Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová tvář Škody Fabia odhalena. Pod kapotou má jen tříválcové benziny

Přepracovaná Fabia zažije premiéru na ženevském autosalonu začátkem března. Malá škodovka dostane nové přední LED-světlomety. Na výběr budou čtyři zážehové motory se zdvihovým objemem 1,0 l. Uvedení na trh je plánováno ve druhé polovině roku 2018.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M21a48r66e80k 98K21l20u30f91a 3158694404766

Co se týče designu, je to krok zpátky. Maska stávajícího modelu je dle mého hezčí.

0/0
16.2.2018 10:35

M60i73c64h66a66l 98N94o73v78ý 9376268322862

Ani jedna neni hezka.

0/0
7.3.2018 10:22

M88a47r79i13o 57L17u53c34h37e83z62i 1124268292634

Bez komentáře: http://www.autoforum.cz/technika/proc-trivalec-nemuze-byt-opravdu-dobry-motor-toto-jsou-hlavni-duvody/

taky je dobré pustit si video pod článkem 8-o8-o8-o

0/0
12.2.2018 22:17

J46i95ř41í 62S10c52h62w98a42c49h 8928374258366

Nejlepší, je ta kapitola o "Tříválec nemůže nevibrovat", kde se srovnává s řadovým šestiválcem.

Jak by při takovém srovnání dopadl čtyřvalec?

Asi takto: "Čtyřválec nemůže nevibrovat" ;-)

+1/−1
12.2.2018 23:09

P46e68t39r 63K76a33l30a 1818220128

hroznej šrotRv

+1/0
11.2.2018 23:26

T21o32m32á35š 45S79e13d64l81á75k 3198421402847

Ono to někdo kupuje?

+3/0
10.2.2018 17:28

M69i85l46o84š 79S69e17t23í26k 3189109464930

Jsou i tací, jinak by to nevyráběli.

+6/−1
11.2.2018 9:53

P72e61t51r39a 25P23o28t60ů87č29k39o72v95á 7694899729420

Nechápu, duševně zdravý člověk si přeci koupí nějaké hezké auto.

+1/−2
11.2.2018 19:09

J60i37ř35í 97S78c16h46w83a96c42h 8418144188166

duševně zdravý člověk to samozřejmě chápe....

0/−3
11.2.2018 19:33

P27e55t16r73a 47P33o53t75ů49č19k67o73v81á 7454919419260

Můžete to nějak vysvětlit?

+1/0
12.2.2018 7:55

J31i52ř11í 98S59c38h42w91a19c94h 8758154908616

byla by to ztráta času.....

0/−2
12.2.2018 14:18

J80i56ř44í 49S35c87h94w41a13c49h 8138104228486

Bokůvka, pokud nesouhlasíš, můžeš začít vysvětlovat.

0/−1
12.2.2018 21:19

M52i23l36a77n 16K10r72á78l 8293738961611

Brzo se těším na jednobuch, to bude pušuškáníčko;-D

+2/0
9.2.2018 21:52

J11i15ř59í 34S25c69h15w63a54c95h 8768684498766

Do toho, aby ve Fabii už dnes byly jen tříválce se Škoda nahnala víceméně sama. A to tím, že začala ve velkém s SUV. Takový Kodiaq má produkci CO2 o 20-30% vyšší než Superb a o 60% vyšší než Fabia. Škodovka v době, kdy potřebuje mít průměr flotily někde v okolí 120 g/km začne s Kodiaqem, který má 140-170 g/km???8-o8-o8-o

Proto třeba Dacia nebo Suzuki mohou nabízet v malých autech stále atmosférické 1.6 protože takové monstra jako Kodiaq nebo Tuareg (ve VW na něj zase doplácí Polo) neprodávají.

EU udělala velkou chybu hlavně v tom, že vše vztahuje na celou flotilu. Poplatky by se měly uplatňovat jen na ty co "normu" překračují. Zákazníku, chceš auto co překračuje limit o 50 gramů? OK zaplatíš o 50 tisíc navíc. V tom milionu to ani nepozná. Takhle na to doplácí celé portfolio a zákazníci co si kupují ta malá auta na to vlastně doplácí nejvíce. :-(

+4/−1
9.2.2018 19:51

Š71i67m79o14n 79M57a12r97t35y25n59e22k 7973665173186

Tak částečně máte pravdu. Ale dacia v segmentu menších vozů také nemá žádný větší atmosférický benzínový motor. Řada Sandero/Logan (která je o kapánek větší než fabia) nabízí pouze 1.0 - atmo a 0,9 TCe....

+1/0
9.2.2018 19:59

J77i25ř75í 37S36c92h36w52a24c86h 8398174848976

Ano u Sandera a Loganu se loni doprodávala atmo 1.2 (4R) a proběhl přechod na 1.0 (3R) se stejným výkonem.

Ale nejspíše to bylo (to tipuji) strategické rozhodnutí, taková podpora pro Dustera, aby v něm mohla zůstat ta atmo 1.6, protože to je pro Dacii nejdůležitější model.

Pro pracanta jako je Duster, který si často kupují třeba lesáci apod. je atmo motor většího objemu (oproti turbu) nespornou výhodou (pomalá jízda na 1st.).

+1/−1
9.2.2018 20:16

P27e58t19r 66Č32e10r20m48á68k 9278135989170

Pravdu máš tak napůl, flotila se totiž počítá za celého výrobce (VW Group), ne jen jednotlivé značky, takže škodovka musí kompenzovat i audi, bentley, lambo atd. Kodiaq je v tom to nejmenší, to je relativně malý auto s nízkou spotřebou.

0/0
10.2.2018 13:19

J34i19ř65í 57S16c96h46w87a98c52h 8738494458746

Podle mně nemáš pravdu. Já předpokládám, že pro každou "účetně samostatnou firmu-značku" se to počítá samostatně. Proto se třeba uvádí i samostatné statistiky pro VW, Škodu, Seat, Audi.....

Nevím to jistě, mohu se mýlit, ale pokud nedodáš relevantnější odkaz, než jen svoje tvrzení (které u mně během posledních dní naprosto ztratilo veškerý kredit), budu považovat za správné to, co jsem napsal v předešlém příspěvku. ;-)

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/prumerne-emise-co2-vsech-automobilek-za-rok-2013-stale-z-rise-snu/

https://ekonomika.idnes.cz/emise-co2-v-roce-2015-novych-aut-loni-klesly-ffw-/test.aspx?c=A160301_074355_test_suj

0/−1
10.2.2018 18:37

P53e60t64r 69Č71e90r49m26á42k 9628885109840

Uvažuješ sice logicky ale skutečně je to jak píšu já, viz předposlední odstavec:

http://www.auto.cz/nejen-volkswagen-take-ferrari-aston-martin-budou-platit-pokutu-kvuli-emisim-101434

0/0
10.2.2018 22:23

J17i67ř76í 16S19c33h92w29a27c15h 8318814108866

Takže to vypadá tak, že obě možnosti jsou možné a záleží jakou z nich si vybere koncern. Pokud to VW opravdu takto kumuluje Fabii s Audinami a Lambem, platí to co jsem napsal o Škodovce i pro VW tuplovaně.

0/−1
10.2.2018 23:40

P65e91t82r 64Č44e94r18m62á42k 9378255849910

Ano možností je více a koncern logicky volí tu nejoptimálnější - co jde tak nacpe do vyjímek, zbytek zprůměruje a rozloží pak náklady rovnoměrněji na všechny značky. Ono by nemělo smysl dělat to po výrobcích - třeba citigo vyrábí defacto úplně jiná firma než škoda a přitom má ty emise z pohledu flotily nejmenší.

Takže ano platí že samozřejmě každé SUV musíš někdě kompenzovat, ale zrovna u škodovky ten problém není velký - i její největší suv je vlastně relativně malé, problém jsou velké audi, VW a Porsche. A vzhledem k tomu v jakých počtech to vyrábějí se v tom produkce suv škody ztratí.

Navíc pořád jde o celkový výsledek - pokud přidaná hodnota SUV pokryje případné náklady za nadlimit tak je to vlastně pořád dobrý business. R^

0/0
11.2.2018 12:29

P33e94t27r 96M61u80d40r75y67c39h 7224802347423

Dle informací ze skrytého zdroje má ještě přibýt model "Ekosport 2x Shimano" u tohoto modelu bude i místo předního spolujezdce vybaveno pedály a přenos výkon bude zajišťovat přehazovačka Shimano XT

+6/−2
9.2.2018 12:33

J58i48ř89í 89S61c65h13w13a33c17h 8128514328806

dej nám signál, kdy se tomu máme začít smát.....

+1/−3
9.2.2018 13:00

P97e56t89r 65M13u42d23r97y86c82h 7894982577283

Pokud jsi čekal na signál tak už můžeš

+3/0
9.2.2018 14:08

J89i34ř52í 52S63c70h74w13a93c47h 8348324368296

Díky, jdeme na to ....

https://www.youtube.com/watch?v=Krzj6DZ5qSU

+1/−2
9.2.2018 14:52

M91i93l88o59š 38S18e93t69í81k 3319249304100

Si z toho čéče děláš legraci a já se už delší dobu obávám, že to dřív nebo později přijde, neboť ty neustále klesající limity nebude možné jinak plnit.

+1/0
11.2.2018 9:53

J44a49k13u17b 71S65e55k83e43r81a 6586980686205

Jo ale aby to nebylo s pevným převodem, tzv furdšlap :-)

0/0
12.2.2018 22:19

J32i53ř94í 28H77o20u86š77a 6945889102484

jak si zapomínáte na cenu, což je ve vašich článcích běžné. Myslím, že by cena měla být vždy na začátku článku, protože Škodovka už neví co by za auta chtěla a stále zdražuje

0/0
9.2.2018 10:57

Š14i86m38o92n 47M88a70r21t28y40n93e52k 7963845203816

Cena modernizované verze není známá. Ale od současných cen se lišit moc nebude. dá se předpokládat mírné snížení ceny (z pohledu výbavy vozu).

+1/0
9.2.2018 11:02

Š35i98m87o52n 46M43a22r88t22y59n29e22k 7873535833216

A kdy škodovka zdražovala?

Fabia za posledních 15 let reálně zlevnila skoro o 40%......

0/−2
9.2.2018 11:03

J91i38ř39í 66S30c88h77w77a46c12h 8368984578836

matně si vzpomínám, že během posledního roku, či dvou se jednou ceny zvedly o cca 10 tisíc, ale možná přitom něco přidali do výbavy, už přesně nevím.

0/−1
9.2.2018 15:18

M76a73r72t74i68n 57K60a71r74á67s52e25k 9138353398518

No nevim, kupovali jsme pred 17 lety, fabii prvni generace kombi, vybava homeless edition (tj 4 kola, volant, sedadla). Cena za skladovku po hodne ukecavani a slevach 300 000, motor 50kW, co nejel ale zato zral skoro 8 litru.

0/0
9.2.2018 12:09

J97i40n86d19ř40i14c56h 79M25o15r19á20v73e10k 41M 3855893635746

A už Skodovka uvažovala vynechat nejslabší verze 44Kw vhodné tak pro Citigo?

+1/0
8.2.2018 23:50

M51a48r24e78k 25J62a40n65e64č97k76a 1737736513171

To by nešlo, "cena od" by pak nevypadala už tak dobře ;-)

+4/0
9.2.2018 0:05

Š59i37m67o69n 74M45a68r25t93y52n52e51k 7613105673216

Přesně, proto už mám nafasovanou pátou škodovku v řadě.

0/0
9.2.2018 8:47

Š39i23m70o63n 98M59a25r18t93y77n73e89k 7243265373456

Měla bát reakce na jiný příspěvek:

"Rozumný člověk ví, že Škodovka se za své nekupuje, ale fasuje ;-)"

0/0
9.2.2018 8:48

A45n31t91o80n57í31n 93S10e16b78e97r83a 7713208880149

Jojo, s tímhle špatným vtipem začíná mnoho modelů pod 300 tisíc.

0/−1
9.2.2018 9:38

T63o40m64á43š 60Z79e53m59a76n 3525618804675

Chápu do firmy sekretářce, ale proč by si to člověk koupil?

To už radši bazar a nechat si peníze na generální opravu..

0/0
8.2.2018 23:43

M93a35r78e36k 24J16a25n78e74č40k81a 1907766623921

Rozumný člověk ví, že Škodovka se za své nekupuje, ale fasuje ;-)

+3/−1
9.2.2018 0:08
Foto

J79a26n 33Č31e66r84m84á60k 4859718115847

tak vám nevím... Dramatické změny téměř nejsou, prolis na dveřích vypadá jak od nějakého sloupku... A motory škoda mluvit...

Snad jen ten fun nevypadá zle... Ovšem jeho užitná hodnota je zase mizivá... :-(

+3/0
8.2.2018 22:49

P50e48t30r 79M77a42r28e48č83e72k 1153451949828

Jak už je u Škodovky tradicí, tak facelift nezklamal. Rv Proč to pokaždé musí zmrvit?

+4/−1
8.2.2018 21:10

A88n84t64o34n61í68n 13S89e66b95e36r37a 7583108190499

U rapidu je facelift vylepseni po vsech smerech. Na co lidi nadavily, to je opraveno....

+2/0
8.2.2018 21:27

M28a49r51e14k 39J37a35n20e11č22k43a 1447546953521

Nechtěl by jste napsat recenzi na nového Rapida? Určitě potěší všechny příznivce značky, protože bude určitě naprosto nekritická, což fandové nemají rádi a auto bude ve vašem podání naprosto dokonalé. Konec ironie a teď už vážně, šup zpátky na zem ;-)

0/−1
9.2.2018 0:13

A28n85t70o11n95í74n 30S47e48b25e46r58a 7623828510159

Tak jen pro příklad:

doléhaní patých dveří i liftbacku - vyřešeno

lidi chtěli led denní svícení - je tam

řidič chtěl ovládat všechny okna od řidiče- dali to tam

navíc přidali dojezd okna u řidiče, že se to zavře na jedno zmáčknutí

ztřížnosti na přiliš tvrdý podvozek- podvozek je vyladěný, je lepší

lidi chtěji i do rapidu velký dotykáč - je tam

stížnot na stínítko u řidiče, že má jen čtyři body aretace- nyní plně nastavitelná

odemykání víčka nádrže s centrálem- nově tam je

bývalé potíže s vodou ve dvěřích- vyřešeno

A to zmiňuju tak sotva půlku věcí z toho co bylo pořešeno. R^

+3/−1
9.2.2018 9:47

A68d47a73m 32K86o94v52á77č 3589569390248

Takže vlastně doběhli konkurenci a opravili naprosto banální chyby, které tam neměly být už od začátku. To je panečku skvělý facelift!

+2/0
9.2.2018 12:11

A60n55t68o54n21í10n 82S19e72b38e17r53a 7523298140649

Udělali z toho auto, které už se dá koupit. A ještě je o dost levnější než dříve. A když je tam možnost mít jen za přípaltek 17 tisíc 1.0 TSI 81 kw 6-st manuál....

0/−1
9.2.2018 12:33

P24a90v76e56l 27Š70e38d74l16b31a30u41e89r 7288331472275

Jedna maličkost, nedá se v tom pohodlně sedět. Fakt nedá. Pokud máte 2 metry, skončíte u doktora se zády. A můžete sportovat, jak chcete. Celý ten "koncern" je jednička v nepohodlí. Naštěstí jsou i opravdická auta, ne jen německé pokusy.

0/−1
13.2.2018 18:33

P90e32t87r 69Č77e13r50m82á67k 9948955199660

Dobře ale na druhou stranu pořád to je malé auto, nikdo neočekává že by v tom někdo trávil nějaké dlouhé cesty. Nemusíte mít ani 2m ale dopředu se vedle sebe stejně pohodlně neposadíte, ale to prostě není u auta této kategorie chyba.

0/0
16.2.2018 23:43

P78e43t75r 48Č22e44r65m61á67k 9428835399790

Souhlas že změny provedli, jen ty důvodu jsou mnohdy jiné - např. led světla nejsou žádné přání zákazníků ale povinnost podle EU, ovládání okýnek s dojezdem a podobné věci jsou pak pouze dodělky aby auto bylo alespoň na průměrné úrovni, rapid se šil horkou jehlou protože musel narychlo nahradit toura, a spousta věci bylo strašně nedotažených.

0/0
10.2.2018 13:23

P15e78t62r 77H81o20r83á16k 1359373809764

Tady se na rozdíl od Octavie nic tak hrozného snad nestalo.

+1/0
8.2.2018 22:08







Najdete na iDNES.cz