Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P52e91t60r 96T86y74č63k64a 6395452749742

To je normální fyzika. Buď dojde k dokonalému spálení a vznikne hodně CO2. A nebo mám předpis kdy musím množství CO2 omezit a pak to tak dokonale nespaluje a vznikne hodně oxidu dusíku.

+61/0
doporučit
9.2.2018 0:28

R39o50b44e97r36t 64M76á52s97l60o 1881351577817

Spalováním uhlovodíků vzniká uhlík, s tím se prostě nedá nic dělat. Ten se může uvolnit buď ve formě celkem neškodného CO2 (to je plyn co dělá bublinky v sodovce) nebo ve formě sazí různých velikostí. Ovšem CO2 byl zcela nesmyslně označen za nepřítele č. jedna. Tak holt auta, aby splnily ty nesmyslné limity na CO2 uvolňují saze. To je přímý důsledek naprosto úchylné "ekologické" politiky omezování CO2.

Optimální spalování by totiž mělo naopak produkovat co nejvíce neškodného CO2, aby nevznikaly nebezpečné uhlíkové mikročástice. To ovšem ekoteroušům nikdy nevysvětlíš.

+123/−7
doporučit
9.2.2018 2:19

M40a54r57e72k 66K39l24e45i98n 9827913168681

V článku je uvedeno "škodlivý oxid uhličitý". Co to je za plyn? Já si myslel že to je ten plyn kterému vděčíme za život.. S každým naším výdechem jej uvolňujeme a s fotosyntézou je spotřebováván.

Proč je označován za "škodlivý?" Komu nebo čemu?

+43/0
doporučit
9.2.2018 0:55

J21a41n 72D61l41o77u55h29ý 7274159310889

Tady to mate cerne na bilem, ze primo-vstrik je nesmysl! Prestante se honit za co2 a uvazujte v sirsim meritku soudruzi z EU! Postupy typu vyrobime ultra-slozitej motor co meta saze, ale dle EU je cistej jsou spatne! Klasicky atmosfericky motor pritom nic takoveho neprodukuje!

+40/0
doporučit
9.2.2018 7:12

L90a25d78i18s91l13a34v 48J14a44r19o17š 6654789440597

A tak se zakážou dieselové i benzínové motory a všichni budou povinně jezdit na kole. Jenže pak se přijde na to, že při tření řetězu o ozubená kolečka přehazovačky se uvolňují mikročástice obsahující nebezpečný hliník, tak se mezi domy natáhnout liány a cestovat se bude Tarzanovským houpáním. Jenže to zas vzhledem k hustotě provozu bude docházet k častým srážkám a úrazům hlavy... Tak se prostě vydá zákaz vycházení a basta.

+108/−9
doporučit
9.2.2018 0:46

K93a51r61e16l 29M95a65z20a35č 3987563566119

Kdyby nesmyslně netlačili na omezování CO2, tak by nevznikl problém s přímým vstřikováním a sazemi.

Mě to přijde, že se tady vede cca 14 dní nějaká kampaň. Nejdřív anketa Jak máte staré auto, pak vyhodnocení, proč ta stará auta máme, týž den vyjde v MFD inzerát svazu výrobců automobilů, který lobuje za zákaz dovozu auta starších 10 let, pak vyjde článek, že benzíňáky jsou nebezpečné.

+42/−2
doporučit
9.2.2018 2:40

I62v23o 49N35a82v74r23á45t36i17l 5794668664

Přestal jsem číst u "škodlivého oxidu uhličitého".Rv

+28/0
doporučit
9.2.2018 8:04

S63t76a32n64i94s62l43a95v 35K75o53z25e69l94k59a 8675828916556

Kdy už konečně někdo skočí po těchto rudozelených extremistech. Dokud bude spalovací motor, vždy budou nějaké spaliny a vzhledem k jejich množství lze vytvářet nepřítele co 5-10 let. Z posledního vývoje je evidentní že dojde i na benzíny a ti kteří tu brojili proti dieselům pocítí též represi. Holt kdo schvaluje buzeraci nedomýšlí že salámovou metodou dojde i na ně a to neplatí jen o emisích.

+59/−6
doporučit
9.2.2018 0:50

L76a47d51i30s68l80a82v 13J31a23r66o44š 6814489610417

Já bych prostě začal spalovat ekoteroristy a bylo by po problémech se emisemi. ;-)

+69/−10
doporučit
9.2.2018 0:54

L88a87d69i13s93l23a14v 37J46a95r20o23š 6794639770537

Žádný rajzování! Doma budeš, občane! Sedět na piheli a nechávat si vymejt hlavu televizní či internetovou desinformační kampaní!

+36/−3
doporučit
9.2.2018 2:45

P24a33v88o29l 22D55r62o83t22á58r 4220821676

Ekoteroristé dosáhnou nakonec toho, že osedláme svýho osla, býka, mulu a jede se...však co...papír snese všechno...auta nelze vyrábět a zároveň popírat fyzikální zákony...

+22/0
doporučit
9.2.2018 2:43

D40a70v75e 17H62r69o78n22e88k 1600621428237

Ať žijí Flinstounovi...

+22/0
doporučit
9.2.2018 1:07

M82i72c70h69a32l 66J45u23r30s57a 1596421286431

Spalováním čehokoliv vzniká kouř, smrad a popel... Vzletnou polemikou nad tímto problémem tento holý fakt nezměníme....

+22/0
doporučit
9.2.2018 0:47

P35a85v90e44l 11L31o68h16b34e43r15g27e92r 5976411340715

Jediné správné ekologické řešení je snížení populace planety. Vše ostatní je jen hra o peníze.

+28/−2
doporučit
9.2.2018 6:52

P35a86v98e71l 88J22e51ř36á54b46e54k 7201232264737

Jeden týden píší, že mužům častý sex pomáhá proti rakovině prostaty

Druhý týden píší, že naopak, mnoho sexu přispívá k rakovině prostaty.

Ale konečně, že přiznali, že i při hoření benzinu vznikají saze. Teď ještě aby z nich vylezlo, jak dalece spaliny z benzinového motoru obsahují rakovinu podporující látky, o kterých nám říkají, že jsou zachyceny katalyzátorem. Zejména při krátkých jízdách, či pomalých jízdách, kdy motor není zatížen.

+19/0
doporučit
9.2.2018 0:36

L44i36b53o35r 96S26e61d21l53á76k 4482365636159

Ekoblbnutí bude pokračovat dál? Co se tak honem vrátit k dětským tříkolkám? ;-D

+30/−3
doporučit
9.2.2018 0:47

J73a47n 80P94r84i33b55y28l 5710465737497

Autor v podstatě nepřímo uznává, že zvýšení prašnosti benzinů je důsledek regulací, které měly snížit spotřebu motorů za účelem snížení emisí oxidu uhličitého (což se jak už dnes víme stalo v podstatě jen na papíře) a jako řešení vidí jedině další regulace a další zvýšení komplexnosti motorů.

Byrokraté se domnívají, že lze fyzikální zákony svázat jejich nařízeními a že když vypotí dostatečné množství nařízení, tak začnou z výfuků létat kytičky.

Nebylo by mnohem jednodušší a levnější, když už dnes víme, že snižování emisí oxidu uhličitého je jen chiméra a jaksi nenastalo, tak se prostě vrátit někam před EURO5 a tím elegantně vyřešit tu prašnost?

O motor bude vždycky něco emitovat, Když potlačíte toto, zvýší se zas tamto.

Je to jako u dieselu, kde hon za oxidem uhličitým zas vedl k zvýšení emisí NOxů.

Je to jen přehazování hnoje z jedné hromady na druhou, přičemž ale to přehazování je čím dál tím složitější a nákladnější a samo o sobě generuje ekologickou zátěž.

+22/−1
doporučit
9.2.2018 9:29

O18l56d83ř24i94c20h 27S40m81u65t54n15ý 2370552734755

Vidíte, to je ta salámová metoda. To je to, když my citlivější u zákazu kouření upozorňujeme, že to bude pokračovat dál. Když u kontrol kotlů upozorňujeme, že to bude pokračovat dál. Když u zákazů pro dieselová auta upozorňujeme, že to bude pokračovat dál. Skončí to tím, že to tu bude vypadat jako v Severní Koreji, hezky ekologicky budeme jezdit na kole a jíst vařenou trávu...

+33/−4
doporučit
9.2.2018 3:17

T54o93m49á84š 87H30u80d98e72č25e37k 3913283259643

Řešením jednoho pseudoproblému si tak vyrábíme neustále další opravdové problémy. Hlavně, že jsou zelení fanatici spokojení :-( .

+20/−1
doporučit
9.2.2018 0:48

L16a60d57i17s14l36a39v 81S38l19e32z32á17k 4918743

"Vysoce výkonná vstřikovací technika šetří až 15 procent pohonných hmot, tím se snižuje i množství škodlivého oxidu uhličitého."

Prosím, nestrašte tak s CO2. Oxid uhličitý bezbarvý plyn bez chuti a zápachu, který normálně vydechujeme.

Ekologická lobby řešila CO2 tak důrazně, že místo víceméně neškodného plynu, teď máme problém s karcinogenními mikročásticemi, které jsou mnohem horší.... :-(

+16/0
doporučit
9.2.2018 11:45

L66u39k58á79š 73K76m95e88n60t 5879747834500

Takže ekoteroristé bojující proti CO2 z automobilů mohou skutečně slavit. Výsledkem jejich nesmyslného boje jsou desítky tisíc mrtvých ročně. Stačilo netlačit tolik na nesmyslné limity CO2, neprotlačovat tolik let diesel, protože má nižší spotřebu a produkci CO2 a zůstat u nepřímého vstřikování a byl by klid. Reálná spotřeba aut by byla o 10% vyšší a vzduch bychom neměli zamořený oxidy dusíku a prachem. CO2 je sice skleníkový plyn, ale produkce z automobilů je naprosto bezvýznamná. Podstatné ale je, že CO2 v ovzduší jedovatý není. Oxidy dusíku a prach ano a bohužel zbytečně zabíjejí.

Ale to těmto ekomozkům nejde vysvětlit. Je to stejné jako u zelených, kteří kvůli mlokovi či křečkům polním budou bránit výstavbě obchvatu obce. Takže lidé v té obci žijí v zamořeném prostředí, protože jim pod okny denně projedou tisíce aut produkujících bordel zmíněný v článku, řada z nich bude mít většinu života zdravotní problémy, ale hlavně že křeček vedle obce přežil.

+29/−4
doporučit
9.2.2018 8:01

T79o81m34á22š 66D11o47m54i79n48i68k 7485255224215

Montovat filtry za 300-400 eur dodatečně proto, že evropské emisní limity byly navrhovány zcela nesystémově? Při 100% dotaci možná.

+28/−4
doporučit
9.2.2018 1:05

K74a64r96e73l 17V96a57c97h42u48t 9513862209713

Přijde mi úchylně demagogické tvrdit, že ultrajemné částice v Německu zabijí ročně 60 tisíc obyvatel, zatímco NOXy jen 10 tisíc... = Proboha, copak se ty dva vlivy dají od sebe oddělit, copak se to dá rozlišit? = Logicky to tedy MUSÍ být pouze udaje tzv. "vycucané z prstu" !!8-o ;-D Rv ... Tak jen doufám, že podobně jako já ten nesmysl vidí i ostatní lidé, kteří si tento článek přečetli.

+21/−2
doporučit
9.2.2018 6:13

J29o39s51e87f 11Š55v83e20c 6655156544303

Obhájci benzínů, už vám sklaplo? Už jdou i po vás!!! ;-D

Psal jsem, že po dieselu přijde na řadu benzíňák, pak vepřový, knedlíky,...

+52/−13
doporučit
9.2.2018 1:40

M86i89r89e40k 57G64a84j23e95r 5891116769520

Opravte prosím v článku tu nepravdu, že oxid uhličitý je škodlivý. Chcete snad tvrdit, že je zdraví škodlivé pobývat v lese po setmění, kdy stromy uvolňují CO2?

+14/0
doporučit
9.2.2018 14:18







Najdete na iDNES.cz