Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Génius Giugiaro má 80 let, maloval Uno, Golf, Polonez i čínská auta

Jeden z nejslavnějších automobilových designérů všech dob slaví letos osmdesátiny, přesně před padesáti lety, v únoru 1968 založil Giorgetto Giugiaro studio Italdesign. Navrhl podobu dvou stovek aut, po silnicích světa jezdilo na šedesát milionů vozů nesoucích jeho podpis.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65a96r17i20a89n 80K66a23r39a74b69a 4543951810102

Fiat UNO tak to je nesmrteľná legenda. Za komančov a ešte aj po nich nádherné malé vozitko. V dobách keď sme velebili Favorita tak Uno bolo designom aj vychytávkami 10 rokov napred. Jediná smola UNA, ale za to Giugiaro nemôže bol taliansky kreatívny prístup ku kvalite a hlavne hrdza ktorá to auto zozierala skrzn na skrz. Ľudové vozitko, na ktorom jazdili nielen v Európe ale potom v Latinskej Amerike. Nech mu je vrakovisko ľahké :)

+1/0
20.2.2018 21:50

J12i59ř40í 75E68r52b76e24n 1553784616647

Chcete říct, že design Bertone 1985 je horší než design Giugiaro 1982? Budiž, je to věcí osobního vkusu každého soudruha. Mně se zase víc líbí klínovitý Favorit než krabicové Uno s vyčnívajícími klikami.

+1/0
21.2.2018 6:07

M80a79r64i70a60n 32K28a76r15a23b93a 4833881290462

Tak Bertoneho návrh na UNO bol druhý v poradí a v podstate svoje myšlienky na túto zákazku neskor realizoval práve na Favorite. Tak či onak, Fávo posobilo starším a usadlejším dojmom. Inak zapustené kluky má 3 dverová verzia. Ja som mal verziu s 1.5 ie SX s Digitálnou prístrojovkou. Rok 88, to sa len Favorit začal vyrábať. A nie je Fávo ako Fávo, až to prevzal koncern a urobil na ňom slávnych 246 vylepšení, tak to bolo iné auto. A taký Black line, či Solitaire to bol luxus. Ale v tom období už uno dosluhovalo... Inak je to vec vkusu, s tým s vami súhlasim.

0/0
21.2.2018 20:21

F57r57a82n10t21i55š97e48k 15T37o28m43á22š 6884818603402

říká se Génius Giugiarovi je 80 let a né má 80 let . . to je germanizace

0/−1
20.2.2018 21:48

J37a25n 84V42o74j14t19í32š77e14k 6942871655556

V němčině se u věku taky používá sloveso být. Někde jsem čet, že je to slovakismus, nicméně v časopise Naše řeč jsem našel článek z roku 1921, kterej uvádí jako původ už staročeštinu (jmá sobě x let). Takže to asi špatně není, ačkoliv i mě to trhá za uši.

+1/−1
20.2.2018 22:45

J86i48ř15í 28E66r72b77e49n 1193814406587

Ani ne tak germanizace, jako spíš moravizace :-)

Mně ten výraz taky vadí, nicméně naleznete ho už i v knihách z první republiky.

0/0
21.2.2018 6:00

J43i41ř88í 16E87r32b62e62n 1563734446147

Mimochodem k té Š 720: kdo si zkusíte dohledat prameny z toho konce 60.let, tak zjistíte zajímavou věc, že ten její původní tvar bohatě prosklené pontonovité karosérie je ryze český - první fastback z roku 1967 byl od kvasinského Josefa Brokeše, pozdější sedan+kombi v roce 1968 od mladoboleslavského Jana Žáčka. Jenže Brokešova karosérie měla mizernou pevnost a Žáček byl zase příliš strohý, neuměl detaily. Giugiarovi pak stačilo dotáhnout koncové křivky a upravit masku do sportovního konkávního tvaru - a helemese, jak pár detailů dokázalo úplně změnit výraz celého vozu. R^

+1/0
20.2.2018 21:04

J82a52n 73D77l43o51u13h60ý 8486800413940

ta Škodovka na úvodním snímku byla fakt nádherná. ;-(

+2/0
20.2.2018 8:20

G16e70o24r87g 62K86o15m12b11e25r69e76c 9424701266711

obslehnuty BMW

0/−3
20.2.2018 18:46

J35i13ř98í 22E14r11b44e23n 1973104166677

Ále prdlajs. Úplně jiné proporce.

0/0
20.2.2018 20:56

J78i79ř20í 62E98r92b98e27n 1173734986687

Byla. Jenže chyběla maličkost: miliarda korun na novou automobilku ve chvíli, kdy AZNP Mladá Boleslav dosud splácely úvěr na zánovní fabriku na embéčka a kdy se lily šílené prachy na Slovensko, mimo jiné na výstavbu BAZ (který původně měl tu Š 720 vyrábět, ale nikdy to nedokázal).

0/0
20.2.2018 20:58







Najdete na iDNES.cz