Diskuse k článku

ANALÝZA: Proč Češi jezdí starými auty? Na mladší jednoduše nemají

Za loňský rok se v Česku prodalo 271 595 nových aut. Věk průměrného tuzemského auta ovšem podle statistik Svazu dovozců automobilů opět vzrostl, je to 14,62 roku. I když ekonomika i mzdy v tuzemsku rostou, většina lidí zatím na nové auto prostě nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a12n 57P34i22c51k42a 8287198677212

Na mladší sice mám, ale starší je kvalitnější :-)

+1/0
20.2.2018 14:09

P54a61v23e67l 47C45h72a89m79r26á22d 4937940839585

Cože? Operativní leasing je levný? Vždyť je to největší podvod na spotřebitele, prodejce auto prodá téměř 2x a vždy si mastí kapsu. Si to spočítejte!

+1/0
20.2.2018 12:53

J10a49n 57H63á78l97a 8325605820537

Jakmile 74% prodejů nových aut jdou do fleetu, tak je něco špatně:

a) nulová kontrola ze strany finančních úřadů firem a živnostníků ve smyslu majetek vs. reálně přiznané příjmy - pak tu máme desítky tisíc s.r.o. s minimálními odvody, ale každé dva roky nová auta za tři mega pro majitele a jeho rodinu. Zaměstnanci pak jako služební orezlé 15let staré fabie.

b) velmi benevolentní danová pravidla pro pořizování a provozování firemních vozidel (a+b jdou ruku v ruce).

c) vysoké zdanění (přímé i nepřímé) zaměstnanců

+2/0
10.2.2018 22:28

P79e58t74r 81Č30e35r89m62á42k 9938725239870

Na tom nic špatného není, je to finanče výhodné jak pro zaměstnance tak pro zaměstnavatele.

0/0
11.2.2018 22:32

F77i22l36i62p 84M52a63t17e61á49s63k51o 8916696559883

No, možná je to taky o tom, že ty auta prostě pořád fungujou. Máme 15 let starýho Scenica, najeto nějakých 240000 a jezdíme s ním v klidu i na Sardini k moři. Kromě běžných oprav jako výměna oleje, výměna ojetých brzd a gum atd. se s ním nic neděje, prostě to jezdí, topí i chladí, svítí, bliká, zatáčí, brzdí... Na technickou chodím a projdu vždycky v poho a emise jsou v pořádku. Na nový auto bych měl, ale proč bych měl vyhodit něco, co pořád funguje? Vždyť ani ta karoserie tomu nerezne, snad možná trochu zmatovatěla a sam tam je to někde odřený. To to mám vyhodit jen proto, abych podpořil růst HDP?

+7/0
9.2.2018 15:07

J22a32n 11Č39a23d67e86k 8979173597

Ano, přesně jak píšete. Mám Octavii II starou 13 let. Vše funguje, vše co potřebuji má a umí. Vyžaduje jen běžný servis. Nikdy porucha kvůli která bych nedojel. Prostě nevidím objektivní důvod pro nové auto....

+1/0
9.2.2018 19:03

J90i32ř41í 61M89a84c85e60k 3795515514441

Dokud jsou u nás platy poloviční než v Německu a jinde (a u důchodů je rozdíl ještě propastnější), tak vnímám aktivity vlády proti starým vozům (ekologická daň apod.) jako prasárnu.

+1/0
9.2.2018 10:13

P47e17t29r 46Č27e18r21m40á38k 9648445739290

Náklady na provozování auta jsou ale u nás na mnohem nižší úrovni než jinde, v tom problém není.

0/0
9.2.2018 12:10

M70a71r83t74i19n 35K38a55r35á60s40e75k 9108593788648

Naopak, u duchodu je rozdil mensi, prumer v CR u duchodu je nejakych 11 000, v nemecku asi 21 000, prekvapive v Britanii je to nejakych 12 000, pri zohedneni cen je na tom cesky duchodce nejspis nejlip z tech 3...

+2/−1
9.2.2018 14:04

S41t89a13n46i77s84l92a19v 75K50r77e85j76c30a36r 6877666413284

A může za to stát nebo podnikatel ? Proč nadnárodní firmy v ČR nemají ve všech zemích srovnatelné platy ? Jsou profesně horší čeští pracující v ČR než profesní pracující Němci v Německu nebo Britové v Británii. Beru to, že pokud budu pracovat v české firmě tak se musím smířit s českým platem. Pokud bude pracovat v ČR u zahraniční filiálky firmy měl by jsem mít srovnatelný plat jako mají zaměstnanci v mateřské firmě v cizině. Nevím kolik čechů pracuje ve svých profesích ve Volfsburgu v Německu za srovnatelný plat jako ve Škodovce. Kolik čechů pracuje v Italském Ivecu za plat jaký berou ve Vysokém Mýtě? ATD. Proč by měl stát doplácet rozdíl ve výšce platů u nadnárodních společností ?

0/0
9.2.2018 17:32

P22e12t85r 69Č25e22r88m21á55k 9878705279580

Proč by měli mít firmy srovnatelné platy? 8-o Mzda je ryze věcí tržního prostředí, proto je zcela logické že zaměstnanec nadnárodní společnosti bere tolik kolik je zvykem na českém trhu. Smyslem podnikání je tvorba zisku a ne sponzoringu.

+1/0
10.2.2018 13:15

J42a74n 95H73á40l36a 8515855780737

S čímž naprosto souhlasím do momentu, kdy mateřská firma generuje pravidelně ztrátu, kterou jim nahrazuje česká pobočka -čímž vzniká takový ekonomický zázrak - Češi s třetinovými platy platí západní ceny, čímž vytváři ziskovost nadnárodních koncernů, které jim ty třetinové mzdy platí.

+1/0
10.2.2018 22:20

P97e68t56r 51Č77e14r34m52á18k 9678405659620

No tak to je naopak logické ne? Proto si obecně firmy pobočky na východé dělají aby srovnatelnou práci udělali s menšími náklady. Tím spíš pokud provoz v centrále nebo západních pobočkách kvůli neúnosnosti pracovního trhu není rentabilní.

+1/0
11.2.2018 12:32

P54a30v87e33l 87R72e46z30n15i32c29e53k 3115344614572

a na to byla potreba obrovska analyza a dlouhy clanek na idnesu? to vi snad kazdy s mozkem v hlave, ze cesi nekupuji nova auta a radeji si poridi nejake starsi predevsim z financnich duvodu. Jsou i dalsi duvody, ale finance jsou zde prvni

+2/0
9.2.2018 10:01

O40d89s42t43r37a86n10ě68n69ý 20U17ž31i45v61a58t27e75l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
9.2.2018 7:23

P22a51v53o52l 12K63r22u41p52k92a 9463371978765

Jede čas boli Mazdy "na tretinky" bez navýšenia, myslím, že aj v ČR.

0/0
9.2.2018 20:10

J79a71n 93H77á77l97a 8315345670297

Vydělá třikrát - potřetí na havarijku a povinném ručení, které si musíte pořídit od partnera značky.

+1/0
10.2.2018 22:29

P29e62t76r 65H24o84f52m73a12n76n 6879824185150

Vy byste si nové auto samozřejmě koupit mohl. Třeba něco od Dacie. Jenže to pro Vas přece není auto. Pro vás ani renault nebo jiné s 'jen' 84kW není žádné auto a potřebujete silnější, jak jste před týdnem napsal. Tak se pak nedivte, že si musíte kupovat 10 let starou plečku s vylágrovaným 120kW motorem.

0/−1
11.2.2018 7:36

J37i35ř29í 11S83c93h63w41a71c43h 8378594518836

znám člověka, který ušetří na nové auto z platu polovičního.

0/0
11.2.2018 22:05

T80o29m53á86š 82V33a33l48d85e56r 7263670499

Chybí info na jaké a za jak dlouho. Také jaké má životní náklady apod. Jinak tato informace o ničem nevypovídá. Ušetřit se dá na cokoliv, ale za jakou cenu.

+1/0
18.2.2018 21:40

K72a34m30i87l 96D63o88l49e51z77e30l 6502726654872

vsechny coudici diesely starsi 6 let by meli prijit o technicak a nasledne by se melo naridit jejich sesrotovani.

V takovychto autech jezdi bezohledni sobci, kteri ostatnim zamerne znecistji vzduch

0/−8
8.2.2018 20:47

P90e42t38r 64V43a68r91g82a 3335113980830

Sice nejsem zastánce dieselů (a sám mám benzín) - ale není to o stáří / počtu let. je to o neúdržbě a zásazích do auta.

Když budu chtít, tak si koupím dvoutakt Trabanta či Wartburga či Barkase - taky vám bude smrdět a čoudit (a není to nafta), ale STK i Emisemi to projde kolikrát budu chtít.

+1/0
20.2.2018 14:30

K81a87m49i72l 83D25o54l90e16z50e55l 6392946614432

doporucoval bych opravu jedne vety v clanku.

Das Went Auto patri mezi solidni autobazary v porovnani s podvodniky z AAA auto

0/0
8.2.2018 20:46

S38t50a33n46i20s67l44a57v 52K28o61z34e79l79k51a 8965868976796

Tak to je snad logický, že jezdím s tím na co mám a že se bez toho neobejdu. V mém okolí je plno vrstevníků co mají sice o něco nadprůměrné příjmy, nicméně platí hypotéky, mají 1-2 malé děti, manželku na mateřské, takže jednoduché počty a realita že u novostavby často stojí i Felicie, Corsa či Punto z 90. let.

+4/0
8.2.2018 19:08
Foto

J17i60ř12í 15V45e34s28e74l80ý 3490862970690

Průměrná mzda v ČR je cca 1/3 průměrné mzdy za celou EU. Jsme na jednom z posledních míst v EU! Až 2/3 lidí na průměrnou mzdu v ČR nedosáhne t.j. kupní síla je v ČR velmi, velmi slabá. Např. nový Škoda Karoq stojí okolo 600 tis. Průměrný Čech na něj prostě nemá.....

+1/−1
8.2.2018 15:50

M80a34r62t41i98n 63K88a25r46á40s95e53k 9328903738208

Prumer v CR rozhodne není na tretine prumeru EU, spise je na dvou třetinách.

Co do mezd je za nami dalších 8 zemi, tj skoro tretina EU... ale jo, nekteri lidi se proste vyzivaji v tom, ze se ujistujou jak jsou na tom nejhur ze všech...

+2/0
8.2.2018 17:02

W63a53l68t41e25r 54D81i36v44i86š 6217902922632

Takže za námi je třetina zemí, ale máme dvě třetiny průměru... Něco mi tu tak úplně nehraje.

Po kouknutí do statistik jsme na tom tak, že mám něco málo půlku průměru celé EU a jsme pod 1/3 průměru Německa. Problém na tom je, že jsme sice relativně bohatá země (z bývalého východního bloku jsme na tom téměř nejlépe), ale růst mezd tomu absolutně neodpovídá.

Jenže tady prostě je problém, že jednak stát jde šíleně na ruku velkým investorům/montovnám a nebije se za lepší podmínky, jednak tu naprosto nefungují odbory (kromě Škodovky). Odbory tu zcela rezignovaly na svou podstatu, tj. kolektivní vyjednávání se zaměstnavatelem, ale naopak se tlačí do politiky a dělají pátou kolonu Sociální demokracii a Komunistům. To je strašně špatně.

+6/−1
8.2.2018 23:43

M17a65r30t91i53n 54K26a19r96á32s18e63k 9698303158608

Co se ti nelibi na to ze pri cca 2/3 prumeru je za name cca tretina zemi? Pri celem prumeru by za name byla cca pulka zemi, to naopav celkem odpovida :-D

Oproti nemecku jsme na tom nic moc, nicmene oproti nemecku je na tom prakticky cely sveto dost bidne....

Jinak co se tyce nejakeho potancialu pro rust mezd, tak ten tu urcite je, nicmene s ohledem na to, ze HDP vyjadrene v penezich je u nas nekde na 42% nemeckeho, tak ani mzdy (vyjadrene v penezich) nemuzou rust zas tak dramaticky jak si nekteri predstavuji.

+1/−1
9.2.2018 8:23

P27a95v27e65l 53R36e52z36n95i21c52e96k 3325824324392

matematicky vzato to tak bude vzdy ze nadpolovicni vetsina na prumernou mzdu nedosahne.. horsi je to, kde se ta prumerna mzda pohybuje vuci ostatnim statum...

0/0
9.2.2018 10:03

V33l40a47s28t93i53m55i46l 32P61l83a61c31h83ý 5735778474383

Navíc vtip je v tom, že za chvíli budou roční a víceletá ojetá auta za celkem zajímavé ceny, protože leasingovky a ostatní jich mají plné sklady

0/0
8.2.2018 14:26

J45a21n 48U63l47m 7260129896232

škodovky budou drahý pořád, protože ty ovce to daji

+3/−3
8.2.2018 14:50

M85a78r21t40i86n 96K74o36v81á95ř 2351690739506

Mladé ojetiny autobazary skoro všechny prodávají do zahraničí, protože tam za ně dostanou víc.

+1/0
11.2.2018 23:20

V80l42a91s51t89i15m22i46l 74P59l92a46c21h90ý 5695918304253

To je mi zjištění. Stejně jak moji kamarádi přišli na to, že pro ně auto na operativní leasing prostě není dobrá věc.

0/0
8.2.2018 14:24

P13e40t68r 66Č21e30r95m63á55k 9568915809210

Je to obdobné - každý si musí určit priority a pak počítat, někomu vyjde výhodněji nové auto na operák, jinému ojetina za hotové...

0/0
8.2.2018 15:23

L68e71o70p66o30l55d 74P21r84o10k48e14š 8609474497

Na cestu do práce , obchodu a na chalupu , službu spolehlivě odvede 15letá Oktávka za 50 tisíc. Raději utratím peníze za jiné věci.

+2/0
8.2.2018 11:58

P85e83t66r 88V74a19r65g42a 3805233310700

Navíc při stavu našich silnic - často tankodrom - je úplná škoda pořizovat něco lepšího/dražšího. Dejte mi silnice jako v Německu a budu uvažovat o mladším voze

+1/0
20.2.2018 14:34

P54ř36e58m65y54s92l 47H33r74o50m33a48d46a 2554136288391

U nás jsou velice drahé mladé ojetiny. Ojetá auta kolem pěti let stáří. Tady mají totiž monopol dva řetězce autobazarů, které vykupují hlavně od firem, ale i od živnostníků a také od autosalonů. V porovnání se západem u nás cena auta po pěti letech klesá velice málo.

Druhou věcí je daňové zvýhodňování firemních aut. Moc logiku to nemá a pokud je takové auto poskytováno i pro soukromé ježdění, tak by měl z tohoto plnění platit zaměstnanec nejméně 15% daň. To jsou ty nerovnosti v naší rovné dani.

Pokud toto změníme, tak na auto dosáhnou i běžní zaměstnanci.

+1/−2
8.2.2018 9:18

J30i62ř59í 81E55r77b70e89n 1123154126137

Monopol dvou řetězců autobazarů? 8-o

+1/0
8.2.2018 12:14

M38a88r53t98i83n 29K84a35r44á92s20e23k 9238743448598

Nic proti, ale z auta pro soukrome ucely se plati dan, a to nejen prijmovka, ale odvadi se z nej navíc i DPH...

+1/0
8.2.2018 17:04

P27ř51e29m15y47s12l 59H59r70o88m97a57d87a 2754516868451

DPH odvádíte z každého auta, no a ta daň rozhodně není rovná 15% :-/

0/0
8.2.2018 19:22

M30a45r60t79i49n 62K35a28r91á94s36e51k 9468673808438

Tak jiste, ale ze sluzebaku si firma DPH narokuje a financak ji ho vrati, kdyz to auto da k soukromemu uziti, tak si to dph nebo cast aorkovat nemuze.

A zamestnanec z auta plati normalne 15% dan, plus socialni zdravotni. Plati se mesice z 1% porizovacky auta.

+1/0
9.2.2018 14:08

P20a71v59e84l 96R64e35z39n92i37c94e30k 3365474684512

pokud ma zamestnanec sluzebni auto k dispozici pro sluzebni ucely pak pochopitelne destek odvadi.. staci se podivat do vyplatni pasky, ze.. je to nefinacni benefit a i takove veci se dani...

0/0
9.2.2018 15:07

M32i77c92h39a82l 79F 2772880932859

Je zvlastni, ze pred tydnem vysel clanek o tom. ze si zijeme nad pomery a mame nova, draha auta. Ta, ktera si nemuzeme dovolit. Nyni zase ctu, ze tu nova auta nejsou a jezdime staryma slupkama. Tak nevim, kde je teda pravda.

+7/0
8.2.2018 5:18

J54a17n 33U18l34m 7300279246762

Záleží kdo si článek objedná

+6/0
8.2.2018 7:00

P13e90t11r 47N64e19c31h85a21n66i14c90k54ý 7363846298670

Lidé také začalo více věřit veřejné dopravě. Se zhoršujícím a zdražujícím parkováním, rozkopanýma dalnicema a ucapnymi městy už se někteří snaží autem jezdit jen když to jinak nejde. Vlaky jsou furt plnější a i ty autobusy a MHD se pomalu dostává do hledáčku. Někdo má i motorku/skútr. Tak se pak autem míň najezdí a víc vydrží. Nemluvě o nárocích na inovace.

+2/−1
7.2.2018 23:21

M74i51l59a39n 93J70i90ř20i19k28o15v84s13k73ý 3130215696641

Co ale dělat, když Vám MHD jede tak pětkrát denně.....

+1/0
8.2.2018 7:46
Foto

P59e30t39r 37J29a61r93o65š 6313882931

Co bych dal za petkrat. U nas jednou tam a jedou zpatky. V rozmezi 6h, takze k nicemu.

+1/0
8.2.2018 7:56

P10e80t48r 88N65e54c75h64a46n19i30c20k37ý 7553906258110

Nemyslím všude, ale i tam, kde jede 5x to občas na výlet použijí. Ono se to nezdá, ale před 10 lety bylo cokoliv kromě auta socka. Další věc je možnost spoustu věcí vyřídit po internetu včetně vzdáleného přístupu. Tím myslím firmy a živnostníky v péči o zákazníka. Pak služby nakupování online. Prostě auto není potřeba využívat vždy tak často jako dřív.

+1/0
8.2.2018 7:58

P17a92v11e78l 83J70e34ř97á38b47e31k 7961452374487

Vy si myslíte, že 10 let staré děti půjdou k 700m vzdálené babičce pěšky?

Umíte si představit tu hrůzu jejich maminky, že při chůzi si zašpiní podrážky a domu na nich přinesou bacily?

+2/−3
8.2.2018 9:43

J11a25n 18V47o66n95d47r29á37č56e33k 4552388209118

Veřejná doprava je na můj vkus moc drahá. V prosinci jsem týden jezdil do práce autobusem/metrem a denně jsem dal 200 kč. Pak jsem koupil auto a stejná cesta mě na naftě stojí cca 220 kč. Za to pohodlí a flexibilitu si tu dvacku rád připlatím. Ano nepočítám tam amortizaci a údržbu atd., ale i tak jsou pryč doby, kdy v autě museli sedět 2 nebo ideálně 3 osoby, aby se to vyplatilo.

+1/−3
8.2.2018 9:00

Najdete na iDNES.cz