Diskuse k článku

Génius Giugiaro má 80 let, maloval Uno, Golf, Polonez i čínská auta

Jeden z nejslavnějších automobilových designérů všech dob slaví letos osmdesátiny, přesně před padesáti lety, v únoru 1968 založil Giorgetto Giugiaro studio Italdesign. Navrhl podobu dvou stovek aut, po silnicích světa jezdilo na šedesát milionů vozů nesoucích jeho podpis.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M66a98r21i48a12n 93K97a55r69a52b20a 4273911690192

Fiat UNO tak to je nesmrteľná legenda. Za komančov a ešte aj po nich nádherné malé vozitko. V dobách keď sme velebili Favorita tak Uno bolo designom aj vychytávkami 10 rokov napred. Jediná smola UNA, ale za to Giugiaro nemôže bol taliansky kreatívny prístup ku kvalite a hlavne hrdza ktorá to auto zozierala skrzn na skrz. Ľudové vozitko, na ktorom jazdili nielen v Európe ale potom v Latinskej Amerike. Nech mu je vrakovisko ľahké :)

+1/0
20.2.2018 21:50

J82i76ř44í 60E60r16b38e34n 1153634976167

Chcete říct, že design Bertone 1985 je horší než design Giugiaro 1982? Budiž, je to věcí osobního vkusu každého soudruha. Mně se zase víc líbí klínovitý Favorit než krabicové Uno s vyčnívajícími klikami.

+1/0
21.2.2018 6:07

M67a18r16i71a82n 91K78a78r91a39b64a 4673811480822

Tak Bertoneho návrh na UNO bol druhý v poradí a v podstate svoje myšlienky na túto zákazku neskor realizoval práve na Favorite. Tak či onak, Fávo posobilo starším a usadlejším dojmom. Inak zapustené kluky má 3 dverová verzia. Ja som mal verziu s 1.5 ie SX s Digitálnou prístrojovkou. Rok 88, to sa len Favorit začal vyrábať. A nie je Fávo ako Fávo, až to prevzal koncern a urobil na ňom slávnych 246 vylepšení, tak to bolo iné auto. A taký Black line, či Solitaire to bol luxus. Ale v tom období už uno dosluhovalo... Inak je to vec vkusu, s tým s vami súhlasim.

0/0
21.2.2018 20:21

F50r27a12n83t15i70š34e46k 44T54o11m44á12š 6374748163832

říká se Génius Giugiarovi je 80 let a né má 80 let . . to je germanizace

0/−1
20.2.2018 21:48

J14a87n 39V47o63j79t37í35š22e89k 6272531215756

V němčině se u věku taky používá sloveso být. Někde jsem čet, že je to slovakismus, nicméně v časopise Naše řeč jsem našel článek z roku 1921, kterej uvádí jako původ už staročeštinu (jmá sobě x let). Takže to asi špatně není, ačkoliv i mě to trhá za uši.

+1/−1
20.2.2018 22:45

J78i21ř32í 87E16r13b78e91n 1443434706707

Ani ne tak germanizace, jako spíš moravizace :-)

Mně ten výraz taky vadí, nicméně naleznete ho už i v knihách z první republiky.

0/0
21.2.2018 6:00

J27i80ř57í 76E51r26b33e80n 1633934196457

Mimochodem k té Š 720: kdo si zkusíte dohledat prameny z toho konce 60.let, tak zjistíte zajímavou věc, že ten její původní tvar bohatě prosklené pontonovité karosérie je ryze český - první fastback z roku 1967 byl od kvasinského Josefa Brokeše, pozdější sedan+kombi v roce 1968 od mladoboleslavského Jana Žáčka. Jenže Brokešova karosérie měla mizernou pevnost a Žáček byl zase příliš strohý, neuměl detaily. Giugiarovi pak stačilo dotáhnout koncové křivky a upravit masku do sportovního konkávního tvaru - a helemese, jak pár detailů dokázalo úplně změnit výraz celého vozu. R^

+1/0
20.2.2018 21:04

J86a47n 73D58l91o80u17h92ý 8326770313320

ta Škodovka na úvodním snímku byla fakt nádherná. ;-(

+2/0
20.2.2018 8:20

G78e48o68r13g 15K21o52m95b75e91r61e55c 9764451486101

obslehnuty BMW

0/−3
20.2.2018 18:46

J29i40ř22í 84E12r85b11e67n 1383294986637

Ále prdlajs. Úplně jiné proporce.

0/0
20.2.2018 20:56

J35i77ř48í 49E59r34b96e12n 1573294746517

Byla. Jenže chyběla maličkost: miliarda korun na novou automobilku ve chvíli, kdy AZNP Mladá Boleslav dosud splácely úvěr na zánovní fabriku na embéčka a kdy se lily šílené prachy na Slovensko, mimo jiné na výstavbu BAZ (který původně měl tu Š 720 vyrábět, ale nikdy to nedokázal).

0/0
20.2.2018 20:58

Najdete na iDNES.cz