Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nákupní horečka: emisní normy zmenší nabídku aut, prodejci plní sklady

Už jen zhruba do března půjde objednat legendární Subaru WRX STI. Model, který sice netrhal prodejní rekordy, ale vlastně zadělal na slávu této japonské značky a měl svou stálou věrnou klientelu, končí v Evropě z důvodu, který je pro dnešní dobu typický - zařízly ho ekopředpisy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A34l24o15i17s 32P61l95á61š66e54k 4489282149366

ty kecy ohledně dieselu ve fabii jsou tristní-eu už rozhoduje co si člověk může koupit a vw,potažmo škoda jim to žere a ještě servilně podlézá-inu co člověk chce po němcích-ničitelích evropy a lidstva....8-o:-/RvRvRv

0/−1
19.2.2018 22:04

J76i91ř80í 13S18c73h96w92a36c59h 8728924678616

meleš nesmysly. EU nikomu nezakazuje dělat diesely. EU jen chce aby jejich majitelé neotravovali vzduch ve městech, který dýchají ostatní. To vyžaduje technické řešení které něco stojí. Takže malý diesel plnící Euro 6c je drahý a přitom rozdíl ve spotřebě oproti modernímu benzínu malý, takže návratnost dlouhá. Nemluvě o tom, že tříválcové TDI si může koupit jen masochista.

+1/−2
20.2.2018 9:30

M64a48r40t65i66n 44K11a18r27á90s28e72k 9138873618228

Nic proti, ale EU je prave velmi benevoletntni, a diky tomu je v EU jediny vyspely automobilovy trh, s velkym podilem naftaku.....

0/0
20.2.2018 17:27

L62a35d88i12s14l23a11v 48K38a31l29o40u86s 7545446391930

Jednou z možností je, že s sebou budete vozit kytku nebo strom, co bude rovnou žrát ten CO2 rovnou z výfuku.

0/0
17.2.2018 19:19

M43a96r28t23i82n 61H68o35r68á73k 9893839444

Tak a kdy konečně zavedeme tvrdé emisní limity na letadla a velké lodě. Tedy na ty velké znečišťovatele planety.

+1/0
16.2.2018 18:43

V69l19a41d24i96s46l13a64v 57B50u46r91y36š45e25k 1699302727554

obyvatelé na lodě a letadla prdí, auta nás tráví od rána do večera a i v noci, nejbližší loď mám 600 kilometrů daleko a letadlo mám 10 kilometrů vysoko, ani jedno mě netráví, takže ani žádný normy na ně zavádět nepotřebuju a myslím, že i ostatní jsou na tom podobně

+4/−3
16.2.2018 19:26

H88o78n69z90a 42T97a78r 3729292764452

i zde se přístup mění

http://www.hybrid.cz/tagy/lode

0/0
17.2.2018 14:33

P20e63t92r60a 20P98o72t56ů96č35k38o85v55á 7804319569260

Kdy už bude škoda montovat katalyzátor?

0/0
16.2.2018 15:48

J53i64ř48í 11S44c94h65w10a28c97h 8268284738826

Až řekneš: Včíl!

0/−2
16.2.2018 18:51

J87a21n 11M36a37c42h83á15č 3707576253572

Já už to vidím-za třicet let,když budu svému pravnukovi vyprávět ,že jsem měl VW T5,a v něm motor 2,5 TDI,tak se mě zeptá-pradědečku,jak se takový velký motor vešel do auta? A spotřebu měl jistě alespon 30 litrů? A já mu řeknu,kdepak,chlapče,s tím jsem jezdil za 8,5 litru,a s tím novějším, ekologickým dvoulitrem za 11.......

+5/0
16.2.2018 15:44

V63l49a82d44i61s75l31a56v 75B21u96r47y75š68e37k 1609912107554

no nevím, já jezdím s autem denně od roku 1977 a měl jsem asi 10, možná víc nových aut, každé auto co jsem měl mělo vždycky menší spotřebu, vyšší výkon a lepší jízdní vlastnosti, také bylo ekologičtější a levnější, spolehlivější a pohodlnější, moje první škodovka stála v roce 1977 67 tisíc korun, tedy 25 průměrných platů, loni jsem koupil za 25 průměrných platů malé SUV, čtyřkolku, turbo, 112 kW maximální výkon, točivý moment je v celém spektru mnou používaných otáček 250 N, škodovka měla tak 60, jezdí to dobře a žere to 6,5 litrů benzínu, škodovka žrala 8 litrů a favorit 10, no a s tím dědou, to je těžký, tak třeba můj děda uznával jen dřevěný auta, vždycky když viděl moji š 105, tak mumlal, že těm plechům nevěří, říkával, dřevo je dřevo, Ladiku

+6/−1
16.2.2018 16:27

J37a33n 51M50a73c53h54á93č 3247416483932

Jenže pane,já jezdím s těma autama 1x měsíčně na Ukrajinu,v sedmi osmi lidech,naloženej bagáží.To jestli je na dálnici nějakej kopec,mě s tou 2,5 bylo jedno,zato s tím dvoulitrem jsem hledal nějakej lepší kvalt,kterej by ten kopec vyškrábal.Když jsem to auto naboural,nechtěl jsem už dvoulitra,líbil se mě Fiat Ducato 3,0hdi,ale bylo to moc velký,tak jsem skočil do Fordu Custom,motor 2,2 ,a i takový malý rozdíl je znát.Když vozíte vítr,tak ta spotřeba bude menší,ale jak to auto naložíte(9 lidí+ bagáž=kolem 1000kg) tak poznáte rozdíl hned.Je vidět,že jste s tím autem nikdy nejel.

+1/0
16.2.2018 21:47

J89i85ř85í 40S25c26h82w46a50c96h 8268174768246

sice s tím jezdíš, ale ještě nikdy ses nevymáčkl v jaké variantě 2.5 a 2.0 jezdíš. Protože oba motory a hlavně ten dvoulitr, mají mají značný rozptyl výkonových parametrů!

1.9TDI

62, 75 kW200, 250 Nm

2.5 TDI

96, 128 kW,340, 400 Nm

---------------------------------

2.0 TDI

62, 75, 84, 103, 132, KW

220, 250, 250, 340, 400 Nm

Takže je snad jasný, že ty první tři slabé varianty dvoulitru nahradily jen 1.9TDI a tomu 2.5 litru nemůžou stačit! A až dvě nejsilnější nahradily ty dvě varianty 2.5 a naprosto v pohodě ji stíhat budou!

0/−2
16.2.2018 22:22

J63a59n 67M14a33c22h69á11č 3867346213982

Pane,2,5 96kw, a ten dvoulitr byl 104 kw.A ač měl ,,papírově" ten dvoulitr o deset koní víc,tak to byl vždy rozdíl o třídu.Prostě do auta,který váží 2,4 tuny a uveze další tunu,což já tak jezdím,ten pětiválec byl super,ten druhej,to je prostě motor s osobáku,kterej si hraje na motor z dodávky.Nemelte pořád něco o kilowattech,i koncern uznal chybu třeba v amaroku,kde prodeje V6 amaroků jsou 3x lepší než s tím čtyřválcem.Komentáře si můžete psát s číslíčkama jaké chcete,ale pokud by jste si někdy tyto dvě auta osobně vyzkoušel při zatížení,tak by jste mluvil jinak.Proč nedělají testy dodávek s maximálním povoleným zatížením? Protože ty jejich ,,ekolimity" by vypadali jak po jízdě s Avíí .

+1/0
17.2.2018 5:44

J18i89ř17í 80S16c24h37w26a16c61h 8888374218436

no jistě, fyzika pro pětiválec neplatí a ty jeho koně jsou jaksi odněkud z vesmíru. ;-D

To že v novějším autě je třeba jiná převodovka s delšími převody přece nemůže hrát absolutně žádnou roli ;-D

+1/−2
17.2.2018 17:00

J18i63ř15í 40S16c43h73w59a89c93h 8358204188356

tvrdit, že když pětiválec 2.5 vyjel kopec bez přeřazení zatímco čtyřválec to nedokázal, že to bylo díky většímu objemu je absurdní nesmysl.

Objem nic nepohání. Dle paní fyziky auto pohání výkon a proti je hlavně hmotnost (valivý odpor při jízdě do kopce) a aerodynamický odpor (ten je u stejných aut cca stejný a lze tedy jeho vliv na rozdílné chování v další úvaze zanedbat).

Takže pokud nastal výše uvedený případ, tak buď auto se čtyřválcem bylo těžší, nebo čtyřválec v dané chvíli dodával menší výkon. Pokud čtyřválec nemá technický problém, tak díky stejnému kroutícímu momentu (pokud jsou údaje výrobce správné) dodává při stejných otáčkách stejný výkon jako pětiválec. Pokud ale například výrobce prodlouží převody má pak motor o něco nižší otáčky a pak samozřejmě při stejné rychlosti motor dodává o něco menší výkon a oproti pětiválci se "pocitově" jeví slabší a v případě větší zátěže do kopce si může vyžádat podřazení. Totéž by samozřejmě na stejně dlouhém převodu chtěl i ten pětiválec a žádný objem by mu s tím nepomohl.

A když si hraju s těmi "číslíčkama" tak samozřejmě výkonově nejvyšší varianta dvoulitru 132kW (motoru do toho osobáku) by si ten slabší pětiválec 96kW namazala na chleba a žádnej objem navíc by mu nepomohl. Rozhodovala by ta číslíčka 132kW/400Nm vs 96lW/340Nm

+2/−1
17.2.2018 17:48

J33i88ř97í 61S28c26h17w91a38c68h 8908124798596

a ještě si pohraju s těmi číslíčky:

a když shrnu cos tu všechno jako "starý" praktik vyplodil:

tvrdíš, že srovnáváš 2 výkonově cca stejné motory ta "stará vojna" má 2.5 litru a nový "EU postiženec" 2.0 je stejně výkonný ale jezdí "o třídu" hůře.

Výrobce u obou uvádí cca stejnou kombinovanou spotřeby 8,2-8,3 na 100 km

Ty tvrdíš že s plně zatíženým autem ta 2.0 jezdíš za 11 , což mi připadá naprosto normální.

Ale současně tvrdíš, že s 2.5 jezdíš ve stejné zátěži za spotřebu udávanou výrobcem tj za 8.5 ;-D;-D;-D

Proč takovému nesmyslu nevěřím....

Nejspíš proto, že v tom podle Čermáka naprosto nerelevantním spritmonitoru jezdí s pětiválcem dobrých 30 lidí taky za 11 tedy cca stejný podíl jako u 2.0.

Ale jo, přece je jasný, že ve spritmonitoru ti co mají 2.0 "systémově lžou" a ti co mají 2.5 si na spotřebě "dobrovolně přidávají" ;-D;-D;-D

+1/−2
17.2.2018 20:18

J18i12ř69í 40S91c88h14w16a94c56h 8278764348586

a skutečnost je taková, že s oběma motory pokud mají stejný výkon a jezdí se cca stejně.dynamicky stejnými rychlostními průměry tak mají spotřebu cca stejnou.

Pokud ty jezdíš s takovým rozdílem tak problém rozhodně není v tom motoru.

0/−2
16.2.2018 16:32

P10e22t55r 95Č16e11r91m26á63k 9378185949350

Skutečnost je taková že má pravdu, co jakžtak funguje u osobáků tak u dodávek a těžkých aut nefunguje protože tam jde primárně o kubaturu, a tu nijak nahradit nelze. Proto se už 2litr poroučel z Amaroku, Transporter bohužel nemá momentálně alternativu a musí se tak s timhle spokojit u nadále. !!

+4/−2
16.2.2018 17:28

J25i34ř46í 49S14c63h23w51a86c34h 8948274288306

skutečnost je taková, že samozřejmě pravdu nemá ani on ani ty!

T5 není žádný nákIaďák a v době kdy v ní byla ta 2.5TDI tak do ní kupodivu dávali i 1.9TDI / 62kW a to bylo v době před 15 lety, tedy v době kdy tu nikdo o downsizingu ještě neblábolil.

Takže není absolutní důvod, aby tam ta 2.0 nefungovala a že funguje dokazuje následující:

T5 2.5 TDI 96 kW, průměr 9,2/100 km (z 325 vzorků)

T5 2.0 TDI 103 kW průměr 8,8/100km (z 465 vzorků):-P

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/461-Transporter.html?fueltype=1&constyear_s=2004&constyear_e=2009&power_s=90&power_e=99

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/461-Transporter.html?fueltype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2016&power_s=100&power_e=105&page=9

a už je zcela absurdní předpokládat, že Amarok s třílitrem bude mít menší spotřebu než s dvoulitrem

+1/−3
16.2.2018 20:59

P26e92t50r 44Č50e90r58m90á26k 9238945949770

Skutečnost je taková jakou jsme napsali a potvrdí jí i každý uživatel těchto aut ;-)

T5 samozřejmě dodávka je, nikdo nezpochybňuje že jako základní motory tam byla a je i slabší varianta, ale tady byla zřetelně řeč o těch “dříčích” a né základu se kterým někdo vozil po městě poloprázdný krabice.

Relevance spritmonitoru je nulová, už jsme to tu řešili x krát, jsi jak zaseklá deska ;-) Pořád ti uniká že se bavíme o dodávkách která může jet poloprázdná a nebo s tunou na hrbu, tomu samozřejmě odpovídá výsledná spotřeba. Nikdo kdo jezdí s naloženou T5 a přešel z 2.5 na 2.0 snížení spotřeby nezaznamenal... R^

A že v amaroku klesne spotřeba je více než jisté, už dávno jezdí po silnicích, tam šlapeš zase vodu;-) Tam přesně narazil downizing tvrdě na zeď, vymačkanej výkon z malého motoru vs podladěná verze velkého motoru jasně ukázala jak to u těžkých aut je, a s příchodem nové metodiky nebylo jiné cesty. Ale to už jsme tu řešili taky tisíckrát že není výkon jako výkon. ;-)

+3/0
16.2.2018 21:33

J67a90n 48M42a31c96h63á88č 3817586173222

Svatá pravda...

0/0
16.2.2018 21:41

J23i21ř17í 23S87c60h77w86a80c74h 8328224928676

Relevance tvých tvrzení je naprosto nulová! Na úrovni Franta povídal....že je to víc než jisté;-D

Po zkušenosti s "pražskou Pankrácí" končím tuto dále naprosto zbytečnou debatu!

A budu ti říkat Pankrác Blábolící....

0/−2
16.2.2018 21:59

J13a75n 33M17a33c54h18á85č 3557596483912

Pane,to není Franta povídal,ale osobní zkušenost-T5 2,5TDI-5 let a 300.000km ,2,0 TDI -1 rok a 50.000 km. A to co píšete vy,tak je vidět,jaké máte auto-malé suv s turbem a 112kw a 250Nm,to bude nějaká 1,6,možná Honda C-RV,tak je mě to celkem jasný.Cestou na chatu sbíráte materiál na diskuze o dodávkách.

0/0
17.2.2018 5:51

J73i29ř64í 41S44c44h43w31a37c79h 8518774388616

pane, ste si mě s někým spletl ....

0/−2
17.2.2018 16:55

R26o17b95e91r67t 35M48a63t93u86l64a 8737359626135

Skutečnost je taková, že když vezmu hybrid a V8 tak nejdříve bude mít o dost nižší spotřebu hybrid, ale se zvyšující se rychlostí dojde nakonec k tomu, že v okamžiku, kdy hybrid pojede na doraz tak bude ta V8 úspornější:-P;-D takže pokud někdo nejezdí v autě sám a eko rally tak může mít klidně u 3l menší spotřebu jak u toho 2l;-)

+1/0
16.2.2018 23:13

J36i64ř56í 73S94c85h57w32a48c40h 8878784708396

samozřejmě že lze nalézt takové režimy. Ale neplatí to pro obecné posouzení úspornosti motoru.

Když vezmu litr ve Fabii versus pětilitr v Mustangu tak ve městě Bude Fabia na 7-8 litrech a Mustang na 18 litrech na 100. A na Německé dálnici ve 180 Bude Fabia třeba na 12 a Mustang na 10-11. Ale usuzovat z toho, že pětilitr v Mustangu je obecně úspornější motor je nesmysl.

0/−4
16.2.2018 23:41

J32a34n 54M78a70l37ý 3112892632915

S dodávkou Jsem toho moc nenajezdil,ale kubatura... měl jsem 2 kombíky koncernu Fiat. R4 1,9 JTD 85/310 a R5 2.4 JTD 110/350. Komfort jízdy s tím 5 cylindrem byl podstatně vyšší. Na 5rs se dala projet celá ČR a když jsem zapojil vozejk s tunou písku, nebo hengr s lešením...tak pak ten rozdíl byl sakra markantní

+1/0
17.2.2018 7:05

J22i52ř19í 34S77c76h69w19a79c27h 8118244948136

tak samozřejmě nelze očekávat, že menší motor bude stíhat ten větší co má o třetinu větší výkon (to, že má navíc větší objem je v takovém případě irelevantní)

0/−1
17.2.2018 20:40

P42e75t67r 84B57á61č78a 8565766335715

Tahnete uz nekam fakt RvRvRv

+1/−1
16.2.2018 15:39

J61i19ř94í 64S34c12h46w11a63c61h 8528754338546

Jak čtu zdejší příspěvky tak mi z nich vyplynul jeden poznatek takřka konspirační:

Ač v celém kapitalistickém světě vládnou bohatí kapitalisté, tak EU je prý vyjímka, protože zde auto-korporacím s miliardovými zisky vládnou a kážou chudí "neomarxisté" a "ekoteroristé"....;-D

A leckterý "chudý Čech" by dokonce tuto "situaci" chtěl řešit defenestrací a podobnými taškařicemi. ;-D

Jak absurdní....

+2/−5
16.2.2018 15:37

S71e69i78d97l 53P37e17t39r 1511451945694

Je jen otázkou času než veškeré regulace zcela zastaví ekonomiku a dojde ke kolapsu celé slavné EU ...

Prostě pád další Říše v přímém přenosu a tak se pozorně dívejme. Za našich životů se už znovu tento cyklus nezopakuje ..:-)

+6/−3
16.2.2018 12:07

J25i41ř12í 22S64c74h85w62a25c66h 8748534558246

až na to, že skutečnost je přesně opačná, protože tato regulace působí současně jak ochrana trhu EU, takže evropské automobilky v podstatě chrání. Takže rozhodně žádný kolaps, třeba z důvodu dovozů z Číny, který proběhl v jiných oborech rozhodně nehrozí.

0/−5
16.2.2018 12:27

R64o22b40i51n 89Ž98i44ž40k84a 2908104586336

Tím, že musí vydávat peníze na nesmyslný směr vývoje žádnou konkurenční výhodu nezískají, protože to v EU budou muset dělat všichni. Výhodu naopak získají automobilky, které se na Evropu vykašlou a budou dodávat jen na státy s rozumnějším přístupem k emisím.

+2/0
16.2.2018 12:33

M95i63r32o67s58l68a64v 86K14u98c51e95r76a 4897690387151

Ta konkurenční výhoda spočívá v tom, že se sem necpou levná čínská auta. Prostě jim to za to nestojí.

0/0
16.2.2018 12:43

T93o34m51á38š 72C94h98r98a54s95t34n83ý 2561204221163

“Oh, my sweet summer child," Old Nan said quietly, "what do you know of China cars?"

https://www.etrend.sk/auto/cinske-automobilky-zavelili-v-europe-do-utoku.html

0/0
16.2.2018 14:16

J51i89ř98í 92S97c25h84w90a37c60h 8238884548236

jistě z rozhodnutí někde neprodávat, protože tam nemám co prodávat, potečou velké zisky ;-D;-D;-D

0/−2
16.2.2018 14:35

P18e74t11r 79Č96e74r16m93á32k 9688335679130

No chrání... Jak se to vezme, v zásadě ani moc ne. Jen velmi málo automobilek úplně ignoruje EU trh, buď zde prodávají tak málo auto že se vejdou do vyjímek, nebo tolik že se jim vyplatí vyvinout motory jen pro EU. A nebo třetí cesta - kooperují s místním výrobcem (ať už v rámci koncenrů nebo ad hoc), a motory nakoupí od nich. Tak či tak na trhu jsou a konkurenci tvoří. Naopak pro EU výrobce to znamená náklady navíc v opačné situaci - kdy oni chtějí jít na jiné trhy. A pak už záleží na konkrétní značce jak má to portfolio rozvržené.

+1/0
16.2.2018 12:38

J72i39ř12í 56S88c38h88w34a10c69h 8458164788496

no faktem je že třeba oproti textilnímu či obuvnickému průmyslu ten automobilový v Evropě funguje a není pod takovým tlakem Asiatů jako ten v USA.

Takže v zásadě chrání....

0/−2
16.2.2018 14:31

M60a11r21e80k 20J54a41n86e59č82k76a 1237476103571

Z pohledu zákazníka by čínská auta nevadila, pokud by byla aspoň kvalitou na úrovni Dacie a zavál by aspoň čerstvý konkurenční vítr ve stuchlých cenových vodách evropských výrobců. Nicméně je jasné, že by to udělalo totální destabilizaci autoprůmyslu v Evropě, protože by museli jít s cenou také dolů a to by se projevilo v ekonomice velmi rychle, tím spíše, že v ČR tvoří nemalou část HDP právě autoprůmysl, čili jsme už prakticky velká montovna a dopadlo by to stejně jako s Detroitem.

0/0
16.2.2018 14:42

P66e40t68r 40Č21e21r60m34á13k 9338595649870

No a stejně jsem nezaznamenal že by levná čínská auta nějak dobývala trhy kde nejsou tak přísné regule, takže ta “ochrana” je v zásadě v něčem jiném R^

0/0
16.2.2018 17:33

J17i14ř65í 72S28c34h54w92a20c86h 8238234718846

ale asiaté jsou i Korejci a Japonci a ti třeba v USA ovládají podstatně větší díl trhu než v Evropě.

+1/−2
16.2.2018 21:39

P79e29t79r 74S90t88e76j43s39k75a75l 3669388104756

Cech je zvlastni clovek. Bude remcat na vsechno cizi, i kdyz to je pro jeho dobro/zdravi a nejlepsi je vsechno ceske - Zeman, Babis, Skodovka, ...

0/0
16.2.2018 12:28

V18l56a59d88i52s79l55a27v 13B94u22r54y63š55e52k 1559262497354

o kolapsu tu sýčci houkají už dlouho a moc jim jejich prognózy nevycházejí, za našich životů se máme nejlíp jak se kdo měl ato i když se na to díváme pozorně, že si někdo přeje kolaps ještě neznamená, že i bude a to i emisním limitům navdory, mimochodem limity na trávení lidí auty jsou všude na světě

+1/0
16.2.2018 19:30

M80a15r33e57k 68K75l21u72f73a 3888964604956

Doufám, že mi ta moje vysokootáčková dvoulitrová atmosféra vydrží co nejdéle.

+16/−2
16.2.2018 10:31

A53n26t12o39n62í34n 28S15e33b12e75r79a 7783438220869

A já zase doufám, že tě nepotkám nikde ve městě a nebudu muset jet za tebout delší úsek. Rv

+1/−13
16.2.2018 11:02

T86o29m59á26š 12C29h69r83a97s90t23n41ý 2161814371163

Rekl nekdo s 1.9 TDI ;-D;-D

+3/0
16.2.2018 11:16

M43a25r11e47k 53K22l92u91f31a 3308564134566

Nemusíš mít strach, mám zelenou eko-plaketu od německé instituce DEKRA.

+1/0
16.2.2018 11:47

O77n88d41ř97e84j 85Č68a47p44k93a 6341561273404

Atmosféra, benzín, s katalyzátorem. Možná to žere, možná to produkuje víc CO2, ale karcinogenních svinstev z toho jde míň, než z těch nových půllitrových tříválců a o kyselý puch moderního dieselu tam člověk taky nezavadí...

Navíc i když budeme jezdit za půl litru na sto, stačí jedna klimatická konference, kdy každý papaláš nasedne do svého Gulfstreamu a vyrazí na ostrůvek v Karibiku debatovat o tom, jak by lidi neměli cestovat a měli žrát brouky, aby se vyprodukovalo míň CO2, a ono se to srovná...

+18/0
16.2.2018 12:05

J70a21r86o97m51í73r 69K46r62á42l 4740439734369

A důvod ? Na CO2 jste zvyklý od narození a NOx z toho neleze. ;-)

+1/0
16.2.2018 12:56







Najdete na iDNES.cz