Diskuse k článku

Zateplení auta nemají, posádku musí zahřát motor

Sedím za volantem, kabina je vytopená na 22 stupňů, vystačím tu s tričkem. Venku je také 22 stupňů, ale minus. Domy mají zateplení vlastně skoro povinné, ale jak je to s auty? Mají nějakou izolaci proti zimě nebo horku?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77a36r18e65k 45J81a51n97e64č91k10a 1677396153791

Nejlepší topení měla stará benzínová Felda, stačilo ujet kousíček a už to topilo. Jednou jsme tak v mrazech jeli v plně obsazené Felině po městě a kamarád, co seděl vzadu to vystihl zcela přesně, když poznamenal, že jim už chybí pouze písek a plážové koktejly s brčkem ;-D

+1/0
28.2.2018 22:28

M43i15r43e59k 95G64a36j27e27r 5951446859300

V plně obsazeném autě vám vždy bude připadat, že topí nejlíp.

+6/0
1.3.2018 5:08

M27a27r62e80k 67J40a64n88e18č59k15a 1907796913151

Je vidět, že jste Feldu neměl.

0/0
1.3.2018 21:26

P22e78t89r 38Č19e76r33m32á77k 9578875949590

No nejlepší zrovna ne, ale na to že šlo o malý motor tak topila vcelku slušně, to je fakt.

0/0
2.3.2018 9:22

J19o21s31e59f 61Š34o79l12t20e41s 8374748260703

Nejlíp topila 1,6. To byla fakt sauna.

+1/0
2.3.2018 9:28

P82a10v52e79l 13J59e24ř48á37b66e34k 7181962934497

Jste mejdla - topení.

Lojza narazil zmijovku na uši, na záda hodil kožich, boty a kalhoty vycpal novinami, motor Zetoru 25 prolil horkou vodou, na první zatočení motor bafnul, zapřáhl valník a s Pepíkem jeli sypat cesty aby lufťáci v sobotu mohli za rodiči pro vajíčka.

Topení nepotřeboval, okna když zamrzla vyndal.

A večer vše dohřál "U Kulhavý báby" tuctem grogů.

Dneska - moderní auto a v něm řidič či řidička v péřovce, kulicha na čele

+4/−1
28.2.2018 21:44

V14á92c71l80a55v 76K85o10v53á66ř 7101896931793

������������

0/−1
1.3.2018 9:12

J51i24ř22í 47S92c32h79w97a54c38h 8808204808536

Klidně bych do elektro auta dával nezávislé topení na fosil. Není to nic "ostudného" ani extra neekologického. Pro daný účel to má 80-90% účinnost, takže v těch několika deci na hodinu v zimním období nevidím problém.

+4/0
28.2.2018 20:22

Š96i51m64o39n 40M97a27r69t56y28n48e84k 7823565843796

Do auta se spalovacím motorem se cpe elektrické topné těleso pro rychlejší topení a vy by jste cpal naftové/benzínové/plynové topení do ekologického elektrovozu - trošku paradox :-/

+1/0
28.2.2018 20:50

P23a64v44e96l 22J54e85ř24á73b24e50k 7581642904697

A proč by v elektromobilu nemohly být kamínka na brikety?

Ráno vyběhnu, zatopím, potom si doma vyčistím chrup a další blbinky a vyrazím do velkého města.

na kamínka položím pánvičku, lupnu nějaké vajíčko, a než přijedu k pravidelným zácpám, mám k snídaní míchaná vajíčka. A místo na horkou vodu pro zalití kávy se na plotně taky najde.

A potom v zácpě pohoda - ekologická jízda, teplo v autě, teplá snídaně, a turek jako vyšitý.

+2/0
28.2.2018 21:26

J74i32ř88í 58S87c36h68w91a76c20h 8948954728626

Proč paradox? Copak ty technologie jsou nějací "nepřátelé"? Jejich spolupráce naopak přináší synergický užitek v obou případech. Tak proč ho nevyužít?

+4/−1
28.2.2018 21:30

M26a94r34t67i57n 20K31a87r34á12s26e80k 1338144979294

Jde o účinnost. Pro jízdu jsou fosilní paliva celkem nevhodná, protože motory zužitkují jen docela malé procento jejich výkonu. Spálením se ale využije hodně vysoké procento jejich výkonu, když vám nejde o expanzi plynů ale o to teplo. Ekologické elektroauto, co v zimě ujede o třetinu kilometrů méně aby mohlo posádce topit, mi přijde jako větší paradox. Nehledě na to, že pokud by se v zimě stalo něco na silnici a auta tam na pár hodin uvázla, tak většina těch elektrických už pak neodjede, nebo budou pasažéři pěkně promrzlí., kdežto živit elektrikou pár hodin benzínového bufíka, to by baterka elektromobilu zvládla bez ztráty kytičky.

+2/−1
28.2.2018 22:46

J32i28ř91í 53A56n17d33e77r31l97e 8216783525249

Nově nastartované auto se studeným motorem běžící na volnoběh musí být schopné odmrazit čelní sklo ve výhledové oblasti za určitou dobu (40 minut, v rámci koncernu Volkswagen požadují vnitřní předpisy poloviční čas).

0/0
28.2.2018 18:28

M41a18r52e56k 67V85e17s45e17l19ý 1847228200514

Octavia III diesel - tepla se pri soucasnych -15 dockam az tak po 10km, tepelne pohody po 15km. Resim to tak, ze mam v aute horkovzdusnou pistoli a casovy spinac ji zapina hodinu pred odjezdem do prace. Neni to zadna slava, ale nad nulu se dostanu.

0/0
28.2.2018 18:16

M27a86r32i91a94n 66K29r69a34l 6384452924267

Superb II diesel, teplo behem minuty. Hadam, ze tam bude schovana topna spirala...

0/0
28.2.2018 18:24

M12a69r46e41k 77V72e92s92e72l34ý 1657288890824

Tak na tu asi u Octvie zapomeli. U auta za 800 tisic je to smutne ... Rv

+1/0
28.2.2018 18:25

M25a19r16i41a46n 65K15r90a98l 6154252224337

Tak to je smutne. Rv

0/0
28.2.2018 18:26

A54n17t79o17n63í50n 82S47e98b75e40r22a 7293268770919

Oktávka za 800 tisíc? Za poslendí oktávku jsem dal 380. Když to šlo přes 400 ztratil jsem zájem.....

+2/0
28.2.2018 19:06

M31a14r11e22k 51V20e62s91e91l79ý 1867358130634

Samozrejme sluzebni :-)

0/0
28.2.2018 19:08

J30i29ř54í 27S84c23h65w70a24c44h 8528834498776

Brácha měl O1 s bufíkem, moc si to pochvaloval.

0/0
28.2.2018 20:05

J93a22n 29H86e23r69o93u13d13e70k 9228902243871

Špindlerova Bouda -20 a v nasi caddyne větší teplo vevnitř jak venku...

0/0
28.2.2018 15:53

V36l75a24s78t82i77m56i85l 93T43e13n22c31e16r 4680580377110

Takže -15?

+3/0
28.2.2018 20:52

P42e68t78r 71Č91e72r65m18á59k 9278575429360

V caddyně life s bufikem ano, v kombi bez bufiku motoru padá teplota jen když zastaví na světlech :-/

0/0
1.3.2018 19:48

M70i34c38h93a98e65l 68K15o92n91e98č78n25ý 6742913629359

Kdysi dávno jsem jel škodou 100 z Prahy do Brna venku bylo -17 a škodovečce se polámala membrána vypínače topení (častá závada) takže netopila. Auto bylo dle tehdejších standardů velmi dobře větratelné i když bylo vše zavřeno. Ač jsem měl na sobě asi 4 deky nebyl to příjemný zážitel a rozmrzal jsem pak ještě několik měsíců. pocit asi jako ledový muž Otzi. ;-D

+12/0
28.2.2018 15:38

M54a74r68i79a31n 45K25r43a12l 6584692324607

No v zime to jeste jde, ale v lete kdyz je horko ten rozbity vypinac znamena, ze ten motor uvarite :-)

+3/0
28.2.2018 18:26

M97i52c67h72a77e82l 36K16o12n89e32č18n49ý 6682983569279

Zvlášť u té stovky.

0/0
28.2.2018 19:38

P80e12t81r 15Č51e88r62m14á34k 9198935909500

U stovky paradoxně zas tolik ne, ta to měla všechno na jednom místě, pozdější 105/120 s chladičem vepředu měli problém.

0/0
1.3.2018 20:12

E94v45a 53N94o48v41á16k46o90v64á 6561327635524

"Vepředu PŘED kapotou je motor." 8-o8-o8-o

Nějaký nový vynález s předsunutým motorem? ;-D

+17/−1
28.2.2018 15:12

A59n39t62o45n68í26n 31S56e86b27e19r18a 7893628470689

Třeba BMW na to jde jinak. Oni mají motor hned u kapoty pod oknem a přední maska je půl metru před motorem. Mezi tím je díra. Asi aby se kde měly vyhřívat kočky.

0/0
28.2.2018 19:08

P88e44t65r 17Č53e77r23m11á36k 9928195359260

Bejvávalo, dneska to tam maj nahňácaný stejně jako ostatní, mezera bývala především v modelech kde se dávala i V8 - aby se vešla.

+1/0
1.3.2018 20:15

M54a58r50e97k 39H33r50u87b50y 6767692921178

Z vlastni zkusenosti vim, ze naftove Skodovky topi docela mizerne...

+1/0
28.2.2018 15:09

K28a44r85e57l 77D68v77o12ř30á90k 4252209731451

Protože má diesel vyšší efektivitu a tam má pár km po startu málo tepla pro ohřev? Zkuste dát ovladač teploty na max a popojet 3 km...

0/0
28.2.2018 15:21

M37a35r52e58k 90H15r11u38b75y 6207772661218

Ono to asi spis souvisi s velikosti tepelneho vymeniku, ani po 30 km ceste v interieru zadne zvlastni horko. Jakz takz to funguje do teplot kolem nuly.

+2/0
28.2.2018 15:25

J59i28ř21í 74Z71ý98k35a 9439373521570

špatně navržené topení, resp. ošizené z důvodu ceny. Lepší automobily s dieselovým motorem používají buďto elektrická topná tělíska, nebo mají bufík pro příhřev motoru.

+2/0
28.2.2018 17:22

V34l41a32d95i63m43í40r 34V93o94n25d44r90á85k 5643912784525

Opel Astra J uměla nádherně držet teplotu, zato Octavia III se ohřívá docela dlouho a pak taky rychleji vychladne...

+3/0
28.2.2018 14:54

A33n17t89o65n18í58n 90S54e29b26e84r39a 7183838760289

A když auto zateplím, o kolik rychleji by tam bylo teplo?

Motor to stejně rychleji neohřeje. A když už motor topí, tak je v autě teplo i tak.

Tedy naprostá zbytečnost.

+3/0
28.2.2018 14:50

V27o67k19o47u93n 44V85l83a71d95i24m37i34r 8192798309818

Ale ono to auto uz je zateplene, jen to redakci nejk uniklo. Ve dverich, pod kapotou i pod strechou je nalepena vrstva cehosi co pripomina filc se skelnou vatou. Jen je to prvotne mysleno aby ten plech neresonoval. Ale tepelna isolace je to urcite taky.

+1/0
28.2.2018 15:23

V20o29k62o91u25n 81V41l50a43d27i55m93i84r 8202478269728

Domnivam se, ze to zamrznuti nafty je fama jeste z sedmdesatych let. nafty sama o sobe nezamrzne. zvlockovati a ty vlocky ucpou palivovy filtr. Ten ovsem maji vsechna moderni auta uz od osmdesatych let vyhrivany.

A armada mela na prelomu pasatych a sedesatych let jinou naftu, protoze ani Tatry, ani vejtrasky zadne vyhrivani nelemy. a pres krute mrazy tenkrat zadne problemy nebyly.

+2/0
28.2.2018 14:23

J28a55r53o83m17í46r 33H28l69u93b31e66k 2446490944121

Ale byly, jako dítě jsem měl před okny garáže s těmito náklaďáky a s oblibou jsem v zimě pozoroval, jak zapalovali ohně pod jejich motory.

+1/0
28.2.2018 14:29

V29o88k31o84u13n 45V35l67a14d76i87m91i98r 8602578979648

Ovsem to nebylo kvuli zamrzani nafty. Ano jak tatra, tak vejtraska dostavala pred startem cuchnout k zapalenejm novinam. A pro ty nejkrutejsi mrazy mely jako prislusenstvi dve benzinove lötlampy.

+1/0
28.2.2018 15:08

J15o63s35e45f 73Š72o95l43t31e30s 8594738150933

Hm, já tedy o tom vyhřívaném paliváku nevím, ale fabie ani octavie první generace ho vyhřívaný rozhodně neměla.

0/0
28.2.2018 15:34

V31o53k74o95u88n 62V22l36a91d86i49m17i28r 8542338679218

Asi jste nic jineho nemel. Ja to mel u prvniho BMW jeste za priplatek.

0/0
28.2.2018 15:54

J95o66s61e80f 23Š59o37l55t92e87s 8624828840613

Píšete všechna moderní auta od 80. let. To jsou podle vás jenom BMW?

+1/0
28.2.2018 15:55

V62o19k55o44u27n 12V71l94a84d37i22m75i85r 8372558289718

Ne, i Mercedes, Audi a VW to mely.

0/0
28.2.2018 16:08

V75o19k33o92u22n 34V80l70a25d28i13m11i98r 8382508409348

A i takovej Renault 18 to samozrejme za priplatek mel.

0/0
28.2.2018 16:10

L39e61o83p37o31l95d 26P20r38o48k14e36š 8329814377

Do nafty se přimýchal benzin.

0/0
28.2.2018 15:51
Foto

J31i21ř53í 58K91r48á38t38k83ý 3290972984

...přimýchal 8-o

0/0
28.2.2018 16:49

V69o94k56o85u80n 51V56l75a71d89i49m79i92r 8232638729298

To jsme teda na vojne rozhodne nedelali, A vsichni vyrobci osobnich automobilu s naftovymi motory pred tim varovali. Chapu, mohlo to znicit v prvni rade vstrikovaci cerpadlo.

0/0
28.2.2018 16:52

T53o48m43á90š 81P88o55l79á58č91e95k 4107775644

u dodávek nám to pomáhalo.

0/0
28.2.2018 17:24

T39o31m35á30š 63P52o67l61á78č55e20k 4467805414

nam zamrzal MB Sprinter a taky Ducata. U Sprintera pomáhala horkovzdušná pistole namířená na čerpadlo, u Ducata polejt čerpadlo vařící vodou z konvice.

0/0
28.2.2018 17:24

Najdete na iDNES.cz