Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trendy, které netáhnou. O elektromobily a robotická auta lidé nestojí

Téměř 60 % evropských řidičů má za to, že budoucnost benzinových i naftových motorů je pozitivní. Poslední průzkum v tomto směru uspořádala ve spolupráci s Ipsos MORI automobilka Mazda. Dotazovala se 11 008 lidí na nejdůležitějších evropských trzích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G34e22o33r43g 29K16o28m95b51e51r26e40c 9574701946811

2/3 nejvetsich svetovych vedoucich automobilek sazi v budoucnosti na pohon automobilu na palivovy clanek

https://www.n-tv.de/mediathek/videos/technik/Autobauer-glauben-an-Wasserstoff-als-Zukunftsantrieb-article20301166.html

0/0
24.2.2018 11:02

P46e28t23r 46H61a88r51i80p78r47a16s70a68d 28H87a47j16i12č 5351256723500

Ten článek je hrozná splácanina. Závěry, které vychází z chybných předpokladů musí být obecně chybné. Výjimečně se může stát, že se autor trefil, ale bude to spíše náhoda.

Za minulý rok došlo na trhu elektromobilů k nárůstu celosvětově asi o 50%, celkově se prodalo něco pod 1 milion BEV + PHEV. Tento rok se očekává další výrazný nárůst. Na počty vede Čína, pak USA a pak je Evropa. V Norsku prodeje BEV přesáhly 50%. Napíšu to ještě jinak. Prodeje aut do zásuvky v Norsku za minulý rok převýšily prodeje aut se spalovacím motorem. Takový nezájem si nechám líbit. :-) Pokud by byl autor článku korektní, tak by napsal: O eletromobily a robotická auta lidé v ČR nestojí. To je pravda a bude ještě dlouho...

0/0
22.2.2018 20:49

G92e96o87r51g 87K89o15m53b82e98r84e25c 9364181906771

zjistete si kde o auta na baterky je zajem. Pouze tam kde to je stedre dotovano statem. A to jeste ne vsude. I pres ne maly dotace v Nemecku tam proste lidi o auta na baterku nestoji. Kazdej ceka na palivovej clanek. Uz dnes rostou po Nemecku cerpaci stanice s hydrogenem jak houby po desti.

+1/0
24.2.2018 11:05

P66a44v69e51l 64K80a98n57i36a 4324626778346

Je zajímavé, že v článků při porovnání CO2 u fosilní paliva vs elektřina se uvádí u elektřiny také tvorba škodlivin při výrobě elektřiny zatímco u fosilních paliv pouze při spalování paliva. Takže výroba fosilních paliv a jejich transport je zelený? To asi ne takže uváděné porovnání je zcela zavádějící.

+1/0
22.2.2018 8:08

P55e45t78r 18H95a35r26i57p19r11a60s75a35d 64H17a84j53i91č 5791556373450

Ten článek je plný hoaxů. IDnes mi začíná chvílemi připomínat tadescu.com. ;-D

0/0
22.2.2018 20:50

M90a55r31t85i21n 96K40o25v65á37ř 2371290379636

V případě benzinu se tedy počítá těžba ropy, její doprava do rafinerie, zpracování, doprava benzinu na čerpací stanici, její provoz a až jako třešnička na dortu emise produkované autem.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/elektromobil-autonomni-rizeni-mazda-pruzkum-faa-/automoto.aspx?c=A180218_111708_automoto_fdv

0/0
27.2.2018 17:45

P16a17v39e82l 74K30u56t42i19l 9740386263919

treba ze maji smesne naklady na pohone hmoty a na servis a nemusim s nimi na benzinku, kdyz elektriku mam v garazi? Kdyz se slapne na plyn tak to jede a na nic se neceka. Necuka to nevybruje to a nesmrdi to. V mrazu nemusim mit strach ze to nenakopnu a nez vyjedu ze sidliste tak mam v aute teplo.

+1/−1
21.2.2018 20:17
Foto

J72a82n 39Č81e31r95m20á53k 4339868205237

jo a než v takovém počasí dojedete do cíle tak jste bez šťávy, kterou není kde doplnit...

A než projedu 750 000 rozdílu v ceně, tak to auto vyměním 3x...

+2/−2
21.2.2018 20:45

P28a27v93e45l 33K48u16t37i53l 9780466613969

Netvrdil bych, že tu štávu není kde doplnit.

https://www.evmapa.cz/

Najel jsem jen tento mrazivý měsíc elektromobilem cca 9.000 km a problém jsem neměl.

U tesly není co řešit. Podobně výkonné auto je dražší.

U nižších tříd záleží na nájezdu. Je třeba si ale uvědomit, že nejen ekonomika rozhoduje při koupi auta. Jinak by nikdo nejezdil superbem, ale každý ve fabii.

+1/0
21.2.2018 21:17

J80i17ř87í 58S45e55h56n94a15l 6675418352546

Tak tohle je dost ucelovy tvrzeni, ze podobne vykonne auto je drazsi. U elektrickyho auta proste ten vykon je velkej z principu technologie a je snazsi ho dosahnout nez u spalovaciho motoru, tak tam tedy je. Zas to ma spoustu jinejch principialnich negativ, ktery spalovak nema a neresi.

Predstavte si nekoho kdo ten vykon nepotrebuje a v podstate ho vubec nezajima, protoze to nema na zavodeni, ale na normalni jezdeni a na to mu plne vyhovi auto s mnohem mensim vykonem. Zminil jste Superba. Shodou okolnosti s nim jezdim. Pokud bych mel jezdit na elektriku, pak z myho pohledu je srovnatelny auto prave ten Model S. Ten by snad byl schopny poskytnout srovnatelnej komfort. Rozhodne to neni e-Golf, Leaf, nebo neco podobneho. Cokoliv mensiho je naprosto nezajimavy. Ze to ma vetsi vykon me nedojme, to nepotrebuju, ani u toho Suprba nemam silnej motor, i kdyz tam bejt muze. Takze z myho pohledu to jsou podobna auta, bez ohledu na vykon. Ekvivalent Modelu S u me neni Ferrari proto ze ma stejny zrychleni 0-100, ale ten Superb, protoze v nem stejne pohodlne prevezu 4 lidi a to je to co zajima me. Jenze ten Superb stoji tretinu a cenovej rozdil je tak propastnej, ze i kdybych ignoroval pro me neprekonatelny problem omezeneho dojezdu a resil jen samotnou ekonomiku provozu, tak neni sebemensi sance ze by se mi to ekonomicky vyplatilo. Ekonomicka navratnost je nekde u milionu km a to ani jedno z tech aut nevydrzi ani nahodou.

Takze skutecne neni co resit, z meho pohledu podobne auto na benzin stoji tretinu a i se zapoctenim provoznich nakladu za dobu zivota rekneme maximalne polovinu, vic v zadnem pripade. A to jeste me nijak neomezuje.

Takze plati co pisete. Nejen ekonomika rozhoduje pri koupi auta. Kdyby rozhodovala ekonomika, tak by na elektriku nejezdil nikdo, ani vy

+4/0
21.2.2018 22:35

P15a32v27e19l 81K29u29t69i56l 9130616953859

Pokud srovnavate superb s modelem S nemam pro to argument. Ja osobne bych ho srovnaval s A7. Skodovka je dalsim prikladem ze koupe auta neni jen o ekonomice. Obzvlaste v kategorii superb je na trhu spoustu levnejsich a zaroven lepsich vozu. Vysoky vykon neni o zavodeni, ja jezdim vcelku predpisove. Proto jsem si ani za silnejsi motor nepriplacel, stacilo mi 280 kW v zakladu. Je to taky prvek bezpecnosti, ktery zkracuje predjizdeni atd. Ze se zrovna vam nehodi vysoky vykon do kramu je jedna vec druha vec je ze spousta lidi za silne motory priplaci. A zklamu vas u me rozhoduje i ekonomika, najezdum rocne minimalne 70 tis. Takze kdybych si koupil toho o polovinu levnejciho superba tak me to nakonec stoji stejne penize protoze uz by me kilometr nevychazel na 22 haleru. A o servisnich nakladech ani nemluve. Kazdopadne pokud nekdy jedu s nekym ve spalovacim aute, vyslovene trpim i jizda obycejnym leafem je uplne jiny level.

0/0
22.2.2018 17:02

J36i32ř87í 48S92e46h77n84a50l 6875318942876

Tak samozrejme ze pokud zacnu od Tesly S a budu hledat neco podobnyho mezi nomalnima autama, vyjde mi napriklad ta A7. To je pravda. Jenze to je pohled cloveka co chce A7. Tu ja nechci. Mam toho Superba protoze to je auto ktery nejlip vyhovi mejm pozadavkum. Takze zacinam od nej a k nemu hledam elektricky auto co mu je nejbliz. No a to je Tesla S, ktera je tomu proste nejbliz. Resp. pokud bych se mel vzdat Superba a presednou do elektriky, tak nic jinyho nez Model S by mi ani nestalo za uvahu. Pokud k Superbu znate blizsi ciste elektrickej ekvivalent ktery ho aspon zhruba nahradi uzitnou hodnotou, tak reknete co to je. Me nic nenapada. Zrovna tak specielne u toho Superbu neni na trhu zadnej levnejsi ekvivalent (se spalovakem) se stejnou uzitnou hodnotou. V momente kdy nechci ani sedan do kteryho se neda do kufru, ale ani kombik abych vypadal jak stehovak, tak fakt o zadnym aute tyhle velikosti nevim, tim mene o levnejsim. Proste mi vyhovuje nejvic, bez ohledu na to jestli je levnej nebo drahej. Nekoupil jsem si ho kvuli cene, ale kvuli tomu ze mi vyhovuje nejvic. Az bude od E-class existovat liftback, muzu o nem premejslet. Ale fakt netusim co mate na mysli ze Superba nahradi a jeste je to levnejsi. Jestli myslite tradicni Passat/Mazda/Mondeo, tak to teda fakt ne. To bych si je koupil, kdyby byly lepsi. Ja to auto nenafasoval, vybral jsem si naprosto sam co mi vyhovuje nejlip.

Ekonomika. Ja jezdim dlouhodobe za 6,2. Rocni najezd cca 25tisic. Vcetne mesta, dalnic, vseho. Tedy 2Kc/km. Vezmete rozdil v cene Superba a Tesly a vydelte to tema dvema korunama. Vyjde vam kolik km ujedu vlastne uplne zadarmo ja. To auto nikdy tolik nenajede, abych byl na palivu v minusu a to ani kdyby ta elektrika byla uplne zadarmo. O servisnich nakladech ani nemluve. Uz jen predstava jaky jsou naklady na to vubec jen do servisu dojel mi bohate staci. Kde to servisujete? Drazdany, nebo co je nejbliz?

0/0
22.2.2018 19:14

P40a62v27e23l 59K61u20t77i42l 9820206433969

Cele je to o tom, ze o elektrickych autech zjevne nemate dostatek informaci. Servisni naklady jsou oproti fosilům legrační. Třeba nase elektrické e-NV200 za 95.000km náklady na servis něco přes 3.000kč. U tesly to bylo víc, za 101.000km cca 1300 eur, ale zase si to srovnejte s podobným autem, které má 0-100 za 4,7. Jezdím do Vídně, kterou mám stejně daleko jako Prahu. Tam samozřejmě dostanete na cestu domů zdarma zapůjčenou jinou teslu. Když to budu počítat cenově, vrátil by se mi rozdíl oproti superbu až po půl milionu kilometrů. Teoretický výpočet, protože škodovku bych nikdy nekoupil.Ale ani jiné auto za 2 mega, pokud by to nebylo EV. Kdo jednou zkusí, nechce jinak.

0/0
24.2.2018 17:40

J26i41ř37í 33S14e35h61n59a29l 6345168662736

Jo. Servis zadarmo. Akorat to tam mam 300km. Tam mi daj zadarmo nahradni auto a muzu zas jet 300 km zpatky. No a az mi ten nabouranej blatnik za tejden spravej, tak totez znovu. Nevim nakolik si cenite svuj cas. Muj zrovna zadarmo neni, rozhodne takovyhle vylety jsou z meho pohledu drazsi nez ten samotny servis. Ja to mam do servisu ctvrt hodiny.

Jako muzeme se bavit o tom v cem je lepsi/pohodlnejsi/zajimavejsi svezeni. Ale vykladat mi ze provozovat Teslu je na naklday levnejsi nez provozovat Superba fakt muze jen nekdo kdo je tou elektrikou zcela zaslepenej a odmita si pripustit realitu.

0/0
24.2.2018 22:52

P94a57v69e64l 44K94u24t93i88l 9650516433539

Nejsem zaslepeny jen, uz nikdy nechci jezdit retro vozy. Realitu, resp. soucasne technologie si nepripousti nekdo jiny. Mezi elektromobilem a fosilem je prostě propastny rozdil. Před tím, než jsem pořídil elektromobil jsem jezdil, jestli dobře počítám sedmi spalovacími vozy. Takže opravdu můžu porovnat co je lepší. Mohu se zeptat, kolika elektromobily jste jezdil Vy? Můj čas je naopak drahý. Maximálně mi vyhovuje, že jsem schopen auto odvézt i vyzvednout z 200 km vzdáleného servisu sám a bez dalšího auta s dalším řidičem i když před tím jsem měl servis jen 80km. A hlavně že nemusím řešit všechny ty věci, co jsem řešil dřív, protože ty součástky v tom autě prostě nejsou. Prostě si jednou za rok udělám výlet, jen pro jistotu, aby mi to zkontrolovali. Cestou domů prubnu auto s dvojnásobným výkonem, maximální spokojenost.

0/0
26.2.2018 17:12

J10i85ř17í 92S48e77h14n95a30l 6455578262836

Jo a jeste bych se chtel zeptat jak to je s pojistenim? Kolik stoji havarijni pojistka a kolik vlastne stoji povinny ruceni, kdyz to bejva podle obsahu motoru a ten je 0 :-)

0/0
22.2.2018 19:39

P94a42v37e21l 38K20u55t84i66l 9620186773489

Kdyz bych chtel platit povinne ruceny tak to myslim bylo 1.600 Ale v pripade havarijka to stoji jako u stejne draheho auta, protoze muzete udelat totalku.

0/0
24.2.2018 17:24

H24o29n12z36a 75T84a89r 3609352754522

Základní problém je ten, že jste nepochopil Proc tam je !! Ten výkonný Elektromotor Ten tam není pro jízdu, ALE pro Rekuperaci !!Aby byla co nejůčinější, a to bez nutnosti použití brzdového systému Kdy se kinetická energie přetváří jen v nežádoucí teplo . Proto je potřeba mít pod kapotou výkonný Motor-Generátor, který tuto pohybovou energii dokáž přeměnit na energii elektrickou. Hlavně Proto výrobci navyšují výkon pohonného ůstrojí.

Samozřejmě že je potřeba mít ve voze adekvátní akumulátor ,který dokáže skokový nárůstr proudu bez vnitřního poškození naakumulovat .

Výkonný elektromotor nelze jednoduše stovnávat s velkooběmovým spalovacím motorem je to od základu Spatně !! Výkonný spalovací motor neumí Rekuperovat !!

U většiny Elektromobilů lze nastavit omezovač výkonu elektromotoru kdy je Max. dostupný výkon Elektromotoru v režimu jízdy omezen, ale výkon El. Motoru v režimu El.Generátoru při brždění Rekuperaci výkonově nezměněn .

0/0
22.2.2018 17:34

P35a84v37e61l 76K74u21t22i48l 9590986803659

Pokud by byla pravda co píšete vysvětlete mi, proč taková Kia Soul EV umí brzdit motorem stejnou silou jako tesla, přitom má výkon pouze 80kW a čtvrtinovou baterii?

0/0
24.2.2018 17:45

R76o37m40a86n 67Š43e33s98t25á98k 5634849923923

Podle mne se elektromobily reálně prosadí (bez dotací, daňových znevýhodnění jiných druhů paliv apod.), až budou stát stejně jako současné automobily a budou mít reálný dojezd kolem 1000 km. I když takový dojezd reálně využijete párkrát do roka, tak to prostě hraje roli. Většinu roku sice jezdíte autem do práce pár kilometrů, ale pak jsou ty výjimečné situace, kdy to potřebujete (dovolená, návštěva příbuzných na druhém konci republiky apod.). Dosud elektromobilu chybí svoboda, že se můžu kdykoliv rozhodnout a vyrazit kam se mi zachce, aniž bych se elektromobilu musel přizpůsobovat. Až tady bude elektromobil pro mě a ne já pro něj.

+4/0
21.2.2018 20:01

Z69d71e35n33ě69k 66M84o85r52á81v93e17k 5907508948383

Ne že bych Mazdu neměl rád, nerad bych jí křivdil, ale mám jednu obavu - oni postavili své výpočty na ideálním stavu, který se ale od reality dost liší. Napřed se postaví komplikovaný motor, který má nějaké ideální parametry a z nich Mazda ve výpočtech vyšla. Jenže ten motor potřebuje docela slušnou péči, kterou nějakou dobu hlídají autorizované servisy. Jenže skončí záruka, skončí i péče a je to jen na uživateli, který často ani neví, že se musí vyměňovat rozvodový řemen. Někteří o tom něco vědí a tak neváhají svému motoru ulehčit práci - vymlátí katalyzátor a filtr pevných částic. To už se do výpočtů Mazdy nedostane. A pak je tu i šlendrián automobilek - VW dělal rozvodové řetězy tak, že se vytahaly a praskaly už v záruce. Vytahaný řetěz rozhodně nezajistí precizní časování ventilů, takže emise neodpovídají stavu po opuštění továrny.

Naproti tomu není na elektromobilu téměř co udržovat, asynchronní motor je tak prostá součástka, že se na ní nemá co pokazit a uživatel na něm nemá co ošetřovat. Dobře - výfuk elektromobilu je v uhelné elektrárně, přesněji v Česku je to jen z poloviny, zbytek je voda, jádro a další. Ale ta elektrárna se dá čistit a kontrolovat mnohem snadněji, je v péči odborníků, kteří tomu rozumí a nijak jim nepomůže pokud svou práci udělají špatně.

Kdyby Mazda ve svých výpočtech zahrnula nejen CO2, ale i další (a nebezpečnější) emise, kdyby vzala ne ideální auto ale skutečné průměrné vozidlo na silnicích, veškeré výpočty by dopadly o dost jinak.

+3/−1
21.2.2018 13:05

M87i24r47o46s59l47a54v 13K91u91c52e52r19a 4847730757831

Tady je pefektní článek o dojezdu: http://www.auto.cz/test-dojezdu-elektromobilu-realne-podminky-111884. Je tam pěkně vidět, že Opel Ampera-E s teoretickym dojezdem 500 km ujel sotva 273 km. A to prosím při spotřebě 22 kWh na 100 Km. Nevím, kolik dnes přesně stojí elekrina doma, mám pocit, že je 5,20 Kc / kWh, to máme naklady více než 1 Kč na km. Sorry, ale stejné náklady mám u LPG nebo CNG. Při nesrovnatelně nižší ceně vozu, s větším dojezdem a možností natankovat prakticky kdekoliv během pár minut.

+2/0
21.2.2018 13:01

Z81d51e49n22ě36k 39M24o80r90á83v57e91k 5597518818133

Článek zajímavý, ale nemůžu se ubránit jedné otázce - kde mají test Tesly? Tak nějak nechápu, jak někdo v dnešní době udělá test osmi elektromobilů a nezahrne do něj ani jeden z modelů Tesly. To mi přijde jako velmi podivné a mám obavy, že je v tom záměr. Jako by někdo nechtěl, aby to ten jihoafrický floutek z Ameriky těm zaběhaným automobilkám napráskal.

+2/0
21.2.2018 13:15

M85i21r48o46s56l42a31v 27K32u40c77e24r42a 4757670187271

A v čem by jim jako napráskal? 8-o8-o

0/0
21.2.2018 13:40

Z33d19e97n55ě25k 61M84o33r65á67v63e95k 5207428498693

No třeba v tom, že Tesla udává dojezd víceméně tak, že počítá 20 kWh na 100 km. Tedy když je to Model S P85 (baterie 85 kWh), tak udávají dojezd 425 km (americké měření EPA) a 502 km (optimistické evropské NEDC). Takže jejich udávaný dojezd je mnohem bližší realitě, než třeba u Opelu Ampera, kde mají baterii 60 kWh a klidně napíšou dojezd 520 km. Z toho pohledu není výsledek Ampery 273 km žádným překvapením pro zasvěcené, kteří by podle baterie očekávali dojezd kolem 300 km, v nepříznivých podmínkách přiměřeně méně.

Jediným zajímavým zjištěním je ten Hyundai Ioniq, jestli má spotřebu opravdu pod 15 kWh/100 km, tak klobouk dolů.

+2/0
21.2.2018 14:07

R48a33d73e35k 39H36o48d29a32ň 9896957601983

Ona spousta elektromobilů vypadá dobře do okamžiku, než najedete na dálnici... pak je to holt v tahu.

+2/0
21.2.2018 14:18

Z48d25e26n49ě74k 35M41o82r57á69v59e62k 5237908748663

No a právě proto nepřekvapuje to, jak jsou elektromobily Tesla aerodynamicky čisté. Ty kliky dveří, které nevystupují z karoserie jsou jen příklad. Někde měřili spotřebu a zjistili, že pro udržení rychlosti 130 km/h potřebuje Model S jen něco přes 40 kW výkon. Na rychlost 110 km/h už to byla jen polovina.

0/0
21.2.2018 14:22

J30i21ř96í 37S54e92h51n92a82l 6875958702776

Aby auto na 110 km/h potrebovalo polovinu vykonu nez na 130 je fyzikalni nesmysl. Rozdil to bude velkej, ale pod 70% se to nedostane, to si muzete snadno spocitat.

Pokud je na standartni dalnicni rychlost potreba skutecne 40kW (to nijak nezpochybnuji, nemam jiny udaj), pak ale Model S P85 ujede touto rychlosti po dalnici jen 200 km do uplneho vybiti baterky. To je teda mnohem horsi nez jsem myslel a zadnejch 502, ani 425 km to tedy v beznem provozu neujede. To by nedojelo ani z Prahy do Brna, pokud by tam nebyly ty omezeni a mohlo se jet normalnich 130.

+1/0
21.2.2018 17:50

Z32d34e64n33ě33k 26M52o47r56á45v16e17k 5857908628243

Jak jsem nakoupil, tak prodávám. 40 kW při 130 znamená dojezd (v případě P85) něco přes dvě hodiny a tedy přes 260 km. Předpokládaný dojezd je samozřejmě mix několika režimů, jen dálniční rychlost to není. Otázkou samozřejmě je, jak tu spotřebu měřil autor článku, tedy v jakém provozu a terénu jel. Nicméně v závěru toho článku je uvedeno, že těch 400 km se docela snadno dá dosáhnout. No a z Prahy do Brna to samozřejmě dojede, když si opravíte váš výpočet.

http://www.hybrid.cz/vyzkouseli-jsme-elektromobil-tesla-model-s-p85

0/0
21.2.2018 18:03

J71i25ř45í 72S62e11h78n97a33l 6545548722326

Kapku jsem se prepocital, ten teoreticky limitni pomer neni 70%, ale 60,5%. Realnej ale tech 70 bude. 70 % je to teoreticky pro energii na kilometr. Zajimavy je ze tam realne maji dojezd 314km (zrejme dlouhodoby udaj z palubniho pocitace), coz je od teoreticky hodnoty vzdalene podobne jako u spalovaku NEDC oproti realnemu provozu. Asi by v tom testu dojezdu dopadli jak ostatni elektromobily. Hluboko pod vyrobcem udavanym cislem, ale dojeli by samozrejme nejdal, pac maj velkou baterku.

Minulej tejden jsem byl v Italii a v garazi vedle me parkoval Model S z Danska. Jak se tam dostal nevim, to je taky dost daleko. Ale evidentne tam nejak dojel.

0/0
21.2.2018 20:52

Z66d85e39n70ě14k 34M44o93r38á88v73e32k 5287738758903

No jak jsem naznačil - těch 40 kW, které tam dali mohl být v nějakém (mírném) stoupání, pak těch 20 kW ve 110 v nějakém (mírném) klesání. Pochybuju, že vodováho proměřovali profil silnice po kterém jeli. Osobn si myslím, že na přímé rovné trati bude Model S potřebovat na udržení 130 km/h i méně než těch 40 kW.

Ten dojezd tam byl, ale bylo to auto, které si lidi půjčují, takže si určitě chtějí vyzkoušet, jak to jezdí a co to umí. Člověk, který už je vyblbnutý a jezdí s tím úplně běžně jako s jiným autem, tak ten se k těm 400 km dostane, tomu věřím. Někdo to tu psal, že při klidné jízdě po okreskách to dával i za 15 kWh/100 km.

No a dojezd z Dánska do Itálie není nic neobvyklého, navigace v Tesle nabízí cesty tak, aby se dalo optimálně průběžně nabíjet. Česko je asi dost děravé, co se týče nabíječek (zatím), ale okolní státy jsou na tom líp, Jestli jel přes Německo (velmi pravděpodobně) tak neměl s nabíjením cestou vůbec problém. Co 300 km zastávka na nabití a nějaký oddych, kafe a tak. Pohoda, žádné dálniční sprintování s dehtem.

Jako perličku - četl jsem vyprávění nějakých mlaďasů ze Znojma, kteří se v elektromobilu s dojezdem cca 125 km na nabití vydali do Chorvatska. Místama dost adrenalin, ale dojeli tam i zpět bez odtahu.

0/0
22.2.2018 13:13

P29a67v12e88l 78K21u71t60i96l 9250316553659

Slyšel jsem o člověku,který reklamoval Yetiho, že to má na dálnici spotřebu 15 litrů. Bylo mu vysvětleno, že je to v pořádku. Prostě odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti. I spoustu klasických aut jezdí po dálnici rychlostmi hluboko pod 130, dá se tak ušetřit spoustu peněz.

0/0
21.2.2018 20:27

Z10d78e71n78ě25k 89M58o76r46á80v65e28k 5297428368703

Ono taky spoustě klasických aut kecá tachometr. Oni si myslí, že jedou 130, ale realita je klidně 110. Můj tachometr porovnáním s navigací kecá asi jen 2 km/h ve 130, takže když na dálnici zapnu tempomat na reálných 130, tak jsem pirát, co skoro všechny předjíždí.

0/0
22.2.2018 13:15

P50a43v36e12l 17K13u85t52i83l 9530546243779

To je pravda, že tachometry proměřují. Navíc ukazuje jinak, když máte zimní a letní pneu. To by ale znamenalo, že ten Yeti mohl mít tu spotřebu 15l i při 120.

0/0
24.2.2018 17:50

Z73d88e13n88ě38k 38M19o12r52á13v83e27k 5247828868453

To by bylo brutální. :-) Druhá možnost, že by tam měl špatné (tedy větší) pneu, myslel si, že jede 130 a jel třeba 160.

0/0
25.2.2018 18:23

M69i58r78o45s88l55a81v 93K52u58c96e91r28a 4947700447441

Jenže smyslem článku bylo ukázat, kolik auta ujedou skutečně v reálném provozu. Nedává mi smysl argumentovat teoretickým dojezdem Tesly, že by "napráskala zaběhaným automobilkám", když článek byl zamýšlen právě pro vyvrácení těchto teoretických údajů o dojezdu. No a vzhledem k tomu, že Ampera má pohotovostní hmotnost 1616 kg a Tesla-S 2142 kg a k tomu, že ruzné poznatky z provozu ukazují, že spotřeba u Tesly je prumerně spíše kolem 25 kWh/100 100, určitě nelze očekávat, že by se Tesla reálně jen přiblížila k těm 20 kWh/100 km. Ano, asi by dojela nejdále. Ale ne kvuli vyšší efektivitě či menší spotřebě (tu by IMHO měla nejvyšší ze všech vozů), ale kvůli vyšší kapacitě baterie.

+1/0
21.2.2018 14:25

Z97d71e91n62ě39k 90M13o26r68á96v39e52k 5847928298983

No právě - tradiční automobilky pokračují ve lhaní o spotřebě u elektromobilů stejně, jako to dělaly u benzínových a naftových automobilů. Takže jejich dojezdy jsou vzdušné zámky. Naměřená spotřeba se u většiny pohybovala kolem 20 kWh/100 km, což je hodnota, kterou běžně udává Tesla. Takže jestli většina testovaných vozidel ujela něco přes polovinu deklarovaného dojezdu, tak Tesla by se svému udávanému dojezdu velmi pravděpodobně přiblížila.

No a protože smyslem článku bylo poplivat elektromobily, tak se jim něco takového do krámu nehodilo a proto nebyl pravděpodobný vítěz testu do soutěže vůbec přizván.

Lidé, kteří s Teslou dosahují spotřebu 25 kWh/100 km často využívají potenciál motoru (zrychlení supersportu) a věřím, že během popsaného testu by spotřeba byla nižší.

+1/0
21.2.2018 14:35

M16i23r93o75s77l88a27v 16K18u45c78e40r27a 4827570417491

Ach jo. Pokud Ampera s hmotnosti 1616 kg dosáhla na daném useku spotřeby 22 kWh/100 km, jen naprostý Tesla fanatik by mohl předpokládat, že auto o půl tuny těžší by na daném úseku dosáhlo ještě menší spotřeby. Ne, nedosáhlo. Samozřejmě to jen těžko ověříme. A pokud říkáte, že tak spotřeba 25 kWh/100 km odpovídá spíše využívání "potenciálu motoru" (zrychlení supersportu), tak vám doporučím tento článek https://www.autoforum.cz/zajimavosti/novinar-vzal-teslu-model-3-na-okruh-a-zmeril-jeji-spotrebu-a-musel-se-smat/, kde se dočtete, že pokud využíváte potenciálu motoru (nicméně na okruhu), spotřeba je kolem 162 kWh/100 km. A to popisují Teslu 3, která je citelně lehčí (1730 kg) než Model S P85.

+1/0
21.2.2018 14:48

Z82d25e20n94ě82k 40M67o74r29á29v57e51k 5517678658763

Můžeme se dohadovat o spotřebě Tesly, ale protože Teslu do testu nezahrnuli, skutečný výsledek se nedozvíme. Hmotnost není vše, aerodynamika dělá hodně, Ampera je proti Tesle krabice.

Když budete ždímat na okruhu jakékoli výkonné auto, tak spotřeba brutálně naroste oproti normálnímu provozu. V TopGear kdysi uvedli, jako spotřebu měli při dovádění s auty na jejich letišti, běžně to bylo 40 litrů a jedno jestli benzín nebo nafta. Navíc - pokud jezdíte s elektromobilem na krev, tak není šance, aby se rekuperovala energie bržděním motorem. Takže smát se spotřebě Modelu 3 na okruhu může jen ten, co tomu vůbec nerozumí, nebo - a to je pravděpodobnější - naprostý idiot.

+1/0
21.2.2018 15:03

M92i22r80o76s67l65a19v 53K84u54c92e21r72a 4987850497961

Ja se nesmeju spotřebě tesly 3 na okruhu. Ja se směji vaším domněnkám, že 2145 kg Tesla S při "využívání potencialu motoru" by měla spotřeba 25 kWh / 100 km. Neměla. Byla by podstatně vyšší.

Pokud vezmu nejvíce efektivní auto v testu (ZOE), vychází spotřeba 0,0119743406985032 kWh/100 km na 1 kilogram hmotnosti. Prostým výpočtem zjistíme, že pokud by byla Tesla stejně efektivní (a to nevíme, ale připustme, že ano), dosáhla by daném testu spotřeby 25,6 kWh/100 km. A nezlobte se, to je prostě HODNE DALEKO od vašeho předpokladu, že by v daném testu měla spotřebu 20 kWh/100 km. Leda ve snu. Nemám samozřejmě možnost to dokázat. Ale zakladam svuj nazor na nečem hmatatelném, vy pouze na udajích od výrobce (o kterých daný článek ukázal, že jsou v naprostém rozporu s realitou).

+1/0
21.2.2018 15:16

Z13d12e76n18ě14k 33M81o36r11á58v68e69k 5647658778233

Ten smějící se idiot byl ten novinář. Využívání potenciálu jsem nemyslel trvalé, lidi s tím normálně jezdí, ale když mají možnost zrychlit, tak na to šlápnou, aby si užili to zatlačení do sedaček. Jinak jedou normálně. To pak nenaroste spotřeba dvojnásobně, ale o trochu.

Ta vaše stále opakovaná hmotnost zase u elektromobilu nehraje takovou roli, protože co se do rozjezdu vynaloží se při brždění zase vrátí. Takže v městském provozu bude spotřeba nečekaně malá. na dálnici se zase uplatní ta aerodynamika. Takže ano, věřím, že Tesla Model S i přes velkou hmotnost bude mít spotřebu hodně blízko těm 20 kWh.

Vaše přepočty spotřeby na hmotnost jsou čirý nesmysl.

+1/0
21.2.2018 15:24

P63e33t70r 75M64i80c26h16a65l 2190384471552

Ty přepočty na hmotnost vychází aspoň z reálného základu. Tvá víra vychází z čeho? Z Muskových mýtů?

+2/−1
21.2.2018 16:27

Z11d29e43n18ě53k 48M64o87r67á88v88e98k 5507658178493

Jaký je ten základ? Hmotnost v městském provozu téměř nehraje roli, dobrá rekuperace většinu energie vrátí. A při ustálené rychlosti nehraje rovněž téměř roli. Nejvíce se projeví při jízdě do kopce, ale z toho kopce se zase sjíždí dolů, takže opět rekuperace. To jsou věci, které u spalovacího motoru nejsou možné a proto tam váha svou roli hraje, ale přenášet to na elektromobily prostě nelze.

Stačí si najít testy od lidí, kteří se o elektromobily opravdu zajímají. Taková jsou také, ale těch pomlouvačů je více.

https://youtu.be/9O5PhuW927w?t=346

0/0
21.2.2018 17:24

R83o30m87a25n 97Š18e74s24t72á42k 5314849703513

Hmotnost samozřejmě hraje roli, a to zejména v městském provozu, kde často zrychlujete a zastavujete. Rekuperací při sjíždění klesání získáte zpět cca 50 % energie spotřebované na vyjetí téhož stoupání. Což není většina.

+1/0
21.2.2018 19:49

Z93d93e44n80ě98k 38M35o60r20á27v22e35k 5947448818763

Většina energie získané bržděním se vrátí do baterií. Nikde jsem nepsal, že sjetím kopce se vrátí většina energie potřebná na jeho vyjetí. Efektivita rekuperace je patrná na zkušenostech s hybridy typu Prius, kde spotřeba ve městě je téměř poloviční jako stejně velké benzínové auto.

0/0
21.2.2018 19:52

R24o24m19a65n 80Š88e50s31t56á92k 5534289443213

Ještě jednou srozumitelněji: Účinnost rekuperace je cca 50 % za nejpříznivějších podmínek. Dohledejte si prosím provedené testy na Internetu.

0/0
21.2.2018 20:03

P26a78v26e25l 94K93u63t69i66l 9770246333199

Účinost rekuperace je kolem 90%. Samozřejmě si musíte odečíst 10% při rozjezdu a to co ztratíte odporem vzduchu a valivým odporem.

+1/0
21.2.2018 20:38

Z69d12e72n23ě40k 42M95o28r16á75v14e69k 5147538228333

Děkuji za podporu. R^

0/0
21.2.2018 22:37

P16e83t16r 26M97i10c42h18a78l 2480864231542

A ty ztráty jsou podle tebe jenom 10%? Tak to ti můžu říct, že se hluboce mýlíš.

+1/0
22.2.2018 13:49

P57e40t51r 57M79i79c29h83a78l 2230854481922

Rekuperace vrátí cca polovinu. Elektromobil není téměř perpetuum mobile, aby se vrátilo 90 a více procent.

0/0
22.2.2018 13:31







Najdete na iDNES.cz