Diskuse k článku

Trendy, které netáhnou. O elektromobily a robotická auta lidé nestojí

Téměř 60 % evropských řidičů má za to, že budoucnost benzinových i naftových motorů je pozitivní. Poslední průzkum v tomto směru uspořádala ve spolupráci s Ipsos MORI automobilka Mazda. Dotazovala se 11 008 lidí na nejdůležitějších evropských trzích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G18e30o93r89g 51K88o70m40b43e57r47e64c 9624651116301

2/3 nejvetsich svetovych vedoucich automobilek sazi v budoucnosti na pohon automobilu na palivovy clanek

https://www.n-tv.de/mediathek/videos/technik/Autobauer-glauben-an-Wasserstoff-als-Zukunftsantrieb-article20301166.html

0/0
24.2.2018 11:02

P15e86t18r 74H74a55r28i17p87r19a54s17a95d 53H54a35j42i73č 5851646593980

Ten článek je hrozná splácanina. Závěry, které vychází z chybných předpokladů musí být obecně chybné. Výjimečně se může stát, že se autor trefil, ale bude to spíše náhoda.

Za minulý rok došlo na trhu elektromobilů k nárůstu celosvětově asi o 50%, celkově se prodalo něco pod 1 milion BEV + PHEV. Tento rok se očekává další výrazný nárůst. Na počty vede Čína, pak USA a pak je Evropa. V Norsku prodeje BEV přesáhly 50%. Napíšu to ještě jinak. Prodeje aut do zásuvky v Norsku za minulý rok převýšily prodeje aut se spalovacím motorem. Takový nezájem si nechám líbit. :-) Pokud by byl autor článku korektní, tak by napsal: O eletromobily a robotická auta lidé v ČR nestojí. To je pravda a bude ještě dlouho...

0/0
22.2.2018 20:49

G61e19o43r64g 45K53o60m43b40e72r37e79c 9384981756791

zjistete si kde o auta na baterky je zajem. Pouze tam kde to je stedre dotovano statem. A to jeste ne vsude. I pres ne maly dotace v Nemecku tam proste lidi o auta na baterku nestoji. Kazdej ceka na palivovej clanek. Uz dnes rostou po Nemecku cerpaci stanice s hydrogenem jak houby po desti.

+1/0
24.2.2018 11:05

P21a62v12e85l 11K42a44n62i43a 4894126218316

Je zajímavé, že v článků při porovnání CO2 u fosilní paliva vs elektřina se uvádí u elektřiny také tvorba škodlivin při výrobě elektřiny zatímco u fosilních paliv pouze při spalování paliva. Takže výroba fosilních paliv a jejich transport je zelený? To asi ne takže uváděné porovnání je zcela zavádějící.

+1/0
22.2.2018 8:08

P88e79t45r 69H16a35r97i40p19r19a73s56a54d 77H80a78j26i25č 5551596623610

Ten článek je plný hoaxů. IDnes mi začíná chvílemi připomínat tadescu.com. ;-D

0/0
22.2.2018 20:50

M74a79r31t55i51n 48K22o51v92á91ř 2201310739766

V případě benzinu se tedy počítá těžba ropy, její doprava do rafinerie, zpracování, doprava benzinu na čerpací stanici, její provoz a až jako třešnička na dortu emise produkované autem.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/elektromobil-autonomni-rizeni-mazda-pruzkum-faa-/automoto.aspx?c=A180218_111708_automoto_fdv

0/0
27.2.2018 17:45

P48a12v52e38l 39K55u63t62i83l 9270746563619

treba ze maji smesne naklady na pohone hmoty a na servis a nemusim s nimi na benzinku, kdyz elektriku mam v garazi? Kdyz se slapne na plyn tak to jede a na nic se neceka. Necuka to nevybruje to a nesmrdi to. V mrazu nemusim mit strach ze to nenakopnu a nez vyjedu ze sidliste tak mam v aute teplo.

+1/−1
21.2.2018 20:17
Foto

J67a36n 56Č82e95r18m16á32k 4609878635317

jo a než v takovém počasí dojedete do cíle tak jste bez šťávy, kterou není kde doplnit...

A než projedu 750 000 rozdílu v ceně, tak to auto vyměním 3x...

+2/−2
21.2.2018 20:45

P18a42v36e87l 86K16u92t81i81l 9230586793339

Netvrdil bych, že tu štávu není kde doplnit.

https://www.evmapa.cz/

Najel jsem jen tento mrazivý měsíc elektromobilem cca 9.000 km a problém jsem neměl.

U tesly není co řešit. Podobně výkonné auto je dražší.

U nižších tříd záleží na nájezdu. Je třeba si ale uvědomit, že nejen ekonomika rozhoduje při koupi auta. Jinak by nikdo nejezdil superbem, ale každý ve fabii.

+1/0
21.2.2018 21:17

J43i50ř64í 22S95e13h80n94a86l 6535248452186

Tak tohle je dost ucelovy tvrzeni, ze podobne vykonne auto je drazsi. U elektrickyho auta proste ten vykon je velkej z principu technologie a je snazsi ho dosahnout nez u spalovaciho motoru, tak tam tedy je. Zas to ma spoustu jinejch principialnich negativ, ktery spalovak nema a neresi.

Predstavte si nekoho kdo ten vykon nepotrebuje a v podstate ho vubec nezajima, protoze to nema na zavodeni, ale na normalni jezdeni a na to mu plne vyhovi auto s mnohem mensim vykonem. Zminil jste Superba. Shodou okolnosti s nim jezdim. Pokud bych mel jezdit na elektriku, pak z myho pohledu je srovnatelny auto prave ten Model S. Ten by snad byl schopny poskytnout srovnatelnej komfort. Rozhodne to neni e-Golf, Leaf, nebo neco podobneho. Cokoliv mensiho je naprosto nezajimavy. Ze to ma vetsi vykon me nedojme, to nepotrebuju, ani u toho Suprba nemam silnej motor, i kdyz tam bejt muze. Takze z myho pohledu to jsou podobna auta, bez ohledu na vykon. Ekvivalent Modelu S u me neni Ferrari proto ze ma stejny zrychleni 0-100, ale ten Superb, protoze v nem stejne pohodlne prevezu 4 lidi a to je to co zajima me. Jenze ten Superb stoji tretinu a cenovej rozdil je tak propastnej, ze i kdybych ignoroval pro me neprekonatelny problem omezeneho dojezdu a resil jen samotnou ekonomiku provozu, tak neni sebemensi sance ze by se mi to ekonomicky vyplatilo. Ekonomicka navratnost je nekde u milionu km a to ani jedno z tech aut nevydrzi ani nahodou.

Takze skutecne neni co resit, z meho pohledu podobne auto na benzin stoji tretinu a i se zapoctenim provoznich nakladu za dobu zivota rekneme maximalne polovinu, vic v zadnem pripade. A to jeste me nijak neomezuje.

Takze plati co pisete. Nejen ekonomika rozhoduje pri koupi auta. Kdyby rozhodovala ekonomika, tak by na elektriku nejezdil nikdo, ani vy

+4/0
21.2.2018 22:35

P23a23v66e54l 87K24u87t16i31l 9230366733969

Pokud srovnavate superb s modelem S nemam pro to argument. Ja osobne bych ho srovnaval s A7. Skodovka je dalsim prikladem ze koupe auta neni jen o ekonomice. Obzvlaste v kategorii superb je na trhu spoustu levnejsich a zaroven lepsich vozu. Vysoky vykon neni o zavodeni, ja jezdim vcelku predpisove. Proto jsem si ani za silnejsi motor nepriplacel, stacilo mi 280 kW v zakladu. Je to taky prvek bezpecnosti, ktery zkracuje predjizdeni atd. Ze se zrovna vam nehodi vysoky vykon do kramu je jedna vec druha vec je ze spousta lidi za silne motory priplaci. A zklamu vas u me rozhoduje i ekonomika, najezdum rocne minimalne 70 tis. Takze kdybych si koupil toho o polovinu levnejciho superba tak me to nakonec stoji stejne penize protoze uz by me kilometr nevychazel na 22 haleru. A o servisnich nakladech ani nemluve. Kazdopadne pokud nekdy jedu s nekym ve spalovacim aute, vyslovene trpim i jizda obycejnym leafem je uplne jiny level.

0/0
22.2.2018 17:02

J21i80ř74í 78S54e77h76n58a61l 6665508202646

Tak samozrejme ze pokud zacnu od Tesly S a budu hledat neco podobnyho mezi nomalnima autama, vyjde mi napriklad ta A7. To je pravda. Jenze to je pohled cloveka co chce A7. Tu ja nechci. Mam toho Superba protoze to je auto ktery nejlip vyhovi mejm pozadavkum. Takze zacinam od nej a k nemu hledam elektricky auto co mu je nejbliz. No a to je Tesla S, ktera je tomu proste nejbliz. Resp. pokud bych se mel vzdat Superba a presednou do elektriky, tak nic jinyho nez Model S by mi ani nestalo za uvahu. Pokud k Superbu znate blizsi ciste elektrickej ekvivalent ktery ho aspon zhruba nahradi uzitnou hodnotou, tak reknete co to je. Me nic nenapada. Zrovna tak specielne u toho Superbu neni na trhu zadnej levnejsi ekvivalent (se spalovakem) se stejnou uzitnou hodnotou. V momente kdy nechci ani sedan do kteryho se neda do kufru, ale ani kombik abych vypadal jak stehovak, tak fakt o zadnym aute tyhle velikosti nevim, tim mene o levnejsim. Proste mi vyhovuje nejvic, bez ohledu na to jestli je levnej nebo drahej. Nekoupil jsem si ho kvuli cene, ale kvuli tomu ze mi vyhovuje nejvic. Az bude od E-class existovat liftback, muzu o nem premejslet. Ale fakt netusim co mate na mysli ze Superba nahradi a jeste je to levnejsi. Jestli myslite tradicni Passat/Mazda/Mondeo, tak to teda fakt ne. To bych si je koupil, kdyby byly lepsi. Ja to auto nenafasoval, vybral jsem si naprosto sam co mi vyhovuje nejlip.

Ekonomika. Ja jezdim dlouhodobe za 6,2. Rocni najezd cca 25tisic. Vcetne mesta, dalnic, vseho. Tedy 2Kc/km. Vezmete rozdil v cene Superba a Tesly a vydelte to tema dvema korunama. Vyjde vam kolik km ujedu vlastne uplne zadarmo ja. To auto nikdy tolik nenajede, abych byl na palivu v minusu a to ani kdyby ta elektrika byla uplne zadarmo. O servisnich nakladech ani nemluve. Uz jen predstava jaky jsou naklady na to vubec jen do servisu dojel mi bohate staci. Kde to servisujete? Drazdany, nebo co je nejbliz?

0/0
22.2.2018 19:14

P83a82v36e31l 88K21u52t77i91l 9780246373359

Cele je to o tom, ze o elektrickych autech zjevne nemate dostatek informaci. Servisni naklady jsou oproti fosilům legrační. Třeba nase elektrické e-NV200 za 95.000km náklady na servis něco přes 3.000kč. U tesly to bylo víc, za 101.000km cca 1300 eur, ale zase si to srovnejte s podobným autem, které má 0-100 za 4,7. Jezdím do Vídně, kterou mám stejně daleko jako Prahu. Tam samozřejmě dostanete na cestu domů zdarma zapůjčenou jinou teslu. Když to budu počítat cenově, vrátil by se mi rozdíl oproti superbu až po půl milionu kilometrů. Teoretický výpočet, protože škodovku bych nikdy nekoupil.Ale ani jiné auto za 2 mega, pokud by to nebylo EV. Kdo jednou zkusí, nechce jinak.

0/0
24.2.2018 17:40

J43i90ř27í 22S37e38h48n98a91l 6985298172976

Jo. Servis zadarmo. Akorat to tam mam 300km. Tam mi daj zadarmo nahradni auto a muzu zas jet 300 km zpatky. No a az mi ten nabouranej blatnik za tejden spravej, tak totez znovu. Nevim nakolik si cenite svuj cas. Muj zrovna zadarmo neni, rozhodne takovyhle vylety jsou z meho pohledu drazsi nez ten samotny servis. Ja to mam do servisu ctvrt hodiny.

Jako muzeme se bavit o tom v cem je lepsi/pohodlnejsi/zajimavejsi svezeni. Ale vykladat mi ze provozovat Teslu je na naklday levnejsi nez provozovat Superba fakt muze jen nekdo kdo je tou elektrikou zcela zaslepenej a odmita si pripustit realitu.

0/0
24.2.2018 22:52

P45a68v58e60l 55K26u44t33i40l 9150786103349

Nejsem zaslepeny jen, uz nikdy nechci jezdit retro vozy. Realitu, resp. soucasne technologie si nepripousti nekdo jiny. Mezi elektromobilem a fosilem je prostě propastny rozdil. Před tím, než jsem pořídil elektromobil jsem jezdil, jestli dobře počítám sedmi spalovacími vozy. Takže opravdu můžu porovnat co je lepší. Mohu se zeptat, kolika elektromobily jste jezdil Vy? Můj čas je naopak drahý. Maximálně mi vyhovuje, že jsem schopen auto odvézt i vyzvednout z 200 km vzdáleného servisu sám a bez dalšího auta s dalším řidičem i když před tím jsem měl servis jen 80km. A hlavně že nemusím řešit všechny ty věci, co jsem řešil dřív, protože ty součástky v tom autě prostě nejsou. Prostě si jednou za rok udělám výlet, jen pro jistotu, aby mi to zkontrolovali. Cestou domů prubnu auto s dvojnásobným výkonem, maximální spokojenost.

0/0
26.2.2018 17:12

J24i31ř28í 28S11e59h50n29a43l 6845418492396

Jo a jeste bych se chtel zeptat jak to je s pojistenim? Kolik stoji havarijni pojistka a kolik vlastne stoji povinny ruceni, kdyz to bejva podle obsahu motoru a ten je 0 :-)

0/0
22.2.2018 19:39

P22a70v64e91l 82K16u23t89i74l 9820286403329

Kdyz bych chtel platit povinne ruceny tak to myslim bylo 1.600 Ale v pripade havarijka to stoji jako u stejne draheho auta, protoze muzete udelat totalku.

0/0
24.2.2018 17:24

H96o92n11z13a 85T47a22r 3129232264792

Základní problém je ten, že jste nepochopil Proc tam je !! Ten výkonný Elektromotor Ten tam není pro jízdu, ALE pro Rekuperaci !!Aby byla co nejůčinější, a to bez nutnosti použití brzdového systému Kdy se kinetická energie přetváří jen v nežádoucí teplo . Proto je potřeba mít pod kapotou výkonný Motor-Generátor, který tuto pohybovou energii dokáž přeměnit na energii elektrickou. Hlavně Proto výrobci navyšují výkon pohonného ůstrojí.

Samozřejmě že je potřeba mít ve voze adekvátní akumulátor ,který dokáže skokový nárůstr proudu bez vnitřního poškození naakumulovat .

Výkonný elektromotor nelze jednoduše stovnávat s velkooběmovým spalovacím motorem je to od základu Spatně !! Výkonný spalovací motor neumí Rekuperovat !!

U většiny Elektromobilů lze nastavit omezovač výkonu elektromotoru kdy je Max. dostupný výkon Elektromotoru v režimu jízdy omezen, ale výkon El. Motoru v režimu El.Generátoru při brždění Rekuperaci výkonově nezměněn .

0/0
22.2.2018 17:34

P72a96v69e65l 78K12u82t27i21l 9260146723679

Pokud by byla pravda co píšete vysvětlete mi, proč taková Kia Soul EV umí brzdit motorem stejnou silou jako tesla, přitom má výkon pouze 80kW a čtvrtinovou baterii?

0/0
24.2.2018 17:45

R47o31m71a85n 43Š48e47s10t87á77k 5624579273403

Podle mne se elektromobily reálně prosadí (bez dotací, daňových znevýhodnění jiných druhů paliv apod.), až budou stát stejně jako současné automobily a budou mít reálný dojezd kolem 1000 km. I když takový dojezd reálně využijete párkrát do roka, tak to prostě hraje roli. Většinu roku sice jezdíte autem do práce pár kilometrů, ale pak jsou ty výjimečné situace, kdy to potřebujete (dovolená, návštěva příbuzných na druhém konci republiky apod.). Dosud elektromobilu chybí svoboda, že se můžu kdykoliv rozhodnout a vyrazit kam se mi zachce, aniž bych se elektromobilu musel přizpůsobovat. Až tady bude elektromobil pro mě a ne já pro něj.

+4/0
21.2.2018 20:01

Z98d93e36n36ě97k 54M84o28r84á46v56e21k 5727108118293

Ne že bych Mazdu neměl rád, nerad bych jí křivdil, ale mám jednu obavu - oni postavili své výpočty na ideálním stavu, který se ale od reality dost liší. Napřed se postaví komplikovaný motor, který má nějaké ideální parametry a z nich Mazda ve výpočtech vyšla. Jenže ten motor potřebuje docela slušnou péči, kterou nějakou dobu hlídají autorizované servisy. Jenže skončí záruka, skončí i péče a je to jen na uživateli, který často ani neví, že se musí vyměňovat rozvodový řemen. Někteří o tom něco vědí a tak neváhají svému motoru ulehčit práci - vymlátí katalyzátor a filtr pevných částic. To už se do výpočtů Mazdy nedostane. A pak je tu i šlendrián automobilek - VW dělal rozvodové řetězy tak, že se vytahaly a praskaly už v záruce. Vytahaný řetěz rozhodně nezajistí precizní časování ventilů, takže emise neodpovídají stavu po opuštění továrny.

Naproti tomu není na elektromobilu téměř co udržovat, asynchronní motor je tak prostá součástka, že se na ní nemá co pokazit a uživatel na něm nemá co ošetřovat. Dobře - výfuk elektromobilu je v uhelné elektrárně, přesněji v Česku je to jen z poloviny, zbytek je voda, jádro a další. Ale ta elektrárna se dá čistit a kontrolovat mnohem snadněji, je v péči odborníků, kteří tomu rozumí a nijak jim nepomůže pokud svou práci udělají špatně.

Kdyby Mazda ve svých výpočtech zahrnula nejen CO2, ale i další (a nebezpečnější) emise, kdyby vzala ne ideální auto ale skutečné průměrné vozidlo na silnicích, veškeré výpočty by dopadly o dost jinak.

+3/−1
21.2.2018 13:05

M16i92r30o43s64l63a74v 35K67u73c78e78r84a 4287160187601

Tady je pefektní článek o dojezdu: http://www.auto.cz/test-dojezdu-elektromobilu-realne-podminky-111884. Je tam pěkně vidět, že Opel Ampera-E s teoretickym dojezdem 500 km ujel sotva 273 km. A to prosím při spotřebě 22 kWh na 100 Km. Nevím, kolik dnes přesně stojí elekrina doma, mám pocit, že je 5,20 Kc / kWh, to máme naklady více než 1 Kč na km. Sorry, ale stejné náklady mám u LPG nebo CNG. Při nesrovnatelně nižší ceně vozu, s větším dojezdem a možností natankovat prakticky kdekoliv během pár minut.

+2/0
21.2.2018 13:01

Z70d83e32n83ě88k 15M28o81r29á45v34e39k 5327758478983

Článek zajímavý, ale nemůžu se ubránit jedné otázce - kde mají test Tesly? Tak nějak nechápu, jak někdo v dnešní době udělá test osmi elektromobilů a nezahrne do něj ani jeden z modelů Tesly. To mi přijde jako velmi podivné a mám obavy, že je v tom záměr. Jako by někdo nechtěl, aby to ten jihoafrický floutek z Ameriky těm zaběhaným automobilkám napráskal.

+2/0
21.2.2018 13:15

M67i71r69o36s83l74a45v 29K10u68c34e74r15a 4437660407471

A v čem by jim jako napráskal? 8-o8-o

0/0
21.2.2018 13:40

Z60d11e25n77ě44k 27M86o12r60á45v27e49k 5957458978413

No třeba v tom, že Tesla udává dojezd víceméně tak, že počítá 20 kWh na 100 km. Tedy když je to Model S P85 (baterie 85 kWh), tak udávají dojezd 425 km (americké měření EPA) a 502 km (optimistické evropské NEDC). Takže jejich udávaný dojezd je mnohem bližší realitě, než třeba u Opelu Ampera, kde mají baterii 60 kWh a klidně napíšou dojezd 520 km. Z toho pohledu není výsledek Ampery 273 km žádným překvapením pro zasvěcené, kteří by podle baterie očekávali dojezd kolem 300 km, v nepříznivých podmínkách přiměřeně méně.

Jediným zajímavým zjištěním je ten Hyundai Ioniq, jestli má spotřebu opravdu pod 15 kWh/100 km, tak klobouk dolů.

+2/0
21.2.2018 14:07

R79a26d56e46k 80H76o95d48a13ň 9836307801523

Ona spousta elektromobilů vypadá dobře do okamžiku, než najedete na dálnici... pak je to holt v tahu.

+2/0
21.2.2018 14:18

Z76d84e78n93ě90k 71M73o31r30á33v54e81k 5347328398283

No a právě proto nepřekvapuje to, jak jsou elektromobily Tesla aerodynamicky čisté. Ty kliky dveří, které nevystupují z karoserie jsou jen příklad. Někde měřili spotřebu a zjistili, že pro udržení rychlosti 130 km/h potřebuje Model S jen něco přes 40 kW výkon. Na rychlost 110 km/h už to byla jen polovina.

0/0
21.2.2018 14:22

J78i13ř32í 36S43e35h27n20a92l 6665828152766

Aby auto na 110 km/h potrebovalo polovinu vykonu nez na 130 je fyzikalni nesmysl. Rozdil to bude velkej, ale pod 70% se to nedostane, to si muzete snadno spocitat.

Pokud je na standartni dalnicni rychlost potreba skutecne 40kW (to nijak nezpochybnuji, nemam jiny udaj), pak ale Model S P85 ujede touto rychlosti po dalnici jen 200 km do uplneho vybiti baterky. To je teda mnohem horsi nez jsem myslel a zadnejch 502, ani 425 km to tedy v beznem provozu neujede. To by nedojelo ani z Prahy do Brna, pokud by tam nebyly ty omezeni a mohlo se jet normalnich 130.

+1/0
21.2.2018 17:50

Z74d60e95n16ě59k 83M59o47r54á15v72e33k 5197588918123

Jak jsem nakoupil, tak prodávám. 40 kW při 130 znamená dojezd (v případě P85) něco přes dvě hodiny a tedy přes 260 km. Předpokládaný dojezd je samozřejmě mix několika režimů, jen dálniční rychlost to není. Otázkou samozřejmě je, jak tu spotřebu měřil autor článku, tedy v jakém provozu a terénu jel. Nicméně v závěru toho článku je uvedeno, že těch 400 km se docela snadno dá dosáhnout. No a z Prahy do Brna to samozřejmě dojede, když si opravíte váš výpočet.

http://www.hybrid.cz/vyzkouseli-jsme-elektromobil-tesla-model-s-p85

0/0
21.2.2018 18:03

J64i55ř53í 66S30e33h79n96a53l 6185508672686

Kapku jsem se prepocital, ten teoreticky limitni pomer neni 70%, ale 60,5%. Realnej ale tech 70 bude. 70 % je to teoreticky pro energii na kilometr. Zajimavy je ze tam realne maji dojezd 314km (zrejme dlouhodoby udaj z palubniho pocitace), coz je od teoreticky hodnoty vzdalene podobne jako u spalovaku NEDC oproti realnemu provozu. Asi by v tom testu dojezdu dopadli jak ostatni elektromobily. Hluboko pod vyrobcem udavanym cislem, ale dojeli by samozrejme nejdal, pac maj velkou baterku.

Minulej tejden jsem byl v Italii a v garazi vedle me parkoval Model S z Danska. Jak se tam dostal nevim, to je taky dost daleko. Ale evidentne tam nejak dojel.

0/0
21.2.2018 20:52

Z11d34e87n67ě54k 55M72o57r75á74v48e78k 5797338978593

No jak jsem naznačil - těch 40 kW, které tam dali mohl být v nějakém (mírném) stoupání, pak těch 20 kW ve 110 v nějakém (mírném) klesání. Pochybuju, že vodováho proměřovali profil silnice po kterém jeli. Osobn si myslím, že na přímé rovné trati bude Model S potřebovat na udržení 130 km/h i méně než těch 40 kW.

Ten dojezd tam byl, ale bylo to auto, které si lidi půjčují, takže si určitě chtějí vyzkoušet, jak to jezdí a co to umí. Člověk, který už je vyblbnutý a jezdí s tím úplně běžně jako s jiným autem, tak ten se k těm 400 km dostane, tomu věřím. Někdo to tu psal, že při klidné jízdě po okreskách to dával i za 15 kWh/100 km.

No a dojezd z Dánska do Itálie není nic neobvyklého, navigace v Tesle nabízí cesty tak, aby se dalo optimálně průběžně nabíjet. Česko je asi dost děravé, co se týče nabíječek (zatím), ale okolní státy jsou na tom líp, Jestli jel přes Německo (velmi pravděpodobně) tak neměl s nabíjením cestou vůbec problém. Co 300 km zastávka na nabití a nějaký oddych, kafe a tak. Pohoda, žádné dálniční sprintování s dehtem.

Jako perličku - četl jsem vyprávění nějakých mlaďasů ze Znojma, kteří se v elektromobilu s dojezdem cca 125 km na nabití vydali do Chorvatska. Místama dost adrenalin, ale dojeli tam i zpět bez odtahu.

0/0
22.2.2018 13:13

P12a34v75e34l 18K38u20t39i48l 9560506793989

Slyšel jsem o člověku,který reklamoval Yetiho, že to má na dálnici spotřebu 15 litrů. Bylo mu vysvětleno, že je to v pořádku. Prostě odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti. I spoustu klasických aut jezdí po dálnici rychlostmi hluboko pod 130, dá se tak ušetřit spoustu peněz.

0/0
21.2.2018 20:27

Z61d50e43n90ě77k 53M80o84r64á64v13e29k 5537878808153

Ono taky spoustě klasických aut kecá tachometr. Oni si myslí, že jedou 130, ale realita je klidně 110. Můj tachometr porovnáním s navigací kecá asi jen 2 km/h ve 130, takže když na dálnici zapnu tempomat na reálných 130, tak jsem pirát, co skoro všechny předjíždí.

0/0
22.2.2018 13:15

P86a49v98e81l 47K51u83t73i43l 9600726243589

To je pravda, že tachometry proměřují. Navíc ukazuje jinak, když máte zimní a letní pneu. To by ale znamenalo, že ten Yeti mohl mít tu spotřebu 15l i při 120.

0/0
24.2.2018 17:50

Z29d97e14n91ě57k 23M34o15r86á11v79e27k 5747468688723

To by bylo brutální. :-) Druhá možnost, že by tam měl špatné (tedy větší) pneu, myslel si, že jede 130 a jel třeba 160.

0/0
25.2.2018 18:23

M15i63r49o38s33l60a16v 51K97u61c20e66r68a 4577270797651

Jenže smyslem článku bylo ukázat, kolik auta ujedou skutečně v reálném provozu. Nedává mi smysl argumentovat teoretickým dojezdem Tesly, že by "napráskala zaběhaným automobilkám", když článek byl zamýšlen právě pro vyvrácení těchto teoretických údajů o dojezdu. No a vzhledem k tomu, že Ampera má pohotovostní hmotnost 1616 kg a Tesla-S 2142 kg a k tomu, že ruzné poznatky z provozu ukazují, že spotřeba u Tesly je prumerně spíše kolem 25 kWh/100 100, určitě nelze očekávat, že by se Tesla reálně jen přiblížila k těm 20 kWh/100 km. Ano, asi by dojela nejdále. Ale ne kvuli vyšší efektivitě či menší spotřebě (tu by IMHO měla nejvyšší ze všech vozů), ale kvůli vyšší kapacitě baterie.

+1/0
21.2.2018 14:25

Z35d45e66n98ě36k 94M74o56r10á98v48e28k 5637718148243

No právě - tradiční automobilky pokračují ve lhaní o spotřebě u elektromobilů stejně, jako to dělaly u benzínových a naftových automobilů. Takže jejich dojezdy jsou vzdušné zámky. Naměřená spotřeba se u většiny pohybovala kolem 20 kWh/100 km, což je hodnota, kterou běžně udává Tesla. Takže jestli většina testovaných vozidel ujela něco přes polovinu deklarovaného dojezdu, tak Tesla by se svému udávanému dojezdu velmi pravděpodobně přiblížila.

No a protože smyslem článku bylo poplivat elektromobily, tak se jim něco takového do krámu nehodilo a proto nebyl pravděpodobný vítěz testu do soutěže vůbec přizván.

Lidé, kteří s Teslou dosahují spotřebu 25 kWh/100 km často využívají potenciál motoru (zrychlení supersportu) a věřím, že během popsaného testu by spotřeba byla nižší.

+1/0
21.2.2018 14:35

M11i38r96o32s84l34a68v 90K62u92c95e13r66a 4457380837101

Ach jo. Pokud Ampera s hmotnosti 1616 kg dosáhla na daném useku spotřeby 22 kWh/100 km, jen naprostý Tesla fanatik by mohl předpokládat, že auto o půl tuny těžší by na daném úseku dosáhlo ještě menší spotřeby. Ne, nedosáhlo. Samozřejmě to jen těžko ověříme. A pokud říkáte, že tak spotřeba 25 kWh/100 km odpovídá spíše využívání "potenciálu motoru" (zrychlení supersportu), tak vám doporučím tento článek https://www.autoforum.cz/zajimavosti/novinar-vzal-teslu-model-3-na-okruh-a-zmeril-jeji-spotrebu-a-musel-se-smat/, kde se dočtete, že pokud využíváte potenciálu motoru (nicméně na okruhu), spotřeba je kolem 162 kWh/100 km. A to popisují Teslu 3, která je citelně lehčí (1730 kg) než Model S P85.

+1/0
21.2.2018 14:48

Z60d48e11n12ě73k 77M67o73r81á33v60e67k 5327438888153

Můžeme se dohadovat o spotřebě Tesly, ale protože Teslu do testu nezahrnuli, skutečný výsledek se nedozvíme. Hmotnost není vše, aerodynamika dělá hodně, Ampera je proti Tesle krabice.

Když budete ždímat na okruhu jakékoli výkonné auto, tak spotřeba brutálně naroste oproti normálnímu provozu. V TopGear kdysi uvedli, jako spotřebu měli při dovádění s auty na jejich letišti, běžně to bylo 40 litrů a jedno jestli benzín nebo nafta. Navíc - pokud jezdíte s elektromobilem na krev, tak není šance, aby se rekuperovala energie bržděním motorem. Takže smát se spotřebě Modelu 3 na okruhu může jen ten, co tomu vůbec nerozumí, nebo - a to je pravděpodobnější - naprostý idiot.

+1/0
21.2.2018 15:03

M51i67r29o30s57l80a11v 75K74u46c42e98r71a 4887630707631

Ja se nesmeju spotřebě tesly 3 na okruhu. Ja se směji vaším domněnkám, že 2145 kg Tesla S při "využívání potencialu motoru" by měla spotřeba 25 kWh / 100 km. Neměla. Byla by podstatně vyšší.

Pokud vezmu nejvíce efektivní auto v testu (ZOE), vychází spotřeba 0,0119743406985032 kWh/100 km na 1 kilogram hmotnosti. Prostým výpočtem zjistíme, že pokud by byla Tesla stejně efektivní (a to nevíme, ale připustme, že ano), dosáhla by daném testu spotřeby 25,6 kWh/100 km. A nezlobte se, to je prostě HODNE DALEKO od vašeho předpokladu, že by v daném testu měla spotřebu 20 kWh/100 km. Leda ve snu. Nemám samozřejmě možnost to dokázat. Ale zakladam svuj nazor na nečem hmatatelném, vy pouze na udajích od výrobce (o kterých daný článek ukázal, že jsou v naprostém rozporu s realitou).

+1/0
21.2.2018 15:16

Z28d13e33n13ě22k 36M59o38r57á12v10e17k 5337398598163

Ten smějící se idiot byl ten novinář. Využívání potenciálu jsem nemyslel trvalé, lidi s tím normálně jezdí, ale když mají možnost zrychlit, tak na to šlápnou, aby si užili to zatlačení do sedaček. Jinak jedou normálně. To pak nenaroste spotřeba dvojnásobně, ale o trochu.

Ta vaše stále opakovaná hmotnost zase u elektromobilu nehraje takovou roli, protože co se do rozjezdu vynaloží se při brždění zase vrátí. Takže v městském provozu bude spotřeba nečekaně malá. na dálnici se zase uplatní ta aerodynamika. Takže ano, věřím, že Tesla Model S i přes velkou hmotnost bude mít spotřebu hodně blízko těm 20 kWh.

Vaše přepočty spotřeby na hmotnost jsou čirý nesmysl.

+1/0
21.2.2018 15:24

P97e25t76r 19M63i51c78h47a34l 2360374451682

Ty přepočty na hmotnost vychází aspoň z reálného základu. Tvá víra vychází z čeho? Z Muskových mýtů?

+2/−1
21.2.2018 16:27

Z12d92e68n89ě13k 13M40o65r12á39v40e69k 5907988788103

Jaký je ten základ? Hmotnost v městském provozu téměř nehraje roli, dobrá rekuperace většinu energie vrátí. A při ustálené rychlosti nehraje rovněž téměř roli. Nejvíce se projeví při jízdě do kopce, ale z toho kopce se zase sjíždí dolů, takže opět rekuperace. To jsou věci, které u spalovacího motoru nejsou možné a proto tam váha svou roli hraje, ale přenášet to na elektromobily prostě nelze.

Stačí si najít testy od lidí, kteří se o elektromobily opravdu zajímají. Taková jsou také, ale těch pomlouvačů je více.

https://youtu.be/9O5PhuW927w?t=346

0/0
21.2.2018 17:24

R68o51m16a82n 91Š72e72s85t60á10k 5754349853773

Hmotnost samozřejmě hraje roli, a to zejména v městském provozu, kde často zrychlujete a zastavujete. Rekuperací při sjíždění klesání získáte zpět cca 50 % energie spotřebované na vyjetí téhož stoupání. Což není většina.

+1/0
21.2.2018 19:49

Z84d98e24n69ě54k 18M41o27r29á36v29e50k 5957858468493

Většina energie získané bržděním se vrátí do baterií. Nikde jsem nepsal, že sjetím kopce se vrátí většina energie potřebná na jeho vyjetí. Efektivita rekuperace je patrná na zkušenostech s hybridy typu Prius, kde spotřeba ve městě je téměř poloviční jako stejně velké benzínové auto.

0/0
21.2.2018 19:52

R71o52m10a46n 65Š83e30s61t75á38k 5304819383123

Ještě jednou srozumitelněji: Účinnost rekuperace je cca 50 % za nejpříznivějších podmínek. Dohledejte si prosím provedené testy na Internetu.

0/0
21.2.2018 20:03

P36a15v78e33l 53K41u54t30i53l 9690686503329

Účinost rekuperace je kolem 90%. Samozřejmě si musíte odečíst 10% při rozjezdu a to co ztratíte odporem vzduchu a valivým odporem.

+1/0
21.2.2018 20:38

Z79d63e50n76ě86k 49M21o37r33á33v48e21k 5117778618923

Děkuji za podporu. R^

0/0
21.2.2018 22:37

P25e87t58r 87M26i98c23h71a71l 2410144931502

A ty ztráty jsou podle tebe jenom 10%? Tak to ti můžu říct, že se hluboce mýlíš.

+1/0
22.2.2018 13:49

P98e40t77r 24M61i50c97h35a61l 2420414271732

Rekuperace vrátí cca polovinu. Elektromobil není téměř perpetuum mobile, aby se vrátilo 90 a více procent.

0/0
22.2.2018 13:31



Najdete na iDNES.cz