Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P82e33t67r 24T40y45č96k83a 6385412189142

To je normální fyzika. Buď dojde k dokonalému spálení a vznikne hodně CO2. A nebo mám předpis kdy musím množství CO2 omezit a pak to tak dokonale nespaluje a vznikne hodně oxidu dusíku.

+61/0
doporučit
9.2.2018 0:28

R67o38b98e51r65t 69M49á32s50l41o 1351491407327

Spalováním uhlovodíků vzniká uhlík, s tím se prostě nedá nic dělat. Ten se může uvolnit buď ve formě celkem neškodného CO2 (to je plyn co dělá bublinky v sodovce) nebo ve formě sazí různých velikostí. Ovšem CO2 byl zcela nesmyslně označen za nepřítele č. jedna. Tak holt auta, aby splnily ty nesmyslné limity na CO2 uvolňují saze. To je přímý důsledek naprosto úchylné "ekologické" politiky omezování CO2.

Optimální spalování by totiž mělo naopak produkovat co nejvíce neškodného CO2, aby nevznikaly nebezpečné uhlíkové mikročástice. To ovšem ekoteroušům nikdy nevysvětlíš.

+123/−7
doporučit
9.2.2018 2:19

M54a97r65e41k 70K84l27e69i33n 9187813898461

V článku je uvedeno "škodlivý oxid uhličitý". Co to je za plyn? Já si myslel že to je ten plyn kterému vděčíme za život.. S každým naším výdechem jej uvolňujeme a s fotosyntézou je spotřebováván.

Proč je označován za "škodlivý?" Komu nebo čemu?

+43/0
doporučit
9.2.2018 0:55

J22a34n 32D69l60o20u25h54ý 7824299790199

Tady to mate cerne na bilem, ze primo-vstrik je nesmysl! Prestante se honit za co2 a uvazujte v sirsim meritku soudruzi z EU! Postupy typu vyrobime ultra-slozitej motor co meta saze, ale dle EU je cistej jsou spatne! Klasicky atmosfericky motor pritom nic takoveho neprodukuje!

+40/0
doporučit
9.2.2018 7:12

L74a24d44i82s51l96a27v 82J17a89r97o27š 6954699330857

A tak se zakážou dieselové i benzínové motory a všichni budou povinně jezdit na kole. Jenže pak se přijde na to, že při tření řetězu o ozubená kolečka přehazovačky se uvolňují mikročástice obsahující nebezpečný hliník, tak se mezi domy natáhnout liány a cestovat se bude Tarzanovským houpáním. Jenže to zas vzhledem k hustotě provozu bude docházet k častým srážkám a úrazům hlavy... Tak se prostě vydá zákaz vycházení a basta.

+108/−9
doporučit
9.2.2018 0:46

K97a14r89e68l 75M32a37z96a27č 3707733396259

Kdyby nesmyslně netlačili na omezování CO2, tak by nevznikl problém s přímým vstřikováním a sazemi.

Mě to přijde, že se tady vede cca 14 dní nějaká kampaň. Nejdřív anketa Jak máte staré auto, pak vyhodnocení, proč ta stará auta máme, týž den vyjde v MFD inzerát svazu výrobců automobilů, který lobuje za zákaz dovozu auta starších 10 let, pak vyjde článek, že benzíňáky jsou nebezpečné.

+42/−2
doporučit
9.2.2018 2:40

I77v71o 78N84a32v95r69á82t85i81l 5214648174

Přestal jsem číst u "škodlivého oxidu uhličitého".Rv

+28/0
doporučit
9.2.2018 8:04

S39t32a36n14i72s90l86a38v 55K77o38z21e42l51k86a 8475658796326

Kdy už konečně někdo skočí po těchto rudozelených extremistech. Dokud bude spalovací motor, vždy budou nějaké spaliny a vzhledem k jejich množství lze vytvářet nepřítele co 5-10 let. Z posledního vývoje je evidentní že dojde i na benzíny a ti kteří tu brojili proti dieselům pocítí též represi. Holt kdo schvaluje buzeraci nedomýšlí že salámovou metodou dojde i na ně a to neplatí jen o emisích.

+59/−6
doporučit
9.2.2018 0:50

L87a66d38i28s29l42a73v 73J63a13r22o32š 6784149680927

Já bych prostě začal spalovat ekoteroristy a bylo by po problémech se emisemi. ;-)

+69/−10
doporučit
9.2.2018 0:54

L15a70d23i96s82l52a86v 31J92a49r72o88š 6544819440297

Žádný rajzování! Doma budeš, občane! Sedět na piheli a nechávat si vymejt hlavu televizní či internetovou desinformační kampaní!

+36/−3
doporučit
9.2.2018 2:45

P11a87v75o49l 10D14r17o70t98á27r 4330341426

Ekoteroristé dosáhnou nakonec toho, že osedláme svýho osla, býka, mulu a jede se...však co...papír snese všechno...auta nelze vyrábět a zároveň popírat fyzikální zákony...

+22/0
doporučit
9.2.2018 2:43

D55a59v17e 73H57r81o75n52e82k 1490451798167

Ať žijí Flinstounovi...

+22/0
doporučit
9.2.2018 1:07

M34i78c69h84a28l 80J67u91r30s90a 1376281916111

Spalováním čehokoliv vzniká kouř, smrad a popel... Vzletnou polemikou nad tímto problémem tento holý fakt nezměníme....

+22/0
doporučit
9.2.2018 0:47

P62a51v97e65l 29L61o88h47b89e64r24g96e10r 5686761280475

Jediné správné ekologické řešení je snížení populace planety. Vše ostatní je jen hra o peníze.

+28/−2
doporučit
9.2.2018 6:52

P40a68v93e78l 38J11e23ř97á51b66e50k 7341672794547

Jeden týden píší, že mužům častý sex pomáhá proti rakovině prostaty

Druhý týden píší, že naopak, mnoho sexu přispívá k rakovině prostaty.

Ale konečně, že přiznali, že i při hoření benzinu vznikají saze. Teď ještě aby z nich vylezlo, jak dalece spaliny z benzinového motoru obsahují rakovinu podporující látky, o kterých nám říkají, že jsou zachyceny katalyzátorem. Zejména při krátkých jízdách, či pomalých jízdách, kdy motor není zatížen.

+19/0
doporučit
9.2.2018 0:36

L64i80b22o10r 83S83e25d28l27á86k 4872145696319

Ekoblbnutí bude pokračovat dál? Co se tak honem vrátit k dětským tříkolkám? ;-D

+30/−3
doporučit
9.2.2018 0:47

J80a98n 25P11r52i96b59y97l 5310345497837

Autor v podstatě nepřímo uznává, že zvýšení prašnosti benzinů je důsledek regulací, které měly snížit spotřebu motorů za účelem snížení emisí oxidu uhličitého (což se jak už dnes víme stalo v podstatě jen na papíře) a jako řešení vidí jedině další regulace a další zvýšení komplexnosti motorů.

Byrokraté se domnívají, že lze fyzikální zákony svázat jejich nařízeními a že když vypotí dostatečné množství nařízení, tak začnou z výfuků létat kytičky.

Nebylo by mnohem jednodušší a levnější, když už dnes víme, že snižování emisí oxidu uhličitého je jen chiméra a jaksi nenastalo, tak se prostě vrátit někam před EURO5 a tím elegantně vyřešit tu prašnost?

O motor bude vždycky něco emitovat, Když potlačíte toto, zvýší se zas tamto.

Je to jako u dieselu, kde hon za oxidem uhličitým zas vedl k zvýšení emisí NOxů.

Je to jen přehazování hnoje z jedné hromady na druhou, přičemž ale to přehazování je čím dál tím složitější a nákladnější a samo o sobě generuje ekologickou zátěž.

+22/−1
doporučit
9.2.2018 9:29

O66l76d94ř47i22c31h 84S68m41u28t55n75ý 2430632244505

Vidíte, to je ta salámová metoda. To je to, když my citlivější u zákazu kouření upozorňujeme, že to bude pokračovat dál. Když u kontrol kotlů upozorňujeme, že to bude pokračovat dál. Když u zákazů pro dieselová auta upozorňujeme, že to bude pokračovat dál. Skončí to tím, že to tu bude vypadat jako v Severní Koreji, hezky ekologicky budeme jezdit na kole a jíst vařenou trávu...

+33/−4
doporučit
9.2.2018 3:17

T91o49m95á53š 75H70u66d34e33č24e82k 3943653589863

Řešením jednoho pseudoproblému si tak vyrábíme neustále další opravdové problémy. Hlavně, že jsou zelení fanatici spokojení :-( .

+20/−1
doporučit
9.2.2018 0:48

L59a10d26i48s32l78a73v 66S29l10e89z61á52k 4488663

"Vysoce výkonná vstřikovací technika šetří až 15 procent pohonných hmot, tím se snižuje i množství škodlivého oxidu uhličitého."

Prosím, nestrašte tak s CO2. Oxid uhličitý bezbarvý plyn bez chuti a zápachu, který normálně vydechujeme.

Ekologická lobby řešila CO2 tak důrazně, že místo víceméně neškodného plynu, teď máme problém s karcinogenními mikročásticemi, které jsou mnohem horší.... :-(

+16/0
doporučit
9.2.2018 11:45

L88u81k18á32š 39K84m53e40n90t 5169377224880

Takže ekoteroristé bojující proti CO2 z automobilů mohou skutečně slavit. Výsledkem jejich nesmyslného boje jsou desítky tisíc mrtvých ročně. Stačilo netlačit tolik na nesmyslné limity CO2, neprotlačovat tolik let diesel, protože má nižší spotřebu a produkci CO2 a zůstat u nepřímého vstřikování a byl by klid. Reálná spotřeba aut by byla o 10% vyšší a vzduch bychom neměli zamořený oxidy dusíku a prachem. CO2 je sice skleníkový plyn, ale produkce z automobilů je naprosto bezvýznamná. Podstatné ale je, že CO2 v ovzduší jedovatý není. Oxidy dusíku a prach ano a bohužel zbytečně zabíjejí.

Ale to těmto ekomozkům nejde vysvětlit. Je to stejné jako u zelených, kteří kvůli mlokovi či křečkům polním budou bránit výstavbě obchvatu obce. Takže lidé v té obci žijí v zamořeném prostředí, protože jim pod okny denně projedou tisíce aut produkujících bordel zmíněný v článku, řada z nich bude mít většinu života zdravotní problémy, ale hlavně že křeček vedle obce přežil.

+29/−4
doporučit
9.2.2018 8:01

T16o12m73á75š 68D67o25m43i46n75i27k 7955275814765

Montovat filtry za 300-400 eur dodatečně proto, že evropské emisní limity byly navrhovány zcela nesystémově? Při 100% dotaci možná.

+28/−4
doporučit
9.2.2018 1:05

K52a85r18e23l 85V65a35c10h85u43t 9293122169683

Přijde mi úchylně demagogické tvrdit, že ultrajemné částice v Německu zabijí ročně 60 tisíc obyvatel, zatímco NOXy jen 10 tisíc... = Proboha, copak se ty dva vlivy dají od sebe oddělit, copak se to dá rozlišit? = Logicky to tedy MUSÍ být pouze udaje tzv. "vycucané z prstu" !!8-o ;-D Rv ... Tak jen doufám, že podobně jako já ten nesmysl vidí i ostatní lidé, kteří si tento článek přečetli.

+21/−2
doporučit
9.2.2018 6:13

J35o41s94e65f 84Š59v26e36c 6235916844323

Obhájci benzínů, už vám sklaplo? Už jdou i po vás!!! ;-D

Psal jsem, že po dieselu přijde na řadu benzíňák, pak vepřový, knedlíky,...

+52/−13
doporučit
9.2.2018 1:40

M32i51r16e90k 35G22a13j75e87r 5141976239360

Opravte prosím v článku tu nepravdu, že oxid uhličitý je škodlivý. Chcete snad tvrdit, že je zdraví škodlivé pobývat v lese po setmění, kdy stromy uvolňují CO2?

+13/0
doporučit
9.2.2018 14:18







Najdete na iDNES.cz