duvod kupovat si nove "horsi" auto R^

+62/−4
doporučit
7.2.2018 10:49

P25a27v61e53l 28V28a37n73ě54k 6334887170374

Dva články pod sebou:

ANALÝZA: Proč Češi jezdí starými auty? Na mladší jednoduše nemají

NÁZOR: Žijeme si nad poměry, Češi jezdí v autech, na která nemají

:-/

+25/0
doporučit
7.2.2018 18:37

J79a52r28o79m43í16r 51K74r49á94l 4460109644189

A není to spíše tím, že lidé dokáží použít rozum ? Pokud auto jezdí spolehlivě, je velmi neekologické ho měnit.

+24/0
doporučit
7.2.2018 19:17

V96í61t 43K43o40u98b31a 6346240964178

Dosáhnout na nové auto z dvou běžných průměrných platů? Nesmysl. Taková rodina dá půlku svého příjmu za bydlení, nikdo jí nic nedá, vše musí zaplatit. A po koupi by mohla rovnou šetřit na další, protože ty dnešní vozy vydrží max 8 až 10 let bez ohledu na nájezd. Pak už do nich jen sypete desítky tisíc ročně na výměny ekologických nesmyslů.

+23/−1
doporučit
7.2.2018 12:32

J71a60k86u83b 98S50t16a48š44e58k 4437669383424

Já jezdím starým autem výhradně proto, že plní svoji funkci, spoustu si na tom opravím sám, a v důsledku to má servisní a provozní náklady za babku. Jako nákupní taška a jednou ročně do Kroácie je to supr.

+19/0
doporučit
7.2.2018 17:54

P24e59t20r 75P31o25s53p63í20š39i21l 4218884586186

Já mám známého, který určitě na nové má. Ale má rád starší auta bez zbytečné elekroniky, která si dokáže sám opravit. A jak říkal, bude je mít a provozovat, dokud mu je nezakážou.

+18/0
doporučit
7.2.2018 20:28

J15i55n37d30ř71i71c54h 63Š90k49o54p39e60k 4295581620945

kvůli tomuhle se musí udělat analýza ? Vžďyt je to jasné.

Navíc auto ve stáří kolem 15 let je naprosto v pohodě, má ABS, ESP, ASR, airbagy.

+18/0
doporučit
7.2.2018 19:49

J15a10k26u48b 21F58e92i81f63a18r 7509579716879

Na mladší nebo nové auto mám, ale tak nějak si mi nová auta nelíbí. Chci mít v autě pořádný motor aby to jelo a ty dnešní oturbené malorážky mají výkon leda na papíře nebo na webu. A o dýchavičných ropožroutech s filtry ani nemluvě.

+22/−2
doporučit
7.2.2018 11:54

L60u57d40ě39k 12C16h46r65á70s68t94e29k 5354764842926

To je překvápko, kdo by to řekl, že Češi nejezdí starými auty jen tak z nostalgie...

+12/0
doporučit
7.2.2018 21:34

K44a60r76e26l 16B88a42r68t93á96k 3449483182626

Češi na mladší jednoduše nemají. To tedy objevili Ameriku.

Jsme montovna, překladiště a zároveň smetiště pro podřadné potraviny a zboží(viz ojetiny). A o to v r. 1989 šlo. Nové trhy a otroci pro zachování životní úrovně našich přátel ze Západu. Jednou Rus, pak zase Němec. My z toho zadku prostě nevylezem, protože naše vrchnost nás bez studu prodá komukoliv.

+25/−6
doporučit
7.2.2018 11:36

F14i16l28i61p 93T81ř30e88b55a 6563570488396

Passat kombi r.v. 1998. Ukažte mi stejně schopné (=velké, pohodlné, spolehlivé, výkoné), které pořídím za podobné peníze, a můžeme se bavit, proč nemám novější.

+10/0
doporučit
7.2.2018 18:54

S56t53a90n32i26s95l69a73v 88N80o54v81o71t25n70ý 2453146709979

No jo když přidají na platě tak to zase hned vezmou na zdražení potravin a dalšího zboží a tak na nové auta stále nejsou peníze.

+9/0
doporučit
7.2.2018 17:44

P57e17t64r 88H10o73r81á13k 1719543159294

Levný leasing? Auto v ceníkové ceně 500.000 Kč stojí měsíčně skoro 10.000 Kč. Takže za tři roky zaplatíte 360.000 a máte holé ruce. Nevím, kdo to může vzít. Leda šílenec.

+9/0
doporučit
7.2.2018 12:22
Foto

M68a66r58t84i25n 12V73y28s51t47r88č24i35l 1739787328

A není to tím, že prostě novější a novější lidé nepotřebují???

+8/0
doporučit
7.2.2018 20:30

P66e58t53r 50N84e58c90h31a91n64i89c58k43ý 7913976288830

Já pozoruji mnoho důvodů pro pořízení ojetého auta v ČR

1. Downsizing, emise, škrcení automobilek všemi možnými vyhláškami. Pořádný motor, pořádný TDi, všechno to nový stojí strašný peníze a v kategorii do půlmega už převládají tříhrnky 1.0. A navíc i to malinký Citigo stojí v použitelné výbavě přes 300k. Pořádně to nejede, spolehlivost je horší a servis dražší.

2. Auto už není takový status symbol, spousta lidí hlavně ve městech zjišťuje, že auto až tak nepotřebuje. Tak buď drží jedno staré co se použije v případě nouze, stěhování nebo převozu babičky, nebo žádné a využívá se taxi/carsharing. Dále už nemá tolik lidí potřebu "beljsknout" se novým fárem. Jak se říká, stačí "4 kola a volant".

3. Možnost měnit auta častěji. Lidi co se chtějí před kamarády vytáhnout nekoupí novýho cokoliqa, ale radši ojetý bávo, Mazdu MX5, Civic apod. Starý auta jsou prostě hezký, výběr je obrovský, krásný a rozmanitý, nesvázaný nějakými velkými pravidly. Může experimentovat, vyměňovat díly, odemykat funkce a když ho bude nudit, pošle ho dál a ani moc netratí, když se dobře stará. Lidi jsou marnivý a prostě za 3 roky už ho auto nebaví, tak ho nemusí až tak trápit, že ztratil třetinu ceny jen vyjetím z autosalonu. Navíc Češi jsou národem "udělej si sám", je to vidět od bydlení přes jídlo až po auta. 5 let nemoci na auto sáhnout, protože záruka spoustu lidí odrazuje.

4. Spolehlivost. Jak mám vědět jestli auto vydrží 200k km, když s ním ještě nikdo tolik km ujet ani nemohl? U ojetin prostě můžu znát své favority, můžu znát zkušenosti řidičů, kamarádů i sousedů.

5. Výbava. Viděli jste kolik stojí Oktávka holobyt? A kolik musíte připlatit, abyste z toho udělali vybavené auto? U starších aut se v bazarových cenách příplatková výbava nemá skoro žádnou cenu a vy můžete jezdit ve výbavě comfort jen třeba 7 let staré místo nové ochcávky holobyt.

+11/−2
doporučit
7.2.2018 14:49
Foto

V60i85t 24C22h39a54l42u39p52a 5552197272496

"Průměrné patnáctileté auto však už kromě zmiňovaného bezpečí nabídne i obstojný výkon a výbavu, která běžnému uživateli naprosto stačí. Udržovat starší a jednodušší auto bývá také lacinější a jednodušší."

Tak pod to se jednoznačně podepisuji. Až budou hlavně "autorizované servisy" dávat vyšší slevy servis na právě novější vozy a nikoliv naopak jak to nyní bývá v reálu - čím starší ojetina, tím dají větší slevu na opravu...

tak aspon trošku vzroste motivace na koupi nových vozů.....

+11/−2
doporučit
7.2.2018 11:10

F62i36l93i59p 46M22a11t63e43á19s75k37o 8926606229253

No, možná je to taky o tom, že ty auta prostě pořád fungujou. Máme 15 let starýho Scenica, najeto nějakých 240000 a jezdíme s ním v klidu i na Sardini k moři. Kromě běžných oprav jako výměna oleje, výměna ojetých brzd a gum atd. se s ním nic neděje, prostě to jezdí, topí i chladí, svítí, bliká, zatáčí, brzdí... Na technickou chodím a projdu vždycky v poho a emise jsou v pořádku. Na nový auto bych měl, ale proč bych měl vyhodit něco, co pořád funguje? Vždyť ani ta karoserie tomu nerezne, snad možná trochu zmatovatěla a sam tam je to někde odřený. To to mám vyhodit jen proto, abych podpořil růst HDP?

+7/0
doporučit
9.2.2018 15:07

M84i58c49h70a40l 74F 2862640192369

Je zvlastni, ze pred tydnem vysel clanek o tom. ze si zijeme nad pomery a mame nova, draha auta. Ta, ktera si nemuzeme dovolit. Nyni zase ctu, ze tu nova auta nejsou a jezdime staryma slupkama. Tak nevim, kde je teda pravda.

+7/0
doporučit
8.2.2018 5:18

R14i20c20h42a12r80d 14T51o11m62e63č82e55k 7846275306261

Většina normálních lidí maká na hypotéku aby měla střechu nad hlavou a na běžné výdaje, auto je až na dalším místě. Navíc nadšení řidičů, kterým nové auto spoluobčan objel korunou je nenahraditelné.

+7/0
doporučit
7.2.2018 20:28

D75a47v84i46d 92R30y24c66h96e69t56s19k87ý 9486391500190

Nechci rýt staromilcům do jejich představ, ale s mým vyloženě dynamickým stylem jízdy a cca třetinovém poměru dálnice/město/okreska má silnější 1.2 TSI dlouhodobou spotřebu 6,3L. S původní Oktávkou 1.6 55kW jsem se na tuto hodnotu dostal jen v extrémních podmínkách a průměr byl tak 7,6 +dynamika je úplně jinde. Taky nevím o tom, že by TSI od vyřešení průšvihu s rozvody (dat.výroby 6/2011 a dál) měly nějaké problémy s životností nebo spolehlivostí.

+11/−3
doporučit
7.2.2018 14:16

P18e89t52r 11T16á94b32o50r59s58k60ý 6120136641527

Já chápu, že si někdo koupí nové auto a to pak třeba 8-9 let provozuje. Nechápu, když si někdo koupí 15-20 let starej nafťák v plný palbě. Ideálně na cesty po městě.

+8/−1
doporučit
7.2.2018 10:59







Najdete na iDNES.cz