Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

D40a39v77i54d 16V85i66k49t73o28r13a 9904154645527

Že by palebná příprava na zavedení daně z auta staršího než X let, přičemž X je číslo, které si nějaký Ťokův oudřada vycucá z prstu a co bude nad to, bude brutálně zdaněno?

+59/0
doporučit
7.2.2018 10:48

M43i50r20o83s35l74a52v 86Š28u68l73c 1670564600698

Konečně trochu objektivní studie.

Nesmíme zapomenout no to, že ti sousedé kolem nás, co si koupili nová auta, tak velká část z nich jsou právě koupená na firmu toho konkrétního souseda.

Asi prioritou u většiny je nejspíš vlastní střecha nad hlavou, pak (za cca 20 let splácení) možná nové auto.

Dalším faktorem je i to, že určitá skupina vlastní raději staré dobré než zánovní sr áč kde se furt něco je be a to něco stojí opravit balík peněz, které zase nejsou.

Vše je o penězích. Za německé platy a ceny si budu kupovat nové auto každých 5 let.

+62/−1
doporučit
7.2.2018 12:35

T79o62m18á40š 65K10u48c19h56a57ř 3117361318151

Marně přemýšlým, proč se stále jen spekuluje nad tím, jaké je asi průměrné stáří vozu na silnici, když údajně máme jen údaje z registru, tedy nevíme kolik ta auta najedou.

Tak proč nejsou zpracována nyní dostupná data z STK, kde je počet ujetých km zjistitelný? 8-o Pak vzniká spousta analýz a opatření, která ale zbytečně vycházejí z nepřesných dat.

Nebo se mi "líbí", že se musí spekulovat, kolik asi činí reexport, jestli 20, nebo 40%.. 8-o To přece v době počítačů a internetu nemůže ani nikdo myslet vážně! Tak k čemu se ta data po počítačů sypou, když je neumíme provázat a zpracovat! ;-O

+40/0
doporučit
7.2.2018 12:29

R71o52b91e59r90t 77M14a20t22u36l69a 8867529596855

Třeba proto, že starší je levnější na pořízení a i na servis, protože elektronickej tlumič na nové stojí klidně 20 tisíc a pokud nejste tak bohatí, aby jste to auto měnili co 2 roky tak ho budete potřebovat, kdežto na staré stojí lehce přes tisícovku a tak by se dalo pokračovat i u dalších součástek...

+37/0
doporučit
7.2.2018 12:08

J42a27n 19D87l14o48u50h81ý 7744989520939

Protoze kdyz ted pujdu k dealerovi a budu chtit za 250 tisic stejne velke auto o stejnem vykonu jako v roce 2003, tak dostanu auto, ktere ma o valec min, mensi objem a navic (aby to vubec jelo) mi tam daj turbo a primej vstrik. V realu to ma stejnou spotrebu jako ten motor z roku 2003 ;-D .Do interieru radsi daji sedacky s integrovanou operkou hlavy, chybi rezerva v kufru a misto poradneho hlubokeho kufru, mam melky prostor s milionem prepazek k nicemu. Dokud se to auto z roku 2003 nerozpuli vejpul, tak nemam duvod kupovat si nove "horsi" auto R^

+61/−4
doporučit
7.2.2018 10:49

P40a63v35e33l 48V31a80n55ě26k 6804177650814

Dva články pod sebou:

ANALÝZA: Proč Češi jezdí starými auty? Na mladší jednoduše nemají

NÁZOR: Žijeme si nad poměry, Češi jezdí v autech, na která nemají

:-/

+25/0
doporučit
7.2.2018 18:37

J65a68r50o80m70í77r 57K88r33á23l 4390909474269

A není to spíše tím, že lidé dokáží použít rozum ? Pokud auto jezdí spolehlivě, je velmi neekologické ho měnit.

+23/0
doporučit
7.2.2018 19:17

V66í31t 69K27o60u47b83a 6726560864128

Dosáhnout na nové auto z dvou běžných průměrných platů? Nesmysl. Taková rodina dá půlku svého příjmu za bydlení, nikdo jí nic nedá, vše musí zaplatit. A po koupi by mohla rovnou šetřit na další, protože ty dnešní vozy vydrží max 8 až 10 let bez ohledu na nájezd. Pak už do nich jen sypete desítky tisíc ročně na výměny ekologických nesmyslů.

+23/−1
doporučit
7.2.2018 12:32

J31a65k70u13b 68S61t19a53š16e48k 4797109113134

Já jezdím starým autem výhradně proto, že plní svoji funkci, spoustu si na tom opravím sám, a v důsledku to má servisní a provozní náklady za babku. Jako nákupní taška a jednou ročně do Kroácie je to supr.

+19/0
doporučit
7.2.2018 17:54

J30i94n14d16ř49i94c42h 11Š14k24o34p56e62k 4565271970915

kvůli tomuhle se musí udělat analýza ? Vžďyt je to jasné.

Navíc auto ve stáří kolem 15 let je naprosto v pohodě, má ABS, ESP, ASR, airbagy.

+18/0
doporučit
7.2.2018 19:49

P22e63t77r 49P22o85s84p64í61š29i47l 4418774856316

Já mám známého, který určitě na nové má. Ale má rád starší auta bez zbytečné elekroniky, která si dokáže sám opravit. A jak říkal, bude je mít a provozovat, dokud mu je nezakážou.

+17/0
doporučit
7.2.2018 20:28

J68a23k39u52b 79F65e16i90f69a30r 7619569786229

Na mladší nebo nové auto mám, ale tak nějak si mi nová auta nelíbí. Chci mít v autě pořádný motor aby to jelo a ty dnešní oturbené malorážky mají výkon leda na papíře nebo na webu. A o dýchavičných ropožroutech s filtry ani nemluvě.

+22/−2
doporučit
7.2.2018 11:54

L97u62d35ě17k 55C66h46r32á63s18t19e28k 5514874742946

To je překvápko, kdo by to řekl, že Češi nejezdí starými auty jen tak z nostalgie...

+12/0
doporučit
7.2.2018 21:34

K68a35r37e12l 87B49a27r74t28á35k 3169713182296

Češi na mladší jednoduše nemají. To tedy objevili Ameriku.

Jsme montovna, překladiště a zároveň smetiště pro podřadné potraviny a zboží(viz ojetiny). A o to v r. 1989 šlo. Nové trhy a otroci pro zachování životní úrovně našich přátel ze Západu. Jednou Rus, pak zase Němec. My z toho zadku prostě nevylezem, protože naše vrchnost nás bez studu prodá komukoliv.

+25/−6
doporučit
7.2.2018 11:36

F59i39l15i52p 63T66ř21e33b31a 6293840458586

Passat kombi r.v. 1998. Ukažte mi stejně schopné (=velké, pohodlné, spolehlivé, výkoné), které pořídím za podobné peníze, a můžeme se bavit, proč nemám novější.

+10/0
doporučit
7.2.2018 18:54

S30t42a60n24i27s25l74a60v 35N28o75v33o57t44n60ý 2883306609739

No jo když přidají na platě tak to zase hned vezmou na zdražení potravin a dalšího zboží a tak na nové auta stále nejsou peníze.

+9/0
doporučit
7.2.2018 17:44

P24e44t57r 79H23o98r33á18k 1829453149184

Levný leasing? Auto v ceníkové ceně 500.000 Kč stojí měsíčně skoro 10.000 Kč. Takže za tři roky zaplatíte 360.000 a máte holé ruce. Nevím, kdo to může vzít. Leda šílenec.

+9/0
doporučit
7.2.2018 12:22
Foto

M27a51r89t96i41n 66V21y87s55t42r68č34i20l 1389287158

A není to tím, že prostě novější a novější lidé nepotřebují???

+8/0
doporučit
7.2.2018 20:30

P32e59t43r 11N67e20c31h24a71n62i47c24k92ý 7173906248310

Já pozoruji mnoho důvodů pro pořízení ojetého auta v ČR

1. Downsizing, emise, škrcení automobilek všemi možnými vyhláškami. Pořádný motor, pořádný TDi, všechno to nový stojí strašný peníze a v kategorii do půlmega už převládají tříhrnky 1.0. A navíc i to malinký Citigo stojí v použitelné výbavě přes 300k. Pořádně to nejede, spolehlivost je horší a servis dražší.

2. Auto už není takový status symbol, spousta lidí hlavně ve městech zjišťuje, že auto až tak nepotřebuje. Tak buď drží jedno staré co se použije v případě nouze, stěhování nebo převozu babičky, nebo žádné a využívá se taxi/carsharing. Dále už nemá tolik lidí potřebu "beljsknout" se novým fárem. Jak se říká, stačí "4 kola a volant".

3. Možnost měnit auta častěji. Lidi co se chtějí před kamarády vytáhnout nekoupí novýho cokoliqa, ale radši ojetý bávo, Mazdu MX5, Civic apod. Starý auta jsou prostě hezký, výběr je obrovský, krásný a rozmanitý, nesvázaný nějakými velkými pravidly. Může experimentovat, vyměňovat díly, odemykat funkce a když ho bude nudit, pošle ho dál a ani moc netratí, když se dobře stará. Lidi jsou marnivý a prostě za 3 roky už ho auto nebaví, tak ho nemusí až tak trápit, že ztratil třetinu ceny jen vyjetím z autosalonu. Navíc Češi jsou národem "udělej si sám", je to vidět od bydlení přes jídlo až po auta. 5 let nemoci na auto sáhnout, protože záruka spoustu lidí odrazuje.

4. Spolehlivost. Jak mám vědět jestli auto vydrží 200k km, když s ním ještě nikdo tolik km ujet ani nemohl? U ojetin prostě můžu znát své favority, můžu znát zkušenosti řidičů, kamarádů i sousedů.

5. Výbava. Viděli jste kolik stojí Oktávka holobyt? A kolik musíte připlatit, abyste z toho udělali vybavené auto? U starších aut se v bazarových cenách příplatková výbava nemá skoro žádnou cenu a vy můžete jezdit ve výbavě comfort jen třeba 7 let staré místo nové ochcávky holobyt.

+11/−2
doporučit
7.2.2018 14:49
Foto

V20i58t 81C67h47a28l32u18p71a 5272807752336

"Průměrné patnáctileté auto však už kromě zmiňovaného bezpečí nabídne i obstojný výkon a výbavu, která běžnému uživateli naprosto stačí. Udržovat starší a jednodušší auto bývá také lacinější a jednodušší."

Tak pod to se jednoznačně podepisuji. Až budou hlavně "autorizované servisy" dávat vyšší slevy servis na právě novější vozy a nikoliv naopak jak to nyní bývá v reálu - čím starší ojetina, tím dají větší slevu na opravu...

tak aspon trošku vzroste motivace na koupi nových vozů.....

+11/−2
doporučit
7.2.2018 11:10

R68i83c80h28a85r33d 12T12o49m16e29č74e34k 7776295966931

Většina normálních lidí maká na hypotéku aby měla střechu nad hlavou a na běžné výdaje, auto je až na dalším místě. Navíc nadšení řidičů, kterým nové auto spoluobčan objel korunou je nenahraditelné.

+7/0
doporučit
7.2.2018 20:28

D48a50v53i13d 98R79y45c47h83e41t21s92k95ý 9926501480480

Nechci rýt staromilcům do jejich představ, ale s mým vyloženě dynamickým stylem jízdy a cca třetinovém poměru dálnice/město/okreska má silnější 1.2 TSI dlouhodobou spotřebu 6,3L. S původní Oktávkou 1.6 55kW jsem se na tuto hodnotu dostal jen v extrémních podmínkách a průměr byl tak 7,6 +dynamika je úplně jinde. Taky nevím o tom, že by TSI od vyřešení průšvihu s rozvody (dat.výroby 6/2011 a dál) měly nějaké problémy s životností nebo spolehlivostí.

+11/−3
doporučit
7.2.2018 14:16

P92e63t42r 74T31á67b22o28r70s51k61ý 6910236491127

Já chápu, že si někdo koupí nové auto a to pak třeba 8-9 let provozuje. Nechápu, když si někdo koupí 15-20 let starej nafťák v plný palbě. Ideálně na cesty po městě.

+8/−1
doporučit
7.2.2018 10:59

M20i77c78h39a32l 30F 2692130442799

Je zvlastni, ze pred tydnem vysel clanek o tom. ze si zijeme nad pomery a mame nova, draha auta. Ta, ktera si nemuzeme dovolit. Nyni zase ctu, ze tu nova auta nejsou a jezdime staryma slupkama. Tak nevim, kde je teda pravda.

+6/0
doporučit
8.2.2018 5:18

M11i90r89e19k 53G23a78j36e85r 5831656639290

I kdybych moje oblibene malo jete auto bylo 20 let stare, tak si nebudu (az mne bude 75 let) kupovat nove auto jen proto, abych ukazal, ze na to mam.

+6/0
doporučit
7.2.2018 17:22







Najdete na iDNES.cz