Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zateplení auta nemají, posádku musí zahřát motor

Sedím za volantem, kabina je vytopená na 22 stupňů, vystačím tu s tričkem. Venku je také 22 stupňů, ale minus. Domy mají zateplení vlastně skoro povinné, ale jak je to s auty? Mají nějakou izolaci proti zimě nebo horku?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19a69r79e45k 87J88a19n88e39č42k85a 1847426923981

Nejlepší topení měla stará benzínová Felda, stačilo ujet kousíček a už to topilo. Jednou jsme tak v mrazech jeli v plně obsazené Felině po městě a kamarád, co seděl vzadu to vystihl zcela přesně, když poznamenal, že jim už chybí pouze písek a plážové koktejly s brčkem ;-D

+1/0
28.2.2018 22:28

M67i70r33e89k 15G69a83j75e92r 5941426449190

V plně obsazeném autě vám vždy bude připadat, že topí nejlíp.

+6/0
1.3.2018 5:08

M93a39r34e76k 67J33a52n55e36č56k77a 1597776943971

Je vidět, že jste Feldu neměl.

0/0
1.3.2018 21:26

P46e54t95r 37Č60e11r21m37á69k 9698445509350

No nejlepší zrovna ne, ale na to že šlo o malý motor tak topila vcelku slušně, to je fakt.

0/0
2.3.2018 9:22

J92o86s50e54f 54Š10o93l98t18e18s 8274188500523

Nejlíp topila 1,6. To byla fakt sauna.

+1/0
2.3.2018 9:28

P41a24v55e40l 37J73e85ř39á48b97e15k 7821182824127

Jste mejdla - topení.

Lojza narazil zmijovku na uši, na záda hodil kožich, boty a kalhoty vycpal novinami, motor Zetoru 25 prolil horkou vodou, na první zatočení motor bafnul, zapřáhl valník a s Pepíkem jeli sypat cesty aby lufťáci v sobotu mohli za rodiči pro vajíčka.

Topení nepotřeboval, okna když zamrzla vyndal.

A večer vše dohřál "U Kulhavý báby" tuctem grogů.

Dneska - moderní auto a v něm řidič či řidička v péřovce, kulicha na čele

+4/−1
28.2.2018 21:44

V63á17c33l82a27v 62K49o15v32á14ř 7771116971373

������������

0/−1
1.3.2018 9:12

J45i78ř29í 20S57c78h22w23a38c16h 8758484628476

Klidně bych do elektro auta dával nezávislé topení na fosil. Není to nic "ostudného" ani extra neekologického. Pro daný účel to má 80-90% účinnost, takže v těch několika deci na hodinu v zimním období nevidím problém.

+4/0
28.2.2018 20:22

Š51i49m70o91n 21M96a53r11t92y34n32e89k 7903185323366

Do auta se spalovacím motorem se cpe elektrické topné těleso pro rychlejší topení a vy by jste cpal naftové/benzínové/plynové topení do ekologického elektrovozu - trošku paradox :-/

+1/0
28.2.2018 20:50

P59a72v86e12l 12J29e84ř72á59b13e88k 7501772264167

A proč by v elektromobilu nemohly být kamínka na brikety?

Ráno vyběhnu, zatopím, potom si doma vyčistím chrup a další blbinky a vyrazím do velkého města.

na kamínka položím pánvičku, lupnu nějaké vajíčko, a než přijedu k pravidelným zácpám, mám k snídaní míchaná vajíčka. A místo na horkou vodu pro zalití kávy se na plotně taky najde.

A potom v zácpě pohoda - ekologická jízda, teplo v autě, teplá snídaně, a turek jako vyšitý.

+2/0
28.2.2018 21:26

J77i98ř11í 63S81c42h84w88a10c82h 8438844948866

Proč paradox? Copak ty technologie jsou nějací "nepřátelé"? Jejich spolupráce naopak přináší synergický užitek v obou případech. Tak proč ho nevyužít?

+4/−1
28.2.2018 21:30

M67a86r14t89i12n 56K13a60r60á44s31e63k 1978414179184

Jde o účinnost. Pro jízdu jsou fosilní paliva celkem nevhodná, protože motory zužitkují jen docela malé procento jejich výkonu. Spálením se ale využije hodně vysoké procento jejich výkonu, když vám nejde o expanzi plynů ale o to teplo. Ekologické elektroauto, co v zimě ujede o třetinu kilometrů méně aby mohlo posádce topit, mi přijde jako větší paradox. Nehledě na to, že pokud by se v zimě stalo něco na silnici a auta tam na pár hodin uvázla, tak většina těch elektrických už pak neodjede, nebo budou pasažéři pěkně promrzlí., kdežto živit elektrikou pár hodin benzínového bufíka, to by baterka elektromobilu zvládla bez ztráty kytičky.

+2/−1
28.2.2018 22:46

J13i33ř76í 27A54n90d89e54r50l92e 8736823865289

Nově nastartované auto se studeným motorem běžící na volnoběh musí být schopné odmrazit čelní sklo ve výhledové oblasti za určitou dobu (40 minut, v rámci koncernu Volkswagen požadují vnitřní předpisy poloviční čas).

0/0
28.2.2018 18:28

M68a44r89e84k 91V26e84s59e74l68ý 1127268470654

Octavia III diesel - tepla se pri soucasnych -15 dockam az tak po 10km, tepelne pohody po 15km. Resim to tak, ze mam v aute horkovzdusnou pistoli a casovy spinac ji zapina hodinu pred odjezdem do prace. Neni to zadna slava, ale nad nulu se dostanu.

0/0
28.2.2018 18:16

M41a27r43i53a81n 91K79r19a17l 6764422764967

Superb II diesel, teplo behem minuty. Hadam, ze tam bude schovana topna spirala...

0/0
28.2.2018 18:24

M58a49r19e82k 30V73e42s75e86l73ý 1237498900334

Tak na tu asi u Octvie zapomeli. U auta za 800 tisic je to smutne ... Rv

+1/0
28.2.2018 18:25

M53a58r17i24a38n 52K34r23a32l 6584302104937

Tak to je smutne. Rv

0/0
28.2.2018 18:26

A48n58t36o23n52í24n 28S35e19b65e85r81a 7513158890539

Oktávka za 800 tisíc? Za poslendí oktávku jsem dal 380. Když to šlo přes 400 ztratil jsem zájem.....

+2/0
28.2.2018 19:06

M53a30r13e90k 68V35e60s10e61l14ý 1347728450264

Samozrejme sluzebni :-)

0/0
28.2.2018 19:08

J59i62ř30í 79S93c26h59w59a69c34h 8718964438926

Brácha měl O1 s bufíkem, moc si to pochvaloval.

0/0
28.2.2018 20:05

J30a42n 85H46e43r68o77u37d26e18k 9358222973361

Špindlerova Bouda -20 a v nasi caddyne větší teplo vevnitř jak venku...

0/0
28.2.2018 15:53

V60l48a89s55t88i91m15i33l 60T71e21n72c93e92r 4600780297700

Takže -15?

+3/0
28.2.2018 20:52

P67e78t29r 27Č86e38r76m48á31k 9458215549800

V caddyně life s bufikem ano, v kombi bez bufiku motoru padá teplota jen když zastaví na světlech :-/

0/0
1.3.2018 19:48

M27i32c98h31a43e25l 18K50o86n96e80č24n34ý 6692743849769

Kdysi dávno jsem jel škodou 100 z Prahy do Brna venku bylo -17 a škodovečce se polámala membrána vypínače topení (častá závada) takže netopila. Auto bylo dle tehdejších standardů velmi dobře větratelné i když bylo vše zavřeno. Ač jsem měl na sobě asi 4 deky nebyl to příjemný zážitel a rozmrzal jsem pak ještě několik měsíců. pocit asi jako ledový muž Otzi. ;-D

+12/0
28.2.2018 15:38

M47a88r63i30a40n 57K41r30a13l 6274212534827

No v zime to jeste jde, ale v lete kdyz je horko ten rozbity vypinac znamena, ze ten motor uvarite :-)

+3/0
28.2.2018 18:26

M86i49c26h39a55e70l 93K38o44n13e62č50n79ý 6812473139619

Zvlášť u té stovky.

0/0
28.2.2018 19:38

P67e12t63r 54Č97e31r89m60á85k 9748665119400

U stovky paradoxně zas tolik ne, ta to měla všechno na jednom místě, pozdější 105/120 s chladičem vepředu měli problém.

0/0
1.3.2018 20:12

E97v95a 96N14o19v41á96k94o24v13á 6891487135854

"Vepředu PŘED kapotou je motor." 8-o8-o8-o

Nějaký nový vynález s předsunutým motorem? ;-D

+17/−1
28.2.2018 15:12

A11n79t60o75n92í26n 50S58e19b89e38r88a 7273368780689

Třeba BMW na to jde jinak. Oni mají motor hned u kapoty pod oknem a přední maska je půl metru před motorem. Mezi tím je díra. Asi aby se kde měly vyhřívat kočky.

0/0
28.2.2018 19:08

P95e36t36r 13Č15e65r53m74á71k 9168165669530

Bejvávalo, dneska to tam maj nahňácaný stejně jako ostatní, mezera bývala především v modelech kde se dávala i V8 - aby se vešla.

+1/0
1.3.2018 20:15

M97a72r16e94k 45H88r80u35b97y 6737832891488

Z vlastni zkusenosti vim, ze naftove Skodovky topi docela mizerne...

+1/0
28.2.2018 15:09

K86a16r75e30l 23D70v25o55ř17á62k 4212989791441

Protože má diesel vyšší efektivitu a tam má pár km po startu málo tepla pro ohřev? Zkuste dát ovladač teploty na max a popojet 3 km...

0/0
28.2.2018 15:21

M35a84r13e86k 20H82r15u20b26y 6317922811468

Ono to asi spis souvisi s velikosti tepelneho vymeniku, ani po 30 km ceste v interieru zadne zvlastni horko. Jakz takz to funguje do teplot kolem nuly.

+2/0
28.2.2018 15:25

J97i42ř96í 62Z52ý22k65a 9789463981510

špatně navržené topení, resp. ošizené z důvodu ceny. Lepší automobily s dieselovým motorem používají buďto elektrická topná tělíska, nebo mají bufík pro příhřev motoru.

+2/0
28.2.2018 17:22

V92l45a51d96i90m20í93r 94V64o54n54d50r94á85k 5733172434755

Opel Astra J uměla nádherně držet teplotu, zato Octavia III se ohřívá docela dlouho a pak taky rychleji vychladne...

+3/0
28.2.2018 14:54

A88n53t36o40n33í27n 22S19e98b68e86r24a 7643888840609

A když auto zateplím, o kolik rychleji by tam bylo teplo?

Motor to stejně rychleji neohřeje. A když už motor topí, tak je v autě teplo i tak.

Tedy naprostá zbytečnost.

+3/0
28.2.2018 14:50

V92o74k40o17u28n 16V37l96a26d90i52m91i11r 8762778159328

Ale ono to auto uz je zateplene, jen to redakci nejk uniklo. Ve dverich, pod kapotou i pod strechou je nalepena vrstva cehosi co pripomina filc se skelnou vatou. Jen je to prvotne mysleno aby ten plech neresonoval. Ale tepelna isolace je to urcite taky.

+1/0
28.2.2018 15:23

V12o57k55o25u61n 21V34l84a80d20i35m18i50r 8882658649448

Domnivam se, ze to zamrznuti nafty je fama jeste z sedmdesatych let. nafty sama o sobe nezamrzne. zvlockovati a ty vlocky ucpou palivovy filtr. Ten ovsem maji vsechna moderni auta uz od osmdesatych let vyhrivany.

A armada mela na prelomu pasatych a sedesatych let jinou naftu, protoze ani Tatry, ani vejtrasky zadne vyhrivani nelemy. a pres krute mrazy tenkrat zadne problemy nebyly.

+2/0
28.2.2018 14:23
Foto

J91a97r75o35m57í81r 26H38l24u42b73e30k 2186320894811

Ale byly, jako dítě jsem měl před okny garáže s těmito náklaďáky a s oblibou jsem v zimě pozoroval, jak zapalovali ohně pod jejich motory.

+1/0
28.2.2018 14:29

V90o62k41o39u44n 41V63l16a32d46i95m11i88r 8742128869368

Ovsem to nebylo kvuli zamrzani nafty. Ano jak tatra, tak vejtraska dostavala pred startem cuchnout k zapalenejm novinam. A pro ty nejkrutejsi mrazy mely jako prislusenstvi dve benzinove lötlampy.

+1/0
28.2.2018 15:08

J66o83s78e38f 95Š54o74l38t86e46s 8774598640723

Hm, já tedy o tom vyhřívaném paliváku nevím, ale fabie ani octavie první generace ho vyhřívaný rozhodně neměla.

0/0
28.2.2018 15:34

V86o45k36o58u36n 34V34l98a60d44i68m13i20r 8842248499498

Asi jste nic jineho nemel. Ja to mel u prvniho BMW jeste za priplatek.

0/0
28.2.2018 15:54

J39o86s92e50f 48Š20o52l94t17e65s 8104578930843

Píšete všechna moderní auta od 80. let. To jsou podle vás jenom BMW?

+1/0
28.2.2018 15:55

V56o67k73o19u65n 61V25l75a62d11i67m33i44r 8682928449888

Ne, i Mercedes, Audi a VW to mely.

0/0
28.2.2018 16:08

V24o47k96o47u72n 70V32l47a34d83i63m28i67r 8342508659598

A i takovej Renault 18 to samozrejme za priplatek mel.

0/0
28.2.2018 16:10

L22e45o46p75o58l86d 33P63r34o90k82e25š 8759834117

Do nafty se přimýchal benzin.

0/0
28.2.2018 15:51
Foto

J72i75ř85í 20K96r46á82t95k51ý 3710402774

...přimýchal 8-o

0/0
28.2.2018 16:49

V60o56k93o76u27n 66V83l55a57d96i23m64i59r 8722838489798

To jsme teda na vojne rozhodne nedelali, A vsichni vyrobci osobnich automobilu s naftovymi motory pred tim varovali. Chapu, mohlo to znicit v prvni rade vstrikovaci cerpadlo.

0/0
28.2.2018 16:52

T48o31m58á98š 62P54o91l47á39č67e23k 4397495934

u dodávek nám to pomáhalo.

0/0
28.2.2018 17:24

T14o27m19á71š 17P39o23l64á57č91e37k 4537755614

nam zamrzal MB Sprinter a taky Ducata. U Sprintera pomáhala horkovzdušná pistole namířená na čerpadlo, u Ducata polejt čerpadlo vařící vodou z konvice.

0/0
28.2.2018 17:24







Najdete na iDNES.cz