Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová tvář Škody Fabia odhalena. Pod kapotou má jen tříválcové benziny

Přepracovaná Fabia zažije premiéru na ženevském autosalonu začátkem března. Malá škodovka dostane nové přední LED-světlomety. Na výběr budou čtyři zážehové motory se zdvihovým objemem 1,0 l. Uvedení na trh je plánováno ve druhé polovině roku 2018.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86a57r51e43k 74K41l77u95f38a 3568544344966

Co se týče designu, je to krok zpátky. Maska stávajícího modelu je dle mého hezčí.

0/0
16.2.2018 10:35

M76i40c14h51a37l 93N50o96v35ý 9176288672182

Ani jedna neni hezka.

0/0
7.3.2018 10:22

M86a96r91i42o 51L49u67c44h87e53z92i 1484208492644

Bez komentáře: http://www.autoforum.cz/technika/proc-trivalec-nemuze-byt-opravdu-dobry-motor-toto-jsou-hlavni-duvody/

taky je dobré pustit si video pod článkem 8-o8-o8-o

0/0
12.2.2018 22:17

J23i11ř13í 18S82c50h63w26a24c84h 8468224988476

Nejlepší, je ta kapitola o "Tříválec nemůže nevibrovat", kde se srovnává s řadovým šestiválcem.

Jak by při takovém srovnání dopadl čtyřvalec?

Asi takto: "Čtyřválec nemůže nevibrovat" ;-)

+1/−1
12.2.2018 23:09

P60e49t32r 75K65a53l79a 1138950158

hroznej šrotRv

+1/0
11.2.2018 23:26

T14o65m61á88š 85S20e13d27l53á84k 3828341142197

Ono to někdo kupuje?

+3/0
10.2.2018 17:28

M83i67l33o80š 77S57e15t36í67k 3959369134690

Jsou i tací, jinak by to nevyráběli.

+6/−1
11.2.2018 9:53

P71e53t95r83a 19P15o97t13ů27č87k73o39v13á 7804289679230

Nechápu, duševně zdravý člověk si přeci koupí nějaké hezké auto.

+1/−2
11.2.2018 19:09

J64i35ř45í 23S90c97h30w98a35c47h 8108774968656

duševně zdravý člověk to samozřejmě chápe....

0/−3
11.2.2018 19:33

P61e81t49r40a 72P57o11t72ů29č15k15o66v78á 7584509749750

Můžete to nějak vysvětlit?

+1/0
12.2.2018 7:55

J85i68ř54í 40S11c67h56w80a55c74h 8838834668976

byla by to ztráta času.....

0/−2
12.2.2018 14:18

J35i29ř32í 22S57c63h50w55a20c22h 8918164408176

Bokůvka, pokud nesouhlasíš, můžeš začít vysvětlovat.

0/−1
12.2.2018 21:19

M34i29l70a58n 60K70r23á18l 8523348601241

Brzo se těším na jednobuch, to bude pušuškáníčko;-D

+2/0
9.2.2018 21:52

J91i59ř27í 81S26c87h61w17a78c46h 8558464928206

Do toho, aby ve Fabii už dnes byly jen tříválce se Škoda nahnala víceméně sama. A to tím, že začala ve velkém s SUV. Takový Kodiaq má produkci CO2 o 20-30% vyšší než Superb a o 60% vyšší než Fabia. Škodovka v době, kdy potřebuje mít průměr flotily někde v okolí 120 g/km začne s Kodiaqem, který má 140-170 g/km???8-o8-o8-o

Proto třeba Dacia nebo Suzuki mohou nabízet v malých autech stále atmosférické 1.6 protože takové monstra jako Kodiaq nebo Tuareg (ve VW na něj zase doplácí Polo) neprodávají.

EU udělala velkou chybu hlavně v tom, že vše vztahuje na celou flotilu. Poplatky by se měly uplatňovat jen na ty co "normu" překračují. Zákazníku, chceš auto co překračuje limit o 50 gramů? OK zaplatíš o 50 tisíc navíc. V tom milionu to ani nepozná. Takhle na to doplácí celé portfolio a zákazníci co si kupují ta malá auta na to vlastně doplácí nejvíce. :-(

+4/−1
9.2.2018 19:51

Š35i40m58o41n 48M93a37r49t55y35n14e35k 7333955833276

Tak částečně máte pravdu. Ale dacia v segmentu menších vozů také nemá žádný větší atmosférický benzínový motor. Řada Sandero/Logan (která je o kapánek větší než fabia) nabízí pouze 1.0 - atmo a 0,9 TCe....

+1/0
9.2.2018 19:59

J76i97ř60í 42S70c90h37w37a94c14h 8538324378866

Ano u Sandera a Loganu se loni doprodávala atmo 1.2 (4R) a proběhl přechod na 1.0 (3R) se stejným výkonem.

Ale nejspíše to bylo (to tipuji) strategické rozhodnutí, taková podpora pro Dustera, aby v něm mohla zůstat ta atmo 1.6, protože to je pro Dacii nejdůležitější model.

Pro pracanta jako je Duster, který si často kupují třeba lesáci apod. je atmo motor většího objemu (oproti turbu) nespornou výhodou (pomalá jízda na 1st.).

+1/−1
9.2.2018 20:16

P72e33t65r 49Č45e82r59m20á85k 9658865529130

Pravdu máš tak napůl, flotila se totiž počítá za celého výrobce (VW Group), ne jen jednotlivé značky, takže škodovka musí kompenzovat i audi, bentley, lambo atd. Kodiaq je v tom to nejmenší, to je relativně malý auto s nízkou spotřebou.

0/0
10.2.2018 13:19

J90i77ř90í 63S65c32h61w69a57c85h 8598484448126

Podle mně nemáš pravdu. Já předpokládám, že pro každou "účetně samostatnou firmu-značku" se to počítá samostatně. Proto se třeba uvádí i samostatné statistiky pro VW, Škodu, Seat, Audi.....

Nevím to jistě, mohu se mýlit, ale pokud nedodáš relevantnější odkaz, než jen svoje tvrzení (které u mně během posledních dní naprosto ztratilo veškerý kredit), budu považovat za správné to, co jsem napsal v předešlém příspěvku. ;-)

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/prumerne-emise-co2-vsech-automobilek-za-rok-2013-stale-z-rise-snu/

https://ekonomika.idnes.cz/emise-co2-v-roce-2015-novych-aut-loni-klesly-ffw-/test.aspx?c=A160301_074355_test_suj

0/−1
10.2.2018 18:37

P30e45t43r 50Č14e21r68m62á80k 9688825609100

Uvažuješ sice logicky ale skutečně je to jak píšu já, viz předposlední odstavec:

http://www.auto.cz/nejen-volkswagen-take-ferrari-aston-martin-budou-platit-pokutu-kvuli-emisim-101434

0/0
10.2.2018 22:23

J66i65ř22í 94S54c28h86w45a59c14h 8498864988756

Takže to vypadá tak, že obě možnosti jsou možné a záleží jakou z nich si vybere koncern. Pokud to VW opravdu takto kumuluje Fabii s Audinami a Lambem, platí to co jsem napsal o Škodovce i pro VW tuplovaně.

0/−1
10.2.2018 23:40

P27e25t47r 15Č10e10r80m38á73k 9518245829400

Ano možností je více a koncern logicky volí tu nejoptimálnější - co jde tak nacpe do vyjímek, zbytek zprůměruje a rozloží pak náklady rovnoměrněji na všechny značky. Ono by nemělo smysl dělat to po výrobcích - třeba citigo vyrábí defacto úplně jiná firma než škoda a přitom má ty emise z pohledu flotily nejmenší.

Takže ano platí že samozřejmě každé SUV musíš někdě kompenzovat, ale zrovna u škodovky ten problém není velký - i její největší suv je vlastně relativně malé, problém jsou velké audi, VW a Porsche. A vzhledem k tomu v jakých počtech to vyrábějí se v tom produkce suv škody ztratí.

Navíc pořád jde o celkový výsledek - pokud přidaná hodnota SUV pokryje případné náklady za nadlimit tak je to vlastně pořád dobrý business. R^

0/0
11.2.2018 12:29

P44e38t95r 31M80u15d31r93y13c44h 7904152307563

Dle informací ze skrytého zdroje má ještě přibýt model "Ekosport 2x Shimano" u tohoto modelu bude i místo předního spolujezdce vybaveno pedály a přenos výkon bude zajišťovat přehazovačka Shimano XT

+6/−2
9.2.2018 12:33

J65i70ř41í 93S63c14h45w50a46c43h 8638824598296

dej nám signál, kdy se tomu máme začít smát.....

+1/−3
9.2.2018 13:00

P38e90t70r 79M71u87d52r17y62c81h 7684802767803

Pokud jsi čekal na signál tak už můžeš

+3/0
9.2.2018 14:08

J23i79ř56í 98S79c53h24w66a42c56h 8608774938926

Díky, jdeme na to ....

https://www.youtube.com/watch?v=Krzj6DZ5qSU

+1/−2
9.2.2018 14:52

M90i62l67o96š 55S12e64t22í73k 3219439414130

Si z toho čéče děláš legraci a já se už delší dobu obávám, že to dřív nebo později přijde, neboť ty neustále klesající limity nebude možné jinak plnit.

+1/0
11.2.2018 9:53

J57a18k58u35b 81S36e63k37e65r85a 6636120156145

Jo ale aby to nebylo s pevným převodem, tzv furdšlap :-)

0/0
12.2.2018 22:19

J70i58ř23í 28H92o92u59š26a 6985249702354

jak si zapomínáte na cenu, což je ve vašich článcích běžné. Myslím, že by cena měla být vždy na začátku článku, protože Škodovka už neví co by za auta chtěla a stále zdražuje

0/0
9.2.2018 10:57

Š74i25m11o16n 45M65a47r50t65y58n82e30k 7783515393646

Cena modernizované verze není známá. Ale od současných cen se lišit moc nebude. dá se předpokládat mírné snížení ceny (z pohledu výbavy vozu).

+1/0
9.2.2018 11:02

Š34i75m14o94n 50M96a93r62t59y91n50e47k 7523415183446

A kdy škodovka zdražovala?

Fabia za posledních 15 let reálně zlevnila skoro o 40%......

0/−2
9.2.2018 11:03

J64i55ř61í 48S36c59h50w96a63c63h 8478224748916

matně si vzpomínám, že během posledního roku, či dvou se jednou ceny zvedly o cca 10 tisíc, ale možná přitom něco přidali do výbavy, už přesně nevím.

0/−1
9.2.2018 15:18

M50a63r94t90i32n 19K75a84r76á31s47e55k 9528253108968

No nevim, kupovali jsme pred 17 lety, fabii prvni generace kombi, vybava homeless edition (tj 4 kola, volant, sedadla). Cena za skladovku po hodne ukecavani a slevach 300 000, motor 50kW, co nejel ale zato zral skoro 8 litru.

0/0
9.2.2018 12:09

J49i47n65d32ř88i90c37h 74M34o16r40á85v58e80k 86M 3665523985836

A už Skodovka uvažovala vynechat nejslabší verze 44Kw vhodné tak pro Citigo?

+1/0
8.2.2018 23:50

M57a50r85e34k 88J70a83n26e88č13k97a 1817636663231

To by nešlo, "cena od" by pak nevypadala už tak dobře ;-)

+4/0
9.2.2018 0:05

Š72i37m36o25n 61M71a66r25t96y13n44e98k 7273505593876

Přesně, proto už mám nafasovanou pátou škodovku v řadě.

0/0
9.2.2018 8:47

Š98i25m25o49n 82M63a22r76t61y15n74e48k 7713365333766

Měla bát reakce na jiný příspěvek:

"Rozumný člověk ví, že Škodovka se za své nekupuje, ale fasuje ;-)"

0/0
9.2.2018 8:48

A29n45t18o59n40í36n 47S21e90b35e87r31a 7533718650759

Jojo, s tímhle špatným vtipem začíná mnoho modelů pod 300 tisíc.

0/−1
9.2.2018 9:38

T38o24m97á66š 47Z26e40m18a24n 3585638554965

Chápu do firmy sekretářce, ale proč by si to člověk koupil?

To už radši bazar a nechat si peníze na generální opravu..

0/0
8.2.2018 23:43

M27a53r70e78k 67J79a81n41e10č56k71a 1777136583571

Rozumný člověk ví, že Škodovka se za své nekupuje, ale fasuje ;-)

+3/−1
9.2.2018 0:08
Foto

J74a90n 33Č89e48r97m20á56k 4379668385127

tak vám nevím... Dramatické změny téměř nejsou, prolis na dveřích vypadá jak od nějakého sloupku... A motory škoda mluvit...

Snad jen ten fun nevypadá zle... Ovšem jeho užitná hodnota je zase mizivá... :-(

+3/0
8.2.2018 22:49

P15e98t45r 81M72a90r24e72č80e27k 1513841909838

Jak už je u Škodovky tradicí, tak facelift nezklamal. Rv Proč to pokaždé musí zmrvit?

+4/−1
8.2.2018 21:10

A43n38t66o36n87í43n 67S81e43b33e35r72a 7173978170959

U rapidu je facelift vylepseni po vsech smerech. Na co lidi nadavily, to je opraveno....

+2/0
8.2.2018 21:27

M42a22r39e76k 76J42a63n74e98č85k88a 1847756573481

Nechtěl by jste napsat recenzi na nového Rapida? Určitě potěší všechny příznivce značky, protože bude určitě naprosto nekritická, což fandové nemají rádi a auto bude ve vašem podání naprosto dokonalé. Konec ironie a teď už vážně, šup zpátky na zem ;-)

0/−1
9.2.2018 0:13

A47n97t64o64n80í88n 11S77e93b43e32r65a 7213568980839

Tak jen pro příklad:

doléhaní patých dveří i liftbacku - vyřešeno

lidi chtěli led denní svícení - je tam

řidič chtěl ovládat všechny okna od řidiče- dali to tam

navíc přidali dojezd okna u řidiče, že se to zavře na jedno zmáčknutí

ztřížnosti na přiliš tvrdý podvozek- podvozek je vyladěný, je lepší

lidi chtěji i do rapidu velký dotykáč - je tam

stížnot na stínítko u řidiče, že má jen čtyři body aretace- nyní plně nastavitelná

odemykání víčka nádrže s centrálem- nově tam je

bývalé potíže s vodou ve dvěřích- vyřešeno

A to zmiňuju tak sotva půlku věcí z toho co bylo pořešeno. R^

+3/−1
9.2.2018 9:47

A25d65a84m 83K38o55v23á17č 3119739910368

Takže vlastně doběhli konkurenci a opravili naprosto banální chyby, které tam neměly být už od začátku. To je panečku skvělý facelift!

+2/0
9.2.2018 12:11

A12n53t82o16n85í83n 86S74e52b43e36r17a 7413448450439

Udělali z toho auto, které už se dá koupit. A ještě je o dost levnější než dříve. A když je tam možnost mít jen za přípaltek 17 tisíc 1.0 TSI 81 kw 6-st manuál....

0/−1
9.2.2018 12:33

P53a76v52e27l 98Š11e73d29l90b72a19u91e83r 7568631162955

Jedna maličkost, nedá se v tom pohodlně sedět. Fakt nedá. Pokud máte 2 metry, skončíte u doktora se zády. A můžete sportovat, jak chcete. Celý ten "koncern" je jednička v nepohodlí. Naštěstí jsou i opravdická auta, ne jen německé pokusy.

0/−1
13.2.2018 18:33

P26e78t37r 69Č34e41r80m39á76k 9528935209790

Dobře ale na druhou stranu pořád to je malé auto, nikdo neočekává že by v tom někdo trávil nějaké dlouhé cesty. Nemusíte mít ani 2m ale dopředu se vedle sebe stejně pohodlně neposadíte, ale to prostě není u auta této kategorie chyba.

0/0
16.2.2018 23:43

P62e34t31r 74Č37e10r79m63á24k 9228735949890

Souhlas že změny provedli, jen ty důvodu jsou mnohdy jiné - např. led světla nejsou žádné přání zákazníků ale povinnost podle EU, ovládání okýnek s dojezdem a podobné věci jsou pak pouze dodělky aby auto bylo alespoň na průměrné úrovni, rapid se šil horkou jehlou protože musel narychlo nahradit toura, a spousta věci bylo strašně nedotažených.

0/0
10.2.2018 13:23

P94e79t29r 20H67o68r94á82k 1369963249574

Tady se na rozdíl od Octavie nic tak hrozného snad nestalo.

+1/0
8.2.2018 22:08



Najdete na iDNES.cz