Diskuse k článku

Nákupní horečka: emisní normy zmenší nabídku aut, prodejci plní sklady

Už jen zhruba do března půjde objednat legendární Subaru WRX STI. Model, který sice netrhal prodejní rekordy, ale vlastně zadělal na slávu této japonské značky a měl svou stálou věrnou klientelu, končí v Evropě z důvodu, který je pro dnešní dobu typický - zařízly ho ekopředpisy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A48l31o90i57s 42P13l23á63š11e61k 4769602799976

ty kecy ohledně dieselu ve fabii jsou tristní-eu už rozhoduje co si člověk může koupit a vw,potažmo škoda jim to žere a ještě servilně podlézá-inu co člověk chce po němcích-ničitelích evropy a lidstva....8-o:-/RvRvRv

0/−1
19.2.2018 22:04

J60i44ř69í 58S78c11h11w84a24c47h 8318774298206

meleš nesmysly. EU nikomu nezakazuje dělat diesely. EU jen chce aby jejich majitelé neotravovali vzduch ve městech, který dýchají ostatní. To vyžaduje technické řešení které něco stojí. Takže malý diesel plnící Euro 6c je drahý a přitom rozdíl ve spotřebě oproti modernímu benzínu malý, takže návratnost dlouhá. Nemluvě o tom, že tříválcové TDI si může koupit jen masochista.

+1/−2
20.2.2018 9:30

M25a57r43t59i94n 39K67a66r56á21s96e69k 9498603148398

Nic proti, ale EU je prave velmi benevoletntni, a diky tomu je v EU jediny vyspely automobilovy trh, s velkym podilem naftaku.....

0/0
20.2.2018 17:27

L81a54d95i10s23l91a80v 29K57a60l64o47u46s 7765196201340

Jednou z možností je, že s sebou budete vozit kytku nebo strom, co bude rovnou žrát ten CO2 rovnou z výfuku.

0/0
17.2.2018 19:19

M93a53r84t13i42n 11H84o68r92á76k 9233469804

Tak a kdy konečně zavedeme tvrdé emisní limity na letadla a velké lodě. Tedy na ty velké znečišťovatele planety.

+1/0
16.2.2018 18:43

V41l60a34d20i18s49l33a32v 19B11u65r61y40š46e77k 1139292207444

obyvatelé na lodě a letadla prdí, auta nás tráví od rána do večera a i v noci, nejbližší loď mám 600 kilometrů daleko a letadlo mám 10 kilometrů vysoko, ani jedno mě netráví, takže ani žádný normy na ně zavádět nepotřebuju a myslím, že i ostatní jsou na tom podobně

+4/−3
16.2.2018 19:26

H58o25n65z60a 54T78a21r 3939252544982

i zde se přístup mění

http://www.hybrid.cz/tagy/lode

0/0
17.2.2018 14:33

P14e15t21r78a 33P85o21t65ů11č70k11o70v43á 7824469809700

Kdy už bude škoda montovat katalyzátor?

0/0
16.2.2018 15:48

J89i88ř57í 13S11c92h81w45a68c59h 8638694228386

Až řekneš: Včíl!

0/−2
16.2.2018 18:51

J93a56n 66M57a34c35h97á79č 3427976773852

Já už to vidím-za třicet let,když budu svému pravnukovi vyprávět ,že jsem měl VW T5,a v něm motor 2,5 TDI,tak se mě zeptá-pradědečku,jak se takový velký motor vešel do auta? A spotřebu měl jistě alespon 30 litrů? A já mu řeknu,kdepak,chlapče,s tím jsem jezdil za 8,5 litru,a s tím novějším, ekologickým dvoulitrem za 11.......

+5/0
16.2.2018 15:44

V86l23a93d26i70s41l39a33v 76B64u19r55y11š19e84k 1509492527164

no nevím, já jezdím s autem denně od roku 1977 a měl jsem asi 10, možná víc nových aut, každé auto co jsem měl mělo vždycky menší spotřebu, vyšší výkon a lepší jízdní vlastnosti, také bylo ekologičtější a levnější, spolehlivější a pohodlnější, moje první škodovka stála v roce 1977 67 tisíc korun, tedy 25 průměrných platů, loni jsem koupil za 25 průměrných platů malé SUV, čtyřkolku, turbo, 112 kW maximální výkon, točivý moment je v celém spektru mnou používaných otáček 250 N, škodovka měla tak 60, jezdí to dobře a žere to 6,5 litrů benzínu, škodovka žrala 8 litrů a favorit 10, no a s tím dědou, to je těžký, tak třeba můj děda uznával jen dřevěný auta, vždycky když viděl moji š 105, tak mumlal, že těm plechům nevěří, říkával, dřevo je dřevo, Ladiku

+6/−1
16.2.2018 16:27

J46a10n 88M42a48c36h79á32č 3457226903192

Jenže pane,já jezdím s těma autama 1x měsíčně na Ukrajinu,v sedmi osmi lidech,naloženej bagáží.To jestli je na dálnici nějakej kopec,mě s tou 2,5 bylo jedno,zato s tím dvoulitrem jsem hledal nějakej lepší kvalt,kterej by ten kopec vyškrábal.Když jsem to auto naboural,nechtěl jsem už dvoulitra,líbil se mě Fiat Ducato 3,0hdi,ale bylo to moc velký,tak jsem skočil do Fordu Custom,motor 2,2 ,a i takový malý rozdíl je znát.Když vozíte vítr,tak ta spotřeba bude menší,ale jak to auto naložíte(9 lidí+ bagáž=kolem 1000kg) tak poznáte rozdíl hned.Je vidět,že jste s tím autem nikdy nejel.

+1/0
16.2.2018 21:47

J24i15ř33í 17S93c32h73w42a91c38h 8818154268906

sice s tím jezdíš, ale ještě nikdy ses nevymáčkl v jaké variantě 2.5 a 2.0 jezdíš. Protože oba motory a hlavně ten dvoulitr, mají mají značný rozptyl výkonových parametrů!

1.9TDI

62, 75 kW200, 250 Nm

2.5 TDI

96, 128 kW,340, 400 Nm

---------------------------------

2.0 TDI

62, 75, 84, 103, 132, KW

220, 250, 250, 340, 400 Nm

Takže je snad jasný, že ty první tři slabé varianty dvoulitru nahradily jen 1.9TDI a tomu 2.5 litru nemůžou stačit! A až dvě nejsilnější nahradily ty dvě varianty 2.5 a naprosto v pohodě ji stíhat budou!

0/−2
16.2.2018 22:22

J56a11n 32M26a23c38h92á55č 3707486863342

Pane,2,5 96kw, a ten dvoulitr byl 104 kw.A ač měl ,,papírově" ten dvoulitr o deset koní víc,tak to byl vždy rozdíl o třídu.Prostě do auta,který váží 2,4 tuny a uveze další tunu,což já tak jezdím,ten pětiválec byl super,ten druhej,to je prostě motor s osobáku,kterej si hraje na motor z dodávky.Nemelte pořád něco o kilowattech,i koncern uznal chybu třeba v amaroku,kde prodeje V6 amaroků jsou 3x lepší než s tím čtyřválcem.Komentáře si můžete psát s číslíčkama jaké chcete,ale pokud by jste si někdy tyto dvě auta osobně vyzkoušel při zatížení,tak by jste mluvil jinak.Proč nedělají testy dodávek s maximálním povoleným zatížením? Protože ty jejich ,,ekolimity" by vypadali jak po jízdě s Avíí .

+1/0
17.2.2018 5:44

J60i77ř44í 61S17c86h64w72a10c41h 8958854778566

no jistě, fyzika pro pětiválec neplatí a ty jeho koně jsou jaksi odněkud z vesmíru. ;-D

To že v novějším autě je třeba jiná převodovka s delšími převody přece nemůže hrát absolutně žádnou roli ;-D

+1/−2
17.2.2018 17:00

J27i77ř73í 54S71c16h37w32a44c33h 8308234958776

tvrdit, že když pětiválec 2.5 vyjel kopec bez přeřazení zatímco čtyřválec to nedokázal, že to bylo díky většímu objemu je absurdní nesmysl.

Objem nic nepohání. Dle paní fyziky auto pohání výkon a proti je hlavně hmotnost (valivý odpor při jízdě do kopce) a aerodynamický odpor (ten je u stejných aut cca stejný a lze tedy jeho vliv na rozdílné chování v další úvaze zanedbat).

Takže pokud nastal výše uvedený případ, tak buď auto se čtyřválcem bylo těžší, nebo čtyřválec v dané chvíli dodával menší výkon. Pokud čtyřválec nemá technický problém, tak díky stejnému kroutícímu momentu (pokud jsou údaje výrobce správné) dodává při stejných otáčkách stejný výkon jako pětiválec. Pokud ale například výrobce prodlouží převody má pak motor o něco nižší otáčky a pak samozřejmě při stejné rychlosti motor dodává o něco menší výkon a oproti pětiválci se "pocitově" jeví slabší a v případě větší zátěže do kopce si může vyžádat podřazení. Totéž by samozřejmě na stejně dlouhém převodu chtěl i ten pětiválec a žádný objem by mu s tím nepomohl.

A když si hraju s těmi "číslíčkama" tak samozřejmě výkonově nejvyšší varianta dvoulitru 132kW (motoru do toho osobáku) by si ten slabší pětiválec 96kW namazala na chleba a žádnej objem navíc by mu nepomohl. Rozhodovala by ta číslíčka 132kW/400Nm vs 96lW/340Nm

+2/−1
17.2.2018 17:48

J80i31ř59í 61S67c17h96w22a64c56h 8768744288606

a ještě si pohraju s těmi číslíčky:

a když shrnu cos tu všechno jako "starý" praktik vyplodil:

tvrdíš, že srovnáváš 2 výkonově cca stejné motory ta "stará vojna" má 2.5 litru a nový "EU postiženec" 2.0 je stejně výkonný ale jezdí "o třídu" hůře.

Výrobce u obou uvádí cca stejnou kombinovanou spotřeby 8,2-8,3 na 100 km

Ty tvrdíš že s plně zatíženým autem ta 2.0 jezdíš za 11 , což mi připadá naprosto normální.

Ale současně tvrdíš, že s 2.5 jezdíš ve stejné zátěži za spotřebu udávanou výrobcem tj za 8.5 ;-D;-D;-D

Proč takovému nesmyslu nevěřím....

Nejspíš proto, že v tom podle Čermáka naprosto nerelevantním spritmonitoru jezdí s pětiválcem dobrých 30 lidí taky za 11 tedy cca stejný podíl jako u 2.0.

Ale jo, přece je jasný, že ve spritmonitoru ti co mají 2.0 "systémově lžou" a ti co mají 2.5 si na spotřebě "dobrovolně přidávají" ;-D;-D;-D

+1/−2
17.2.2018 20:18

J28i56ř69í 36S39c44h80w74a76c96h 8938244288336

a skutečnost je taková, že s oběma motory pokud mají stejný výkon a jezdí se cca stejně.dynamicky stejnými rychlostními průměry tak mají spotřebu cca stejnou.

Pokud ty jezdíš s takovým rozdílem tak problém rozhodně není v tom motoru.

0/−2
16.2.2018 16:32

P54e10t37r 85Č72e68r94m28á20k 9468345209480

Skutečnost je taková že má pravdu, co jakžtak funguje u osobáků tak u dodávek a těžkých aut nefunguje protože tam jde primárně o kubaturu, a tu nijak nahradit nelze. Proto se už 2litr poroučel z Amaroku, Transporter bohužel nemá momentálně alternativu a musí se tak s timhle spokojit u nadále. !!

+4/−2
16.2.2018 17:28

J30i64ř19í 97S94c41h18w71a26c75h 8608854658426

skutečnost je taková, že samozřejmě pravdu nemá ani on ani ty!

T5 není žádný nákIaďák a v době kdy v ní byla ta 2.5TDI tak do ní kupodivu dávali i 1.9TDI / 62kW a to bylo v době před 15 lety, tedy v době kdy tu nikdo o downsizingu ještě neblábolil.

Takže není absolutní důvod, aby tam ta 2.0 nefungovala a že funguje dokazuje následující:

T5 2.5 TDI 96 kW, průměr 9,2/100 km (z 325 vzorků)

T5 2.0 TDI 103 kW průměr 8,8/100km (z 465 vzorků):-P

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/461-Transporter.html?fueltype=1&constyear_s=2004&constyear_e=2009&power_s=90&power_e=99

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/461-Transporter.html?fueltype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2016&power_s=100&power_e=105&page=9

a už je zcela absurdní předpokládat, že Amarok s třílitrem bude mít menší spotřebu než s dvoulitrem

+1/−3
16.2.2018 20:59

P98e55t81r 63Č73e92r78m88á19k 9558485889540

Skutečnost je taková jakou jsme napsali a potvrdí jí i každý uživatel těchto aut ;-)

T5 samozřejmě dodávka je, nikdo nezpochybňuje že jako základní motory tam byla a je i slabší varianta, ale tady byla zřetelně řeč o těch “dříčích” a né základu se kterým někdo vozil po městě poloprázdný krabice.

Relevance spritmonitoru je nulová, už jsme to tu řešili x krát, jsi jak zaseklá deska ;-) Pořád ti uniká že se bavíme o dodávkách která může jet poloprázdná a nebo s tunou na hrbu, tomu samozřejmě odpovídá výsledná spotřeba. Nikdo kdo jezdí s naloženou T5 a přešel z 2.5 na 2.0 snížení spotřeby nezaznamenal... R^

A že v amaroku klesne spotřeba je více než jisté, už dávno jezdí po silnicích, tam šlapeš zase vodu;-) Tam přesně narazil downizing tvrdě na zeď, vymačkanej výkon z malého motoru vs podladěná verze velkého motoru jasně ukázala jak to u těžkých aut je, a s příchodem nové metodiky nebylo jiné cesty. Ale to už jsme tu řešili taky tisíckrát že není výkon jako výkon. ;-)

+3/0
16.2.2018 21:33

J90a32n 37M58a88c15h34á42č 3547226863942

Svatá pravda...

0/0
16.2.2018 21:41

J29i86ř25í 82S83c61h34w85a13c61h 8288634648696

Relevance tvých tvrzení je naprosto nulová! Na úrovni Franta povídal....že je to víc než jisté;-D

Po zkušenosti s "pražskou Pankrácí" končím tuto dále naprosto zbytečnou debatu!

A budu ti říkat Pankrác Blábolící....

0/−2
16.2.2018 21:59

J45a55n 50M75a10c51h55á51č 3637796923482

Pane,to není Franta povídal,ale osobní zkušenost-T5 2,5TDI-5 let a 300.000km ,2,0 TDI -1 rok a 50.000 km. A to co píšete vy,tak je vidět,jaké máte auto-malé suv s turbem a 112kw a 250Nm,to bude nějaká 1,6,možná Honda C-RV,tak je mě to celkem jasný.Cestou na chatu sbíráte materiál na diskuze o dodávkách.

0/0
17.2.2018 5:51

J11i96ř59í 18S66c11h69w76a77c72h 8918724368706

pane, ste si mě s někým spletl ....

0/−2
17.2.2018 16:55

R86o63b67e87r69t 18M93a34t45u87l85a 8137459866535

Skutečnost je taková, že když vezmu hybrid a V8 tak nejdříve bude mít o dost nižší spotřebu hybrid, ale se zvyšující se rychlostí dojde nakonec k tomu, že v okamžiku, kdy hybrid pojede na doraz tak bude ta V8 úspornější:-P;-D takže pokud někdo nejezdí v autě sám a eko rally tak může mít klidně u 3l menší spotřebu jak u toho 2l;-)

+1/0
16.2.2018 23:13

J72i44ř60í 12S90c22h32w88a52c53h 8618624948926

samozřejmě že lze nalézt takové režimy. Ale neplatí to pro obecné posouzení úspornosti motoru.

Když vezmu litr ve Fabii versus pětilitr v Mustangu tak ve městě Bude Fabia na 7-8 litrech a Mustang na 18 litrech na 100. A na Německé dálnici ve 180 Bude Fabia třeba na 12 a Mustang na 10-11. Ale usuzovat z toho, že pětilitr v Mustangu je obecně úspornější motor je nesmysl.

0/−4
16.2.2018 23:41

J67a82n 58M12a73l79ý 3682862942915

S dodávkou Jsem toho moc nenajezdil,ale kubatura... měl jsem 2 kombíky koncernu Fiat. R4 1,9 JTD 85/310 a R5 2.4 JTD 110/350. Komfort jízdy s tím 5 cylindrem byl podstatně vyšší. Na 5rs se dala projet celá ČR a když jsem zapojil vozejk s tunou písku, nebo hengr s lešením...tak pak ten rozdíl byl sakra markantní

+1/0
17.2.2018 7:05

J32i39ř16í 71S24c30h79w97a33c88h 8348984568216

tak samozřejmě nelze očekávat, že menší motor bude stíhat ten větší co má o třetinu větší výkon (to, že má navíc větší objem je v takovém případě irelevantní)

0/−1
17.2.2018 20:40

P33e79t73r 41B77á44č26a 8565416395515

Tahnete uz nekam fakt RvRvRv

+1/−1
16.2.2018 15:39

J30i13ř53í 43S23c72h14w56a65c20h 8678824258266

Jak čtu zdejší příspěvky tak mi z nich vyplynul jeden poznatek takřka konspirační:

Ač v celém kapitalistickém světě vládnou bohatí kapitalisté, tak EU je prý vyjímka, protože zde auto-korporacím s miliardovými zisky vládnou a kážou chudí "neomarxisté" a "ekoteroristé"....;-D

A leckterý "chudý Čech" by dokonce tuto "situaci" chtěl řešit defenestrací a podobnými taškařicemi. ;-D

Jak absurdní....

+2/−5
16.2.2018 15:37

S38e32i81d64l 70P13e43t82r 1121891495984

Je jen otázkou času než veškeré regulace zcela zastaví ekonomiku a dojde ke kolapsu celé slavné EU ...

Prostě pád další Říše v přímém přenosu a tak se pozorně dívejme. Za našich životů se už znovu tento cyklus nezopakuje ..:-)

+6/−3
16.2.2018 12:07

J93i55ř26í 57S16c82h74w42a71c10h 8768534898756

až na to, že skutečnost je přesně opačná, protože tato regulace působí současně jak ochrana trhu EU, takže evropské automobilky v podstatě chrání. Takže rozhodně žádný kolaps, třeba z důvodu dovozů z Číny, který proběhl v jiných oborech rozhodně nehrozí.

0/−5
16.2.2018 12:27

R60o94b10i55n 22Ž22i89ž25k61a 2168924746766

Tím, že musí vydávat peníze na nesmyslný směr vývoje žádnou konkurenční výhodu nezískají, protože to v EU budou muset dělat všichni. Výhodu naopak získají automobilky, které se na Evropu vykašlou a budou dodávat jen na státy s rozumnějším přístupem k emisím.

+2/0
16.2.2018 12:33

M67i48r85o30s51l52a72v 73K19u11c48e62r60a 4107500837651

Ta konkurenční výhoda spočívá v tom, že se sem necpou levná čínská auta. Prostě jim to za to nestojí.

0/0
16.2.2018 12:43

T32o15m20á80š 36C82h87r12a43s37t85n14ý 2391644511223

“Oh, my sweet summer child," Old Nan said quietly, "what do you know of China cars?"

https://www.etrend.sk/auto/cinske-automobilky-zavelili-v-europe-do-utoku.html

0/0
16.2.2018 14:16

J18i97ř74í 32S23c55h12w46a13c86h 8848984178596

jistě z rozhodnutí někde neprodávat, protože tam nemám co prodávat, potečou velké zisky ;-D;-D;-D

0/−2
16.2.2018 14:35

P60e89t74r 77Č49e69r69m65á85k 9218135429490

No chrání... Jak se to vezme, v zásadě ani moc ne. Jen velmi málo automobilek úplně ignoruje EU trh, buď zde prodávají tak málo auto že se vejdou do vyjímek, nebo tolik že se jim vyplatí vyvinout motory jen pro EU. A nebo třetí cesta - kooperují s místním výrobcem (ať už v rámci koncenrů nebo ad hoc), a motory nakoupí od nich. Tak či tak na trhu jsou a konkurenci tvoří. Naopak pro EU výrobce to znamená náklady navíc v opačné situaci - kdy oni chtějí jít na jiné trhy. A pak už záleží na konkrétní značce jak má to portfolio rozvržené.

+1/0
16.2.2018 12:38

J18i45ř86í 15S70c83h21w48a91c52h 8198424198586

no faktem je že třeba oproti textilnímu či obuvnickému průmyslu ten automobilový v Evropě funguje a není pod takovým tlakem Asiatů jako ten v USA.

Takže v zásadě chrání....

0/−2
16.2.2018 14:31

M18a44r33e94k 12J12a36n76e35č23k63a 1867116513481

Z pohledu zákazníka by čínská auta nevadila, pokud by byla aspoň kvalitou na úrovni Dacie a zavál by aspoň čerstvý konkurenční vítr ve stuchlých cenových vodách evropských výrobců. Nicméně je jasné, že by to udělalo totální destabilizaci autoprůmyslu v Evropě, protože by museli jít s cenou také dolů a to by se projevilo v ekonomice velmi rychle, tím spíše, že v ČR tvoří nemalou část HDP právě autoprůmysl, čili jsme už prakticky velká montovna a dopadlo by to stejně jako s Detroitem.

0/0
16.2.2018 14:42

P41e87t21r 19Č23e62r37m66á98k 9788375339470

No a stejně jsem nezaznamenal že by levná čínská auta nějak dobývala trhy kde nejsou tak přísné regule, takže ta “ochrana” je v zásadě v něčem jiném R^

0/0
16.2.2018 17:33

J22i97ř32í 68S16c60h20w57a51c87h 8178394468816

ale asiaté jsou i Korejci a Japonci a ti třeba v USA ovládají podstatně větší díl trhu než v Evropě.

+1/−2
16.2.2018 21:39

P67e60t90r 16S95t19e95j53s20k30a31l 3109448544166

Cech je zvlastni clovek. Bude remcat na vsechno cizi, i kdyz to je pro jeho dobro/zdravi a nejlepsi je vsechno ceske - Zeman, Babis, Skodovka, ...

0/0
16.2.2018 12:28

V66l95a32d74i13s39l23a25v 41B28u93r90y37š82e46k 1329112837264

o kolapsu tu sýčci houkají už dlouho a moc jim jejich prognózy nevycházejí, za našich životů se máme nejlíp jak se kdo měl ato i když se na to díváme pozorně, že si někdo přeje kolaps ještě neznamená, že i bude a to i emisním limitům navdory, mimochodem limity na trávení lidí auty jsou všude na světě

+1/0
16.2.2018 19:30

M55a98r47e86k 30K36l38u25f54a 3228474834596

Doufám, že mi ta moje vysokootáčková dvoulitrová atmosféra vydrží co nejdéle.

+16/−2
16.2.2018 10:31

A75n13t44o31n21í16n 70S77e38b47e75r74a 7773248150259

A já zase doufám, že tě nepotkám nikde ve městě a nebudu muset jet za tebout delší úsek. Rv

+1/−13
16.2.2018 11:02

T36o83m97á97š 60C38h59r66a57s45t53n75ý 2101964701283

Rekl nekdo s 1.9 TDI ;-D;-D

+3/0
16.2.2018 11:16

M79a19r40e61k 79K11l11u88f76a 3548764694986

Nemusíš mít strach, mám zelenou eko-plaketu od německé instituce DEKRA.

+1/0
16.2.2018 11:47

O21n54d57ř23e20j 38Č84a63p85k61a 6241731843634

Atmosféra, benzín, s katalyzátorem. Možná to žere, možná to produkuje víc CO2, ale karcinogenních svinstev z toho jde míň, než z těch nových půllitrových tříválců a o kyselý puch moderního dieselu tam člověk taky nezavadí...

Navíc i když budeme jezdit za půl litru na sto, stačí jedna klimatická konference, kdy každý papaláš nasedne do svého Gulfstreamu a vyrazí na ostrůvek v Karibiku debatovat o tom, jak by lidi neměli cestovat a měli žrát brouky, aby se vyprodukovalo míň CO2, a ono se to srovná...

+18/0
16.2.2018 12:05

J63a70r26o12m37í50r 14K55r97á14l 4730639564829

A důvod ? Na CO2 jste zvyklý od narození a NOx z toho neleze. ;-)

+1/0
16.2.2018 12:56

Najdete na iDNES.cz