Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Benzinové motory dnes špiní víc než diesely. Řešení je chabé a opožděné

Od dieselů, které jsou v posledních letech na pranýři kvůli znečišťování životního prostředí, prchají řidiči při koupi nového vozu k benzinovým motorům. Ty moderní ovšem zamořují vzduch nebezpečným jemným prachem, podobným pevným částicím dieselů. I benzinovým motorům tedy v budoucnu nejspíš hrozí podobné zákazy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a88n 68J84e47n45i11c 1874244327454

Tohle je zase vymývání mozků! Když jsem tu psal, že diesely nejsou tak škodlivé jak se to prezentuje, tak se mohli všichni zbláznit. Teď je tu masírka na benzín. A celé to spěje k tomu, aby nás někdo zachránil něčím, čemu se říká elektromobil. Jenže znečištění potřebné na jeho výrobu je ještě větší než součet znečištění na výrobu konvenčního auta a jeho splodiny. Ale o tom se musí taktně mlčet.

Co už se dá dohledat nyní je fakt, že celkový odpad produkovaný elektromibilem v běžném provozu a diesel EURO6 je 80:100. Největší binec je totiž z otěru pneu a brzdových destiček a pokud o tom někdo něco ví, tak prach z brzdových destiček, to je hodně husté...

Asi nemá smysl moc hovořit o lodích, kde se vesele spaluje mazut.

Prostě někdo teď vymyslel, že se musí dávat filtry i do benzínů a potřebuje konkurenční náskok, tak se to prostě musí dát příkazem. Ale buďte klidní, tyhle věci se zcela jistě nedějí kvůli našemu zdraví, ale zvýšení zisků.

BTW: sledujete ten návrh ohledně zrušení dvojího času (letní a zimní). Tak jednoduchá věc, prokazatelná a ono to bude v EU nejdříve možné za 2 roky. To je skoro kosmická rychlost, jen aby se nám ti papaláši u toho nezadýchali...

+11/−3
9.2.2018 11:49

L41a98d20i55s79l56a12v 17S33l11e75z10á79k 4138803

"Jenže znečištění potřebné na jeho výrobu je ještě větší než součet znečištění na výrobu konvenčního auta a jeho splodiny." Nějaký zdroj by k tomu nebyl?Docela mě to zajímá...

"Největší binec je totiž z otěru pneu a brzdových destiček a pokud o tom někdo něco ví, tak prach z brzdových destiček, to je hodně husté..."

Elektro auta brzdí rekuperací (do určitého stupně brzdění), takže šetří destičky. To mi nějak nezapadá to té Vaší první části...

"Asi nemá smysl moc hovořit o lodích, kde se vesele spaluje mazut."

Kolik takových lodí jezdí po městě? Není to nejlepší palivo, ale lodě co jsou stovky kilometrů od pobřeží zas tolik neškodí. Na rozdíl od aut co nám jezdí přímo pod okny...

+1/−1
9.2.2018 11:56

J13a96n 29J59e24n67i72c 1304364787494

Zkuste si o tom něco zjistit a nebuďte překvapený. Už jste někdy viděl loď, která startuje na širém moři? Obvykle kotví a startuje v přístavu a tam obyčejně žijí také lidé... 1loď cca 1M aut tohle je taky známý poměr.

+2/−3
9.2.2018 12:08

J71i98ř28í 15S17c78h82w97a91c64h 8608164428536

až na to, že v přístavech na mazut ty lodě jezdit nesmějí.

Laskavě se nevyjadřujTE k tématům, o kterých nemáte naprosto žádné vědomosti.

+2/0
9.2.2018 13:11

O80n54d36ř67e89j 87Č87a80p66k41a 6141681633174

Rekuperace je fajn, ale nebrzdí do nuly. A prach z brzd nejvíc vadí ve městě, kde se v rámci "zklidňování dopravy" dělá vše pro to, aby se do té nuly brzdilo co nejčastěji.

+4/0
9.2.2018 12:42

P77a67v78o82l 75K40u83b13r88a28n 6939960260802

Ako ktoré, niektoré majú rekuperačné brzdenie tak silné, že DOKÁŽU aj úplne zastaviť - iba rekuperáciou.

0/0
9.2.2018 13:12

M20i25r52e89k 85G15a43j22e46r 5621456909600

Rekuperace prodlužuje životnost brzdovych destiček několika násobně. To prostě neukecate. Auto kvuli tomu nemusí jezdit jen na elektřinu, pokud je to důvod, proč se snažíte falešně argumentovat.

+1/0
9.2.2018 14:27

J89a42k85u10b 48S24e74k30e33r85a 6766390126685

Několikanásobně? Zaregistroval jsem tady jen jednou, že se tady někdo chlubil, že měnil myslím na i3 brzdy "až ve 130tis km). Tak jak to tedy je? Myslím doopravdy, ne v katalogu automobilky.

0/0
9.2.2018 14:39

O77n64d18ř73e92j 71Č16a70p50k88a 6231811583734

Já jen tvrdím, že ve městě, kde se hodně často zastavuje, budou prášit brzdy i na hybridu nebo elektromobilu - protože čím nižší otáčky, tím menší brzdný účinek elektromotoru a tím pádem si těmi destičkami pomoct musíte. Proti autu bez rekuperace si určitě i v tom městě pomůžete (i když o dost míň, než na dálnici nebo na okresce, kdy čistě teoreticky na brzdy vůbec nemusí dojít celou trasu), ale prachu se nezbavíte. Jen ho bude o něco míň.

0/0
9.2.2018 15:46

J64a31r25o46s84l79a92v 69H13o27r55á81k 8502604855399

Pan Jenic to ale použil jako argument, proč elektomobil znečišťuje víc než běžné auto.

0/0
9.2.2018 16:36

A74l59o83i45s 64P57l37á88š52e29k 4539292919956

tak si kupte elektromobil a dejte pokojRvRv

0/0
9.2.2018 15:40

J86i65ř65í 10S64c12h69w40a54c32h 8758184618896

bohužel ty vůbec nemáš potuchy čeho všeho se ta změna času týká.

Ty bys to prostě udělal jako Hitler. ČR řešila přechod na pravostranný provoz několik let. Hitler přišel a vpravo se jezdilo ze dne na den. Ano taky tak to ze řešit.

0/0
9.2.2018 11:56

J27a21n 30J55e83n20i23c 1624974227194

Tykejte si svým dětem. Spolu jsme krávy nepásli. JEstli může EU na chvíli zhasnout a přestanou platit Dublinské dohody, tak rozhodonut o jednotném času, to fakt není složitější. Čemu by to doopravdy vadilo? Zkuste míst planého žvanění něco konkrétního.

0/−1
9.2.2018 12:06

P17e92t36r 93H65o36r73á77k 1169393889254

Diesel je sviňstvo. Buď se šidí při homologaci a chrlí to mraky nox, nebo dříve nebo později přestane fungovat filtrování prachu. Ty saze, co historicky vyprodukovala nesmyslná podpora dieselů, jsme si mohli ušetřit. V USA se tohle vůbec neděje, tam tohmuhle chytře předešli.

+2/0
9.2.2018 11:56

J49a94n 83J69e44n15i61c 1694554947464

Tak si myslím, že konstruktéři dieselů patrně tuší, o čem mluví. A když Vám řeknou, že požadavky na EURO6 jsou tak přísné, že v některých městech by musely být vyfukové plyny čistší než vzduch který se do motoru nasaje, tak asi není něco úplně v pořádku, nemyslíte?

+4/−1
9.2.2018 12:10

D70a40n97i96e45l 80P82a34n67e53k 6902571182430

" Jenže znečištění potřebné na jeho výrobu je ještě větší než součet znečištění na výrobu konvenčního auta a jeho splodiny."

Tohle je strasnej blabol co jste tu sesmolil ;-D

+1/−1
9.2.2018 12:31

P45e87t94r 11K39l54a60n 9387952794595

pro vsechny lenochy jeden link:

https://auto.idnes.cz/emise-elektromobil-hong-kong-tesla-cina-fc2-/automoto.aspx?c=A160428_173637_automoto_fdv

zajimave, ze nektere informace jako by byly prehlizeny. Tady se jedna o pravdepodobnou spotrebu vozu Tesla - popsano v posledni odstavci.

Pri vyrobe elektromobilu se rozpovidal jeden z manazeru Fiatu:

https://auto.idnes.cz/sergio-marchionne-o-fiatu-500e-dgu-/automoto.aspx?c=A140523_102419_automoto_fdv

... uf uf, cele mi to zabralo asi 3 minuty meho hodnotneho zivota.Takze pane Panek a pane Slezak: prosim peclive precist a zkusit pochopit a pokud mozno zapamatovat do dalsi diskuse

0/0
9.2.2018 13:40

J98a50r77o56s45l51a62v 21H56o64r62á66k 8382384965329

1. V prvním odkazu je cíleně použita země, která produkuje většinu elektřiny z uhlí. Jakpak by to vyšlo třeba ve Francii, kde je většina z jádra?

2. Ani v jednom z odkazů jsem nenašel nic, co by vysvětlilo panem Jenicem uvedenou informaci: "Největší binec je totiž z otěru pneu a brzdových destiček a pokud o tom někdo něco ví, tak prach z brzdových destiček, to je hodně husté...". Tohle totiž nějak nechápu - proč by elektromobil měl vyrábět víc emisí otěrem pneu či destiček než běžné auto?

+2/0
9.2.2018 16:34

P15e30t70r 58K47l75a36n 9987262654685

1. to je ale blbost co? V tom Singapuru si s tim pohrali a provedli pravdepodobny vypocet. Ve Francii by to vyslo o hodne hur: jadro je relativne cista energie. Nejvetsi problem je ve skladovani vyhoreleho paliva. Takze rapidni narust elektromobilu zpusobi velke problemy s hledanim uloziste jaderneho odpadu - pokud se takova energie bude vyrabet z jadra. Takze par let si muzeme libovat, jak je vsechno v pohode a po vyhoreni clanku nastane skoro neresitelny problem.

2. o tom muj prispevek nebyl, ale budiz - problem nejsou motory: http://www.zeit.de/mobilitaet/2017-02/feinstaub-motoren-luftverschmutzung-reifen-abrieb-bremsen

+1/0
9.2.2018 18:07

J25a50r85o41s44l28a47v 45H39o14r76á32k 8122374465619

ad 1. Skladování vyhořelého paliva žádný neřešitelný problém není. Je ho relativně malé množství a navíc už dávno existuje technologie jeho přepracování, jen se málo využívá, protože je to drahé a tudíž neekonomické.

ad 2. Toto byla má nepozornost, nevšiml jsem si, že pan Jenic uváděl ten poměr ve prospěch elektromobilu. Pak je to v pořádku a rozumím.

+1/0
9.2.2018 23:38

J77a81k31u66b 72S42e31k54e18r34a 6316220336245

Pokud je ta technologie přepracovávání jaderného odpadu dražší, než jeho skladování 100000 let, tak to asi problém stále je.

0/0
10.2.2018 21:02

J78a39r79o82s46l70a69v 33H28o48r89á92k 8662284375969

To samozřejmě není. Je jen dražší než těžba a příprava paliva nového, proto o něj je na trhu malý zájem.

0/0
10.2.2018 22:16

D68a31n10i23e57l 26P94a97n94e82k 6282401322200

Jádro fakt problém není. Mimo to: https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potrebuji-temelinu/4808

Norsko má např. 99% energie z mixu větru, vody a solaru. Jaká by potom tam byla uhlíková stopa?

0/0
10.2.2018 10:36

D96a35n21i24e34l 46P51a28n89e75k 6902531632810

Výborně. Jsem rád, že alespoň někdo má snahu se zajímat. Víte co je problém? Že tyhle studie zohledňují neškodné CO2, ale už neřeší NO a NOx protože tam je elektromobil zcela jiný,

K tomu druhému bych řekl jediné. Fiat500e je nesmysl. To auto je šmejd. Resp Fiat 500 je designově krásné ( alespoň pro mě ). Ale je to šmejd co se využitelnosti týče. Stejný šmejd je VW eUP. To jsou auta udělaná na truc. Navíc Fiat500e se prodává jen na americkém trhu. Netýká se ČR i když jeden model tu z dovozu jezdí.

Tyhle převzaté články především ten první je silně zavádějící. Výroba elektřiny se dá změnit není nutné využívat uhlí. S autem na fosilní paliva už de fakt onic neuděláte.

0/0
10.2.2018 10:31

D76a79n74i13e27l 21P64a98n22e19k 6652621442800

A ze sveho selskeho rozumu vam prijde lepsi kdyz ve meste budete produkovat smog z fosilnich aut? Nebo budete pouzivat elektromobily a neprodukovat tak ve meste nic? Ja bych rekl, ze pro mesta jako je Hong Kong je daleko lepsi elektromobilita. Mimo to pokud vyrabi dostatek elektricke energie s prebytkem pak produkce CO2 z elektraren bude stale stejna. Tak sotva budou coudit vic nez fosil ktery potrebuje stejnou elektrickou energii pro rafinaci paliva a pak produkuje dalsi CO2, NOx a dalsi jedy jako benzen, formaldehyd, benzopyren, rtuť, olovo, arzen a další... To vše potom dýcháte. S elektromobily ne. :-)

Tak to zkuste pochopit pane Klan. Elektromobil je realne cistejsi nez li bezne auto.

0/0
10.2.2018 10:55







Najdete na iDNES.cz