Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nákupní horečka: emisní normy zmenší nabídku aut, prodejci plní sklady

Už jen zhruba do března půjde objednat legendární Subaru WRX STI. Model, který sice netrhal prodejní rekordy, ale vlastně zadělal na slávu této japonské značky a měl svou stálou věrnou klientelu, končí v Evropě z důvodu, který je pro dnešní dobu typický - zařízly ho ekopředpisy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A40l59o71i98s 70P68l86á12š22e72k 4209502219466

ty kecy ohledně dieselu ve fabii jsou tristní-eu už rozhoduje co si člověk může koupit a vw,potažmo škoda jim to žere a ještě servilně podlézá-inu co člověk chce po němcích-ničitelích evropy a lidstva....8-o:-/RvRvRv

0/−1
19.2.2018 22:04

J53i22ř32í 52S13c98h93w80a93c22h 8228884858566

meleš nesmysly. EU nikomu nezakazuje dělat diesely. EU jen chce aby jejich majitelé neotravovali vzduch ve městech, který dýchají ostatní. To vyžaduje technické řešení které něco stojí. Takže malý diesel plnící Euro 6c je drahý a přitom rozdíl ve spotřebě oproti modernímu benzínu malý, takže návratnost dlouhá. Nemluvě o tom, že tříválcové TDI si může koupit jen masochista.

+1/−2
20.2.2018 9:30

M16a70r85t44i52n 77K65a81r31á41s20e32k 9828663178378

Nic proti, ale EU je prave velmi benevoletntni, a diky tomu je v EU jediny vyspely automobilovy trh, s velkym podilem naftaku.....

0/0
20.2.2018 17:27

L57a52d85i13s30l84a27v 58K75a21l97o59u64s 7585856811810

Jednou z možností je, že s sebou budete vozit kytku nebo strom, co bude rovnou žrát ten CO2 rovnou z výfuku.

0/0
17.2.2018 19:19

M40a95r50t85i75n 96H43o80r71á89k 9893419794

Tak a kdy konečně zavedeme tvrdé emisní limity na letadla a velké lodě. Tedy na ty velké znečišťovatele planety.

+1/0
16.2.2018 18:43

V25l37a72d66i63s68l13a81v 35B31u53r37y67š40e78k 1159262717554

obyvatelé na lodě a letadla prdí, auta nás tráví od rána do večera a i v noci, nejbližší loď mám 600 kilometrů daleko a letadlo mám 10 kilometrů vysoko, ani jedno mě netráví, takže ani žádný normy na ně zavádět nepotřebuju a myslím, že i ostatní jsou na tom podobně

+4/−3
16.2.2018 19:26

H38o50n52z70a 65T50a81r 3559522324582

i zde se přístup mění

http://www.hybrid.cz/tagy/lode

0/0
17.2.2018 14:33

P93e37t26r94a 95P70o85t97ů93č26k77o10v15á 7734969589180

Kdy už bude škoda montovat katalyzátor?

0/0
16.2.2018 15:48

J65i64ř74í 54S28c44h13w39a71c65h 8178254818236

Až řekneš: Včíl!

0/−2
16.2.2018 18:51

J60a59n 76M37a25c20h71á44č 3177296283772

Já už to vidím-za třicet let,když budu svému pravnukovi vyprávět ,že jsem měl VW T5,a v něm motor 2,5 TDI,tak se mě zeptá-pradědečku,jak se takový velký motor vešel do auta? A spotřebu měl jistě alespon 30 litrů? A já mu řeknu,kdepak,chlapče,s tím jsem jezdil za 8,5 litru,a s tím novějším, ekologickým dvoulitrem za 11.......

+5/0
16.2.2018 15:44

V38l59a49d47i95s68l91a72v 88B87u56r13y75š92e23k 1659332157784

no nevím, já jezdím s autem denně od roku 1977 a měl jsem asi 10, možná víc nových aut, každé auto co jsem měl mělo vždycky menší spotřebu, vyšší výkon a lepší jízdní vlastnosti, také bylo ekologičtější a levnější, spolehlivější a pohodlnější, moje první škodovka stála v roce 1977 67 tisíc korun, tedy 25 průměrných platů, loni jsem koupil za 25 průměrných platů malé SUV, čtyřkolku, turbo, 112 kW maximální výkon, točivý moment je v celém spektru mnou používaných otáček 250 N, škodovka měla tak 60, jezdí to dobře a žere to 6,5 litrů benzínu, škodovka žrala 8 litrů a favorit 10, no a s tím dědou, to je těžký, tak třeba můj děda uznával jen dřevěný auta, vždycky když viděl moji š 105, tak mumlal, že těm plechům nevěří, říkával, dřevo je dřevo, Ladiku

+6/−1
16.2.2018 16:27

J81a22n 13M27a49c37h46á80č 3477456313562

Jenže pane,já jezdím s těma autama 1x měsíčně na Ukrajinu,v sedmi osmi lidech,naloženej bagáží.To jestli je na dálnici nějakej kopec,mě s tou 2,5 bylo jedno,zato s tím dvoulitrem jsem hledal nějakej lepší kvalt,kterej by ten kopec vyškrábal.Když jsem to auto naboural,nechtěl jsem už dvoulitra,líbil se mě Fiat Ducato 3,0hdi,ale bylo to moc velký,tak jsem skočil do Fordu Custom,motor 2,2 ,a i takový malý rozdíl je znát.Když vozíte vítr,tak ta spotřeba bude menší,ale jak to auto naložíte(9 lidí+ bagáž=kolem 1000kg) tak poznáte rozdíl hned.Je vidět,že jste s tím autem nikdy nejel.

+1/0
16.2.2018 21:47

J54i36ř49í 15S52c88h34w68a48c33h 8188334728126

sice s tím jezdíš, ale ještě nikdy ses nevymáčkl v jaké variantě 2.5 a 2.0 jezdíš. Protože oba motory a hlavně ten dvoulitr, mají mají značný rozptyl výkonových parametrů!

1.9TDI

62, 75 kW200, 250 Nm

2.5 TDI

96, 128 kW,340, 400 Nm

---------------------------------

2.0 TDI

62, 75, 84, 103, 132, KW

220, 250, 250, 340, 400 Nm

Takže je snad jasný, že ty první tři slabé varianty dvoulitru nahradily jen 1.9TDI a tomu 2.5 litru nemůžou stačit! A až dvě nejsilnější nahradily ty dvě varianty 2.5 a naprosto v pohodě ji stíhat budou!

0/−2
16.2.2018 22:22

J72a60n 32M96a16c20h11á50č 3467656343422

Pane,2,5 96kw, a ten dvoulitr byl 104 kw.A ač měl ,,papírově" ten dvoulitr o deset koní víc,tak to byl vždy rozdíl o třídu.Prostě do auta,který váží 2,4 tuny a uveze další tunu,což já tak jezdím,ten pětiválec byl super,ten druhej,to je prostě motor s osobáku,kterej si hraje na motor z dodávky.Nemelte pořád něco o kilowattech,i koncern uznal chybu třeba v amaroku,kde prodeje V6 amaroků jsou 3x lepší než s tím čtyřválcem.Komentáře si můžete psát s číslíčkama jaké chcete,ale pokud by jste si někdy tyto dvě auta osobně vyzkoušel při zatížení,tak by jste mluvil jinak.Proč nedělají testy dodávek s maximálním povoleným zatížením? Protože ty jejich ,,ekolimity" by vypadali jak po jízdě s Avíí .

+1/0
17.2.2018 5:44

J10i19ř58í 86S54c37h67w40a12c75h 8358864698756

no jistě, fyzika pro pětiválec neplatí a ty jeho koně jsou jaksi odněkud z vesmíru. ;-D

To že v novějším autě je třeba jiná převodovka s delšími převody přece nemůže hrát absolutně žádnou roli ;-D

+1/−2
17.2.2018 17:00

J98i45ř40í 57S13c78h53w46a64c84h 8588504398206

tvrdit, že když pětiválec 2.5 vyjel kopec bez přeřazení zatímco čtyřválec to nedokázal, že to bylo díky většímu objemu je absurdní nesmysl.

Objem nic nepohání. Dle paní fyziky auto pohání výkon a proti je hlavně hmotnost (valivý odpor při jízdě do kopce) a aerodynamický odpor (ten je u stejných aut cca stejný a lze tedy jeho vliv na rozdílné chování v další úvaze zanedbat).

Takže pokud nastal výše uvedený případ, tak buď auto se čtyřválcem bylo těžší, nebo čtyřválec v dané chvíli dodával menší výkon. Pokud čtyřválec nemá technický problém, tak díky stejnému kroutícímu momentu (pokud jsou údaje výrobce správné) dodává při stejných otáčkách stejný výkon jako pětiválec. Pokud ale například výrobce prodlouží převody má pak motor o něco nižší otáčky a pak samozřejmě při stejné rychlosti motor dodává o něco menší výkon a oproti pětiválci se "pocitově" jeví slabší a v případě větší zátěže do kopce si může vyžádat podřazení. Totéž by samozřejmě na stejně dlouhém převodu chtěl i ten pětiválec a žádný objem by mu s tím nepomohl.

A když si hraju s těmi "číslíčkama" tak samozřejmě výkonově nejvyšší varianta dvoulitru 132kW (motoru do toho osobáku) by si ten slabší pětiválec 96kW namazala na chleba a žádnej objem navíc by mu nepomohl. Rozhodovala by ta číslíčka 132kW/400Nm vs 96lW/340Nm

+2/−1
17.2.2018 17:48

J54i14ř89í 83S79c19h88w25a19c61h 8788804648416

a ještě si pohraju s těmi číslíčky:

a když shrnu cos tu všechno jako "starý" praktik vyplodil:

tvrdíš, že srovnáváš 2 výkonově cca stejné motory ta "stará vojna" má 2.5 litru a nový "EU postiženec" 2.0 je stejně výkonný ale jezdí "o třídu" hůře.

Výrobce u obou uvádí cca stejnou kombinovanou spotřeby 8,2-8,3 na 100 km

Ty tvrdíš že s plně zatíženým autem ta 2.0 jezdíš za 11 , což mi připadá naprosto normální.

Ale současně tvrdíš, že s 2.5 jezdíš ve stejné zátěži za spotřebu udávanou výrobcem tj za 8.5 ;-D;-D;-D

Proč takovému nesmyslu nevěřím....

Nejspíš proto, že v tom podle Čermáka naprosto nerelevantním spritmonitoru jezdí s pětiválcem dobrých 30 lidí taky za 11 tedy cca stejný podíl jako u 2.0.

Ale jo, přece je jasný, že ve spritmonitoru ti co mají 2.0 "systémově lžou" a ti co mají 2.5 si na spotřebě "dobrovolně přidávají" ;-D;-D;-D

+1/−2
17.2.2018 20:18

J10i95ř35í 45S36c40h20w65a20c87h 8618554888626

a skutečnost je taková, že s oběma motory pokud mají stejný výkon a jezdí se cca stejně.dynamicky stejnými rychlostními průměry tak mají spotřebu cca stejnou.

Pokud ty jezdíš s takovým rozdílem tak problém rozhodně není v tom motoru.

0/−2
16.2.2018 16:32

P53e73t37r 14Č96e57r84m96á85k 9508165609850

Skutečnost je taková že má pravdu, co jakžtak funguje u osobáků tak u dodávek a těžkých aut nefunguje protože tam jde primárně o kubaturu, a tu nijak nahradit nelze. Proto se už 2litr poroučel z Amaroku, Transporter bohužel nemá momentálně alternativu a musí se tak s timhle spokojit u nadále. !!

+4/−2
16.2.2018 17:28

J83i35ř77í 78S31c24h22w45a67c59h 8238234988106

skutečnost je taková, že samozřejmě pravdu nemá ani on ani ty!

T5 není žádný nákIaďák a v době kdy v ní byla ta 2.5TDI tak do ní kupodivu dávali i 1.9TDI / 62kW a to bylo v době před 15 lety, tedy v době kdy tu nikdo o downsizingu ještě neblábolil.

Takže není absolutní důvod, aby tam ta 2.0 nefungovala a že funguje dokazuje následující:

T5 2.5 TDI 96 kW, průměr 9,2/100 km (z 325 vzorků)

T5 2.0 TDI 103 kW průměr 8,8/100km (z 465 vzorků):-P

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/461-Transporter.html?fueltype=1&constyear_s=2004&constyear_e=2009&power_s=90&power_e=99

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/461-Transporter.html?fueltype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2016&power_s=100&power_e=105&page=9

a už je zcela absurdní předpokládat, že Amarok s třílitrem bude mít menší spotřebu než s dvoulitrem

+1/−3
16.2.2018 20:59

P88e93t11r 31Č34e30r35m70á45k 9338745829170

Skutečnost je taková jakou jsme napsali a potvrdí jí i každý uživatel těchto aut ;-)

T5 samozřejmě dodávka je, nikdo nezpochybňuje že jako základní motory tam byla a je i slabší varianta, ale tady byla zřetelně řeč o těch “dříčích” a né základu se kterým někdo vozil po městě poloprázdný krabice.

Relevance spritmonitoru je nulová, už jsme to tu řešili x krát, jsi jak zaseklá deska ;-) Pořád ti uniká že se bavíme o dodávkách která může jet poloprázdná a nebo s tunou na hrbu, tomu samozřejmě odpovídá výsledná spotřeba. Nikdo kdo jezdí s naloženou T5 a přešel z 2.5 na 2.0 snížení spotřeby nezaznamenal... R^

A že v amaroku klesne spotřeba je více než jisté, už dávno jezdí po silnicích, tam šlapeš zase vodu;-) Tam přesně narazil downizing tvrdě na zeď, vymačkanej výkon z malého motoru vs podladěná verze velkého motoru jasně ukázala jak to u těžkých aut je, a s příchodem nové metodiky nebylo jiné cesty. Ale to už jsme tu řešili taky tisíckrát že není výkon jako výkon. ;-)

+3/0
16.2.2018 21:33

J56a13n 19M84a38c74h53á36č 3397416193392

Svatá pravda...

0/0
16.2.2018 21:41

J41i76ř26í 85S23c24h89w97a56c94h 8138844288806

Relevance tvých tvrzení je naprosto nulová! Na úrovni Franta povídal....že je to víc než jisté;-D

Po zkušenosti s "pražskou Pankrácí" končím tuto dále naprosto zbytečnou debatu!

A budu ti říkat Pankrác Blábolící....

0/−2
16.2.2018 21:59

J40a60n 23M89a54c14h48á16č 3647426583732

Pane,to není Franta povídal,ale osobní zkušenost-T5 2,5TDI-5 let a 300.000km ,2,0 TDI -1 rok a 50.000 km. A to co píšete vy,tak je vidět,jaké máte auto-malé suv s turbem a 112kw a 250Nm,to bude nějaká 1,6,možná Honda C-RV,tak je mě to celkem jasný.Cestou na chatu sbíráte materiál na diskuze o dodávkách.

0/0
17.2.2018 5:51

J83i47ř54í 73S59c61h91w90a92c53h 8188844318186

pane, ste si mě s někým spletl ....

0/−2
17.2.2018 16:55

R84o84b59e60r98t 34M65a56t44u92l22a 8497859156905

Skutečnost je taková, že když vezmu hybrid a V8 tak nejdříve bude mít o dost nižší spotřebu hybrid, ale se zvyšující se rychlostí dojde nakonec k tomu, že v okamžiku, kdy hybrid pojede na doraz tak bude ta V8 úspornější:-P;-D takže pokud někdo nejezdí v autě sám a eko rally tak může mít klidně u 3l menší spotřebu jak u toho 2l;-)

+1/0
16.2.2018 23:13

J34i21ř83í 36S49c40h51w53a82c45h 8508924368876

samozřejmě že lze nalézt takové režimy. Ale neplatí to pro obecné posouzení úspornosti motoru.

Když vezmu litr ve Fabii versus pětilitr v Mustangu tak ve městě Bude Fabia na 7-8 litrech a Mustang na 18 litrech na 100. A na Německé dálnici ve 180 Bude Fabia třeba na 12 a Mustang na 10-11. Ale usuzovat z toho, že pětilitr v Mustangu je obecně úspornější motor je nesmysl.

0/−4
16.2.2018 23:41

J85a51n 38M67a46l29ý 3622552132435

S dodávkou Jsem toho moc nenajezdil,ale kubatura... měl jsem 2 kombíky koncernu Fiat. R4 1,9 JTD 85/310 a R5 2.4 JTD 110/350. Komfort jízdy s tím 5 cylindrem byl podstatně vyšší. Na 5rs se dala projet celá ČR a když jsem zapojil vozejk s tunou písku, nebo hengr s lešením...tak pak ten rozdíl byl sakra markantní

+1/0
17.2.2018 7:05

J33i17ř36í 12S61c60h20w75a86c10h 8678414348576

tak samozřejmě nelze očekávat, že menší motor bude stíhat ten větší co má o třetinu větší výkon (to, že má navíc větší objem je v takovém případě irelevantní)

0/−1
17.2.2018 20:40

P81e77t42r 41B75á25č57a 8415396685585

Tahnete uz nekam fakt RvRvRv

+1/−1
16.2.2018 15:39

J50i83ř80í 49S85c38h78w17a49c13h 8418134488916

Jak čtu zdejší příspěvky tak mi z nich vyplynul jeden poznatek takřka konspirační:

Ač v celém kapitalistickém světě vládnou bohatí kapitalisté, tak EU je prý vyjímka, protože zde auto-korporacím s miliardovými zisky vládnou a kážou chudí "neomarxisté" a "ekoteroristé"....;-D

A leckterý "chudý Čech" by dokonce tuto "situaci" chtěl řešit defenestrací a podobnými taškařicemi. ;-D

Jak absurdní....

+2/−5
16.2.2018 15:37

S32e34i74d15l 36P30e53t27r 1801841675854

Je jen otázkou času než veškeré regulace zcela zastaví ekonomiku a dojde ke kolapsu celé slavné EU ...

Prostě pád další Říše v přímém přenosu a tak se pozorně dívejme. Za našich životů se už znovu tento cyklus nezopakuje ..:-)

+6/−3
16.2.2018 12:07

J31i78ř86í 84S91c77h67w53a20c75h 8388354118706

až na to, že skutečnost je přesně opačná, protože tato regulace působí současně jak ochrana trhu EU, takže evropské automobilky v podstatě chrání. Takže rozhodně žádný kolaps, třeba z důvodu dovozů z Číny, který proběhl v jiných oborech rozhodně nehrozí.

0/−5
16.2.2018 12:27

R88o34b83i53n 50Ž73i92ž49k53a 2898814356126

Tím, že musí vydávat peníze na nesmyslný směr vývoje žádnou konkurenční výhodu nezískají, protože to v EU budou muset dělat všichni. Výhodu naopak získají automobilky, které se na Evropu vykašlou a budou dodávat jen na státy s rozumnějším přístupem k emisím.

+2/0
16.2.2018 12:33

M48i14r33o13s95l81a98v 16K98u29c64e20r63a 4457930807551

Ta konkurenční výhoda spočívá v tom, že se sem necpou levná čínská auta. Prostě jim to za to nestojí.

0/0
16.2.2018 12:43

T95o49m14á64š 40C29h42r36a44s92t91n81ý 2351954121653

“Oh, my sweet summer child," Old Nan said quietly, "what do you know of China cars?"

https://www.etrend.sk/auto/cinske-automobilky-zavelili-v-europe-do-utoku.html

0/0
16.2.2018 14:16

J74i28ř49í 85S72c42h53w11a64c89h 8148294438866

jistě z rozhodnutí někde neprodávat, protože tam nemám co prodávat, potečou velké zisky ;-D;-D;-D

0/−2
16.2.2018 14:35

P38e98t67r 96Č93e42r30m47á17k 9838905769600

No chrání... Jak se to vezme, v zásadě ani moc ne. Jen velmi málo automobilek úplně ignoruje EU trh, buď zde prodávají tak málo auto že se vejdou do vyjímek, nebo tolik že se jim vyplatí vyvinout motory jen pro EU. A nebo třetí cesta - kooperují s místním výrobcem (ať už v rámci koncenrů nebo ad hoc), a motory nakoupí od nich. Tak či tak na trhu jsou a konkurenci tvoří. Naopak pro EU výrobce to znamená náklady navíc v opačné situaci - kdy oni chtějí jít na jiné trhy. A pak už záleží na konkrétní značce jak má to portfolio rozvržené.

+1/0
16.2.2018 12:38

J87i16ř33í 72S32c61h54w87a26c54h 8948824638956

no faktem je že třeba oproti textilnímu či obuvnickému průmyslu ten automobilový v Evropě funguje a není pod takovým tlakem Asiatů jako ten v USA.

Takže v zásadě chrání....

0/−2
16.2.2018 14:31

M13a98r50e25k 23J92a57n64e92č24k38a 1127686453371

Z pohledu zákazníka by čínská auta nevadila, pokud by byla aspoň kvalitou na úrovni Dacie a zavál by aspoň čerstvý konkurenční vítr ve stuchlých cenových vodách evropských výrobců. Nicméně je jasné, že by to udělalo totální destabilizaci autoprůmyslu v Evropě, protože by museli jít s cenou také dolů a to by se projevilo v ekonomice velmi rychle, tím spíše, že v ČR tvoří nemalou část HDP právě autoprůmysl, čili jsme už prakticky velká montovna a dopadlo by to stejně jako s Detroitem.

0/0
16.2.2018 14:42

P21e64t94r 95Č80e64r93m40á26k 9808665879970

No a stejně jsem nezaznamenal že by levná čínská auta nějak dobývala trhy kde nejsou tak přísné regule, takže ta “ochrana” je v zásadě v něčem jiném R^

0/0
16.2.2018 17:33

J22i53ř71í 24S40c46h27w47a66c68h 8768834138336

ale asiaté jsou i Korejci a Japonci a ti třeba v USA ovládají podstatně větší díl trhu než v Evropě.

+1/−2
16.2.2018 21:39

P23e19t44r 30S91t19e60j14s89k10a86l 3819408184686

Cech je zvlastni clovek. Bude remcat na vsechno cizi, i kdyz to je pro jeho dobro/zdravi a nejlepsi je vsechno ceske - Zeman, Babis, Skodovka, ...

0/0
16.2.2018 12:28

V33l44a55d14i58s51l49a51v 23B70u32r27y88š54e94k 1279212777414

o kolapsu tu sýčci houkají už dlouho a moc jim jejich prognózy nevycházejí, za našich životů se máme nejlíp jak se kdo měl ato i když se na to díváme pozorně, že si někdo přeje kolaps ještě neznamená, že i bude a to i emisním limitům navdory, mimochodem limity na trávení lidí auty jsou všude na světě

+1/0
16.2.2018 19:30

M80a31r81e59k 73K78l47u17f62a 3718374574166

Doufám, že mi ta moje vysokootáčková dvoulitrová atmosféra vydrží co nejdéle.

+16/−2
16.2.2018 10:31

A19n78t42o34n30í79n 53S80e73b66e30r58a 7693908700599

A já zase doufám, že tě nepotkám nikde ve městě a nebudu muset jet za tebout delší úsek. Rv

+1/−13
16.2.2018 11:02

T93o81m74á13š 97C36h46r51a83s81t34n21ý 2441854791853

Rekl nekdo s 1.9 TDI ;-D;-D

+3/0
16.2.2018 11:16

M23a26r18e20k 22K70l95u41f34a 3598174634606

Nemusíš mít strach, mám zelenou eko-plaketu od německé instituce DEKRA.

+1/0
16.2.2018 11:47

O11n14d86ř75e56j 67Č89a61p53k17a 6811411893504

Atmosféra, benzín, s katalyzátorem. Možná to žere, možná to produkuje víc CO2, ale karcinogenních svinstev z toho jde míň, než z těch nových půllitrových tříválců a o kyselý puch moderního dieselu tam člověk taky nezavadí...

Navíc i když budeme jezdit za půl litru na sto, stačí jedna klimatická konference, kdy každý papaláš nasedne do svého Gulfstreamu a vyrazí na ostrůvek v Karibiku debatovat o tom, jak by lidi neměli cestovat a měli žrát brouky, aby se vyprodukovalo míň CO2, a ono se to srovná...

+18/0
16.2.2018 12:05

J48a54r41o46m86í86r 44K45r53á82l 4600479334849

A důvod ? Na CO2 jste zvyklý od narození a NOx z toho neleze. ;-)

+1/0
16.2.2018 12:56







Najdete na iDNES.cz